Ojetý pekáč je pořád jenom ojetý pekáč, byť o tři třídy výše... :-!
Každopádně za Fabii bych ty peníze taky nedal... s výbavou a motorem, který bych potřeboval (a to jsem skromný) se cena v konfigurátoru vyšplhala nad 320 tisíc... ani po slevě (odhaduji tak do 10%) se to nevyplatí...
A můžu se optat, o kolik bla levnější konkurence, za kterou bys ty peníze dal a jaké plusy a mínusy v porovnání s Fabií měla?
Jen na mně, prosím, jako hittman, nevytahuj ojeté Audi S8 >:D
Za 320 tisíc se dají sehnat nové vozy nižší střední třídy, třeba I30, Ceed, nebo i Focus a Megane. Popřípadě předváděčky a referenční vozy, které jsou vybavenější, s lepším motorem, než základní kusy a mají směšné nájezdy do 10 tisíc km. Díky tomu jsou o dost levnější a defakto nové auta :-)
Ne, ale psal, že by za Fabii ty prachy nedal. Cenovou konkurenci jsem ti vypsal, člověk málokdy dá do hledáčku jen auta stejné třídy, ale stejné ceny.
Chce hatchback, podívá se, za kolik je vybavená Fabie, protože má omezeny rozpočet a když zjistí, že za ty prachy může mít o třídu větší auto, dost z nich se rozhodne takhle. Jde o to, že nemůžeš porovnávat jen teoretické konkurenty, ale reálné konkurenty a tam to stojí a padá na ceně.
Jinak s tebou souhlasím, třídní konkurence Fabie je ta, co si vypsal, ale i těchto vozů si na základě ceny reálný zákazník může zvolit jinou třídu :-)
Reálné konkurenty Fabie jsem vypsal.
Teoretičtí konkurenti jsou v podstatě všechna auta světa.
Opravdu jsem dodnes nepochopil, jak někteří vybírají auto - to se opravdu někdo jako sebere, spočítá si, koik mu půjčí férový Provident a pak se kouká, kde za to dostane nejvíc auta?
Já jsem si pár aut už koupil, taky nějaké motorky a xxx dalších věcií a v podstatě vždy jsem měl jasno v tom, co jdu kupovat, a za jakou to je cenu.
Kdybych k tomu přistupoval tak, jak to popisuješ ty, tak bych dnes asi jezdil v Loganu...Každej den jinou barvou >:D
Řeknou si, chci kombik, a neřešej, jestli konkurentem Oktávky je třeba Astra, ale když za dobrou cenu seženou třeba Passata, vemou Passata (ˇat už novýho či ojetého). Každý má nějaké požadavky a pokud je to auto splňuje a nabídne nejlepší value for money, nezužují tak výběr jen v rámci nalajnovaných automobilových segmentů...
Do téhle role se pak míchají i lehce ojeté vozy versus nové auto.... jsi asi opravdu výjimka, když se rozhodujes jen striktně mezi třídními konkurenty.
Já se nerozhoduju jen mezi třídními konkurenty, ale píšu, že vím, co chci koupit. Tedy nemám to tak, že "chci kombíka", ale chci Ceeda a koukám, jakého Ceeda si mohu dovolit. Před deseti lety tak možná základ ve slevě, dnes klidně gétéčko v plné palbě, tak jde život.
Ovšem v tom, že raději nové, než ojeté, mám jasno každopádně.
...každej projde nějakým vývojem. Taky jsem prošoupal troje boty v bazarech, ale věděl jsem, že jednou chci jít pro nový, do šourůmu.
Ani tehdá bych ale neorodoval za ojetý místo novýho. Rozhodně ne v kategorii +350k. ;-)
Za nick, za co jiného?
Napsat koment je problém, kór, když ti ho někdo rozkope, jako bábovičku z písku, ale kliknout na mínusko umí každej moula - a navíc si může pluskovat i sám u sebe :-)
Přesně tak, první co je, koukneš se na "prasátko" ať víš, kolik máš. Pak si zjistíš, co za to můžeš dostat a podle toho kupuješ. Pochybuji, že si řekneš chci S klasse, zajdeš do salonu a teprve tam zjišťuješ, že nemáš ani na zimáky k áčku ... Jestli ano, pak rozhodně kolem sebe vidím samé abnormální zákazníky, kteří auta kupují první variantou.
Na hittmana jsem reagoval právě proto, že ojeté pekáče nekupuji... ale můj limit je vždy do 350k... a hledám ideální poměr cena/užitná hodnota
Co se týká alternativ vozů k F3 (v mém případě kombi), tak můj výběr směřuje přesně tam, kde píše Ozzman. Všechna tato auta mi nabízejí mnohem více užitného prostoru za stejnou cenu.
A světe div se, opravdu vybírám tak, jak je pro tebe nepochopitelné :-! auto je můj sluha... až jednou dorostu do fajnšmekra, tak na to budu možná nahlížet jinak... ale to už se nebavím o kategorii do 350k...
Problém je, když potom nemáš na přečalounění té kožené židle... nakonec stejně musíš pro tesil.
A o tom to je.
Znal jsem frajera, co si pořídil A6 Allroad 2002... měl ho doma pár měsíců a potom jsem ho potkal ve Fabce (samozřejmě jeté 1.G)... A6 se jaksi podělal pneumatickej podvozek a kára musela z domu.
A pak prozřel a zjistil do kterého rybníku patří ;-)
Ano, to je extrém špatně zvolené ojetiny. Mladej kluk si koupí allroada za 3 výplaty, a nedomyslí, že každá trochu vážnější závada ho bude stát minimálně celou výplatu.
