Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Osmá generace Hondy Accord zůstane v Evropě ještě příští rok

Podobu devátého vydání modelu střední třídy japonské Hondy známe již více než dva roky. U nás ale zůstává v nabídce předchůdce.
Zpět na článek
22. 10. 2014 21:02
Accord
Poslední Accord současné generace se dal naposledy objednat 10. 10. 2014. Tento den jsem jej objednal i já a asi budu mít poslední Acco 8g v ČR :-! Nyní mám 8g v provedení před faceliftem a je to skvělé auto, na tacho 250 000km a plná spokojenost. Mrzí mě, že Honda ve střední třídě z Evropy odchází, Acco vychází z Acury pro USA, tzn. špičková kvalita materiálů, skvělé jízdní vlastnosti, spolehlivost. Honda raději preferuje masové modely vyrobené v UK s vysokou ziskovostí, střední třída je vzhledem k malým prodejům a nákladům na certifikaci pro ně bezvýznamná, škoda, je to minimálně ztráta prestiže a ochuzení evropského trhu o zajímavou sportovní alternativu ve svém segmentu :-(
Avatar - Bristol
23. 10. 2014 00:03
Re: Honda
Acura by si v EU klidně i škrtla... podobně jako Infiniti nebo třeba Lexus...
23. 10. 2014 08:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 10. 2014 08:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 22:03
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Máš pravdu, manželka tiež jazdí v americkej TSX a je to auto nastavené na vodiča a spolujezdca. Vzadu je menej miesta na nohy, teda na chodidlá aby som bol presný. Ak sa už človek vzadu usadí, nemá problém, aspoň pri mojich 178 cm. Nastupovanie je ale trochu zložitejšie. Predné sedačky sú ale najpohodlnejšie v akých som sedel, toto neponúka ani nemecká prémia.
22. 10. 2014 21:59
TSX
Ešte niečo pre priaznivcov dízlových motorov.
[odkaz]
22. 10. 2014 21:52
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
U Hondy u sedanu i kombi použili náročně konstruovanou víceprvkovou nápravu pro zachování vysokého komfortu jízdy v kombinaci se sportovními jízdními vlastnostmi, což je prostorově náročné. Nicméně i zadní dveře jsou docela malé, takže zaměření na sportovní notu je zde více než patrné. Já jezdím z 95% v autě sám, takže mi to nevadí, ale kdo jezdí trvale v plně obsazeném autě, tak se asi poohlídne jinde / např. Avensis je vzadu nesrovnatelně větší /
22. 10. 2014 21:39
Re: Honda
Autor si to asi neuvedomuje, ale súčastný európsky accord je americká acura tsx. Americký accord s týmto modelom nemá absolutne nič spoločné. Nástupca tsx, nová 2015 acura tlx je presne to, čo trh potreboval - je väčšia než tsx a menšia než doterajšia tl. Včera som v nej sedel a dovolím si tvrdiť, že v európe by to bola pecka. Hlavne ak by ju tam predávali za tú istú cenu ako v USA. 2,4 liter s 210 koňmi a 8 st. automatom, 3,5 liter s 290 koňmi a 9 st. automatom. Už v základe skoro všetko čo má prémiová trieda obsahovať - na rozdiel od nemeckej konkurencie, ktorá si nechá priplatiť aj za sedačky a normálny volant. Tlx štartuje na 30 tisíc USD, top verzia za necelých 40. Pri povestnej kvalite a spoľahlivosti hondy vidím super predaje v USA.
22. 10. 2014 19:26
Re: Honda
Optima spíš nemá ty správné motorizace a trochu si šťouchnu i cenu. Kdyby nabízeli silnější diesel za cenu toho, který se teď prodává, tak by to šlo. Honda Legend opravdu nádherná, Accord taky. Co se týče japonským značek, nepříjde mi to líto. Japonci mají svůj velice uzavřený trh, je to dáno velkým počtem jejich automobilek, takže každý si vybere, velkým patriotismem, ale taky pohrdáním cizích značek. Daří se tam jen luxusním evropským automobilkám, které nemají ve svém revíru téměř žádnou konkurenci. Proto je to jejich chyba, když do Evropy nedodají nový model.
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 17:56
Honda
po vyklizení vyšších segmentů Nissanem, dělá to samé i Honda?? Nevídané... takže tady budeme mít jen zrůdné modely nižších tříd, a SUV? :no: Nissan aspoň přivezl do Evropy Infiniti, přiveze Honda oficialně Acuru? sotva...
