Re: ani hviezdy, ani spotreba, ani emisie, horšie jak za soc
A kdo mu káže ty blbosti nemít? Ať si je doplní, dostane hvězdiček 5. Navíc u každého auta je uvedono, jak si v jednotlivých sledovaných oblastech vede (ochrana posádky, chodců, euroblbosti...).
Re: ani hviezdy, ani spotreba, ani emisie, horšie jak za soc
Jak co. Osobně souhlasím s tím, že na tě auto řve, když jedeš nepřipoutaný. Že se nepřipoutaný třeba nerozjedeš, to už je přes čáru. Z pípátek mne nejvíc štve, když máš klíček v zapalování (i když v první poloze) a otevřené dveře u řidiče, dtto nyní u bezklíčového přístupu, auto jenom "zapnu" (klíč jakoby ve druhé poloze) při otevřených dveřích a píííííp.
Jsou nastaveny celkem normálně. Jen musí mít auto systém autonomního brzdění. Bez něj 5* nikdo nedostane. je pak na každém výrobci, jestli to do auta dá. Jinak ty body jsou celkem průměrné. Clio nebo Polo jsou na tom lépe.
Po Polu je to teprve druhe auto segmentu, u ktereho zustala po narazu predni prepazka natolik stabilni, ze predni sklo zustalo vcelku. Obdivuhodne je to o to vic, ze krom koncernu, BMW, Mercedesu a Volva, se timto nemuze pochlubit zadny jiny model kterekoliv automobilky bez ohledu na tridni zarazeni.
Bezpečnostní testy EuroNCAP již nějakou dobu nejsou o bezpečnosti vozidel jako takové, ale začíná z něj být test možné vybavenosti a "samolepkové" extáze. Samotná bezpečnost (čti výsledek nárazových testů) se tak nějak upozaďuje, jen doufám, že se z této kategorie nestane nějaká marginálie.
Fabii nelze upřít pozitivní výsledek a je jen dobře, že jako malý a lehký vůz se dokáže vyrovnat v ochraně posádky vozům větších kategorií. Snad jen otázka zařazení příplatkových bezpečnostních systémů do hodnocení je tak nějak sporným krokem... :-!
Přesně tak. Naprosto s tebou souhlasím. NCAP už dávno není o bezpečnosti vozidel jako takové. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá jestli auto dostane nebo nedostane hvězdičku protože to málo pípá na řidiče, když se nepřiváže.Má to vypínatelný ESP nebo to nemá automatický brždění. Takový věci mě jsou ukradený. Mě zajímá jak vypadají figurky po nárazu. Pokud jsou všechny celý zelený je to supr i když by kvůli ostatním nesmylům to auto dostalo třeba jen 3 hvězdy. Nicméně musím konstatovat, že Fabka dopadla velice dobře. Na její výsledek nemůže nikdo nic namítat.
Musíme se smířit s tím, že původní myšlenka testování se posouvá někam dál, jestli to však je ten správný směr, si osobně nemyslím. I pro mě je stále bezpečnost posádky v podobných testech tím hlavním, co mě zajímá. Obzvláště ty bezpečnostní systémy jsou hodně spekulativní...
Ano, EURO NCAP hodnotí bezpečnost, nikoliv jen pouhou pasivní bezpečnost. Pokud je stanovený nepodkročitelný strop pro danou kategorii, je vše zcela v pořádku. Pokud zrovna tebe zajímá jen výsledek figuríny, stačí se podívat dál než na hvězdičky. Je to problém?
Pokud, i když pomalu, začne přebírat váhu na celkový výsledek vybavenost "blbinkami", pak bude možné za nějakou dobu přejmenovat toto hodnocení na tabulku výbavových prvků...
Mnohem závažnější problém vidím v přizpůsobení se výroobců dané metodice nárazů. Jakýkoliv jiný náraz než předepsaný dle NCAP nezřídka dopadá marně. To je podle mě mnohem závažnější mezera těchto testů :-!
Částečně souhlasím, ale těch možných úhlů nárazů a přesahů je obrovské množství a tak stanovit ten jeden, dva správné a vypovídající je vcelku obtížné. Každopádně se sami výrobci dokázali přizpůsobit metodice a výsledek testu tak již trochu ztrácí svou původní vypovídací hodnotu.
Stačilo by přidat jiný úhel nárazu. Pro dva odlišné směry se optimalizuje struktura MNOHEM hůř než pro jeden jediný konkrétní. Přirozeně by to ale testy prodražilo, další mrtvý dummie, další rozsekaný vůz, další práce pro desítky lidí. Mnohem snazší je přidávat požadavky na pípáky a cedulky.
To je naprosto správná poznámka. Málokdo si tohle uvědomuje. Auta jsou konstruovaný aby obstála v nárazech dle NCAP. Je to krásně vidět na testech dle americké metodiky (nevím teď název) když křápneš autem do tvrdý překážky místo do deformovatelný a s menším přesazením karosérie. Najednou žasneš jak 5 hvězdičkový auta renomovaných značek propadají a posádka v nich v případě takovýho nárazu by byla dobitá nebo mrtvá narozdíl od jiných aut u kterých by si ani nečekal, že to ustojí tak dobře. Nedejbože kdyby se v testech zkoušelo třeba okulení auta přes střechu. To bysme se asi taky podivili
Však já to tak dělám. Ovšem nevím jestli takhle hlouběji uvažují i ostatní zákazníci. A jestli si uvědomují třeba fakt, že Fabia v holině je jen 4* auto a pokud si přikoupí automatický brždění tak je to rázem 5* auto. Ač jsi paradoxně v obou stejně bezpečný.
Je otázka, kam to povede, ale myšlenka je celkem jasná - motivovat výrobce zařadit výbavu, kterou považují za důležitou, do nabídky. Podstatné je, že máš pořád k dispozici informace, které tě zajímají. Hvězdy vem čert.
...řekl bych, že tento výsledek byl očekáván, resp. 4* by bylo velké zklamání. Fabia dospívá vzhledem, cenou, technologiemi a to se přeci logicky musí projevit i na počtu získaných hvězd...
Jak jsem psal, tak ten výsledek ve mě nahlodává skutečnost započítání příplatkového systému, čili ne všechny Fabii jezdící po našich silnicích budou tzv. 5*. Jde samozřejmě hlavně o marketing, protože auto samo o sobě je v nárazových testech bezpečné.
Jasně, že v prvé řadě jde o marketing, vem si jak by to vypadalo, kdyby se řeklo, že Fabia má jen čtyři hvězdy. To by byl průšvih.
A ano, souhlasím s názorem, že čím dál víc se z toho stává honba za nálepkami s upozorněním například na nezapnuté pásy, neobsazená místa a já nevím co ještě, místo aby se hledaly bezpečnostní rezervy. Prostě čím dál víc se dbá na prkotiny, místo aby se orientovali na faktické věci. To si myslím já.
A pokud by fakt pouze Fabia se samočinným brzděním měla nárok na pět hvězd a "lidovější" verze byly tedy prakticky čtyřhvězdičkové, tak ouha ouha.
Začnu i skončím tvým závěrem, protože to ber jako fakt. Na 5* hodnocení mají nárok pouze verze s "autonomním" systémem brzd. Proto jsou pro mě je ta jedna hvězda hodně slabě svítící...
Mě už opravdu nezajímá kolik má, které auto hvězd, protože to nemá se stavem posádky už skoro nic společného... jak mi při nárazu pomůžou asistenční systémy(např. pípák na zapnuté pásy u spolujezdce a další nesmysli opravdu netuším) stejně tak ochrana chodce sorry ale já jsem uvnitř...
Přesně tak, už to slouží jen marketingu a a jejich pojmu "vnímané bezpečnosti": tak např. Ranault Megan má čelná náraz ohodnocen 15.8 body a má jen 3*, zatímco FIII má čelní náraz za 13.7 a má to za 5. raději bych seděl v tom Meganu.. >:D
S ochranou chodců, ač to může vyznít alibisticky, souhlasím. Přeci jen když dojde ke kolizi, tak většinou si chodec nevybírá to auto, jenž mu způsobí co nejmenší zranění...
to je pravda otázka je jaký je reálný rozdíl ono totiž bude taky záležet jestli řidič trefí ve 20km/h 90letého dědu a nebo v 40km/h 30letého chlapa a navíc od nějaké rychlosti už to tomu chodci bude jedno...
když někdo blbě spadne tak k tomu, aby na místě zemřel stačí i rychlost chůze...
já mám normální cestují, kteří mají mozek takže se připoutají automaticky a opravdu nepotřebuju, aby tam něco pípalo, když si někdo chce sundat bundu nebo se to rozbije...
No když potřebuju šáhnout pro něco do přihrádky nademnou, tak se klidně na chvilku odvážu a pak se zase připnu. Zase z toho nedělej drama. Co tak vím tak už nejsi mladý smrad, takže jistě pamatuješ dobu, před 15 lety kdy se vzadu nepoutalo naprosto běžně a nikomu to nepřišlo divný. Takže bych odpoutání spolujezdce na minutu kvůli tomu, aby si svlíknul mikinu neviděl jako něco světobornýho.
tuhost karoserie je perfektní (A sloupek drží, čelní sklo neporušené, stejně tak střecha).
Ale Škodovka by mohla zapracovat na zadních opěrkách hlavy a doplnit monitorování jízdy v pruzích, je to dnes už levná fíčura a stejně jako prekolizní brzdění dobrá pomůcka aktivní bezpečnosti.
Tím bych si nebyl vůbec jistý. Tohle hrozí pokaždé, když vezmou k testu auto s výbavou, která není standardní v celé EU. Nevíš, kolik přidá třeba kolenní airbag. Také se myslím v minulosti najde situace, kdy dodatečně upravili hodnocení (výrobce odstranil nedostatek), ale potřebnou úpravu neprovedl zpětně na již vyrobených vozech.
Já si zase nejsem jist tím, že by se tato bezpečnostní výbava (vaky) až tak u nových modelů na evropském trhu lišila. Dobrá, mohou existovat některé místní speciální oholené výbavové stupně, ale to už bude spíše minulostí. Dnes je bezpečnost jedním z důležitých hledisek.
V minulosti to tak být mohlo, ale zrovna u Fabie nejde o ten sám "problém", spíše o to, že se souběžně budou prodávat v podstatě dvě různě hvězdičkové verze.
Vzpomínám si právě na případ s kolenním airbagem. Byl snad za příplatek, udělali s ním test, ale později zjistili, že provedení s řízením napravo ho nemůže mít, takže test opakovali s autem bez něj. Nejsem si úplně jistý, možná to bylo standardní/ příplatkový, ale co si vzpomínám, test opakovali bez něj, protože byla v UK jiná nabídka.
Třeba u VW by měly být příplatkové záclony, tedy mají dvě konfigurace bočních a hlavových airbagů.
Rozdíl je hlavně v tom, že tady je to jasně vidět. Na druhou stranu, asi se shodneme, že je to nástroj nátlaku. A očividně jim stačí, že lidé mají tu možnost si ho koupit. Z tohohle úhlu pohledu cíl splněn. Jinak by mohli pět hvězd podmínit zařazením do základní výbavy v celé EU.
Mezi testovanými kusy je zarážející ta hnědá holeň u BMW, tam se evidentně něco zvrtlo >:-[]
My můžeme být rádi za 5* Fabie, přidaná vysokopevnostní ocel nepřišla na zmar :yes:
Renault, ještě donedávna bezpečnostní tahoun by měl zpozornět, protože Mégane dostal další trhlinu. Naštěstí neukazuje na mezeru v pasivní bezpečnosti, ale na mezeru v asistenčních systémech. Čas zkrátka nezastavíš, chce to zkráta nový model pro novou dobu...
Výsledek Pulsaru je výtečnou zprávou. Podezření, které by snad někdo mohl mít po uvedení modelu, tj. že na něm budou použita levnější řešení, vzal za své.
K zamyšlení tak nakonec zůstává jen řečnická otázka bez odpovědi - nakolik jde o výsledek vyšší bezpečnosti a nakolik jen o to, že se výrobci naučili stavět auta podle NCAP :-!
Kolik by asi dnes dostala třeba Astra v nejběžnější výbavě? Taky jí polovina těch asistentů chybí. Ona je vůbec tupost testovat sedmileté auto podle nejnovější metodiky a ještě z toho dělat kdovíjaké závěry...
Z té nové doby je mi dost smutno.
To je fakt, megane kterej je konstrukcne starsi je hodnocen s novyma autama. Hlavne si myslim ze by se mely testovat auta v zakladni vybave, at se priplaci za komfort, ale bezpecnost by mela bejt zajistena u vsech vybavovych verzi a to i u tech nejnizsich.
U tedlech testu me zajima jak bude auto bezpecne pri samotnem narazu, to ze megane nema hlidani jizdniho pruhu a kdo vi co jeste neznamena ze neni bezpecne.