Modelová řada Leon, tahoun rostoucích prodejů značky Seat, dostává další verzi, tentokrát terénně laděnou X-Perience. Jak se chová španělský skaut, jsme zjišťovali v okolí Barcelony.
Iba vol a Skoda design uchyl si moze teraz kupit Ochcaviu Scout. Leon je lacnejsi, krajsi, s rovnakym kufrom (redaktor sa sekol) s lepsimi najazdovymi uhlami a o chlp lepsou svetlou vyskou.. nie je o com. :-!
takto by som to nebral..... a ani sa na to takto nepozeral..... octavia je proste trosku dlhsia a aj razvorom..... ano leon je kompaktnejsi s mensimi prevismi.... mne osobne sa aj palubovka v leone zda z koncernovych 4 kolkovych trojiciek najbytelnejsia a najkrajsia..... a vobec... leon je sikovny :yes:
ale na druhej strane kto chce trosku vacsi razvor a budit dojem vacsieho auta moze ist do octavie.... aj ked je pravda ze xperience aj golf alltrack asi dost scoutu narobia prievan v predajnych cislach.....
posmesne reci o ochcavii teda nie su na mieste... vyberies si to co sa ti paci a co chces... kazde auto ( golf leon octavia ) je predsa svojim stvarnenim trosku ine.... tak preco tie narazky.....
Topre,ty jsi klaun.Kdo chce delsi rozvor,bere octavii. >:D A kdo chce delsi rozvor nez octavia,bere Astru, Megana, 308...atd... Tady fakt nejde o 3 cm rozvoru...Zkus se nekdy zamyslet, kde jsou jaky preference...
No co si budeme nalhávat, 95% procent kupců s tím autem stejně nikdy nevyjede na pole, natož aby fakt potřeboval 4x4... Ono to umění jezdit v terénu je hlavně o řidiči. A profík s náhonem na předek vyjede víc, než tele se čtyřkolkou... V důsledku pak i teleti narostou křídla a špatně to dopadá. :-( Osobně jsem nikdy takhle oplastovaný auto s pseudonáhonem na všechny čtyři nepotřeboval. A tam, kde by to bylo potřeba, tam by fakt tyhle káry vytvořený jen pro image nebyly nic platný. Ale jestli někdo chce, ať za to ty peníze dá... Proč ne. ;-)
A AD můj názor: Topr psal o rozvoru, tak jsem mu jen vypsal pár konkurentů, kteří rozvorem ten českej novej zázrak už pár let drtí... Tolik k těm pár milimetrům rozvoru, který pro Topra znamenaj preferenci... Už si rozumíme?
Osobně se mi líbí víc Leon X-P než O Scout, ale ono je to dáno i tou nesmyslně zmršenou "ochrannou lištou" vpředu i vzadu na Scoutu. To je designovej úlet...
Trošku odporuješ sám sobě, hned v několika věcech.
Člověk je buď profík nebo tele, s tím v zásadě nic moc nenadělá. Ale pokud je za volantem tele, ale přesto třeba rád jezdí na lyže, tak je koupě čtyřkolky (třeba zvýšené) vcelku rozumná volba. Astra a Megane nejen že nemají cross mutaci, ale nemají ani tu čtyřkolku.
Astra má delší rozvor, ale bohužel ho zvládá zcela promrhat. A rozdíl mezi Leonem a Octavií není pár mm, ale pár cm.
Tam kde by bylo takové auto potřeba by bylo k ničemu, to je věta nesmyslná sama o sobě ;-) .
Vidíš, já jezdím na lyže každej rok 2x (Alpy a Čechy), a vždycky jsem dojel s náhonem na předek. Jen asi 2x jsem musel nandavat řetězy, a k mému údivu ve Vítkovicích v Krkonoších cestou k hotelu. :-) Nemám problém uznat, že na hory je to asi super, ačkoliv pokud je kalamita, pak je problém i se Scoutem, ale když vidím, kolik Scoutů jezdí po Praze a Středních Čechách, pak mi nikdo nevymluví, že jde hlavně o image a snahu aspoň malinko se z těch tisíců Octávek odlišit... Ano, Megane a Astra nemaj čtyřkolku ani mutaci, ale nějak mám dojem, že pokud by automobilka chtěla alespoň plastovou mutaci, nebyl by to problém... Viz např. Scenic Xmod jako alternativa Cross Touranu. Ale je to jen ta image...