Jasně, i když i dnes ti dají slevu 30% na díly a 10% na práci, ale ta jízda je nesrovnatelná... přeci také doma nemáš černobílou televizi ale LEDku s pořádnou uhlopříčkou, ne? >:-[]
A co pravopis - už jste ho ve škole brali?
Možná, že kdybys nepindal na netu o věcem, kterým nerozumíš, tak byses dověděl, že na začátku věty se píšou velká písmenka a na konci nějaké znaménko. A že vymýtil je vymýtil, ne vimítil, nebo vymítil.
A možná bys pak jako vzdělaný člověk dostal lepší práci (máš-li vůbec nějakou) a nemusel bys nám tu plakat, jak máš doma starou bednu a sám před sebou si obhajovat nákup ojetého šrotu.
To nejsou chyby, to je...no, raději nic, abych tu někoho nepohoršoval.
A argumentovat jsem měl v tvém případě kde?
Tam, kdes absolutně nepochopil, co píšu, nebo tam, kdes do mně bezdůvodně rejpal?
Tvoje pravopisné chyby netreba hľadať, tie bijú do očí, v tomto sa musím mariachiho zastať.
A v tej druhej veci podobne, pretože má vcelku pravdu. Poznám plno ľudí, čo kupujú jazdené auto zo zásady, nie že by nemali na nové. Potom ho menia každé dva roky, alebo aj prv, pretože si ho nevážia a rýchle ho rozbijú. V konečnom dôsledku sa večne vozia v starých autách, riešia každú chvíľu kdejaké opravy a skoro permanentne blúdia po bazároch, za čo ten svoj šrot najbližšie vymenia. A stojí ich to viac peňazí, úsilia a nervov ako keby volili nové auto na dlhšiu dobu.
Myslím, že práve o tom píše. Nie o ľuďoch, ktorí kupujú jazdenky, pretože majú problém sa dostať k novému a jazdiť chcú a potrebujú.
Prozradíš mi, co děláš s autem , který jsi koupil nový, po pár letech? Opovrhuješ těma, co si od tebe koupí čtyřletý auto, nebo seš rád, že ho máš komu prodat?
A ty opovrhuješ těma, od kterých auto kupuješ? Já nad Fábií docela hodně uvažuju a to hlavně proto, že větší auto mám a až tak ho nepotřebuju, a ty peníze mi za tu Fábku přijdou akorát. Vždycky je lepší mít věci své a i mě se z předchozích zkušeností jednoznačně potvrdilo, že nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci (rozuměj "větší a lepší" věci po někom)
Proč bych měl původním majitelem opovrhovat? Já ti přece koupi nové fabie nevymlouvám. Zrovna u fabie, pokud si ji necháš aspoň těch 7 let co píšeš, mi to přijde jako docela rozumné řešení, pokud ti auto vyhovuje.
To "nejsem tak bohatý abych.." může za určitých okolností platit u aut jako fabia, ale kdybys jezdil např. mondeem, a každých 5 let si šel za 750 koupit nový a za 200 prodat starý, zjistil bys, že tvoje zkušenost je nepřenosná.
Tak ono je také třeba definovat co je to ojeté auto, když koupíš i tu Fabii, máš ji půl roku a najedeš na ní 3000km, je to nové nebo ojeté? Ojeté je auto v podstatě jakmile s ním opustíš autosalon. S tím servisem to také není tak černobílé, stačí se podívat na cenu dílů třeba jedničkové Oktávie 1.8 a BMW E46 1.8, ramena, kotouče, spojka, rozvody, ceny v podstatě stejné. BMW je sice jen o třídu výše, ale svezení, design, renomé, stále dost nesrovnatelné že.
Takže to že si někdo jde koupit nové auto, jakékoliv značky neznamená, že je to bez diskuze lepší volba, než jít koupit auto ojeté. Takhle černobílé to prostě není. Jednoduchý příklad je třeba rodina, co má 300k na auto, ale ta fabka kombii jim prostě nestačí, na novýho S-Maxe prostě namají, koupí jetého, jsou tedy špatní, hloupí, neschopní, mají se dle mariachio vymítit? Ubohé uvažování.
Každej nechce a nemá čas hledat nejlevnější díly a posílat si to z USA a není automobilový nadšenec, tohle je trochu přitažené za vlasy a pohled fanouška. Navíc, auto s velkým nájezdem má větší opotřebení a neznamená, že čím vyšší třída, tím kvalitnější auto, to je rozhodně blbost :-) Chce to zvážit na co máš a co potřebuješ a jak se tomu chceš věnovat.
Tak jistě, kdo nemá čas a není vlastně fanoušek, jen uživatel, koupí Fabii, natankuje benál nebo dehet, dolije ostřikovače a pak to přistaví na prohlídku do tukasu a spol. Tam mu vymění olej (možná když bude mít štěstí a neutřou jen filtr), trošku to prohlídnou, dostane štemplík a vysolí 5ti litr.
A nic neřeší. Je štastnej jak blecha.
Ti druzí si holt párkrát zaklikaj na ebay a ushopech a s balíkem od fedexu a usps vyrazí budto do dílny a udělaj si to sami anebo ke kámošovi mechanikovi.
Kamarády získáš s koupí auta. Stačí být jen trochu družný >:D
Pár lidí co měli jedno auto už kámoš vezl. Většnou slavné HDI, CRD a podobné trosky. "Pane a neměl byste náhradní? Já musím být nutně v práci zítra"
"Žádné strachy matko, hodím vás do půjčovny, složíte si tam kauci a hned vám něco půjčí, načež madam při pohledu do ceníku omdlela"
Jo a takovejch lidí jezdí dneska po silnicích hodně, vědí Kohn?
