Dali jsme hlavy dohromady a vybrali desítku ostrých hatchbacků, které nás zaujaly nejvíce. Všechny vozy z výběru navíc každý člen redakce následně ohodnotil.
A já se ptám proč? V článku jsem se to nedočetl. Co jste autu vyčítali?
mluvím samozřejmě o BMW M135i. Samozřejmě, že je ze všech nejdražší, ale má
taky šestiválec, a pohon zadních kol... což ho řadí někam úplně jinam, než zbytek.
Taky by me to zajimalo, jen takto od klavesnice by slo o mou volbu tak si rad poctu v cem konkretne zklamal a ktere auta jsou v tom v cem zklamal naopak lepsi.
Otazka pak je jestli hledal nejultimatnejsi vikendovku, coz bude MRS a clovek to nebude rozporovat, nebo hledal auto na vsechno, kde bych se tomu vyberu MRS trochu divil.
Kazdopadne by me ale zajimalo v cem je podle redakce Golf R nebo GTi (taky definice vsestranosti) lepsi nez M135i.
Myslím, že hľadal najmä auto na okruhy; pokiaľ ale viem, iné auto nemá, takže je to aj jeho daily-car. A vraj aj na semislickoch tú úlohu dokáže splniť, čomu sa mi nejak nechce veriť. ;-)
No pokud nekdo rekne, ze MRS na semislickoch je dostatecne schopne kazdodenne pouzitelne auto tak je to spravnej petrolhead a takoveho je potreba si mezi prateli drzet :-)
haha
prý petrolhead. tohle slovo lépe řečeno paskvil je už samo o sobě blbost. Ten kdo má moc díky ropě není samozvaný "vůdcedíkyropě" ale jednoduše a česky "ROPÁCKÝ ČUNĚ" [odkaz]
Co sivole myslíte, že zbytek světa snad je z vás a následků vodvařenej?? >:-[]
NE NENÍ !! [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Zbytek světa vám na ropný mindrák zvysoka [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
to víš někdo má za koníček svoje auto a auta obecně , má rád když ráno přijde do garáže a přes nos ho práskne vůně benzínu , když nastartuje naběhne mu husí kůže po celým těle a s usměvem od ucha k uchu vyjede na svoji oblíbenou okrsku >:-[] no a někdo má za koníček slintat nad obrázky elektrickejch hitech blbostí a jezdit HMD >:-[]
čověče, jo je pravdou že po světě je miliony dalších věcí co lidi zabíji. Ale přoč se nechat zabíjet dízlem [odkaz] na ulici když UŽ NEMUSÍME [odkaz] a JEŠTĚ ZA TO TVRDĚ PLATIT!!?? [odkaz] :-O
JAKÝ VÁLENÍ BATEREK? BLÁZNE, PO VYSLOUŽENÍ V ELEKTROFÁRU BUDOU SLOUŽIT DALŠÍCH 20 LET JAKO VYROVNÁVACÍ ZDROJE [odkaz] VÍC STUDUJ A MÍN KECEJ ;-)
prosimtě přestaň už furt předhazovat ten trapnej web plnej nesmyslů a bludů . Dízlem se bude jezdit ještě hodně a hodně dlouho.Nemusíme ? Ale musíme . A studovat by si měl ty ,ten tvůj eko solární svět je blbost.
Jo, jiná doba, jiní řidiči, jiné preference. Pro mně není o čem diskutovat hh=zábava v praktickém balení, zábava=zadokolka, a ta je tu jen jedna. Plus šestiválec... Ostatní jsou do počtu. Ale jak říkám jiná doba... ;-)
Jenže pak je ta "jiná doba" i v redakcích takových časopisů jako je EVO, TG, Speed..., a to přes kombinaci fwd+R6. Takže se ptám proč, je zbytek auta o tolik horší než u GR, nebo MRSC?
Na kazdy test kde uprednostili Golf R se najde dalsi kde uprednostili M135i, proto otazka jestli je zbytek M135i horsi nez Golf R neni na miste, nemusi byt horsi vubec (zalezi na uhlu pohledu). Namatkou treba posledni, bohuzel jiz placeny, test Chrise Harrise, Golf R hodne pochvalil, ale nakonec volil M135i kvuli charakteru a pravovernejsimu konceptu.
V EVO taky pri srovnani S3 vs M135i uprednostili M135i, pak je otazka jestli hraje Golfu do karet hlavne cena. Coz ano, muze byt, rozdil tam je... ale BMW ma taky jinou auru nez lidovy vuz, tak mi to spis prijde ze clovek dostane za trochu vic penez trochu vic na oplatku (jmena? znacky? jedno jak to pojmenujeme).
A jsem zpet u sveho dotazu, proto by me zajimalo co mela na srdci mistni redakce. ;-)
Píšu o posledních třech velkých srovnávačkách hh (EVO, TG a SPEEDU), žádné "malé" duely. Kde v poslední době vyhrál M 135i nějakou větší srovnávačku hh, když se podle tebe najde na každý z nich další, kde naopak vyhrál M135i?
V cem je tebou uvedena srovnavacka "silnejsi" nez mnou uvedene "male" duely? Chris Harris travi s auty nekolik dni tak jako testeri z tebou zminenych clanku. Vysledkem jednoho je nekolik minutove video, vysledkem druheho nekolik minutove video nebo nekolik minutove cteni.
Ve vysledku to pro Harrise vyhralo to jak BMW jede ikdyz rekl, ze Golf je lepsi auto, a to povazuju za dulezite i zde, v kontextu nejlepsiho HH podle tohoto clanku = MRS - auto spousty kras, ale i chyb, a kdo se zucastnil (fiat 500), jednoduse jde o jizdu a charakter zda se z velke (nejvetsi) casti. Proto si dovolim v tomto pripade postavit na stejnou uroven test nekoho, kdo testuje neplasty stejne jako podvozek s testem nekoho jineho, kdo testuje plasty jako veci pro jizdu/zabavu dulezitejsi.
EDIT: Kazdopadne debata o nicem, ja osobni skusenost nemam, jen vim jiste ktera koncepce mi je blizsi. A protoze vim, ze sebelepsi obyvak by mi 2 valce a pohanenou (i)spatnou napravu nevynahradil tak jak pise Dinar ( a za predpokladu ze jsou ty 2 valce navic a pravoverna koncepce u M135i udelane tak jak maji), tak bych rad vedel co bylo to, co v kontextu tohoto zebricku poslalo M135i "do kolen".
Jde mi především o tvou první větu reakce: "Na kazdy test kde uprednostili Golf R se najde dalsi kde uprednostili M135i". No prostě aktuálně nenajde. Uvedl jsem tři renomované anglické redakce (jedné je součástí i Chris) kde se rozhodně primárně neřeší plasty, ale samotná jízda/"zábava". Vůbec tu přitom neřeším další vítězství GR/ GGTI v německých "racionálních" srovnávačkách.
Ty proti těmto třem velkým anglickým srovnávačkám hh stavíš pouze jeden konkrétní duel, kde navíc sám Chris uznává, že GR je celkově lepší auto, i když on by volil spíš klasiku - rwd+R6, čemuž pochopitelně rozumím a nemám s tím sebemenší problém.
Jestli se chceš dozvědět proč je GR v těchto srovnávačkách tak úspěšný, tak si je přečti, jde o poslední, nebo předposlední čísla zmiňovaných časopisů. Mě relativní neúspěch M135i v těchto velkých, spíše petrolheadsky orientovaných, srovnávačkách aktuálních hh taky překvapil. Proto i má otázka na Dinara v reakci, M135i je totiž jeden z mála současných kompaktních hh se kterým nemám osobní jízdní zkušenost.
Může být, já jen mluvím o svém pohledu na věc. Auto pro zábavu, které už z principu pohonu nedovolí malé radosti typu utrhnutí zadku na kruhovém objezdu prostě před takovým, které to umí, neupřednostním. A zvuk vytočeného R6 je myslím taky mimo diskusi. Vteřina rozdílu na okruzích je u hh pro mně nepodstatná. ;-)
Právě, že v těch testech nikdo časy na NS moc neřeší, naopak se tam tradičně řešily hodně pocity za volantem a "zábava"..., samozřejmě, že hh není ryze sportovní auto, takže by nemělo být jen o "zábavě", ale zrovna EVO, TG, SPEED, není AMuS/ AZ, kde se racionálnímu pohledu na věc a detailnímu měření dává podstatně větší váha.
