Ano, další Astra přijde příští rok, tahle je tedy už pomalu v důchodovém věku :-) onu formulaci berte prosím s nadhledem, má zdůraznit pouze to, že nástupce přijde do jednoho roku, což je relativně brzy.
Čo sa Ti na tej formulácii nezdá? Je úplne dôvodná. Pri priemernej životnosti modelu cca. 6 rokov je Astra J naozaj na sklonku svojho modelového života (bola predstavená v r. 2009, t.j. má už 5 rokov).
Příští rok v Parizi se představí leda tak nova módní kolekce oblečeni, ale nejaké auto dost těžko,pokud myslíš Mondial.Pristi rok je lichý,takže ze by Frankfurt?Navic německé auto v Nemecku, ze jo :-):-) To je dost logické.Vic než tvé plácnutí.
Tohle auto slušně zraje. Jen škoda, že u Opelu tolik mrhají prostorem, kdy na tuto třídu co do délky jde asi jedno z největších aut, čemuž ale neodpovídá vnitřní prostor, zejména tedy pro zadní pasažéry.
Parametry motoru vypadají velmi dobře, spotřeba vzhledem k nutnosti živit 136 koní není nijak hrozivá.
A ze všeho nejvíc se mně líbí prostor řidiče. Ta hromada tlačítek jako v letadle je pro mě, jako starou konzervu přijatelnější a hezčí (zejména v noci), než dotykový display.
papírový objem kufru je dán spíše jen nižší roletkou, šířka/délka je zcela v normě.
Tohle auto se mně zamlouvá čím dál víc :yes:
Je to kvalitně působící auto, které je docela opomíjeno v načich končinách. Líbí se mi na něm zpracování a kvalitní interiér (skoro jako ze staré německé školy), který působí opravdu robustně a co si budem povídat, o třídu lépe, než u etalonu nižší střední. Bohužel na prostor dost trpí. Já sem osobně však měl větší problém ve střednětřídé Insighnii, která mi přišla dokonce stísněnější, než Astra. Určitě sem se cítil lépe a prostorněji v Astře. Škoda, že do tohoto vozu jsou díky velké váze hůře použitelné základnější motorizace, jinak jako model má stále co nabídnout. Ten, kdo nemá 2 metry a nevozí 5 lidí mu toto kombi poslouží skvěle :-)
Je to kvalitné, alebo kvalitne pôsobiace auto? ;-) Aj jedlo môže vyzerať skvele a po ochutnaní ho môžeš vypľuť...
Priestorovo sú tieto Oplíky divné, zvonku tlsté, zvnútra menšie voči očakávaniu.
Máš pravdu, Astra vyzrála ve velmi solidní možnost v nižší střední třídě. Stísněnější pocit v interiéru je neoddiskutovatelný, ale tragédie to není. Je to daň za určitou festovnost, která se projevuje i u ojetin. Kufr ač litry neoslňuje bude běžným potřebám postačovat.
Motor je dobrý nejen parametricky, ale také reálně. S vozem nemá výrazné potíže a i přes svou hmotnost dosahuje reálně zajímavých hodnot spotřeby.
A co se týká "přetlačítkovaného" středového panelu, vidím to podobně jako ty. Neměl jsem s ním problém v době uvedení, nemám s ním problém ani dnes.
Ano, Astra zaslouží :yes:
Ad tlačítkový interiér: ja celkom nerozumiem, prečo sa to stále Astre vytýka. Pri novinárovi, ktorý má na auto pár dní to síce chápem, ale bežný majiteľ si do týždňa spraví prehľad a potom je to veľmi user friendly, dá sa ovládať i bez pohľadu, čo pri nových dotykáčoch neplatí. Sám mám v aute dotykáč, ale často je problém sa prstom trafiť na menšiu ikonku, ak človek nejde po super hladkej ceste. Teda osobne stokrát radšej "pretlačítkovanú" Astru, ako "elegantný, čistý" interiér s nastavovaním všetkého cez dotykáč á la 308.
Dodržuj rychlost a trefíš se >:D . Nemám s Oplím interiérem problém. I když je fakt, že třeba nový XE mě oproti F-T nebo XF množstvím tlačítek překvapilo. Už jsem si na dotykovej display zvykl.
