SVO (Special Vehicle Operations) se nazývá to oddělení, kde to všechno vymýšlí a staví. SVR je zkratka pro nejrychleší a všelijak jinak upravené modely JLR. RS jako nej Jaguar časem zmizí, R zůstane a nejvýše bude SVR jak pro Jaguar, tak i Land Rover.
Souhlas, Defender je rozhodně respektuhodný vehikl, a pro mně první auto, u něhož loket levé ruky v otevřeném okně nevidím jako projev buranství nýbrž jako nutnost. >:D;-)
Je fakt, že ti hoši z LR Experience tvrdili, že tahle trať je jako trial poměrně lehká, ale pro nás terénní lopaty to bylo až až, myslím psychicky, auta to skutečně dala s prstem v nose. >:D;-)
Uměle vytvořenej polygon, kterej jsme jezdili těžko popsat, moc náročnějšího vyjma vyloženýho skálošplhání si těžko představit.
Vůbec bych nezpochybňoval LC, ale toho jsem jezdil jen na sněhu, kterej dávala samosebou s prstem v nose.
Tohle byla pro mě v zásadě první zkušenost v náročnějším terénu s překážkami.
no podle mě, kdyby došlo na skutečnej terén tak projede z těch LR jen jeden, zažil jsem ho na horách a je to v podstatě takovej civilní tank, zajimavý je, že všude kde tenhle typ auta jezdí dávaj většinou přednost Toyotě
Při nalejvárně před jízdami jme dostali info, že většina všech vyrobených Defenderů stále jezdí. Nepamatuju si přesně procentuální vyjádření, ale vím, že se motalo kolem 3/4.
ktore by nemali skoncit nikdy ( Gecko, defender, wrangler, niva, jimny, ruske masiny )
ak raz tieto skutocne offroady skoncia som zvedavy cim budu ludia jazdit v skutocnom terene.... ( toto co vidime v testoch ako tie dnesne nove hrkalky zdovalaju 20cm potociky a jazdia po poli toto nie je teren, to je parodia ) obavam sa ze santa fecko ASX-ka a kaskaje a podobne hrkalky sa daleko nedostanu... ak uz clovek siel skutocnym terenakom v terene a v lese kde mu ovisnute konare stromov hrube ako ruka mlatia o auto a strechu a celne sklo tak vie o com hovorim...
ostava len dufat ze sa este vratia casy a automobilky pridu na to ze nejaky ten offroad este aj v dnesnej dobe bude stale potrebny.... bohuzial dialnice vsade este nemame.... niekde sa jednoducho bez skutocneho terenaku clovek stale nedostane.... poznam obce a dedinky na vychode slovenska kde doslova pristup do dediny je zrely uz na seriozny offroad.... nie to este jazdit kdesi mimo obce, mimo cesty v skutocnom terene.... tam je to uz nutnost....
bude mi smutno ak defik skonci..... hadam niekde v afrike bude este aspon dalsich 30 rokov, krasne auto :yes:
To není auto, ale kus historie. Poprvý jsem ho řídil tento víkend. Je strašnej i úžasnej zároveň, asi ne všichni by ho uměli ocenit, přesto jsem k němu po projetí musel přistupovat jako k legendě.
Despekt při snaze se usadit pohodlně v kabině střídá respekt před tím co všechno dokáže. Žádná elektronika ti neasistuje, když se s ním prodíráš marastem, motor kvílí a to co by jsi nevylezl pěšky zdoláváš jakmile překonáš svůj vlastní strach.
Pohledem normálního uživatele by jsi chtěl brblat za vyosený pedály, sedačku, volant, ovládací prvky, ale jakmile vyrazíš, je ti to vyjma mála místa na levou ruku putna. Prostě jedeš.
Do teď přemýšlím, jestli takhle surovej povoz nemá smysl vyrábět dál. Dojede všude, chladí, topí...jsou místa kde prostě víc nepotřebuješ. Ano, jeho mladší a nesrovnatelně luxusnější sourozenci zhvízdali tu samou trať bez problémů taky, ale ještě pořád víc věřím robustní mechanice než elektronice.
Defík mě dostal :-):yes: