Megane grandtour 2006 1,5dci najeto 285000km a jediná závada prasklé lanko u spojky,motor původní a se 63kw,který je nejlepší ze všech vriant(74,78,60kw),olej měním každých 10 tisíc,Egr venil jsem čistil až po 150tis. poprvé,kupoval jsem ho na 40 000 rok starý,výborné auto se spotřebou 4,6litru,kufrem 520litrů,poholdné auto :yes:;-)
R.v 2008, kombi kupeny ako novy. Mal som ho do r. 2012, 1.5dci, 63kW, 112.000km bez jedinej poruchy, ziadne chybove hlasenie, odpredany n povodnych pneu sada leto-zima, povodne kotuce, brzdove dosky skratka vsetko povodne, celorocna spotreba 4,6l, bez FAP, menil som len jeden zhavic za 11€, odpredany do AAA za 5000€...mal jediny skrabancek. Auto jazdilo ce pracovne dni len pocas dopravnej zapchy, same kratke trasy, nakup, rozvoz malej do skolky, vikend jazda mimo krajskeho mesta.
Auto so ponukol svojim priatelom, rodine atd vsetci vedeli, ze auto je nehavarovane aze so pedant, nik ho nechcel...AAA ho predali za 5600€. Za 3 tyzdne.
Teraz jazdim Lagunou1.5dci, nedocene skvele auto;-)
To je prave ono, ty se o auto staras, proto je bez problemu. Ten testovany dostaval proste zahul naplno bez vetsi pece a kdyz by bylo nutno vic investovat, sel z domu. Pak z toho vznikne pseudotest ojetiny...
No, je to tak... pak si takový zanedbaný kus koupí někdo jako je třeba Maroš a bude plevelit diskuze o spolehlivosti... .jenže tohle je u každé automobilky.
Cau Majo .... mne to pride na 4 rocne auto s nejakymi 100 tisicmi za 5000Ecka ( 150 tisic )ako relativne za malo... neviem kolko stal novy megane kombik vtedy ale predpoklam ze aspon 350tisic kdze dizle su drahsie .... to je presne to co u niektorych aut je blbe... ze im prudko klesa hodnota... prudsie ako by mozno clovek cakal.... moj znamy predaval 8 rocneho golfa IV 1,9tdi v roku 2009 ( auto bolo r.v 2001, najazdenych nieco vyse "len" 160 000 ) a hadaj za kolko ho predal... za 5 000 eur..... za 5000 eur ho predal behom par dni... ani som mu nestihol zohnat zaujemcov a popytat sa v praci a uz mi volal ze ma kupca.... dobry kseft za 8 rocne auto si myslim
Megane stal 450.000sk-15.000e, identicka oktavka stala vtedy o 3500e viac, presne o 3500e by bol aj vyssi odkup-vykup oktavky.
Pred kupou som presiel vsetky predajne aj nastudoval si ceny aj vozidiel, ktore ma dizajnovo neoslovovali. vyhral Megane mal som podmienku maly dizel, mala spotreba 6xairb, esp, asr, eds, ovladanie radia od volantu-vtedy nejestvovalo take NOVE auto za 15.000e.
Odpredal som ho lacno, lebo laguna stala smiesne peniaze....aj vdaka hysterickym clankom o poruchovosti renaultov. :-)
V roce 2013 byl Mégane II HB dražší než Golf a samozřejmě byl i dražší než Octavia (vybíral jsem mezi Golfem a Méganem). Je ale pravda, že sedan z Turecka a španělský Grandtour byly levnější než HB a časem byly levnější než Golf nebo Octavia.
Nevím jestli u vás, ale u nás na Moravě jo. Pokud si ceny nepamatuješ, stačí si je dohledat. Třeba ti paměť osvěží dobový tisk.
"...Z pohledu na uvedené ceny je tak zřejmé, že ten, kdo se bude chtít vozit v "evropském králi" bude muset oproti konkurenci trochu připlatit, ovšem nabízené vlastnosti za to rozhodně stojí..."
To má byť vtip? 112 000km je nájazd? Automobilový svet ozaj klesol na dno.... moj H. Getz má 155 000 bez poruchy a to si nedovolím hodnotiť... a je to auto B triedy...
Konečně rezence bazarového auta, z které jsem se dověděl vše podstatné, co jsem potřeboval. Doposavad jste tady občas vydávali PR "blitky" Auto ESA.
Vyzvihli jste klady Mégane, ale nebáli jste se popsat i jeho negativa, a to velmi důkladně, což je pro člověka co o tomto autě jako ojetině uvažuje úplně nejvíc.
