Maska úzce souvisí s funkčností, nadto je jedním z klíčových rysů, jimiž lze ten který automobil identifikovat. Představme si deset nejzajímavějších z nich a zmapujme, jaký byl jejich vývoj.
Vážený pane redaktore, když pominu to, že zde některým "radíte," ať článek ani nečtou, tak je to prostě těžko omluvitelný profesní lapsus, který by se při vší úctě neměl stávat, ba co víc, to že tak čtenářům radíte opakovaně, je tak trochu tragikomické. Jsou to totiž čtenáři, kteří drží servery při životě, protože jak je jistě každému známo, navštěvovaný server, rovná se více reklamy, tím pádem více peněz. Tolik směrem k vašim výtkám co se týká čtenářů. Myslet si o dotyčných můžete co chcete, ale tak to je. K výběru samotnému asi tolik, že by každý takto pojednaný článek měl obsahovat onen "kouzelný dovětek" dle J.Sochora a bylo by problému. Vkus každého je totiž přísně individuální. Proto nechápu čím je zajímavý např. single frame Audi, nebo maska chladiče Nsu, (to bylo zajímavé Wankelem, ne designem přídě, který je na svou dobu konvenční a ani dnes nevyvolává emoce) nebo maska Fabie či Octavie. To jsou vozy jejichž kvality opravdu NELEŽÍ v nekonvenčně pojatém designu přídě.
Diky za prvnich 4-5 stranek, je uzasne videt napr u BMW, ze se drzi konceptu stareho vice nez 80 let. Dalsi stranky (Skoda atd.) mi uz prisly site horkou jehlou (rozumej odflaknute)
jj
no já myslím že nejlepší je tam ten chladič nemít vůbec!! [odkaz]
To je zbytečně vyhozených 60% energie do tepla na ohřev klima planety [odkaz]
A jelikoš RTU nedodává tak nejLEPŠÍ JE ted MÍT ELEKTROMOBIL [odkaz] KTERÝ 80% energie hází na kola.
Ano soudruzi, doba autíček na baterky je zpátky PRO VŠECHNY [odkaz]
NA KAŽDÝHO SE DOSTANE A NETLAČTE SE >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Prikladám návod na použitie podobného typu článkov:
- 10 niečoho bude pravdepodobne klikačka, komu vadí, preč od toho
- 10 niečoho bude pravdepodobne subjektívny výber autora, kto sa s tým nevie zmieriť, preč od toho
- 10 niečoho bude pravdepodobne hustý súboj autor/diskutujúci, kto na to nemá nervy, preč od toho
Áno, jedna športová s veľkým znakom v mriežke (hlavne pri verziách coupé) a druhá luxusná so "zameriavačom" na kapote. To platí už minimálne od začiatku 80. rokov
Já Vám dám trolling, chcete mne urážet za mé předpoklady?
Nelíbily se Vám diskusní příspěvky, kde se kritizovalo dělění článků. Radil jste čtenářům, ať článek pak raději ani nečtou. Já na to reagoval, že není možné poznat z hlavní stránky, zda-li je článek členěný, a že pokud mám Vaši radu následovat, musí být na dělění článku poukázáno již na oné hlavní stránce. Jinak si budu myslet, že jde o článek normální, kliknu na něj, zjistím, že jde o naháněč kliků, na5eru se a postěžuji si v diskusi.
A za to mne Vy nazýváte trollem???
Nejsem vyloženě fanoušek Mercedesu, tak napíšu jen takový svůj dojem a třeba mě někdo doplní...
Mercedes měl vlastně ty masky dvě. Jedna je takový ten dvoudílný chladič o kterém se mluví v článku. No a druhá je zapuštěný chladič ve stylu 300SL Gullwing... ta je méně častá, ale k Mercedesu patří taky. Mám pocit, že některé modely (asi C) mohou mít dvě verze, které právě odpovídají těmto dvěma pojetím...
su veci s ktorymi ked clovek nesuhlasi ma potrebu to vysvetlit a viem ze sa to neda "dvoma vetami" .... poznam to ....
ale tentokrat svoju nespokojnost az zbytocne prezivas..... nic v zlom... asi tu nie si este dlho...
mne tu chyba maska astona, jednoznacne je zaujimavejsia ako maska skody ( a nejde tu teraz o ziadnu historiu ) ... to je proste fakt .. ale hadat sa tu nejdem s nikym.... nevedie to nikde
Zrovna Mercedesu bych tu tradici moc nepřipomínal, protože moderní pojetí masky je té původní galaxie vzdálené...
