Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf: V osmé generaci také jako SUV

SUV s názvem slavného kompaktního hatchbacku má dorazit na trh v roce 2018.
Zpět na článek
12. 11. 2014 09:08
Avatar - Ada je zase tady
12. 11. 2014 08:08
A už je to tady
nazývat normálního kombíka (normální kombík je ten, který netahá břicho po zemi) vozem kategorie SUV mi připadá trochu úchylné.

V tom případě byl můj starý Passat B5,5 4motion s paketem pro špatné cesty také SUV, jak se domnívá redakce? :no:
Rozbalit vlákno
1
12. 11. 2014 14:20
Re: A už je to tady
Ani se nad tím už nepozastavuji. Je to jen jasná snaha automobilek vydojit ze zákazníků co nejvíce peněz za co možná nejmenší náklady. Módní zaklínadlo zvoucí se SUV k tomu slouží báječně.
Avatar - fOE
12. 11. 2014 08:19
Uz to prestava davat smysl
Mit radu SUV (tiguan, Touareg), mit koncernove bratry s vlastni radou SVU (Q3, Q5, Q7, Yety, *snowman, dalsi planovane SUV od seatu), mit u kazde z velkych koncernovych znacek vlastni inkarnaci allroadu a to znovu na vice modelech. Mit k dispozici klasickou 4*4 od malych aut az po luxusni limuzinu napric portfoliem a to jak pro manual tak pro automat....
... a do toho uvazovat nad SUV od Audi TT, SUV od Golfu atd.?
Proc? Vyplnovat skulinky na trhu je sice hezke, ale neprijde mi, ze by zrovna tady koncern VW nejakou skulinku mel.

Nevim kam tim automobilky miri, jestli ma byt vysledkem nabidka automobilky obsahujici 25 ruznych modelu SUV kde si zakaznik vybere co centimetr svetle vysky to jiny model?

Ano, kupovat me to nikdo nenuti. Je to jen takove zamysleni.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - dal
12. 11. 2014 08:24
Re: Uz to prestava davat smysl
Smysl to má ten, že s minimálními náklady si znásobím zisk.
Také platí, že když to nebude nikdo kupovat, tak to nebudou vyrábět.
Avatar - fOE
12. 11. 2014 08:31
Re: Uz to prestava davat smysl
Tak to vidis dal nez vidim ja, znasobeny zisk a "kdyby to nikdo nekupoval nebudou to vyrabet" u auta co ma teprve jit do produkce v roce 2018.
Avatar - dal
12. 11. 2014 10:50
Re: Uz to prestava davat smysl
Blbě jsi to pochopil, já jen říkám, že za pár dodělávek na již hotovém základě se zinkasuje daleko více peněz. Co nechápeš na tom, že když to nebude nikdo kupovat např. i v tom roce 2018, tak to nebudou vyrábět?
Avatar - Emel
12. 11. 2014 09:00
Re: Uz to prestava davat smysl
Portfolio každé jednotlivé značky je přece jen oddělené. Jsou salony, kde jede jen Škoda (VW, SEAT)... a fleety, které berou jen tu jednu značku. Jako zákazník Škody bych byl smutný, pokud bych chtěl 4x4 a musel kvůli tomu koupit SEAT, na kterém mi třeba zase vadí něco jiného. Co se tedy týče jednotlivých značek, problém nevidím, jsem rád, že v rámci možností se dá kombinovat bez omezení (naopak třeba DCC u Octavie bych viděl rád).

