Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Cayenne GTS má nyní přeplňovaný šestiválec (+video)

17 komentářů

Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nemyslim to parametricky, ale o tom to nieje.
GTS som mal moznost mat v rukach minulu gen. A to cerstvo, nez sme so znamym prisli na jeho Cayane S za jeho obch. partnerom. Kym oni debatovali, ja som sa bol povozit 😄
Cca 30 km nieje dost, aby som mohol povedat nejaky vyrok "testu", ale to auto bolo o triedu lepsie nez Cayane S ! ...V aktualnej gen, poznam spravanie zase len Cayena S ;-\
GTS aktualne som v rukach nemal, ale bojim sa, ze tymto downsizingom mu hodne uskodili. Ono zvuk V8 je proste fakt nieco, co adekvatna klientela za nejakych 5g CO2, alebo pol deci / 100 km asi nebude mat chut vymenit. No a kedze V8 tym padom bude uz len v Turbe, ( alebo diesel V8 S >😒] ) tak sa trosku obavam, ze z vynimocneho auta sa stne priemerne, pre zaujemcu o neriedeny jazdny a zvukovy zazitok vo vyse 2 tonovom kolose menej atraktivne auto... :-!
Nebudem tu nad nim lamat palicu, len mi to prijde smutne. Proste skoda 😒
mino32
no v tomto mi neostáva než súhlasiť..ja som jazdil síce Cayenna len diesel S ale GTS som mal požičanú Panameru..dali mi ju v Porsche na nejaké dve hodiny a úprimne..ako dizajnovo mi tá zadná partia nehovorila nič ale ten motor..to bol pre mňa zážitok..proste pravá atmosféra, a pod plynom to malo neskutočný zvuk..proste to auto bolo cítiť a malo svoj charakter...a to isté sa bude týkať Cayenna..ono ešte nikde som nevidel turbomotor ktorý by mal lepší zvuk a celkovo ktorý by podával výkon tak ako atmosféra...navyše motor bez turba, poriadny obsah, taký motor aj niečo vydrži..bohužial ale žijeme v dobe kde aj tí najlepší sa musia podriadiť určitým normám a lepšie už to nebude.. 😉 4-litre nahradí 2-liter s tromi turbami a pomaly dízel už bude mať zvuk ako benzín..ako napríklad Cayenne diesel S..ako má to pekný zvuk ale mňa to pri jazde otravovalo pretože stále tam bolo počuť to hučanie...preto hovorím že pokial Cayenna tak verziu Turbo...a čo sa týka podvozku..v tom aute som si vôbec nepripadal ako v SUV..v tak vyváženom a stabilnom SUV som nesedel už dávno..len škoda tých motorov ale kto vie..možno budeme z nového motora v GTS prekvapený..
acraft
Čekal jsem, že na tebe zareaguje místní brouk Pytlík, který všechno zná a ve všem jel >😁, ale protože asi právě někde testuje laferrari, tak ho zastoupím.
Jsem z toho na rozpacích a tipuji, že jde o další downsizing, po kterém zbude nostalgie po předcházejícím motoru. 3.6 turbo jede (v Macanu) velmi pěkně, dokonce zvukový projev je zábavný, přes slyšitelné pištění turb si motor pěkně bručí (standardní výfukový systém), takže předpokládám, že i u Cayenne GTS si se zvukem nějak poradí, ale současnému 4.8 to zvukově nebude sahat ani po kotníky. Jízdní dynamiku neřeším, i přes papírové zlepšení, to nebude žádná dramatická změna, snad s výjimkou pružnosti..
Cayenny (92A) mám "poskákány" téměř všechny vyjma základního benzínu a hybridu, na jednom z nich mám najeto cca 70tkm a nejvíc mi spadla čelist z 8-válcového dieselu (je to bombardér, který nejede o nic pomaleji než turbo) a právě z GTS. Kdyby se dnes natáčel Bullitův případ, tak bych věděl, které auto by sedlo do legendární auto honičky! Říká se, že u některých aut slyšíš objem motoru a GTS je přesně ten případ.
Mimochodem - sbohem panamero GTS!
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Asi som uz prepracovyny, ked nedokazem rozoznat ironiu od reality...
V kazdom pripade Audinacky 4,2 TDi je "lokomotiva" so zvukom ako sa slusi a patri, o tahu a vykone hovorit netreba.
No co uz, pre mna to bolo nezabudnutelnych cca 30 km, ktore, ked porovnavam so vsetkymi moznymi SUV, ktore sa mi zatial dostali do ruk, sa porovnavat nedaju.
Mozno by este moj nazor zmenili X5/6M...moooozno 😉
Mig_35
Chtěl bych vidět, jak jede 4,2 TDI stejně rychle jako Turbo... 140 koní rozdílu ve stejném autě a přitom je to totéž😄 reaguju samozřejmě na kolegu na tebou
acraft
Vyzkoušej, uvidíš a pak budeš souhlasit 😉
Pochopitelně, že je turbo rychlejší, ale tak nějak předpokládáš, že pojede rychle. Pak si přesedneš do dieselu, který má o 135k méně, o 100Nm větší krouťák, je o 30kg těžší a žasneš..
mino32
neostáva mi než len s tebou súhlasiť..ten diesel S vskutku takto isto prekvapil aj mňa..v podstate ma diesel S prekvapil príjemne aj nepríjemne..príjemne tým, žesom od toho auta naozaj nečakal, že s plným plynom dostanem taký kopanec do chrbta..vskutku tá akcelerácia je famózna a tú silu tam cítiť a je jedno v akom spektre otáčok..jedna vec ma ale na tejto verzii sklamala..konkrétne zvuk..nie zvuk výfuku ten znie pekne ale práve kvôli tomu, že mi do kabíny zo zadnej časti auta stále prechádzalo to hučanie od výfuku..proste šiel som nejakých 130km/h na dialnici a to hučanie tam bolo stále počuť a trochu ma to po čase aj otravovalo...neviem ako to prišlo tebe ale mne to vadilo.. 😄

