Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi chce konkurovat Tesle: Pracuje na soupeři pro Model S i Model X

V Ingolstadtu chystají expanzi do segmentu elektromobilů. Aktuálně se pracuje na několika vozech s elektropohonem.
Zpět na článek
22. 11. 2014 15:07
22. 11. 2014 16:28
Avatar - AUDIRS6
22. 11. 2014 15:07
Dalsi opis...
...aj to nevydareny:
Tipujem ze od Anglicanov - tam ale boli clanky hned 2, pricom ku hybridnej Q7 sa vyjadrovali, ze PRAVDEPODOBNE pouzije existujucu hybridnu techniku Cayenu SE Hybrid...
Keby to pisal ale niekto, kto sa tomu aspon trosku rozumie, pripadne by zalistoval v davnejsie uverejnenych planoch, nic podobne by sme tu dnes necitali, lebo :
3.0 TFSi s kompresorom konci, nahrada bude s turbami, a za 2. - hybrid, ktory sa planuje pre takto velke modely bude mat pravdepodobne V6 TDi., samozrejme pre mimo EU trhy je kludne mozny aj benzinovy, ale na 99,9% vylucujem zastaraly motor s kompresorom !!!
Inac, ti anglani uz mali to stastie povozit sa v Prologue-u !

PS: uz sa tesim na j€boonanistu anti.vsetko, ako si tu bude marovat kar nad Teslou, a ze ako strasne meskame... :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2014 15:51
Re: Dalsi opis...
Myslim že šestivál v hybridní soustavě je nebo brzy bude otázkou minulosti. Do budoucna to vidim výhradně na 4válce, ne-li R3 jako v i8. A samozřejmě benzínový, kombinace s naftou je použitelná jen v naší čim dál víc upadající Evropě
PS: Tesla je eště jinde to neni hybrid a přes všechno ušklíbání fakt náskok má. Prosim tě jak to že furt řikáš mešká-me atd.? Já tak nemluvim ani vo vlastní firmě :-)
Avatar - AUDIRS6
22. 11. 2014 16:28
Re: Dalsi opis...
To si si uz mohol davnejsie vsimnut - ze to berem asi az moc vztahovacne ;-)
Je to tym, ze ako tu vsetci vedia, som fanda. Velky fanda Audi ;-)
Inac, neviem ci si pozorne cital, pise sa aj o plneelektrickych modeloch, ktore maju byt konkurencia skor ale ostatnym serioznym znackam, ktore sa v blizkej buducnosti chstaju tiez vypustit nieco podobne. Tesla, pri vsetkej ucte k ich pokrokovej myslienke, bude hrat v celom automobilovom svete maximalne druhoradu, ak nie tretioradu rolu ;-)
Nemaju na to imidz, ta ich US kvalita interierov si asi ani v buducnosti neziska ani zlomok kupcov z klasickej D3 plus Lexus, Infinity a spol. Ak sa tito na podobny segment trhu zameraju, Tesla uz bude brana len ako taky niekdajsi priekopnik, ale perspektivu v nej nevidim. Ekonomicky by sa uz davno zrutila, nebyt tych x y dotacii a papierovych cachrov okolo jej vysledkov. Citas aj konkurncny web - tam si mohol citat, ako je to s registracijami cca 3000 "skladoviek" ;-) ............a je toho ovela viac...
Ale nechajme Teslu Teslou, nech si zije ten svoj US sen, mna zaujmaju "nasi" ;-)
A vypada tak, ze si zvolili dobru strategiu - na najblizsich 10-15 rokov maju "gro" zelenajucich sa veci tvorit Plug-iny, myslim, ze to je zatial spravna cesta a neskor sa uvidi...
PS: k V6 v hybridoch - keby si viac pobruzdal po nete, dozvedel by si sa, ze prave vdaka vsetkym pozitivnym vlastnostiam V6 TDi ( kultura chodu, spotreba, vykon - na urovni aku aktualne zakaznik ocakava ) je 1 z vyvyjanych variant hybridu prave tato !
Lebo - klasicka situacia - vybiju sa baterky, chces normalnu dynamiku a normalnu spotrebu - no a v takychto situaciach je V6 TDi tu v EU optimalna volba ;-)
22. 11. 2014 18:08
Re: Dalsi opis...