Co se samotného VW týče, tam už tomu rozumím míň... nacpat SUV mezi allroad a Tiguan... zároveň to ale nemůže být žádný úlet typu Juke, se jménem Golf to dost dobře nejde...
Avatar - woody-alien
12. 11. 2014 09:08
Re: Uz to prestava davat smysl
Přesně tak. Když to zjednoduším, tak "Golf SUV" je pro mě Tiguan. Golf Allroad smysl dává, cpát něco mezi to je divný. Momentálně VW možná chybí odpověď na Captur apod., ale to záSUVkovým Golfem nevyřeší. ;-) Jen jestli nechytli u VW infekci od Fiatu, dělat to s Golfem podobně jako u F500 - stokrát jinak.
Avatar - white label
12. 11. 2014 11:51
Re: Uz to prestava davat smysl
Je to jen detail, ale nikoli mezi alllroad a Tiguan, ale alltrack a Tiguan. Navíc zapomínáte na CrossGolf, což byl croossover z Golfu+ a jeho nástupce pravděpodobně přijde jako crossová verze Sportsvanu.
12. 11. 2014 10:12
Re: Uz to prestava davat smysl
SUV od Golfu už mají - Tiguan.
12. 11. 2014 10:15
Re: Uz to prestava davat smysl
Chybí jim něco jako Nissan QQ. A na něj asi bude mířit tento Golfík a jeho další varianty od Seatu a Škodovky.
Avatar - Emel
12. 11. 2014 11:04
Re: Uz to prestava davat smysl
Ne že bych viděl velký rozdíl mezi Tiguanem a QQ... ale může být, že jsou jim inspirací úspěchy Nissanu.
12. 11. 2014 11:35
Re: Uz to prestava davat smysl
Já bych nějaký rozdíl mezi kompaktním crossoverem a SUV viděl. Crossover Golf s motory 1.2 TSI a 1.6 TDI by se pod Tiguan v pohodě vešel. Na stejném základě pak může být i nový Yeti a něco od SEATU.
Avatar - Emel
12. 11. 2014 11:47
Re: Uz to prestava davat smysl
Pokud bude crossover Golf, pak se standardní paletou motorů... jinak budou lidi brblat.

Že má dnes Tiguan jako nejslabší motory 1.4TSI a 2.0TDI je fakt, ale není to důvod pro nový model... nabídnout Tiguana s 1.6TDI by bylo jistě jednodušší řešení. Vůbec, výkon motoru jako rozdíl mezi crossoverem a SUV neberu... a jiný rozdíl mezi QQ a Tigim nevidím.
12. 11. 2014 12:04
Re: Uz to prestava davat smysl
Tak se podívej na rozměry. QQ je spíš trošku vyšší kompaktní HB. Pokud zůstanem u Nissanu, tak proti Tiguanu bych postavil X-Trail.
Avatar - white label
12. 11. 2014 14:37
Re: Uz to prestava davat smysl
Který Qq, současný, nebo minulý?
12. 11. 2014 16:38
Re: Uz to prestava davat smysl
Tiguan má na délku zhruba 4,4 metru. Opravdu je QQ o tolik menší? Nepřišlo mi.
Avatar - Emel
12. 11. 2014 20:16
Re: Uz to prestava davat smysl
Nižší je...
12. 11. 2014 22:22
Re: Uz to prestava davat smysl
Myslíš v karoserii, nebo v podvozku? Výšku moc neberu do kompaktnosti.
13. 11. 2014 07:49
Re: Uz to prestava davat smysl
Zvedni zadek a běž se na Tiguana a QQ podívat. Tahle debata je o ničem. Stejně tak jako reakce na možné motory 1.2 TSI a 1.6 TDI.
13. 11. 2014 11:03
Re: Uz to prestava davat smysl
Neviděl jsem je vedle sebe, ale nepřišlo mi, že by byl QQ o tolik kompaktnější (tedy na úrovni Golfu, nebo Yetiho). Jak jsem napsal, výšku moc neberu do kompaktnosti.

A co se ti nelíbí na mé reakci na tebou navrženou motorovou paletu? Tobě nepřijde smutná a ubohá? >:-[]
Avatar - white label
13. 11. 2014 11:14
Re: Uz to prestava davat smysl
Já viděl nový "oteklý" Qq vedle Juka, a to mi (v tomto ohledu) docela stačilo, viz má včerejší reakce z 12:17 + reakce na to od fOE z 12:49, která to v podstatě potvrzuje.
13. 11. 2014 15:59
Re: Uz to prestava davat smysl
Napsal jsem, že Golf crossover dostane 1.2 TSI a 1.6 TDI. Nikde jsem nepsal, že to bude celá motorová nabídka. Je to jedna z věcí, která oddělí crossover Golf od Tiguana. Ale už jsem pochopil, že tady asi nikoho nepřesvědčím. Budete si muset pár let počkat. Ale i dle tohoto článku by Vám mělo být jasné, že Tiguan se třemi řadami sedadel bude mířit na X-Trail a crossover Golf na QQ.
13. 11. 2014 16:51
Re: Uz to prestava davat smysl
Ano, o něco slabší základ, než má Tiguan, si umím představit.