Přesně jak píšeš, auto není k ovládání nijak složitější než ostatní, pouze má každá funkce jedno přesně stanovené tlačítko. Takže za mě to jako mínus určitě nevidím a spíše bych to také viděl jako problém novinářů.
Situace směřuje k centralizování a sdružování funkcí, to je jasné. I další generace Astry se bude měnit dle aktuálních trendů. U Insignie se mi až tolik nelíbí ovládání přes "touchpad", s ním mám menší problém.
Podstatné je, jestli jsou ta tlačítka dobře rozmístěná (seskupená dle systému, neporušující základní principy). Výhoda tohoto řešení je, že dostaneš v jednom kroku, co chceš. Což bývá slabina systémů s dotykovou obrazovkou, nebo i sdruženým ovladačem - musíš udělat příliš mnoho kroků, abys dosáhl cíle.
Tipuju, že srovnávací test vyhraje Astra nad Meganem v poměru 1,58 x 1,61 - tedy s nevýrazným rozdílem, avšak po započtení oddílu ceny se to obrátí v poměru 1,54 x 1,43. Doufám, že jsem tipnul přesně >:-[]
Megan bude trochu živější, pokud mohu střílet od boku, přeci jen je lehčí a to DCi všude chválí jako apoštola nízkoobjemových turbodízlů >:D
Taky záleží s jakou výbavou Megane přijede, protože v základní působí Astra krapet hodnotněji, ale Megane se umí taky obléct do lepšího kabátu, třeba v GTline. Za mne vede lehce Megane, přijde mi uvnitř vzdušnější a vyhovují mi některé jeho ovládací prvky, třeba to proklaté rádia pod volantem >:-[]
Rozdíl v dynamice je prakticky mizivý, snad v pružnosti na 6.RS je megane lepší ;-)
Megane byl testovaný ve výbavě Limited. U GT Style myslím z nabídky zmizela dobrá sedadla, takže jde pouze o vnější optiku. Osobně bych také preferoval Megane, i když Astra je mu velmi vyrovnaným soupeřem. A ovládání rádia pod volantem považuji za skvělý prvek ;-)
Já sem seděl jen v GT220 (Respektive seděl sem ve více verzích, ale v GT to byla verze GT220, nevim, jak velky je rozdíl, nezkoumal sem) a ta sedadla byla na špičkové úrovni s ohledem na to, že to byl "jen Megane" . To je trochu škoda, ale oba vozy jsou ještě po staru měkčené v interiéru a nepůsobí fórově, což vidím jako plus. GT paket Megane hrozně prospěje, v tomhle je Astra v levnějších variantách přeci jen dál, jelikož vypadá pořád stejně a záleží na barvě a kolech. Popřípadě na stříbrných lištách kolem oken.
V GT line byly přesně ty samé "sitzny" co v GT220. Skvělé.
Osobně mě Megane v takovém Limitedu neuráží a nepotřeboval bych za GT Style připlácet. Ty nejlevnější verze nebudou vzhledově košér ať už jde o jakoukoliv značku. ;-)
Musím říct, že GT se mi víc líbilo před faceliftem... v té světle modré metle s šedými zrcátky a koly to bylo fajn. Po faceliftu je ten předek trošku přeplácaný a s tou modrou mám pocit, že už se to trošku tluče.
S modrou souhlasím, obecně Meganu III ta barva velmi sluší a ten pocit s faceliftem nemám. Viděl sem ještě černý předFL GT220 a ten už mi přišel nevýrazný :-)
Podle mě modrá sedí víc k jednodušším tvarům předfaceliftu. Facelift pomohl základním verzím s halogeny, ale podle spíš uškodil těm top. Když už, tak bych volil nějakou méně výraznou barvu... šedou, bílou...
PS: podobně mám pocit, že výrazná barva už přeplácává novou 308.
Mne přijde, že před FL měl přední nárazník takový jakoby předsazený, jako když má někdo předkus, je to otázka vkusu, z fotek se mi více líbí ta pofl verze :-)
Mě se model s aktuálním faceliftem líbí více než ten s původní tváří. Modrá barva však není pro aktuální model tou pravou a to nemusí jít ani o GT. Já bych na aktuální GT hodil asi bílou : [odkaz]
No s tím základem právě nevím. Některé značky mívají i v základu u nižší střední celkem dobře zpracované interiéry a solidní výbavy, potažmo se exteriér tak moc nemění. Jako odstrašující případ jest Octavia III, která z venku vypadá ve verzi Active příšerně, jako auto pro východní trhy, kdežto v RS je to plnohodnotné auto s agresivním vzhledem. Na druhou stranu v interiéru až na sedadla moc kvalitativních změn není, jen ty na pohled.