To tele jsem myslel tak, že to tele pak jezdí s pocitem, že ta čtyřkolka ho vytáhne z každýho průseru... A to nedopadá dobře. :-( A že už jsem jich viděl...
A s tou větou si sypu popel na hlavu, měla znít: Tam, kde by takové auto (4x4) bylo potřeba, tam jsou tihle scouti a X-P k ničemu... Jak jsem se zamyslel, tak jsem to nedomyslel. :-)
Ten Leon mi přijde takovej přirozenější, nenásilně naroubovanej plast nemlátí tolik do očí jako u Scoutu... Těch pár cm rozvoru už by v mém případě fakt nehrálo roli. :-)
Hele, Scout i Xperience jsou čtyřkolky, já v tom tedy žádné falešné soby nevidím... na rozdíl od jiných.
Nemyslím, že by Xperience byl k ničemu, naopak... myslím, že si dokáže poradit s většinou toho, co ho může potkat... nějaké mokré louky, příjezdy k horské chatě, zasněžené polňačky... pro mě je tohle lepší alternativa k SUV.
PS: Kazdemu jednemu kto napise ze spolahlivost Seatov je horsia ako spolahlivost Skody by mal byt okamzite zablokovany pristup na vsetky Auto-Moto diskusie na svete a auto by mu mala vyberat jeho dcera! :-) Ponevac tito ludia absolutne nemaju sajnu o com tocia.. je to vrchol teoretizovania na zaklade pocitov, dojmov a vlastnych vymyslenych presvedceni.
X-Perience má se srovnatelným motorem 2Tdi i o něco nižší spotřebu a vyšší zrychlení než Octavia Scout. Bude to nejspíš zásluhou nižší hmotnosti Leona a možná i úspornými full Led světly. Tohle auto má pro české konzervativce jenom jednu vadu na kráse a sice, že nenese znak Škodovky. To je v českých podmínkách velký handicap. >:-[]
... a taky ma Octavia o 5cm delsi rozvor (je delsi, ma vic mista vzadu na nohy), navic Seaty at si rika kdo chce co chce nikdy nedohnaly spolehlivost ostatnich znacek koncernu...
A vzhled je subjektivni, ja bych preferoval Octavii.
O tej kvalite vies poriadny prd ty.. Vyraba sa to na rovnakej linke ako Audi Q5.. neviem ci si pochopil.. ale ak nie tak nema vyznam dlhsie ti nieco vysvetlovat.. ocividne si bol osobne na vyrobnej linke v spanielsku a svojim odbornym okom si videl nedostatky v kvalite.. a to ze Seat Ibiza bola jednym z 3 najspolahlivejsich aut v teste 100 tis km je tiez len nahoda.. vsak ze.. to ze si hlupy sa da pochopit.. ale presvedcovat o svojej vymyslenej pravde ostatnych aby si sa citil lepsie je chore...
Zvast, never vsetko tatovi ;-) asi nebude mat extra prehlad ;-) Len pre tvoju info, Seat uz vyrabal vozidlo Toledo, zatial co Skoda produkovala plechovicu menom Favorit ;-)
Neboj takychto mechanikou s 25 rocnou skusenostou som uz stretol vela, len skoda ze zaspali v dobe Favorita pripadne Felicie a koniec.
Zober napr. Octavia 3 a novy Leon - podvozkova platforma MQB, prevodovky totozne, agregaty tiez, technologie zdielane v ramci koncernu...........
Kludne mozes sem prihrat poznatky tatove, v com je ten Seat taky zly oproti Skodovke, som zvedavy......................
:yes: ještě bych dodal, že na jedné výrobní lince v Martorellu se vyrábí Leon, Ibiza a Altea spolu s Audi Q3, jestli tohle není důkazem výrobní kvality, tak už nic...
taky jsem znal podobný jedince v servisu, kteří tlachali "Ruce pryč od francouzských aut, se vám to za kopcem rozsype, vím o čem mluvím a bla bla bla"
Potom si brácha jedno koupil a já zjistil, že to tak není. Od té doby si tyto kecy vyslechnu a pomyslim si ...
jestli to jsou zažité předsudky z minulosti nebo averze k určitým značkám, touha být za chytrého, nevim, ale fámy jsou všudypřítomné, zvlášť na netu...
