Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Od ledna 2015 již nepůjde odložená auta přihlásit. Hrozí pokuta 50.000 Kč

Kdo chtěl v posledních deseti letech vymazat vozidlo z úředního registru, ocitl se v zajetí paragrafů. Mnozí to řešili uložením do depozitu na „neurčito“. Rok 2015 to znemožní.
Zpět na článek
10. 11. 2014 10:01
10. 11. 2014 10:48
10. 11. 2014 17:01
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
11. 11. 2014 10:00
20. 11. 2014 22:31
25. 11. 2014 13:04
15. 12. 2014 21:15
17. 12. 2014 08:55
17. 12. 2014 21:08
Avatar - Ada je zase tady
10. 11. 2014 09:17
Kocourkov
:no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
10. 11. 2014 10:01
Re: Kocourkov
Kdepak, těžký a moderní ekobyznys.
10. 11. 2014 10:48
Dotaz
Táta má už dlouho motorku s číslama v depozitu, minimálně 15 let, chce jí zprovoznit, ale ne v dohledné době... Půjde to?
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2014 10:55
A co veteráni v renovaci?
Jak by chtěl úřad řešit tento případ? Před dvěma roky jsem za nemalý peníz koupil veterána z roku 1934 s "bílýma" značkama. Na autě se od té doby provádí náročná kompletní renovace a ještě cca 1 rok bude. Značky jsou nyní v depositu, ne proto, že bych chtěl ušetřit na pojistce (tu platím i tak), ale proto, že při přepisu v době koupě nemělo auto technickou, tak mi úřad nové značky nevydal. To jako mi stát v lednu řekne: Pane, máte smůlu, auto vám zrušíme?!! Upozorňuji, že nemám zájem auto přihlašovat na veteránské značky a jezdit tak každoročně k testační komisi. Auto jsem koupil na bílých značkách a dále ho chci na bílých značkách provozovat. Jak to tedy bude v tomto případě?
Rozbalit vlákno
4
10. 11. 2014 13:07
Re: A co veteráni v renovaci?
Přesně tak! Jsem ve stejné situaci.. Právě provádím renovaci skůtru Tatran 125 z roku 1967, kterou jistojistě do ledna nestihnu dokončit. SPZ dostanu z depozitu jedině tehdy, bude-li mít motorka technickou a tu hold hromada plechů v krabicích asi nedostane... O Spartaku z roku 1958, který je v nálezovém (nepojizdném) stavu a má se stát mým dalším projektem ani nemluvím! Co máme tedy dělat?? Odmítám, jako tady kolega, že bych si kvůli bandě hlavounů, kteří zase jednou něco nedomysleli, nechal vzít bílé značky a žádal komise o přidělení zelených. Oba stroje mají kompletní historii a původní značky jsou jejich podstatnou součástí, které se nehodlám vzdát.
11. 11. 2014 11:33
Re: A co veteráni v renovaci?
Vám poradim jedine. Poptejte se ve svém okolí nejlépe garážových automechaniku. Ti maji styky na STK a motocyklů zatim na STK nemusí byt fyzicky. Respektive jde to udělat bez jeho účasti. Zbytek si domyslete protože já nikoho k ničemu nabadat nebudu. Píšu si sem jen tak pro radost ;-)
10. 11. 2014 17:01
Re: A co veteráni v renovaci?
tak vyhoda je aspon to ze ti nepridu po to auto a nezoberu nasilim zosrotovat. cize ked zrenovujes auto, tak potom zacnes riesti. mozno sa zmenia dovtedy zakony. mozno to pojde registrovat ako individualne vyrobene vozidlo alebo to "predas" niekde do zahranicia kde pojde prihlasit aj bez papierov a potom dovezies naspat. snad sa nejaka ta moznost najde. inac uz len jazdit na cierno :-(
11. 11. 2014 08:16
Re: A co veteráni v renovaci?
No to je nezáviděníhodná situace. Řešení ze strany úřadu bych moc nečekal. Snažil bych se sehnat někoho kdo ti udělá technickou aniž by tam to auto fyzicky jelo. Nebo sehnat jiný auto tohodle typu přeházet značky a zajet tam s tím. Jsem zvědavej jestli se někdy dožiju doby, kdy nebude nutné obcházet zákony, aby si člověk zařídil elementární záležitosti.
10. 11. 2014 11:09
Sám jsem už delší dobu v neřešitelné situaci.
Otec zemřel a zdědil jsem dvě sady značek a dvoje neúplné doklady po autech, které kdysi před lety rozebral a z kterých nic nezůstalo. Zaboha je nemůžu zrušit, neboť nemám protokol o ekologické likvidaci, ale pod hrozbou sankcí z nich musím platit povinné ručení. Inspektorát jen krčí rameny, že s tímhle zákonodárce nepočítal, takže mi je zrušit nemůže a musím dál platit. Blázinec jak má vypadat.
Kdo mi poradí jak tohle konečně vyřešit, tomu bude velice vděčný.
Rozbalit vlákno
1
10. 11. 2014 11:31
Re: Sám jsem už delší dobu v neřešitelné situaci.
jestli jsem to dobře pochopil, máte po novém roce o starost míň, protože Vám ty značky úřad zruší sám.
Avatar - Stejsn
10. 11. 2014 13:14
Čtěte to po sobě!!!
"Asi proto je u nás šrotovišť několikanásobně víc než v jiných vozidel inkasují. " - CO??? "Dále musí být průkazné, že se vozidlo v době pořizování zemích Unie. Firmy totiž za likvidaci fotodokumentace nacházelo v provozovně zpracovatele. " - WTF? 8-s
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 11. 2014 17:01
Re: Čtěte to po sobě!!!
Dobrý den. Díky za upozornění, při přípravě textu ze Světa motorů nám na dvou místech vypadlo půl věty. Správně jsou ty věty takto:

