Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ada je tady
Hmmmm
| 18. 10. 2014 11:11
Když pojedu z kopce, také zvládnu průměrnou spotřebu 0,7... jinak řečeno, není to žádné měřítko. Pod 5 litrů dokáže jezdit každá Fabie s motorem TDI. :-!

Jaká je životnost té LION baterie? A kolik stojí? Se Škodovkou s motorem TDI se najezdí po dobu jejího života průměrně 400 tis km. Za tu dobu bych měnil akumulátor nejméně 3x. Výsledek? Značně vyšší provozní náklady než u dieselu a značně více poškozené životní prostředí chemickými produkty z LIONového akumulátoru. Takže celkově :no:

A u svého auta se alespoň nemusím dívat na špatně umístěná čísla na tachometru... ;-\
Avatar - grifith
Hmmmm
| 18. 10. 2014 11:27
Ono využití hybridu je jiné než u toho TDi, na pojíždění po městě a příměstský provoz jde o mnohem lepší řešení než naftový motor. Na průlety republikou s nízkou spotřebou to samozřejmě není. Ale i tak je průměrná spotřeba na úrovni nejlepších dieslových motorů třídy pěkná. A životnost baterií? Bez větších problémů lze počítat s životností větší než čtvrt milionu kilometrů. Viz. Priusy využívané jako voz taxislužby.
Avatar - 3_diamanty
Hmmmm
| 18. 10. 2014 11:48
najvacsie vyhody hybridu su prave v meste ... akonahle opustis cedulu s nazvom svojho mesta a vydas sa kdesi mimo ..... tak tie vyhody nie su az tak citelne.... pacil sa mi nedavny test yarisu hybrid... jasne ukazal v praxi ze kto nejazdi len po meste tak tomu je hybrid v podstate zbytocny a sotva dokaze vyuzit jeho vyhody... a sotva nieco usetri

zivotnost baterii .. no neviem.. mne niekto tvrdil ze okolo 8 rokov... ale asi to zavisi od toho kolko a kde jazdis.... kazdopadne hybrid tiez nebude zadarmo to je jasne... tie usetrene decilitriky si neskor zaplatis na baterkach... alebo drahsom servise.. nic dnes nie je zadarmo...

osobne nevidim moc vyuzitie tohto typu pohonu v nasich koncinach ( ak zohladnim sukromne osoby nie firmy ) ... mozno niekde v kalifornii v los angeles kde jazdis len po meste .... ok bude to parada .... ale u nas moc nie... postaci jeden fajny kopcisko ( mame ich dost ) v nasej hornatej republike a vsetky vyhody hybridu su razom fuc...

s tvojim nazorom inak suhlasim... a to setrenie zivotneho prostredia je len zamienka ( na presadenie hybridov lebo inak by nemali sancu uputat ) .... a finta ... v praxi ta vyroba lion baterii nici planetu viac ako spalovanie benzinu ... ak chcem ochranit zem tak rozhodne hybrid nekupim.... tym planete este viac ublizim ako so starym traktorom
Hmmmm
| 18. 10. 2014 12:09
Zase ty samý stupidní argumenty. V článku máš jasně napsáno, že nejen ve městě, ale i na okreskách je hybrid smysluplný. Pak si polož otázku kolik km najezdíš po dálnici...Co čtu diskuse tak mi přijde, že každý obyvatel najezdí desítky tisíc km ročně pi dálnicích a proto je hybrid k ničemu. Moje zkušenost je, že lidi když dojíždí do práce tak co nejkratší vzdálenosti, vzhledem k osídlení republiky není nutno dojíždět desítky km za obchody, zábavou atd.(čest vyjímkám). A vzhledem k tomu, že je většina obyvatelstva zaměstnanci a určitě většina je na úřadech, v obchodech, továrnách, školách tak oni ty desítky tisíc km na dálnicích nedělají. Dělají to cesťáci a živnostníci z nichž většina má dodávky a jim podobní. Mě tedy hybrid dává význam pro většinu obyvatelstva. A vybírat si diesel kvůli cestě na dovolenou k moři? Za mě hybrid ano bez předsudků.
Hmmmm
| 18. 10. 2014 13:07
Přesně, většina lidi s autem většinou jen poskakuje pár kilometrů a čas od času vyjedou někam dál.
Hmmmm
| 18. 10. 2014 13:24
Když jsme u těch baterií tak Toyota zpět recykluje nikl na výrobu baterií, zatím jen v Japonsku, ale co nevidět to zavede celosvětově. Jinak výroba jejich baterií je nic proti výrobě do telefonů, notebooků atd. Nebuďte pokrytci!
Avatar - Dylan McKay
Hmmmm
| 18. 10. 2014 15:08
Životnost baterie je předlouhá. Může se měnit třeba po 500.000 km a nebo ani po 1.000.000 km. Její cena je aktuálně 44.444 Kč. Oficiálně se v ČR žádná baterie v hybridní Toyotě dosud neměnila.