Já zráruku nepotřebuju, udělám základní servis a dál se nestarám, pokud to není teda super kvalita, který netopí topení, utíiká klima a tečou převodovky.....
na to nejsem zvyklej, ale prej sem měl štěstí.
No mít 3x štěstí, to je klika. Asi si skočím vsadit sportku
TEd jak často se rozbije ta V8 a jak často ten tříhrnek. Mimochodem , závady že bych neodjel od baráku sem měl za 10,5 roku 3. A to sem si tu jednu zavinil sám a druhá byla zkratovaná baterka.
Jinak pohoda.
Ten balík je tu do 3, max 5 dnů Fedexem. Vyzývanej, absolutně.
Když potřebuju, vezmu druhou káru, když budu línej a nebudu chtít čučet hodinu v koloně, sednu do krtka nebo tramvaje, přečtu si noviny a oblídhnu roštěnky.
Nepotřebuju bejt nutně denně károu, naštěstí od jinejch víš. Kdybych potřeboval, mam jednu káru pro zábavu a jednu spolehlivou bezpohlavní plečku a přesun z A
do B.
Bariku, našetřil jsi 300k. Bereš v práci 20 čistýho, taky někde bydlíš, musíš jíst, oblíkáš se... Co mi tu chceš vyprávět o balících, druhým autě, kamarádech co tě hodí nebo hromadný dopravě?
to bych tu bejt tebou radši nevytahoval, nebo se zas dostane k oblíbenýmu tématu jak lze bydlet za 15 měsíčně v bytě co má v papírech jiný jméno anebo tak za 5 v tom co máš vše jak má bejt.
A pak sou lidi co taky musí bumbat, kouřit, platit za net 600 měsíčně a protelefonovat litr.
No a pak to dohání tím, že jezdí za 6 na dehet.
No a protože tyhle adreanlinové koníčky neprovozuju (resp mě to stojí všechno s bídou polovinu), můžu jezdit za 12.
Míru zdar
A tou je ta, že 60% mých vrstevníků v praze solí něco mezi 9-15 tis měsíčně za kvartýr v pronájmu nebo to solí za hypotéku :o))
Uděláme si anketu jo? zastav takhle 100 lidí na ulici v Praze ve věku do 35ti a zpetej se kolik měsíčně cálujou >:D
Já už to udělal mezi kolegy a kamarády. Pod 10 platí asi ze 75 lidí 3, ano čteš správně - SLOVY TŔI LIDI.
pak halt musí jezdit Fabií za 6 a já prožranej buržoust za 10-13 amerikou nebo podobným verglem co žere i děti co jdu kolem silnice.
, zprava Helmut a zleva tanky , jak zní moderní verze staré známé hlášky.
Jeden vtip:
Nad polskem se srazilo německé dopravní letadlo s ruským nákladním. Škoda 95 miliard usd, nikdo nebyl zraněn, všichni cestující sekočili padákem, rusové vč bomby a němci vč. špinonážního průzkumného letadla a dvou transporterů.
Valdmiír Putin ubezpečil OSN, že to nebyla bomba, ale cisterna s kozím mlékem jako omluva za Katyn a Angela Merkelová, že průzkumný letoun byl jen modul k raktepolánu a že legitimace NSA byla ve skutečnosti legitmazí NASA, ale déšt z ní smyl jedno písmeno.
O tři třídy to v tele ceně už smrdí pruserem, ale o třídu či dvě se dá sehnat Dobrý kup za cenu fabie. Dokonce i trojka oktávka jako referenční vuz. Já takhle taky koupil mondeo jako dvoulete a už mám pres tři roky bez problémů. Chce to jen trochu hledat a ne to vidět černobíle.
Ona stačí vyšší střední, nemusí to být nutně top kategorie.
je samozřejmě jasné, že čím vyšší kategorie to bude, tím víc bude mít auto najeto nebo tím víc bude starší, ale vyšší střední za 350-400 už jdou sehnat slušné kousky i po 1 majiteli.
Třeba moje bývalé 300C pořád jezdí, dnes má najeto asi 210 tis a pořád jezdí, funguje a bez zásadních investic, kdy by někdo opravoval půl motoru, dělal repas převodovky atd.
Problém je, že dnes u každýho auta dostaneš alespoň tříletou záruku, něco se podělá, odtáhnou tě do servisu a nic neřešíš.
Jak to vypadá u ojetiny? Takhle určitě ne.
Souhlasím i s názorem koupě roční ojetiny s jasně deklarovaným servisem, pokud za uspořený peníze kupuješ na dřeň, ale vyšší střední nebo vyšší třída je absolutně jinej level na údržbu.
no záruka je pěkná věc, ale auto, na který mám sice záruku a moc pěkně mi ho každou chvíli dotáhnou byt zdarma do servisu je mi k ničemu, já potřebuju jezdit, ne čekat někde na odtahovku.
Nikdy nevíš, jestli ti to ojeté auto neklekne a proč by zrovna to nové mělo pořád být v servisu? Nové auto má své nezanedbatelné plusy, ale pokud nemáš peníze na nové auto větší, je jen na tobě, jestli to riskneš a získáš, nebo se budeš trápit s ojetinou.
Proč by ti nové auto měli odtahovat každou chvíli do servisu? Stát se problém může a to ti záruka pokryje, u ojetiny to v naprosté většině případů odskáče pouze kupující...
Nerozumím řeči tvého kmene... Posledních 6 aut bylo nových a jednou se mi přihodil odtah. U ojetiny bych si to tak netroufal.
Pokud musíš kupovat ojetiny, pak to chápu, ale nedělej z toho ctnost a bůhvíjakou chytrost.
