Švédská automobilka Volvo uvádí dva nové přeplňované vznětové pětiválce, které mají disponovat vyšším výkonem a nižší spotřebou. První z nich je již dříve představený motor D5 a druhý má označení 2.4D.
Tady se, milý jossalito, věru SHODNEME! ;-)
Tady už Volvu opravdu "ujel" vlak a "NEstíhá" - během letošního roku svůj "diesel" boj definitivně "prohrálo", neb už i vozy typu Citroën a Renault mají LEPŠí pohonné jednotky a rozdíly se stále ZVĚTŠUJí ...
Chápu pro proč starý 5ti válec stále "oprašují", ale už to začíná být "moc", dnes už NEsoupeří s "prémiovkami", ale opravdu s "mainstreamem" (jak by řekla Galina .. ;-) ) - o to hůř, že už i s těmi prohrávají. Prostě Volvo NUTNĚ potřebuje inevestice a to VELKÉ a jsem zvědava JAK se (volvo i saab) dál bez SILNÉ vnější "pomoci" udrží ... jestli nějaká BIG "změna" NEnastane, obávám se že OBROVSKÉ problémy mít budou (no vlastně "mají")
Pěkný den :-)
S naftovým(i) motor(e)m(i)? To tedy docela o HODNĚ lépe - ostatně volvo ty "masovější" motory 1.6 a 2.0 HDi přeci právě "od francouzů" bere - trošičku "chybně" u R5 zůstalo - "frantíci" mají šestiválce 2.7 a 3.0 a ty již dnes "lepší" jsou, nový 3.0 V6 HDi je "na cestě" (nejen silnější 202 kW/600 Nm, ale i "obyč" verze 176 kW/500 Nm je od dost PŘED volvo).
Volvo PROBLÉM má (a už docela "roky" trvá) - to že je dlouhodobě na prodej a zatím NEpodařilo se ho prodat asi NEbude náhoda ...
Pěkný den :-)
V soucasne situaci delat vice nemohou a je fajn, ze boj do prevzeti silnym (i kdyz kdo je ted silny) nevzdavaji. 2xfoukany motor pojede pekne odspodu a nebude se uz ve vetsich modelech zadychavat jako stavajici neprilis vykonna verze.
Jenze Volvo prave nechce 6ti valec. Oni si prave "jen" vylepsuji svuj super udelany 5 valec. To ze ma blok motoru 10 let neznamena ze je starej. Podivej se na stari konkurentu. Dulezite je, co se vystavi nad odlitek. A tam je to motor relativne mladej.
Az si jim budes vozit * kazdej den, tak treba pochopis kvality motoru.
O tom, ze by bylo na silnici dychavicne nic nevim, nic takoveho nepozoruju. Samozrejme sportak to neni, ale ten to take nema byt.
Co se tyka rejdu, nejezdim v trikolce abych to otocil na metru.
Asi zalezi co kazdy hleda. Hlavne, ze jsi spokojenej. Ale davej si bacha, at nepovidas silacky nesmysly ;-)
Tato D5 je prostě podprůměrná. Pokud se nacpe do XC90, jde o tragickou dynamiku.
Když konkurence má nyní kolem 240 koní u svých šestiválcových turbodieslů, tak i nových 205 od Volva je hodně skromnou variantou. A že těch "pětatřicet" koní jde sakra poznat.
Chce to šestiválec. :-!
no ja teda nevim, ale podle me se i stavajici D5 k charakteru Volva, obzvlast pak XC90, velice hodi. Spis kdyby mela trochu lepsi spotrebu. Nevim co je na dynamice tragickeho, pruzne zrychlnei na predjizdeni je relativne dobre, dalnicni rychlost udrzi vzdycky... Nechapu dnesni dobu, kdy musi mit kazdy i v SUV nejlepe osmivalec a zrychlovat pod 6 vterin... ;-\ A Volvo opravdu nechce sestivalce, protoze si zaklada na bezpecnosti, ne na dynamice nebo zavodeni. A ja mu za to taky tleskam, ikdyz nejsem zrovna clovek, ktery by takove auto koupil.
Jaké "...volvo NEchce 6ti válce?" - vždyť šestiválce používali a používají!!
Ale v naftových motorech jim trochu (možná i 2 "trochy") "ujel" vlak a POTŘEBOVALi by "více" než starý pětiválec - to je prostě FAKT (dynamika možná není "tragická", to NE, ale konkurence je prostě DÁL, a dnes už nejen ta "prémiová", prostě něco "většího/výkonějšího" než pět válců 2.4 by to opravdu CHTĚLO/POTŘEBOVALO - tady NEní o čem diskutovat ...
Pěkný den :-)
Volvu by slušel šestiválcový třílitr, který dnes používá Jaguar v modelu XF. Dostat ho S80, tak to auto nemá chybku. Ovšem díky volvímu uložení motorů by to asi mohl být problém... ;-)
To je ONO! Já s vámi ZCELA souhlasím a "domnívám se", že už před LETY NEměli "inovovat" původní R5 2.4, ale tak jak odebírají malé motory 1.6 a 2.0 HDi, měli do svých vozů (i za cenu větších/no VELKÝCH úprav v uložení motoru) implementovat docela POVEDENÝ šestiválec s dvěma turby 2.7 HDi (a dnes ho už "jen" vyměnit za modernější/silnější variantu 3.0 - o které mluvíte a na kterou já ZVĚDAVA jsem v Citroën(u) C6)
PS: NEdomnívám se, že jsou "dlouhodobě/trvale" schopni "utahnout" ty řadové pětiválce, už v minulé generaci trochu "nestíhaly" a rozdíly se letoškem dále "rozšířily" ..
