Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi EcoFlex – Šestnáct, černá, sudá

Nedávno tomu byly tři roky, co jsme poprvé vyzkoušeli třetí generaci Opelu Zafira. Přívlastek Tourer již známe, jak zde ale funguje nový vznětový čtyřválec 1.6 CDTi, zjistíme až nyní.
Zpět na článek
7. 11. 2014 09:01
7. 11. 2014 09:04
7. 11. 2014 10:08
7. 11. 2014 10:35
10. 11. 2014 08:52
7. 11. 2014 11:22
7. 11. 2014 14:18
7. 11. 2014 10:15
7. 11. 2014 10:21
7. 11. 2014 10:25
7. 11. 2014 11:59
7. 11. 2014 15:29
7. 11. 2014 10:33
7. 11. 2014 11:21
7. 11. 2014 11:33
7. 11. 2014 12:55
8. 11. 2014 20:15
7. 11. 2014 13:24
10. 11. 2014 12:32
7. 11. 2014 09:38
7. 11. 2014 09:53
7. 11. 2014 10:06
7. 11. 2014 11:16
8. 11. 2014 10:14
7. 11. 2014 11:19
7. 11. 2014 12:53
7. 11. 2014 13:16
7. 11. 2014 14:56
7. 11. 2014 14:57
7. 11. 2014 15:20
7. 11. 2014 15:29
8. 11. 2014 09:47
3. 12. 2014 01:05
8. 11. 2014 20:59
7. 11. 2014 09:01
..
A "privela tlacidiel" je spät... Tak znova - nepoznam 1(!) majitela, ktory by sa na to stazoval - prave neopak. Ze si vy za 2 dni testovania na to nezvyknete, je v poriadku, ale ze to date do minusov uz tak uplne v poriadku nie je... :no:
Rozbalit vlákno
18
7. 11. 2014 09:04
Re: ..
Proč? Pokud to panu redaktorovi vadilo, je správně, že to napsal jako minus toho auta. Každýmu to vyhovovat nemusí. Ale chápu, že z dlouhodobýho hlediska si na to člověk zvykne, ostatně jako na spoustu jinejch věcí. Je však otázka, jestli to je správně, že si musíš na něco vůbec zvykat, jestli by ti to nemělo sednout hned napoprvé. Ale od toho jsou tu ergonomové.

Jinak za test :yes: Pěkné čtení.
7. 11. 2014 10:08
Re: ..
Staci citat - napisal som, ze nepoznam jedneho majitela, ktoremu by to vadilo. Za mna mozem povedat, ze 100x radsej budem mat v aute tlacidla ako vsetko riesit dotykovo cez nejaku obrazovku napr... Zvykat som myslel v style "zapamätat, naucit".. S rozmiestnenim problem nemam, neviem, ci sa da naucit nejake auto za jeden den - radio, klima, vyhrievanie, asistencne systemy, navigacia, palubny pocitac, svetla, upozornenia, podovozok... Toto sa da naucit po sadnuti do auta? V akom aute? :-)
A k ergonomii - auto ovladam bez pozerania na panel, vsetko mam v hlave. To je fajn, bezpecne a tak to ma byt, nie? ;)
7. 11. 2014 10:35
Re: ..
Však já jsem to cos napsal četl a pochopil jsem to správně, souhlasím s tebou. Já jen konstatuju, že to redaktorům vadilo v testu. A je jasný, že kdyby to auto měli na dýl, asi by si na to zvykli. Jenže ty testy se dělají rychloobrátkově, auta mají na poměrně krátkou dobu, hlavně kvůli četnosti, čili takový detaily nejdou v tak krátký době odhalit. To by v tom autě fakt museli jezdit aspoň půl roku. A to bysme se tady toho půl roku nic novýho nedověděli. ;-)

A k ergonomii - taky preferuju auto s tlačítkama, který snadno nahmátnu, než velkoformátovej displej s několika úrovněma menu. Expertem na tohle jsou noví Francouzi, třeba Peugeot 308 nebo Citroën C4 Picasso. Tak než něco najdeš, tak při tý rychlosti jako jejich systém pracuje a způsobu, kde je displej umístěnej a jak odvádí pozornost od řízení, tak skoro nabouráš.

Jo a nechci od nikoho číst, že se má displej ovládat, jen když auto stojí - kdo z vás to dělá? ;-)
10. 11. 2014 08:52
Re: ..
To dá rozum, že to majitelům nevadí. Když jim to vadí, tak jsou majitelé zcela jiného auta.
7. 11. 2014 11:22
Re: ..
Dokud se věci budou dělat více než jedním způsobem, budeš si muset zvykat. Zvykání si není o špatné ergonomii. U multifunkčních systémů si také musíš zvykat, protože je každý jiný.