Asi proto je u nás šrotovišť několikanásobně víc než v jiných zemích Unie. Firmy totiž za likvidaci vozidel inkasují.
Dále musí být průkazné, že se vozidlo v době pořizování fotodokumentace nacházelo v provozovně zpracovatele.

V textu je to již opraveno. S omluvou
Tomáš Kovařík, Auto.cz
10. 11. 2014 18:59
Jak se tedy mám zachovat?
Právě jsem obdržel od kamaráda tento článek. A jelikož jsem reagoval dost emotivně, nestíhám racionálně uvažovat a proto potřebuji osvětlení, protože se v tom ztrácím. Vlastním 21ks Škodovek od roku 1937, téměř všechny hlavní modely. Všechny jsou pojízdné, krom jedné, (té nejstarší) buď po renovaci nebo ve velmi dobrém stavu po prvním majiteli. Všechny jsou na bílých SPZ. Všechny mám v depozitu a jen na léto tak tři škody vytáhnu, pojezdím a na zimu zase vložím. Takže teď mám v depozitu 21 vozidel, starých škodovek do roku 1937-1980. Každý rok jdu na registr všechny je vytáhnu z depozitu a hned zase vložím. Vždy jsou ze mě ukrutně nadšení, ale já si to nevymyslel. Za to vždy zaplatím poplatky. Co teď tedy mám dělat? Do konce roku, nebo až příští rok? A co vlastně, aby zůstalo vše jako doposud? Nebo to mám zapálit? Děkuji pěkně za reakce. ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Machy_CZ
10. 11. 2014 19:13
Re: Jak se tedy mám zachovat?
A to děláš každé dva roky 21x STK ? >:D
10. 11. 2014 19:18
Re: Jak se tedy mám zachovat?
To ne, momentálně jich STK nemá 17. Už asi tři roky. Ale ty co vytahuji na léto, tak jasně, že musím.
Avatar - petrumr
10. 11. 2014 19:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 11. 2014 08:22
Re: Jak se tedy mám zachovat?
Tak to jsi mě teda rozesmál. Nečekal jsem že máš takový smysl pro humor. >:D
Avatar - Machy_CZ
10. 11. 2014 19:16
Vyřazení z provozu/STK
No mě zase pěkně pije krev, že když je vozidlo v depozitu (nově vyřazeno z provozu), tak mi na něm běží STK i když s ním nejezdím... To by chtělo nějak vyřešit, ideálně aby STK běžela jen když má auto SPZ...