Astra právě už nevypadá tak chudě oproti základu, stejně tak třeba Focus, Megane pokud nesrovnáváš s GT na tom taky neni špatně :-) Pak je tu ještě Golf, ale tomu v kombiku nesluší malá kola :-) Jinak bych ho řadil taky k tomu lepšímu. Korejci na tom také zle nejsou.
Chápu, ale jak píšeš, jde hlavně o vzhled a nikoliv kvalitu. Stačí k jakémukoliv základu dát vhodná kola (klidně neoriginální) a vybrat vhodnou barvu a i základ prokoukne.
U meganu v interiéru je problém s manuální klimou. Ta vzhled dle mého sráží.
No ja si trúfam tipnúť, že Megane 1,6 DCI bude napriek menšiemu výkonu na tom dynamicky lepšie, ako Astra 1,6 CDTI, čo bude dané najmä nižšou hmotnosťou a menej eko sprevodovaním.
Abych objasnil, já netipuju, ale vycházím z výsledků toho testu, jenž vyšel v pondělí v SM . Takže dynamika například v pružném zrychlení je kromě 6RS prakticky shodná.
Ano jedná se o motor GM. Kdyby byl od Fiatu, musel by mít podobné nebo stejné naladění což nemá. Motory Fiatu mají také vesměs vstřikování nafty Bosch, což u tohoto motoru také neplatí.
Tento motor je první produktem patřícím čistě GM po rozchodu s Fiatem.
GM zaplatilo Fiatu velké peníze za odstoupení od spolupráce, součástí byl nákup know-how, toto bylo jistě při vývoji využito.
Postupne mením názor na Astru, pri podhľade do cenníka začína byť veľmi zaujímavá. Jej ťažšia váha je v porovnaní s konkurenciou vnímaná ako nevýhoda, ale konkurencia to väčšinou dosahuje papierovými dverami, slabšou hlukovou izoláciou a pod. - ak je robustnosť, pevnosť a ticho vykúpené vyššou hmotnosťou, potom ok. Aj tá jednoduchá zadná vo svetle nových trendov (ani etalón nedáva všade multi) je tiež ok. Asi sa to už neopla, ale keby zmenili prednú masku (vyzerá až groteskne), tak by to auto ešte znepríjemnilo konkurencii život.
Astra je teraz dobrou kúpou ako každé solídne auto na sklonku životnosti, teda slušné kvalitné auto, ktoré si väčšina nekúpila len preto, že ničím nevynikalo a pri štandardnej cene nebolo až také zaujímavé; teraz, po facelifte, s vychytanými muchami a očakávanými výpredajovými cenami pred uvedením nástupcu to môže byť výborná kúpa. Chce to len lepšiu výbavu (na základných 16kach vyzerá nepatrične, rovnako ako halogénové denné svietenie) a výkonnejší motor (aspoň benzín 1,4T alebo 1,6dízel) a potom tvrdo stlačiť predajcu. :-)
O kúpe Astry som uvažoval dokonca dvakrát. Prvýkrát keď som dakedy kupoval kombíka a druhýkrát ako hatch pre polovičku. Ako na každom aute i na Astre nájdeš muchy (mne vadilo to horšie využitie obostavaného priestoru a slabšia dynamika motorov), ale žiadny vyslovený deal-breaker. I dnes by som si ju vedel predstaviť, lepšia výbava (aspoň 17ky, xenóny s LED) a motor 1,4T 103 kW alebo 1,6T 125 kW.