I když bude prodloužená verze, krátký Tiguan má být pořád v nabídce. Není ani zřejmé, jestli tu prodlouženou verzi v EU vůbec nabídnou. Jestli jsi myslel prodloužený, měl jsi to napsat.
Avatar - white label
13. 11. 2014 11:06
Re: Uz to prestava davat smysl
Arogance na úkor racionality ti příliš nesvědčí.... :*) ;-)
13. 11. 2014 15:54
Re: Uz to prestava davat smysl
Ta racionalita tady chybí někomu jinému.
12. 11. 2014 22:25
Re: Uz to prestava davat smysl
Jinak X-Trail je myslím o pár desítek centimetrů delší než Tiguan.
13. 11. 2014 08:01
Re: Uz to prestava davat smysl
Přečti si článek pod kterým diskutujeme. Je z něho zcela jasné, že crossover Golf půjde proti QQ a Tiguan proti X-Trailu. Jestli ti nestačí Nissan, tak si tam můžeš dosadit crossover Mégane a nový Koleos.
13. 11. 2014 10:55
Re: Uz to prestava davat smysl
Jasně, protože Renault a Nissan řídí modelovou politiku VW. Všechno je možné a Tiguan má nad sebou prostor. Stejný článek však mluví o prodloužené verzi pro export. USA a Čína jsou dva trhy, kde to chce větší auto, ale ten kratší by se tam ani neměl prodávat. Těžko říct, co mysleli "up-market." Třeba nemá dostat kabinu odvozenou z Golfu, ale spíš se přiblížit Touaregu. Jak jsem napsal, všechno je možné, pravděpodobně o něco povyroste, ale nevsadil bych si na to, že by přidali řekněme 25 cm v krátké verzi (to by dosáhl úrovně X-Trailu).

Ten článek také hovoří o tom, že si tenhle crossover v podstatě zachová karoserii pětidveřového Golfu. O tom jsem tu psal a rozhodně si to umím představit. I s Tiguanem nad ním, aniž by narostl o čtvrt metru.
13. 11. 2014 16:04
Re: Uz to prestava davat smysl
Nepsal jsem, že VW dělá modelovou politiku dle Renaultu a Nissanu. jen jsem se tady na jejich příkladu snažil vysvětlit rozdíl mezi Tiguanem a crossoverem Golf. Chtěl jsem vám jen pomoci vyřešit otázku proč crossover Golf, když je tady Tiguan. Pokud jde o ty míry, tak tam vždycky rozdíl bude.
13. 11. 2014 17:02
Re: Uz to prestava davat smysl
Tuhle otázku ale nikdo neřeší. Tady se řešilo, že Tiguan je SUV od Golfu. Sám píšeš, že to bude crossover. I článek nakonec dementoval titulek a perex. A pak se tu samozřejmě spekulovalo, co přesně by to mohlo být. Ale SUV to nebude, že.
Avatar - white label
12. 11. 2014 12:17
Re: Uz to prestava davat smysl
Já bych taky viděl rozdíl např. mezi CrossGolfem/Golfem Alltrack a Tiguanem.
I když zrovna nový Qq je na poměry croosoveru spíš "SUVéčkový". Stačí si (v tomto ohledu) přímo porovnat Qq s Jukem.
Avatar - fOE
12. 11. 2014 12:49
Re: Uz to prestava davat smysl
Tak tak, novy QQ uz na me pusobi dospele i v segmentu SUV a to jak zvnejsku tak uvnitr.
Proto pokud stavet neco "noveho" klidne, ale jako konkurenta spis k Juke a pokud by fakt chteli udelat neco extravagantnejsiho, resp. mensiho tak to nebude na platforme Juku (to je fakt male auto) a ani jmenem bych to nespojoval s Golfem (definice obycejnosti).
To uz mi fakt dava vetsi smysl zvedat brouka.
12. 11. 2014 16:40
Re: Uz to prestava davat smysl
>:D To by byla hodně smutná paleta motorů. Jsme přeci v nižší střední, navíc by šlo o vyšší auto.
Avatar - Emel
12. 11. 2014 20:18
Re: Uz to prestava davat smysl
To by byla... stejně jako u QQ ;-)
12. 11. 2014 22:27
Re: Uz to prestava davat smysl
To by prostě nešlo. Ani Yeti nemá tak ubohou nabídku.
12. 11. 2014 10:16
Re: Uz to prestava davat smysl
Tak ještě jednou: SUV od Golfu už mají - Tiguan. Co to tedy vlastně bude? Něco jako Alltrack verze Sportsvanu? Nebo "krátkého" Golfu? Realita je, že na stole mají hromadu návrhů. Ale většina se nikdy nedostane do výroby.
Avatar - white label
12. 11. 2014 11:57
Re: Uz to prestava davat smysl
Alltrack je u VW crossover varianta Variantu/kombíku (viz Passat/Golf), pro kratké verze crossoveru používá označení Cross..., viz CrossUP!/CrossPolo/CrossGolf. Pokud tedy přijde crossová verze na bázi Sportsvanu (jako, že asi ano), bude to zřejmě opět "CrossGolf" (příp. Golf Crossvan apod.), jako nástupce crossového Golfu+. Takže u krátkých verzí VW: "něco jako alltrack" = "Cross", aspoň zatím.
Jestli Tiguan = "doslova" Golf SUV, těžko říct, každopádně je to to kompaktní SUV od VW, to ale neznamená, že by se případný Golf SUV mohl podobat na Golfa celkově víc, tedy nejen shodným názvem.
12. 11. 2014 16:30
Re: Uz to prestava davat smysl
Měl nějaký Cross pohon všech kol? U Golfu je to možné, ale nevím. Proto jsem sáhl po Alltracku. Alespoň Octavia Scout má (měla) ty věci, které jsou v článku napsané. Cross mám spojený jen s tím oplastováním.

Tak Tiguan je kompaktní SUV a jeho interiér vychází z Plus. Čekám tedy, že interiér další generace vyjde ze Sportsvanu. Po stránce designu karoserie to není Golf, ale to samé bych řekl o Plus. A později ho směřovali logicky víc k Touaregu. Nemají moc místa, tím spíš, pokud skutečně bude nějaká "stylová" verze Tiguanu. Z tohohle není jasné, jestli jen zvednou a oplastují nějakou karoserii, nebo jestli udělají novou.
Avatar - AUDIRS6
12. 11. 2014 17:39
Re: Uz to prestava davat smysl
Celkovo mi to prijde, ze uz im je jedno, ci sa budu "pozierat navzajom", hlavne nech zoberu dostatok z konkurencneho "kolaca" ;-)
Pouzijem tu dost extremny priklad: Porsche 911 a Cayman. Tie 2 auta sa uz dost slusne prekryvaju z hladiska toho, co ponukaju svojim zakaznikom. Nehovoriac o tom paradoxe, ze mnohi povazuju Cayman za jazdne zaujimavejsie auto.
Takze VW uplne s kludnym svedomim vypusti "Cross Golf" ( ako kedysi hoooodne davno), nizsie bude nove male SUV, pod nim Cross Polo...
Nad nim - Tiguan - ktory sa vraj ma medzigeneracne trosku "zluxusnit" ma byt v 2 velkostiach, plus jeho stylovka; medzi neho a Touareg sa ma este zmestit nove 7 miestne SUV tiez na MQB ( jeho velkost ale vobec nechcem ani tipovat, ked viem aky velky je Touareg) no a v tej dobe uz budu jazdit test. muly Touarega 3, ktory asi tiez bude musiet narast a udrzat technicky a luxusny odstup od tych nizsie...
Takze situacia zapeklita :-!
Ak si ale za vzor zobrali Porsche s ich Caymanom a 911, tak by asi nemal byt problem ;-)
12. 11. 2014 17:48
Re: Uz to prestava davat smysl
Cross Golf si rozhodně umím představit. Ale jestli něco takového měl autor na mysli, to nevím.

Jestli tím sedmimístným SUV myslíš CrossBlue, tak to má být větší než Touareg (koncept byl pětimetrový, což je logické vzhledem k tomu, pro jaký trh má být primárně určené).
Avatar - AUDIRS6
12. 11. 2014 18:52
Re: Uz to prestava davat smysl
z mojich zdrojov zase vyplyva, ze hierarchicky ma byt pod Touaregom...
tak za par rokov sa dozvieme, kde bola pravda ;-)
12. 11. 2014 19:32
Re: Uz to prestava davat smysl
Ano, v hierarchii má být pod Touaregem. V USA potřebují něco většího a levnějšího. Mohli by samozřejmě Touareg nafouknout, ale to by nevyřešilo otázku ceny.
Avatar - white label
12. 11. 2014 20:28
Re: Uz to prestava davat smysl
Ani Cross Golf neměl 4x4, a to hlavně proto, že nevycházel z klasického Golfu (který naopak měl 4x4 k dispozici), ale z Golfu+, prostě dali přednost větší míře "velkoprostorovosti", před možností 4x4. Samozřejmě 4x4 mohl mít i Golf+, stejně jako by ho mohlo mít i současné CrossPolo, jenže dělat 4x4 jen k vůli crossové variantě by se zřejmě prostě nevyplatilo.
Avatar - AUDIRS6
12. 11. 2014 21:35
Re: Uz to prestava davat smysl
Starucky II Golf sa oznacoval ako? - ten co bol zdvihnuty viac nez dnesne SUV a mal 4x4....nejako mi to vyfucalo...
a urobit Polo 4x4, by uz vdaka Audi S1 nebolo ani moc problematicke, ani extra predrazene ;-)
Nehovoriac, ze potom by uz mohla aj v aktualnej generacii vzniknut planovana verzia Polo R, a mohla by byt tiez 4x4. ;-)
12. 11. 2014 22:42
Re: Uz to prestava davat smysl
Golf Country.