S autem jezdím cca 4-6 měsíců v roce tudíž vlastně více než polovinu STK prostojím v garáži...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
10. 11. 2014 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - beibej
10. 11. 2014 20:36
Re: Vyřazení z provozu/STK
to by jsi kazil busines :-(
11. 11. 2014 10:00
vyrazeni
mam nekolik dotazu, poprosil bych vas mi potvrdit, jestli jsem to cele dobre pochopil
mam uz na sebe nekolik let odhlasena 2 vozidla, oboji ekologicky zlikvidovano, akorat sem byl linej jit na urad, ztratit tim den a 1600kc, mam teda pocitat s tim ze v pulce 2015 to bude vyrizeny?

pred mesicem jsem za korunu koupil auto na tahani privesu po soukromem pozemku a az se rozsype tak na dily (mam druhe auto stejneho typu jako veterana), spz dal puvodni majitel do depozitu a odhlasil na me, pocitam s tim ze jelikoz to neni 18 mesicu tak doklady nezaniknou, jedna se o perspektivni vozidlo a je velka sance ze za nekolik let budou mit doklady nejakou cenu, ale diky tomu ze to probehlo jeste za soucasne legislativy tak mi nehrozi ani pokuta.

ted si chci koupit vozidlo na docasne jezdeni, muzu teda pocitat s tim, ze opet v pulce roku 15 dojde k jeho vyrazeni? (nehodlam ho prihlasovat)
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2014 23:11
Prodej auta v zaharnici
Mám podobný případ jako posledně zmíněný obytňák. Auto jsem v srpnu 2013 dočasně odhlásil (dal značky do depozitu) a pak ho odvezl do Jižní Ameriky, kde jsem ho po roce prodal. Značky už jsou v depozitu tedy přes 14 měsíců (prodlužování jsem neřešil, byl jsem v zahraničí). Rozumím tomu dobře, ze stačí počkat další 4 měsíce a auto bude definitivně vyřazeno, a to bez pokuty?
Rozbalit vlákno
1
12. 11. 2014 07:13
Re: Prodej auta v zaharnici
myslim ze definitivne to bude az ke konci 2015. ale jinak ano, melo by to byt bez pokuty.
13. 11. 2014 07:34
Nepřesný článek
Dobrý den,

podle mě je tento článek (a převážně jeho nadpis) poněkud zavádějící. Nemyslím si, že odložená auta (chápu tento pojem jako auto v "depozitu") nepůjdou od ledna 2015 přihlásit.

Zákon říká:

3. Silniční vozidlo, které je ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona dočasně vyřazené z
registru silničních vozidel, se považuje za silniční vozidlo vyřazené z provozu.

A dále:
4. Silniční vozidlo, které je ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona trvale vyřazené z registru
silničních vozidel, se považuje za silniční vozidlo zaniklé. Silniční vozidlo se dále považuje za
zaniklé, pokud ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona
a) je dočasně vyřazené z registru silničních vozidel po dobu přesahující 18 měsíců a vlastník
tohoto vozidla do 1 roku ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona neučiní oznámení podle §
12 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto
zákona, nebo
b) není u tohoto vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho vlastník a do 6 měsíců ode
dne nabytí účinnosti tohoto zákona není podána žádost o zápis vlastníka silničního vozidla
do registru.

Tzn. pokud mám auto v depozitu déle než 18 měsíců, tak auto zaniká pouze v případě, že se během roku 2015 neodstavím na úřad ohlásit místo uložení auta a účel vyřazení. Pokud mám auto v depozitu méně než 18 měsíců, tak se stává automaticky vozidlem vyřazeným, s tím že běží 12-ti měsíční lhůta po které musím bez zbytečného odkladu podat oznámení o místě uložení vozidla.

Auta v polopřevodu zanikají k 1.7.2015 pouze v případě, že nedojde k zápisu současného vlastníka do registru do tohoto data.