a jasne že treba brať Turbo vs Diesel S s rezervou ale som zistil že väčšina ludí tu sa zameria vždy na jedno slovo a podla toho sa odvíja ďalšia diskusia..Turbo je rýchlejšie ale je pravda že Diesel S je prekvapivo rychlý..človek by to tam až tak nečakal ale predsa.. 😄
Mig_35
nedaří se mi vložit video z youtube, je tam klasický záběr na tachometr, který protíná stovku a hrdý autor píše 5,8 jenže reálně je to 93 km/h takže to bude přes 6 sekund... a turbo bude hodně pod pět. když je postavíte vedle sebe na drag race, bude diesel plakat, i když pojedou na 200...
mino32
ale tu nikto nenapísal že diesel bude Turbu nejako šlapať na krk alebo podobne..tu sa len chcelo poukázať na to že človek by čakal že Turbo bude také uletené a diesel skôr taký utlmený..proste u Turba človek to zrýchlenie očakáva kdežto u dieslu to človeka prekvapí, niekoho aj šokuje..ale určite sa tu nikto nebije za to že diesel je podobne rychlý..to je tu každému jasne. 😉
Mig_35
Prave ze napisal. No nic, to je jedno. Touareg predvadi velmi podobne
vykony a byl tu s tim motorem driv. Ale to je jenom VW, ze😊
acraft
Jde slyšet jako (benzínový) osmiválec 😉 . Je to vevnitř docela utlumeno, kdo chce mít úplné sterilní ticho, tak si asi vybere základní diesel. Nevím, co k tomu dodat - pro mě je Cayenne Diesel S společně s audi 3.0BiTDI (A6, A7) v současnosti diesel s nejlepším zvukem.
Mig_35
Přepokládám, že je to způsobeno rezonátory, stejně jako u Audi...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
u V8 TDi ich nepouzivaju - tam to nieje potrebne 😉
Mozno si len Porsche poladilo vyfukovy system na svoj obraz 😉
Mig_35
Slysel jsem A8, Touarega s timhle motorem a zvuk rozhodne neni
jako benzinovy osmivalec, a rozhodne nezni jako u Cayennu
Avatar - iudex
iudex
Chybička sa vlúdili, a to viaceré:
"automobil se doposud spoléhal na atmosférický osmiválec o výkonu 420 koní (319 kW)" 420 koní je po správnosti 308 kW.
"Výkon GTS tak poskočil na 440 koní (423 kW)": 440 koní je po správnosti 323 kW (stránka samotného Porsche udáva výkon GTS 324 kW).
Ono celkovo by bolo vhodnejšie v článkoch udávať výkon v oficiálnych jednotkách výkonu, teda v kilowattoch (a to buď výlučne, alebo aspoň na prvom mieste). Kone spôsobujú len problémy, lebo inak to počítajú Nemci: 1 kW = 1,36 PS, inak Briti: 1 kW = 1,34 bhp a občas inak i Francúzi. Takže o výkone v koňoch sa môžeme baviť my na diskusii, redakcia by ale mohla používať oficiálne jednotky.
acraft
Ze stejné "chybičkové" kategorie je informace o použití PDK pro Cayenne GTS, bude tam 8st tiptronic, porsche to už nějakou dobu zdůvodňuje tím, že se tato převodovka lépe hodí pro tažení přívěsu v porovnání s PDK...
mp390
"... dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru, který známe například z modelu Macan S..." to také není pravda - Macan S má dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.0 litru. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru má Macan Turbo, viz: [odkaz]