Prostě (dle mne) NEní jiné cesty než (alespoň) příští generace vozů upravit pro "přijetí" nějakého "cizího" šestiválce - ten 3.0 HDi s 202 kW/600 Nm "ideálním" řešením se zdá ..
Pěkný den ;-)
Jsem MOC zvědava na novou verzi (od nového modelového roku, cca od září) s biturbo motorem 3.0 HDi, ale možná to bude zas "jen" C5 (2.7 HDi) - uvidíme, jinak touto dobou auto spíše již měním, ale Brumla má zatím "jen" 100.000 km a narozdíl od dřívějších vozů má 5 let/150.000 km záruku, takže zatím až tak NEspěchám ..
Pěkný den :-)
To já (vpodstatě) TAKÉ (až JEDNOZNAČNĚ), ale ono to má více "odstínu" ... no uvidíme - v OBOU se mi jezdí/řídí "výborně" - C6 po faceliftu (dorazí asi "drobnosti typu masážního sedadla v nové C5, což VELMi "líbí se/vyhovuje" mi) s motorem V6 3.0 HDi je opravdu skoro (pro mne) "auto snů" ;-)
Pěkný den :-)
U C6 mám jediný problém a tím je poněkud podivná přístrojovka se středovým ukazatelem, to mi prostě vadí. A v tomhle směru mi přijde daleko přijatelnější nová C5. ;-)
Popravdě, když jsem u Citroën vyplňovala takový dotazníček "co a jak C6", tak za interiér a palubku jsem dala také docela "ošklivou/špatnou" známku - tedy s "ovládáním" a ani "TAK oblíbenou" kvalitou materiálu jsem problém NEměla, ale interiér mne prostě NEbere (ale "jízda" docela ano - už jsem to tu psala - "podobný" pocit PLAVNOSTI a až NADřazenosti a PLUTí NAD silnicí je snad jen v Mercedes CL - tady Citroën C6 hodnotím opravdu HODNĚ vysoko ..
Pěkný den (no, ona ta new C5 asi "spíše" do garáže zamíří :-)
Kylie, ale myslím, že dámě, která si potrpí i na jistou dávku extravagance a originality, má smysl pro estetiku a eleganci, by C6 rozhodně slušela... Nicméně ani nová C5 není k zahození... ;-)
Ó "děkuji" :-) , to já si věru TAKÉ myslím že "slušela" by (mi ;-) ) ..
PS: Ale opravdu NEvím (jak už jsem v SZ psala, je přeci jen o dost "dražší", než C5)
Pěkný den ;-)
Jak už jsem napsala, NE že by se mi C6 V6 3.0 HDi NEzamlouvala a NEchtěla bych jí mít, ale je opravdu (bohužel) už docela "luxusní" a "drahá" - spíše na "běžnější/dostupnější" C5 to "vypadá" :-)
Myslim ze by tam s prehledem sestivalec nacpali, 5ti valec je radovej, 6ti valec do V a to je velkej rozdil, dokonce by se zvetsil i rejd. Twin Turbo bude na nejakej rok dobrej, ale 6ti valec by to do S80 chtelo.
S tím rejdem máš pravdu, třeba Q5 má s motorem V6 průměr otáčení 11,6 metru a XC 60 s napříč uloženým motorem R5 12,1 metru - půl metru navíc je ve městě znát...
nie len, ze chyba poriadny sestvalec, ale aj toto Twin turbo je oproti konkurencii v BMW a MB dost po zadu.A to je 5-valec a ma o dost horsie parametre ako stvorvalce od MB a BMW.Cakal by som od VOLVA podstatne viac.
Prajem pekny den.
Ja nemam nic proti Volvam, su to kvalitne auta, ale co sa tyka dieselov su naozaj pozadu a to je fakt, ktory treba priznat.Ja osobne som nesiel do Volva, len kvoli tomu, ze nemal silny a moderny diesel.
prajem pekny vecer.
a Ford přístup k dieselům V6 zatím stále má (aby ne, když jejich vývoj do značné míry financoval u Francouzů), takže skutečnost, že Volvo nepoužívá diesely V6 je spíš interní záležitost Fordu. Je ale fakt, že s motorem D5 ani při výkonu 151kW Volvo na BMW, M-B nebo Audi skutečně stačit nemůže, to je výkon prémiových čtyřválců s menším objemem.
... neb NEsrovnatelně dál jsou NEjen "prémiové" značky, ale "lepší" je už i 5tiválec 2.4 od fiat a o citroën a spol. tu již řeč byla - já NEvidím budoucnost Volvo "růžově"
myslim, ze buducnost budu mat, pretoze pre tu svoju klientelu budu zaujimavy aj pri mensich vykonoch, ale som presvedceny, ze by im urcite predaje narastli, keby mali dobry V6 Diesel.Inak myslim, ze vo vsetkom ostatnom drzia krok s konkurenciou a bezpecnost maju na spici.