Tady snad ani nejde o to, že to kopírují, ale že dokážou vyrobit auto této velikosti s určitou výbavou s prodejní cenou 120tis CNY. Čínu trochu znám a troufám si tvrdit, že to zase takovej šunt nebude. Rok co rok jdou kvalitou nahoru. Měl jsem možnost se povozit jak v čínských tak evropských modelech kompletně vyrobených v Číně a až na design a snad "vůni" plastů tam rozdíl nebyl. A tamní lidé - střední vrstva - jsou už hodně náročný na kvalitu - i když teda neumí moc řídit.
nebal bych se kvality plastu, ale spis bych se bal kvality kovovich casti, tu tam slabsi plech, tu tam slabsi slitina, tu tam min svaru a spatnou technologii, a to ukaze spise crashtest nez fotky nebo svezeni, nepocitam ze bys na vlastni kuzi zkusil jak se takove cinske auto deformuje pri havarii >:D
Jaká bude reálná spotřeba, jaké plní emisní normy, jak dopadnou crash testy, .... Obvykle všechny tyto parametry jsou velmi velmi mizerné. Srovnání je mimo mísu. Jen pořádný diesel je drahá hračka, vývoj auto prodraží a tenhle Landwind nabízí nijak zajímavý čtyřválec. Z "číny" mě zaujal zatím jen Qoros.
Tohle je fakt síla. Zjistí, co má úspěch, ukradnou design. To se pak dobře vyrábí, když nemusí nic vyvíjet. Na jedné straně toto a na druhé pokutují evropské automobilky.
JJ pravda, ale ak by to bolo kvalitou dobre, preco nekupit ?
Kokos sak v Europe su najdrahsie auta na svete.
Pozri rovnaky model v Europe, Usa, Australii alebo Azii.
A nema na tom podiel ne EU. Ale aj SPROSTOST EU ludi a ich ochotu taketo predrazene veci kupovat ...
Nekoupit? Oni neplatí designerské týmy, nemají žádný vývoj, přijdou k hotovému a okopírují. A to nemluvím o kvalitě a bezpečnosti. Kdyby to tak dělali všichni, lezem ještě po stromech. Tak jak píšeš nelze ceny vozů porovnávat - odlišná situace, daně atp.
Trochu to tam znám, takže může říci, že v automobilovém i některém strojním odvětví je bezpečnost práce na stejné úrovni jako v ČR (bez přilby a ochr. brýlí do haly ani smykem, každý úraz se vyšetřuje, platí se bonusy za bezúrazové dny atd.) co je určitě horší (zatím) je ekologický aspekt zejména odpadové hospodářství, ale i zde je již tlak obyčejných lidí na zvýšení kvality ovzduší a podobně. I tu konstrukci a design tam mají neboť některé věci prostě nelze úplně převzít (např. kvůli polotovarům) a je potřeba je přepracovat. Samozřejmě oni nebudou dělat u tohoto vozu nějaké velké crash testy, prototyp pošlou proti zdi a když výsledkek bude OK tak se kopie s úpravami povedla a jde se vyrábět. V tomto je Čína děsně rychlá. Nám když "okopírovaly" konstrukci, tak zatímco my dělaly kolečko konstrukce-technologie, tak čínský konurent již měl hotový stroj na výstavě - a pak se hádejte kdo koho kopíruje. Dovolím si tvrdit že Čína bude do 10let kvalitou na tom lépe něž někteří EU výrobci, ale do 30let na tom budou velmi špatně co se týče konkurence, neboď jejich platy rostou velmi rychle a během pár let nebude levná. Jen pro srovnání strojní ing. je v číně asi o půlku levnější, před 5 lety to bylo skoro 4x levnější - moje zkušenost.
Odvážné předpovědi o tom, jak Japonci, pak Korejci převálcují Evropu se nenaplnily, zcela jistě se nenaplní ani s Čínou. Jedna věc je vykrádat a druhá - kreativita, tradice, vývoj. Za sebe bych si nikdy čínské auto nekoupil.
jenže čína drží 80% světovýho oběživa v dolarech.
navíc už roky mohutně investují v africe, kde je nevjtěší naleziště vzácných kovů (nutných např. pro baterky).
mají už takovou pozici, že nemusí slepě skupovat co jim "laskavě" předhodíme, ale vybírají jen to, co je posune ještě dále.
Jen tak mimochodem, odstoupili od převzetí výzmanmé německé banky, protože se jim nezdála dost dobrá.
Pamatuj na moje slova, že během 5ti let budou češi jezdit (lítat) za prací do číny jako před lety do ameriky.
Vždyť japonci už jsou za evropou viz Toyota ... to co se prodá v evropě není vůbec měřítko. Jinak v číně není problém vyrobit 100% stejně kvalitní vozidlo jako v německu a tu kvalitu jsou pak schopni přenést i do čínské produkce. Za chvilku to bude vidět na autech Geely které budou čerpat know-how od Volva. To stejné platí o elektronice kdy se čínští výrobci "poučily" od západních výrobců s produkcí v číně a teď tu máme značky, které jsou kvalitou srovnatelné. Problém je ten, že běžný evropan podceňuje schopnost Číny. My si myslíme, že tam jezdí na kole a všechno je šunt. Pravda je trochu jinde.
Já bych si klidně v číně vyrobené auto koupil, třeba takovou A8L nebo teď nově vyráběnou XC90 Classic :-)
Dle Wikipedie:
V dubnu 2005 byla kvůli krachu firmy zastavena výroba vozů. V červenci 2005 firma Nanjing Automobile Group zakoupila majetek Roveru s plány obnovení výroby roku 2007 v Číně a Longbridgi.
Ono totiž vyrobit tak zdařilou kopii není jenom tak, prohlédněte si i ten kvalitní interiér.
To je totiž naprosto normální mít v Číně špiony v konkurenčních firmách :-) My měly teprve schváleny výkresy a přesná kopie byla od konkurenta už na výstavě 8-s
Moc by som sa nečudoval, keby Land Rover nakoniec musel Číňanom platiť za využívanie "ich" dizajnového patentu... :-)
Drzosť Číňanov je skrátka nekonečná. V záujme dolárov neexistujú žiadne morálne zábrany.
Jeste jenom 20km a uz jim sviti kontrolka diagnostiky a ESP. Jinak se ale sklanim pred narodem, ktery vcera na Mauv prikaz chytal vrabce
"Na pléne v októbri 1957 Mao vyhlásil boj proti štvorici škodcov, konkrétne proti potkanom, vrabcom, muchám a komárom. Ľudia následne celé týždne mávali bambusovými tyčami na konci s uviazanou látkou na strechách, inde s ručníkmi a prestieradlami, aby zabránili sadaniu vrabcov na strechy. Vyčerpané vrabce padali po tisícoch na zem. Podobne sa vo veľkom zabíjali muchy. Následne zamorenie polí húsenicami spôsobilo v Číne veľký hladomor."
Gilgit ti dal unlike. Ano, je to lumpárna a vlastně trestný čin. A to je přesně to, co Gilgit nemůže pochopit. Naopak umí pokřikovat a čmuchat, aby pak mohl vyhrožovat práskačstvím.
Reaguj na podstatné.... přesně o tomhle jsem ti psal. Dodnes jsi to nepochopil. Kdybys místo čmuchání a donášení věnoval čas chápání, kamarádíčku >:D;-)