Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Škoda Electric vyrobila 14.000. trolejbus

29 komentářů

zlysoused
Tramvaj má jednoznačeně větší přepravní kapacitu než trolejbus. Kloubový trolejbus s délkou 18m, což je, s ohledem na manévrovatelnost v českých městech, maximum, nemá ani takovou kapacitu jako podprůměrně velká tramvaj K2. Většina tramvajových souprav jezdících v českých městech je přitom mnohem delší/kapacitnější (o 10m). Nejdelší soupravy mají až 40m. Přitom tahle 40m tramvaj se může stísněnými ulicemi českých měst díky pevnému průjezdnímu profilu, kratším článkům a otočným podvozkům proplétat naprosto suveréně, zatímco 18m kloubový trolejbus nemůže.

Mě zase málem zabilo auto a co jako? Ano, tramvaj je pedestrian friendly, protože má pevný průjezdní profil. Je vhodná jak na pěší zónu, tak na rychlou segregovanou trať.

Ano, trolejbus je fajn. Zejména v kopcovitých tratích, kde nejsou velké nároky na přepravní kapacitu.

A sobectví? Sobectví je chtít sebrat toho málo prostoru, co tramvaje zabírají a dát ho autům, které potřebují pro svůj provoz mnohonásobně větší prostor než tramvaje. Když už jsme u toho Brna. Kolik prostoru zabírají tramvajové tratě a kolik všechny veřejné komunikace, po kterých jezdí auta? Přitom MHD ve městě jako je Brno, realizuje kolem 70% přepravy osob a nejvíc z toho připadá právě na tramvaje.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Sebectvo je skôr nahradenie električkových tratí pruhmi pre ostatnú premávku. Aký by to malo zmysel pre hromadnú dopravu? Aby trolejbusy stáli s autami v kolónach?

edit: zlysoused to už vlastne napísal skôr.
Neurotic
Tak nějak by mě zajímalo jak by odstranění tramvajových kolejí v Brně vyřešilo dopravní zácpy, když největší zasekanost je tam kde nejsou koleje?? Takže by tam žádný další pruh nepřibyl a na jiných místech by byl zbytečný...

Jinak zkus nacpat lidi z 40m dlouhé šaliny do 18m trolejbusu >😒]

A nechápu jak tě mohla málem zabít tramvaj asi se splašila a utekla z kolejí >😁 A pokud jde někdo po kolejích a čeká, že tramvaj uhne tak je to jeho problém...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zlysoused
Tramvaje mají jednak daleko větší přepravní kapacitu než trolejbusy a dále mají pevný průjezdní profil, takže jsou velmi vhodné do stísněných ulic a jsou mnohem víc "pedestrian friendly"

A vyčítat tramvajím, že zabírají prostor pro ostatní provoz hraničí s demencí. Ze všech dopravních prostředků využívajících prostor ulic, má právě tramvaj největší dopravní kapacitu navíc s minimálními nároky na prostor. Nebýt jich, jsou ulice mnohem více ucpané.

Trolejbus je fajn, ale je vhodný jinam než tramvaj. Trolejbus je alternativa k autobusu.
Avatar - praděda7
praděda7
No vidíte, já věděl že na koleje patří vlaky a ne nějaké tramvaje. 😉
Neurotic
Takové tramvaje už máme říká se jim vlaky >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Zácpám tramvaje asistují a tom nemůže být pochyb.
E😜resní pruhy.
Trolejbusy neblokují dopravu. Tramvaje ano.
O tom nic nevím. Ale jestli se staví, tak za tím určitě stojí nějaká podnikatelská mafie.
Avatar - praděda7
praděda7
Nerozumíte funkci e😜resních pruhů!
Avatar - praděda7
praděda7
Vy pořád nechcete rozumět tomu, že tramvaje jsou překážkou v plynulosti provozu, kdežto trolejbusy jsou jeho součástí.
Avatar - praděda7
praděda7
Jasný. Nejvíc by ulevily ostatní dopravě, kdyby byly tramvaje mimo silnice napořád. :-!
zlysoused
Ano, to je velmi dobře, že se v řadě míst nedají využít tramvajové koleje pro ostatní dopravu a zůstávají autům nepřístupná. Protože to opravdu nejsou tramvaje, které ty zácpy vytváří.

"Trolejbus by splynul s ostatním provozem" - to je hezký eufemismus pro pojmenování toho, že trolejbus by zkejsnul s autama v zácpě. >😁

Ty se na to prostě díváš sobecky z pohledu řidiče, který chce mít víc prostoru na silnici na úkor MHD. To by snad bylo pochopitelné, kdyby to nebylo hloupé. Protože tím, že donutíš stát cestující MHD v zácpě (kterou nezpůsobili), je akorát naženeš do aut a celou situaci akorát zhoršíš.