To "každou chvíli otáhnou" jsem myslel samozřejmě nadneseně, jako příkladovou situaci, příště se tedy budu vyjadřovat více polopaticky. Nikde jsem také nepsal, že je nesmysl kupovat nová auta, a že je lepší kupovat auta ojetá nebo naopak. Takže ano, příště budu psát více polopaticky.
Chtěl jsem jen poukázat na to, že záruka není samospásná a pokud Vám auto klekne, tak záruka Vás do potřebného cíle neodveze, proto bych ji nepoužíval jako úžasné zaklínadlo pro koupi nového auta, toť vše. Tady je vůbec hrozná kumulace vztahovačných jedinců s přesvědčením o své jediné správné pravdě a proto si každou i všeobecnou reakci na cokoliv berou jako osobní útok.
Ještě jednou, za sebe říkám, že radši nový auto s mnohaletou zárukou než o tři třídy větší, ale ojetou káru, kde když se něco stane, tak máš reálnej problém jen ty sám.
Ještě k tomu vyšší střední a vyšší třída v ceně průměrné Fabie. To jsou vozy stáří 5 a více let a stovek tisíc Km... Pro rodinu není ideálnější volba, než 7 let ojetý osmiválec! :D:D:D
jasně, všechny 5 let starý auta maj najeto několik set tisíc....
Já marně přemýšlím, jak stihne taková paní zubařka, po který sem ted kupoval káru najet ročně 50 tis km >:D >:D
Když sedí od rána do večera v ordinaci. Kouzelnice. Reál - ani ne 20 ročně :-)
A každá vyšší střední má jen V8, V6 a R4 tam nikdo nemontoval nikdy. To sou věci na tý peci.
A ta V6 samozřejmě jezdí jen za 15 litrů, škoda že se jezdil 3 roky s Sebringem 2,7 V6 za 8,8 na sto.
Jo, bazary sou plné velkých limuzín po zubařkách, důchodkyních, nebo ženách v domácnosti s 40 tisíci kilometry po prvním majiteli a dokonalou servisní historií za 300 tisíc >:D
9 litrů na sto není žádnej problém pro rodinu, proč by jezdila o 3 až 4 litry levněji žejo, zvlášť když si za poslední vydělaný peníze koupila limuzínu po duchodci, aby potom radši lechtali na cestě do Chorvatska plyn v každym kopci >:D
bavíme se o ceně Fabie, ta se pohybuje kolem 300 tisíc :-)
Ano... takový člověk, který má na auto 299 999 Kč je ten kupec Fabie... myslíš, že si ji někdo jako hlavní auto kupuje protože ji chce? Myslíš, že kdyby měl na auto 1 milion, tak si nekoupí radši něco lepšího?
rozumný člověk si nechá bokem aspon 50-70 aby měl nějakou rezervu. Za 300 Faba je v podstatě základ holobyt. Lepší už stojí 4čento a to sme zas někde jinde.
Tak dobrá, ty o koze a já o voze. Ne díky, pokud jde o ojetiny, tak to zájem fakt nemám. Bohužel zjevně moc dobře nechápeš, o čem jsi začal diskutovat. 370 a 470 jsou ceny hodně nad 300 za slušnou Fabii a to ještě nepočítám těch tvých 50-70 papírů, co si nechává "rozumnej" kupec ojetiny. Každej si holt toho svýho pečenýho holuba představuje jinak.
Tak si dosad místo Fabie Oktávku v základu. Ta už těch 400 stojí. A pokud vezmem 4x4 tak výrazně víc.
Co mi řekneš pak?
A k fabii halt místo Neměcké, brtiské a americké prémie nějakýho Opla, větší Hyundai, něakou tu mazdu a spol a to už za 300 seženeš v klídku.
50 si nechá každej rozumnej člověk, protože pak když se něco stane, enbude koukat jak bulík a čekat na vejplatu, aby měl na opravu nebo u nový káry na závadu typu "jo pane, tohle vám záruka nekreje, to je běžný opotřební, těšilo nás"
Pochopil si vůbec, že zde diskutujeme o Fabii? Tak sem netahej Octavii a další podobné nesmysly s cenou již hodně vzdálenou původnímu "zadání".
Určitě jde za cenu Fabie sehnat i něco jiného, třeba i o třídu vyššího, ale o tom tato část diskuze nebyla.
V pořádku, nemusíš zde dokazovat fakt, že o zárukách a nových autech máš jen zkreslené představy a netušíš, jak to funguje. Nesmíš být takovej ňouma a nechat se odbýt každým. Ale věřím, že až to jednou vyzkoušíš, budeš mluvit jinak. Podobná rezerva při koupi nového vozu moc smyslu nedává, aspoň ne po dobu záruky.
Motorizace ve stylu 1,4-2,0 turbo si můžou strčit za klobouk, to mě absolutně nezajímá a prodělat za 4 roky 750 tis na pořizovačce opravdu nemam zájem, anebo kvůli tomu jezdit bezpohlavní mr*kou, která mi absolutně nic neříká a v který se cítím blbě jen proto, abych to někdy výhodně prodal.
Pokud ti takové nové vozy se startstopy, turbíčky, dvouhomotáky atd nevadí, tak jen směle do toho. A pokud ti neva že musíš vybírat tak, abys na tom jednou neprodělal gatě.
Protože do toho, aby někdo podělal za 4-5 let na autě mega nikdo z vás držgrešlí nepůjde, i kdybz jste na to měli. Protože čím víc kdo má, tím víc si nechá pro akčku vrtat koleno.
Proto všichni sedlaj to co je v kurzu a to co je v naftě, aby to pak dobře prodali.
