Testy
Test relativně OK, Zafira je hodně povedený MPV.
Jen nechápu, proč v tabulce není např. Grand Scenic s 1,6 dCi místo Fordu s Peugeotem s dvoulitrem... Chápu, srovnání stejně silných motorů. Jenže pak mi nejde na mysl, proč u jiných článků je naopak srovnání základních motorizací, a ne stejně silných... Např. Pulsar 85kW vs. Octavia 63kW... [odkaz] Bylo by logičtější zavést jeden mustr pro všechny testy... Jenže to by zas někde vylítla nekonkurenceschopná cena, že...
Jen nechápu, proč v tabulce není např. Grand Scenic s 1,6 dCi místo Fordu s Peugeotem s dvoulitrem... Chápu, srovnání stejně silných motorů. Jenže pak mi nejde na mysl, proč u jiných článků je naopak srovnání základních motorizací, a ne stejně silných... Např. Pulsar 85kW vs. Octavia 63kW... [odkaz] Bylo by logičtější zavést jeden mustr pro všechny testy... Jenže to by zas někde vylítla nekonkurenceschopná cena, že...
spotřeba mi na to, že je to úsporná verze, moc úžasná nepřipadá, jiní takové cifry zvládají i s 2,0 motorem..
nepripadá, lebo nie je. V teste ju popisujú ako tolerovateľnú, tak je divné, že je v plusoch.
Obecne ta spotreba teda nie je nic moc, v ziadnom rezime. Ako pise "hittman" vyssie, rovnake hodnoty dosahuju aj auta o triedu vacsie, s preplnanym 2-litrovym dieselom, aj bez toho zeby islo o "green", "blue", alebo "eco" modely. Do "plusov" sa to dostalo zrejme preto, ze na Opel je to vyborna spotreba...
...a zejména ne s odkazem na hmotnost vozu. S tou hmotností totiž výrobce udává spotřebu ve všech jízdních režimech hluboko pod pět litrů na jedno sto km, realita je vyšší o víc jak jeden litr. Kdybych jen lehce spočítal, že litr na sto = asi třicet haléřů, pak na 10000km je to 3000,-. A pokud s autam za pět let najedu cca 150 000km, tak je to 50 000,- a to je sakra rozdíl mezi slibem a realitou. Navíc jsem v těch číslech poměrně konservativní, realita bude tak 2l/100km a po pěti letech -100 000,-.
Co se týká toho výsledku obecně - tak moje auto váží taky 1700kg, kromě toho má nejen automat, ale i pohon všech kol, není to žádná eko verze a aktuálně mi na displeji svítí 5,5l/100km, dlouhodobě jsem na 6,5 (a to na spotřebu nejezdím) takže testovaná Zafira není žádný zázrak.
Co se týká toho výsledku obecně - tak moje auto váží taky 1700kg, kromě toho má nejen automat, ale i pohon všech kol, není to žádná eko verze a aktuálně mi na displeji svítí 5,5l/100km, dlouhodobě jsem na 6,5 (a to na spotřebu nejezdím) takže testovaná Zafira není žádný zázrak.
Preco? Ukaz mi sucasne auto s ktorym testery zajazdili za papierovu spotrebu. Za druhe, tvoje auto i cez automat a 4x4 asi nebude mpv s velkou celnou plochou, ci?
Já, když jsem ještě testoval, tak sem za papírovou spotřebu dokázal jezdit skoro se vším 😉 Pochopitelně mimo Prahu 😄
Že auta nejezdí za papírovou spotřebu, je vina normy, ne výrobce, co píšu já je, že obhajovat mizerný výsledek testu vysokou hmotností testovaného auta je nesmysl, neboť s tou hmotností testuje spotřebu i výrobce, ona mezičasem nikde nenarostla.
Moje auto je crossover, čelní plochu asi nemá jako Zafira, ale ideál aerodynamiky to taky není. Navíc "lepší" aerodynamiku zase sráží ta čtyřkolka a automat + třeba široké pneu atd...
Moje auto je crossover, čelní plochu asi nemá jako Zafira, ale ideál aerodynamiky to taky není. Navíc "lepší" aerodynamiku zase sráží ta čtyřkolka a automat + třeba široké pneu atd...
čeče to si dobrý, moje auto má prázdne 2,2 tony, nemá pohon všetkých kolies a dlhodobý priemer mám okolo 8 litrov. >😁 Tiež ho nejak nešetrím a vzhľadom k jehoveľkosti a ako ho využívam mi tá spotreba príde úplne v pohode. >😁
Me taky fascinuje, ze dokazou dat do plusu u auta spotrebu, ktera je proti papirovym udajum podstatne horsi..
Mam hlavne dojem, ze podminky testovaci laboratore, kde to jede na pasu podle ruznych cyklu, to ta aerodynamika moc neovlivni...je ale mozne, ze se mylim..
Mimo to, ze je to proste klamava reklama, jakozto skoro u kazdeho vyrobce,
tak v momentu, kdy pouzivas soukromy auto k praci a zamestnavatel Ti pak proplaci kilometry podle spotreby v technicaku, je to nejvetsi problem.
Me to pekne stvalo do nedavna, v technicaku 4.7, realne 5,5 a po Praze 6,5....pri 30-40 tisicích kilometrech rocne to dělalo ne uplně zanedbatelnou částku...