Ale ať jsem konkrétnější, kritika v EVO na M135i:
"Je mnohem tvrdší, než by mělo být, aby dokázalo provádět rozvážné změny směru jízdy. M135i nepošlete do zatáčky tak jako Golfy, ani se nevrhnete po apexu jako v Renaultu, nebo v SEATu. Místo toho jej postrkujete neustálými korekcemi, váš počáteční vstup je vždy příliš přísný, což vás nutí řízení trochu povolit, aplikovat znovu rejd a znovu povolit, dokud auto nesrovnáte. Přidejte k tomu neklidnou jízdu a nedůslednou trakci a můžete BMW na náročnějších silnicích trochu rozčílit. Na suchu je to otravné a na mokru vyloženě nervózní. To všechno je velká škoda, proto že dobře povedené věci - pohonná jednotka, výkon na rovinkách, interiér, kvalita jízdy - jsou skvělé, ale zkuste jej řídit jako Renault, nebo některý s VW a zjistíte, že je tak rozladěné, až máte pocit, že to byl první pokus BMW vyrobit auto s pohonem zadních kol. Můžeme s jistotou říct, že M135i má k bezkonkurečnímu stroji daleko."
Já se vždycky radši svezu. Věty typu "váš počáteční vstup je vždy příliš přísný..." nebo "aplikovat znovu rejd a ... " mají jako znamenat co? Je to vůbec česky, a o autě? Chceš-li vidět jak se dá se 135i jezdit, podívej se třeba na video Harrise, tam je to, o čem mluvím, s GTI se takto (už z principu pohonu) prostě jet nedá. ale je fakt, že tam do zatáček najíždí "příliš přísně" a auto neřídí, ale spíš "postrkuje". >:D >:D
Jinými slovy, moc to žerete, nikdo z vás. těmi auty. nejede na víc než 80%, což je ok, nejsme tady klub závodních pilotů, ale právě proto je mnohem podstatnější dostupnost zábavy, která je u 135i s ostatními nesrovnatelně lepší. A v kombinaci s motorem není moc o čem debatovat. ;-)
Já bych se svezl (s M135i/M235i) moc rád, ale bohužel jsem k tomu zatím neměl příležitost (předpokládám, že ty zatím také ne). Stejně jako bych se rád svezl s novou M3/M4 a ani by to nemuselo být zadarmo.
Necitoval jsem to proto, že s tím souhlasím, ale naopak proto, že o tom dost pochybuji. Kdyby to byl "problém" jedné redakce tak nad tím mávnu rukou, ale když se na tom shodnou +- tři redakce těchto konkrétních časopisů, tak mi to minimálně k zamyšlení přijde.
Motor problém není, nad tím se naopak všichni rozplývají, stejně jako vřele vítají možnost rwd v rámci kategorie hh, jen očekávání z toho plynoucí se při jízdě jaksi nedostavují, přitom ty samé redakce naopak chválí novou M3/M4.
Jo, ty ho máš..., už to vidím ve tvém profilu, v jaké to máš konfiguraci(rwd?převodovka?samosvor? počet dveří?) a jak daleko to od sebe máme? Když tak klidně do SZ, díky moc.
Quaife, silnější stabilizátory a stavitelné uložení tlumičů, kvůli úpravě geometrie.
Myslím, že to bude moje první auto s takovým minimem úprav >:-[]
U Subaru se muselo ladit mnohem mohutněji, aby fungovalo k mé spokojenosti.
Jo, v tomhle se bmw zlepšilo obecně, u rychlejších éčkových modelů byly brzdy slabinou právě pro vadnutí, u 130i stačilo pár kol na okruhu k tomu, aby jednak vadly, jednak se kotouče zvlnily, takže, podle toho co říkáš, je u 135i v brzdách progres. ;-)
Jo, brzdy bývaly slabinou neeMkových BMW už dávno, ono když se např. u 530d (E39 v MPaketu) vlezly na přední kotouče i 15"! disky (třeba na zimu), pak se asi ani moc nebylo čemu divit. Výkon brzd sice není jen o velikosti/průměru kotoučů, ale rozhodně se zrovna v tomto ohledu nedá tvrdit, že "na velikosti nezáleží".
Dalsi z veci co by dle testu mohl White Label rozporovat. Jednoduse neni nad vlastni skusenost, sam doufam ze se k svezeni v M135i (nebo jeste lepe M235i) dostanu a pak vynaset zavery. Jinak varime z vody.
Jinak mám najeto 42tkm (v poslední době ho dost flákám, musím jezdit pracovními povozy) a je to nejméně nákladová silná kára, co jsem vlastnil, fakt HH, jak se patří. :yes:
Měním akorát gumy a desky, dlouhodobá spotřeba do 12l, na okruhu, nebo NS, okolo 24l.
Já mám svoji definici HH, nesmí tě sr.át, když jedeš na Ring (tisíc km po dálnici) ani těch dvacet km na Ringu. Pokud funguje při jednom i druhém je to dobrý HH. ;-)
Záleží na tom, jestli máš na mysli dálnici typu dálnice v DE, nebo naši D1 (Praha-Brno), ale jinak se s tím pochopitelně dá souhlasit, na druhou stranu si troufám tvrdit, že se zřejmě většina nových hh (myslím hlavně s prvním/původním majitelem) na okruh nepodívá vůbec, nebo jen naprosto výjimečně (jednou, dvakrát) a tam pak může být podstatná širší definice ryze "praktičtější" stránky hh, např. prostor, variabilita, přiměřený komfort (i v městském provozu), ekonomika provozu (do jisté míry) apod., viz i m.z. 14:05.
S Dinarovou definicí HotHatchu naprosto souhlasím (za mě je to přežít cestu 1000 km do Spa, klidně rozložit na dva dny cesty, přehodit kola, pak 2 hodiny čistého ježdění na okruhu rozložené do více stintů a dáli bůh v ReanultSportu, tak i cestu zpátky). Jinak majitelů co s HotHatchem občas jezdí na okruh znám poměrně dost :-) Ne každý to má jen na převážení rodiny, nebo pro pocit že má rychlejší auto a využije ho tak na 80% a ještě jen vyjímečně >:-[]
O tom, že je ten překlad (mírně řečeno) amatérský není pochyb, ale o to ve finále snad až tolik nejde. Třeba překlady v EVO jsou obvykle výrazně lepší.
Já jsem se bohužel dostal jen k 135i ve čtyřkolce, ani tam mi sice nepřišlo, že bych ji musel do zatáček "postrkovat", :-) ale je to auto, které jen potvrzuje, že bmw rychlé čtyřkolky neumí. M3/4 mám domluvenu na dvou místech, zatím je to problém, předváděčky jsou sporadicky, takže reálně jen příchozí auto nějakého zákazníka, to je třeba dohodnout, zatím mi jedno uteklo, páč jsem byl mimo, ale uvidíme, objednávat se prý objednávají, tak je to jen otázka času. ;-)
M135i ma prilis kompromisni podvozek (samozrejme v ramci kategorie). V zatackach vlaje v rychlostech, ve kterych takovy Golf R zustava stale neochvejne stabilni a vyvarovava se vyraznejsim naklonum. Cest BMW zachranuji zejmena tovarnou obouvane Micheliny PSS, jenz jsou nabizenym gripem uplne nekde jinde nez staricke Potenzy Golfu R, o mokrych specialistech CSC 5 ani nemluve. I presto je vsak Golf R v zatackach rychlejsi.
"Pokud navíc nechcete tvrdou ostřejší verzi Cup, je v nabídce i výrazně pohodlnější standardní varianta, která v zatáčkách tolik neztrácí, byť nemá samosvorný diferenciál."
Tak standardni verze MRS uz mi nedava vubec zadny smysl, tato verze i pres o 35 koni vyssi vykon je pomalejsi nez GTI, ktere je soucasne komfortnejsi, kultivovanejsi a s nizsimi TCO.
Potenzy na eRku z výroby? Potenzy (S001) se běžně dávaji na GGTI/GTD, hlavně u 18", u 19" spíš P ZERO.
A u GR který jsem řídil byly na 18" z výroby CSC2!, což jsou pořád pneu s výborným gripem.
CSC5 bývají na Cupře a celkově je to určitě lepší pneu, než ty Potenzy.
Obvykle to nebývá přísně o jednom typu pneu z výroby na konkrétním modelu.
V aktuálním AZ je srovnávačka rychlých kompaktů a Cupra tam má CSC5, ale je to 265 PS verze na 18".