Protože dobře vědí, že i ta německá prémie s V8 nebo V6 a R6 je problematicky prodejná a často i velmi pěkné kousky hnijou v bazarech a u delarů půl roku i rok nebo se to nakonec prodá pod cenou sis představoval. Moc dobře to znam, já ty auta obcházel a sledoval inzerce a vím co kde ajk dlouho stojí.
Smysl tvého příspěvku mi tak nějak uniká, ale OK. Diskuze s tebou je těžká, jelikož nic jiného než tvůj pohled neexistuje a jen ty víš, jak to mají ostatní. Takže až něco budeš vědět z reálných vlastních zkušeností, třeba o těch zárukách, jejich využití atd. klidně se zase rozepiš. Zatím v tom tak trochu plaveš.
Hrát si na nic nepotřebuju. Já ti ojetiny neberu, holt i ty někdo musí kupovat, tak si je užívej. ;-)
Já mam špatný úhel pohledu a ty 550ky, 650ky, Cayenne V8, A8 4,2 a W12ky atd co tam stojí půl roku a rok, to sou jen bludy. To je fikce, vlastně mam vlčí mlhu, tam auta tam nestojí a ty inzeráty sou paranoidní schizofrenie.
Jo tak to pardon.......
A ty statisky kolik % lidí v prémie kupuje naftu sou taky falešný, resp. tu nfatu kupují jen kvůli dojezdu aby nemuseli chudáci stavě tak každch 300 Km. Protože celý národ sou frajeři, co dají 800 km na jeden zátah, netankujou, čůraj záasadně do petky v káře za 2 mega a maj gumový záda, který neprotahujou. Ňikdy nejsou unaveni a vždy svěží, víc jak králíček Azurit po vyndání z pračky.
vůbec jim nejde o spotřebu a následný prodej, oooh, já bloud, jak sem mohl žít v tak krutém omylu, ba co, fikci a takto jim křivdit.
Jdu zapalit svíci rudovi dieslovi a dam mu dvakrát zahrát zdrávas >:D >:D >:D
On ti nikdo nebere fakt, že ve vyšších třídách hraje prim nafta a že objemné benzíny stojí zcela mimo. Je to logické a jasné, benzín v těchto třídách nic navíc nenabízí.
Možná u tebe bude problém s pochopením diskuze, ale těžko soudit.
Proč stojí mimo? No vystihl jsi to, ten motor nenabídne prakticky nic navíc než diesel a ještě si za to žádá velké množství paliva. Takže proč platit za nic? Já třeba diesel vidím v těchto třídách jako prakticky jedinou logickou volbou. U podobné kategorie aut ztrácíš milion(y) po pěti letech vždy, jedno jestli jezdíš naftou nebo benzínem.
Já prakticky nepotřeboval vysvětlovat proč si kupuješ to, co si kupuješ. To je každého věc a každý má ke své volbě vlastní důvody.
Ale :
Ad1) Dnes je stále na výběr, v každá třídě benzínovou verzi najdeš bez problémů
Ad2) Nechceš-li prodělat milion za 4-5 let od nákupu, pak lze kupovat v jiných cenových kategoriích. Ten, kdo kupuje tyto kategorie vozů ví, že právě milion může být ta ztráta v daném období a počítají s ní.
Jo to můžu, Můžu si koupit oktávku za 450 fungl novou se zárukou. Klidně, mohl si si pro nít dojet tady za roh, místo toho se vláčet do tramtárie pro Cadillac.
Mohl, ale proč bych to dělal.
Abych zjištoval jak je na tom Oktávka s kvalitou? To u novýho nepoznam, 5 let si jí nechávat nechci a jezdit v autech co mi nesedli mě už přestalo bavit. Úplně mi stačilo BMW.
Pokud to nebereš jen jako přesun z A do B, je potřeba mít k tomu vozu nějaký vztah. Jak k tomu není vztah a si jen uživatel, tak mě to nebaví.
Jo, někdo to akceptuje. Mega ztráta, ok.
Já to neakceptuju, takže to nedělám, v Oktávce jezdit nechci, stejně jako v Superbu, který mě osobně nic navíc nenabídne, obří kufr nepotřebuju, ani super místo vzadu,desing mě neoslovuje, nu proto tím nejezdím.
Ty 5 let starý auta maj tu výhodu, že sou za skvělý poměr cena výkon a navíc při následném prodeji se na tom tratí relativně minimum.
Na 300C sem za 26 měsíců prodělal 25 tisíc, když nepočítám servis toho auta.
Vidíš, byl bych hvězdou PR. Automobilovej Láda Hruška. Kurnik nemáte číslo na Novu?
že by tam zavedli auto koutek.
Za chvíli by mě angažovoval VW Group.
Stachanovec Baryk právě ujel trasu praha - ostrava za 6,5 litru, Kupujete nejúspornější vůz na světě - škoda Fabia.
Tisíce děkovných dopisů a fanynek bych měl víc jak Gott >:-[]
A také nemalé procento lidí kupuje auto na úvěr a tam se také projeví rozdíl mezi novým a ojetým. Je to také dáno tím, že velké leasingovky ojetiny moc nefinancují a ty ostatní ti to osolí, je to podobné jako když si vezmeš půjčku od KB nebo od např. Homecreditu. Takže u nového auta za 350 máš nakonec stejnou splátku jako u ojetého za 270.
ak ta rodina ma 300k a fabia je im malo, skocia do dacie a kupia funglovku mcv II v nafte s klimou a 572l kufrom za 295 tis. kc a nebudu riesit nejaku jazdenku s pochybnymi km
Sedel jsem tuhle v Rapidu a ty vyplne ve dverich jsou hrozne. Prvni co me napadlo, ze je to z doby S120, Favoritu, takove uzoucke a lacine, slusna nizsi stredni ani nahodou.
