Testy
Japonské auto z roku 2014, ze kterého se Evropanovi po prvním letmém pohledu neobrátí žaludek (pokud tedy nemá bílé sloupky a střechu)? To si zaslouží uznání, třebaže design předchozí, třetí generace Vitary zůstává v mých očích nepřekonán. Trojková Vitara tu s námi byla nějakých 10 let a pořád vypadá velmi slušně, tomu se říká nadčasovost.
Chtěl jsem ale psát o něčem jiném - v článku jsou několikrát zmíněna emisní omezení, a to dost nešťastným způsobem. Tak např. o motorech se píše, že "projevují sympatickou chuť jet, přestože zde byly podřízeny přísně emisní normě Euro 6". Euro normy ale mají už dlouho navzdory názorům tradovaným mezi autařskou komunitou velmi omezený až žádný vliv na to, jak auta jezdí. Pokud jde o benzíny, norma se od Eura 4 (bratru 10 let nazpět) měnila jen zcela marginálně, mezi Euro 5 a Euro 6 pak vůbec. U dýzlu, pravda, probíhají de facto s každou novou normou významné změny (zaplaťpánbůh za to), ale dynamiku aut nijak negativně neovlivňují. Pokud autor stále ještě zamačkává slzu nad razancí starých koncernových PDček, která se vytratila spolu s normou Euro 5, pak spíš vzpomíná na turbolag a těžce nelineární průběh krouťáku. Nehledě na to, že PDčka byla od začátku slepou uličkou, kterou se primárně chtěl VW vyhnout placení poplatků Boschi za common rail. Důvodem, proč jsou dneska benzínový atmosféry tak letargický (všechny ostatní, přeplňovaný motory jsou naopak živější než jejich ekvivalentní předchůdci před x lety), je celkový nastavení chodu motoru (primárně řídící elektronikou) a zpřevodování, když oba faktory cílí primárně na nízkou spotřebu, o kterou zákaznící stojí v první řadě. Lidi prostě chtějí jezdit za málo a bylo to pro ně prioritou už dávno před tím, než začal konat ten proklatý Brusel (jehož opatření začnou reálně platit až příští rok a na žádný automobilky pravděpodobně žádný sankce nedopadnou).
A když jsme u toho Bruselu, tak tahle věta z článku je taky těžce mimo: "Suzuki si chce zachovat v nabídce něco trochu hrubšího i přes bruselské požadavky na emise CO2". Suzuki si v nabídce zachovalo jenom jeden "trochu" hrubší model, a to Jimny, kterých se ovšem prodá asi tak 5 za rok. Z Vitary se naopak stala čistokrevná kroska, která bude dělat drtivou většinu prodejů v dvoukolce. A to že se tak stalo, že Suzuki upouští od pravověrných offroadů s rámovym podvozkem, nemá s bruselskými požadavky zhola nic společného, jde čistě a jenom o důsledek zákaznických preferencí. Vzhledem k tomu, že drtivou většinou prodejů Suzuki tvoří miniautíčka jezdící na výpary, mohli by Vitaru klidně nabízet jako 3 tunový HC offroad s osmiválcem a aerodynamikou několikapodlažního domu. Jenže on by ji vůbec nikdo nekupoval.
Chtěl jsem ale psát o něčem jiném - v článku jsou několikrát zmíněna emisní omezení, a to dost nešťastným způsobem. Tak např. o motorech se píše, že "projevují sympatickou chuť jet, přestože zde byly podřízeny přísně emisní normě Euro 6". Euro normy ale mají už dlouho navzdory názorům tradovaným mezi autařskou komunitou velmi omezený až žádný vliv na to, jak auta jezdí. Pokud jde o benzíny, norma se od Eura 4 (bratru 10 let nazpět) měnila jen zcela marginálně, mezi Euro 5 a Euro 6 pak vůbec. U dýzlu, pravda, probíhají de facto s každou novou normou významné změny (zaplaťpánbůh za to), ale dynamiku aut nijak negativně neovlivňují. Pokud autor stále ještě zamačkává slzu nad razancí starých koncernových PDček, která se vytratila spolu s normou Euro 5, pak spíš vzpomíná na turbolag a těžce nelineární průběh krouťáku. Nehledě na to, že PDčka byla od začátku slepou uličkou, kterou se primárně chtěl VW vyhnout placení poplatků Boschi za common rail. Důvodem, proč jsou dneska benzínový atmosféry tak letargický (všechny ostatní, přeplňovaný motory jsou naopak živější než jejich ekvivalentní předchůdci před x lety), je celkový nastavení chodu motoru (primárně řídící elektronikou) a zpřevodování, když oba faktory cílí primárně na nízkou spotřebu, o kterou zákaznící stojí v první řadě. Lidi prostě chtějí jezdit za málo a bylo to pro ně prioritou už dávno před tím, než začal konat ten proklatý Brusel (jehož opatření začnou reálně platit až příští rok a na žádný automobilky pravděpodobně žádný sankce nedopadnou).