U G7GTI se psalo něco o úmyslu dávat z výroby Potenzy S001 na kterých bylo údajně "laděno", ale jak jsem psal u 19" to můžou být třeba Pirellky. [odkaz]
wl: Nj, máš pravdu. A jako trest za můj omyl jsem před chvílí urazil zrcátko. 8-s Idiot jedoucí v úzkém místě po prostředku a neuhne ani když na něj blikáš. ;-\
Kdyz uz Golf R, tak jedine s 19" Pretoria, ktere za relativne priznivy priplatek nabizi spickovou kvalitu (s 9,6 kg patri k nejlehcim 19" kolum na trhu, i blative Ultraleggery jsou v danem rozmeru o neco malo tezsi). Tyto kola jsou v tovarne obouvany do Potenz RE050 (dynamictejsi nez S001, ale jejich vzorek mizi primo pred ocima). CSC 5 (bez pridomku "P") je ryze kompromisni pneumatika, pri jejimz vyvoji se kladl duraz predevsim na dobre chovani za mokrych podminek a na odolnost vuci akvaplaningu. Na suchu maji sklon k nedotacivosti a rychle se prehrivaji. Na opacnem polu stoji MPSS, coz je pneumatika, kterou bych svym charakterem zaradil mezi bezne allroundove gumy (napr. ty Potenzy) a semislicky.
Neovladatelnym bych ho rozhodne nenazval, jen stabilnejsi a preciznejsi projev Golfu se mi zamlouval vice nez rozevlatejsi charakter BMW. Je vsak pravdou, ze BMW je autem, ktere vyzaduje vice casu na sziti se s nim...
Pomerne kontroverzný rebríček, ktorý mieša pomerne odlišné kategórie HH do jednej kopy (RWD, FWD, nižšia stredná, malé autá....), ale budiž. Všetci dobre vieme, že o pomyselné prvé miesto môžu bojovať iba Cupra, GTI Performace a MRS. Každopádne budem s úsmevom sledovať vražedný diskusný boj o každodenne využiteľnom HH vs hardcore HH resp. o tom, kto má tú správnu definíciu HH ;-)
Pro mně je hatchback auto s useknutým zadkem a tak mi tak všechny zapadají... Pokud jsou pro tebe odlišné přístupy jako RWD, FWD, AWD problém, potom by asi měly mít svoji kategorii i přeplňované vs atmosférické, manuální vs automatické převodovky, atd atd.
Ide mi len o to, že aj keď sa to volá hotHATCH, ešte nemusíme všetky silné hatchbacky miešať dokopy. Niečo ako by sme u sedanov hádzali EVO,STi dokopy s BMW M5 alebo E63AMG...
Súhlasím s Migom: sú to všetko hotheče a môžeme ich dať do jedného vreca, ďalšie rozškatuľkovávanie (motory, prevodovky, pohon) je zbytočné a mohli by sme skončiť pri tom, že v jednej subkategórii bude len jedno auto. ;-)
V podstate to už je u niektorých HH tak, že je to skutočne kategória sama o sebe. Máš snáď ideového konkurenta pre AUDI S1? Swift Sport? Základné delenie aspoň na FWD, AWD, RWD by mohla tabuľka rešpektovať a to i vprípade, že by v niektorých z týchto kategórií ostalo málo áut.
...není to vůbec špatný pocit. ;-) Výběr je třeba brát s rezervou...není to tak dávno, co se v redakci dostala Fiesta ST i mezi výběr nejlepších městských vozů. >:D Nicméně překvapilo mě umístění všude vychvalovaného eRka mimo "bednu" a osobně bych v desítce viděl i to Clio RS.
GéeRko už vyhrálo v EVO, Speed, TopGear..., takže nemusí vyhrát úplně všude. :-)
Umístění (těsně) mimo bednu se tady dá obhájit zřejmě hlavně vyšší cenou, podobně jako fakt, že se mohl dostat Ceed GT před S1, což na první pohled vypadá naprosto nepochopitelně.
nebral bych to jako nějaké vítězství či poctu vyhrát, obzvlášť tady, i když si myslím, že MRS není na špici neprávem, jen jako všechny žebříčky tak trochu... jsou jen žebříčky.
Každý to vidí jinak, ale když si vezmu, jak je Megane konstrukčně starý model, tak mu smekám, i když není mým favoritem. Kupodivu na to, že je RS třídvéřák a Renault, není sice nejlevnější, ale i tak má co nabídnout. :yes:
suhlas.... je to trosku subjektivne hodnotenie....
megane RS je zrejme jasne prvy a za nim golf tu sa menit nic nebude .... ale to zvysne poradie je uz dost zaujimave a asi by sa z nas malokto trafil ....
ja osobne by som v tejto 10tke necakal f500 a priznam sa ze ani ceed GT... a ze tu bude chybat slavny P208 GTI? to je tiez prekvapko
To je diskutabilné. OPC je super potentná, ale zo všetkých testov sa nesie spoločné konštatovanie, že je to charakterovo skôr taký muscle car než zábavný ovládateľný hatch. Ak by to bolo len o výkone a dynamike v priamke, nemá tu taký Swift čo robiť a ejha, ono je to nesmierne zábavné živé autíčko, ktoré možno rozosmeje viac, ako tá nadupaná Astra.
No co jsem četl Jandu, viděl video jak s tím jede a koukal např. na Evo (MRS vs Cupra vs OPC) tak si nevedla špatně i když jí papírově limituje váha...škoda že jí nemá někdo na mojeautocz...ta tu ještě chybí ;-) ...
Jeden chalan tu ju má, len som ho tu už dlhšie nezaregistroval. Výrazná modrá, mal na nej dokonca 20ky disky.
No ako vieš Jandu beriem už len s rezervou, odkedy do nebies vychválil Octaviu RS a sprdol GTIP, pritom i z Tvojho dnešného videa je zrejmé, ako sa asi veci majú.
slávny 208 GTI ? nepomýlil si sa v čísle? posledný veľmi slávny hothatch od Peugeotov bola 205 GTI, auto s charizmou a výkonmi hodnými svojej doby a označenia. 208 ešte v podstate nedokázala nič v porovnaní s 205.
zrovna ceed GT mi ako nejaky ostry hot hatch vobec nepride... je to skor warm hatch vhodny na kazdodenne pouzitie... ale asi bude zabavny ked sa dostal do tejto desiatky :yes:
podobne swift sport.... ten je asi tiez hodne zabavny.... lebo na jeho mieste by som si vedel skor predstavit v rebricku P208GTI .... pripadne clio RS
dost specificky rebricek a predpokladam ze dost dolezitu rolu tu zohrala aj zabavnost a dizajn ( fiat 500 ) nielen rydzo hot hatch vykony na trati .... uznavavam ze ide o zaujimavy vyber a v podsatte som rad ze sa tu nehodnotil len surovy vykon, clovek ma takto lepsi obraz o tom ktore auta su povazovane za zaujimave a zabavne .... aj ked z casti je to subjektivne hodnotenie a s poradim asi nebude kazdy suhlasit
este taky maly detail.... skoda ze sa uz nevyraba twingo RS.... chyba mi tu :yes:
Doufal jsem, že na konci článku najdu krátké subjektivní odstavečky od každého redaktora s výběrem konkrétního HH a důvody proč je podle něj nejlepší právě tento HH...
Tak komenty některých redaktorů by se i daly mezi řádky různých vyjádření odhadnout. Tipuju, že třeba Ondra měl vysoko MegRS a Fiestu ST. A Honza Mička zase vychválil v testu GTI-P do nebes, pěkně se povozil ve Spa s Megošem.... ;-)
Zrovna těch dvou se můžu zeptat i osobně, takže by mě spíš zajímal názor zbytku redakce, např. Michala F., když teď není CTR, ale u něj by to zřejmě vyhrál MRSC.
Neni ve vyberu pravem, podvozek bude stat za prd, rizeni taky a ten udychany 2,0 turbo trumfne kdejaka fabie 1,2TSI >:D
Ale ti co se nedivi, maj asi predstavu, ze to nebude horsi nez 8G a vi ze to poradim hodne zamicha
[odkaz]
HH je obyčejné auto, které má umět všechno běžné dobře a navíc pobavit řidiče, když je možnost.
Proč je tedy první poměrně nekompromisní nevybavený a nepohodlný MRS?
Protože je nejmíň pomalý HH mezi opravdovými sporťáky na okruhu?
Ale notak...
Kde je každodenní použitelnost? 4kolka, adaptivní podvozek popř. automat jako volba.
Kdyby tady měla většina lidí reálný rozhled, tak budou volit jinak :-!
Zas z toho MRS nedělej Caterhama - slova nekompromisní a nevybavený bych rozhodně nepoužil a nepohodlný s přivřením očí taky není...
Z mého pohledu je to HH jako každý jiný a není problém v něm jezdit denně. To že obětuje něco z každodenní pohodlnosti na oltář rychlosti na okruhu automaticky neznamená, že je nepoužitelný...
Měl jsem Golfa GTI a dost mě štvala ta nízká mez adheze. Na mokru a v zimě (nemyslím sníh) to auto posekal i X-trail :-)
Teď mám Golf R a předvádí teda úplně jiné výkony navíc po MTM úpravě a popravdě jsem si jistý, že MRS nebude nikdy nikde rychlejší a při tom je Rko vyloženě pohodlné dospělácké auto narozdíl od pubescentního MRS nebo Cupry nebo OPC.