Uf, tolko hluposti o Tesle, kde zacat. Hovoris ze Tesla na to nema image, no mozno v Europe, v Amerike na to image urcite ma, Elon Musk (zakladatel Tesly) je novy Steve Jobs, len jeho ambicie su 100x vacsie. Ak posielas rakety do vesmiru a rozbehnes niekolko miliardovych firiem, ver mi, zrazu mas velmi vela fanusikov. Ak sa nieco stane hit v US, pride to aj sem, len to chvilu potrva. Hovoris ze by sa ekonomicky zrutila, nebit dotacii a papierovych cachrov - dotaciu nikdy ziadnu nedostala, dostala pozicku od US vlady, ktoru splatila. O tych 3000 autach to je riadna blbost, to pise typek co pise negativne o Tesle uz par rokov, tie auta su v tranzite do Ciny a Europy, to je vsetko, keby si hladal, nasiel by si o tom clanky. Nastuduj si business model Tesly, nikto ich tak skoro nedobehne, ale bolo by to na ovela dlhsi clanok…, inak Audi drzim palce, nech je z coho vyberat
Avatar - AUDIRS6
22. 11. 2014 18:40
Re: Dalsi opis...
vzhladom na to, ze niesom slepy fanusik Audi a chcem mat objektivne informacie aj o konkurencii, aby som potom vedel adekvatne reagovat, budem ti vdacny, pokial mi tu hodis nejake tie linky na pravdive clanky o stave veci ;-)
Inak sorry, ale za imidz Audi v US moze Audi samo z prelomu 80/90 rokov - z problemov, ktore im tam sposobili problemy hlavne s modelom Audi 5000... Toto je uz ale davna minulost, a imidz sa im aj tam zdvihol na dost slusnu uroven ;-)
Ci ma imidz vacsi Audi alebo Tesla na US trhu sa fakt hadat neidem, US trh nieje pre mna nejako zaujimavy.
Takze dopredu dakujem, a ver, ze vyberat bude z coho ;-)
22. 11. 2014 19:38
Re: NO NAROVINU SOUDRUIDI ...
jj
JE TO PŘECI VŠEM JASNÝ ŽE JESTI TESLA PŘÍŠTÍ ROK PŘIJDE S MODELEM X [odkaz] a VW das AUDI [odkaz] NEBUDE MÍT JEDINÝ KLOUDNÝ ELEKTROFÁRO [odkaz] TAK JE PROSTĚ V PRRRRRR NO VÍTE KDE?? ;-)
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
22. 11. 2014 22:40
Re: NO NAROVINU SOUDRUIDI ...
Cina robi Tesle problemy s homologizaciou pre ich trh, podporuje vlastnych vyrobcov, takze Cina asi nebude buducnostou Tesly. Pri vyrobe aj 100.000 aut rocne je tazke vybudovat sirsiu servisnu siet, takze ten cinsky trh jej az tak chybat nebude.
23. 11. 2014 14:50
Re: ... AUDI MÁ BOBKY
Bude a NEBUDE, je to veliký trh 1,5miliardy lidí, defakto vládnoucí ekonomika světa, udělá to jako obvykle, vezme si jen to dobré, když se s teslou dohodnou prospěšnost bude oboustranná. Jasný je že čínani budou preferovat svoji zemi ;-) [odkaz]
Tak ono TESLA není jako jiné automobily, v prvé řadě jí jde o průkopnictví potom zlepšení kvality života až potom o počty aut. To není žádná vahlandovina [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D
Každopádně AUDI MÁ BOBKY [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
24. 11. 2014 08:18
Re: ... AUDI MÁ BOBKY
Ehm ... Tesla sa v Číne predáva, takže homologáciu jaksi má, že ... bez nej by sa predávať nemohla ...
Avatar - petrumr
22. 11. 2014 16:28
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
23. 11. 2014 21:02
Re: evropa
nepovidej to jsou mě zase plky. Evropa že si někdy něco nadiktovala?? >:D >:D >:D Evropa je momentálně v těžkým rozkmotření s Ruskem, v Číně se defakto už nechytá respektive sotva popadá dech >:D >:D >:D >:D a bude leda tak ráda jesi v zimě která doufejme že v lednu přijde [odkaz] [odkaz] neumrzne. Protože jesi nepřijde tak to bude ještě horší, protože se neurodí a nebude mít navíc ani cožrať, co píť a ani čím vyrábět elektriku ;-)
PS: vám furt není jasný, že když se na jedný straně hodně přidá tak na druhý se o to víc ubere [odkaz] ;-)