A když jsme u toho Bruselu, tak tahle věta z článku je taky těžce mimo: "Suzuki si chce zachovat v nabídce něco trochu hrubšího i přes bruselské požadavky na emise CO2". Suzuki si v nabídce zachovalo jenom jeden "trochu" hrubší model, a to Jimny, kterých se ovšem prodá asi tak 5 za rok. Z Vitary se naopak stala čistokrevná kroska, která bude dělat drtivou většinu prodejů v dvoukolce. A to že se tak stalo, že Suzuki upouští od pravověrných offroadů s rámovym podvozkem, nemá s bruselskými požadavky zhola nic společného, jde čistě a jenom o důsledek zákaznických preferencí. Vzhledem k tomu, že drtivou většinou prodejů Suzuki tvoří miniautíčka jezdící na výpary, mohli by Vitaru klidně nabízet jako 3 tunový HC offroad s osmiválcem a aerodynamikou několikapodlažního domu. Jenže on by ji vůbec nikdo nekupoval.
K tomu poslednímu odstavci. Tahle testovaná Vitara nemá nic společného s nástupcem současné Grand Vitary. U Suzuki mají zřejmě těžkej problém vymyslet přijatelný název modelu, a tak se obloukem vrátili ke jménu předchůdce Grand Vitary a dělaj v tom slušnej zmatek. Takže jak moc se změní současná Grand Vitara se teprve uvidí.
Dovolím si nesouhlasit. Tahle Vitara je ideovým nástupcem staré Grand Vitary, která plnohodnotného nástupce (rozuměj v podobě pravověrného offroadu) patrně nedostane, viz třeba [odkaz] A když píšu ideový nástupce, mám tím na mysli zejména zcela zřetelnou designovou návaznost, která má v kombinaci s možností volby 4x4 modelu dodat image drsňáka, byť pouze formálně, protože v praxi je to prostě kroska jak vyšitá, která maximálně sem tam dostane čtyřkolku (na čemž mimochodem nevidím nic špatnýho, offroady mě úplně míjí a příliš nechápu, jak si mohly v Evropě na sklonku 20. století vydobýt takovou popularitu)..
Nástupcem SX4ky je pak - bez ohledu na to, co níže motá tradičně dezorientovaný Topper - Suzuki S-Cross, který sice podstatně povyrostl, ale to jenom proto, aby dorostl své třídní sourozence. Velikostně proto na původně SX4ku příliš nenavazuje (mj. proto, že již nevznikal ve spolupráci s Fiatem, který si na malý rozměry z obligátních důvodů potrpí), ale tržní zacílení i image je pořád stejná - ryze městská, uhlazená kroska, která nějaký offroadový asociace záměrně ani nepřipouští. A to je právě rozdíl ve srovnání s novou Vitarou.
Edit: Legrační je, že Suzuki stavělo S-Cross podle vzoru starý Kvašky, proto ta uhlazenost a vzhledová bezvýraznost až ušláplost. Nová Kvaška si ale pro změnu hraje na ofrouda á la větší X-Trail, takže se jí dnes podobá spíš ta nová Vitara, zatímco nemastný neslaný S-Cross zůstává sám jako kůl v plotě. Ostatně zajímalo by mě, jak se S-Crossu prodejně daří, tipuju těžkou bídu, a to se prodeje letos teprve rozjely.
Nástupcem SX4ky je pak - bez ohledu na to, co níže motá tradičně dezorientovaný Topper - Suzuki S-Cross, který sice podstatně povyrostl, ale to jenom proto, aby dorostl své třídní sourozence. Velikostně proto na původně SX4ku příliš nenavazuje (mj. proto, že již nevznikal ve spolupráci s Fiatem, který si na malý rozměry z obligátních důvodů potrpí), ale tržní zacílení i image je pořád stejná - ryze městská, uhlazená kroska, která nějaký offroadový asociace záměrně ani nepřipouští. A to je právě rozdíl ve srovnání s novou Vitarou.