Avatar - Dinar
23. 10. 2014 07:59
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Přesně tak, kdo potřebuje vzadu nějaké místo u sedanu střední třídy, to je naprosto marginální záležitost. :yes:
22. 10. 2014 21:23
Honda to v Evropě prostě balí...
Stále více se potrvzuje, že pro Hondu je Evropa stále méně důležitý trh. Poslední 2 generace Civicu většinu Evropanů odrazují svým extrémním designem a teď ještě Accord.... Bylo to dobé auto, značnou nevýhodou byl ale zoufalý nedostatek místa pro nohy zadních cestujících (bráno v měřítcích segmetnu střední třídy).
23. 10. 2014 08:31
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Zatímco ostatní mají vzadu jednoduché nápravy, viď.
22. 10. 2014 23:40
Re: Honda
Myslim, ze si to autor dobre uvedomuje. Len to zjednodusil.

Staci si pozriet povodny australsky clanok alebo stranky australskej Hondy: tam maju 2 Accordy, jeden americky a jeden "europsky" alias Acuru TSX. A konci prave Euro Accord ;-\
22. 10. 2014 22:23
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Vzadu sice nic moc, ale vnitřní šířka auta je bezkonkurenční, což kdo hodně cestuje ocení asi nejvíce. Je to téměř srovnatelné s vyšší střední třídou :yes: S těmi sedadly je to pravda, nechci se nikoho dotknout, ale v takovém Mondeu nebo Superbu jsou asi tak poloviční >:D
23. 10. 2014 10:12
Re: Honda
Přesně, netáhnou ani individuální dovozy, natož nějaké ofiko delaerství, které by v případě Hondy (Acury) nesmělo stát někde v kůlně na předměstí a vystavovat kromě TSX, TLX, a jiných nedešifrovatelných zkratek, taky sekačky, kultivátory, křovinořezy a jiné harampádí... Vybudovat prosklenou halu s perfektním zázemím stojí milióny a ty se v případě Acury nevrátí, nezájem není na straně Hondy (Acury), ale prodejců, kteří se bojí do takových pochybných modelů investovat peníze, kterých už tak jako tak z prodejů jiných modelů Hondy nemají zrovna moc.
23. 10. 2014 10:30
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Pohodlí?
23. 10. 2014 10:15
Re: Není se čemu divit
Nj, proto Passat, 508, Mondeo + ještě některá další jsou tak dobře prodávána. Možná v některých aspektech jako cena (Passat), interiér (Mondeo), 508 (málo odkládacích prostor) trochu ztrácejí, ale v ostatním jsou na špici. Je to jako 10ti boj. Člověk nemusí být první ve všem, ale také nesmí výrazně zaostat. Zkrátka lepší průměr ve všem mu zajistí dobré místo.
23. 10. 2014 10:10
Re: Honda
OK, zrejme si to neuvedomuje :-)

Je smutné, ak autor píše článok z tretej ruky a neoverí si aspoň pôvodný zdroj. Čitatelia tu majú väčší prehľad ako autori.
23. 10. 2014 08:48
Re: Honda
Jenomže ty pominout nemůžeme, toyota nabízí víc jak 10 modelů, slušné portfolio, ne?Žádné "jen suv a nižší střední".
Avatar - Dinar
23. 10. 2014 07:58
Re: Honda
Určitě by to byla v Evropě pecka, v marketingu hondy jsou prostě joudové, takový potenciál a oni ho nevidí.
:yes:
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2014 22:32
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Spíše příliš vytříbený, nedokáže postavit konkurenčně schopné auto.
Zajímavý model se schopnými motory a převodovkami by neměl problém.
22. 10. 2014 18:46
Re: Honda
Acura by si v Evropě ani neškrtla, to už bych věřil více Lincolnu. Jasně Ford i Honda by mohli využít své rozsáhlé dealerské sítě, ale kdo stojí o auta pro ryze americký trh. Nissanu stačí, co momentálně dělá. Prostoru v Evropě vyšší střední pro mainstreamové značky moc není a u střední třídy to chce velice schopný automobil. V tomhle tom se Nissan nemůže spolehnout na Renault, protože ani mu se nedaří, ale aspoň dobře prodávají SUV, crossoveruy, malé a nižší střední + užitkáče. Honda a Toyota opravdu nabízejí jen SUV a nižší střední, pomineme-li Verso a Avensis + nějaké malé automobily.
