Technický poradce Světa Motorů Martin Vaculík se momentálně nachází na Sardinii, kde testuje nový Volkswagen Passat osmé generace. Jaké jsou jeho bezprostřední dojmy?
Zdravím, už jsem viděl pár recenzí nového passata na Youtube, kde se 3/4 hodiny řešilo jak ty nové budíky krásně svítí a že tam jdou promítat obrázky a podobné podstatné věci.... Nikde jsem ale nezjistil to, co je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí (mám 2 metry) a sice - místo (hrana) kde se pravé koleno dotýká palubní desky/středové konzoly je z tvrdého nebo měkčeného plastu a je tento prostor dostatečně velký? Díky za jakoukoli odpověď
Z tvrdého, podélný prostor pro pravou nohu je větší než u minulé generace (není před pravým kolenem spínací skříňka), ale středová konzola je vyšší, takže se sedí jakoby víc utopený (řadička je výš a blíže k volantu). Se 185 cm žádný problém, ale při 2m těžko soudit. U starší generace se dalo sedět "rozvalený" u nové se sedí jakoby "zapasovaný" díky vyššímu středovému panelu/tunelu.
Díky. Tak to je pro mě trošku zklamání, no aspoň to nebude vrzat.. A nějakej malej molitanovej polštářek tam určitě nalepit půjde. Přiznám se ale, že toto moc nechápu, protože pro spoustu i menších lidí, kteří mají třeba trošku nadváhu je při dlouhé cestě velice pohodlné si nohy skutečně roztáhnout co nejvíce od sebe a syndrom otlačeného kolene od tvrdé hrany konzole po 300 km není nic příjemného a podle mě je to základní přehmat proti ergonomii. Ale hlavně že to umí zaparkovat s karavanem, to je podstatný! :-) Ale to že v tom 10% lidí bude tlačit noha, to řešit nebudem...
Naprosto s tebou souhlasím.... pějí se ódy na dokonalé zpracování a dokonalost každého vozu koncernu, ale tvrdé plasty u kolenou, které vyšší řidiče dost obtěžují nikdo jako nedostatek nevidí, alespoň ne v autech jako je Octa či Passat, přitom ještě B6tka na tom byla docela dobře. Souhlasím s tebou na sto procent... v některých autech je to opravdu o hubu a musím pak zastavit a protáhnout se.
Mne by ještě k display zajímalo, jestli se dá v noci ztlumit na přijatelnou úroveň, mám problém (nebo teda už po 3 letech sem si zvykl jakž takž) s Fordím Convers+, který docela oslňujě. Jak to je u Passatu? A jak je to s tou spotřebou? Za 5.3 litru je fakt sci-fi, to by mne ani nenapadlo v takto výkonném voze :-)
Mám právě taky mondeo 2009 ale bez convers. :-) To mondeo je na tom s tím pravým kolenem poměrně dobře, byl to také jeden z důvodů koupě před passatem. Jsem právě ve stavu, kdy docela vážně vybírám další firemní auto. A samozřejmě je to velký boj mezi novým passatem a mondeem. Nicméně byl jsem prohlédnout nové mondeo na roadshow před týdnem a musím říct - velké zklamání, hlavně co se kvality zpracování týče. Forda mám dlouho, takže vím co čekat :-) , ale tohle mi fakt vyrazilo dech, prostě zpracování ještě snad horší jak v mém 5 let starém autě. A to se nejednalo o žádnou předprodukční verzi, ale takové prý bude sjíždět z fabriky. Zkrátka slícování palubky, tapecírunk v kufru, špatně upevněné dekory, no zlatá třeba taková i40... Jakože zvenku nádhera.. (na těch 19' kolech), ale po otevření kufru třeba slícování zadních lamp - no 1cm žádná míra :-):-) A ještě mu ubrali podvozkovou sportovnost, prý.. takže za mě není asi co řešit a půjdu do passata
Opravdu???? Já viděl akorát Fusiona a bohužel zaparkovaného, nahlédnutí dovnitř vypadalo slibně, navíc z minulého týdne se autor článku o prvních dojmech zmiňoval o výborném zpracování a kvalitním interiéru. Jak je na tom s plasty? MK IV je uvnitř až na pár výjímek (kapsy ve dveřích) z měkčeného plastu, včetně kolen i středového panelu.
Nechce se mi tomu moc věřit, protože Ford dost polepšil, procházel sem celou modelovou řadu a ta auta jsou uvnitř zpracována na úrovni fauvé, nic netratí, bohužel nové Mondeo sem ještě neviděl...
Vážně, nemám důvod si vymýšlet. Možná že jsem na to třeba už trošku citlivější a vysazenej, takže jsem zkoušel všechno omačkat vším zacloumat atd.. Takže třeba loketní opěrka se vyklala o pár cm, plasty slícované na středové konzoli nestejnoměrně.Tlačítka jak vod kolotočů. Takové to těsnění pod předníma dveřma jak o něj vždycky nohou zavadím při vystupování a už jsem ho i urval tak to je v novém mondeu snad ještě více nahouby... :-) A tapecírung v kufru a podlážka kufru, no to bylo tak špatný, že i moje přítelkyně podotkla, že to asi nebude úplně ono. Prostě, neskutečně lacině udělaný a zpracovaný. Zdálky je krásný i ten interiér, ale když se člověk zaměří na detaily... Ouvej! Jednalo se o kousek s ceníkovou cenou cca 1,1 mil. proto nad tím nemůžu mávnout rukou. Mám taky trošku strach o dyzajn verzí za 650 tis kč na 16' plecháčích. No prostě představoval jsem si to jinak, ale tak uvidíš, třeba je to subjektivní a tobě se líbit bude. Možná jsem chtěl příliš a rozmlsal jsem se u prémie.
Těsnění sem taky urval >:-[] Teda spíš spolujezdec, moje zázračně drží (jde to blbě, ale trocha dobryho lepidla to udrží zpátky na svém místě) ! >:D Jsem na něj dost zvědav. Já viděl verzi na 16" a nevypadalo to vubec špatně, ale byl to sedan a kombik mi přijde o dost hezčí. No až si sednu, tak poreferuju, třeba to byl opravdu špatný kus, třeba to ale Ford totálně po**. Jak jsem řekl, co jsem porovnával současnou produkci tak ji směle řadím zpracováním a materiály na špičku mainstreamu... jasný, prémie je jinde... ale i ta obyč základní prémie to umí docela vojt >:D Třeba taková Audi či BMW.
S tou výbavou nevím, u Fordu to není takový skok, rozuměj, že i ty nejlevnější kusy nejsou tak uplně výrazně horší, než ty drahé. Kamarád má základní Mondeo, já Titanium a mimo sedaček a nějaké výbavy + orámování oken tam rozdíl není. Pak máme Kugu v "základu, Trend" a od Titania nás dělí mimo nějaké výbavy jen jiný dekor středového panelu... Jeslti je to tak jak řikáš, tak to Ford dost po....
Já myslím, že to trochu zveličuješ...nové Mondeo problémy se zpracováním rozhodně nemá...v tom autě, ve kterým jsi seděl už sedělo před tebou cca 1 000 lidí a veřím, že z toho 1 000 lidí se našlo tak 200 "pitomců" jako jsi ty (promiň mi ten výraz, ale přesně to vystihuje) co si museli pomačkat a potahat za všechny dekorace a tlačítka a pak se nesmíš divit, že to někde nelícuje apod.
Jinak jak sis mohl všimnout, tak u toho auta nelícovalo a nesedělo víc věcí (třeba jinak barevné víčko nádrže, špatně uzavíratelná kapota o kombi, utržené madlo podlážky v kombi apod.) - jedná se totiž o nultou serii a u nich ještě k těmto věcem bohužel dochází...
Já osobně novému Mondeu můžu vyčíst to, že se na něj dlouho čekalo, trochu mi vadí ty kulatý tlačítka na středový konzoli a mě osobně to připadalo tak, že je uvnitř a v kufru kombi méně místa než u stávající verze, kterou jezdím (jen tak mimochodem porovnávám se stávajícím Titanium S v plné výbavě).
Myslím, že otlačení o hranu nehrozí, noha je od kyčle, přes stehenní kost, koleno i holeň "zapásovaná za středovým tunelem/středovou konzolou takže když se dotýká tak o celou plochu (a navíc sedáky v kterých jsem seděl měly vysoké bočnice, takže noha je "vedená" do volného prostoru).
Spíše je problém pokud je někdo třeba z velkého SUV nebo off-roadu zvyklý na rozvalený posed, tak ten zde asi pro dlouhány možný není, při vypumpování sedáků až nahoru, kdy by to snad jakž takž bylo možné, tak pak by dvoumetrový dlouhán už neměl místo nad hlavou.