Edit: Legrační je, že Suzuki stavělo S-Cross podle vzoru starý Kvašky, proto ta uhlazenost a vzhledová bezvýraznost až ušláplost. Nová Kvaška si ale pro změnu hraje na ofrouda á la větší X-Trail, takže se jí dnes podobá spíš ta nová Vitara, zatímco nemastný neslaný S-Cross zůstává sám jako kůl v plotě. Ostatně zajímalo by mě, jak se S-Crossu prodejně daří, tipuju těžkou bídu, a to se prodeje letos teprve rozjely.
Hmmm...tak tohle vypadá vážně. V tom případě jsem vycházel z mylných informací. Něco v tom smyslu, že nástupce Grand Vitary zatím není, ale model se bude vyrábět dál, přičemž se Suzuki mezitím vrhlo na rostoucí segment cross-overů.
Ano, Vitara má zřetelnou designovou návaznost na Grand Vitaru, ale rozměrově i technicky jsou to dva odlišné světy. Že by z Grand Vitary udělali "draka" (v případě problémů ho prostě odřízneš), tomu se mi nechtělo věřit.
Ano, Vitara má zřetelnou designovou návaznost na Grand Vitaru, ale rozměrově i technicky jsou to dva odlišné světy. Že by z Grand Vitary udělali "draka" (v případě problémů ho prostě odřízneš), tomu se mi nechtělo věřit.
Jo, v Suzuki dost hnuli ve srovnání s Grand Vitarou rozměry (proto asi zmizel přívlastek Grand...) a zásadně, byť očekávatelně změnili koncepci. Když se na novou Vitaru podívám, musím ji ale pořád nejen kvůli jménu označit za nástupce Grand Vitary (a v marketingu a produktovym managementu Suzuki to určitě takhle mysleli). Já si navíc nad absencí rámu fakt nezoufám, ani nad převahou dvoukolek, a v tomhle se s většinou potenciálních kupců rozhodně shodnu. Když k tomu přičtu, že nová Vitara dostala vcelku stravitelný design (ačkoliv můj šálek čaje to není a za nejhezčího SUV prcka pořád s předstihem považuju Yetiho), věštím jí přiměřený prodejní úspěchy. To S-Cross vypadá na propadák, koukal jsem na nějaký statistiky, a zdá se, že letos jich udají jenom asi třetinu z plánovanýho prodeje 100 000 ks/rok. A to to už nejspíš bude jenom horší, neb model je letos nový. Na auto vyráběný v Evropě je to fakt na seppuku.
S-Cross vidím ako premárnenú šancu nadviazať na úspešnú SX4-ku s tiež celkom uhladeným, no zároveň sympatickým dizajnom. Je tam dosť slabý generačný posun a prístrojovka viditeľne zaostáva za konkurenciou. Možno je to tým, že výsledok predošlej spolupráce s Fiatom máme v garáži, ale oproti tomu S-cross na mňa pôsobí dosť rozpačito.
No a k Viatare, tam to vidím už ružovejšie, hoci s použitím mena asi odpísali legendu. Ak už ale nevidia cestu v zachovaní klasické segmentu, podobne ako nový Espace, tak sa to dá chápať.
No a k Viatare, tam to vidím už ružovejšie, hoci s použitím mena asi odpísali legendu. Ak už ale nevidia cestu v zachovaní klasické segmentu, podobne ako nový Espace, tak sa to dá chápať.
Souhlas, SX4ka byla ve srovnání s S-Crossem trefa do černého. A co si budeme povídat, kromě opravdu sympatického designu od Giugiara za tím stál zejména velmi dobrý poměr cena-výkon, kterým se nový S-Cross pochlubit nemůže, právě naopak. Kdyby byl S-Cross agresivně naceněn, alespoň částečně by to zmírnilo rozpaky nad designem, přístrojovkou, anebo letargickým benzínovým motorem.
Vitara má vstupní parametry v řadě ohledů lepší, ale nepřiměřená cena ji samozřejmě může taky snadno pohřbí.
Vitara má vstupní parametry v řadě ohledů lepší, ale nepřiměřená cena ji samozřejmě může taky snadno pohřbí.
Suzuki sice tvrdí, že S-Cross je nástupce SX4, ale protože jsem měl možnost řídit obě auta (SX4 i na hodně dlouhých cestách, S-Cross jen na dva dny), musím říci, že pocitově jsou to naprosto jiná auta. SX4 je daleko podobnější staré malé Vitaře než S-Crossu. SX4 je daleko obratnější, i když má trochu problémy s výhledem přes A sloupky, celkově je z ní mnohonásobně lepší výhled než z S-Crossu (zrcátko přímo ve výhledu, nízký strop ...). Co se off-roadových schopností týče tak světlá výška a nájezdové úhly jsou u SX4 také nesrovnatelně lepší. V Řecku jsem měl půjčenou starou, malou Vitaru s plátěnou střechou a v terénu to bylo nejlepší auto co jsem kdy řídil. Silná jednička, neuvěřitelná stoupavost a naprosto přesné dávkování plynu. Ale i SX4 je v módu lock 4x4 dost dobrá. Tak jen doufám že Suzuki novou Vitaru moc nezkazí.