Ja viem, len to vysvetli niekomu koho otec s 25 rocnou praxou si mysli nieco ine. To bude asi tym, co som pisal, mozno dobry mechanic na feliciu a tam to konci ;-)
Potvrzuji. Sám jsem byl prostorností Leona vyloženě příjemně překvapen. Nicméně ten úvodní Stenliho příspěvek považuju za žvást hodnej teoretika. Jak víš z našeho případu - musel bych se považovat za vola a VW design úchyla, když jsem koupil auto slabší, (podle některých) ošklivější a ještě dražší. >:D;-)
No budeme aspoň moc porovnat za nějaký čas, jak je to na naších autech s kvalitou a zpracováním, oba budeme mít v podstatě top daného modelu (když pominu R) .... ;-)
Trochu mě mrzí, že jsem si nesedl do G7R v Olomouci, ale jestli tam ještě bude tak to napravím...
Suhlasim s tebou :-) .. lebo stale si stojim za tym co som napisal.. trochu si to pozmenil pretoze ja som spominal Skoda design uchylku.. (nic na jeho otrasnosti nemeni fakt ze ho robil slovak) nie VW, ten aj ked je zbytocne hranaty aspon je dotiahnuty. Predne svetla Octavie su absolutne nedorobene.. ako by Clarkson povedal.. chlapi designera volali do krcmy tak nakreslil pravitkom prvy viacuholnik ktory mu napadol a oni mu to rovno vyrobili.. Aj ked je krasa subjektivna.. z toho designu srsi lacota a nedotiahnutos, ale keby slo len o fakty tak absolutne totoznu techniku vyklepat a natiahnut do skaredsej, jazdne vlastnosti na poli zhorsujucej kasne o zanedbatelnych par cm v zadu a pytat za horsiu vybavu viacej penazi.. to moze kupit iba nerozumny clovek alebo Skoda design uchyl.. pricom druha moznost ma aspon odovodnenie.
Z čeho prosim tě usuzuješ, že je v poslední době velmi diskutabilna?
Test prestižního Auto Bildu z roku 2011 o Seatu Ibiza 1,4 po 100 000 km dokazuje něco jiného.
Ibiza se umístila na celkovém pátém místě mezi všemi testovanými vozy!!
napsáno o testu AutoBildu na Auto.cz :
"Ibiza je nejlépe hodnoceným malým autem a také je nejlepší mezi evropskými neprémiovými vozy. Úspěšnější byly už jen BMW 130i, Mazdy 5 a 6 a Toyota Prius."
Přesně tak, KDYBYCH vybíral mezi scoutem, alltrackem a tímhle, šel bych asi kvůli ceně do Seata.
Myslím, že úspora při nákupu bude o dost větší, než "zisk" při zachování ceny za pár let.
Nevím, jak je na tom low cost politika u seatu, ale škodovce nemůžu odpoustit laciné výplně dveří i v top OIII modelech. I ten blbý semiš mi přijde o dost lepší ( a při tom ne tak drahý).
Za mňa jednoznačne Leon :yes: Možno nieje jednička medzi konkurentami, ale cenovo jednoznačne vyhráva ak by som mal voľný fin. strop volil by som Alltrack :-!
K otázce barvy - pro mě je jak Scout, tak Xperience v některých detailech na hraně kýče, nejhorší je asi zadní difuzor u Scoutu. Proto tady výběr barvy chválím, ta šedá a hnědá to sympaticky posouvají víc do normálu. Za mě tedy asi ta šedá. Naopak červená, která byla na prezentačních fotkách Variantu Alltrack, nebo modrá denim ze Scoutu se mi k tomu vyloženě nehodí.
Leon ST boduje krásným jižanským designem, to ovšem vůbec neznamená, že by Octavia Combi nebyla krásné auto. Oktávku zvolí ten, komu nevadí, že u nás stojí pomalu na každém rohu (i když pro Scout to pravda tak moc neplatí) a kdo ocení 5 cm rozvoru navíc (jak už tady ale zaznělo, Leon nabízí místa pro nohy zadních cestujících také naprostý dostatek). Hlavní výhodu Leonu tak vidím v tom, že ho člověk může nechat zaparkovaný přes noc před domem, aniž by umíral strachy, že mu ho ukradnou (jako je tomu u Octavie).