A mohl bych poprosit na meziválečný odkaz Škody? Pořád ho v té nové masce nějak nevidím... O to víc mě to utvrzuje, že zkrátka bylo nutné splnit zadání "Škoda všude" a o to méně chápu nekritičnost autora vůči dílu...
Takto:
Doteraz som sa snažil byť kľudný... Ale tí, čo ma poznajú vedia, že už keď začnem písať aj s diakritikou je zle...
Čo si Vy myslíte má byť pre mňa berná minca ???!!! To ako fakt ??? JA si myslím, že sa to dalo aj lepsšie. Bodka.
A teraz čo ? Budeme sa hádať kto má väčší ?
Alebo priznáte chybu, že v článku sú nedostatky? Lebo sú! Keby bol napísaný cca pred 2 rokmi, keď ešte neexistovala štúdia Cross coupe s novým stvárnením Singleframu pre Q modely, tak ho beriem ako dostačujúci.
Dokonca by som ho bral ako dostačujúci aj pred mesiacom, nakoľko by sa to dalo ospravedlniť, že nemáte za potreby sa vyjadrovať ku každej štúdii...ok...
Lenže: Faceliftovaná Q3 je realita, okrem iného publikovaná aj na tomto webe, a keďže ste sa snažili písať o vývoji masky, bolo potrebné aj tento nový level uviesť.
K stvárneniu článku na 1000 iných spôsobov:
stačil by 1 - ale lepší a nie 1000 nasilu iných a horších...
To Vám mám fakt dať odkaz na konkurenčný web, kde pri sumarizovaní noviniek na Autosalone v Paríži tiež nechceli nahnevať čitateľov, preto to rozdelili do pár skupín podľa abecedy a bolo vymalované ?
No nič, veď budúcnosť Vám možno ukáže, či je správne robiť veci podľa seba...
Keby takto reagoval na kritiku novinár v hocijakom serióznom médiu, tak by mal okamžite PADÁKA :-!:no:
Ešte čakám odpoveď typu "hele blbej čobole, mazej prudit na slovenský servry" a "skáza bude dokonána"
Pokiaľ by bol článok nazvaný napríklad "Nejzajímavejší masky chladiče dle J. Sochora" - každý by to bral v pohode.
Akonáhle tu vypotíte niečo takéto v mene Auto.cz a ešte ste urazený, že vás chlapci v diskusii "sundali", tak to je o strate sebareflexie :-!:no:
Nemyslím si, že v kapitole Audi jsou nějaké chyby. Základní informace o single frame v ní uvedeny jsou, podobně jako u ostatních kapitol.
Jinak, máte pravdu - článek, jenž nominuje deset vybraných počinů v rámci daného tématu, lze zpracovat 1000x jinak. Toto je jen jedna z jeho mnoha možných podob.
"somarina" není racionální, nýbrž emocionální kritika. Je totiž vedena subjektivními pocity a tvoří prakticky nulovou zpětnou vazbu. Racionální kritika zpravidla obsahuje:
- výtku, co v článku chybí a mělo by v něm být
- poukázání na něco podstatného, co v článku není uvedeno (či je uvedeno nesprávným nebo zavádějícím způsobem)
- apel na zlepšení, doplněný nosnými kritickými poznatky
Plus k Audi - to ze Singleframe sa dalej vyvyja a bude v roznycych formach pre Q modely , a ostatne...( vid priklad - FL Q3 ! )
To, ze vypln S-kovych modelov standardne tvoria chromovane lamely a RS- modely maju vypln vcelie plastvy - o tom ani slovo... :-!
A k tej kritike, ktoru si tu niektori voci Vam dovolili - necudujte sa:
Ja som tiez skoro o nervy prisiel, kym som sa dostal k mojej znacke a este aj tam najdem chyby. Vy, narozdiel od nas, ste za pisanie plateny. My vam robime "klikacky", ktore vam potom davaju lepsie vyjednavacie pozicie pri dojednavani ceny reklamy.
Tak sa tu moc neurazajte, dalo sa ten clanok urobit aj inac, hore uz zazneli nejake tipy.
Pravdou ostava, ze nemyslim si, ze budem jediny, ktory na tento web chodi skor koli diskusiam, ktore casto stoja za mnohonasobne viac, nez clanok ku ktoremu su :-!
Pežotí tlamy vydržely víceméně jednu generaci, u Škody se díváme na generaci třetí... jasně, proti ledvinkám u BMW je to nic, ale je to slibný začátek.
Já vcelku souhlasím a líbí se mi i reakce v diskusi.
Všímám si, že v argumentaci chybí Renault... a pro mě je to taky právě ten, který do výběru nepatří. Nový styl přední masky není špatný (ani nijak výjimečný), ale zatím mu chybí ukotvenost v čase.
