.... FCA nyní vlastní 90% Ferrari.... pokud pustí do trhu 10%, rozhodně to není žádné "zbavování".... aspoň tak tedy současné zprávy chápu já....
Účel je samozřejmě jasný, získat cash na jiné účely, ale rozhodně to není tak, že by Ferrari odcházelo mimo kontrolu FCA....
Z článku jsem pochopil, že zbylých 90 % se rozdělí akcionářům FCA, tzn. budou to vlastnít stejní lidé jako dosud, ale nebudou to držet jako společnost FCA.
FCA hlavně potřebuje prachy aby trochu snížilo dluh, který má. Takže nezbývá než sáhnout na diamant v koruně. Čistý dluh FCA ke konci září je 11,4 mld EUR. Celková cena Ferrari je odhadovaná někde mezi 5 a 5,8 mld EUR, takže prodejem 10% si pomohou zlepšit pozici o cca 0,5 mld EUR.
Nemas pravdu, FCA presne vie co robi. Tych 10% nie je vobec podstatnych, to hodia teraz na trh aby sa akcie stali verejne obchodovatelne. V dlhodobom horizonte budu akcie len a len stupat, zeby klesali je velmi nepravdepodobne (preco, to uz by som na stranke o autach nerozoberal). Pre FCA je podstatna jedna vec, ak ide hore tych 10%, tak ide hore aj tych nasich 90%. Generujes zisk bez toho aby si zvysoval produciu a naklady. Zarabas iba na tom, ze trh veri, ze budes v buducnosti zarabat este viac a to je u Ferrari takmer iste. Teoreticky je mozne ze za 20 rokov, Ferrari kupi cele FCA, ako sa svojho casu Porsche pokusilo prebrat cele VW, ako to bohuzial dopadlo vsetci vieme
U té hodnoty Ferrari ti lítají řády. Když si je opravíš, tak zjistíš, že těch 10% pomůže dost zásadně vyřešit ten dluh...
A mimoto, nejde o dluh jako takový, ten nikdo dneska neřeší. Jde o ratingové hodnocení. A tam to pomůže setsakra...
Jaké řády? Tady máš hodnotu Ferrari odhadnutou "could have an equity value of between 5 billion euros and 5.8 billion euros, according to brokers"
[odkaz]
To se sice hovoří, ale je to z cesty. V článku na Automotive News je vidět, že chtějí dluh a další rozvoj financovat z vícero zdrojů, jednak prodejem 10% Ferrari, jednak vydáním nových dluhopisů FCA a především velkým zvýšením provozního zisku. 61 mld. usd nejde získat ani prodejem pěti kompletních firem jako je Ferrari.
Zadlužení FCA je i vůči aktivům jedno z nejnižších a firma nemá problém si proto půjčit na cokoliv. Jde i o úroky. Podstata této akce ale není o půjčení si, ale o zjištění a hlavně zvýšení hodnoty firmy Ferrari, k čemuž pomůžou prodané akcie. Druhým důvodem jsou emisní limity, kdy Ferrari pokuty za emise započte do ceny a uleví se FCA. Negativem může být snížení hodnoty FCA.