A na zábavu mám jiné vozy...
Tak to si mal asi GTI 6 alebo staršie, pri súčasnom GTIP nízka adhézia rozhodne nebude problém, skôr naopak bol by si prekvapený, čo predokolka zvládne. Samozrejme Rko s 4motionom je zase ďalej.
5GTI
Samosvor na předku je super, ale pokud máš pod koly sníh/led/břečku nebo nejlépe kombinaci a ještě lépe v kopci, je 4kolka jediná možnost a i kdyby mělo být takto týden v roce, tak to chci.
Btw měřil jsem 0-100 a na suchu i mokru 4.4s :yes:
Nedávno som bezprostredne porovnával GTI 5 a GTI 7 a ten rozdiel tam je; s GTI 7 si dovolíš viac najmä vďaka tomu samosvoru. Okrem jedinej veci: zvuk motora má 7čka navrch úplne vo všetkom.
Ale 4,4s je neskutočný čas, to zahanbí akéhokoľvek Caymana či základnú 911ku. :yes:
Ale ne každý se umí s motorkou rozjet tak rychle, jak by se rozjet mohla, zvlášť s těmi, které umí stovku pod 3,5 s. Ve čtyřkolce s dsg to jde mnohem snadněji.
Asi takhle: borci v kombinézách sedlající sportovní až supersportovní motorky takové auto rozsekají s prstem v nose. Nezpochybňuju, že existujou jelita, které to prostě neumějí, ale takových na cestách moc nepotkávám. Takové mašiny většinou sedlají kluci, co už jezdit umí. Kdyby napsal, že je drtí v zatáčkách v buchlovských kopcích, tak bych tomu věřil, tam prostě motorka nikdy nebude tak rychlá jako auto, které dřepí na čtyřech. Ale na světlech, takovej maník předjede všechny auta čekající na červenou a potom vystřelí
a zmizí v dálce. Motorka je prostě od litru nahoru přemotorovaná bestie a kdo ji někdy
řídil, dá mi za pravdu. Motorku můžeš porážet na dálnici, kde dlouhodobě není schopen
nikdo jet třeba 230-250. Možná, že na prvních metrech čtyřkolka s rychle řadícím automatem a pohonem všech kol vystřelí rychleji, ale ta nadvláda skončí velice rychle.
btw. dej si do youtube "bugatti veyron vs S1000RR"
motorka za čtyři kila vypleská auto za milion EURo...
To je fuk :-)
V reálném provozu na reálných okreskách motorku 650ps GT-R vypráší a na dálnici ve 330km/h taky :-!
Podotýkám ale, že to nevyhledávám. Motorkáři bývají přemotivovaní a mohou si snadno ublížit...
Za to to nestojí nehleďe na to, že se jim většinou ani nechce.
V podstatě se s tím dá souhlasit, ale...
...i když pomineme případnou neschopnost jak některých motorek, tak motorkářů, pořád tu máme situaci nesrovnatelnou s nějakými závody s pevným startem na dráze k tomu určené/vhodné a přiměřené soustředění motorkáře.
Ale hlavně, i velmi schopný motorkář s velmi schopným strojem je běžně zvyklý, že na 99,9% aut mu při rozjezdu stačí o trošku víc otočit plynem a není co řešit. A pokud vedle něj (nebo za ním) stojí Golf vypadající prakticky jako 1,2 TSI v R-inu s xenonama/LED, může ho pak jeho zrychlení zatraceně překvapit, a než se z toho probere, přijde třeba první ostřejší zatáčka, nebo odbočka. Pokud vím nikde nepsal nic o tom, že by si to s nimi rozdával někde na dráze/ letišti apod.
A jen tak na okraj, těch "jelit" docela rychle přibývá, stejně jako nejvíc přibývá skútrů všemožných objemových tříd, Obecně se nejvíc prodává kategorie do 125cm (od 15/16 let a pokud nemají manuál, stačí na ně "Béčko") a pak motorky s omezeným objemem/výkonem (do 35 kW), které lze řídit už od 18 let. Pořádnou motorku je tedy možno řídit až od 21/20 let, což je věk, kdy už většina kluků přesedlává/přesedlala na auto a zůstávají (když pomineme skútry) hlavně "skalní".
Zkráceně: motorka je o dost rychlejší než auto, pokud jede rovně. To asi nebudeš rozporovat, nebo ano? To ostatní jsou hovadiny. Pokud stojí na červenou vedle sebe
motorka a Golf R, a ten v Golfu vyrazí, aby tomu motorkáři ukázal, jak je rychlý... tak
má duši dítěte.
Což v Sysojově případě nemůžeme vyloučit ;-)
Kdo má duši dítěte a proč je na jinou diskusi.
Vždy bude logicky záležet na tom o jakou motorku a o jaké auto půjde. Motorka má díky obvyklé výrazně nižší hmotnosti lepší předpoklad intenzivněji zrychlovat (do určité míry/rychlosti), ale jen proto nelze obecně tvrdit, že je vždy o dost rychlejší (než auto), když jede rovně. Zrychlení a max. rychlost (včetně schopnosti ji určitou dobu udržet) jsou dvě různé věci.
Už na začátku jsem psal, že obyč cenduro R1200GS dokáže stovku dosáhnout za 3,4 sekundy. A pokud píšu, že motorka dokáže být vždy rychlejší než auto, nejspíš mám na mysli tu nejrychlejší motorku a to nejrychlejší auto. Viz Veyron vs S1000RR.
Doufám, že mi nebudeš vysvětlovat, že McLaren dokáže porazit skutr. Tak to totiž
trochu vypadá:-)
Četl jsi pozorně celou moji reakci? Pokud ano, tak tvá reakce tomu vůbec neodpovídá. Udělat si z toho závěr, že chci srovnávat McLaren se skútrem nemůže člověk s alespoň trochu racionálním myšlením.
Pokud trváš na srovnání Veyron vs S1000RR (viz tvůj odkaz), tak prosím:
0-100: Veyron 2,5 s / S1000RR 3,06 s
0-300: Veyron 17 s / S1000RR 19,1 s
max speed: Veyron 407 km/h / S1000RR 305 km/h
Za jak dlouho dá asi tak S1000RR 0-400 km/h?
Takže dál trváš na tom, že: "motorka dokáže být vždy rychlejší než auto"?
P.S. Mimochodem původní světový rychlostní rekord Veyronu v kategorii sériově vyráběných vozidel o hodnotě 407,16 km/h (z r. 2005), byl už minimálně dvakrát překonán, takže psát o něm jako o nejrychlejším autě není úplně přesné.
SSC Ultimate Aero TT - 412,23 km/h
Barabus TKR - 435 km/h
Mrkni se na youtube, je tam několik drag race Veyron vs S1000RR, a Veyron dostává
slušné kapky... tak to se asi báli jeho řidiči šlápnout pořádně na plyn.
Ano, rychlejší ve smyslu absolutní rychlosti bude Veyron. Jenomže na tu 400km rychlost
se dostane akorát tak na letišti...
Sorry, ale na YT můžeš vidět prakticky cokoli, třeba jak dává Veyronu slušné kapky i Trabant, jestli mi rozumíš..., to opravdu není relevantní argument.
I kdyby, tak proč ne třeba zrovna na letišti, psal si přece sám že: "motorka je o dost rychlejší než auto, pokud jede rovně.", no a letiště je na rychlou jízdu rovně ideální...
Mrkni na ty videa. Rozhodně nevypadají nahraně a je jich tam víc.
A zatímco chlápek na S1000RR musí něco umět, do Veyronu můžeš posadit kohokoliv,
a předvede stejný výkon - plyn zašláplý až na podlahu...
Každopádně, Veyrona na silnici nepotkáš vůbec, S1000RR je jak máků a koupíš dva roky starý kousek za 200-300 tisíc...
To nič nemení na fakte, že 4,9s z relatívne bežného nenápadného kompaktu je neskutočná cifra a je to čas, ktorý ešte nie tak dávno dosahovali len superšporty. Btw. spomínam si na nejakú porovnávačku v AMS, kde postavili Rko proti Porsche a obstálo so cťou.
Že jsem tak smělý, "totok" je místní výraz ? Podobně jako "tuten, tutam" na Plzeňsku ? Já jen, že jeden uživatel nám do soutěže vždycky přihlašuje fotku se slovy "Přihlašuju totok" a přitom je tam jeho Fiátek. >:D;-)
S tou prvou vetou plne súhlasím, rozdiely sú subjektívne v tom, do akej miery kto preferuje na jednej strane praktickosť a na druhej športovosť.
