Trochu mi uniká důvod vyřazení prakticky nejlepšího motoru 1,6 dCi. Benzínový turbomotor může být sebelepší, ale v dané kategorii stejně bude hrát prim nafta. Uvidíme, jak s k tomu postaví zákazníci, potažmo samotný dovozce. Jednapětka není zlá, ale na jednašestku nemá ani omylem... :-!
momentálně se nedodává z důvodu vysoké poptávky a čekací lhůta by byla nesmyslně dlouhá. dodává se do x-trailu, který se začíná dobře prodávat, do renaultů a také do některých mercedesů.přestože to je skvělý motor, rozhodně bych šáhl klidně po 1.2 benzínu. podle mě je velmi povedený
Do kterých Mercedesů?
Jinak už jsem to zde psal, přijde mi to jako zvláštní vysvětlení. Příliš nevěřím tomu, že by nebylo možné rozumně uspokojit poptávku po tomto motoru, jenž prozatím tvořil gró prodejů... Jednadvojka je povedená, ale tak pro model nižší střední třídy, do takto rozměrného vozu už si jej dokážu představit méně.
Projel jsem se a mluvím stejně - ten motor je na to auto naprosto tragicky slabý. Ta 1,6 bude asi ok, i když bych čekal stovku za méně než za 9, zvlášť když je to s manuálem. Ale kde je verze 4x4 a automat? A kde je pořádná zadní náprava? Čím dál víc se mi zdá, že Nissan začal místo poctivých aut pro řidiče vyrábět předražený leštěný prdy pro frikulíny.
Jelikož jej mám projetý právě v klasické nižší střední tak vím, že při těžším autě s tak velkou čelní plochou jak má QQ to už nebude nějaká sláva. Ale každý máme jiné představy a požadavky.
[odkaz] vs [odkaz] ... ten stary kaskaj po facelifte bol podla mojho nazoru zaujimavejsi.... tento sucasny vyzera ako zmenseny x trail alebo zvacseny pulsar... nehovoriac o tych zadnych partiach a la kuga......
120kw benzinove turbo v malom kaskaji? No schvalne kolko sa ich asi preda? 2 percenta z celkoveho poctu kaskajov? Ono to asi bude pecka motor ale v takomto aute? Viac by pasoval v nejakom pulsare "GT" alebo primere.... ktoru bohuzial nemame
PS: Griffith nie si jediny ktory tu v tomto pripade nevidi moc velky zmysel.....
Dalším vcelku nepochopitelným failem je nemožnost objednání čtyřkolky. Pokud nejde o novinářskou kachnu, pak chce Nissan u nás jít zajímavým směrem, proti proudu...
Myslím, že jde o velmi "zvláštní" odůvodnění vyřazení z nabídky. I kdyby motorárna nestíhala, tak se prodlouží dodací lhůty, ale nevyřazuje se motorizace z nabídky. Aspoň u většiny normálních značek.
Samozřejmě, Nissan ví, co dělá a proto přestane nabízet nejprodávanější motor dané modelové řady >:D:yes: Jinak co dělá Alfa teď je mi putna, pro tuto diskuzi je to naprosto nepodstatné.
Myslím čistě to, že stáhnou z nabídky něco, co nemůžou dodat (alespoň v dohledné době). To je na uvážení zastoupení. Můžeš si myslet, že je to hračka, přesto jsou někdy některých komponent nedostatky a čekací lhůty jdou třeba přes rok (alespoň v některých státech, protože tu hrají roli i kvóty). Může za tím být více, do toho však většina lidí nevidí.
V Německu mají 1,6 dCi v ceníku včetně verze s pohonem všech kol. Buď spí a ceník nemají aktuální, nebo je to otázka ČR (nejspíš kvót).
Zvýšit objem výroby samozřejmě jde, ale to neznamená, že to udělají (i když se tak rozhodnou, nemusí to být možné přes noc). Jak jsem napsal, klidně to může být otázka kvót, kdy si drží kapacitu pro důležitější trhy a Češi zkrátka ostrouhají mrkev. Setkal jsem se s tím u jiných automobilek.
Ke zvýšení objemu výroby už došlo letos v létě. Kapacita se zvýšila o 100 000 motorů ročně na 300 000. Momentálně probíhá zvyšování na plánovanou kapacitu 450 000 motorů 1.6 dCi. Z toho 100 000 1.6 dCi má být pro Mercedes.
Pouze s tím, že by si české zastoupení nechalo "vzít" svůj top motor pro daný (řekl bych nejprodávanější) model s odůvodněním, že jich prostě málo vyrobili. Bavit se o okrajové motorizaci, budiž...
Pochopit by se dalo prodloužení dodací doby.
Každopádně bych nechtěl být v kůži prodejce Nissanu.
Opravdu je taková hrůza vyškrtnou třeba na půl roku z nabídky produkt, na kterém je dodací lhůta větší než rok? Neříkám, že zrovna tady taková je. Je úplně jedno, jak klíčový je, pokud nedokáží vyjednat další dodávky, více jich prostě neprodají, ať v nabídce je, nebo ne.
Hrůza to určitě není, osobně je mi to vcelku jedno, pouze v tom postrádám logiku. V podstatě spekulujeme o něčem, co není nijak podloženo. Samozřejmě pokud Nissan zvládne vyškrtnout na určitou dobu svou prakticky nejprodávanější konfiguraci modelu, je to jejich svaté právo ;-)