Z hlediska ergonomie je důležité, jestli na ně vidíš (a dokážeš poznat, co je co), bez problémů dosáhneš, jestli jsou rozumně seskupená a uspořádaná, plus do jaké míry po hmatu dokážeš poznat, jestli ses trefil a dostatečně tlačítko stlačil.
Avatar - wakantanka
7. 11. 2014 14:18
Re: ..
V zásade s tebou súhlasím, ale veľký rozdiel je keď sa daneš trebárs do tejto Zafiry z Feldy a rozdiel bude ak do nej presadneš trebárs z Astry alebo Zafiry staršej. Kto je na danú "architektúru" kokpitu zvyknutý z iného modelu, nebude mať žiadny problém sa zžiť aj s týmto. Kto doteraz nemal auto s kopou rôznych funkcií a vymožeností, bude aj rok objavovať stále nové a nové vychytávky >:D
7. 11. 2014 10:15
Re: ..
To je tak vždy a pri testoch to inak nebude, test sa robí tu a teraz. Málokedy majú auto pár mesiacov na test. Ja som mal na 206 tlačidlá pri ručnej brzde, všetky testy to kritizovali, že je to neobvyklé miesto (aj je), ale keď som si na to zvykol, ruka mi tam vzdy presne padla, vôbec som tam nemusel pozerať, bolo to ok. Ale napr. na fofo1 boli 2 rovnaké tlačidlá vedľa seba (klima a vnútorná cirkulácia len s malými neprehľadnými ikonkami) a tam som si na to ani za roky nezvykol, ktoré je ktoré, takže si viem predstaviť, že to more tlačidiel je peklo aj po dlhšej dobe, to proste bez čumenia na tlačidlá nejde a to je zlé. Áno, čumenie do displeja a naháňanie ikoniek je ešte horšie. Výrobcovia uprednostňujú info módu pred jednoduchosťou ovládania a to je trochu problém.
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2014 10:21
Re: ..
Než zmáčknout poslepu čudlík je lepší zvolit: menu-vybrat položku- vybrat podpoložku- zvolit změnu-potvrdit. Geniální bylo trojlačítko ve Volvu: hlava, tělo, nohy.
7. 11. 2014 10:25
Re: ..
S tím prvním co píšeš souhlasím, to druhé nevím jestli je myšleno jako sarkasmus, nebo vážně. Mě třeba to trojtlačítko ve Volvech nikdy nevadilo.
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2014 11:59
Re: ..
Vážně, nic intuivnějšího nejde vymyslet.
7. 11. 2014 15:29
Re: ..
V tom případě jsme za jedno :yes:
7. 11. 2014 10:33
Re: ..
veď píšem, že displej je ešte horší, príde čas, keď z toho výrobcovia urobia opäť marketing - Revolúcia! Geniálne ovládanie jednoduchým intuitívnym otočným ovládačom! - ale najprv sa ľudia musia uklikať k smrti.
Avatar - sabbath_stones
7. 11. 2014 12:55
Re: ..
Klikačka je nebezpečná pre vodiča. Možno existuje štatistika, ktorá eviduje autonehody kvôli ovládaniu dotykovej obrazovky. Tlačidla sú praktickejšie. Osobne používam Voice Control len v poschodovom garáži, pretože medzi schodmi je tak úzke, že radšej poviem čo chcem než tlačiť tlačidla a oprieť sa o roh. S dotykovou obrazovkou budem musieť zastaviť.
8. 11. 2014 20:15
Re: ..
Povedz úprimne, že si Ty maďarskej národnosti? ;-)
7. 11. 2014 13:24
Re: ..
Bohuzel se pani redaktori, a nejen tady, se zamerili na jednu vec a tu ted omilaji stale dokola. Ani nevim kdo to zacal, ale vsichni maji pocit, ze je to IN. Ja osobne se radeji venuji rizeni a po chvili najdu tlacitko po pameti (pokud neni dana funkce na volantu) a nemusim lovit toto tlacitko na dotykovem displeji.
10. 11. 2014 12:32
Re: ..
A někdo jiný má raději uklizenou středovou konzoli :-)
7. 11. 2014 09:38
Srovnání
Test relativně OK, Zafira je hodně povedený MPV.