Pro mě je nejklasičtější trojúhelník Alfy a ledviny BMW, uznávám jasnou identitu Jeepu a údernost Audi. Pro Citroen je poctou být v této společnosti. Pro Škodu taky, ale její maska je méně osobitá.
Mohl by tu být Rolls nebo Bugatti nebo Aston, ale vyrábějí poměrně málo modelů...
PS: možná je škoda, že se Fiat vzdal výrazných příčných pruhů ve stylu Una...
dočítám se zde, že do výčtu deseti nejzajímavějších masek nepatří Citroën, Škoda a Renault. Prosím, pěkně popořádku:
Článek pojednává o deseti nejzajímavějších, nikoliv (!!!) nejslavnějších či historicky nejvýznamnějších maskách, proto mapuje velmi různorodé počiny.
Text obsahuje masky:
- atypického řešení a tvarové trvanlivosti (Alfa Romeo, BMW, Jeep, Lancia)
- ukázkový projekt tradicionalismu, který trvá takřka jedna století (Mercedes-Benz)
- vynikající příklad budování moderní identity značky skrze nápaditou a charakteristickou masku (Audi)
- minimalizaci, jejíž důslednost (zejména v případě C4 Picasso) je nevídaná (Citroën)
- brilantní citaci meziválečné tvorby a její zpracování s ohledem na moderní automobilové tvarosloví (Škoda)
Díváme-li se na toto téma touto optikou, pak může být Citroën s klidem po boku BMW, a naopak. Jde o dva zcela odlišné projevy, které - v rámci své kategorie a účelu - tvoří jedinečné a nezaměnitelné práce, jež jsou hodné analýzy a dostatečné pozornosti.
Odpusťte si to familiérní oslovení. Pokud ale chcete apelovat na slušnost (ve výše uvedeném případě jsem slušně reagoval na neoprávněnou kritiku), odhalte svou identitu a nemluvte z pozice anonyma.
Proč myslíte, že profesionální novinář nepíše do diskusí? Naopak, reagovat na čtenáře je otázkou slušnosti. Kdybych měl jednat dle Vámi prezentovaného postupu, šlo by o odsouzeníhodnou ignoraci čtenářů, což nemám (a nejen já) ve zvyku.
Sochůrku, trochu slušnosti ke čtenářům by neškodilo, jsou to čtenáři, kdo živí tento plátek. Navíc skutečně profesionální novinář nepíše do diskusí.Aha, ja nevysvětlil pojem "slušnost"....bylo by to házení perel na zeď, co jsem tak vypozorovat. Ke článku: už tu byly od autora i citelně horší.
V tom případě nechápu, co tam dělá Škoda, jejíž maska je nezajímavá, ať už z hlediska historické návaznosti či z hlediska nějakého soudobého vývoje. To už tam mohly být stejně tak Peugeotí tlamy nebo korejské výplody.
Masky Volva taky nejsou zajímavější, dokonce ani sjednocené a dostaly se tam. Když jsem vynechal úplnou elitu (Rolls, Bentley a další), pořád je dost zajímavějších, než zrovna Škoda.
Ale chápu, že se tam musela objevit, jakkoli je nezajímavá.
So Škodou náhodou úplne súhlasím, je pekne vidieť ako sa maska časom vyvýjala.Skôr nechápem čo tam robí napríklad Volvo, nie masky sú zakaždým iné, niekedy ani znak nieje rovnaký, nič.Skôr by to chcelo pridať Saab, prípadne Aston :-)
pane Sochore, nestálo by za to, v textu ideu o škodovce tedy rozvést ? Přijde mi více logické úvodem vždy vyjádřit Vaši pohnutku, proč se tam objevilo to či ono. Mě tam Škodovka taky moc nezapadá, zajímavost masky je ale je věcí názoru = Vaše plné právo to do výčtu uvést . Škoda a Audi jsou myslím v jinak pěkném seznamu jaksi navíc.
U mercedesu, pokud mě zrak neklame, máte 2x stejnou fotku. Měl tam být asi ten 190 ?
V mém seznamu by tam byl takový Jaguar, Aston,.... .
Píšete fajně, ale faktem je že proklikat se přes to množství reklam na PC a popup oken na androidu je otravné....chápu že se někde musí brát příjem pro provozovatele serveru, proč se nemění ty reklamy třeba na bocích stránky ? Nebo jsem sám, kdo se blbě orientuje v tom co je článek a co už další klikací reklama ? Přehledné to pro mě určitě není.