Spíš bych se zeptal jinak. Kolikrát za tu dobu moderní diesel potřebuje vyměnit drahý filtr pevných částic? Pokud si ho sobecký majitel neodstraní. A pozor na špatnou naftu a na mráz! >:D

Zdraví majitel již šestého Priuse. Mimochodem s tím autem jezdíme spokojeně, spolehlivě, pohodlně a za málo peněz po celé Evropě.
Hmmmm
| 18. 10. 2014 15:19
Ano, komentář uživatele, není co dodat :yes: hybrid :yes:
Avatar - J@...
Hmmmm
| 18. 10. 2014 15:31
Pod tohle se taky podepisuji. :yes:
Avatar - Ada je tady
Hmmmm
| 18. 10. 2014 15:54
Ale jistě. Předlouhá životnost akumulátoru je předlouhá asi tak jako u notebooku. Po prvním roce má 2/3 kapacity, po dvou letech 1/2 , po 3 letech 1/3... Ale v zásadě je životnost té baterie tak dlouhá, dokud se nevymění. Jen jaksi postrádá smysl plýtvat palivo za to tu těžkou baterii tam po 3 letech vozit.

Aby bylo jasno: proti hybridům ABSOLUTNĚ nic nemám. Snad jen to, že k pohonu a dobíjení by měl být použit motor s větší účinností, než je ten benzínový - tedy v praxi diesel.

A zejména - měla by být změněna metodika měření spotřeby! Dnes měření spotřeby paliva u hybridních vozů začíná tím, že je baterie plně dobitá a jede se jen pár desítek km - a potom se spotřeba přepočte na 100km. Jenže v té době je ta baterie už (napolo) vybitá a měří se jen spotřebované (tekuté) palivo na těch pár desítek km... Jinak řečeno je to podvod! Potom totiž vychází spotřeba nereálně nízká a na tento marketingový trik se lákají zákazníci. Správnější by bylo ujet asi 1000km za jeden den (Plzeň - Ostrava a zpět) a potom ještě nechat motor bublat, dokud se nedobije baterie na počáteční hodnotu - a teprve potom přepočítat spotřebu paliva na průměrných 100km! A potom ještě udělat totéž se stejným autem a původní baterií, které má nalítáno 200 tis. km... A vidělo by se! Nevím, jak by to vyšlo, možná, že opravdu lépe, než u konvenčního turbodieselu. A potom už jen do nákladů na provoz započíst náklady na výměnu akumulátoru a ekologické zpracování toho starého...

Životnost ostatních komponentů vozu bude řekněme podobná - takže argumentovat cenou DPF je blbost, protože i ten motor u hybridu bude muset mít DPF... Jen bude u hybridu více opotřeben podvozek, protože musí vozit větší hmotnost hybridního systému. Takže nula od nuly pojde..

Aby bylo jasno - ještě jednou zdůrazňuji, že proti hybridům ABSOLUTNĚ nic nemám a pokud výše naznačené vyčíslení dopadne dobře, docela rád si takový hybrid (pochopitelně s dieselem pod kapotou) koupím. Ta myšlenka nemařit kinetickou energii v brzdách, ale využít ji pro opětovnou akceleraci je z fyzikálního hlediska nepochybně zcela správná. Jen je otázkou, jakou kapacitu musí mít ten zásobník energie a zda je správné k akumulaci energie použít neefektivní chemický proces. Je hezké, že alternátor i elektromotor mají více, jak 90% účinnost, ale jakou účinnost má ten akumulátor? 40% nebo méně? Možná by se proto daly efektivně použít i jiné druhy zásobníků energie - třeba roztočený setrvačník, nebo stlačený vzduch. Všechno je to o poměru kapacita - účinnost - cena - životnost - ekologie. Tady ještě na vývojáře čeká spousta práce. A je dobře, že se tím někdo zabývá!