Jen nechápu, proč v tabulce není např. Grand Scenic s 1,6 dCi místo Fordu s Peugeotem s dvoulitrem... Chápu, srovnání stejně silných motorů. Jenže pak mi nejde na mysl, proč u jiných článků je naopak srovnání základních motorizací, a ne stejně silných... Např. Pulsar 85kW vs. Octavia 63kW... [odkaz] Bylo by logičtější zavést jeden mustr pro všechny testy... Jenže to by zas někde vylítla nekonkurenceschopná cena, že...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
7. 11. 2014 09:53
Ta
spotřeba mi na to, že je to úsporná verze, moc úžasná nepřipadá, jiní takové cifry zvládají i s 2,0 motorem..
Rozbalit vlákno
3
7. 11. 2014 10:06
Re: Ta
nepripadá, lebo nie je. V teste ju popisujú ako tolerovateľnú, tak je divné, že je v plusoch.
7. 11. 2014 11:16
Re: Ta
Obecne ta spotreba teda nie je nic moc, v ziadnom rezime. Ako pise "hittman" vyssie, rovnake hodnoty dosahuju aj auta o triedu vacsie, s preplnanym 2-litrovym dieselom, aj bez toho zeby islo o "green", "blue", alebo "eco" modely. Do "plusov" sa to dostalo zrejme preto, ze na Opel je to vyborna spotreba...
8. 11. 2014 10:14
Re: Ta
vzhladom ze opel ma problemy s vahou, tak jejasne ze spotreba 4 litre nebude ani volnym padom.
trebars grand scenic ma v totalnej plnke s automatom a 2,0dci 1680kil.
1,6dci a v plnke ma 1570 kil.
7. 11. 2014 11:18
Výsledky testu tolerovat nelze...
...a zejména ne s odkazem na hmotnost vozu. S tou hmotností totiž výrobce udává spotřebu ve všech jízdních režimech hluboko pod pět litrů na jedno sto km, realita je vyšší o víc jak jeden litr. Kdybych jen lehce spočítal, že litr na sto = asi třicet haléřů, pak na 10000km je to 3000,-. A pokud s autam za pět let najedu cca 150 000km, tak je to 50 000,- a to je sakra rozdíl mezi slibem a realitou. Navíc jsem v těch číslech poměrně konservativní, realita bude tak 2l/100km a po pěti letech -100 000,-.

Co se týká toho výsledku obecně - tak moje auto váží taky 1700kg, kromě toho má nejen automat, ale i pohon všech kol, není to žádná eko verze a aktuálně mi na displeji svítí 5,5l/100km, dlouhodobě jsem na 6,5 (a to na spotřebu nejezdím) takže testovaná Zafira není žádný zázrak.
Rozbalit vlákno
9
7. 11. 2014 11:30
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
Preco? Ukaz mi sucasne auto s ktorym testery zajazdili za papierovu spotrebu. Za druhe, tvoje auto i cez automat a 4x4 asi nebude mpv s velkou celnou plochou, ci?
7. 11. 2014 11:35
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
Ne, ale bude to myslím SUV/ crossover.
7. 11. 2014 11:36
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
Já, když jsem ještě testoval, tak sem za papírovou spotřebu dokázal jezdit skoro se vším ;-) Pochopitelně mimo Prahu :-)
7. 11. 2014 15:30
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
A za kolik jezdíš teď, když už teda zřejmě netestuješ? ;-)

Pardon, a co jsi jak otestoval? Auta? ;-)
7. 11. 2014 11:40
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
Že auta nejezdí za papírovou spotřebu, je vina normy, ne výrobce, co píšu já je, že obhajovat mizerný výsledek testu vysokou hmotností testovaného auta je nesmysl, neboť s tou hmotností testuje spotřebu i výrobce, ona mezičasem nikde nenarostla.
Moje auto je crossover, čelní plochu asi nemá jako Zafira, ale ideál aerodynamiky to taky není. Navíc "lepší" aerodynamiku zase sráží ta čtyřkolka a automat + třeba široké pneu atd...
7. 11. 2014 12:05
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
V ramci kategie mpv sa sice nejdna o zazrak, ale zaroven je to sslusna hodnota. V realnom zivote bude bezny sofer jazdit zhruba liter pod spotrebou v test…
Avatar - wakantanka
7. 11. 2014 14:27
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
alebo aj o liter viac. Záleží kde a ako s tým bude jazdiť.
Avatar - wakantanka
7. 11. 2014 14:25
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
čeče to si dobrý, moje auto má prázdne 2,2 tony, nemá pohon všetkých kolies a dlhodobý priemer mám okolo 8 litrov. >:D Tiež ho nejak nešetrím a vzhľadom k jehoveľkosti a ako ho využívam mi tá spotreba príde úplne v pohode. >:D
7. 11. 2014 19:36
Re: Výsledky testu tolerovat nelze...
Me taky fascinuje, ze dokazou dat do plusu u auta spotrebu, ktera je proti papirovym udajum podstatne horsi..