Doufam, ze Fabia bude o tridu jinde.
no to je hlavně tím, že rapid není nižší střední, ale low cost mutant mezi segmentem B a C. Nižší střední, tedy plnohodnotý segment C je Octavia. A i ta šla kvalitou oproti předchůdkyni dolů. VW to dělá záměrně kvůli omezení kanibalizace mezi vlastními modely, ale to je známá věc. Fabii jsem viděl v ŠA už před zahájením výroby, a ač se nám naše placená média snaží namluvit cokoliv, žádný zázrak to není, zvenku vypadá dobře kromě zadku, interier je lowcost, jízdní vlastnosti nemohu posoudit, neřidil jsem ji. Prostě oproti konkurenci nijak nevyčnívá ani nahoru ani dolu.
Není auto náhodou od toho aby jezdilo? Tedy bez reálný zkušenosti za volantem psát o nevyčnívání to vyznívá dost kostrbatě.
Nezastávám se Fabie, kupovat jí nemíním, ale tyhle soudy bych si nedovolil. ;-)
No chtělo by to nejprve přečíst si pořádně příspěvek na který reaguješ. Psal jsem, že jsem ji neřídil, tedy řízení nehodnotím, hodnotím design z venku a zevnitř, kvalitu interieru, který jsem reálně viděl, což ty podle mě říct nemůžeš.
U nás ji na autosalonu mají, ale dnes ráno ještě byla pod saténovou plachtou. Třeba až pojedu z práce, bude již odkrytá :yes: Sám se na ní docela těším a zajdu se kouknout. Pokud bude skladem slabší tsi, možná i projet :-)
Jo jsou,dnes jsem si ji prohlížel,stříbrnou a tu metalickou modrou jak je na titulce.
Dojmy jsou,interiér určitě posun v před oproti minulé generaci,z boku a zezadu nevypadá zle,je tam vidět návaznost na předchozí generace,ale ten předek....no,pořád se nezbavil té optiky úzké a vysoké a to je škoda,hlavně v té modré to bylo do očí. Nějak mi tam nepasují ty ohromné světlomety,tak nějak tu příď opticky zatěžují.
Ovšem posun ke kráse tam proti min.generaci je znát,ale ty předčasné vánoce se nekonají,čekal jsem trošku víc.
presne ano ..... tie predne svetla sa mi zdaju tiez moc velke ( na fotkach urcite ) .... nevidel som novu fabku este nazivo ale rapid s tymi mensimi stihlejsimi svetlami vpredu vyzera o dost sportovejsie a tak nejak elegantnejsie a stihlejsie..... fabia je ako celok pekna to nemam problem uznat..... a na velke svetla sa casom urcite zvykne..... ale trosku ma mrzi ze su az tak velke... cakal som mensie sikovnejsie sportovejsie reflektory.. nieco na styl a la rapid.... stale si zvykam ... nejako mi tieto obrovitanske svetla na fabke nepasuju .... tak snad nazivo budem spokojnejsi... ;-) ... nepochybne ale asi budu dobre svietit :yes:
suhlas .... vanoce asi nie... skor mikulas ;-) ... ono casom emocie opadnu.....
DNES V 11.11 HOD. ODHALOVALI FABII.
Měl jsem v ruce dvě. Druhou a třetí výbavu. Druhá na rozdíl od třetí vzadu bubny a man. klimu. Taky jiný potahy, posaz dobrý, sedačky pohodlné,se slušným bočním vedením, prostor jak nad hlavou tak podelně OK.( Mám 190cm.)
Volant ,ve třetí výbavě multifunkční, padne hezky do ruky.
Výplně dveří na pohled neurazí, avšak na omak umakart a krok zpět. Při poklepu děsný zvuk. To samé i palubovka.
Středová konzola ala Š120. Hlavně s manuální klimou je to vidět.
Upřímně, těžké rozhodování. Kromě slabšího interieru bych autu nic zásadního nevytknul.
Někomu ty plasty vadit nemusí, takže koupit. Mě osobně to vadilo.
A fakt že jo, večer kolem 18h byla odhalená :yes: Viděl jsem jí jen přes výlohu a zboku. Ta modrá co je na fotkách + litá kola. Je to trošku moc hranaté (jak Focus II) ale vypadalo to celkově velmi slušně :-) Zítra půjdu z práce dřív a zajdu juknout :*)
No čtu, že diskuze je tu opravdu na úrovni.
Nikdy jsem neuvažoval o koupi nového auta a už vůbec né Š-Fabia. Za poslední dobu, co se objevili informace ohledně trojkové Fabii, tak jsem názor úplně změnil. Každý od auta očekává něco jiného, tak je na něm, co za chyby u jiných aut chce hledat a u svého né.
Tento týden si jdu objednat Fabii combi, kterou jsem si poskládal podle svých požadavků a dostal se na částku 325tisíc. Když si vzpomenu, že své poslední auto jsem pořizoval za 215tisíc a každý rok do něj nacpal 10-15tisíc(po 7letech ježdění), tak neváhám ani chvíli.
Také bych si raději vozil zadek v Audi, VW a v podobných značkách ,,kvalitnějších,, vozidel. Bohužel jednak na to nemám, koupit auto méně jeté a nechci do toho následně každý rok sypat peníze. Proto za mě Š-Fabia ano. Mít 5 let za 990Kč záruku, tak je to zadarmo.
Jasně, dát +100 tis. navrch vůči ojetině ti nevadí, ale 7 let dávat postupně +10 tis./rok ti přijde jako hrůzná představa...