Angažovat Tomáše Dusila na testy ojetin byl skvělej tah, kdo ho zná a zná jeho odbornost a znalosti, ví že je to takovej malej Vaculík. Těším se na další jeho test.
Za recenzi a za Dusila dávám redakci dneska velký :yes:
U některých značek se redaktoři negativ nebojí. Právě naopak. Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak je zajímavé, jak se názory v čase mění. Po uvedení jezdil Mégane II jako motokára a dnes je to snad jen průměr. V každém případě šlo tehdy o nejlepší auto segmentu a Renault si ho taky nechal zaplatit. Když jsem ho kupoval, tak byl dražší než Golf a na rozdíl od Golfu i dnes působí jeho design velmi moderně a klidně by mohl jít znovu do prodeje. Podobně nadčasový design se hned tak nevidí. Já jsem měl 1.5 dCi a odešlo stahování okének (častá závada u prvních ročníků a jeden vstřikovač ve 120 000 km (repase cca 2000,- Kč).
Design je hodně individuální. Rozhodně bych netvrdil, že působí moderněji než tehdejší Golf. Na Meganu jsem nikdy nestrávil tu "promáčklou" zadní část, která vypadá jak po těžké nehodě, nicméně je mi jasný, že někomu se to tak líbí. ;-) Co se týká kvality vozu nemohu soudit, ale až tak špatný to podle testu nebude...
Recenze slušná. Já mám megana sedan a s jízdníma vlastnostma nemám problé, auto zkoušim docela dost a i v zatáčkách drží jak přibitý. Nerozumim kritice slabích prahů a sloupků, nějak tenké mi nepřijdou a popravdě to auto působí o dost bitelnějc než třeba fabia II. Interier by se dal trochu vylepšit, to souhlasim. Startovací karta- ideál do kapsy, ani nevíte že jí máte. Prodloužený rozvor u sedanu i kombi udělal hodně místa na zadních sedadlech, bohužel přišel o designovou zadní část. Já tohle auto mám rád a popravdě si ho koupim 100x radši než nějakou českou, nebo německou tuctovku (nic proti nikomu). A to že má špatnou pověst a ceny padaj dolu tak z toho vytěží hlavně kupující, když se o auto postará tak mu bude sloužit bez problému. ;-):-)
mel sem tohle auto z roku 2002, tedy z prvních mesicu vyroby jako starsi s 30tis na tacho.
zezacatku v prumeru každých 10tis odesla jedna zapalovaci civky, za coz jsem vyhodil minimalne 10tis. vetsinou byla prorazena izolace, pak jsem to opravoval tak, ze místo sem odbrousil, naplacal na to vterinak a preplacnul kouskem pertinaxu, jedna civka takhle jezdila dalsich 100tis km, 1 civku sem vozil s sebou a párkrát sem to vymenil i na ceste..
na pristrojovce kazdou chvili svitila barevna hudba indikujici zavady, po nejaky dobe sem na opravy rezignoval, casem to pak zmizelo, aby se to po nejaky době zase rozsvítilo.
na 160tis novy kotouce, který vydrzely jen 20tis(???), na 180tis znovu + vyfuk + cepy.
na cca 160tis zacaly problémy s prestavnikem vacky, na 170tis vymena (cca 10tis), od 190tis se to cas od casu znovu ozyvalo (spatna oprava??), ale nebylo to tak dramaticke, tedy bez opravy.
každých v prumeru 7tis km odchazela zarovka vepredu (H7), vymena byla na zlomeni ruky. podle me statistiky bylo jedno jestli zarovka byla za 300, za 200, za 100, nebo nejlevněji za 55kc, všechny vydrzely +- stejne. i z tohodle duvodu jsem u dalsiho auta koupil xenony.
pak problémy s akumulatorem - několikrát se stalo, ze ji to přes noc vycuclo, po vymene za novou se to do tydne opet opakovalo, bylo to v servisu, zavada nikdy nenalezena(???), ale uz se to neopakovalo (???).