Sečteno a potvrzeno, Evropa si nakoupí tolik Tesel na kolik její slábnoucí €jro bude mít >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D ;-)
Avatar - Lonestarstate
22. 11. 2014 16:51
Cyklus evropského pokroku
Fáze 1 - V EU to není, dělá se to jen v USA = Zesměšňovat to, označovat to za hračku pro bohaté a slepou větev, opěvovat původní řešení

Fáze 2 - V EU se začíná vyrábět evropská nebo aspoň prodávat asijská levnější konkurence amerického vynálezu = Najednou je to cool a luxusní prvek a v EU se tím dokazuje sociální status. Americká alternativa je ignorována, umenšována nebo přímo spotřebitelskými testy shazována.

Fáze 3 - Kompletní penetrace EU trhu daným vynálezem - Americké výrobky jsou zesměšňovány jako zastaralé a že už nedrží tempo s evropskou a asijskou inovací. Přitom ta se teprve teď dotáhla na americkou úroveň. Často se v nové generaci podaří propagandou vypěstovat falešné povědomí, že autorství nepochází z USA.

Dosadit lze cokoliv. Od airbagů a head up displejů v autech, přes dotykové smartphony a nyní se postupně přesouváme z fáze 1 do fáze 2 co se týká luxusních a všestranně využitelných elektromobilů. Miniaturní zrůdičky typu Prius a Leaf jsou o něčem naprosto jiném.
Rozbalit vlákno
16
22. 11. 2014 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
22. 11. 2014 17:11
Re: Cyklus evropského pokroku
Kdy a kde EU zesměšňovala Teslu a označovala ji za hračku pro bohaté a slepou větev? Tam kde Tesla chce, tak svá auta prodává bez jakýchkoliv omezení a jsou dokonce v Evropě země, kde má státem podporované výhody/dotace. Asi mi něco uniklo.
Avatar - Lonestarstate
22. 11. 2014 19:03
Re: Cyklus evropského pokroku
EU jako instituce ne, to sem nikde netvrdil. Spíš s jedná o média a občanstvo.

Ono i to je jedním z důvodů, proč taková převaha vynálezů jde z USA. Ti geniální vědci jsou i mimo USA skoro všude. Ovšem klíčový je postoj méně nadané masy. Zda si ty vynálezce odměňuje, podporuje, a radostně přijímá novoty na trhu. A nebo je zkusí zesměšnit, vysvětlit jim, proč to nejde, okrást a zdanit do poslední mrtě.