No každý jsme svého štěstí strůjce. Ale ano, koupit si financování, koupit si nový auto, je mnohem pohodlnější. O co méně pohodlná je provoz ojetiny, o to pohodlnější je obvykle jízda s ní. Můžeš si totiž obvykle dovolit o třídu až dvě větší model >:-[]:-!
A co je levnější, o tom snad nemá cenu se vůbec bavit. Nové auto znamená reállně předražený značkový servis, předražené orig. díly, oškubou tě na financování... Ale hlavně že máš nový...
Ano, nový je nový, ale je tak těžké se podívat pravdě do očí a přiznat si, že na nový zkrátka nemáš? Vždyť už i ti velespěšní podnikatelé na to přišli a raději nakupují ježděnky z Mnichova nebo Ingolstadtu :-!
Ano, tak nějak podobně. Stejně jako není nic špatnýho na koupi PŘIMĚŘENÉ ojetiny, není nic špatnýho na koupi novýho auta. To nový, zejména pokud jde o vyšší třídu na pár let, je dražší. Ale mám-li na to, proč si neudělat radost, neubrat pár starostí, a potřebuji-li - lépe nereprezentovat.
Ale není třeba to reprezentovat jako jedinou možnou a rozumnou volbu.
o tom lépe reprezentovat je to taky na delší diskusi a ne úplně s tebou souhlasím. Taková roční A4 podle mě udělá mnohem víc parády než nějaká Octavia, kteroum mají všichni podvodníci (ou-tú), partners, EONi a další jako služební...
Ono s novým autem nemusíš servis (myšleno oprava vad) na nějaký ten pátek vůbec řešit, kromě pravidelných prohlídek a ty většinou nejsou zase tak hrozný zásah do rozpočtu.
Ale vždyť já nikde netvrdím, že koupě nového auta je holý nesmysl. Já jen říkám, že je to v prvé řadě mnohem pohodlnější (a dražší) řešení. U koupi ojetiny vstupuje do hry 1000 a jedna záležitostí, původ, stav, typ, stáří, nájezd, kvalita servisní péče, co je vůbec na trhu k dispozici, problémy s dovozem, ... Tohle u nového prostě odpadá.
Ojetinu prostě musíš umět kupovat, a i znalý má riziko, že se spálí. Koupi nového zvládne každý, bez vážnějšího rizika. Přirozeně ale za tu jistotu musí zaplatit. A je pravdou, že pro mnohé je vlastně koupě nového vozu svým způsobem i levnější řešení. Svým způsobem.
Já se vyjadřoval pouze k tomu, že u nového vozu ceny ND (servisu, krom pravidelného) nemá moc význam řešit.
Ona otázka (ne)výhodnosti má opravdu mnoho faktorů a nelze to nijak paušalizovat. Určitě jde udělat skvělou koupi ojetiny, stejně jako se pěkně spálit. Jistota je opravdu vykoupena cenou a je na každém, zda-li toto akceptuje ;-)
Ceny ND u nového? No jde zas o to, jak dlouho si to plánuješ nechat. Jestli firemní kasika 3 roky vylítat a pak rychle pryč, tak opravdu ceny ND nebo spolehlivost vůbec nemá smysl řešit. Koneckonců koncern VAG přesně tohle moc dobře ví.
Přeci jen i když plánuješ užívání na delší dobu, pak tě nikdo nenutí používat originální ND a autorizovaný servis. Po záruce stejně většina jezdí jinam... Záruku máš pokrytou a pak máš možnost volby.
:-) No já určitě auta neprodavam. Je ale pravda, ze za poslednich asi 6 měsíců hledám ke koupi auto. Od té doby,co se dostaly informace o trojkove Fabii na NET, tak jsem zaměřený na tento vůz.
Před 14 lety jsem si pořídil jako jeden z prvních zákazníků Fabii 1. generace a nestačil jsem se divit, jak často jsem řešil v servisu závady, než je časem Škodovka na vozech vychytala. Podotýkám, že tehdy byla záruka 6 měsíců, ale i tak.. . ;-\
Tak ono se obecně říká, že bys měl počkat asi tak tři čtvrtě roku, než to auto řádně vychytaj. To platí nejen o Škodovkách. Ale znáš to, soused to ještě nemá, táto, budeme první v ulici >:-[] To je silnej argument, kterýmu nepodlehnout je skoro nadlidskej výkon >:-[]
dve tretiny roznych mensich zavad sa na aute objavia ( a vychytaju ) v prvom roku vyroby ( to je statistika.... nie moj vymysel ) ..... ak chce mat teda clovek istotu a kupit uz auto trosku omaknute tak je lepsie pockat aspon pol roka az rok a tak kupit ..... istotne by som nekupil prvu fabiu ktoru k nam dovezu , tu prenecham nedockavcom ..... iste riziko tu je sice vzdy ale u prvych kuskov je rozhodne vacsie.... ;-)
ide o to ze prve auta z prvych mesiacov vyroby mozu mat viac drobnych zavad ako tie ktore sa uz vyrabaju rok dva ( nevravim ze musia mat a ze vzdy maju ).... ano riziko je tu stale...... mozes kupit auto ktore je po facelifte vyraba sa 5 rokov a napriek tomu sa ti vyskytne problem ktory nemali ani prve kusy.... ale je percentualne aj statisticky dokazane ze prve kusy su rozhodne s vacsim poctom moznych mensich zavad ako tie ktore sa uz vyrabaju v druhom... tretom... a dalsom roku vyroby..... nikde nie je povedane ze ked kupis prvy kus fabie tak sa ti rosype... to nie.... moze byt uplne ok...... ale statisticky je prave v prvom roku vyroby objavenych u kazdej znacky najviac drobnych chyb a roznych nedostatkov..... ( ktore sa zvacsa ani nedozvies a riesia sa priamo v procese vyroby zo dna na den... ) .....
