Ani se nad tím už nepozastavuji. Je to jen jasná snaha automobilek vydojit ze zákazníků co nejvíce peněz za co možná nejmenší náklady. Módní zaklínadlo zvoucí se SUV k tomu slouží báječně.
Mit radu SUV (tiguan, Touareg), mit koncernove bratry s vlastni radou SVU (Q3, Q5, Q7, Yety, *snowman, dalsi planovane SUV od seatu), mit u kazde z velkych koncernovych znacek vlastni inkarnaci allroadu a to znovu na vice modelech. Mit k dispozici klasickou 4*4 od malych aut az po luxusni limuzinu napric portfoliem a to jak pro manual tak pro automat....
... a do toho uvazovat nad SUV od Audi TT, SUV od Golfu atd.?
Proc? Vyplnovat skulinky na trhu je sice hezke, ale neprijde mi, ze by zrovna tady koncern VW nejakou skulinku mel.
Nevim kam tim automobilky miri, jestli ma byt vysledkem nabidka automobilky obsahujici 25 ruznych modelu SUV kde si zakaznik vybere co centimetr svetle vysky to jiny model?
Ano, kupovat me to nikdo nenuti. Je to jen takove zamysleni.
Blbě jsi to pochopil, já jen říkám, že za pár dodělávek na již hotovém základě se zinkasuje daleko více peněz. Co nechápeš na tom, že když to nebude nikdo kupovat např. i v tom roce 2018, tak to nebudou vyrábět?
Portfolio každé jednotlivé značky je přece jen oddělené. Jsou salony, kde jede jen Škoda (VW, SEAT)... a fleety, které berou jen tu jednu značku. Jako zákazník Škody bych byl smutný, pokud bych chtěl 4x4 a musel kvůli tomu koupit SEAT, na kterém mi třeba zase vadí něco jiného. Co se tedy týče jednotlivých značek, problém nevidím, jsem rád, že v rámci možností se dá kombinovat bez omezení (naopak třeba DCC u Octavie bych viděl rád).
Co se samotného VW týče, tam už tomu rozumím míň... nacpat SUV mezi allroad a Tiguan... zároveň to ale nemůže být žádný úlet typu Juke, se jménem Golf to dost dobře nejde...
Přesně tak. Když to zjednoduším, tak "Golf SUV" je pro mě Tiguan. Golf Allroad smysl dává, cpát něco mezi to je divný. Momentálně VW možná chybí odpověď na Captur apod., ale to záSUVkovým Golfem nevyřeší. ;-) Jen jestli nechytli u VW infekci od Fiatu, dělat to s Golfem podobně jako u F500 - stokrát jinak.
Je to jen detail, ale nikoli mezi alllroad a Tiguan, ale alltrack a Tiguan. Navíc zapomínáte na CrossGolf, což byl croossover z Golfu+ a jeho nástupce pravděpodobně přijde jako crossová verze Sportsvanu.
Já bych nějaký rozdíl mezi kompaktním crossoverem a SUV viděl. Crossover Golf s motory 1.2 TSI a 1.6 TDI by se pod Tiguan v pohodě vešel. Na stejném základě pak může být i nový Yeti a něco od SEATU.
Pokud bude crossover Golf, pak se standardní paletou motorů... jinak budou lidi brblat.
Že má dnes Tiguan jako nejslabší motory 1.4TSI a 2.0TDI je fakt, ale není to důvod pro nový model... nabídnout Tiguana s 1.6TDI by bylo jistě jednodušší řešení. Vůbec, výkon motoru jako rozdíl mezi crossoverem a SUV neberu... a jiný rozdíl mezi QQ a Tigim nevidím.
Neviděl jsem je vedle sebe, ale nepřišlo mi, že by byl QQ o tolik kompaktnější (tedy na úrovni Golfu, nebo Yetiho). Jak jsem napsal, výšku moc neberu do kompaktnosti.
A co se ti nelíbí na mé reakci na tebou navrženou motorovou paletu? Tobě nepřijde smutná a ubohá? >:-[]
Já viděl nový "oteklý" Qq vedle Juka, a to mi (v tomto ohledu) docela stačilo, viz má včerejší reakce z 12:17 + reakce na to od fOE z 12:49, která to v podstatě potvrzuje.
Napsal jsem, že Golf crossover dostane 1.2 TSI a 1.6 TDI. Nikde jsem nepsal, že to bude celá motorová nabídka. Je to jedna z věcí, která oddělí crossover Golf od Tiguana. Ale už jsem pochopil, že tady asi nikoho nepřesvědčím. Budete si muset pár let počkat. Ale i dle tohoto článku by Vám mělo být jasné, že Tiguan se třemi řadami sedadel bude mířit na X-Trail a crossover Golf na QQ.
Ano, o něco slabší základ, než má Tiguan, si umím představit.
I když bude prodloužená verze, krátký Tiguan má být pořád v nabídce. Není ani zřejmé, jestli tu prodlouženou verzi v EU vůbec nabídnou. Jestli jsi myslel prodloužený, měl jsi to napsat.
Přečti si článek pod kterým diskutujeme. Je z něho zcela jasné, že crossover Golf půjde proti QQ a Tiguan proti X-Trailu. Jestli ti nestačí Nissan, tak si tam můžeš dosadit crossover Mégane a nový Koleos.
Jasně, protože Renault a Nissan řídí modelovou politiku VW. Všechno je možné a Tiguan má nad sebou prostor. Stejný článek však mluví o prodloužené verzi pro export. USA a Čína jsou dva trhy, kde to chce větší auto, ale ten kratší by se tam ani neměl prodávat. Těžko říct, co mysleli "up-market." Třeba nemá dostat kabinu odvozenou z Golfu, ale spíš se přiblížit Touaregu. Jak jsem napsal, všechno je možné, pravděpodobně o něco povyroste, ale nevsadil bych si na to, že by přidali řekněme 25 cm v krátké verzi (to by dosáhl úrovně X-Trailu).
Ten článek také hovoří o tom, že si tenhle crossover v podstatě zachová karoserii pětidveřového Golfu. O tom jsem tu psal a rozhodně si to umím představit. I s Tiguanem nad ním, aniž by narostl o čtvrt metru.
Nepsal jsem, že VW dělá modelovou politiku dle Renaultu a Nissanu. jen jsem se tady na jejich příkladu snažil vysvětlit rozdíl mezi Tiguanem a crossoverem Golf. Chtěl jsem vám jen pomoci vyřešit otázku proč crossover Golf, když je tady Tiguan. Pokud jde o ty míry, tak tam vždycky rozdíl bude.
Tuhle otázku ale nikdo neřeší. Tady se řešilo, že Tiguan je SUV od Golfu. Sám píšeš, že to bude crossover. I článek nakonec dementoval titulek a perex. A pak se tu samozřejmě spekulovalo, co přesně by to mohlo být. Ale SUV to nebude, že.
Já bych taky viděl rozdíl např. mezi CrossGolfem/Golfem Alltrack a Tiguanem.
I když zrovna nový Qq je na poměry croosoveru spíš "SUVéčkový". Stačí si (v tomto ohledu) přímo porovnat Qq s Jukem.
Tak tak, novy QQ uz na me pusobi dospele i v segmentu SUV a to jak zvnejsku tak uvnitr.
Proto pokud stavet neco "noveho" klidne, ale jako konkurenta spis k Juke a pokud by fakt chteli udelat neco extravagantnejsiho, resp. mensiho tak to nebude na platforme Juku (to je fakt male auto) a ani jmenem bych to nespojoval s Golfem (definice obycejnosti).
To uz mi fakt dava vetsi smysl zvedat brouka.