1x odesla startovaci karta (4tis) aby ta nova vydržela jen 1 rok. po rozdelani sem zaletoval nejakou civku, kartu oblepil izolackama aby držela a fungovala dal.
motor ke konci byl strasne naladovej, nekdy to jelo +- dobře, ale třeba druhej den kopec co sem jezdil za 4+5, sotva vyjel 3+4.
spotřeba 6-8, v eko az k 5, zadnej velkej rozptyl, bez problemu sem s tim jezdil do 7 a to i když jsem s tim ke konci jezdil uz vylozeny ***cky.
ve 130 4tis ot/min, pro me prilis moc.
tankovano ze zacatku jen shell, od 180tis benzina (mam slevu), od 190tis az na výjimky V100
kufr strasne nepraktickej, byl velkej problém tam poskládat klasickej kocarek, takze to byla poslední kapka, kdy jsme museli koupit vetsi auto.
kluk co mi delal elektriku rikal, ze ho renoldy zivej....
zadnou velkou peci to nikdy nemelo, servisovano garazove, od 180tis minimalne na urovni autorizovaného servisu (porovnavano s jinym autem jiné znacky servisovanym u aut.serv) a zavady, které me provazely do te doby se neobjevovaly...
když to beru zpetne, tak když si odmyslim ty problémy s elektrikou, tak to dnes az za takovej srot jak sem si myslel dřív, nepovazuju, mozna byl jeden z problemu v servisu...
nikdy nic nezrezivelo ani neupadlo (ma to plastovy predni a asi i zadni blatniky), asi 3x me potkal odtah a to vždy v souvislosti s elektrikou.
nakonec sem to na něco přes 220tis km za 20tis prodal nejakymu studentikoj a občas ho potkavam.
od nejakych 150tis byl volant hnusnej, ke konci uz takovej vydrojenej, po nikom bych na nej asi nesahnul, snad jedine v pracovnich rukavicich
v com spocivala vlastne vyhoda tej startovacej karty? Skor to vidim ako dalsiu komplikaciu ( poruchovy element ) ... preco si jednoduche desatrociami overene veci zase komplikovat.... ved klasicky kluc prezije vecnost a nikdy sa nepokazi ani nema ako znicit ... funguje vzdy a vsade
A proč myslíš, že ostatní výrobci přecházejí na startování tlačítkem? Je to prostě pohodlnější a rychlejší. Nemusel jsi řešit žhavení, jestli tam máš rychlost, jestli máš nohu na spojce,... Pokud jde o spolehlivost, já jsem měl kartu pořád původní.
Je skladnější než klíček, pokud se vychytá její pevnost ( dnes už je to ok, dříve, když sis sedl s ní na zadku v kapse, tak praskala).
Je to pohodlné, mít kartu (nebo různé cosi krabičky?, co mají dnes auta, vygoogli si to, ja to vypadá) a jen zmáčknout start. Když máš inteligentní karty, nemusíš ani mačkat tlačítko odemknutí vozu... život jde dál.
Je vidět, žes tu hands free kartu nikdy nezkusil, a takový auto neřídil. ;-) Oproti klíčku je to právě o to století napřed. Mluvíme o hands free kartě. Pokud jde o obyčejnou, kterou musíš strčit do slotu, pak je to s klíčem srovnatelný.
Já tu kartu mám někde v bundě, a už dlouho jsem jí neviděl a nedržel v ruce. Není proč.
je to jen o tom, jak to ridici jednotka vyhodnoti
predpokaldam, ze v drevnich dobach zadna ridici jednotka vubec nebyla, a když byla, tak zmacknuti spojky nebo zarazanou rychlost vůbec nevyhodnocovala.
to musel vedet kazdej, ze se zarazanou rychlosti a/nebo nezmacknutou spojkou se nestartuje
vyhodu je jedina - pro výrobce te karty
pro zákazníka to je jenom tahani pez z kapes.
stejne sem to kartu musel strcit do sterbiny a pak zmacknout tlacitko
tedy podobne jako tam dat klicek a pootocit
a jak pises - klic prezije vecnost
tiez si myslim ze ide len o tahanie penazi... riesenie pripadnych poruch karty a jej nefuncnost si zakaznik pekne zaplati.... u kluca by sa mal o jeden pruser a rizikovy faktor menej...
delam to elektroniky
vyrobni cena te karty??
50kc + kus plastu
tedy 100kc, maximalne 200kc.
ja ji mel za 4000kc, sice i s nahranim nejakyho kodu do ridici jednotky, ale to byla hodovy za 2 minuty
takze to je jen o penezich, pro výrobce to je mozna dokonce levnejsi, ale zakaznik zaplati o to vic
ja radsej spinaciu skrinku, rozhodne jej verim viac...
s tymi kartami citam na diskusiach ze boli aj problemy.... ze boli casom aj nefunkcne, mechanicky malo odolne .... ale to len tak, ved na nete mas toho dost
ja by som volil auto s klasickym klucom ak je moznost.... dal by som prednost benzinovej corolle z tych rocnikov pred tymto meganom ... ale to uz je kazdeho osobna vec
čírou náhodu som bol mrknúť asi pred dvoma týždňami kamoša servismana a práve menil spínaciu skrinku na Golfe V. a išlo mu to veeľmi dobre. Po krátkej debate mi oznámil že to je tento mesiac asi 6 spínacia skrinka z auta od VW ktorú mení. A všetky tie autá boli + - 2 roky od seba staré. Asi nejaká blbá séria alebo čo, pričom bezkľúčové štartovanie doteraz neriešil žiadne. Karta a tlačítko je len otázka zvyku.