Nadejám sa, že cena by mohla byť zaujímavá keď sa má Vitara vyrábať v Ostrihome. S-cross to zatiaľ nepotvrdzuje, no aj SX4-ka bola na začiatku dosť drahá. Si pamätám ako sa na niektoré výbavy čakalo aj pol roka a tuším sa zo začiatku museli voziť z Japonska. Nechcem vyznievať ako skeptický dôchodca, ale zatiaľ mám pocit, že úspech Suzuki v Európe je už preč.
tato nova vitara je fakticky nastupca sucasnej X rokov vyrabanej SX4ky...... 😉 ma s nou zhodny razvor aj motory a aj cieli na rovnaku skupinu zakaznikov.... jazdiacich zvacsa po ceste a v meste.... aj ceny budu asi podobne
takze nehladal by som tu nejaku spojitost so starou terennou vitarou ani neplakal nad stratou terennych schopnosti..... jednoducho nastupca sucasnej SX4 dostal meno vitara..... a terenny nastupca sucasnej terennej vitary aku si pamatame uz roky ... tak ten pride neskor ....
podobny pripad so zmenou nazvou ( zmenou identity ) je aj sucasny novy land rover discovery sport..... ktory uz nie je ziadnym terennym off-roadom ako stary dobry discovery ani nenahradza povodny terenny discovery ale stal sa z neho nastupca mensieho freelendera .... je to presne rovnaka analogia zmeny identity ako v pripade vitary a SX4 ..... kde uz nova vitara ( discovery sport ) nenahradza povodnu vitaru ( discovery ) ale mensiu SX4ku ( freelander ) 😉 ...
takze nehladal by som tu nejaku spojitost so starou terennou vitarou ani neplakal nad stratou terennych schopnosti..... jednoducho nastupca sucasnej SX4 dostal meno vitara..... a terenny nastupca sucasnej terennej vitary aku si pamatame uz roky ... tak ten pride neskor ....
podobny pripad so zmenou nazvou ( zmenou identity ) je aj sucasny novy land rover discovery sport..... ktory uz nie je ziadnym terennym off-roadom ako stary dobry discovery ani nenahradza povodny terenny discovery ale stal sa z neho nastupca mensieho freelendera .... je to presne rovnaka analogia zmeny identity ako v pripade vitary a SX4 ..... kde uz nova vitara ( discovery sport ) nenahradza povodnu vitaru ( discovery ) ale mensiu SX4ku ( freelander ) 😉 ...
teraz si to pekne zamotal s tým discovery... V prípade Suzuki to celé nemá absolútne žiadnu logiku. Väčší S-cross nahradí menšiu SX4 a menšia Vitara nahradí väčšiu Grand Vitaru - celé zle. Logicky to čo nahradilo SX4 malo mať rozmery novej Vitary a dizajn Scrossu, a väčšiu GV malo nahradiť auto rozmerovo podobné S-crossu s dizajnom novej Vitary.
Alebo inak povedané, Scross mal mať rozmery novej Vitary, a nová Vitara mala mať rozmery Scrossu
Podľa rôznych zdrojov žiadna nová Grand Vitara nieje momentálne plánovaná...
Alebo inak povedané, Scross mal mať rozmery novej Vitary, a nová Vitara mala mať rozmery Scrossu
Podľa rôznych zdrojov žiadna nová Grand Vitara nieje momentálne plánovaná...
nova SX4 Scross je o triedu vacsi model ako SX4 ... prebral len nazov SX4 a pridal k nemu doplnok Scross ..... ale priamy nastupca malej SX4 to nie je ani nahodou ...... priamym nastupcom terajsej SX4 je az tato nova vitara ( ma rovnaky razvor aj motory ako SX4 ) .... S4Scross je o triedu vacsi a drahsi model ako sucasna SX4 ... a cieli teda na rivalov ako napriklad opel mokka, ASX alebo kaskaj ...