PS: Prius se mně nelíbí, vypadá jak pramice. Ale to je jen subjektivní poznámka a proti gustu žádný dišputát.
Avatar - petrumr
Hmmmm
| 18. 10. 2014 18:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hmmmm
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 20. 10. 2014 13:55
Ano, Li-Ion bateriu ma len Plus aj to len europska verzia
Avatar - J@...
Hmmmm
| 18. 10. 2014 18:50
Ádo neblázni, tady máš reálný test spotřeby po 36 tis. km, žádné čachry s nabitou a vybitou baterií. Klidně ti k tomu řekne i své redaktor Fokt, když byl zhruba před dvěma lety na ecco-rallye v Praze, teď už nevím jestli to bylo s Priusem, nebo CR-Z. Auto dostal s vybitou baterií, závody zajel krásně a v cíli ji měl i nabitou. To jsou fakta. Kdybys čaroval s nabytím baterie, tak na EV ujedeš v Priusu 30 Km, takže na test bys mohl vykázat i nulu.
Avatar - Dylan McKay
Hmmmm
| 18. 10. 2014 18:53
Ado, nejen že proti hybridům nic nemáš, ty o nich taky nic nevíš.

Co to píšeš o lhaní se spotřebou a metodice měření hybridů? To bereš ten nedávný okruh s plug-inem jako test spotřeby?
S hybridem je 100 kilometrů stejných jako 100 kilometrů s tvým dieselem, prostě je to stále těch 100 kilometrů, kde já jsem nyní na 3,6- 4,0 litrech.
Nelze srovnávat baterie hybridů a elektromobilů co se ztráty kapacity týče. Mám auto z roku 2010 a to by podle tvých slov už rok nemělo jezdit.

Ale je vidět, že to s tebou začíná být lepší. Začal jsi alespoň trošku přemýšlet o hybridu a osobně vůbec nebudu překvapen, že si jednou hybrid koupíš a ještě to bude Renault ;-)
Hmmmm
| 18. 10. 2014 19:54
V NEDC je mezi jednotlivými měřeními "oddechový čas", kdy může auto dobíjet baterky za benzín, který se nikam nezapočítává. A s takto dobitýma baterkama může při dalším měření ujet spoustu času "zadarmo". Obecně vzato jde takto podvádět i s běžným autem, stačí při měření odpojit alternátor a baterku dobíjet při oddechovém času.
Hmmmm
| 18. 10. 2014 22:10
U hybridů vidím jednu velkou výhodu v tom, že majitelé jsou většinou lidé, kteří si auto kupují s vědomím, jak se k němu chovat a jak ho používat. U hybridů je totiž důležitá prozíravost řidiče. Když neumí jezdit, tak mu hybrid nepomůže, ale když umí, tak se mu odmění vysokou úsporou, jež se projeví i přes počáteční hodnotu auta. Ale kdybych chtěl jezdit úsporně a rychle, tak bych volil diesel, u něhož nezáleží na jízdním stylu řidiče. Benzín je taky fajn a spotřeba u moderních aut není tak velká, ale pro SUV, MPV a auta s velkým nájezdem to není ono. Upřímně diesel a LPG nejsou moc ekologické, benzín je průměr, elektřina a hybridy jsou náročné na výrobu. Nejlepší a nejvíce EKO je CNG a E85.
Avatar - Stefič
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 11:54
Za 5 litrů natuaralu, tedy za cca 185,- Kč, s malým, lehkým autem... No to je teda kauf. A to s tím ještě musím jezdit, jak s hnojem.
Já jezdím s 1,5 tuny těžkým MPV za 10 s LPG, teda za 168,- Kč + cca 0,6 L benzínu = 185,- Kč.
Mám velké auto, jezdím rychle a spotřebu, přepočteno na finance mám stejnou jako tohle. Tak má to cenu?
Avatar - 3_diamanty
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 12:00
ja to vidim tak ze ti ktori si kupuju hybrid chcu proste nieco nove .... nieco ine... byt in... chcu uputat.... ale realne na prevadzke asi moc neusetria a zrejme to aj vedia, ved nakupna cena hybridu je tiez o dost vyssia ako podobne vykonny benzin.... cloveku sa ta uspora na pohonnych hmotach nikdy nemusi vratit... otazna je uz spominana zivotnost lion baterii, servis... a dalsie veci okolo toho.... nic nebude zadarmo.. a tak hybrid moze byt v konecnom uctovani este draha sranda..