Mam hlavne dojem, ze podminky testovaci laboratore, kde to jede na pasu podle ruznych cyklu, to ta aerodynamika moc neovlivni...je ale mozne, ze se mylim..

Mimo to, ze je to proste klamava reklama, jakozto skoro u kazdeho vyrobce,
tak v momentu, kdy pouzivas soukromy auto k praci a zamestnavatel Ti pak proplaci kilometry podle spotreby v technicaku, je to nejvetsi problem.

Me to pekne stvalo do nedavna, v technicaku 4.7, realne 5,5 a po Praze 6,5....pri 30-40 tisicích kilometrech rocne to dělalo ne uplně zanedbatelnou částku...
7. 11. 2014 11:19
S-Max
je v tom srovnání mimo, je to auto o třídu výš. Když už je tam Ford, tak tam měl být C-Max.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - martas2005
7. 11. 2014 12:53
Re: S-Max
Souhlas.
O Zafire jsem premyslel, nicmene po kratke projizdce a prohlidce jsem rychle pochopil, ze je o tridu nize. Takze ridim Smax.
Se divim, ze neni v tabulkce Sharan :-).
7. 11. 2014 13:16
Re: S-Max
Můžeš nám přesně popsat v čem je Zafira o třídu níže? Docela by nás to zajímalo.
Avatar - martas2005
7. 11. 2014 14:56
Re: S-Max
Pro me predevsim sirka uvnitr a velikost sedadel. V Zafire si dozadu 3 lidi nesednou, v Smaxu ano i na dlouhou cestu. Kvalita materialu, ovladani tlacitek, jizdni komfort, kvalita audia.
A predevsim ten pocit z jizdy v aute, kde ten rozdil neumim presne popsat, ale proste citim. Takze to muze byt trochu subjektivni.
Nicmene je jasne, ze Zafira patri do kompaktnich MPV a ne do stale mensi tridy velkych MPV (Smax/Galaxy, Sharan/Alhambra, P807/C8). Tak to proste je a nema se to michat.
Avatar - martas2005
7. 11. 2014 14:57
Re: S-Max
Jo a jeste by me zajimalo, za kolik lidi tady mluvis? :-)
7. 11. 2014 15:20
Re: S-Max
Treba i za me, protoze jsem si prosel vyberem v MPV (3 prckove) a skoncil atke u SMaxu. Hlavne sirka a velikost kufru rozhodla o maxikovi, tomu se Zafira nemuze rovnat, at se snazi jak chce. A presne jak pise, velikost sedadel, kdy vzadu jsou dostatecne velka i pro dospeleho nebo 3 autosedacky, ktere nejsou nalepene na sebe a deti se v pohode zapnou. Ten rozdil je opravdu veliky.
Avatar - martas2005
7. 11. 2014 15:29
Re: S-Max
Proc Smax a ne Galaxy? Ja dost premyslim, ze Smaxe za chvili vymenim za Galaxy - hlavne kvuli 6+7 mistu.
Se 3mi kousky bych sel asi rovnou do Galaxy...
8. 11. 2014 09:47
Re: S-Max
Nepotrebuji 2 mista v kufru, galaxy je drazsi a vice se mi libi smax. Pro me je pridana hodnota galaxy nezajimava. Vetsi kufr nevyuziju, ty 2 mista navic take ne a za usetrene penize pojedeme na dovcu.
3. 12. 2014 01:05
Re: S-Max
Tos při tom výběru mohl Opela klidně vynechat, protože do nové generace nedáš tři dětský sedačky (prostřední sedadlo nemá homologaci).
8. 11. 2014 20:59
Tlstá Berta
Udávaná spotreba sa autu s hmotnosťou výrazne prekračujúcou 1,7 tony tolerovať vpohode dá.
Ale kompaktnému MPV daná hmotnosť už nie.
Grand Scenic má 1703 kg v max. výbave s dvojlitrovým dieslom vrátane 75 kg vodiča,
s 1,6 dCi má od 1599 do 1638 kg. Grand C4 Picasso je na tom veľmi podobne, možno lepšie, s dvojlitrom do 1635 kg, s jednašestkou o ešte o celý metrák menej. Touran s dieslom tiež okolo 1550-1600 kg...
Rozbalit vlákno
0