Pre mňa je už trojdverový hatch nepraktický a preto by ako najlepší hotheč z princípu trojdverák neuspel, na druhej strane aj trojdverový hatch je stále použiteľný ako 4 či 5 miestne auto s dostatočným kufrom, ktorý zvládne v pohode i mestské retardéry. V kontexte jedného tunajšieho kolegu, ktorý si predvčerom kúpil Lotus Exige S 240 sú všetky hotheče super praktické autá. >:D
Já taky s GT-R vozil hlínu z Baumaxu nebo kočár a nákup z Makra :-)
Užitnost je i pocit z lehkosti nasedání, ovládání (kamery, pípáky, aktiv tempomat, hlídání pruhů, aktivní bixenony nebo LED...)
Rko umí vše a pŕitom otočí Tatry s lehkostí menší limuzíny.
Přitom má 0-100km/h za 4.4 a 0-200km/h za 15.6s :yes:
Tohle je moje definice HH.
Ťažko niečo namietať. :yes:
Ak niekde Rko neboduje absolútne, je to najmä pre zohľadnenie ceny a faktu, že pre mnohých je už neprémiový kompakt za 36000 eur nestráviteľný.
Jasné, ale já beru VW a Audi u jedné firmy ve Zlíně už dlouho a cena byla super. Nerad prozrazuji ale představ si že máš skoro plnou výbavu a platíš za základ ;-)
Tiež som uvažoval aj o kúpe auta v Zlínskom kraji ;-) ale nakoniec sa mi nechcelo riešiť tú administratívu s dovozom. Inak samozrejme dobrá zľava je silný argument a pre stáleho zákazníka môže byť iná ako pre "prváka".
Hlavně termín dodání.
Objednáno 3.7. Dodáno 3.10.
Klasicky by byl po novem roce :no:
Btw importer v době, kdy jsem čekal, evidoval 44 objednávek Rka, to je dost :yes:
44 objednávok? Tak to už je pomaly masovka. :-O Že tu okrem Teba nie je žiadny majiteľ; recenzia na MACZ by potešila. U nás som v reálnej premávke videl tuším len jedno.
To je fakt, ale já ho viděl zepředu a tak nejnápadnější na něm byl jeho majitel. Pokud to nebyl přímo Osmani Laffita, pak mu byl alespoň dost děsivě podobnej. >:D
Čtyřem laufům opticky taky nefandím (ani u motorek), ale tady to aspoň není úplně samoúčelné. Výfukovým systém má dvě samostatné větve (vnitřní/vnější) a jedna se ke druhé přidává až v určitých otáčkách.
iudex - i takový třídveřový MRS Cup umí být praktický a odvézt velký dvoutýdenní nákup, včetně skříňky z Ikea >:-[] Zvláště když má člověk většinou vyhozené zadní sedačky kvůli úspoře 20 kg ;-) To má pak k dispozici kufr větší než v Mondeu >:D
S MRS Cup se dá normálně žít, ale samozřejmě že když máš čas, jedeš z Prahy na Moravu místo po D1 raději po okreskách :-) Ale ono i s předchozím šestkovým GTI to nebyla žádná výhra, ono ve spoustě aut je D1 tak trochu "za trest" >:-[]
To rozhodně souhlas, o tom není pochyb :-) Ale s MRS Cup na 18" kolech a běžných letních pneu (aktuální setup už měsíc a půl - než jsem jel na Hungaroring a do Dolomit) je to stále normálně použitelné auto (ikdyž chápu, že ne pro každého). Na semislickách s tvdými bočnicemi je to už o něco horší, to přiznávám >:-[] >:-[]
MRS Cup s letníma 18" není nijak o moc tvrdší než bylo šestkové GTI na 18" v režimu Sport.
Jinak jestli se dokopu, tak budou asi po novém roce ve Fasteru v pár číslech články s dlouhodobými zkušenostmi s Meganem R.S. 265 Cup ;-) Ale už jsem to slíbil, tak se musím dokopat. Po třičtvrtě roce a 22.000 km nějaké zkušenosti už jsou a pár zajímavých výletů a návštěv různých okruhů jsem také stihl :-)
Do TOP10 se nevešel a po svezení s ním se tomu ani moc nedivím. Ve většině srovnávaček je to vzhledem k jeho ceně docela "propadáků, numericky vyjádřený výkon prostě není všechno.
Davaji hodne hlasitej zvuk, ale je jasne znat ze jde o zvuk tvorenej ciste vyfukem. Na me to pusobi umele, a to jak hlucny je beru jako dalsi znak cirkusovosti, snazit se upoutat pozornost.
Zvuk r6 a r5 ktery jde i zpod kapoty, ikdyz v celkovych decibelech slabsi, stavim na vyssi uroven.
To je ale ciste subjektivni, pochopim kdyz to nekdo vidi jinak.
Já to vidím stejně, no fakt je, že pod kapotou A45AMG je R4 2,0T a turbo samo o sobě zvuk motoru dost tlumí. Takže vzhledem k tomu (což jsem psal) mi zvuk A45AMG přijde opravdu hodně povedený.
Tak to potom máme velmi rozdílné představy o "fakt hodně hezkém zvuku" (včetně R4T), "kravál" v ostrém režimu (něco jako brzdění plechem o asfalt) mě neoslovil. Nevadí, sto lidí, sto chutí... :-)
Aby jsme si rozuměli, psal jsem o zvuku při ostrém režimu, ovšem v kabině!, nikoli zvenku, což bývá často docela zásadní rozdíl. Např. FoIIRS byl zvenku "skoroporno", ale s poza volantu bohužel dominoval (zřejmě nějak zesílený) zvuk sání, evokující provoz letitého vysavače značky ETA. ;-)
Možná tu měl jeden člověk z redakce slabší chvilku, ale to, že se do TOP10 nedostal je snad (v tomto ohledu) výmluvné dostatečně. A anglické motoristické redakce to bohužel nevidí příliš jinak, králem může být (kromě ceny) tak maximálně číslovkou výkonu, aspoň zatím... ;-)
Ano jediný rozdíl je, že se za kvalitu platí, je dražší. Ale jinak bych chtěl vidět člověka, který by dal přednost něčemu jinému z těchto aut :-) . AMG je jiná třída...
Nikdo mě nechce, nikdo mě nemiluje, nikdo mě nemá rád
Výše tady někdo zmínil Astru OPC. Mě zase praštila do očí absence nového Focusu ST. Nějak jsem se k němu při výběru (narozdíl od FieSTy, kterou jsem projížděl několikrát) nemohl dostat, takže otázka pro ty, co ho zkusili a pochopitelně i pro redakci. Opravdu vám ve výběru nechybí ? ;-)
Re: Nikdo mě nechce, nikdo mě nemiluje, nikdo mě nemá rád
Vidíš, dokonca i ja som naň zabudol ;-) Každopádne do Top 10 sa dostať mohol, to je pravda, má charakter (aké to klišé, čo?) daný najmä fantastickým zvukom motora, istou hrubosťou a živelnosťou. Do prvej päťky ale objektívne nepatrí, na aktuálne moderné HH nestíha. A u vás mu tiež poškodilo zlé nacenenie na začiatku predaja: tá nehorázna cena spôsobila, že ho všetky domáce testy odsúdili a zabudlo sa naň a neskoršie výrazné zlacnenie už škody nemohlo napraviť.
Též jsem zvažoval GTI Perf ale nakonec zvítězil silnější R a vůbec nelituju. Účinnost Haldexu 5 je ve spojení s DSG famózní a motor 360PS a 450NM je na Golfa přímo ideál.
GTI Perf jde MTMkovat na 300koní a to je na předek nesmysl. Rko naopak přijímá další hordu výkonu se ctí a osobně mně napadá perverzní myšlenka mít tam ten 5ti vál, co příjde do TTRS s MTM tipuju tak 450PS, to by teprve byla sranda >:D
Verim, ze to aj sranda bude ;-)
Ved ked v koncepte A3 Clubsport quattro mal ten motor 525 k a 600 Nm, nemozem sa dockat novej RS3, kolko konikov tam este pan Mayer najde ukrytych >:-[]
denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
len tak cvicne ... kolko z tychto 10 aut by clovek mohol pouzivat kazdy den v roku kludne aj do prace na nakupy a kdekolvek? .... ja tam vidim sotva 4 kusky ....
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
jo pohodlne su.... ale golf bude rozhodne pouzitelnejsi ako megane RS ;-) to je jasne .... samozrejme na okruhu sa to otoci ..... a megane RS bude vitaz ;-)
na kazdodenne pouzitie tu ale vidim len 4 kusky ... spominam ich vyssie.... nazor nemenim ;-)
PS: nejde len o pohodlie ked sedis v sedacke .... ide aj o praktickost ( pocet dveri, spotreba, realna vyuzitelnost auta v roznych podmienkach a dalsie veci )
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Píšeš, že které z nich jsou použitelné na každý den, to přece souvisí s pohodlím, které hned uvádíš v první větě, takže si odporuješ.