Je to krásné auto a líbilo se mi už od příchodu na trh. Co ale vím zákulisní informace (od lidí, co ty motory testujou na životnost), tak tu dieselovou 1.6 tku bych pod kapotou mít nechtěl :-! Berte 1.7- sice jde slyšel, ale vydrží :-)
nemyslim si ze konkurencia znizenie hmotnosti dosahuje papierovymi dverami a nejakym lacnym setrenim .... niektore auta maju prednu kapotu z hliniku alebo blatniky z termoplastov .... cize o ziadne lowendove prvky setrenia na vahe sa vo vacsine pripadov nejedna..... skor naopak... ide o know how ktore dnesnej astre uz chyba.... a hmotnost vyse 1,5 tony je ozaj dost... o triedu vacsia mazda 6 kombi je podstatne lahsim autom a to aj so silnejsim dieslom pod kapotou ako ma tato astra..... mozno by bolo dobre priznat si fakt ze astra je jednoducho pritazka.... ako hladat chybu v konkurencii ktora je v tom nevinne
ja verim ze sa opel uz poucil a nova generacia astry sa odlahci aspon o 200kg
Váha Opelu Astra není žádným větším problémem. Ano, je těžší jak konkurence, ale to auto působí festovním dojmem i na hranici 200 tisíc km. Je to systém něco za něco. V nové generaci ke snížení hmotnosti určitě dojde, otázka, jestli jí pak nebude vyčítána určitá subtilnost proti předchůdci...
auto nemusi posobit subtilnejsie..... staci ak znizia hmotnost ;-) ... novy range rover nie je subtilnejsi ( teda ani mensi ) voci tomu staremu a aj napriek tomu je postatne lahsi a zivsi .... ide tu len o zmensenie hmotnosti ( pouzitie inych a domyselnejsich materialov v konstrukcii ) .... aj ked je pravda ze astre by pomohlo aj zmensenie rozmerov.... trosku nam uz aspon papierovo prerasta svoju triedu ... a pritom objem kufra relativne bida... voci takej podobne velkej octavii ... chce to uz novu astricku...
A tím že se sníží hmotnost může auto působit subtilněji. Hele o tom RR jsi na to došel vlastní zkušeností nebo to máš vyčtené? Jinak jsem nepsal, že to musí být tak, jak píšu já, ale pouze to tak být může.
Objem kufru je zcela bezproblémový, 500l je dostatečná hodnota. Nejde jen o litry, ale jejich využitelnost a zde nevidím problém. Podívej na takový Focus kombi, ač papírově malý objem kufru je využitelnější jako například Octavia.
Nevim, jak Focus, nikdy sem do kombika nic neskládal, ale ta litráž Oktávky sotva stačí na o desítky chudší konkurenty, třeba na takové Mondeo kombi využitelností nemá díky šířce a přístupu. Dokonce i větší předměty sem naložil do opravdu na dnešní poměry směšně velkého kufur u R. Laguna II Grandtour.
Jde o to, co vozíš. Pokud budeš porovnávat jen sypký materiál, který se rozleze do všech stran, nebo pevné velké předměty. Oktávka má velký kufr, o tom žádná, ale na to kolik je na papíře se nedá koukat :-)
Focus má na papíře i v reálu malý kufr, z mého pohledu rodiny už bez kočárku je to akceptovatelné, ale s Octavií se to srovnávat nedá.
Mondeo má samozřejmě kufr širší a lépe přístupný, ale pro běžné rodinné aplikace typu věci na dovolenou to z mého pohledu vypadá na remízu (vypadá, protože do Mondea jsem věci na dovolenou reálně nerovnal). U Octavie nikde žádná "reálně nevyužitelná zákoutí" nejsou a není to nahoněné ani nepřiměřeně vysokou roletkou.
Jak říkám, Focus sem nezkoušel, jen viděl v autosalonu a při projíždce. Oktávku sem zkoušel a větší věci už je problém díky šířce, stejná zkušenost i s O 1 a O 2 :-) Na dovolenou se sbalíš solidně i do sedanu, nebo liftbacku této kategorie aut :-)
Mondeo není vůbec špatný, skvělá šířka i hloubka. Ovšem podlaha v rovině si bere svojí daň. Výška je pak menší. Tady ukázka z praktického života. [odkaz] Roletku jsem měl častěji demontovanou než nasazenou. A soudím, že tenhle typ bagáže bych do Octávky nacpal taky. V jiném případě (třeba krabice se zbožím) bych měl ovšem kvůli šířce u Octávky problém.
Na Mondeu se shodneme... do Octavie bys asi nacpal v bagáži totéž, ale jinak Mondeo přece jen je větší auto.