Mam hlavne dojem, ze podminky testovaci laboratore, kde to jede na pasu podle ruznych cyklu, to ta aerodynamika moc neovlivni...je ale mozne, ze se mylim..
Mimo to, ze je to proste klamava reklama, jakozto skoro u kazdeho vyrobce,
tak v momentu, kdy pouzivas soukromy auto k praci a zamestnavatel Ti pak proplaci kilometry podle spotreby v technicaku, je to nejvetsi problem.
Me to pekne stvalo do nedavna, v technicaku 4.7, realne 5,5 a po Praze 6,5....pri 30-40 tisicích kilometrech rocne to dělalo ne uplně zanedbatelnou částku...
je v tom srovnání mimo, je to auto o třídu výš. Když už je tam Ford, tak tam měl být C-Max.
Souhlas.
O Zafire jsem premyslel, nicmene po kratke projizdce a prohlidce jsem rychle pochopil, ze je o tridu nize. Takze ridim Smax.
Se divim, ze neni v tabulkce Sharan 😄.
O Zafire jsem premyslel, nicmene po kratke projizdce a prohlidce jsem rychle pochopil, ze je o tridu nize. Takze ridim Smax.
Se divim, ze neni v tabulkce Sharan 😄.
Můžeš nám přesně popsat v čem je Zafira o třídu níže? Docela by nás to zajímalo.
Pro me predevsim sirka uvnitr a velikost sedadel. V Zafire si dozadu 3 lidi nesednou, v Smaxu ano i na dlouhou cestu. Kvalita materialu, ovladani tlacitek, jizdni komfort, kvalita audia.
A predevsim ten pocit z jizdy v aute, kde ten rozdil neumim presne popsat, ale proste citim. Takze to muze byt trochu subjektivni.
Nicmene je jasne, ze Zafira patri do kompaktnich MPV a ne do stale mensi tridy velkych MPV (Smax/Galaxy, Sharan/Alhambra, P807/C😄. Tak to proste je a nema se to michat.
A predevsim ten pocit z jizdy v aute, kde ten rozdil neumim presne popsat, ale proste citim. Takze to muze byt trochu subjektivni.
Nicmene je jasne, ze Zafira patri do kompaktnich MPV a ne do stale mensi tridy velkych MPV (Smax/Galaxy, Sharan/Alhambra, P807/C😄. Tak to proste je a nema se to michat.
Jo a jeste by me zajimalo, za kolik lidi tady mluvis? 😄
Treba i za me, protoze jsem si prosel vyberem v MPV (3 prckove) a skoncil atke u SMaxu. Hlavne sirka a velikost kufru rozhodla o maxikovi, tomu se Zafira nemuze rovnat, at se snazi jak chce. A presne jak pise, velikost sedadel, kdy vzadu jsou dostatecne velka i pro dospeleho nebo 3 autosedacky, ktere nejsou nalepene na sebe a deti se v pohode zapnou. Ten rozdil je opravdu veliky.
Proc Smax a ne Galaxy? Ja dost premyslim, ze Smaxe za chvili vymenim za Galaxy - hlavne kvuli 6+7 mistu.
Se 3mi kousky bych sel asi rovnou do Galaxy...
Se 3mi kousky bych sel asi rovnou do Galaxy...
Udávaná spotreba sa autu s hmotnosťou výrazne prekračujúcou 1,7 tony tolerovať vpohode dá.
Ale kompaktnému MPV daná hmotnosť už nie.
Grand Scenic má 1703 kg v max. výbave s dvojlitrovým dieslom vrátane 75 kg vodiča,
s 1,6 dCi má od 1599 do 1638 kg. Grand C4 Picasso je na tom veľmi podobne, možno lepšie, s dvojlitrom do 1635 kg, s jednašestkou o ešte o celý metrák menej. Touran s dieslom tiež okolo 1550-1600 kg...
Ale kompaktnému MPV daná hmotnosť už nie.
Grand Scenic má 1703 kg v max. výbave s dvojlitrovým dieslom vrátane 75 kg vodiča,
s 1,6 dCi má od 1599 do 1638 kg. Grand C4 Picasso je na tom veľmi podobne, možno lepšie, s dvojlitrom do 1635 kg, s jednašestkou o ešte o celý metrák menej. Touran s dieslom tiež okolo 1550-1600 kg...
Jinak za test :yes: Pěkné čtení.
A k ergonomii - auto ovladam bez pozerania na panel, vsetko mam v hlave. To je fajn, bezpecne a tak to ma byt, nie? 😉
A k ergonomii - taky preferuju auto s tlačítkama, který snadno nahmátnu, než velkoformátovej displej s několika úrovněma menu. E😜ertem na tohle jsou noví Francouzi, třeba Peugeot 308 nebo Citroën C4 Picasso. Tak než něco najdeš, tak při tý rychlosti jako jejich systém pracuje a způsobu, kde je displej umístěnej a jak odvádí pozornost od řízení, tak skoro nabouráš.
Jo a nechci od nikoho číst, že se má displej ovládat, jen když auto stojí - kdo z vás to dělá? 😉
Z hlediska ergonomie je důležité, jestli na ně vidíš (a dokážeš poznat, co je co), bez problémů dosáhneš, jestli jsou rozumně seskupená a uspořádaná, plus do jaké míry po hmatu dokážeš poznat, jestli ses trefil a dostatečně tlačítko stlačil.