Ano, názory neměníš, prostě si něco bez zkušeností usmyslíš aniž bys o tom něco věděl a pak to tady do zblbnutí prezentuješ.
Proč není na každý den použitelný třeba Swift Sport? Co je nepoužitelného na Abartu nebo Meganu, případně Fiestě ST? Ano, ta auta jsou tvrdší, ale to neznamená, že se v nich nedá jezdit! Pamatuji si diskuzi, kdy tady někteří plakali, jak je Clio RS minulé generace nepoužitelné na každý den, já s ním projel celé Brno po všech těch rozbitých tramvajových pásech a teda že bych trpěl, to ne, v pohodě, mnohem pohodlnější jízda než ta v těch Feliciích, kterou máš třeba ty a rozhodně pohodlnější než stát v MHD.
PS: Proboha proč zase s tím zabedněncem ztrácím čas 8-s
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Právě... dlouhou dobu jsem byl imunní, ale když vidím, že píše takové nesmysly u věcí, kde mám alespoň nějaké praktické zkušenosti, tak to prostě nejde... 8-s
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Co děláš na diskuzním foru, když nechceš diskutovat, ale jen hlásat své pravdy, resp. výmysly? Nechceš si raději založit nějaký blog, kde budeš svou grafomanii ukájet?
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Presne ako ti píše Ronault. Ty zásadne nediskutuješ. Vypotíš nejakú blbosť a keď ti napíše zopár ľudí aby si si to nejako obhájil a vysvetlil to, tak sa zbadáš a "zdúchneš". To ale nie je diskusia...
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Přesně, navíc je to podle mě HH, kterýse drží počátků, kdy i cena byla důležitá, však pro mladého člověka se tohle auto s 5 dveřmi a kufrem, kde se s trochou snahy narve možná i kočárek dá koupit za cenu základní Octavie případně malinko lépe vybavené Fabie. [odkaz]
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Pokud tam opravdu jen "s trochou snahy" dostaneš celý kočárek (nemyslím golfáče), aniž bys musel sklopit opěradlo zadních sedaček, tak máš ode mě tři body už teď. >:-[];-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
To mi připomíná kamaráda, který chtěl Toyobaru a manželce v 8. měsíci to vysvětlil jednoduše: "Přece nebudu kupovat nudnej pohřebák kvůli kočárku, prostě koupíme kočárek, co se dá složit do placky 50x50x20cm a je to!".
Když pak nějaký takový kočárek našel a zjistil jeho cenu, objednal bez keců O3RS >:D
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Pokud máš obsazený dvě zadní sedačky, tak tam normální kočárek nedostaneš. Golfky se vejdou i do toho "kufýrku" za sedačkama. Naopak těžce neskladná je koloběžka zn. Mibo. ;-) Ale já spíš narážel na to, že když mám někdy chuť, tak beru Swiště na firemní nákup a při nakládání hraju na parkovišti 3D puzzle. >:-[]
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Jj, loni jsem si tohle puzzle užil při stěhování s Lagunou. Měli jsme poslední várku věcí a prostě ne a ne se to tam vlézt, vždy něco zůstalo venku... třikrát jsem to vyložil a přeskládal, vlezlo se >:D
Pamatuju si, jak jsem jel poprvé fanoušem první semestrální jízdu s klukama, tzv. závozní stěhovací. Čili čtyři dobře živení ctudeni s krosmana a taškami nabaleného jídla od maminky... Dvě krosny se vlezly do kufru (lpg), jedna mezi zadní cestující, na střechu jsem dál stůl, na stůl položil skříň a do skříně narval zbylou krosnu, tašky a jeden PC >:D A ještě jsem s tím přeloženým autem s 58 koníky dokázal i předjíždět >:D A do toho si stěžuje někdo, kdo dodnes tím Favoritem/Felicií jezdí o tom, že Swift Sport je nepoužitelný na každý den... úsměvné, že? >:D
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
To je len tym, ze si to nevies predstavit.
Uz aj tu zazneli nazory, ze MRS je uz na hrane, pre niekoho uz za hranou, no a ono si to niekto na nom denno denne uziva na semislickoch >:-[]
Ak povazujeme HH za univerzalne auto, teda pre vacsinu 5 dveri, kazdodennu pouzitelnost plus pouzitelnost v kazdom pocasi, tak by som tvoj obzor rozsiril o S1 sportback a 135i s automatom a X-drive-om - tieto uz asi ani univerzalnejsie - z hladiska nezavislosti na pocasi - byt nemozu ;-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
No vidíš, vlstně jediná značka, která má v TOP 10 (dokonce v TOP 4) více zástupců... a když to vezmeme koncernovwě tak dokonce 4! zástupce, takže je jasné, že je to zase vwšechno podplacené a první místo nechali MRS jen proto, aby to nebylo až tak strašně nápadné... >:D >:-[]
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
A proč je dle tvých zkušeností Megane RS nepoužitelný na každý den. Tohle není pískoviště před mateřskou školkou, kde se malí kluci hádají, které auto tatínka má větší číslo na tachometru, ale diskuze na webu o autech a velká část z diskutérů tu má i něaké zkušenosti.
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
no povedzme ze cupra mi ponukne 5 dveri.... ;-)
a nie je problem si tak spravit pekny sportovy zazitok vo stvorici .... a vecer po jazde skocit kdesi do divadla a vyzerat pritom uplne nobl elegantne ;-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
no podla mna je cupra jednoznacne najelegantnejsi HH [odkaz] ... a myslim ze s nou clovek moze zastat jak na tunnigovom zraze tak pred divadlom a nikdy nesklame a nebude majitel s nou vyzerat divne.. perfektny chameleon :yes:
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
tu vôbec nejde o pohľad. Tu ide o to, že si to auto na živo nikdy nevidel. Keby si ho totiž videl, nikdy by ťa ani nenapadlo spájať sním pojmy ako elegancia a noblesa.
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Zase obraz jen teoretika.
Na zadní sedadla se nedá nastoupit ze předu? Užít si jízdu v HH ve čtyřech? Každý kg navíc je na škodu, ideál je jen řidič, ať je méně zraněných v případě škody. Rychlou jízdu s plným autem páchají jen náctiletí cestou z diskotéky. A samozřejmě, kdo chce jen dvoumístné auto, protože je single nebo ve dvou, tak na co by měl 4 dveře? Pro nižší tuhost karoserie?
Kdy jsi byl naposledy v divadle? Já nechodím nějak často, za poslední rok asi jen 3x, ale v sezoně 2012/13 asi 14x a teda nikdy jsem autem nevjížděl dovnitř divadla. Dokonce jsem neparkoval ani poblíž divadla, protože zaparkovat v centru většího města dá práci. A světe div se, 3/4 lidí do divadla přijeli MHD, zbytek přijeli svozovými autobusy a pár lidí asi autem.
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Přečetl sis na co reaguješ? Já ti píšu, že do divadla chodím málo, což je ironie při počtu navštívených her za minulou sezonu a ty zareaguješ, že se chystáš do "TAKY" roky 8-s Ty ani nevíš jak divadlo vypadá, natož abys věděl v čem se do divadle jezdí nebo chodí oblečený... třeba do Reduty jak člověk příjde v obleku připadá si až moc nobl, smart casual ideální...
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
jo mas pravdu uz je o hodne davno co som nebol v divadle... tusim naposledy som bol na hre Cirano z predmestia ( promocie neratam ) ... ale to uz je hodne davno
jasne ja neviem nic... duvadlo som v zivote nevidel... ja zijem na samotke... ty budes dalsi vtipalek..... a ty sa cudujes potom ze tvoje prispevky necitam.... ano priznam sa preskakujem ich.... ked vidim ako komunikujes so mnou tak tak aj ja s tebou ;-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Jakýho slow hatche? Ježkomet je HH jak vyšitý, ostatně FoKing sám v jednom ze svých lepších a čitelných testů napsal, že je zábavnější jet rychle v pomalém autě, než jet pomalu v rychlém ;-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Ano, FoKing má jistě pravdu, jen nevím, jestli se tatrovák celou cestu bavil a smál nebo to byl takový ten smích ze zděšení >:D ... no a taky jsem teď jel černou kočkou o weekendu a tam jsem se smál i v 50 při prudkém puštní plynu... asi víš o čem mluvím :-! >:-[]
Jinak ježkomet je opravdu občas zábava řídit a poslední dobou jsem se hodně dobře bavil pří řízení Fabie I kombi 1,2 HTP 47 kw na zimních gumách... při tak malé rychlosti tolik srandy :yes: To auto je podle mě nejlepší Škodovka (ne nutně s HTP) od dob Favoritu.