Co mi spíš nahání husí kůži je tento odstavec:
Vlastník silničního vozidla vyřazeného z provozu je povinen
a) zabezpečit toto vozidlo takovým způsobem, aby neohrožovalo nebo nepoškozovalo životní
prostředí, a
b) neodstraňovat podstatné části vyřazeného silničního vozidla, zejména karoserii s
vyznačeným identifikačním číslem silničního vozidla a motor.

Chápu to tak, že vyřazená auta nepůjde defacto opravovat, jelikož je protiprávní vytáhnout motor či např. sundat kolo (bez toho auto nemůže fungovat, tzn. jedná se o podstatnou část silničního vozidla). Otázkou je ovšem, kdo má právo provádět kontrolu vyřazeného vozidla a jak tuto činnost bude svědomitě plnit.

Nejsem odborník na právo, takže prosím o vyjádření autora článku (věřím, že tuto novelu studoval víc než já) a případně nějakého odborníka na zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Je totiž možné, že můj výklad není správný. :-)
Rozbalit vlákno
4
20. 11. 2014 11:44
Re: Nepřesný článek
Znamená to, že pokud mám k 1. 1. 2015 auto v depozitu na méně než 18 měsíců, musím do konce roku oznámit místo uložení vozidla, jinak mi hrozí pokuta?
20. 11. 2014 21:02
Re: Zákon existuje, ale nejsou k němu průvodní vyhlášky, tak
Dobrý den,

Po pravdě mě ten článek zpočátku také dost vyděsil, protože mám v depozitu mírně nabourané auto, a musela bych ted velmi zatlačit na jeho opravu.

Pak jsem ale volala na Bohdalec a tam mi řekli, že novela zákona sice existuje, ale oni ještě nedostali žádné pokyny, a že stále pracují podle původní verze.

Tak jsem se v tom trochu poštourala a zjistila jsem, že zákon je sice platný a účinný, ale chybý k němu prováděcí vyhlášky, které jsou ještě v připomínkovém řízení. Bez vyhlášek se zákon nedá užívat, pak je ještě budou muset vzít do rukou vedoucí těch různých oddělení a udělat z nich směrnice pro běžné zaměsnance (ty baby za přepáškou), aby přesně věděli, co a jak dělat.

Takže si myslím, že to stihnou do ledna 2015 mi připadá naprosto nereálné, osobně bych si tipla, že budou mít minimálně 3 měsíce zpoždění.

Pokud se v tom někdo vyzná lépe, budu ráda, když mě opraví.

Děkuji:)
25. 11. 2014 12:59
Re: Zákon existuje, ale nejsou k němu průvodní vyhlášky, tak
zákon je platný ode dne, kdy vyjde ve sbírce zákonů.Kdyby se mělo čekat na vyhlášky a směrnice tak platí zákony od dob protektorátu, jelikož jak obecní tak státní úředník je kretíno, který sedí na teplém místečku po známostech, ale přitom se neumí "podepsat".
25. 11. 2014 13:14
Re: Zákon existuje, ale nejsou k němu průvodní vyhlášky, tak
zákon vyšel ve sbírce 9.8.2014, tak je platný k 1.1.2015 a ve Vašem případě bych se snažil porozumět textu.Budete mít na opravu od 1.1. 18.měsíců a to v případě, že na úřad nedojdete nahlásit, že auto je v opravně tam a tam.A mohu Vám sdělit, když auto budete opravovat déle než 18. měsíců, stává se z něj vrak, jelikož dnešní auta stárnou rychleji v garáži než v provozu
Avatar - white label
20. 11. 2014 22:31
31. 6. 2015
"Týká se to i vlastníků vozidel v polopřevodu, kteří musí přepis dokončit do 31. 6. 2015."
Neexistující datum - jak symbolické/příznačné pro naše aktuální zákonodárce a Svět motorů... :no:
Rozbalit vlákno
1
25. 11. 2014 13:04
Re: 31. 6. 2015
co je na tom symbolické?Buď vozidlo dopřihlásíš, nebo k 1.7.2015 bude vozidlo vedeno jako zaniklé.Tam si evidentně stát chce přijít na "bursíkovné", které nebylo zaplaceno na převodech.
15. 12. 2014 21:15
jawa
to je česká rep. aneb svoboda a demokracie. ti nahoře kradou a my nesmíme mít ani starej vrak. :-( :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DawQa
17. 12. 2014 08:55
Prosím o radu
rozstřelili mi auto, ale já jsi ho chci nechat na památku a občas nějaký ten díl, jenže nechci platit pojistku.