Tak ještě jednou: SUV od Golfu už mají - Tiguan. Co to tedy vlastně bude? Něco jako Alltrack verze Sportsvanu? Nebo "krátkého" Golfu? Realita je, že na stole mají hromadu návrhů. Ale většina se nikdy nedostane do výroby.
Alltrack je u VW crossover varianta Variantu/kombíku (viz Passat/Golf), pro kratké verze crossoveru používá označení Cross..., viz CrossUP!/CrossPolo/CrossGolf. Pokud tedy přijde crossová verze na bázi Sportsvanu (jako, že asi ano), bude to zřejmě opět "CrossGolf" (příp. Golf Crossvan apod.), jako nástupce crossového Golfu+. Takže u krátkých verzí VW: "něco jako alltrack" = "Cross", aspoň zatím.
Jestli Tiguan = "doslova" Golf SUV, těžko říct, každopádně je to to kompaktní SUV od VW, to ale neznamená, že by se případný Golf SUV mohl podobat na Golfa celkově víc, tedy nejen shodným názvem.
Měl nějaký Cross pohon všech kol? U Golfu je to možné, ale nevím. Proto jsem sáhl po Alltracku. Alespoň Octavia Scout má (měla) ty věci, které jsou v článku napsané. Cross mám spojený jen s tím oplastováním.
Tak Tiguan je kompaktní SUV a jeho interiér vychází z Plus. Čekám tedy, že interiér další generace vyjde ze Sportsvanu. Po stránce designu karoserie to není Golf, ale to samé bych řekl o Plus. A později ho směřovali logicky víc k Touaregu. Nemají moc místa, tím spíš, pokud skutečně bude nějaká "stylová" verze Tiguanu. Z tohohle není jasné, jestli jen zvednou a oplastují nějakou karoserii, nebo jestli udělají novou.
Celkovo mi to prijde, ze uz im je jedno, ci sa budu "pozierat navzajom", hlavne nech zoberu dostatok z konkurencneho "kolaca" ;-)
Pouzijem tu dost extremny priklad: Porsche 911 a Cayman. Tie 2 auta sa uz dost slusne prekryvaju z hladiska toho, co ponukaju svojim zakaznikom. Nehovoriac o tom paradoxe, ze mnohi povazuju Cayman za jazdne zaujimavejsie auto.
Takze VW uplne s kludnym svedomim vypusti "Cross Golf" ( ako kedysi hoooodne davno), nizsie bude nove male SUV, pod nim Cross Polo...
Nad nim - Tiguan - ktory sa vraj ma medzigeneracne trosku "zluxusnit" ma byt v 2 velkostiach, plus jeho stylovka; medzi neho a Touareg sa ma este zmestit nove 7 miestne SUV tiez na MQB ( jeho velkost ale vobec nechcem ani tipovat, ked viem aky velky je Touareg) no a v tej dobe uz budu jazdit test. muly Touarega 3, ktory asi tiez bude musiet narast a udrzat technicky a luxusny odstup od tych nizsie...
Takze situacia zapeklita :-!
Ak si ale za vzor zobrali Porsche s ich Caymanom a 911, tak by asi nemal byt problem ;-)
Cross Golf si rozhodně umím představit. Ale jestli něco takového měl autor na mysli, to nevím.
Jestli tím sedmimístným SUV myslíš CrossBlue, tak to má být větší než Touareg (koncept byl pětimetrový, což je logické vzhledem k tomu, pro jaký trh má být primárně určené).
Ano, v hierarchii má být pod Touaregem. V USA potřebují něco většího a levnějšího. Mohli by samozřejmě Touareg nafouknout, ale to by nevyřešilo otázku ceny.
Ani Cross Golf neměl 4x4, a to hlavně proto, že nevycházel z klasického Golfu (který naopak měl 4x4 k dispozici), ale z Golfu+, prostě dali přednost větší míře "velkoprostorovosti", před možností 4x4. Samozřejmě 4x4 mohl mít i Golf+, stejně jako by ho mohlo mít i současné CrossPolo, jenže dělat 4x4 jen k vůli crossové variantě by se zřejmě prostě nevyplatilo.