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
zle som sa vyjadril.... je pouzitelne ale s istymi obmedzeniami.... osobne by som skor uvazoval o 5 dveraku.... alebo taka octavia RS kombi..... tiez zaujimava volba.... rodinny rychlik na kazdy den.... nieje problem byt sportovcom a zaroven mat 5 clennu posadku na palube na ceste k moru.... ideal ;-)
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
aj ty mozno raz vyrasties a potom zacnes chapat tomu co pisem.... zatial si chodis do mna len pindat.... mozno casom prides na to ze ja tu som kvoli niecomu inemu ako ty
ak moj nazor neakceptujes v poriadku.... da sa to povedat aj inak....
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
je dobre mat pocit... len si ho uchovaj..... :yes: teraz ty teoretizujes... dari sa ti, nepoznas ma ale hlavne ze mas pocit... dalsi radobyvseved :yes: ktory si mysli ze mam 12 a zijem na kraji sveta
este napis co neviem so som nevidel a co nepoznam.... iste sa trafis >:D
a ty potom chces serioznu diskusiu? si velky srandista...
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
O HH toho nevíš hodně, takže se zaručeně trefím. >:D
Ale ano, je to můj pocit, který tady asi sdílíme všichni, ale třeba se pletu, třeba jsi závodní jezdec rallye, majitel širokého vozového parku, řidiš s obrovskými zkušenostmi.
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Vždycky jak čtu to tvoje "co BYs bral", tak si vzpomenu na Macháčka v samotářích "pořád nějaký možná, kdyby a aby aby, nikdo neumí říct co chtěl - co BY chtěl"... [odkaz]
... a pak mi dojde, že prostě asi málo hulím na to, abych toppera pochopil >:D >:D
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Názor na niečo také ako je denná použiteľnosť HH možeš mať iba vtedy, ak by si s danými autami mal nejakú skúsenosť.
Už som to tu raz písal... Ak by sme všetci fungovali ako ty, tak by každý vášnivý sledovač porna mohol ísť robiť gynekológa. A bol by v tom macher! Lenže to tak nefunguje...
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
no ja chcem 5 dveri... 3 dverak nie.... ak mas s tym problem to pochopit ok... vysvetluj si to ako chces... nemam zaujem ti odporovat ani nic podobne.... mas svoj nazor na mna ok... v poriadku , tym to mozeme ukoncit ... nemozem vyhrat boj s osobou zaujatou voci mne to som si vedomy....
ja myslim ze nech napisem cokolvek vzdy si nieco najdes... sorry za uprimnost ale myslim ze nie som daleko od pravdy a ak hej tak sa ospraveldnujem ze som ta neodhadol
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Hneď moja prvá reakcia na teba bola v tom zmysle, aby si to svoje vyhlásenie na začiatku nejako rozviedol. Ty si sa dostal do divadla, dotiahol si sem kombíkovú Octaviu , vychutnával si si jazdu HH do Chorvátska na zadnom sedadle a nakoniec sme sa konečne dopracovali k tomu, že pre teba je dôležité, aby HH mal 5 dverí. OK... >:D
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
5 členná posádka na palubě kompaktu na cestě k moři... fakt ideal! >:D
Zatím nemáš ani kámoše, natož babu, tak k čemu těch pět míst na "palubě" kompaktu mířícího k moři? >:-[]
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Normálne mám chuť ti zaplatiť tie prachy za benzín do KE aby si ho šiel povoziť. Ale pekne vzadu na lavici. Nech ho tie blbosti z vychutnávania si jazdy v HH v plnom aute rýchlo prejdú. >:D
Re: denno denna pouzitelnost ..... sa uz dnes moc nenosi
Já tam naopak nevidím žádné auto, které by nešlo používat každý den v roce. Jeden obdobný HH mám doma, s přitvrzeným sportovním podvozkem a výkonem větším, než všechna uvedená auta mimo M-ka. Jezdím tím denně krátké a střední trasy. Do práce, na nákupy, na výlety. A to se spotřebou, která je při velmi svižné jízdě pouze o 30%, než má běžné "spotřební auto" stejné kategorie.
5D sice mám, ale reálně nepotřebuji. Relativně malý kufr je pro mne naprosto dostatečný, protože můžu sklopit sedáky. A 5 lidí se v tom také odveze. A nebýt dodatečné instalace hlučného sportovního výfuku, tak to auto používám i na dlouhé trasy na dovolené, protože tam žere jen o litr víc, než atmosféra stejného objemu a polovičního výkonu.
Cupra je hrozně sterilní auto, je rychlé... ale to je vše. Kdyby nemělo ten motor, nebude ničím zajímavá (kromě ceny, samozřejmě). Tak vysoké místo mě překvapuje 8-s
mne cupra nepride sterilna.. to skor golf....( moj nazor )
cupra mi pride presne trefa.... mix elegancie s istou vaznostou ale citim aj emocie .. k tomu 5 dveri.... krasne ostre tvary ... stihle auto ... auto ktore dokaze zaujat :yes:
myslis samosvor, dizajn, podvozok, brzdy? tych veci je mnoho
cupra v testoch bola najvyvazenejsia .... nie je to sice bestia ako megane RS ale myslim ze je jedno ci hlavu "odseknes" dynamitom alebo katanou ;-) vysledok bude rovnaky, ja som radsej za tu katanu
Jenže nic z toho, o čem píšeš, jako řidič nevidíš. Naopak poznáš, jak je auto hravé, zábavné, dynamické a výkonné. Jak řidiči zprostředkovává kontakt s vozovkou, jak je čitelné, předvídatelné, drží stopu. Zda je nezáludné nebo naopak a zda ve chvíli, když dáš plný kotel, to je adrenalin nebo "nuda".
A zřejmě o tom píše kolega nahoře. Ne o tom, jestli to má ostré hrany kastle.
ano to mas pravdu... jazdecky nevidim... jedine ak mi to sprostredkuje nejaky tester vo videu ... cupra je rychla ( to hadam mozem napisat ) a mozno nebude tak zabavna a zivocisna ako megane RS .... ale ma vyhodu ze ponuka 5 dveri, ma mozno najlepsi motor vobec z tejto rise HH.... ponuka nevtieravu eleganciu na urovni premie... proste perfektny mix vsetkych vlastnosti robia z cupry z mojho pohladu jasnu volbu... nikomu nevnucujem cupru.... len mne dava najvacsi zmysel
Jako premii bych z Cupru zase KIA-World nedělal >:-[] ....ale tvrdit že je sterilní....
jeden příklad a názor Jakuba Rejla, kterého beru jako člověka co autům rozumí:
[odkaz]
To bych pak mohl říct i o GTI nebo G7R že je sterilní...prostě ty auta jsou nabité systémy, které člověku dokážou usnadnit řízení a auta je pak rychlé a ne tak brutální, ale když na to má někdo koule no tak a´t si je jednoduše vypne.
Jenže to podstatné, v čem se tyhle auta liší, ti nezprostředkuje žádná reportáž nebo video, ale jen čistě osobní zkušenost za volantem. Protože tyhle auta se kupují právě pro ty jízdní vlastnosti, pocity a adrenalin ... HH není o praktičnosti, designu nebo ekonomice provozu. HH je o tom, že ho prostě a jednoduše CHCEŠ ...
Musím si položit otázku, v porovnání s čím je sterilní? Když jsem přijel se svou A4 s třílitrovým rakovinometem a přesedl do Cupry, tak to pro mne bylo přesednutí z korábu do motokáry (nadneseně samozřejmě). Podvozek mi okamžitě řekl, co mohu a co ne a já prolétl zatáčkou ve 160km/h a přesně jsem věděl, že je to v pohodě. V A4 bych raději před zatáčkou přibrzdil a přidal až při výjezdu. Samotná rychlost mne tolik neuchvátila, čekal jsem více.
Takže ano, ve srovnání s ultimativním (dle textů na netu, nejel jsem) MRS to asi bude sterilní, ale pro řidiče rodinných kombi to bude IMHO přesně naopak.
Ještě k motoru - bez 280HP by to imho bylo v porovnání s GTI/P mnohem hůře prodejné, protože v ČR je GTI další stupeň modly.
Konkrétně motor (který má u Cupry 206 KW fantastickou spotřebu) a cena je dost pádným rozhodovacím argumentem ;-) Navíc s dynamickým designem na rozdíl od sterilního golfa, DCC v základu, technologii VW, full led a skutečnost, že je to nový model 2014, který bude ještě doplňován o řadu variací, jako praktické ST a u nás třídvéřové SC. Mimochodem Cupra SC Performance Pack získala na nedávném frankfurtském autosalonu ocenění Best of best.
Těch argumentů pro tento vůz je dost, ale kdo nechce, tak je nevidí ;-)
Aby to nevyznělo špatně, vím, že je to dobré auto, ale na ten výkon jsem čekal víc zábavy za volantem v zatáčkách (prostě zábavu především, ale je asi fakt, že na to jsou určená jiná auta). Řízení mi přišlo prostě takové umělé...