Když bys měl tu inteligentní kartu ,nemusíš níc, jen ji mít v kapse... jenže v prvních letech výroby to renault ještě neměl tak vychytané, takže to zlobilo, což je ale věc druhá a nemění to nic na tom, že to řešení je dobré
Vyhoda karty oproti klasickemu kliči u MII neni vlastně žadna. V dnešni době už karty přinos maji kdy neni potřeba kartu nikde zasouvat pouze se startuje tlačitkem. Pro mě sice zbytečnost ale jeji přinos je zřejmy.
Nevieš čo píšeš.
Kľúč pootočíš a držíš, kým nenaštartuje - alebo točíš štartér koľko chceš. Pri diesli sleduješ kontrolku žhavenia a až keď je nažhavené, pootočíš ďalej a štaruješ - niektorí umelci štartujú aj bez žhavenia...
Pri Renaulte je to iné. bez ohľadu na to, či máš kartu "do vrecka" alebo ju zasúvaš do slotu, na štart auta stačí impulz. Motor točí len koľko potrebuje, u diesla nažhaví a naštartuje, nevyžaduje teda žiadnu pozornosť a vylučuje hrubé zaobchádzanie a prípadné poškodenie pri štartovaní.
Mne kľúč vydržal 19 rokov potom sa vydral a už nepasoval do vložiek. Nasledovalo hrešenie,volanie do servisu a po oznámení ceny zasa hrešenie.Na šťastie som zohnal inú spínaciu skrinku aj s kľúčom. Chvalabohu že mi nefunguje imobilizér a tak som na miesto 400eur investoval len 20eur.Hrešenie nastalo pri odvrtavaní zničenej skrinky.
Pri žiadnom renaulte problém nebol...akurát ide do sveta megane a laguna ktorá sa rozlúčila výmenou turba :'-(
Vyhoda karty-osvetlena strbina, ked potrebujes v noci vlozit kartu, zena ti nebude startovat nastartovane auto, alebo inak trenovat pastorok, vzdy bude dizel nazhaveny dostatocne, v servise davam kartu a prijimaci technik ma vsetky udaje z auta na karte...km, stav paliva, atd
Karta mi spadla mnohokrat na zem, 3x mi ju manzelka vyprala v pracke-90min program na pranie a odstredovanie 1000ot >:D a je len osuchana a funkcna.
Rano sadnem do auta stlacim tlacidlo start, pokial nazhavi a nastartuje som priputany, posuniem si sedadlo...
spatne jsi to pochopil
ano - servisovano v garzi - tedy vymeny oleje, brzdy, technicka atd
elektrika u člověka, ke kteremu posilaji auta i místni autorizovany servis renault a skoda to, s cim si nevedi rady.
ano totiž často plati, ze v ty garazi tomu rozumi mnohem vic nez v autorizovanem servisu
protože hodne lidi co něco umi, dela na sebe
CAN sbernice proste potřebuje nejake znalosti
a to jak prakticke, tak teoreticke
a samozrejme vybavu
Kolega v práci měl tento Megane od novoty, benzín r.v. 04. Auto celkem v pohodě, až na jednu malou drobnost. Občas totiž z ničeho nic přestalo jet. Takže někdy neodjel z křižovatky, občas jen nenastartoval a v jednom případě mu to zdechlo při předjíždění. A zhruba tak 1x za měsíc do práce dojel zbytek cesty autobusem. Opakovaně to měl v servisech a nikdy mu tu naprosto kritickou závadu neodhalili. Tudíž auto používal pouze pro cesty kolem „komína“, aby se v případě opakování závady nějak rozumně dostal domů. Ve finále se chtěl soudit a odpověď servisu/dovozce byla „klidně se s námi suďte, jestli na to máte čas a peníze“. Skončilo to tak, že po nějakých 2 letech to prodal autobazaru s nájezdem možná 20tkm a se ztrátou přes 60% …
V té době měl jiný kolega Lagunu II v naftě (110kW), kdy po opakovaných problémech s motorem mu museli upravit SW řídící jednotky (resp. motor přidusit), protože ani na prokazatelně kvalitní naftu to nebylo schopno jet naplno. A teprve až když ji dalšímu nešťastníkovi prodal z něj začalo postupně vypadávat, co tím autem musel tehdy neustále řešit.