Pokud to někoho trápí, stačí vzít v potaz, kolik exemplářů daného modelu je v ČR registrováno (a tedy jaká je šance, že se ztratí právě ten tvůj, byť hodně zjednodušeně). Když se na to podíváš takhle, tak jsou výsledky mnohem zajímavější.
sice používá komponenty VW, ale zamrzí některé ošizené detaily, proč do nejvyššího modelu není Seat schopen dát výškově posuvné horní úchyty bezp. pásů nebo lepší obrazovku než toho chudáka s úhlopříčkou první sovětské tranzistorové televize, mizerným rozlišením a odezvami jak lenochod to mi rozum nebere.
Proč jich tedy na cestách jezdí tak málo (kombi jsem snad viděl jedinkrát)?
Asi si do nich všichni zájemci sedli a to nadšení pohaslo.
Interiér trochu působí spartánsky, výplně dveří stejně liché jako u O3.
Z trojlístku Gollf, O3,Leon dává smysl pouze Golf.
To je fakt. Většinu aut tu kupujou firmy a ty to moc neřeší, automaticky sahají po Škodovkách. Jsou to tradiční firemní auta.
A co si budeme povídat, je to taky zákonem stáda. Jedna ovce si prostě musí koupit stejné auto jako má druhá ovce.
Ze tři uvedených s cenou cca 550t CZK pouze Golf vypadal, že za ty peníze skutečně stojí.
Golf je ze všech tří nejvyváženější auto - nemá zbytečně nízko posazenou kabinu/sedadla (Leon), nemá špatně řešená boční zpětná zrcátka s nebezpečně velkým mrtvým úhlem (Octavia), nemá levné plasty všude kam dosáhneš (Octavia, Leon) a v lepších výbavách nabízí zajímavější poměr výbava/cena.
Co je taky paradoxní, v základních výbavách vypadá ze všech tří nejmíň nejhůř :)...
Tak jak se designerům povedl exteriér Leonu - uvnitř to je zase stará známá písnička.
jak jsem psal níže je to otázka preferencí a vkusu. Každému vyhovuje něco jiného. Já osobně mám raději sportovnější nižší posez a to se mi na Seatech vždy líbilo a také nejsem osahávač/olízávač plastů. Vnímání interiéru a exteriéru je zcela individuální. Na mě dělá nejlepší dojem tvarově nápaditý interiér Leonu s nejlépe umístěnou navigačkou a orientací na řidiče. :-!
Souhlas. Interier Golfa je o třidu vyše než je tomu u Leon/Octavie. Stači se do interieru posadit a ta vyšši cena je znat. U Leona to omlouva alespoň nižši cena i když celkově je jeho interier pořad nejmeně zdařili a Octavia je bohužel u nas dražši. Na druhou stranu nabizi větši kufr a vnitřni prostornost.
Jestli na tebe interiéry Golfu a Leonu dělají každý jiný dojem, tak je to správně. Přesně to soudruzi z VW chtěli a naordinovali. Kdyby byly interiéry stejné, jaký by potom byl důvod ke koupi dražšího a designově nudnějšího Golfa?
To neni jen dojem. Nejen že vzhledově je interier Golfa povedenějši ale předevšim na vyšši urovni co se tyče materialu. Prostě klasicka ukazka toho kdo jak si v koncernu stoji.
No nebudu se s tebou přít o to, že na každého ty interiéry působí jinak. Ty máš jasno. :-) No SEAT si stojí tak, jak mu jeho stoprocentní majitel VW dovolí, jinak by manažeři Seatu letěli ze svých židlí. Takovej je hold osud jedné ovládané automobilky druhou.
To je pravda, moc jich nejezdí. ST je v prodeji teprve rok... Je to otázka preferencí...
Jak už tu někdo psal, tohle auto nenese znak Škodovky, tak má problém.
Jestli je to i interiérem, nevím, já osobně bych s ním neměl žádný problém. Zase záleží na preferencích a vkusu. Tohle auto má jiné přednosti, jako je cena, design, kufr a nejnovější technika VW. Nicméně nikdo nemohl nečekat, že Octavie bude v Česku na každém rohu a Leon bude okrajovou záležitostí. O to více je v mých očích Leon atraktivnějším vozem.
Já bych z koncernového trojlístku zvolil Leona a to jednoduše proto, že se mi nejvíc líbí, i kdyby stál více než Golf.