Myslim, ze v Kosiciach by stacilo, keby zacali ludom platit mzdu.... Skoda takych krasnych priestorov ake maju. Ja osobne som s diviziou Renault Kosice bol velmi spokojny, ale naopak s ich sesterskym BMW, otrasne.
ja teda budu radeji koukat na rallye nez na dacii, nicmene ukol pro redakci znel jasne a jak dostat aspon nejake fotky skodovky do clanku o rendlu a hopkirkovi nez oklikou
Renault žilina. Autá tam kupujem ale ne servisu jem ani počas záruky.
Jeden príklad čo mi urobili s 1rok starým traficom 1,9dci namiesto cca 5L oleja naliali 9L oleja a podľa vyškoleného personálu renault je všetko v poriadku tam je taký veľký rozptil +-4L v náplni až po 1hod.hádania mi chybu uznal len majster na dielni.
Zlé skúsenosti zo servismi škoda aj renault.
plati to pro vsechny "znackove" servisy a plati, ze zakaznik je stale zakaznik i po tom co si uz koupil auto.
1. Optimalizujte ceny nahradnich dilu a to tak aby reflektovali stav trhu.
2. Zlepsete vedlejsi sluzby:
- kava, caj,
- dochvilnost (kdyz se objednam na 9 hodin, tak chci v 9 hodin auto predavat/prebirat)
- Odvoz/privoz
3. Dbejte na motivovany personal a jeho vystupovani (Alfa+Fiat autosalon, vstoupim, neni tam zadny zakaznik a prodejce ani nepozdravi a sedi za pocitacem)
4. Flexibilnost (stalo se mi, ze s drobnou poruchou jsem prijel v patek v 14:30 a odmitli mne respektive chteli si nechat auto az do pondeli, protoze je "patek a hodne hodin a nikdo tu uz skoro neni" - asi neni tezke uhodnout, ze se tam uz nevratim, ze?)
5. Reste korenove priciny poruch a ne symptomy, budte servisem a ne menici dilu.
6. Nehante konkurenci, spise ji ocente a vyzdvihnete prednosti sve znacky/modelu (neni nic otravnejsiho nez poslouchat prodejce Hyundaie, jak hani Skodovky...)
Ale to zavání nabádáním k poctivosti. A každý správný podnikatel/zaměstnanec ví, že s poctivostí v ČR nejdřív pojdeš >:-[]8-s ;-\
Podle mě to je především ve vedení konkrétních poboček a v reálné nabídce vyučených automechaniků. Představa podnikatele je totiž ho-vno co dělat, sedět na zlatých vejcích a oškubat zákazníka. Představa zaměstnance je ho-vno co dělat, hlavně se nepředřít a chtít za to zlaté z nebe.
Tyto pravidla by si měl každý prodejce vytesat :yes:
Musím říci, že mé zkušenosti s vlastním prodejcem zatím špatné nejsou. Káva je mi nabídnuta docela často, odvezli mě do práce po předání auta na garančku i přívoz nabídli. Když jsem měl jeden problém a neměli zrovna diagnostika, odkázali mě ke konkurenci, ale ta mi taky cvyšla vstříc a taky mě odvezli v rámci předváděčky. Tento týden jsem jim volal, jestli by mi neprohlídli jedno auto, které měl kolega vyhlídnuté v bazaru. I když měli plno, čas si udělali, závady na něm našli, vyjeli servisní historii a ani korunu za to nechtěli... A tím přístupem si nás získali, protože kolega si rovnou nechal spočítat cenu nového auta i financování a na bazarovku se asi vykašle.
Ale je to prostě vidět, že je to malá prodejna v malém městě, lidi setam znají a budovat si jméno je pracné. Když jsem byl v jiné vybírat auto s rodiči a poslouchal jsem kritiku na Fabii v Renaultu... přitom nebyl schopný zařídit předváděčku... už jsme tam nezavítali...
A takových příkladů je hodně a všude. Obávám se, že dodržování těchto pravidel nebude tak lehké zavést jen tím, že se na veřejnost vydá nová koncepce...
Ale nová koncepce je zaručeně české řešení, které na venek vždy funguje. Přelepí se obálka a je po problému... Vymyslíme certifikát a rázem máme punc kvality...
Ale takto fungují všechyn ty ISO 9002, ... Hlavní je mít na vše papír a vše dokonale evidováno...
Ono vlastně úplně stačí jedno pravidlo - Každý my měl dělat svoji práci na 100%, pečlivě, s osobní zodpovědností a profesním zaujetím.