Pro mě nejlepší verze je Grandtour, je nejpohlednější a také nejpraktičtější. Jezdil jsem s benzinovou 1,6 rv 2006 dva týdny a naprostá spokojenost. Klidná a pohodová jízda je v tomto autě, zpětná vazba od volantu mi nechyběla a s řadící pákou jsem problémy neměl. Ať si redaktor vyzkouší "vařečku" v Kangoo I. generace...
Zkrátka pokud člověk narazí na zachovalý kousek a dopřeje mu kvalitní péči, tak si myslím, že je to ideální rodinné auto za rozumnou cenu.
K veci: hoci sám vlastním výlučne japoncov, a nie som nejaký obzváštny prívrženej meganov, je fakt, že s otcovým m2 1.6 (r.v. 2002) mám pár desiatok tisíc odjazdené. Je zaujímavé, že reči o nespoľahlivosti majú iba tí, ktorí auto nemali. Je zaujímavé, že majitelia majú diametrálne odlišné skúsenosti ako neomylní superodborníci a elita medzi mozgami (GTI, Adolf a pod.). Otcov megane sa neuveriteľnou zhodou okolností, rovnako ako megany mojich známych nikdy nepokazili a súhrou nepredstaviteľných náhod nevykazovali žiadne zo závad, ako tu všetkovedelovia vravia. Žiadna z uvedených chýb prevodovky, motora. Konkrétny kus nasledovne: Priemerná.spotreba za celý život cca 7.7, jazdené prevažne v meste. Nadpriemerné brzdy, výborné riadenie. Medzi slabiny patril kufor (HB) a pre starsieho cloveka fakt, že sa nasadalo nízko. Na zadných sedadlách menej miesta, pre lepsiu predstavivost tak o 20 cm viac ako v nedostihnutelnom etalone a aute vsetkych cias - adolfovej octavii 1.
jo brzdy, ty byly jedovaty, az neprijemne moc jedovaty
rikal to kazdej kdo s tim zezacatku kdy jel
casem mi to uz tak neprislo, bud sem si zvyknul, nebo povadly.
když jsem pak třeba i 2x za den vystridal megana s oct, tak me uz zadnej velkej rozdil ohledne brzd neprisel
jinak mez oct a meganem byl rozdil tak o 2 parniky ve prosbech oct.
oct 1 byla z roku 1996, a bylo to první normalni auto oz skody po dlouhy době.
prijde me trochu nefer ji porovnávat s autem z roku 2002, který za sebou mělo historii.
kdyztak, tak to porovnej s OII, tam megane je uplne mimo
O1 sem nemel, párkrát sem se s ni vez.
s klasickou 1.9tdi a pak několik tisíc km s 1.8T.
bylo to v době kdy sem jezdil s meganem 2.
vždycky sem si i v te OI pripadal jako ve vetsim a opravdovejsim aute.
vzadu jsem sedel jen jednou par desitek km, a tam bylo opravdu malo mista
Ahoj, s Meganem II sem jel opravdu kousek, s Octavii 1 větší kousek, několikrát s několika kusy, ale nikdy to nebyly tisícovky kilometrů.
Můj dojem byl takový, že Octavia 1 v té době byla znatelně starším autem, ze staré školy. Megane byl lépe utlumen, prostor v zadu nepoměrně lepší, rozhodně nechci tvrdit, že Megane byl motokára, dost se nakláněl v zatáčkách, ale Octavia 1 je v zatáčkách ještě horší, je to jak žebřiňák, kterému se prostě nechce >:D Stejně i na nerovnostech. Výhoda Octavie byla lepší kvalita (hlavně po faceliftu) interiéru a budila dojem robustního auta, měla opravdu obrovský kufr (hlavně kombi), který neskrýval schránky pod podlahou a blbosti typu nakládací hrana. Na zadních sedadlech se ale nedá sedět a na dnešní poměry je auto hodně nekomfortní. Kdyby se mne někdo zeptal, v čem chci jet do Chorvatska na dovolenou, volim Megane.