nieco zaujimave z praxi ohladom eletro-pohonu [odkaz] ... nech si kazdy na to spravi svoj nazor
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 12:32
Když chceš psát o hybridech tak si přečti kolik vydrží baterka třeba v Priusu 1.gen. a spolehlivost to samý. A pak tu něco vyprávěj...
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 12:12
Lehkým autem? Tohle auto má taky 1,5 tuny :-P.
Taky záleží, jak moc jezdí po městě - tam má hybrid svoje místo, mimo město nemá moc cenu. Připočti k tomu ten nejsametovější automat, ticho na palubě, možnost jezdit i do podzemních garáží, vější bezpečnost pohonu a více čerpacích míst a karta se hned obrací ;-).
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 12:14
To auto má cenu pro toho, kdo chce auto do města s automatem. Pak dostane s hybridem od Toyoty prakticky nejnižší náklady (teoreticky se můžou být lepší CNG auta, ale s automatem jich moc není) a jeden z nejlepších "automatů". Pro nás - mimoměstské šetřílky - to nikdy nebude. I když si pamatuju, že Kia měla prototyp LPG hybridu na bázi modelu Forte, to by mohlo být zajímavé.
Avatar - petrumr
Pochyná úspora
| 18. 10. 2014 18:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pochyná úspora
| 19. 10. 2014 13:56
Tankoval by si pri cene 17 Kč za liter benzinu LPG, ktore ti sposobi spotrebu vyssiu o 1,5 litra plus potrebujes dalsich minimalne 0,5 litra benzinu a este musis zaplatit prestavbu? URCITE NIE...

Beznemu cloveku ide o cenu, nie o ekologiu, u nas je to najlacnejsie LPG a teda sa tebe aj mne vyplati najviac, a este je aj ekologicke, palec hore:D Dovodom vsak nie je nizsia spotreba LPG, ale nezmyselne dane v EU na paliva, zdeformovana EU vsak nie je pupkom sveta...

Ak bude 5 z 10 aut v EU jazdit na hocico, napr. "coca colu" (dosad co chces - elektrinu, bioxyz, LPG, CNG), tak prijde taka dan na automobilovu "coca colu", ze budes jazdit rovnako draho alebo drahsie ako vsetci teraz...

Jedinou cestou v nasich podmienkach je preto realne znizenie spotreby paliva, t.j. zvysenie ucinnosti resp. zmensenie strat. Spalovaci motor nikdy nedosiahne ucinnost elektromotora, ale dostat sa z 30 percent nad 50 nie je ziaden technologicky zazrak, t.j. minimalizovat straty na vstupe plus rekuperovat energiu, t.j. minimalizovat straty na vystupe plus odlahcnenie automobilu a zrazu tu budu polovicne spotreby benzinu... Mimochodom, nic nebrani napr. hybridu na lpg...
Avatar - bronch
Pochyná úspora
| 2. 6. 2015 16:00
Auris Hybrid ma prevadzkovu hmotnost 1410-1445 kg.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 10. 2014 12:37
A tato nevyhoda ovplyvnuje zivoty kazdeho majitela hybridu, ktory, tak ako miliony inych Cechov, by kazdy den za sebou rad tahal prives, ale nemoze....

Sorry, ale tato nevyhoda je ako napisat, ze nevyhodou benzinoveho auta je neschopnost jazdit na naftu.

Vidiet na ceste osobak s privesom je rarita - asi taka, ako vidiet Trabant.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 12:41
Jo napsal jsi to za mě...jsme přeci národ vlekařů >:D
Avatar - twistedTSD
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 12:57
Možná nejde o nejzásadnější problém Aurisu, ale nevím, proč by to autor nemohl zmínit. Mnoho lidí čas od času přívěs využije - i já s ním v létě párkrát jel.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 13:40
vlek používamě přez léto docela často, ale pochybuju, že tohle auto si někdo koupí s tím, že za nim bude tahat vlek >:D předpokládám, že tohle většinou bude 2 nebo 3 auto do rodiny a na tahaní vleku budou mít jiný...
aurise bych volil v hatchbacku jko auto do města, combi mi jako hybrid nedává smysl
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 14:29
takže kombík do města nedává smysl?
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 17:02
neříkám pro všechny, ale pro mně určitě smysl nedává...
Avatar - petrumr
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 19:44
V našich zeměpisných šířkách je tažné zařízení celkem dost rozšířené, takže to minus je. Nejde o to, kolik aut táhne přívěs, ale kolik jich může táhnout přívěs - ten se netahá každý den.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 19:58
Mne HSD vypadlo z výberu práve pre nemožnosť montáže ťažného zariadenia - mám nosič bicyklov na ťažné zariadenie a využívam ho. Že hsd nemôže ťahať príves, to pochopím, ale prečo nemôže mať namontované ťažné zariadenie - tomu nerozumiem.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 20:12
Tazne zarizeni pro max. 50 kg mit muze, jen myslim ze pouze u noveho. Bohuzel vetsina dealeru placa kraviny, ze to nejde.
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 19. 10. 2014 11:53
Presne tak... mozes ho tam mat - napriklad na montaz nosica bicyklov.
Avatar - Dylan McKay
"Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs"
| 18. 10. 2014 20:19
Jeden Prius jsem měl s tažným. Nabízí se v příslušenství: [odkaz]