Ostatně sám Musk je z Jihoafrické Republiky, jeho rodiče utekli do Kanady a on utekl následně do USA. Hádejte dvakrát proč....
Avatar - Ham.
22. 11. 2014 23:00
Re: Cyklus evropského pokroku
Média? Která? Kdo píše o hračce pro bohaté? Pokud jsem si všiml, tak všichni píší o nejvyspělejším elektroautě dneška. Někteří dodávají, že i přesto má omezenou použitelnost. A v tom mají pravdu, protože dojezd a možnosti nabíjení ještě ze současné Tesly nedělají plnohodnotnou náhradu spalovacího motoru. A pokud vím, tak první novináři, kteří "napálili" dost hrubě Teslu, tak byli novináři NYT v jejich zimním testu někdy před dvěma roky (a následovali další, asi nejznámější Consumer Reports a jejich trable se spolehlivostí). Dokonce bych řekl, že EU novináři včetně těch českých jenom opisují zprávy z US, takže když se zde objeví negativní zprávy o Tesle, tak jsou to jen opsané články z amerických médií (v poslední době zprávy o ztrátě za 3Q, o zpoždění modelu X, o možných chybách v účetnictví a neprodaných autech, o doporučeních některých US rating. agentur prodat akcie Tesly etc., všechno opsané informace z USA, myslím, že nikdo z EU novinářů cíleně neslídí v USA po problémech Tesly aby je zde mohl napadat). Takže já rozdíl mezi US a EU novináři nevidím vůbec žádný.
No a občanstvo, to přece kouká na pro něj ekonomický přijatelný povoz a to Tesla zatím také není, protože cenově oslovuje jen velice úzkou skupinu lidí, takže většině občanstva EU je Tesla vcelku ukradená, protože je mimo jejich ekonomické možnosti. Když dá Tesla běžnému uživateli auto za 20t eur, s dojezdem 500km a dobíjecím časem řekněme 1 hodina, tak bude slavná i u posledního sedláka na vsi. Ovšem než se to stane, tak se nesmí stát to, že státy nasadí na elektřinu stejné daně jako na benzín, protože pak ten sedlák zase vychladne. A hádej kde přišli někteří zákonodárci jako první s návrhy na dodatečné zdaněním elektřiny resp. elektroaut? Jako první padly tyto návrhy v některých státech USA. Zatím neprošly, ale pokud ano, tak EU bude následovat.
Co se týče zpátečnictví, tak je na tom USA stejně jako EU, stačí se podívat na některé auto servery v US a hromady "inteligentních" poznámek rednecků zvyklých na své full size pick-upy s V8, proti tomu jsou české diskuze tanečky žákyň dívčí školy (navíc drtivá většina lidí v EU nekritizuje primárně Teslu, ale především elektroauta obecně kvůli jejich vysoké ceně a někteří kvůli vlastnostem).
A na otázku, proč se špičkoví vědci stahují do USA si snad umíš odpovědět sám, prvním a hlavním důvodem jsou peníze nikoliv nějaká atmosféra mezi občanstvem.
23. 11. 2014 10:34
Re: Cyklus evropského pokroku
s tim zdanenim eletriny bych to nevidel tak cerne, aby se to alespon srovnalo s cenou benzinu/nafty, tak by musela dan na elektrinu stoupnout o tisice procent, a u spousty Tesel by to zase nic neresilo, aneb dan z $0 je porad $0, a Muskovi nebo spise Tesle se porad vyplati napalit cenu auta o $5000 aby dal pak tankovani zadarmo, v prumeru mu tech $5000 prestreli tak malo lidi ze i po 10 letech bude porad v plusu
Avatar - Ham.
23. 11. 2014 10:54
Re: Cyklus evropského pokroku
Myslím, že zákonodárci mají větší fantasii než my, stačí jim mýtné za ujetý km a bude jedno na co a čím jezdíš. Určitě si žádný vyspělejší stát na světě nenechá vypadnou příjmy z provozu aut ať už formou zdanění paliva, zdanění dopravních cest nebo prostě jenom zdaněním vlastnictví. Možností je nekonečně mnoho.
23. 11. 2014 11:09
Re: Cyklus evropského pokroku
tak mytne je jasne, to do 10 let ocekavam u vsech aut tak jako tak, ostatne takove mytne je nejferovejsi zdaneni co se vsech zucastnenych tyce
24. 11. 2014 08:21
Re: Cyklus evropského pokroku
Ale veď mýto za km už existuje a aj sa používa, nie? v globále v EU pre nákladné autá, vo Francúzsku napríklad, istým spôsobom, aj pre osobáky.
Avatar - 4hill
22. 11. 2014 17:33
Re: Cyklus evropského pokroku
Neřekl bych.. Tohle se děje maximálně na několika diskuzních forech. Rozhodně to neodpovídá situaci v obchodních vztazích mezi kontinenty.
22. 11. 2014 18:24
Re: Cyklus evropského pokroku
Nějak nechápu, odkud jsi tyhle dojmy získal. Prius a Leaf si nezaslouží nějaké odsuzování, určitě jsou pro vyčištění ulic od hluku a smradu přínosem ....
Avatar - Lonestarstate
22. 11. 2014 19:04
Re: Cyklus evropského pokroku
To ano, ale nejedná se o plnohodnotné rodinné auto.
22. 11. 2014 19:15
Re: Cyklus evropského pokroku
S Priusem jsem pár kilometrů najel a nějak mi nepřijde nijak malý. Leaf je 4,5m velký hatchback. Je samozřejmě otázkou s čím to porovnáváš. Tesla S asi nebude rozměrově úplně standardní české rodinné auto.
22. 11. 2014 20:56
Re: Cyklus evropského pokroku
To sú riadne kraviny čo píšeš, asi žiješ v nejakej inej Európe...
22. 11. 2014 22:42
Re: Cyklus evropského pokroku
Elektromobil nie je americky vynlez, myslim, ze v roku 1898 prekonal Camile Jenatzy ako prvy 100 kmh, a to v elektromobile, pochybujem, ze mal Teslu.
A prvy airbag bol seriovo v cadi... Mercedese.
23. 11. 2014 06:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2014 08:15
Re: Cyklus evropského pokroku
Mas pravdu, prve boli v par Fordoch a za priplatok asi v GM, seriovo v Mercedese. Prvy patent ma ale Nemec.
22. 11. 2014 18:41
Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
ujet dnes "až 475 km" = laboratorní podmínky + nové baterie + absolutně nulová spotřeba el. energie čehokoliv v autě. Reálný letní provoz - 300 km, reálný zimní provoz - max 200 km... Časem bude dojezd se stárnutím baterie logicky klesat...
Rozbalit vlákno
8
22. 11. 2014 19:02
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
on to neni as takovej problem ty udavane najezdy najet, jen se musi s takovim autem ridic naucit jezdit a mit ho spravne nastavene

