Novinky
Zajmavé názory,
jen marně hledám, v platné legislativě, kde je zakotveno jak, a s jakým výcvikovým vozidlem má probíhat zkouška na popisované B96?
jen marně hledám, v platné legislativě, kde je zakotveno jak, a s jakým výcvikovým vozidlem má probíhat zkouška na popisované B96?
petrumr
určitě to bude auto, co může zapřáhnot ten vozík
No, tak nam tu autor popsal svoje zazitky... pekne... taky jezdim se soupravou, mam B+E... v clanku mi ale uplne chybi to nejzakladnejsi... tabulka, kde bude jasne napsano, ktere opravneni staci na kterej vozejk... B, rozsirene B96 a B+E a dale take omezeni maximalnich rychlosti tech souprav dle vyhlasky.... oboje je ve znalosti beznych ridicu docela tragedie.
takze😒br /> obycejne B == auto do 3,5t
obycejne B == souprava auto do 3,5t + vozejk do 750 kg za podminky, ze celkova hm. soupravy
takze😒br /> obycejne B == auto do 3,5t
obycejne B == souprava auto do 3,5t + vozejk do 750 kg za podminky, ze celkova hm. soupravy
Tak teď jsi to zachránil. V tom aby se prase vyznalo. Zákonodárci to udělali tak jednoduše, jak jen to šlo. >😁
petrumr
udělali....čert aby se v tom vyznal, ale kdo to potřebuje, tak si to zjistí. My co chodíme každý rok na školení taky v tom máme guláš a abych pravdu řekl, nevím kolik je max na silnici pro motorová vozidla.
Blbě se couvá jen s karavanem v noci. Couvačky na autě nelze vypnout a velká bílá plocha karavanu je odráží a oslňuje, takže za karavanem není vidět lautr nic. :no:
výnimočne s tebou súhlasím >😁
No vyjímečně s Tebou nesouhlasím. Právě kvůli tomu mám na tažném ne klasickou 7 pinovku ale "německý" 13 pin. A proč ? Na obyč vozík dám redukci ... a není problém ... a karavan má za jízdy napájení 12V pro ledničku ( spojené se zapalováním, vypnu motor, vypne se ), dále stálých 12V pro vnitřní osvětlení ( když za jízdy někde přespáváš v karavanu ). jako bonus je tam kontakt, který rozpojuje mlhovku na autě takže při jízdě v mlze za sebou nemáš stálou rudou záři přesvíceného karavanu mlhovkou ... a samozřejmě jsou tam i couvací světla pro karavan. A dokonce origo tažné v MB Viano rozpozná i přívěs s couvacími světly a vypne ta na autě ... ( ale to ta běžná 13pin zásuvka neumí, ta umí vypnout mechanicky jen mlhovku, toto asi řeší řídící jednotka auta )
Kámoš jezdí s přívěsem pořád a tohle si dělal u [odkaz] a dodnes má můj velký obdiv. Já s přívěsem nikdy nejezdil. Jen jednou mě to nechal vyzkoušet a upřímně - jednou stačilo! >😁
Je to fakt těžké a je dobře, že se na to dělá autoškola.
Je to fakt těžké a je dobře, že se na to dělá autoškola.
"Rychlostní stupeň se řadí před křižovatkou, nikdy ne v ní."
To je prosím co za krávovinu? Nějaká pražská lokální zvyklost? V životě jsem takovou volovinu neslyšel, a to kromě držení oprávnění A2, B, BE, T jen tak mimochodem školím mj. řidiče referenty a řidiče motorových vozíků. A dovolím si říct, že v legislativě se celkem vyznám.
Jinak smysl B96 asi nějaký existuje, ale přijde mi to jako taková ťunťovina a úspora na nepravém místě. Když už člověk tomu věnuje čas a peníze, tak plnohodnotné E není o moc dražší, naučit se otázky technické zvládne i cvičená opice a kdo nezvládne testy (kde formální otázky jsou hodnoceny méně body než např. křižovatky), které jsou shodné s B, měl by zvážit, zda neodevzdat řidičák na úřad, na místo rozšiřování. Samotná zkušební jízda už vyjde na stejno a než propočítávat, zda se souprava dle max hmotností vejde do 4250 kg (což u dodávek a terénních aut i větších SUV je v kombinaci s tunovým vlekem hned), tak je lepší mít oprávnění na 3,5t auto, 3,5t vlek a mít sichr, že se vejdu vždy.
To je prosím co za krávovinu? Nějaká pražská lokální zvyklost? V životě jsem takovou volovinu neslyšel, a to kromě držení oprávnění A2, B, BE, T jen tak mimochodem školím mj. řidiče referenty a řidiče motorových vozíků. A dovolím si říct, že v legislativě se celkem vyznám.
Jinak smysl B96 asi nějaký existuje, ale přijde mi to jako taková ťunťovina a úspora na nepravém místě. Když už člověk tomu věnuje čas a peníze, tak plnohodnotné E není o moc dražší, naučit se otázky technické zvládne i cvičená opice a kdo nezvládne testy (kde formální otázky jsou hodnoceny méně body než např. křižovatky), které jsou shodné s B, měl by zvážit, zda neodevzdat řidičák na úřad, na místo rozšiřování. Samotná zkušební jízda už vyjde na stejno a než propočítávat, zda se souprava dle max hmotností vejde do 4250 kg (což u dodávek a terénních aut i větších SUV je v kombinaci s tunovým vlekem hned), tak je lepší mít oprávnění na 3,5t auto, 3,5t vlek a mít sichr, že se vejdu vždy.
Kratší je tedy v okamžiku kdy ho vidíte už víc zlomenej než delší. A tím pádem je to sním obtížnější.
Je to tak, z teoretického pohledu snadnost couvání ovlivňuje kromě zmíněného převisu - lépe - vzdálenost od osy zadních kol tažného auta ke kouli, potom i délka od koule k ose kol přívěsu, dále - ale už ne tolik - rozvor tažného automobilu a i velikost rejdu tažného auta. Mluvím o přívěsu jedno nebo i vícenápravovém, ale bez jedné nápravy řiditelné. U řiditelných vleků vstupuje do hry ještě rozvor vleku.
Vlastní délka přívěsu není vůbec důležitá, ale tak nějak přímo souvisí s těmi prvky, které to ovlivňují.
1 / ovlivňuje kromě zmíněného převisu délka od koule k ose kol přívěsu
2/ Vlastní délka přívěsu není vůbec důležitá
To mi vysvětli, jaký je mezi těma dvěma teoriema rozdíl, vezmu li v úvahu, že osa bývá zpravidla někde uprostřed vleku.
A velikost rejdu couvání ovlivňuje jak? Couval jsi někdy s vlekem?
Větší rejd je výhodnější zejména pokud se s vlekem snažíš zahnout za roh. Při pouhé snaze o udržení přímého směru to, pravda, až tak důležité není.
Ano, couval jsem s vlekem ne jen jednou. Jak s jednoosým, tak i s dvouosým s řiditelnou nápravou.
Stačí ?
Aspoň na vojně jsme to tak praktikovali.