Ano, je to škoda, že fotka motoru v galerii chybí, ale když Dodge fotku motoru nezveřejní, tak s tím nic moc neuděláme. Alespoň já ji na jejich stránkách nenašel.
tak napriklad uz vo felde je 1,3 mpi s rozvodom OHV nesmrtelny motor pripadne 1,4 mpi OHV 50kw z fabie z prvych rocnikov .... v tomto pripade ale nejde len o OHV rozvody ako mozna pricina vyssej spolahlivosti... lebo tie maju aj kopec nevyhod a maju viac casti a dielov ako OHC rozvody....
celkova spolahlivost starsich OHV motorov je zrejme v ich celkovej mechanickej robustnosti a jednoduchosti ...
nevyhody rozvodov OHV su prave u vysokootackovych motorov ( kde sa prejavuju zotrvacne sily , vyhody a nevyhody OHV a OHC si moze kazdy precitat na nete, nebudem tu pisat detaily ) ..... preto ma trosku aj prekvapuje ze aj u tohto nadupaneho auta mame stale este OHV rozvod...... ale zrejme vedia co robia ... chcelo by to vediet maximalny vykon pri akych ma otackach... mozno nakoniec netoci az nejake extremne otacky....
V8 6,2 s kompresorem je motor vhodný pro buldozer a ten taky žádné otáčky nepotřebuje - s nějakou 16V technikou a OHC by se z toho dalo asi vydolovat podstatně víc koní, ale podle mě je právě kouzlem toho motoru jeho určitá jednoduchost a bezporuchovost i při obrovském výkonu. Dneska jsem zrovna viděl nějakou starou dvoudvéřovou ameriku, nádhernej zvuk a přitom jel snad celou dobu jen na volnoběh :-)
su skoro neznicitelne. Pri normalnej udrzbe vydrzia bez problemov 500 tisic km. Bezne otacky su nejakych 1200/min, v mojom som sa aj pri razantnom zrychleni len malokedy dostal nad 3500/min. Pri normalnej jazde to vyzera ako by ste jazdili na volnobeh.