Starucky II Golf sa oznacoval ako? - ten co bol zdvihnuty viac nez dnesne SUV a mal 4x4....nejako mi to vyfucalo...
a urobit Polo 4x4, by uz vdaka Audi S1 nebolo ani moc problematicke, ani extra predrazene ;-)
Nehovoriac, ze potom by uz mohla aj v aktualnej generacii vzniknut planovana verzia Polo R, a mohla by byt tiez 4x4. ;-)
Šlo mi čistě o asociaci. Cross mám spojený s plasty pro parádu, ne s funkčními prvky (pohon všech kol, ochrana motoru/ převodovky atp.). Nezkoumal jsem, co nabízí VW pro Alltracky, ale Scout tohle nabízel a očekávám, že to nabízí i VW. Stejně tak jsem nezkoumal Cross, možná tomu provedení křivdím. Ani si nejsem jistý, jestli měl Cross zvednutý podvozek. Proto jsem psal o Alltrack verzi Sportsvanu.
Vychází to z toho, že každé pako co chodí po světě, tak musí jezdit v SUV, a když mu nalepíš znáček SUV třeba na cabrio, které musí být ovšem dostatečně nad zemí - BUDE SPOKOJENY! :-)
... ako by sa aj VW vybral podobným smerom, ktorý naordinoval Machione FIATU. Tam máme a budeme mať 500 na 100 spôsobov. VW bude mať GOLF na 100 spôsobov. Jasne prirovnanie možno nemiestne, ale keď človek vezme do úvahy že Polo vyzerá tiež ako menší Golf ... základ pre určitú jednoliatosť by tu bol už teraz.
koncernove auta medzi sebou ... ved tu mame tiguana yetinu audi Q3 .......chysta sa SUV od seatu, mame tu alltrack golf 4x4 , octaviu scout 4x4, leon Xperience 4x4 ..... na co zase dalsie SUV od golfu? Pride mi to uz kontraproduktivne vyplnat kazdu malilinkatu medzierku na trhu ak vobec nejaka este medzera je...... ved koncern to ma pekne vsetko uz davno vykryte ..... uz teraz ma koncern tolko podobnych az rovnakych aut ze sa navzajom zeru medzi sebou .... no uvidime.... snad vedia co robia ale bol by som rad keby golf ostal golfom a nestala sa z neho druha fiatacka 500ka na nemecky sposob ( imidz golfu tymto rozhodne len utrpi ) s 20 roznymi karosarskymi kreaciami..... ako pise kolega vyssie
v sucasnosti ma koncern tolko SUV a 4koliek ze nevidim moc priestoru pre dalsie... ( a to este pride spominane SUV od seatu a velka Skoda ) ..... ocakavam koncernovy kanibalizmus ... pekne sa navzajom pozeru seat skoda vw medzi sebou.... a to este ani nespominam audi Q1 a Q2 [odkaz] ... totalne sa pozeru vsetci navzajom
Podľa mňa je požieranie medzi sebou ten najmenší problém.Zisky budú tak či tak, nejaké vezmú konkurencii a to je hlavné.Predpokladám že oproti normálnemu Golfu tam nejaké veľké zmeny nebudú takže ani náklady nejak nestúpnu.Skôr by som však čakal SUV od Pola ako konkurent Capturu a tak. :-)
Myslím , že toto má VW zjištěné dobře!
Zájem o cokoliv ve verzích SUV a Crossover prostě je a bude.. ;-)
Tak jako většina lidí chodí oblečená volnočasově , tak i auta se mění.
Klasický sedan dnes už málokoho osloví , že ? >:D
Širší nabídka takových aut bude fajn , sám mám zájem o něco podobného..
Pro rodinku na výlety , lyže a dovolenou ? Ideální auta..4*4 ;-)
A protože se dobře prodávají , automobilky je budou nabízet!