Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UberPop udělá taxikáře z každého, je to ale nezákonné

Jan Mička
Diskuze (11)
Alternativní taxislužba Uber se v Česku sice potýká s problémy, to jí však nezabránilo ve spuštění nové aplikace UberPop.

Nápad o „pasování“ běžných řidičů do role taxikářů vypadá lákavě, skrývá se však za ním spousta nedostatků, které pobuřují především profesionální taxikáře. Ve své podstatě je jádrem problému jednoduchost systému, do kterého se mohou registrovat všichni profesionální řidiči s automobily požadovaných rozměrů a barvy.

Podle informací serveru iDnes.cz začaly problémy již u aplikace UberBlack, do které se mohli registrovat profesionální řidiči. Ti se sice spojují přímo s registrovanými zákazníky, kteří předem znají cenu přepravy, jejich automobily však nejsou vybaveny taxametry, na což již doplatili dva z českých řidičů – první zaplatil pokutu 50.000 Kč, druhý 25.000 Kč.

Společnost Uber se hájí tím, že nejde o běžnou taxislužbu, ale o smluvní přepravu. Ani dosavadní problémy ji proto nezabránily v tom, aby v Česku spustila novou aplikaci UberPop. Ta je podle zpravodajského serveru nejkontroverznější, protože umožní pracovat jako taxikář všem řidičům, kteří se do aplikace registrují. Zákazník pak komunikuje přímo s řidičem, který má dvacetiprocentní podíl z každé jízdy a obranu v podobě samotné aplikace – ta totiž prý funguje jako taxametr. V podstatě se jedná o spolujízdu s jasně danou cenou za požadovanou trasu.

Každý z řidičů však musí být i tak držitelem taxikářské licence, jinak se dostane do křížku se silničním zákonem. Pražský taxikář navíc musí složit také zkoušku z místopisu, přičemž nedodržení přesně stanovených zákonných podmínek padá na hlavu zaměstnavatele či samotné řidiče. Ani taxametr v podobě aplikace tedy problémy neřeší.

Na společnosti Uber nyní je, aby odkryla karty a dokázala, že jsou její postupy v souladu se zákonem. Nejen v Česku, ale i ve více než 150 městech po celém světě se navíc bouří skuteční taxikáři, kteří plní všechny podmínky pro provozování činnosti. To se totiž neobešlo bez nutných investic.

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2014 10:16
Re: zajimavost
Určitě jsi to udělal špatně, je to přeci moderní a je to proti těm zlým taxikářům, tak to musí být lepší a levnější... :-)
6. 11. 2014 09:55
zajimavost
zkusil jsem si zadat trasu od sveho bydliste v Praze na letiste v Praze, a co me necekalo za prekvapeni? vzhledem k tomu ze jsem tuto trasu absolvoval za posledni rok nekolikrat jiz celkem vim prumernou cenu za danou trasu a pohybuji se u jiste taxikarske spolecnosti na prumerne cene 412 korun za jizdu, a UberPop me hlasi cenu od 366 do 466 a UberBlack od 598 do 785 korun, podle te trasy na mapce co to vyhodilo je to vpodstate ta nejdelsi mozna varianta, ehmmmm v cem ze je to levnejsi? >:D

a to to jeste podle te mapky pocita jen ke sjezdu na ulici k letisti, takze zbyle km k terminalum tam ani nejsou, takze predpokladam ze by cena byla stejna nebo vysii nez u normalniho taxiku
6. 11. 2014 09:45
Re: 20%
taky me to prijde nejake divne? za 20% by nemelo vubec smysl jezdit >:D chapal bych to spise naopak, tedy 80% ridici a 20% spolecnosti
6. 11. 2014 07:18
20%
Citace z článku:
Zákazník pak komunikuje přímo s řidičem, který má dvacetiprocentní podíl z každé jízdy...

A kdo dostane zbylých 80%? Uber? Takže auto a palivo platí Uber?
5. 11. 2014 23:19
Re: Uber
Víš jak ten Uber Pop funguje? A víš že ho v některých zemích zakázali? Spolujízda z nástupní taxou je trošku divná. A když jsem se koukal jak to má Uber nastavené jinde zjistil jsem že pokud si jízdu rozmyslíš tak zaplatíš víc než je minimální taxa za nejkratší jízdu. Ano u Uberu je i minimální taxa. A o spolujízdu se nejedná ani omylem.