Woe ten kryt klíčku bych chtěl, ale 789 Kč? :-O
Chcelo by to ešte skombinovať s LPG a karosériou kombi
| 18. 10. 2014 12:40
Chcelo by to ešte skombinovať s LPG a karosériou kombi - a ideálne auto je na svete. Jazdiť sa ním mohlo potom aj na záchod...
Jako auto
| 18. 10. 2014 12:47
na takovéto klasické rodinné každodenní popojíždění je to velmi zajímavá volba. Když si uvědomím, že třeba u mě je většina jízd do 10 km po městě poskakováním. Akorát pro mě je malé.
Avatar - J@...
Tady není co dodat
| 18. 10. 2014 13:12
spotřeba je ověřená na tisících kilometrů, rekordy jsou tvořeny bez EV režimu, to je převaha i nad diesely. U priusů je životnost baterek 7 let, tvoří ji li-onky jako do mobilů. Takže kdo chcete kecat o ekologii a nákladech na výrobu, tak nevolejte, je to stejné, jinak jste pokrytci.
Je třeba si uvědomit jednu věc, není to trhač, kdo chce jezdit svižně a ostře, ať pořídí něco jiného. Na druhé straně jako auto do práce a na pojížďky po městě - jeví se hybrid jako ideál. :yes:
Tady není co dodat
| 19. 10. 2014 07:40
Hm ... až na to, že hybridy Toyoty, okrem Priusu+ a Priusu plug-in, li-ion baterky nepoužívajú. Používajú nimh baterky.
Avatar - J@...
Tady není co dodat
| 19. 10. 2014 07:56
Ok, pravda, ni-mh baterie jsou všeobecně také rozšířené v mobilech a noteboocích, to na předešlém faktu moc nemění. Ono totiž to tvrzení ohledně baterií a ekologie a nákladů není tak pevné. Stačí se podívat kolik je, bylo a bude na světě mobilů, pc, fotoaparátů a podobně - jsou to milony až miliardy kusů, tj. stejný počet baterií. Už dnes existuje reálný recyklační cyklus. Ale je asi pravdou, že kdybychom měli všichni v jezdit hybridech, že kvůli bateriím to bude totální nápor na zdroje některých kovů.
co to je zase za kecy v diskuzi
| 18. 10. 2014 13:56
tohle nechápu.
máte tady velkýho rodinnýho kombíka kterej jezdí za 5 litrů naturalu a umělci, kterým se to nelíbí ho srovnávají s naftou. jsem pěkně zpruzenej z těch kouřících dýzlů co potkávám na cestách. když něco takovýho dojedu, tak se ho snažím předjet předpisy nepřepisy, protože co jim leze výfuku, to fakt nedávám. nejraději bych dýzly v osobácích zakázal, starý auto, nový auto. kdo chce jezdit úsporně, ať si koupí hybrida a neničí vzduch kolem sebe ropákem.
navíc nevím, kde se pořád bere ten zmatený názor, že hybrid jen do města..
Avatar - twistedTSD
co to je zase za kecy v diskuzi
| 18. 10. 2014 14:26
Zakazovat/přikazovat co si kdo může a nemůže koupit - s tak "tolerantním" přístupem by ses jistě uplatnil v EK...Názor, že hybrid jen do města vychází z faktu, že na dálnici to u hybridu s šetřením paliva není tak horké - na rozdíl od dieselu. A že by dnešní diesely kouřily a nedalo se za nimi jet, to bych také neřekl...
co to je zase za kecy v diskuzi
| 18. 10. 2014 14:35
za 1) moderní diesel je na tom s emisema (má DPF) kolikrát líp, než malej benzínovej turbomotor...
za 2) pokud někomu z auta, když na to šlápne, leze černej dým, že to auto skoro zmizí, tak to je prasárna...
za 3) ať se ti to líbí nebo ne, tak pokud někdo hodně jezdí (>30t km / rok) na dlouhý trasy, tak je diesel nejlepší řešení...
za 4) čistě do města kupovat diesel je kravina, která se časem může dost prodražit (K.O. DPF)
co to je zase za kecy v diskuzi
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 10. 2014 18:06
Neexistuje diesel, ktory ma nizsie emisie ako porovnatelny benzin.