Jak psal poterienko, pro řidiče kombíků to bude modla, ale v auto.cz jsou zkušení řidiči, takže jsem očekával trošku jiný výběr.
redakcii by bolo mozno dobre ozrejmit fakt ze ceed GT nie je hot hatch.... pred 10 rokmi by mozno bol .... ale dnes sa uz za HH asi neda povazovat..... takze v tejto tabulke nema co hladat ....
ostry hatchback a hot hatch je dost podobny pojem ;-) ( ak nie rovnaky ) .... ale ceed GT nie je ani moc ostre auto ked sme uz pritom ... ostrejsi bude aj moj 20 rocny nozik mikov
osobne by som nazov clanku zmenil na top 10 najzabavnejsich hatchov :yes:
Všetci diskutéri ste vyskúšali spomínané hothatche, že haníte názor človeka, ktorý si urobil obraz podľa testov dostupných na internete ? Každé auto, ktoré vyjde na trh mám ísť osobne otestovať, aby som bol hoden diskutovať na tomto fóre ... ?
Nemusíš, ale pokud ta auta znáš jen z textu a z fotek a někdo ti tady píše své reálné zkušenosti, tak je třeba zapnout mozek a ne se hádat o tom, že tvůj názor je jediný správný, protožes to načet.
hned treti odstavec .... je to tzv. warm hatch :yes: .... je to tam pekne vysvetlene....
dnesne hot hatche su uz trosku inde vykonom ako ceed GT.... ceed GT je klasicke getecko na kazdy den ... nieco oko leon SC 1,8tsi alebo megane GT ... proste je to prakticky rychly hatch... nic viac
aky je tvoj nazor? ja tvrdim ze HH to nie je podobne ako na autoforume , suhlasim s ich nazorom
ziadny odbornik mi teraz nebude oponovat mudrymi recami? kde ste ... jedine zeby som mal pravdu, tak to je vazne pruser ...
Výkon není vše, toppere.
Je fajn, že to máš načtené a že sis vybral, s kým budeš souhlasit, za sebe ale říkám, že právě Ceed GT, Golf GTi, SSS - to jsou auta, která pro mě definují výraz "hot hatch". Jsou celkově postavená pro rychlou jízdu (ne pro okruhy, nebo rallye), jsou to normální, běžná auta, ale se silným motorem, kterému je přizpůsoben i zbytek auta. Kia zcela záměrně necpe Ceed GT proti Golfu GTi, moc dobře vědí, že mnoho jiných a lepších aut vedle něj pohořelo, ale jinak je hatchback s 200 - 250 koňmi a universálím laděním učebnicovým příkladem Hot Hatche.
Warm hatch je podle mého níže, tedy Golf 1,8 TSi, nebo GTD, v podstatě jakýkoliv HB se sport paketem, ale standardním, ne vrcholným, motorem.
A co s Golfem R, A45 AMG, RS3...? No, když mohou být supersporty, tka mohou být i superhatche, ne? :-)
nejde o to s kym suhlasim.... to je proste holy fakt.... ceed GT je dnes v sucasnosti bezne getecko... pred 10 rokmi by to bol HH ale dnes? Dnes su cupra, RS megane ,astra OPC uplne inde ako ceed GT.... a to je presne ten rozdiel medzi hot hatchom a warm hatchom
hot hatch ( megane RS, astra OPC, leon cupra )
warm hatch ( ceed GT, megane GT, leon SC 1,8 tsi )
Jasně, je to holý fakt...no nic, na tom končím, maminka mi radila "Nebav se s volem, jinak lidi nepoznají, kdo z vás vlastně bučí". Tak dobrou, toppere, a až si toho Ceeda GT projedeš, tak dej vědět, jak to vidíš.
Jenže "obyčejné" gétéčko, které standardně výrazně převyšuje následnou nižší motorizaci, rozhodně stále není běžným úkazem na našich nebo i zahraničních cestách. Auto v nižší střední, které má dnes výkon 200+ PS, alespoň já stále považuji za "hot".
A to, že dnes technika umožnila do těchto vozítek dostat 280 - 350 PS a posunula je výkonově do nedávné úrovně supersportů, přičemž počet těchto aut na cestách je naprosto marginální, je spíš o tom, že tady vznikla nová kategorie extrémních a brutálních aut, které už jsou rozhodně za "hot" hranou ...
....az 360 ( RS3 Plus, A45 AMG ) ;-)
A pokial sa divam na situaciu na cestach, plus ten 1 koment 1 stastlivca, ktoremu uz prisiel GR a kolko ich je objednanych, tak je zaujimave, akym tempom sa ich % na nasich cestach zvysuje :yes:
Já bych to ještě usnadnil, podle mě HH je vše, včetně Leonu FR... prostě jde o vrcholné výkonové verze (nemusí být nutně jedna) v nabídce, které mají nabídnout sportovní svezení v různých formách a v různé intenzitě. Nějaké členění warm hatche, GT, soft hatche, super hatche, cold hatche mi příjde umělé a většinou samoúčelné a zbytečné. V podstatě slouží jen pro sebeukájení plakátových onanistů typu toppera a pro řidiče a kupce toho auta k ničemu, protože označit jedním slovem kam zařadíš dané auto je vždy nepřesné a zkreslující.
Vím, že tobě se musí vše podávat jako by to člověk podával pro blbečka, takže:
Tak vzhledem k tomu, že jsi topper1982, čili by ti mělo být cca 32 let a projel jsi dodnes jen Felicii, Lancera a Yarisa v autoškole, tak já bych dle svých zkušeností s auty měl mít exponencíálně více let než ty, čili jsem si ještě ubral.
tak ja Vam radsej budem vykat.... ak sa neurazite... vo vasom veku vam uz iste veci urcite viem odpustit ... kazdopadne istu uroven pozadujem ... ja vam nepisem ze ste onanista ani blbecek ani podobne veci.... budem rad ak zachovame istu uroven.... dakujem Vam :yes:
Jak můžeš vědět, že jsem ti napsal, že jsi blbeček (mimochodem napsal jsem "jak pro blbečka"), když mé příspěvky, na které reaguješ, nečteš, jak jsi psal výše.
A ano, měl bys nám tady všem vykat, slušně se chovat, jen poslouchat, držet hubu a šoupat nohama, když se zkušení baví a třeba se i něco naučíš, ne jen zaplevelovat diskuzi spamem.
P.S.: K onanistovi - Onanoval každý a kdo říká, že ne, onanuje dodnes: [odkaz]
mne je vlastne suma fuk ako na mna reagujete..... len potom necakajte serioznu diskusiu od niekoho komu nadavate... a komu sa zvacsa bezdovodne aj posmievate.... myslim ze vek na to uz mate aby to slo aj bez toho....
Od tebe se nedá čekat nikdy seriozní diskuzi, však jsi ji tady ani nikdy nepředvedl, ty náš chudáčku utiskovaný :'-( Jak jsem psal minule, starý jsi dost na to abys zkušenosti sbíral, ne jen četl testy a pak tady ze sebe dělal klauna, ale ty jsi odpověděl, že nic na tom měnit nebudeš, názory taky ne, diskutovat nechceš, zkušenosti nemáš, naučit se nic nechceš, nic nepřinášíš do diskuze... kdyby alespoň nějakou srandu, ale ani to ne... prostě jen plevelíš diskuze, spamer.
A já se divím, že zase na ty tvoje kidy reaguju... přitom bereniku a všechny jeho nicky ignoruju... budu se nad tím zamyslet >:D
Ctu si zde reakce a chtel bych jen zduraznit, ze se jedna o zcela subjektivni vyber, navic ovlivnen kolektivnim hodnocenim. Je to proste vyber toho co se libi redakci, nic vedeckeho.
A pan Červenka má nějaký patent na to mít vždy pravdu nebo má absolutní právo vymýšlet nové kategorie aut? Čím se liší Červenka od třeba mariachiho či kohokiliv jiného, kdo má odzkoušeno více HH jen se neživí psaním testů?
ano .... ale pan odbornik na domnou o warm hatchoch asi moc pocut nechce... alebo sa aspon tvari ze zrazu je to nepodstatna vec.... samozrejme ako jemu vyhovuje tak sa sprava ... o debate na urovni nema ani sajnu
Když se tu neřeší "denní použitelnost", proč by se měla řešit cena? Podle mě A 63 AMG do TOP 10 určitě patří.
JInak se divím, že sem nenarvali ještě Octu RS. Já vím, já vím! Není to HH, ale při servilnosti motoristických e-zinů, časopisů a TV pořadů vůči koncernu respektive plátce reklamy bych se ani trochu nedivil. >:D >:D >:D