Druhá věc je poruchy a spolehlivost... tam to mluví ve prospěch nejslavnější Škodovky :-) I kdy přítelkyně sestra měla Megana II HB 1.6i Automat a přes 100 tisíc bez jakéhokoliv problému, jen stačilo dělat údržbu :-)
me megan - alespoň ten kratkej, naopak pripadal necekane tvrdej, ucite se moc nenaklanel.
na nerovnostech - hlavne zaplatovane diry dost poskakoval a v takovemhle povrchu byl schopny v zatáčce dost uskakovat.
a jak jsem psal jinde - velmi jedovate brzdy, alespoň zezačátku, bud sem si na ne zvyknul, nebo se otupily. a to rikal kazdej co s tim jel, ze s tim ma docela problém.
ale byl to opravdu jeden z prvních kousku, pokud jde o poskakovani, jiné verze karoserie na tom mohly byt lepe, nebo to mohli doladit. kazdopadne nejen ja sem si rikal ze na francouze to je kupodivu hodne tvrde
Jízdní vlastnosti dle tehdejších testů:
"...Můžeme vám zaručit, že na zmiňované nectnosti okamžitě zapomenete, jakmile se s tímto automobilem svezete. Přestože má podvozek v podstatě klasickou koncepci, nabízí velmi poutavé svezení poskytující mimořádnou jistotu jízdy, jež nepostrádá ani značnou míru komfortu. Při jízdě s Mégane II potěší zejména jeho celková robustnost a tuhost .."
"....Jízdní vlastnosti, které se blíží ideálu rodinného vozu kolem půl miliónu, jsme chválili již v předchozích testech.....Samotné řízení s proměnlivým účinkem posilovače zaslouží jen chválu, stejně tak jako výborně uchopitelný volant.."
"...Jízda s Méganem je příjemná a chování vozu bezpečně předvídatelné, jízdní vlastnosti i brzdy jsou vynikající a již po několika kilometrech je jasné, proč byl oceněn titulem Auto roku 2003 (Car of the year 2003). Také při jízdě po nerovnostech (např. na kostkách) je chování vozu velmi dobré..."
"...Pokud znáte předchozí generaci Méganu, překvapí vás tvrdší podvozek stejně jako sedačky. Sousloví „typicky francouzská měkkost“ zde dostává pěkně na frak. Tvrdší podvozek ještě přitvrdila příplatková 16" kola z lehkých slitin, která zajišťují skvělou adhezi. S Méganem pak není problém jezdit jako s motokárou..."
nejspis zalezi na motorizaci, verzi karoserie a roku vyroby.
o prvních rapidech taky myslim psali ze poskakovali a pak to doladili.
podobne snad oct lift a kombi rozdil.
ten "muj"poskakoval jako koza a ty jedovaty brzdy - to není muj vymysl, na tom jsem se shodli s kazdym, kdo v tom jel když to bylo +- nejety...
Je hezké, že zde cituješ 10 let staré části testů. Ale doba opravdu pokročila o těch zhruba 10 let, co bylo tehdy výtečné, je dnes sotva průměrné, s dnešními podvozky bych opravdu nesrovnával.
No nevím. Například o nové Fabii psali jako o plavné jízdě s náklony v zatáčkách, takže buď se vrací doba pohodlných podvozků (o tom, že před deseti lety to bylo těžce vytýkáno francouzům netřeba psát), nebo někdo objevil již objevené...
Ze zkušenosti vím, že např. ten Megane Grandtour II po FL (2008) s tou torzkou se choval na silnici naprosto s jistotou, a jízdně byl čitelnější a jistější než např. Octavia II. s multilinkem (2011)...
Můj názor. A že jsem s oběma něco najezdil... Obě auta od novoty. A nikdo mi to nevymluví. ;-)
Pamatate sa, ako jazdila O1 s plným kufrom? To boli jazdne vlastnosti panecku. No nic. Cital som si tu teraz pár testov na O1. Metrovy zadny previs. Nemám slov. Jazdne vlastnosti M2 su lepsie ako O1. Počítáme: za 10 rocnu plné vybavený M2 1.6 dostanem 18 rocnu O1 verzia holobyt s trojnasobnym najazdom a piatym motorom. Halo?
A proč si myslíš, že nelze srovnávat Megane 2 a Oktavii 2??? Na body 52:48 u mě vyhrál Megane 2 kombi. Obě auta jsem vlastnil ... jedno jen rok a druhý šest let. Který auto jsem měl šest let je otazka, na kterou jsem již včera :-!