Z otlaku kolena nemusíš mít strach, nevím, kde na to lidi přišli, že to je problém Passatu. Není. Neměřím dva metry, jen 183, ale moje koleno se nikdy palubní desky nedotýkalo. Z pravé strany se noha dotýká (opírá) lýtkem, ne kolenem. Pokud bych bral, že jsi o 17 cm vyšší, v pase je rozdíl poloviční, v koleni pak čtvrtinový, ale tvoje koleno pak bude o 4,5 cm výš, než to moje, ale spíše o méně, protože sedíme pod úhlem. Více mi vadí, když řídím v šortkách, pak se lýtko ve styku s palubní deskou potí. PS: palubní deskou mám na mysli středový tunel.
Tak to je masakr, on je fakt steracovej fetisista!!! :-)
Jsem toho videl na netu hodne, ale tenhle magor mi kompletne uniknul, v duchodu si budu muset dohledat cely jeho steracovy prinos lidstvu.
Jinak pisu komentar jen proto, aby u recenze na passata byl nejdelsi thread v komentarich "Sterace", to proste nema chybu! Dik "petrumr" za usmemavy steracovy vecer... :--)
Proč pořád píšeš v množným čísle, vás tam sedí víc? Neboj, passat neohrozí tvýho citrona na pozici nejpokrokovějšího auta.
Takže můžeš mačkat tlačítka na volantu a kvedlat se stěračema dál.
Ne, do lesa nejezdím a na pole taky ne, nemám Offroad, co bych tam dělal? Ty si s Fábií jezdil v bahně po poli? A mrznoucí déšť a sníh? No... sice teda nemam vychytanej Citroen, ale mam vyhřívané přední i zadní okno..... pak tě tyhle věci netrápí :-! Na vše ostatní stačí ostřikovače a měnit včas kapalinu z letní na zimní :-)
Auto je 2013. Je to ale nepříjemné třeba tehdy, když je hodně pod mrakem a světla přepnou z denních na potkávací, to na obou displejích toho moc není vidět. Mám to seřízené právě na úplnou tmu, aby to neoslňovalo.
No momentální mám 3 roky, u bývalého sem je měnil taky asi po 2 letech a to jen proto, že jsem si manuálním čištěním ledu zničil objímku co držela stěrač na ramenu >:D
Jo sorry reagoval sem na blbé vlákno... Neodklopil, vzal sem koště a do tý hroudy ledu u předního skla sem praštil.... no nevydržel to ten plast >:D Tohle auto ještě vyhřívání nemělo.
Ano, měl sem je kousek pod kapotou a byly zabaleny do velky jednolity vrstvy ledu... u toho auta to problém byl, dnes mam na autě vyhřívání skla a nic takového neřeším... Passat zajisté bude mít alespoň za příplatek tuto funkci také, tak o co jde?
Péťo, nauč se číst a chápat. Event. řekni manželce, ať ti poradí.Včera jsem za češtinu CHVÁLIL Gordona. Je fakt, že tebe z mindráku nepodezírám.Aby měl člověk mindrák, musí si uvědomovat své nedostatky, a k tomu je třeba aspoň mírná inteligence.
Nemohli bysme se takhle někdy potkat? Myslím, všechny ty denní pisálky najednou jako např. petrumr, Gilgit, Holden...GTI, apod...to musím vidět na vlastní oči...ale asi by se to mělo ohlásit předem, bo tolik extrémistů a podle psaného slova bláznů na jednom místě...to by mohl být problém >:D >:D >:D
Tak biturbo sice zajímá hodně lidí, ale stejně bude asi nejprodávanější klasické 2.0TDI
Mě by zase zajímaly benzínové motorizace. Jako třeba - jak moc zoufalý krok je základní motorizace....
Nebo taky místo vzadu. Je to čistě jen dvoumístné (se třemi pásy) kvůli tvarování zadní sedačky a středovému tunelu, nebo se tam usadí i doprostřed hubený člověk/dítě?
pokud máš zamykání se "safe", tak po rozbití okna dveře neotevřeš (ani zevnitř) - tudíž neotevřeš ani kapotu... bez otevření dveří se ti to nepovede...
je to rádoby bezpečnostní prvek, aby se nějaký jouda kapotu neodjistil za jízdy >:D
na fotkách to je krásně vidět, že za to plastový táhlo prostě nezatáhneš...
a pokud myslíš to osamocené tlačítko na dveřích řidiče - to je na el.odjištění (resp. otevření, pokud máš příplatek) zadních dveří
tak to bych chtěl vidět, jak nehtem někdo otevře kapotu >:D
jedinou možností by bylo to plastové táhlo urvat, což tak jednoduše nepůjde... a kleštěmi zatáhnout za lanko, aby došlo k odjištění kapoty... což rozhodně nebude otázkou vteřin...