Spíš mě hlodá po přečtení toho na autorevue ten Focus... já ho nějak důsledně neprolézal, mrknul jsem do kufru a zase ho zavřel s konstatováním "hm, nic moc, ale asi by to stačilo"... a teď si říkám, jestli mu nekřivdím.
Tak se podívej ještě jednou... ;-) Já ti to neřeknu, občas něco okouknu, ale pokud zrovna nevybírám, tak to detailně nezkoumám. Teď mám za sebou, jak víš, co se týká kufrů poměrně nezajímavou sérii hatchů B a C třídy a uprostřed všech těch konstatování "hmm, nic moc ale to stačí" a "hmm, docela dobrý, stačí" samozřejmě nejvíc pobavil Swift, který mě donutil k závěru "hmm, vůbec nic, ale i tak to stačí". >:D
Řeči o sypkém materiálu nejsou na místě, protože o objem přijdeš hlavně pod podlahou (o to víc, pokud si připlatíš za dvojitou). To není o tom, že by nedodrželi metodiku VDA a měřili to vodou, kuličkami atp.
[odkaz]
Vo videu tvrdi, ze rozdiel kufrov je len 40L, no O3 ma 610L a i30 ma 528L podla jednej stranky. Fokus ma 476L, cize proti i30 nie tak velky rozdiel, teda aj v uzitnej hodnote nebude velky skok.
Když si sedneš do Astry a pak do té Octavie, tak pochopíš, kde ty kila u Oplu jsou. Robustní interiér, výplně dveří.... Stačí jen zabouchnout lehoučké dveře u Oktávky a pak u Astry. Neříkám, že je špatně jedno či druhé, ale už jen subjektivně Astra působí, že vydrží o dost více a prý i vydrží. Oktávka má lehké tvrdé plasty ve větší míře.
Místa je v Astře méně, ale nic strašného, to spíš Insighnia je uvnitř na svou třídu opravdu malá a to i v porovnání s tou Oktávii...
Reálně je většině lidí putna kolik Astra váží, pokud se v ní klientům jezdí dobře. Nová generace shodí něco kolem metráku, takže se bude stále pohybovat nad úrovní konkurence, důležitější však bude její celkový sladění, než teoretickej tabulkovej souboj.
ide aj o spotrebu.... emisie... a dalsie veci... a mozno tie uz ale nebudu celkom putna zakaznikom ... ked sa na to pozries takto z inej strany... vysoka hmotnost astre je skor na obtiaz ako vyhodou.... minimalne 100kg musi ist dole.... to bez debaty
Neříkám, že ne. Jen to beru z čistě uživatelskýho hlediska. Opel vsadil v polovině minulýho desetiletí na špatnou kartu. První informace o nový Astře a Insignii potvrzují, že našel ějakýho to euro navíc, aby se dokázal i v tomto směru přiblížit ke konkurenci.
Stále ale platí, že papír je jedna věc a to jak komu auto sedne do ruky druhá.
K hmotnosti: je celkom zaujímavé, že verzia s novým motorom 1,6CDTI citeľne schudla oproti 1,7CDTI, a to z 1565 na 1518 kg. To je stále dosť, ale schudnúť pol metráka je slušné zlepšenie.
Problem je ze ta nizka vaha u Mazdy 6 je fakt asi vykoupena vecmi se kterymi by si nebyl spokojeny, napr
- zname vlneni predni kapoty od urcite rychlosti,
- dost stiznosti na tenky lak ktery je lehce nachylny na kaminky,
- ci hluk od koles/zrcatek, ktery hodne majitelu resi pridanim izolace, se kterou Mazda ve vyrobe nejak setrila.
Netvrdim ze by se par kg nedalo usetrit i na Astre, ale melo by se vse delat s mirou a ne jit do extremu.
som myslel, ze to vlnenie prednej kapoty som mal len ja na Citroene C5 tourer, to je masaker tak 200 km/h pri kazdej ceste do Nemecka ma to vedelo pobavit a mozno aj okoloiducich >:D
PS: na astru vo vybavenejsich verziach je teraz 24% minus pre flotily.
Často čtu kritiku, že Opel má mnoho čudlíků na palubovce.
Není, ale mnohem bezpečnější, když za jízdy zmáčknu po paměti jeden čudlík a hned se to stane, než to hledat několik sekund v menu ????