Trošku nadhledu by ti neuškodilo. Když jsem kupoval Mgane II, tak jsem ho s Octávkou I srovnával. Octávku II jsem nikde na srovnání nesehnal. Možná proto, že se ještě nevyráběla. Ale příště se polepším a budu srovnávat jen auta ze stejného roku uvedení na trh. Jen asi nebude co srovnávat. A tobě doporučuji, aby jsi Octávku srovnával s Méganem IV. Ty to určitě zvládneš.
no tak akurát mi pribudla tour1(mpi) do garáže a skôr mi pripadá že oproti primere a maganu je to krok späť ale je rozdiel či mám nabehané na aute 200t km/250t km a 60tkm takže som rád že ju mám a po skúsenostiach s tour 2 ktorá spoľahlivosťou zarážajúc nekypí hovorím že najlepšia okta "všech dob" inak je pre mňa najlepšie auto primera ;-)
Suhlasim, tiez sa stretavam s podobnymi recami pri pive, ze renaulta nikdy. V roku 2008 som kupil nove Clio (mam tu recenziu), sice je cely cas pouzivane ako druhe auto v rodine pretoze jazdim sluzobnym, ale to clio ma teraz 100 tisíc km, a jedine co sa na nom robilo bola 4x vymena oleja. Tankujem raz za 1000km, nic v nom nedrnci, nevrzga, je to tichucke a ma to podla reci odbornikov neskutocne poruchovy 1,5dci. Zere to 5,5L v meste, nic mimo mesta, a pouzivane je na kratke trasy, cize motor by sa mal vkuse kazit. Keby som namiesto toho takymto stylom pouzival akykolvek VW koncernovy dizel, na opravách by som uz minul cca milion korun,
Z toho, že ti 6 let staré 1.5 dCi najelo 100 tisíc km, nelze dělat žádné velké závěry (a nevím, proč by TDI mělo dopadnout jinak). Pro Mégane II, přinejmenším před modernizací, jde dnes o poměrně rizikovou volbu.
Mno oproti Octavii I. boli na tom s priestorom vzadu lepšie už aj dvojčatá Bravo/Brava z 90 tych. rokov. >:D Mám známeho čo mal Megana I. a nevedel vynachváliť, preto kúpil následne II. gen. a tej sa po 3 rokoch rýchlo zbavil. Na otázku prečo nechcel veľmi vysvetľovať, ale vypadlo z neho že sa mu kašlala elektrika. Zase je pravda, že to auto bolo jedno z prvých kusov a po motorickej stránke či jazdných vlastností mu nemal čo vytknúť.
Tento vůz je pro mě poslední povedený a kvalitní Renault. Možná teď ještě to jejich eMPíVíčko, už si nevzpomenu jak se jmenuje, ale tímto to hasne. Kufr paráda, jízda bez problému, design stylový a svěží... K tomu naprosto bezkonkurenční spolehlivost, a máme tip na ojetinu roku. :-)
Asi proto, že mi nevadí Mégane, co? Obecně mi nevadí ani Renault, ale nic moc, no... Teda pardon, až na Twingo, to je HIT 2014, a mělo by oprávněně vyhrát Auto Roku. Vše vzadu, to je paráda. :-)
Co mne na meganu sokuje nejvic je az brutalne nizka cena novych aut. To se v Boulogne-Billancourt vzdali zisku nebo nekde nenormalne usetrili, zasidili vyrobu?
nekde probehlo, ze vzali auto, snad konkretne presne tohodle megana (po fejsliftu), kterej dostal 5 hvezd a po několika letech vyroby ho nového toho samého opet poslali proti zdi. a dopad hur nez ten puvodni. zrejme ty uspory jsou nekde znat (???)
a neslo o to, ze dnes je 5 hvezd prisnejsich nez dřív, ale o to ze dopad opravdu hur podle tehdejších kriterii ...
někde proběhlo, že prý,... Megana jsem nikde neviděl, ale Fifth gear poslal proti stromu v ještě vyšší rychlsoti než bylo v NCAP Lagunu II a obstála velmi dobře: [odkaz] Taky v té době už ojetá.
Stejně tak dopadl malinký Modus lépe jako ona osvědčená Švédská ocel a ukázalo se, že prostě i když má auto blatníky z plastu, tak bezpečnost je spíše někde jinde: [odkaz]
No a do třetice si pojízdné akvárium Espace dal "sraz" s offroadem s žebřinovým rámem LR Discovery: [odkaz] ze srazu ale osádka žebřiňáku odešla bez kolen.
Jinými slovy, i mimo NCAP se ukázalo, že tehdy Renaulty i v reále byly bezpečnostně na tom velmi dobře (neříkám, že nějak diametrálně lépe než konkurence) a nějaké pochybnosti o smyslu NCAP nejsou na místě. Možná až poslední dobou, kdy se hvězdy strhávají za srážku s chodcem, je už NCAP přecejen diskutabilní...