Ale je tohle u nás možné, když mmj. polovina absolventů VŠ dělá úplně mimo obor? Dnes jsem potkal spolužáka - vystudoval historii, dělal v marketingu a nyní jde na ministerstvo (ale ne kultury)!
Jak píše rohYpnol, vše se to odvíjí od konkrétních poboček. Každý importér by měl především dbát nato, aby každý majitel dealerství kromě prodeje věnoval svoji pozornost na přejímací techniky a mechaniky. Protože pokud tak nečiní, je to přesně ten důvod proč velká většina kupujících nových vozů raději na servis jezdí jinde než vůz pořidili. Udělají totiž prvně zkušenost s prodejcem, který by jim snesl modré z nebe jen, aby je získal kvůli svému mrzkému penízku. Následně jsou však často konfrontováni při prvním příjezdu na servis s neprofesionálním a přehlíživým přístupem některých servisních techniků, kteří jaksi skrze své melouchy se na ně dívají jako na obtížný hmyz...
Je to asi servis od servisu. za sebe mohu říct že ve škodováckém servisu kam jezdím abolutní spokojenost.
Časově vycházejí vstříc, neplánovaná oprava (čep) v úterý odpoledne s tím že v šest večer odjíždím na služebku, nebyl problém.
Zapůjčení náhradního auta na jeden den zdarma taky šlo. Odvoz, věc naprosto normální, s mechanikem co na autě pak dělá.
Díly i opravují, naposled vstřiky ve finále jen vyčistili a už jsou tam zas přes 100.000km.
Dochvilnost, v rámci možností. Chápu, že chodí i neobjednaní, do 15 minut čekání neřeším.
Ekonomický pohled, čistá současná hodnota peněz, ...
Je to docela smutné, kam se auto-business dostal. Ale není divu, lidé nemají peníze, tak se vymýšlí vše možné pro to, jak z hubené nuly vykouzlit kýžený, nezbytně nutný růst.
Příliš mi ale nní jasné, proč by Dacia měla mít méně přísné normy na oleje atp., když motory jsou často shodné s Renaultem... Stejně tak není nutně pravdou, že značkové díly neoriginální dosahují stejné jakosti - viz nedávný článek zde.
...dva, tři, roky nazpět, je teď tady.
Ceny aut jsou tak nízko, že je nutné zákazníka lákat i na něco jiného, než na produkt samotný a service packety, prodloužené záruky, nebo nabídky financování (operativní leasing...) a podobné vymoženosti prémiových značek budou brzy nedílnou součástí nabídky u mainstreamu i lowendu.
Podle mě to celé spěje k tomu, že už si nebudeme pořizovat auto jako věc, ale jako službu. Koneckonců první vlaštovky operativního leasingu pro soukromé osoby už jsou tu...
Celé to poskládají do takového balíku, že sám nedosáhneš na tak nízké ceny jednotlivých služeb a nevyplatí se ti to.
Všechno začíná být naruby, auto už neslouží řidiči, ale řidič je otrokem svého vozu, úvěrových společností, pojišťoven a státu. Ekopoplatky, ekoznámky, mýto, parkovné, ... doby, kdy auto znamenalo svobodu, jsou dávno pryč. Dnes auto znamená otroctví ;-\
Presne tak. Auto ma davat slobodu, po nakupe noveho auta ma byt aspon 5 rokov svaty pokoj.
Auta vobec nie su lacne, ked to iste stoji v USA o tretinu menej a kazdy na USA rizuje, len snad nie specificky EU trh...
Kazda zlata bana raz konci, zarucnu vymenu oleja sa da spravit vsade, ale niekto si zvykol na predrazene ceny za olej, pracu, prislusenstvo a nahradne diely a velmi tazko sa odvyka...
Dacia pokial viem uz dlhsie ide prikladom, ze ponuka nie len lacne auta, ale aj vyhodny servis a transparentne ceny. Ostatni by si mali brat priklad - komunizmus skoncil, je tu volny pohyb tovaru a osob a sluzieb...
Krok správným směrem :-). V roce 2002 při dotazu na první garančku na Fabii 1.4 mě krmili bludy. Jubeka Valašské Klobouky - prý tam musí lít podle nového nařízení výrobce drahý olej. Jen ten kanystr oleje stojí 2000 (tvrdil přejímací technik). Samohýl Zlín tam nalil 10W-40. Cena garanční prohlídky (materiál+práce) asi 2300. Je nutné to zákazníkovi umět dobře podat a prodat.