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2014 19:13
Re: Honda
ani optima si v europe neskrtne ale som rad ze ju tu mame, chybat mi bude accord urcite... to bude velka nie financna ale moralna strata pre hondu v eu..... pamatam si accord uz od detstva ... a nikdy v europe nechybal a pamatam si aj to ako sme tu kedysi v eu mali ste vacsiu hondu.... hondu legend.... ale to boli ine casy.. mali sme tu aj nissan maxima, toyotu camry a par dalsich kuskov ... a neboli tu preto ze predavali na statisice, neboli trhakmi ani triedne esa ... to neboli nikdy ...... ale bol som jednoducho rad ze su tu a trh bol vdaka nim pestrejsi z coho koniec koncov tazi len a len samotny zakaznik a to je pre nas ludi dobre.... keby sa vsade predavali len bestsellery tak by nam potom v eu postacil len vw renault opel ford a netreba nam tu dalsich X znaciek.....

trh nie je vzdy len o kvantite.... v pripade japoncov v eu nikdy neslo v strednej triede o kvantitu ( kvantitu si robia v usa a japonsku ) ... nikdy tu netrhali rekordy v tejto triede a nikdy tento trh nebol pre nich prioritny cim sa ani netajili ..... a preto dovod ze aj napriek tomu vsetkemu uz z eu accord odchadza je dalsim dovodom na zamyslenie.... nieco bude s tym nasim trhom asi nie prave v poriadku.... ked uz viac aut od nas uteka ako k nam prichadza....
23. 10. 2014 21:40
Re: Honda accord
Máš naprostou pravdu, jediné opravdu přitažlivé asijské auto střední třídy, které se v Evropě prodává, je v současnosti Mazda 6. Ta ale stojí za to! ;-) :yes:
23. 10. 2014 16:48
Re: Honda
Ty bydlíš někde u Impexty, ne? :-)
23. 10. 2014 16:14
Re: Honda accord
Honda si za to může jen a jen sama. Tato generace byla za tu cenu zcela nekonkurenceschopná už od doby, kdy se tu začala prodávat. Mazda 6 stojí ve srovnatelné výbavě o 200 tisíc méně a přitom to je o generaci modernější technika. Zatímco řekněme tak před 10 lety na tom byly japonské značky poměrem užitná hodnota / cena o chlup lepší, než evropské dnes se karta již zcela obrátila a s výjimkou Mazdy v podstatě nemají ve střední třídě co nabídnout. Avensis je starý, Subaru končí s Legacy, Honda končí s Accordem, Nissan je pryč už dávno..., Mitsubishi taky. Zajímavé je, že ani Korejci se moc neukazujou, i40 se sice celkem prodává, ale je to jen kvůli ceně, protože technika nic moc, Kia Optima je naprostý propadák...
23. 10. 2014 14:55
Re: Honda accord
Taky souhlasím, vždyť to se už ani fanouškům Hondy nelíbí, natož aby to ještě kupovali a pomalu utíkají k Mazdě 6. Evropská verze Spirioru by se tu dle mého názoru moc neprodávala, pokud vůbec. To spíš by mohl mít jakž takž úspěch Accord odvozený od TLX [odkaz]

Jenže i tak to není v kombíku, což je další průšvih. Jen se sedanem by tu přijet nemohli. Prostě Honda umřela už nejen ve třídě Legendu, ale i Accordu a posun dolů pokračuje.
23. 10. 2014 14:41
Re: Honda accord
Já si naopak myslím, že pokud by se Honda tohle odhodlala dovézt do Evropy tak by to byl propadák. A to i u fanoušků značky. Stačí si přečít tu diskusi pod článkem.
Avatar - Dinar
23. 10. 2014 14:14
Re: Honda accord
Nádherný článeček >:D >:D >:D nazval bych ho, "Nástěnkářův orgasmus". Co na tom hondaklubu proboha čicháte? :-O
23. 10. 2014 12:59
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Odpovídal jsem jen na: "A ak vzadu nik nesedí, načo je človeku stredná trieda?" Auta vyšších tříd nejsou jen větší.