Myslim, ze to bol Autobild. Ale nebolo to tak, ako pises. Zobrali auto, najazdili na no 100.000 km, rozobrali ho, aj motor,aj prevodovku, aj podvozok, aj... , potom ho poskladali a praskli s nim do steny. Vysledok bol, ze aj po 100.000 km je ochrana 5 hviezdiciek. Co mas dalsie ? Tu Lagunu, s ktorou nemci bachli do steny 80 kmh ? To bol pruser, a kedze to vedeli, tak preto nezobrali filcwagen passat, ani audi a4 a ani bmw 3. Pozri small overlap test tych aut a hned uvidis, ako by dopadli. Renault nemam rad, ale s tym znakom vymysleli dobry sposob, ako urazit zenu tak, ze ti je po takom darceku este aj vdacna...
Já jsem si nijak brutálně nízkých cen nevšimnul. Je to normální cenový průměr této třídy. Někde je dražší než Focus, Astra, Leon,... někde zase levnější.
Kdopak říkal, Franta v hospodě? Nebo snad jste viděl, či byl u něčeho v Billancourtu, co neví nikdo jiný? A nebo je zde 3. varianta, asi ta jediná pravdivá, že špiníte něco, o čem nemáte ani zdání.
Ono totiž ceny Renaultů jsou vykoupené ad 1 de facto zápornými maržemi na vozech, které jsou vyrovnávány doplňky a dodatečnou aktivitou spojenou s prodejem vozu, sdílením platforem s aliančními partnery a tudíž výrazná úspora ve vývoji, ziskovostí dceřiných značek a v neposlední řadě relativně zastaralou koncepcí modelů značky - Fluence, Mégane, či Koleos, takže asi tak...
Pamatuji, když jsem měl tu čest v roce 2003 být mezi těmi, kteří byli při jeho uvedení a testování. Z pětidvéřové verze jsem byl úplně v šoku. Vybroušený designový diamant, klenot automobilového průmyslu. Prodeje ve vyspělé západní Evropě proti zaostalé východní mu přály. Koneckonců pro tyto regiony sloužil zejména sedan. I kombík byl zde úspěšný nejen pro CZ chalupáře, kde praktičností a rozměry deklasoval český žebřiňák, ale i pro náročné fleetové zákazníky. Se všemi karosářskými variantami a motory jsem najezdil tisíce kilometrů. Nejraději samozřejmě vzpomínám na RS, které mě možná vzalo více jako současné...
[odkaz]
Po benzínový Oktavii 2 1,6l 74kW lift - užíval jsem ji rok rv. 2006, jsem si koupil pohodlnější Megane 2 kombi 1,6l 83kW rovněž nový rv. 2007. Oproti Oktavii podstatně pohodlnější, hbitější s výbornými brzdami, spotřeba +- stejná, výhodou byla mezera mezi zadními koly + 100cm. Megane jsem prodal po 6.ti letech užívání a neměl jsem žádný problém s kartou, protože jsem si na ni neseděl či jinak ji nelámal, motor naprosto bezproblémový a svíčky jsem měnil až v 90 000km a opotřebování v mezích, brzdový desky jsem měnil rovněž v 90 000km, olej po 20 000km vždy, startování v zimě bez problémů, baterie byla původní až do prodeje. No a teď negativa ... částá výměna H7 a 2x oprava elektriky na pátých dveří na otevírání, drát v gumě se prostě zlomil, záležitost na 10 minut. :-! Za Megane 410 000.-Kč kvalitní auto, Oktavia za 505 000.-kč rovněž kvalitní auto, jen jsem si u Oktavie musel dokoupil zadní stěrač atd .....
Nevím z jakého důvodu njaký novinářský skřet hned v úvodu článku zpochybňuje získané hvzdičky v nárazovém testu? Jsem přesvdčen, že hodnocení odolnosti je určit mén tendenční jak na webu "das auto.de"...
Přiznám se, že tohle mi taky vadí. Jsou to regulérně získané body, navíc i několikrát mimo NCAP odzkoušené, výše jsem dal i odkazy.
Stejně tak tvrzení, že megane je jen zakulacený R19? Kde na takovou kravinu přišel? Vždyť ta auta jsou designově naprosto odlišná, stačí se podívat na boční profil
jen malé upřesnění, benzinová 1.4 se v ČR prodávala se 60kW (nebo 59kW, už si přesně nepamatuji, každopádně ne 55kW - tento výkon jsem ani nikde jinde nezaregistroval) v slabší verzi, nebo se 72kW v silnější. Po F/L v 2005 zůstala jen silnější.
já svého benzinového 1.4 sedana prodával se 100tis KM. Za ten čas mi odešel alternátor v záruce a dvě cívky (made in germany :*) )
na podvozku jsem neměnil nic, byl jsem na kontrole ještě pár tisíc KM před prodejem a většinu času auto jezdilo po Praze