Emisie, to nie je su len oxidy uhlika - v Britanii zavadzaju extra danove zatazenie pre diesle prave kvoli emisiam pevnych castic a oxidov dusika - znecistenie v centre Londyna tymito zluceninami dosahuje sialene hodnoty.

Japonsko ci Kalifornia toto zohladnuju uz roky - a ako som pisal uz niekolkokrat, to sposobilo, ze ani jeden VAG diesel nesplnal kriteria na "partially Zero emission vehicle", kdezto napr. Mazda 6 z 2.5 litrovym benzinovym MZR motorom ano.

Pre bezneho cloveka (ktokolvek, kto nie je obchodak, ktory travi na dialniciach 80% casu), diesel nema zmysel - ani financne, ani spotrebou, ani ekologicky.
co to je zase za kecy v diskuzi
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 19. 10. 2014 11:54
Pre magorov s minuskami:

Clanok z auto.cz: Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity

[odkaz]
hybrid & benzin
| 18. 10. 2014 16:27
Mne by se takový hybridní Auris docela líbil, když jsem na jaře vybíral auto tak jsem si vzal kalkulačku a chvilku jsem pocital a BOHUZEL mne to nevychazelo. To co bych si připlatil za hybrid se mne v ušetřeném benzínu u moderního auta typu Golf prostě nevrátí. Možná u sluzebaku který nalitá třikrát tolik km, ale v průměru je to pořád spíše frajerinka, než skutečne eco...
Avatar - petrumr
hybrid & benzin
| 18. 10. 2014 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Cuba66
Testování hybridů
| 18. 10. 2014 22:18
Pamatujete, jak Top Gear zkusil Priuse na dráze s dieselovým BMW? Honili se tam jako pominutý, šlapali Priusu na krk a pak se smáli, že žere víc než BWM. To samý bylo v MotorTrend-u, honěj to po dráze a smějou se, kolik to žere, navíc vzali nějakou starou past (soudě podle stavu), kašlou na varování systému a dovedou to až k požáru baterií atd.
Takže jen pro ty, co jezdí brzda plyn a když je někde čtyřicítka a já tam jedu pade, blikaj na mě jako pominutý, pak mě předjedou a zmizej osumdesátkou - tak pro vás hybrid není a nikdy nebude.
Hybrid, to je o přístupu. Já jezdím denně 24km do práce a 24km z práce. Plus nějaký další pojíždění a za rok mi to dalo 23 tisíc km. S dieselem jezdím za 5,9, včetně kolon na D1 (jezdím do Prahy a každý, kdo někdy přijížděl po D1 do Prahy, ví o čem mluvím). Věřím, že s hybridem bych to dával pod pět dlouhodobě.
A životnost baterek? Proboha, vy si necháváte auto deset let? Spíš bych viděl problém v prodeji ojetiny, kdy se lidé budou právě baterek bát. Ale u dieselu se zase můžou bát turba, čerpadla, vstřiků a to bude v součtu stejná suma jako za baterky. Jenže diesela si koupí se stočeným tacho, vykuchaným DPF a mají pocit, že je to výhra...
Avatar - flepper
realna spotreba auris
| 18. 10. 2014 22:22