23. 10. 2014 11:57
Honda accord
Myslim že by tohle stačilo i pro EU [odkaz]
23. 10. 2014 10:43
Re: Honda
V Rusku se prodá všechno, hlavně kýče. Lidi tam mají rádi všechno s chromem a olašským kočičím zlatem. Od Kie po Audi. Ale jak tady napsal Giglit, Acura by neprodala dostatečný počet aut, Lexus průměr( prodeje jsou relativně vysoké a stabilní na minoritního hráče)a Infiniti má trochu teď výhodu s tím dieslem, ale taky to nebude žádná hitparáda, totiž budou na ně tlačit z druhé vlny Jagy a Volva, které se chtějí dostat z5 do hry. Osobně u nás jezdí 2 Acury SUV, design prostě z Marsu, ale nemyslím si, že dotyčný majitel udělal chybu při koupi. Celkově jsem dost překvapen kolik u nás jezdí Dodgů a hlavně Durang. V Praze se jich dá potkat několik za den a u nás jich taky pár jezdí( Moravskoslezský kraj). Ram taky občas vídávám, jo Walker Texas Ranger >:D
23. 10. 2014 10:02
Re: Honda
Teď mi není jasné, o čem konkrétně píšeš - máš na mysli TLX, TXL, O-RZ, TSX, SC-X, LO-L, OMG nebo OPBH? >:D
23. 10. 2014 08:18
Re: Honda
Místní článek však hovoří něco o tom, že dva roky známe podobu nového Accordu. Pokud si to uvědomuje, tak proč míchá dvě auta dohromady?
Avatar - iudex
23. 10. 2014 12:25
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Samozrejme ak jazdím sám, nik mi nemôže zakázať jazdiť v 4/5 dverovom aute, ale nemôžem paušalizovať, že v strednej triede nie je priestor vzadu dôležitý, lebo ja vzadu nikoho nevozím.
P.S. Zrovna Honda nie je známa hlavne pre komfortné jazdné vlastnosti. ;-)
23. 10. 2014 11:01
Re: Není se čemu divit
Presne tak, raz som zabludil do dealerstva hondy a jeden accord tam stal - cenovka tusim 33000 EUR, nemy uzas, co si za to auto pytaju...

Urcite je to spolahlive auto, ale taka nova mazda 6 je o svetelne roky pred nim - dizajn, hmotnost/odlahcenie, spotreba, vybava, snad aj jazda, praktickost a je aj o dost lacnejsia. A spolahliva je tiez... Jednoducho nemozu v honde len tak hodit nejaku cenu a ignorovat konkurenciu...
Avatar - iudex
23. 10. 2014 10:26
Re: Honda to v Evropě prostě balí...
Presne to som chcel napísať. Miesto vzadu v strednej (!) triede nie je dôležité?!!
A ak vzadu nik nesedí, načo je človeku stredná trieda?
23. 10. 2014 09:59
Re: Honda
Japonský trh je uzavřený, protože clo a clo protože ochrana zaměstnanosti a investic atd. Kdyby nebylo cla, byl by japonský trh otevřený a japonské značky by byly ve vyšších třídách převálcované německými stejně, jako všude jinde na světě.
Žádný patriotismus , žádné pohrdání, ale money talks.
23. 10. 2014 09:17
Není se čemu divit
Není se čemu divit, s cenou a charakterem auta se Honda naprosto minula s trhem. V Evropě chci od 600k+ plnohodnotné auto, nejenom přední sedadla a šířka, na image je to moc Honda, na hlavní auto v rodině zoufale nepraktická, jako manažerský sedan žádná (ne)oficiální fleetová politika a absence kloudného automatu, pro fajnšmekry krom ucházejích motorů žádné featury navíc (4x4, palubní infotainment, aktivní podvozek, možnost customizace interiéru, již zmíněný automat atd.). Mimochodem, smysl dává pouze se silnějším dieselem nebo 2,4 a výbavu min. Executive. Hovořím jako již bývalý majitel. 2,2idtec exe. Ve dvou príma auto, po přírůstku do rodiny vůz k ničemu.
Accord (TSX) není špatné auto, ale je naprosto zřetelné, pro jaký region a cílovou skupinu byl projektován. V některých částí světa je za hvězdu, někde (v Evropě) je úplně mimo...
22. 10. 2014 21:23
Re: Honda
Evropský Accord je Acura. Nejsem si jist, jestli si to autor uvědomuje.