Tak že když dám značky do depozitu do konce ruku, papíry za 18 měsíců zaniknou?
Nebo jaká je tedy nejsnazší cesta, zbavit se těch dokladů?

Děkuji.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2014 21:08
Prosim o pomoc
Dobry den,
Pred 16 mesici jsem od kamarada nechal zlikvidovat sve stare auto ( jeho znamy pracoval n vrakovisty) dal jsem mu plnou moc na vyrazeni vozidla ale stala se blbost pri ktery se dokument o likvidaci stratil. Moc tomu clanku nerozumimale je pravda ze kdybych do konce roku dal znacky do depozitu ze by se auto po uplynuti 18 mesicu automaticky vyradilo z registru?
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2014 21:35
Prosím o pomoc-polopřevod
Před časem známý kupoval auto, na které potřeboval půjčit.Abych nepřišla o peníze, kupní smlouva byla na mě. Auto je v polopřevodu 5 let. Známý peníze doplatil a tvrdil, že je má přihlášené na sebe. Na dopravce mě upozornili, že je tam polopřevod. Auto nemám, nemám doklady a známý je neznámo kde,nikdo o něm neví, neznám nikoho z jeho rodiny, ani bydliště. Na dopravce si s tím nevědí rady a já jsem v pasti.Děkuji
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2014 17:54
Dotaz - polopřevod
Dobrý den,
nedavno jsem koupil vozidlo v tzv. polopřevodu mám dotaz jak toto auto zlegalizovat jelikož v odhlášce je jiný majitel než ten co mi vozidlo prodal ,, vozidlo odcizeno není,jednak jsme ho lustrovali podle VIN u PČR a mám i výpis CEBIA,,. Jde o to že si teď nevím vůbec rady jak auto přihlásit v podstatě mám kupní smlouvu s panem B (velký i malý TP psaný na pana A ale v polopřevodu). Mohl by mi někdo poradit co s tím?

Děkuji za odpověď
Rozbalit vlákno
1
26. 11. 2019 21:45
Re: Dotaz - polopřevod
Je to přece jednoduché,taky se mi to stalo u předchozího auta :)
2. 1. 2015 13:27
Částečně rozebrané auto
Rozstřelil jsem své auto a to tak že oprava by byla dražší než cena vozu, ohnutá střecha,promáčklé dveře u spolujezdce, prah, oba sloupky stažený k sobě. Takže jsem si vyhlídl stejné auto, které je decentně ťuklé na předek. Chladič, nárazník, kapota, jeden blatník a světla by se použily z toho mého vozu, protože tomu mému autu nic není, kromě toho, že je ohlé do rohlíku, motor všechno funguje, akorát má promáčklou tu kostru u spolujezdce.
Ale podle toho co jsem četl, tak když z toho mého auta vemu díly, tak budu muset pak na vrakovišti ještě zaplatit za to, že to tam není? Kde to má logiku? Já jsem si to auto koupil, já jsem ty díly zaplatil, a teď jim to mám dát za váhu železa v kovošrotu? Nebo v nějaké šmé firmě, která mě totálně natáhne? Když to auto rozeberu na díly a prodám, sice to třeba rok potrvá, ale na dílech získam dobrejch 30 000 a to mám jako dát do šrotu za 1200, jen aby si mohli v bruselu odškrtnout, že je to eko?
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2015 21:03
Nepřepsané vozidlo
Dobrý den mám dotaz. Asi v roce 2003 jsem prodal kamarádovi mého tehdejšího kamaráda své auto. Odhlásil jsem ho z povinného ručení a do teď si myslel že i odhlásil. Nedávno jsem našel veliký techničák a jsem stále registrovaný. Snažil jsem se ho dohledat ale marně. Co mám dělat?! Prosím poraďte mi. Auto už určitě neexistuje a značky taky nemám.
Rozbalit vlákno
0