V době představení posledního CrossPola nic takového nebylo.
12. 11. 2014 22:42
Re: Uz to prestava davat smysl
Šlo mi čistě o asociaci. Cross mám spojený s plasty pro parádu, ne s funkčními prvky (pohon všech kol, ochrana motoru/ převodovky atp.). Nezkoumal jsem, co nabízí VW pro Alltracky, ale Scout tohle nabízel a očekávám, že to nabízí i VW. Stejně tak jsem nezkoumal Cross, možná tomu provedení křivdím. Ani si nejsem jistý, jestli měl Cross zvednutý podvozek. Proto jsem psal o Alltrack verzi Sportsvanu.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 11. 2014 13:38
Re: Uz to prestava davat smysl
Vychází to z toho, že každé pako co chodí po světě, tak musí jezdit v SUV, a když mu nalepíš znáček SUV třeba na cabrio, které musí být ovšem dostatečně nad zemí - BUDE SPOKOJENY! :-)
Avatar - SCHROJF
12. 11. 2014 09:08
HURA
Ze by konecne prisiel nastupca GOLFu COUNTRY??? :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
12. 11. 2014 09:42
Pripadá mi to ...
... ako by sa aj VW vybral podobným smerom, ktorý naordinoval Machione FIATU. Tam máme a budeme mať 500 na 100 spôsobov. VW bude mať GOLF na 100 spôsobov. Jasne prirovnanie možno nemiestne, ale keď človek vezme do úvahy že Polo vyzerá tiež ako menší Golf ... základ pre určitú jednoliatosť by tu bol už teraz.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2014 12:40
len aby sa navzajom nezacali pozierat
koncernove auta medzi sebou ... ved tu mame tiguana yetinu audi Q3 .......chysta sa SUV od seatu, mame tu alltrack golf 4x4 , octaviu scout 4x4, leon Xperience 4x4 ..... na co zase dalsie SUV od golfu? Pride mi to uz kontraproduktivne vyplnat kazdu malilinkatu medzierku na trhu ak vobec nejaka este medzera je...... ved koncern to ma pekne vsetko uz davno vykryte ..... uz teraz ma koncern tolko podobnych az rovnakych aut ze sa navzajom zeru medzi sebou .... no uvidime.... snad vedia co robia ale bol by som rad keby golf ostal golfom a nestala sa z neho druha fiatacka 500ka na nemecky sposob ( imidz golfu tymto rozhodne len utrpi ) s 20 roznymi karosarskymi kreaciami..... ako pise kolega vyssie

v sucasnosti ma koncern tolko SUV a 4koliek ze nevidim moc priestoru pre dalsie... ( a to este pride spominane SUV od seatu a velka Skoda ) ..... ocakavam koncernovy kanibalizmus ... pekne sa navzajom pozeru seat skoda vw medzi sebou.... a to este ani nespominam audi Q1 a Q2 [odkaz] ... totalne sa pozeru vsetci navzajom
Rozbalit vlákno
1
12. 11. 2014 15:15
Re: len aby sa navzajom nezacali pozierat
Podľa mňa je požieranie medzi sebou ten najmenší problém.Zisky budú tak či tak, nejaké vezmú konkurencii a to je hlavné.Predpokladám že oproti normálnemu Golfu tam nejaké veľké zmeny nebudú takže ani náklady nejak nestúpnu.Skôr by som však čakal SUV od Pola ako konkurent Capturu a tak. :-)
Avatar - Jaros71
12. 11. 2014 23:02
Zájem asi bude..
Myslím , že toto má VW zjištěné dobře!
Zájem o cokoliv ve verzích SUV a Crossover prostě je a bude.. ;-)
Tak jako většina lidí chodí oblečená volnočasově , tak i auta se mění.
Klasický sedan dnes už málokoho osloví , že ? >:D
Širší nabídka takových aut bude fajn , sám mám zájem o něco podobného..
Pro rodinku na výlety , lyže a dovolenou ? Ideální auta..4*4 ;-)
A protože se dobře prodávají , automobilky je budou nabízet!
Rozbalit vlákno
0