Fajn čítanie v túto sychravú nedeľu. :yes: Dokonca pri takomto rozsahu už mi ani to preklikávanie nevadí, lebo ide o ucelené témy, resp. jednotlivé značky. Výber je pri takejto téme subjektívna vec, čiže to treba zohľadniť. Minimálne Rolls by som ale pridal, to je ozaj ortodoxný príklad.
A jednu radu na záver Jakub: pokoj a nerozčuluj sa nad negatívnymi komentármi. Ja som tiež kedysi písal sériu článkov o autách a keď si s tým človek dá niekedy aj celý deň námahu a potom mu to za sekundu niekto sprdne, tak áno, dosť to naštve. Lenže cez to sa treba vedieť preniesť v tejto brandži, kusnúť si do jazyka a ísť ďalej, lebo potom tvoje reakcie pôsobia dosť neprofesionálne. Tu si fakt nemôžeš nič vyprosovať, možno ešte tak niekde na blogu, tu nie.
Opakuji, co jsem uvedl výše: článek nepojednává o nejvýznamnějších/nejslavnějších, ale o nejzajímavějších maskách, a to z různých důvodů (které jsou uvedeny v každé kapitole). Dostalo se i na ty méně historicky cenné, zato však kreativní a tvarově velmi hodnotné.
BMW, Mergl, Alfa, Volvo. OK.... ale co jako Renault? Citroen? Škoda?
Nic proti, ale strašně rád bych narazil na článek, kde budu celou dobu té vaší přiblblé klikačky čekat, až na mě vyskočí škodovka a NESTANE SE TO :-O to budu hotovej, fakt sorry.
Jde o symbolické navázání na prvorepublikovou tradici - dosti necitlivě zpřetrhanou tvarovým diletantstvím a katastrofálním úpadkem z doby komunismu - skrze kreativně navrženou citaci tehdejších mohutných masek. Něco takového lze označit za kreativní, pozoruhodné.
Pokud se uchylujete k takto drastickým a iracionálním předpokladům, aniž byste článek četl, měl byste se nad sebou zamyslet. Na to nelze říct nic jiného.
Opět klikačka a opět bez upozornění. Opět jsem tedy zbytečně klikl na úvod. Musím proto předpokládat, že obsahem dalších kapitol článku je pouze snůška lží, nesmyslů a sprostého urážení čtenářů :no:
A můžu se zeptat, kam zařadit škodovku?Je snad ta maska od dob Felicie něčím zajímavá? Nebo je snad ten žebrovanej obdelník něčím kreativní a tvarově hodnotný? Nebo zas jen zvítězila snaha škodovku zas nacpat někam, kde by jí snad nikdo nečekal?
Pro mne nejkrásnější maska u škodovky, to byla Škoda 440 Spartak, dneska už žádnou výjimečnost u škody nevidím. Uvidíme v budoucnu...
Vyzerá, že sú dve teórie a ilustrujú ich obrázky v odkazoch. Obe ale vychádzajú z minulosti, to je fakt.
Tu je historická [odkaz]
A tu evolučná [odkaz]
Prídu ti masky VW zaujímavejšie alebo výraznejšie ako pri Škode? Mne teda nie. Škodovácka "nová tvár" je aplikovaná už 18 rokov a podľa mňa je celkom zaujímavé sledovať jej evolúciu.
Vse je o vyvazenosti. Ja vam dam mile rad za pravdu, ze 16 stran textu je hodne, ale nikdo me nepresvedci, ze by nestacilo mit clanek rozdelen na 3-4 casti, kvuli prehlednosti, a ne na 11, kvuli proklikum.
Článek rozhodně není "spíchnutý horkou jehlou", takové poznámky si vyprošuji. A je-li pro Vás zbytečný, pak jej nemusíte číst, ani se k němu vyjadřovat.
Krom toho se obávám, že jste text špatně pochopil. Nepojednává totiž o nejvýznamnějších/nejslavnějších, ale o nejzajímavějších maskách, a to z různých důvodů. Dostalo se i na ty méně historicky cenné, zato však kreativní a tvarově velmi hodnotné.
Videl jsem jen tri fotky a z tech davam hlas BMW.
Dal tu hru na "klikanou" s redakci hrat odmitam takze promin Alfo, promin XY dalsich zajimavych stripku historie. :no:
to, že si VW drží styl přední masky snad ještě neznamená, že by se měl řadit ty nejzajímavější masky, ne ?
BMW, Alfa...to je bez debaty, ale Škoda ? Ani omylem. Už z těch uvedených fotek to vypadá, v porovnání s konkurenty v anketě, otřesně...
To by bylo, aby se tam nedostala, co? Přitom bych viděl zajímavější styly, než zrovna českou modlu...
Proč ne třeba VW, drží si jasný styl už roky. Proč ne Saab? Nebo Cadillac?