Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

6.2 V8 Hellcat: Fiat Chrysler nechtěl prodávat silný motor se 716 k

David Bureš David Bureš 8. 11. 2014 • 22:16
69
13
Zobrazit náhledy (69)
Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger
Dodge Charger SRT Hellcat se nemusel stát nejvýkonnějším sedanem světa. Fiat Chrysler totiž v jednu chvíli zastavil vývoj jeho motoru.

Dodge Challenger SRT Hellcat a Dodge Charger SRT Hellcat se staly letošní senzací. Tyto automobily totiž přijely s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 707 koní (527 kW). Agregát s označením Hellcat ale nemusel vůbec vzniknout.

Původně chystané plány na budoucnost značky Dodge totiž s takovým modelem nepočítaly. Od projektu silných modelů bylo na začátku roku 2011 odstoupeno a inženýři na nich pracující byli převeleni k jiným projektům. V rozhovoru pro server Automotive News to přiznal šéf vývoje pohonných ústrojí SRT Chris Cowland.

Myšlenka opravdu silné verze osmiválce Hemi ale mezi inženýry neumřela a tým divize SRT nadále u vedení koncernu Fiat Chrysler lobboval za vznik takového motoru. Čtyři měsíce nato plánovači automobilky změnili názor a vývoji motoru dali zelenou.

Výsledkem prací je kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec s výkonem 707 koní a točivým momentem 881 N.m, jedná se tak o nejvýkonnější sériový agregát, který kdy americký Chrysler vyrobil. Přitom se nejedná jen o lehce upravený osmiválec Hemi, 91 % použitých komponentů je totiž nových. Kompletně nový je třeba chladicí systém kompresoru. Aby motor zvládl nápor takové síly, dostal opravdu pevné díly – na konstrukci třeba byly použity průmyslové diamanty.

Challenger SRT Hellcat a Charger SRT Hellcat se zatím neprodávají, první do showroomů zamíří za pár týdnů, druhý až v prvním čtvrtletí roku 2015, už nyní ale ukazují, že se jejich vývoj patrně vyplatil. Výkonný motor pomohl vylepšit image Dodge a vzbudil velký zájem o tuto značku, o které se loni spekulovalo, že by mohla v následujících letech skončit.

Související články

Témata
Avatar - jurajos
9. 11. 2014 20:25
Re: fotky
Neschopnosť? Lenivosť?

[odkaz]
Avatar - Barrichello
9. 11. 2014 10:33
Re: Fiat uvazuje moderne
Fiat zrusil v usa kde co, ev modely, dvojspojky getrag atd, takze je skoro zazrak, ze nezrusili i toto
Avatar - Barrichello
9. 11. 2014 10:31
Re: muscle cars <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Chargeru je tu docela dost, aspon 25 ks generaci 05-2014. A Hellcaty co vim uz sou na ceste. Bude je mit Denker a Auto Outlet
8. 11. 2014 20:45
Re: OHV
V8 6,2 s kompresorem je motor vhodný pro buldozer a ten taky žádné otáčky nepotřebuje - s nějakou 16V technikou a OHC by se z toho dalo asi vydolovat podstatně víc koní, ale podle mě je právě kouzlem toho motoru jeho určitá jednoduchost a bezporuchovost i při obrovském výkonu. Dneska jsem zrovna viděl nějakou starou dvoudvéřovou ameriku, nádhernej zvuk a přitom jel snad celou dobu jen na volnoběh :-)
Avatar - vabis
8. 11. 2014 19:42
muscle cars <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Hodně pěkné, škoda že muscle cars u nás nejsou rozšířenější :yes: o technické high tech novinky zde nejde, na to jsou tu jiní >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku