Profi
Sebectvo je skôr nahradenie električkových tratí pruhmi pre ostatnú premávku. Aký by to malo zmysel pre hromadnú dopravu? Aby trolejbusy stáli s autami v kolónach?
edit: zlysoused to už vlastne napísal skôr.
edit: zlysoused to už vlastne napísal skôr.
Tak nějak by mě zajímalo jak by odstranění tramvajových kolejí v Brně vyřešilo dopravní zácpy, když největší zasekanost je tam kde nejsou koleje?? Takže by tam žádný další pruh nepřibyl a na jiných místech by byl zbytečný...
Jinak zkus nacpat lidi z 40m dlouhé šaliny do 18m trolejbusu >😒]
A nechápu jak tě mohla málem zabít tramvaj asi se splašila a utekla z kolejí >😁 A pokud jde někdo po kolejích a čeká, že tramvaj uhne tak je to jeho problém...
Jinak zkus nacpat lidi z 40m dlouhé šaliny do 18m trolejbusu >😒]
A nechápu jak tě mohla málem zabít tramvaj asi se splašila a utekla z kolejí >😁 A pokud jde někdo po kolejích a čeká, že tramvaj uhne tak je to jeho problém...
Tramvaje mají jednak daleko větší přepravní kapacitu než trolejbusy a dále mají pevný průjezdní profil, takže jsou velmi vhodné do stísněných ulic a jsou mnohem víc "pedestrian friendly"
A vyčítat tramvajím, že zabírají prostor pro ostatní provoz hraničí s demencí. Ze všech dopravních prostředků využívajících prostor ulic, má právě tramvaj největší dopravní kapacitu navíc s minimálními nároky na prostor. Nebýt jich, jsou ulice mnohem více ucpané.
Trolejbus je fajn, ale je vhodný jinam než tramvaj. Trolejbus je alternativa k autobusu.
A vyčítat tramvajím, že zabírají prostor pro ostatní provoz hraničí s demencí. Ze všech dopravních prostředků využívajících prostor ulic, má právě tramvaj největší dopravní kapacitu navíc s minimálními nároky na prostor. Nebýt jich, jsou ulice mnohem více ucpané.
Trolejbus je fajn, ale je vhodný jinam než tramvaj. Trolejbus je alternativa k autobusu.
Zácpám tramvaje asistují a tom nemůže být pochyb.
E😜resní pruhy.
Trolejbusy neblokují dopravu. Tramvaje ano.
O tom nic nevím. Ale jestli se staví, tak za tím určitě stojí nějaká podnikatelská mafie.
E😜resní pruhy.
Trolejbusy neblokují dopravu. Tramvaje ano.
O tom nic nevím. Ale jestli se staví, tak za tím určitě stojí nějaká podnikatelská mafie.
Vy pořád nechcete rozumět tomu, že tramvaje jsou překážkou v plynulosti provozu, kdežto trolejbusy jsou jeho součástí.
Ano, to je velmi dobře, že se v řadě míst nedají využít tramvajové koleje pro ostatní dopravu a zůstávají autům nepřístupná. Protože to opravdu nejsou tramvaje, které ty zácpy vytváří.
"Trolejbus by splynul s ostatním provozem" - to je hezký eufemismus pro pojmenování toho, že trolejbus by zkejsnul s autama v zácpě. >😁
Ty se na to prostě díváš sobecky z pohledu řidiče, který chce mít víc prostoru na silnici na úkor MHD. To by snad bylo pochopitelné, kdyby to nebylo hloupé. Protože tím, že donutíš stát cestující MHD v zácpě (kterou nezpůsobili), je akorát naženeš do aut a celou situaci akorát zhoršíš.
A k těm příkladům. V celé Evropě probíhá masivní renesance tramvajové dopravy. Ve spoustě měst se staví spousta tratí. Ale všichni jsou asi hloupí a jen Děda7 ví jak na to.
"Trolejbus by splynul s ostatním provozem" - to je hezký eufemismus pro pojmenování toho, že trolejbus by zkejsnul s autama v zácpě. >😁
Ty se na to prostě díváš sobecky z pohledu řidiče, který chce mít víc prostoru na silnici na úkor MHD. To by snad bylo pochopitelné, kdyby to nebylo hloupé. Protože tím, že donutíš stát cestující MHD v zácpě (kterou nezpůsobili), je akorát naženeš do aut a celou situaci akorát zhoršíš.
A k těm příkladům. V celé Evropě probíhá masivní renesance tramvajové dopravy. Ve spoustě měst se staví spousta tratí. Ale všichni jsou asi hloupí a jen Děda7 ví jak na to.
A aký zmysel budú mať tie pruhy mimo dopravnej špičky, keď paradoxne počas nej budú len pre trolejbusy? 8-s Čo tak nevymýšľať a nechať električky? Aké jednoduché, že?
Tomáš Baťa řešil dopravu v provinčním městě. Kromě toho dnešní aglomerace Zlín-Otrokovice by páteřní tramvajovou trať potřeboval jako sůl.
Jasný. Tomáš Baťa po technické stránce také o trolejbusech moc nevěděl, ale logicky si najal odborníky, kteří mu problémem pomohli vyřešit. Dává smysl, že?
Je třeba trochu přemýšlet. Co se stane, když v některých ulicích vzniknou 2 extra jízdní pruhy? Logicky se ulehčí provozu v zasekaných částech, protože se část provozu přesune na tu ulehčenou. Dává smysl? Samozřejmě že dává!
Prosím vás vzpamatujte se! Já mluvím o nevyužitém prostoru, který vzniká mezi tramvajemi a nedá se využít ostatními účastníky silničního provozu. To by u trolejbusu nehrozilo, protože by splynul s ostatním provozem. Proto to sobectví. Kapacita nehraje dnes takovou roli. Mimo dopravní špičku jsou tramvaje poloprázdné nebo prázdné. Je třeba také poukázat na nebezpečí pro nastupující a vystupující z tramvaje a nutné přecházení vozovky z a na nástupní ostrůvek, a v tu samou dobu blokující ostatní provoz a tím se vytváří dopravní zácpy a nebezpečné situace. Na druhé straně trolejbus zastavuje u krajnice a cestující nastupují a vystupují na chodník v relativním bezpečí. O tom, že trolejbus, při zastavení v zastávce neblokuje ostatní provoz raději pomlčet.
>😁 Člověče, to je jedna pecka za druhou. Tramvaj 13T pojme (papírově) 270 pasažérů s tím, že v Brně jich tam jezdí tolik, že po otevření dveří někdy vypadávají. Největší trolejbus 27 myslím 150. Zajímavá je situace, když se kloubový trolejbus nenaplní rovnoměrně, to si pak řidič užije. Nemluvě o faktu, že linky tramvají pokračující ven z centra jedou často mimo silnice, takže uleví ostatní dopravě.
To je tak když někdo argumentuje na základě svých dojmů, ale o problematice po technické stránce neví vůbec nic.
To co napsal zlysoused si připíchni na stěnu, k tomu není co dodat 😉.
To co napsal zlysoused si připíchni na stěnu, k tomu není co dodat 😉.
Jsou trolejbusy se stejnou nebo téměř stejnou přepravní kapacitou jako tramvaj. Jsou pedestrian friendly, my arse. Před pár týdny mě šalina málem v Brně zabila. Stísněné ulice? Právě tramvaje dělají ulice stísněné, jestli jste si nevšiml. O kapacitě jsem již psal. Nároky na prostor? You must be kidding! Na jednom kilometru silničního provozu jedna tramvaj. To jsou sakra nároky na prostor. Tady jde spíš o sobectví. Trolejbus je ne jenom fajn, ale odpověď na ucpané ulice. To věděl už Baťa. Proto při výstavbě Zlína o tramvajích ani neuvažoval.
Ok. Nějak nerozumím tomu argumentu o zácpách. Dnes jsou již často k vidění vyhrazené pruhy pro veřejnou dopravu ve špičkách. Tam by mohly také trolejbusy. Další. Kde nejsou cesty nejsou potřeba tramvaje ani trolejbusy. Další. Právě. Trolejbus nepotřebuje koleje. Trolejbus je schopen splynout s ostatními účastníky silničního provozu a to tady jde. Tramvajové koleje kradou prostor pro ostatní účastníky silničního provozu. Nazdar!
Mě zase málem zabilo auto a co jako? Ano, tramvaj je pedestrian friendly, protože má pevný průjezdní profil. Je vhodná jak na pěší zónu, tak na rychlou segregovanou trať.
Ano, trolejbus je fajn. Zejména v kopcovitých tratích, kde nejsou velké nároky na přepravní kapacitu.
A sobectví? Sobectví je chtít sebrat toho málo prostoru, co tramvaje zabírají a dát ho autům, které potřebují pro svůj provoz mnohonásobně větší prostor než tramvaje. Když už jsme u toho Brna. Kolik prostoru zabírají tramvajové tratě a kolik všechny veřejné komunikace, po kterých jezdí auta? Přitom MHD ve městě jako je Brno, realizuje kolem 70% přepravy osob a nejvíc z toho připadá právě na tramvaje.