zdravim :-) mame doma aurisa hybrid - full vybava dokonca aj s panoramou,natacacie xenony,parkovaci asistent..proste vsetko ...cena bola cca 20000€ za tu cenu v podobnej vybave nekupite ani golfa a ani oktavku....takze cenovo je hybrid OK...dlhodoba spotreba 4,5 litra ....a to sa nejazdi na spotrebu. Snina - Ostrava cca 400km trat aj dialnica aj po meste aj medzi mesto plne nalozeny 4,5 litra ...pri normalnom jazdeni ...to znamena minimalne predpisovo + nejake to obehovanie + sem tam rychlejsie...tak laskavo vy co nemate skusenosti s hybridom do toho nekecajte....pretoze plachtit v kazdej dedine 50km/h na elektrinu v absolutnom tichu by som nezrovnaval s traktorovym dieslom v oktavke;) ano vy co jazdite v diesloch nevnimate ani vibracie, ani hluk .....zvykli ste si ....ale vyskusajte to ticho...btw ...ecvt prevodovka 90% cesty drzi otacky dole...zalezi ako spiapete na pedal ...a pri predbiehani sa vytaca kazdy motor;) a inak spolahlivost toyoty by som napriklad s takou skodou octavia a fabiou neporovnaval;) baterky zaruka dostatocne dlha+ takxiky v ameriky menili baterku bezne az po 500 000km ...hadam staci ci? :-!
realna spotreba auris
| 19. 10. 2014 01:16
Je zaujimave kolko vymyslov nakombinuju niektori radobyvedatori o tom ako by mal hybrid podla nich vyrerat. Diesel - hybrid , LPG - hybrid. Asi kazdy zabuda, ze Toyota to uz robi 15 rokov a je v tom obrovsky kus know how. Len sa pozrite ako su ludia spokojni so STOP & GO. To AURIS hybrid urobi niekedy aj 3 az 5 X za minutu, ale pozor, nie ked je studeny motor. Neviem aku spotrebu by mal vas studeny diesel, pravdepodobne by mu baterky na trasach do 5 km boli zbytocne. Sam mam kratkeho AURISA a trocha trva kym sa s tym clovek nauci jazdit. Potom Vas ale odmeni nizka spotreba. Ja osobne realne jazdim priemerne za 4.43 l. Ukazovatel ukazuje ale o 0.3 l menej. Zo zaciatku ale sptreba bola o nieco vyssia. Priemerne jazdim 1/3 mesto, 1/3 okresky, 1/3 dialnice. Ale cestne priznam na dialnici nad 110 jazdim vynimocne. Priznavam to preto, aby sa odporcovia mali coho chytit. Spotreba klesla po najazdeni cca 20000 km a asi tiez po mojom pochopeni ako sa s tym autom ma jazdit. Mal som aj ine auta, nieketori im hovoria premiove, ale na zvuk diesela a jeho vibracie nerad spominam. Niekomu to ale nevadi, tak ako mu nevadi vecne radenie, smradlave ruky po nafte, poznamky mechanikov o skorom odchode vstrekovacieho cerpadla. Len pre tych co diskutuju a s hybridom este nejazdili poviem, ze hybrid vacsinou startuje s vybitou bateriou, ta sa vybije vacsinou pri ukonceni cesty, ked napr. zide z dialnice ide par km okreskou alebo mestom a pripadne manevruje pri parkovani. Toyoty nemaju Lithium-ion baterie, ale nikel-metal-hydridove batérie, az na jeden model Priusu Plug-IN. Vaha myslim okolo 70 kg.
realna spotreba auris
| 19. 10. 2014 08:15
Zaujímalo by ma koľko urobíš km na jednu nádrž pri priemerke ktorú
uvádzas ? Nádrž má iba 45l a pri tankovani tam dáš iba niečo cez 40l.
Dosť uvažujem o tomto aute a tak ma to zaujíma.Moje cesty sú 70% výpadovky s okreskami 30% mesto a raz ročne HR.
Zo svojím benz. Focusom to teraz
robím priemerne za 7,5.Rocne do 15k.
realna spotreba auris
| 19. 10. 2014 11:05
Ja bezne tankujem po 850-890 km. Doplnujem 39.x l. Pozor nadrz ma 45 l, ale po 40 L Toyota pise dojazd 0 km. Tak ani na Sprit monitore nik viac netankuje. To zistili tusim redaktori z tohoto webu.
realna spotreba auris
| 21. 10. 2014 10:44
nadrz je 45 litrov ale palubak ukazuje nulu uz dost skoro ... mne ked ukaze nulu tak viem ze este urobim v pohode 100km