To mas fuk, co delaj tvoje dve tepelny cerpadla, jedou? Ja ti stejnak zavidim toho veterana (Oltcit, ne?), taky bych zase rad zazil ten adrenalin pri 110 na dalnici, jak se to cely klepe, zpoceny ruce, loukotovy kola plavou.. romantika.
Přátelé, nemám problémy ani se stěrači, ani s plastem u kolene, ani s jinou věcí, týkající se komfortu. V tom je Passat zařízen výborně. Problém je jinde a to ve zpracování interiéru, který drnčí. Ne vždy, ale velmi často. Ale ani to není to nejhorší. To se mi stalo minulý týden, když po 100 tisících km (r.v. 07/2011) praskla spojka a ta následně prorazila převodovkovou skříň. Nemyslím si, že Passat bude moje příští auto:-(.
Pokud nezvládneš sjet, na dálnici snad ani jinou možnost nemáš, než zavolat policii a odtahovku/ asistenční službu. Mohl by ses pokusit vyměnit kolo sám, ale podle mne je to zbytečné riziko (zvláště na straně řidiče). Pokud nezvládneš překážku odstranit dostatečně rychle (snad do 30 minut), může tě správce komunikace nechat odtáhnout na tvé náklady.
Myslíš to jediné V6TDI, co se dávalo do Passatu? 2.5? B5 a B5.5? :-) To byl opravdu vychytanej motor no... >:-[] Toho pověst spolehlivosti přímo předchází.....
Škoda, že nebylo uvedeno, o jakou motorizaci se jedná....
;-) no ale ked to uz bolo v autotipe zvrejnene skor nie je uz dnes po par tyzdnoch jedno ci tu bude hoci aj cely test? ved sa nejedna o nic tajne predpokladam ... preco to zahadne zmiznutie... inak nie je to prvykrat co som si taketo nieco vsimol ze sa clanky na auto cz akosi zahadne ocitli v bermudskom trojuholniku.
len pre zaujimavost prakvapilo ze ze to astra vyhrala... ja by som tipoval na golfik
Digitální tachometr a otáčkoměr vypadají obludně :no::no::no: Jakoby si to někdo vypůjčil od rendlíků. Pokud tam VW nedá normální budíky, půjdou prodeje Passatů brutálně dolů.
Zdá se mi to, nebo je to jen optický klam: není ten kombík nějak moc nízký? :no::no::no:
"Podrobné jízdní dojmy nového Passatu s tímto agregátem čekejte na našem webu během několika málo hodin.“
Čekáme. Už víc, než několik málo hodin.Zatím jste stihli jen stáhnout srovnávací test Golf/Astra/i30.
Nebude příště lepší nic neavizovat a dát až hotové jízdní dojmy?
Vzhledem k tomu, že ostatní weby už psaly pár řádků z prezentace novýho Mondea, předpokládám, že tam byla ACZ taky...proč nejsou jízdní dojmy? Má to opět působit dojmem, že se tu pereme s objemem inzerce automobilek???
tam v redakcii bude asi nejaky neplanovany zadrhel.... jednak podivne zmiznuty clanok i30/astra/golf vcera vecer ...... a jednak to parhodinove cakanie na jazdne dojmy z passata ( vcera vecer ) sa uz zmenilo na celodenne vyckavanie ...
Keď ste boli pred pár dňami jazdiť Mondeom, tak sme tu mali jeden suchý článok s názvom Prvé jazdné dojmy. Teraz ste na testovačke Passatu a máme tu prvý článok, za chvíľku sa objaví určite ďalší a ďalší... ;-\
Redaktorov z tych nemeckých ftákov musia hrozne bolieť *... :no:
No, ono asi není co nového o Mondeu ještě napsat, když ho vlastně dva roky už všichni znají. B8 je opravdová novinka o které se ještě moc nenapsalo a moc lidí na světě s tím autem ještě nejelo ;-) .