A k těm příkladům. V celé Evropě probíhá masivní renesance tramvajové dopravy. Ve spoustě měst se staví spousta tratí. Ale všichni jsou asi hloupí a jen Děda7 ví jak na to.
Avatar - pumpkin
pumpkin
A aký zmysel budú mať tie pruhy mimo dopravnej špičky, keď paradoxne počas nej budú len pre trolejbusy? 8-s Čo tak nevymýšľať a nechať električky? Aké jednoduché, že?
zlysoused
Tomáš Baťa řešil dopravu v provinčním městě. Kromě toho dnešní aglomerace Zlín-Otrokovice by páteřní tramvajovou trať potřeboval jako sůl.
Avatar - praděda7
praděda7
Jasný. Tomáš Baťa po technické stránce také o trolejbusech moc nevěděl, ale logicky si najal odborníky, kteří mu problémem pomohli vyřešit. Dává smysl, že?
Avatar - praděda7
praděda7
To se dá vyřešit e😜resními pruhy v době dopravních š***k. Jak jednoduché, že?
Avatar - praděda7
praděda7
Je třeba trochu přemýšlet. Co se stane, když v některých ulicích vzniknou 2 extra jízdní pruhy? Logicky se ulehčí provozu v zasekaných částech, protože se část provozu přesune na tu ulehčenou. Dává smysl? Samozřejmě že dává!
Avatar - praděda7
praděda7
Prosím vás vzpamatujte se! Já mluvím o nevyužitém prostoru, který vzniká mezi tramvajemi a nedá se využít ostatními účastníky silničního provozu. To by u trolejbusu nehrozilo, protože by splynul s ostatním provozem. Proto to sobectví. Kapacita nehraje dnes takovou roli. Mimo dopravní špičku jsou tramvaje poloprázdné nebo prázdné. Je třeba také poukázat na nebezpečí pro nastupující a vystupující z tramvaje a nutné přecházení vozovky z a na nástupní ostrůvek, a v tu samou dobu blokující ostatní provoz a tím se vytváří dopravní zácpy a nebezpečné situace. Na druhé straně trolejbus zastavuje u krajnice a cestující nastupují a vystupují na chodník v relativním bezpečí. O tom, že trolejbus, při zastavení v zastávce neblokuje ostatní provoz raději pomlčet.
Johnnn
>😁 Člověče, to je jedna pecka za druhou. Tramvaj 13T pojme (papírově) 270 pasažérů s tím, že v Brně jich tam jezdí tolik, že po otevření dveří někdy vypadávají. Největší trolejbus 27 myslím 150. Zajímavá je situace, když se kloubový trolejbus nenaplní rovnoměrně, to si pak řidič užije. Nemluvě o faktu, že linky tramvají pokračující ven z centra jedou často mimo silnice, takže uleví ostatní dopravě.
BaracudaJ
To je tak když někdo argumentuje na základě svých dojmů, ale o problematice po technické stránce neví vůbec nic.

To co napsal zlysoused si připíchni na stěnu, k tomu není co dodat 😉.
zlysoused
Bohužel. 15tr a 22tr měly dvě hnané nápravy a hlavně v zimě v kopcích se to hodilo.
Avatar - praděda7
praděda7
Jsou trolejbusy se stejnou nebo téměř stejnou přepravní kapacitou jako tramvaj. Jsou pedestrian friendly, my arse. Před pár týdny mě šalina málem v Brně zabila. Stísněné ulice? Právě tramvaje dělají ulice stísněné, jestli jste si nevšiml. O kapacitě jsem již psal. Nároky na prostor? You must be kidding! Na jednom kilometru silničního provozu jedna tramvaj. To jsou sakra nároky na prostor. Tady jde spíš o sobectví. Trolejbus je ne jenom fajn, ale odpověď na ucpané ulice. To věděl už Baťa. Proto při výstavbě Zlína o tramvajích ani neuvažoval.
Avatar - praděda7
praděda7
Ok. Nějak nerozumím tomu argumentu o zácpách. Dnes jsou již často k vidění vyhrazené pruhy pro veřejnou dopravu ve špičkách. Tam by mohly také trolejbusy. Další. Kde nejsou cesty nejsou potřeba tramvaje ani trolejbusy. Další. Právě. Trolejbus nepotřebuje koleje. Trolejbus je schopen splynout s ostatními účastníky silničního provozu a to tady jde. Tramvajové koleje kradou prostor pro ostatní účastníky silničního provozu. Nazdar!
Avatar - pumpkin
pumpkin
Amen :yes: Trolejbus je fajn do kopcovitých terénov, kde má autobus a električka problém.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
praděda7
???????????Proč? Nějaké racionální důvody by nebyly?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
praděda7
Kdyby tramvaje byly nahrazeny trolejbusy, rázem by vznikly další 2 jízdní pruhy pro ostatní provoz. 😉