uz sa mi raz podarilo natankovat aj 45,2 L .. benzin bol uplne po hrdlo (ledva sa dala zalozit zatka), ale inak bezne tankujem cez 40 L - staci este jazdit s dojazdom 0 (kludne tak vydrzim tyzden do prace a spat - 10-15 km denne asi)
realna spotreba auris
| 21. 10. 2014 11:55
Řekl bych, že toto asi bude typická vlastnost japonských aut (podobně se chovala i Primera a Accord). Tam jak se rozsvítí rezerva, dá se najet ještě tak 150-200km a nulový dojezd mi Honda hlásí tak v půlce rezervy.
realna spotreba auris
| 19. 10. 2014 10:19
díky za reálné postřehy :yes: :yes: , přesně jsi vystihl, o co tady jde.
porovnanie spotreby diesel vs. benzin vs. hybrid
| 19. 10. 2014 08:09
Pytam sa Hybridistov, asi aku spotrebu by dlhodobo vykazoval Auris Hybrid v mojom pripade - jazdim denne do prace asi 15 km po okreskach. Celkovy mix mam asi 50-30-20 (okr-mesto-dial).
Na byvalej Corolle E12 1.4 D-4D 66 kW som za cca 70tkm dosiahol pri uvedenom mixe pri mojom defenzivnom jazdnom style priemer 5,33. Na sucasnom Aurise Touring Sports 1,33 VVTi mam priemer za cca 12tkm asi 5,6 (oba udaje vid spritmonitor). Pri kupe aurisa som zvazoval aj hybrid, ale v porovnatelnej vybave bol drahsi asi o 4000 eur (neratam automat). Myslim si, ze s hybridom by som asi velmi pod 5 litrov nesiel. Oplati ta teda vobec hybrid v dobe modernych (uspornych) benzinovych motorov? Ci hybrid brat ako vyhodnu alternativu viac-menej len do mesta, ktory pre ludi dochadzajucich denne za pracou zo satelitu nema zmysel??
Avatar - Bonpar
porovnanie spotreby diesel vs. benzin vs. hybrid
| 19. 10. 2014 09:58
Když jsme o hybridním Aurisu uvažovali do firmy, měl jsem ho na pár dní půjčený a trasu cca 20km přes Prahu jsem jel za 4,5l. Takže pokud těch 15km do práce nejezdíš vyloženě přes město a máš to trochu plynulejší, což jak píšeš tak máš, tak myslím, že by ses dostal pod 4l.
porovnanie spotreby diesel vs. benzin vs. hybrid
| 19. 10. 2014 11:23
Ak mas na teraz 5.6, co tiez nie je uplne bezne, tak by si urcite isiel pod 4.5 l realnych. Na nove auto mas dobru spotrebu. U hybridu usetris naviac nieco na servise, lebo Toyota tam dava urcite vyhody na podporu hybridov. Idealna trasa pre hybrid je 6-8 km okresky., potom 2 km mesto. Pri 90 km/hod sa baterka dobije, cez dedinu sa zas vybije. Potom ides pod 4 litre. Tak si to premietni na svojich 15 km. Ma to ale este par ALE. Kurenie a aj chladenie kabiny na to dost vplyva, aby sa prepol EV rezim. Ak mas na tej ceste dost stopiek tak to je vsetko + pre hybrid.
porovnanie spotreby diesel vs. benzin vs. hybrid
| 21. 10. 2014 10:38
Mal som Aurisa kratkeho 1,6 VMatic a teraz mam Auris TS Hybrid a dlhodoba spotreba 7,6 vs 5,5. Jazdim kratke trasy do prace cca do 5km, sem tam dialnicu (150 tacho) a raz za cas sa idem len tak povozit na okresky (takze mix by som povedal rovnomerny).

Zakladna vec je naucit sa jazdit s hybridom predvidavo, aby si nemusel prudko brzdit a tym padom minat energiu na teplo. Pokial pri brzdeni rucicka power monitora nezajde uplne na dno pola "charge" tak sa mechanicke brzdy ani neaktivuju a brzdis cisto elektromotorom (toto plati len nad 20km/h - pri nizkych rychlostiach uz na zastavenie treba aj mechanicke brzdy, ale to je fakt na poslednych 10 metrov)
hybridy
| 22. 10. 2014 08:50
Hybrid nemám,nejel jsem v něm,ale jsem rád,že se vyvíjejí,vyrábí a prodávají..To proto,že si může tuto technologii zájemce koupit..Jasněže nejsou dokonalé,ale to nebyly ani např.první televizory,přesto se prodávaly a teď si můžeme kupovat obří LCD,které rovněž nebudou na trhu věčně,že???
Není otázka zda-li dojde fosílní palivo...Je otázkou KDY dojde a proto bude dobré mít elektroauta...
P.S. Do výhod elektropohonů musíte započíst možnost,nabít baterie doma z FV panelů..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku