Píšeš sice dobře. Co daně? Ja vím že je šlapky taky neplatí, tak je nebudeme platit nikdo? Co pojištění sedadel, nedej bože když toho člověka zmrzačíš při přepravě? Proč asi Taxi auta musí na STK každý rok když ostatní jen co dva roky? Otázek je spousta? Pokud má dojít ke změnam musí se to řešit, ale rozhodně ne nelegálním přístupem. Ono těch mrtvých spolujezdců je na cestách i tak víc než dost.
Řekl bych, že to je celé komplikovanější. Prvně je nutno rozdělit mezi "skladačkou na palivo", kterou aplikujou třeba studenti. A soustavnou výdělečnou činností. Na to truhé potřebuješ živnosťák a nějaké povolení. A teda pardon já bych byl naopak pro zpřísnění podmínek pro udělování licence na TAXI. Taxikář by měl být dobrý řidič, měl by znát místopis (Navigace je ti na prd, když řeknu, že chci na nějaké místní označení, které nezná. Zkus si do ní zadat v Praze Sherwood ;-) . ), měl by mít kvalitní auto, takže ne nějakou šunku co sotva proleze STK. Ale hlavně měl by odvádět daně z toho co vydělá.
zkusil jsem si zadat trasu od sveho bydliste v Praze na letiste v Praze, a co me necekalo za prekvapeni? vzhledem k tomu ze jsem tuto trasu absolvoval za posledni rok nekolikrat jiz celkem vim prumernou cenu za danou trasu a pohybuji se u jiste taxikarske spolecnosti na prumerne cene 412 korun za jizdu, a UberPop me hlasi cenu od 366 do 466 a UberBlack od 598 do 785 korun, podle te trasy na mapce co to vyhodilo je to vpodstate ta nejdelsi mozna varianta, ehmmmm v cem ze je to levnejsi? >:D
a to to jeste podle te mapky pocita jen ke sjezdu na ulici k letisti, takze zbyle km k terminalum tam ani nejsou, takze predpokladam ze by cena byla stejna nebo vysii nez u normalniho taxiku
Víš jak ten Uber Pop funguje? A víš že ho v některých zemích zakázali? Spolujízda z nástupní taxou je trošku divná. A když jsem se koukal jak to má Uber nastavené jinde zjistil jsem že pokud si jízdu rozmyslíš tak zaplatíš víc než je minimální taxa za nejkratší jízdu. Ano u Uberu je i minimální taxa. A o spolujízdu se nejedná ani omylem.
Trzni mechanismus je zpravidla rychlejsi nez regulace a toto je ukazkovy pripad, kdy to podnikatel na trhu zkousi. Od toho take podnikatelsky duch je, aby to zkousel. Nekdy to vyjde a nekdy ne.
Respektovani zakonu je smysluplne. Nicmene, pokud se ukaze, ze zakon je zaba na prameni, je treba se s tim poprat (lobovat). V ten momnet taxikari budou vykrikovat hesla o ochrane zamestnanosti a minimalnich standardech, ktere oni splnuji a budoucim upadku jejich remesla. Tak to je vzdy, minimalni standardy. Ale co kdy, ze je vetsine zakazniku onen minimalni standard putna?
Osobne jsem v Praze s taxi spokojen. Mam cislo na legalni taxisluzbu, ktera jezdi pod 20Kc/km a neni v Praze jedina.
Ani nemám problém s tím, že může řídit kdokoliv, ale hlavně musí daná aplikace obsahovat hodnocení danného řidiče-> pokuď bude jezdit jako prase, tak se to projeví na hodnocení(slovní) a každý se na takového řidiče vykašle.
Prostě nové technologie mění pravidla a naše vláda by si to měla uvědomit a jednou provést novelu, která má smysl.
A to že nové technologie a přístupy likvidují pracovní místa vůbec nevadí, protože vytvářejí jiná = kapitalismus!!!
Bohuzial, Uber vyzaduje kompletnu zmenu myslenia a dopravu obracia hore nohami.
Taxikari sa burit mozu, ale to je vsetko, co s tym mozu spravit.
Skladacka na palivo funguje od nepamati a pokial sa da vyuzit na znizenie nakladov na cestovne, vyuzije ju kazdy. Nehovoriac o tom, ze taxisluzby musia zmenit pristup ku klientom, sposob objednavania atd...
Argument typu - ja musim mat skusky z topografie atd neprejde. 90% taxikarov ma aj tak pod rukou navigaciu, tak preco by niekto nemohol za par drobnych niekoho, kto mu za to zaplati niekam hodit.