a to ze pri kazdem rozjezdu clovek seslapne akcelerator as k podlaze (u tesly S famozni zazitek srovnatelnej s akceleraci aut jako Gallardo nebo F430 ) a ze ma treba nastavenou rekuperaci na low (vidno ve spouste techtech na Teslu S) proste neni to, jak s tim opravdu jezdit, nebo snad vetsina ridicu jezdi tak ze ma u sveho auta plyn as na podlaze a drti z auta maximum? popravde pri takove jizde mam se svim autem dojezd taky jen asi 150km (65 litru nadrz) ;-)
22. 11. 2014 21:02
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
Dopekla, už ma s tým dojazdom ľudia seriete. Keď ti elektromobil svojimi vlastnosťami nevyhovuje, nekupuj ho. Vyčítať autu na elektriku dojazd znamená jeho nepochopenie a utkvelú predstavu, že všetko, čo má kolesá a ide na cesty, musí dosahovať minimálne také parametre ako všetko, čo po tých cestách už jazdí. Taká blbosť...
Vytýkať elektromobili kratší dojazd je to isté, ako vyčítať mestskému autu, že nedokáže íať dvestovkou po nemeckej diaľnici...
22. 11. 2014 22:06
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
čím vyšší třída, tím víc bude zákazník koukat na dojezd, nemyslíš?
23. 11. 2014 10:25
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
blbost, auta vyssich trid mivaji sice velke najezdy, ale spise na kratsich trasach a pravidelne, kdys skouknu vsechny A6/8 MB E/S, nebo BMW 5/7 u lidi co znam, tak 90% z nich sice denne udela treba 150-300km, ale je to za den a vpodstate rozdeleno na 2 trasy kde je pauza treba 6-8 hodin, tedy to co by elektromobil v dane tride zvladl take, ostatne nekteri jiz o elektromobilu uvazuji, jeden jiz vymenil nedavno za hybrid od Lexu (ac jsem tise doufal ze by vzal hybridni Porsche v ekterem jsem se zatim dlouze neprojel) zbylich 10% jsou lidi jako ja co s autem ujedou sotva 10-20k rocne

prave uspech Tesly S ukazuje ze zakaznik v teto tride (respektive na pomezi trid) ma o elektromobil zajem ;-)
22. 11. 2014 22:31
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
Pořádně si přečti co jsem napsal. Já nevytýkám autu krátký dojezd, já upozorňuji nad nesmyslem "až 475 km". Tohoto nedosáhneš, i kdybys 100 km auto tlačil. Pokud nějaký naiva zaplati za novinku pěkný balík peněz, třeba bude ve finále dojezdem hodně zklamán....jinak, nemám nic proti elektromobilům, ale vůči vymývání mozků nad nereálnou spotřebou aut v EU a lhaní nad dojezdem...
23. 11. 2014 01:18
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
O.K., beriem späť, nepochopil som Ťa správne. Resp. príspevok platí, len nie ako odpoveď na Tvoj. ;-)
22. 11. 2014 22:57
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
Dojazd sa automaticky predlzi povinnym zavedenim ciernej skrinky do aut v EU. Takze auto bude samo ukladat tvoje priestupky a k poslednemu v mesiaci ich posle policii. Inkasom z uctu zaplatis pokuty. Zk nezaplatis, tvoje auto bude nepojazdne az do zaplatenia. Najrychlejsie na ceste budu veterany, ale elektromobily v porovnani so spalovacim motorom si tymto polepsia, maximalka nad 135 kmh bude zbytocna.... :no:
24. 11. 2014 08:23
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
Aha, tak v Nórsku majú asi inú zimu, keď tam najazdil s Teslou na jedno nabitie nejakých 380 km ...