Protože třeba taková Octavia 1 je krásný příklad, že to není ani zdaleka pravda. Zezačátku to byly spíše nevhodné motorizace než porblémy, FL přinesl téměř dokonalost a více elektroniky a s postupem času se na voze více a více šetřilo a kvalita šla do kopru.
Kvalita modelů prostě není stálá a vstupuje do ní mnohem víc faktorů než "naučit se" model montovat. Koneckonců co je to dnešní montáž na lince? jen zapojuješ kabelové svazky a stavíš LEGO. Jednotlivé dílčí skupiny jsou stejně dopředu sestaveny roboticky... A první zlepšení můžeš čekat až se začnou projevovat dětské nemoci a v servisech se začnou hromadit naštvaní zákazníci :-) Takovému TSI třeba trvalo myslím nějaké 3 roky, než z chorobné hromádky neštěstí dokázali uplácat chatrný pískový hrad.
tu je par vyrobnych systemov ktore sa ucia ziaci na teorii na kazdej VS na strojarine zameranej na automobilovu vyrobu alebo na roznych inych ekonomickych odboroch .... mam to uz davno za sebou ale co to este pamatam.... system vyroby "just in time" je to co toyote vzdy vynieslo super spolahlivost..... niet lepsieho planovania a koordinacie vo vyrobe ako maju prave japonci ... minimalizuju chyby uz v zaciatku procesu vyroby
[odkaz]
pojmy ako just in time alebo kaizen... tie ovlada kazdy odbornik ktory robi v procese vyroby... ci uz robi v rollse alebo v dacii je jedno ... aspon by mal ovladat
statistiky vyplyvaju z istych merani pozorovani porovnavani a kontroly...... nie su vymyslene
Jenže jedna věc je teorie a druhá praxe... My jsme se na VŠ učili tolik věcí ... a pak přišla realita a zjistil jsi, že teorie je dobrá sotva do skript ;-)
v tomto sa s tebou nehadam..... ale system vyroby s akym prisla toyota ako prva na svete je rozhodne o praxi..... o skusenostiach a o sposobe planovania aj o odvahe .... s teoriou by celosvetovy uspech nedosiahli
jedna vec vyplyva z druhej... na spolahlivost ma vplyv vela faktorov... a sposob vyroby just in time je kluc k uspechu toyoty.... a dnes uz nielen toyoty....
treba si tieto veci nastudovat hlbsie.... ja nie som odbornik na systemy vyroby..... ale jedno viem urcite.... japonci to maju prekoumane vyborne... a aj ich mnohe modely testuju najprv na domacom japonskom trhu a az potom po istom case pustaju do europy.... to je tiez jedna z metod ako minimalizuju chyby v autach ktore k nam uz dovazaju do europy... ak aj muchy su tak tie male muchy vychytaju uz doma ... a do europy poslu auto tip top..... a to nie je moj vymysel.... dodnes si pamatam ako nam to profesor tlkol do hlav.....
Máš zčásti pravdu, neboť do tzv. "neustálého zlepšování" výrobku patří i ekonomická stránka, takže se stává i to, že se vlivem dodatečných úspor auto naopak zhorší.
nie je ziadnym tajomstvom ze dnesne auta su skladacky ktore podliehaju vplyvom tejto zrychlenej konumnej doby.... auta ktore maju dlho vydrzat su dnes neziaduce aj pre samotneho vyrobcu....... podobne je na tom aj elektronika.... kupis fotak a za 3-4 roky kupis novy.... ak nie skor..... auta bohuzial dopadnu casom tak isto ... taka je konzumna doba
Konzum určitě vládne světem ale jaksi si nedokážu představit výrobce, který má radost, že se mu sypou auta po 3 letech. Asi by dlouho výrobcem nebyl! >:D
bohuzial je to tak... dnesne automobilky ziju dost prave zo servisu... a z toho ze vedia ze ich zakaznik si o 4 roky pride opat po nove auto..... nikto ti uz dnes nebude robit auto s komponentami ktore vydrzia 12-15 rokov... casy zigulakov su prec...
Takže dneska najetých cca 65km v nové Fabii 1,2TSi verze Ambition s 66kW. Jízda po dálnici, okreskách i ve městě = průměrná spotřeba 5,7l/100 km. Jeli jsem v počtu třech dospělých osob. Jízdní vlastnosti překvapivě výborné, auto zrychluje bez nutnosti podřazovat - stačí se držet něco nad 1300 otáček za minutu a když chce člověk zrychlit, tak na to šlápne. Podvozek dobře nastavený (využíval jsem spousty záměrně nerovností, kanálů). Je problém udržet povolenou rychlost v obci 50, na dálnici při rychlosti 180km/h okamžitá spotřeba ve třech lidech kolem 12,4l/100km. Popravdě jsem nečekal, že vlastnosti vozidla budou tak kladné. Překvapilo mě i místo vzadu pro nohy, když jsem si dal sedačku řidiče pro mě už do zbytečně vzdálené polohy, tak i s mými 180cm jsem měl vzadu komfort. Je pravda, že delší cestování ve třech lidech vzadu už příjemné tolik nebude.
Zdravim pani,ja tiez cakam na F3 na slovesku podla vasho cennika by som bral auto vo svojom nakonfigurovanom stave asi hned 338 500 czk u nas v prepocte asi 12 250 eurokorun,ale ako poznam SkodaAS tak ta cena bude niekde okolo 14 500,euro a to nehovorim o rozlisnosti konfiguratora ktory je v cechach na tom lepsie.A ozaj na yetiho zadna akce?