Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmá generace Hondy Accord zůstane v Evropě ještě příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Podobu devátého vydání modelu střední třídy japonské Hondy známe již více než dva roky. U nás ale zůstává v nabídce předchůdce.

Už v srpnu 2012 při odtajnění americké specifikace se objevila spousta spekulací, že se devátý Accord dostane nakonec i do Evropy. Bude odpovídat ruské verzi? Nakonec bylo vše o měsíc později dementováno. Musíme se zkrátka spokojit s „osmičkou“, sedany i kombi se dají stále koupit také u nás. Ceny začínají na 604.900 korunách za zážehový dvoulitr VTEC se 115 kW, šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, výbavou S a tříprostorovou karoserií. Od ledna do září 2014 je však zvolilo pouhých 11 zákazníků, což je opravdu minimum na to, o jak kvalitní auto se jedná.

„Náš“ Accord ale příští rok skončí. Informace pochází až z daleké Austrálie, ředitel tamní pobočky Stephen Collins to potvrdil v rozhovoru pro The Motor Report. Prodává se totiž i u protinožců, byť pochopitelně s volantem vpravo. Ale ten mají i Britové. Jak Collins řekl, osmá řada zmizí ze všech trhů, na kterých se dosud nabízela. Produkce pro australský trh bude zastavena už v únoru 2015. Vzhledem k tomu, že vzniká výhradně v japonské Sayamě, dá se očekávat tehdy její definitivní stop. Ještě nedávno se i u nás hovořilo až o konci roku, ale zde zatím oficiální vyjádření kohokoli z Hondy chybí. Skladovky se určitě budou doprodávat delší dobu.

Nástupce pro Evropu je v nedohlednu, Honda potvrdila, že jej neplánuje. A přitom výrazně hranatá osmička v aktuální podobě byla a je určena hlavně pro ni, ta americká vypadala přece jen jinak a obsahovala i variantu kupé (současná s číslem 9 ji má v zámoří též). Po vyšší střední třídě v podobě modelu Legend tak opustí i o úroveň nižší segment. Což je opravdu hodně velká škoda, jedna z alternativ k německým soupeřům zmizí. Definitivně?

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
23. 10. 2014 21:40
Re: Honda accord
Máš naprostou pravdu, jediné opravdu přitažlivé asijské auto střední třídy, které se v Evropě prodává, je v současnosti Mazda 6. Ta ale stojí za to! ;-) :yes:
23. 10. 2014 16:48
Re: Honda
Ty bydlíš někde u Impexty, ne? :-)
23. 10. 2014 16:14
Re: Honda accord
Honda si za to může jen a jen sama. Tato generace byla za tu cenu zcela nekonkurenceschopná už od doby, kdy se tu začala prodávat. Mazda 6 stojí ve srovnatelné výbavě o 200 tisíc méně a přitom to je o generaci modernější technika. Zatímco řekněme tak před 10 lety na tom byly japonské značky poměrem užitná hodnota / cena o chlup lepší, než evropské dnes se karta již zcela obrátila a s výjimkou Mazdy v podstatě nemají ve střední třídě co nabídnout. Avensis je starý, Subaru končí s Legacy, Honda končí s Accordem, Nissan je pryč už dávno..., Mitsubishi taky. Zajímavé je, že ani Korejci se moc neukazujou, i40 se sice celkem prodává, ale je to jen kvůli ceně, protože technika nic moc, Kia Optima je naprostý propadák...
23. 10. 2014 14:55
Re: Honda accord
Taky souhlasím, vždyť to se už ani fanouškům Hondy nelíbí, natož aby to ještě kupovali a pomalu utíkají k Mazdě 6. Evropská verze Spirioru by se tu dle mého názoru moc neprodávala, pokud vůbec. To spíš by mohl mít jakž takž úspěch Accord odvozený od TLX [odkaz]

Jenže i tak to není v kombíku, což je další průšvih. Jen se sedanem by tu přijet nemohli. Prostě Honda umřela už nejen ve třídě Legendu, ale i Accordu a posun dolů pokračuje.
23. 10. 2014 14:41
Re: Honda accord
Já si naopak myslím, že pokud by se Honda tohle odhodlala dovézt do Evropy tak by to byl propadák. A to i u fanoušků značky. Stačí si přečít tu diskusi pod článkem.