tu mas nieco o tom tiez [odkaz] [odkaz] [odkaz]
mam taky citak ze skor ty si z toho vsetkeho akysi domotany, chce to trosku viac o suzuki sa zaujimat .... :yes:
tu mas nieco o tom tiez [odkaz] [odkaz] [odkaz]
mam taky citak ze skor ty si z toho vsetkeho akysi domotany, chce to trosku viac o suzuki sa zaujimat .... :yes:
>😁 že trochu viac sa zujímať o Suzuki... poznáš skratky YBA alebo YRA, alebo vieš o tom že v Indii zvolávajú do servisov úplne nové Ciazy kvôli problémov so spojkou??? >😁
Evidentne si nepochopil čo som napísal, tak ešte raz, aby to všetko malo nejakú logiku - nová Vitara mala mať rozmery Scrossu - a mohla byť akou takou náhradou za Grand Vitaru, nový Scross mal mať rozmery novej Vitary a bol by ideálny nástupca odchádzajúcej SX4. Takto je nástupca starej SX4 väčšie a "lepšie auto (napríklad spomenuté tvrdšie plasty v novej Vitare)" ako nástupca starej Grand Vitary, čo je úplný opak toho ako to bolo doteraz.
Evidentne si nepochopil čo som napísal, tak ešte raz, aby to všetko malo nejakú logiku - nová Vitara mala mať rozmery Scrossu - a mohla byť akou takou náhradou za Grand Vitaru, nový Scross mal mať rozmery novej Vitary a bol by ideálny nástupca odchádzajúcej SX4. Takto je nástupca starej SX4 väčšie a "lepšie auto (napríklad spomenuté tvrdšie plasty v novej Vitare)" ako nástupca starej Grand Vitary, čo je úplný opak toho ako to bolo doteraz.
nebavme sa o tom co mohlo malo mat a co chces aby bolo
ja som ti realne vysvetlil ako to funguje v portfoliu modelov suzuki....
nastupca sucasnej SX4 sa vola vitara....
S4Scross je novy vacsi model ako SX4 ( nie je jej nastupcom ).... ten nenahradza malu SX4 ale je o tiedu vacsim!!! a novym!!! modelom v protfoliu suzuki ktorym chce suzuki konkurovat autam ako kaskaj ASX a podobne... a ziskat novych zakaznikov
sam si sa doplietol a vies preco? lebo co by bolo ako by bolo je najlepsi sposob ako sa pomotat..... skus sa drzat vlastneho zdraveho rozumu a aj sam prides na to ako to v suzuki dnes funguje
ja som ti realne vysvetlil ako to funguje v portfoliu modelov suzuki....
nastupca sucasnej SX4 sa vola vitara....
S4Scross je novy vacsi model ako SX4 ( nie je jej nastupcom ).... ten nenahradza malu SX4 ale je o tiedu vacsim!!! a novym!!! modelom v protfoliu suzuki ktorym chce suzuki konkurovat autam ako kaskaj ASX a podobne... a ziskat novych zakaznikov
sam si sa doplietol a vies preco? lebo co by bolo ako by bolo je najlepsi sposob ako sa pomotat..... skus sa drzat vlastneho zdraveho rozumu a aj sam prides na to ako to v suzuki dnes funguje
vidím že by si mohol kľudne robiť marketing pre Suzuki >😁 nazvať nový model SX4 S cross a tváriť sa že nemá niš spoločné s SX4 a po roku pustiť do sveta model Vitara a tváriť sa že je nástupcom SX4... a to pritom v Suzuki tvrdia že nová Vitara je pokračovateľom Grand Vitary, takže pár článkov v ktorých nejakí pisálkovia tvrdia že Vitara je nástucom SX4... z teba odborníka na Suzuki neurobia... ani zo mňa >😁
Prilis to analyzujete. Treba zasadne rozlisit medzi starou malou 3-miestnou offroadovou Vitarou a Grand Vitarou. Novu 3-dverovu Vitaru snad nikto realne necakal, co bude s Grand Vitarou sa ukaze az casom, s tymito momentalnymi machinaciami to nema nic spolocne.
Nova Vitara = offroadovy dizajn starej vitary + rozmery/razvor SX4 - ma byt aj lifestylova, aj do mierneho terenu (realny nastupca SX4 a duchovny nastupca Vitary)
SX4 S-Cross = nieco ako SX4+, prius+, kaškaj+2, zvacsena verzia starej SX4, pricom najviac na to odkazuju predne svetla.
Grand Vitara = samostatny offroad
Jimny = novy samostatny menej ako 4m offroad/crossover, nieco ako XA Alpha, avsak uz 5 dveri
1. Svoju logiku to ma, ale Suzuki to riadne doplietlo
2. Treba rozlisovat medzi Vitara, stara Vitara a Grand Vitara
Nova Vitara = offroadovy dizajn starej vitary + rozmery/razvor SX4 - ma byt aj lifestylova, aj do mierneho terenu (realny nastupca SX4 a duchovny nastupca Vitary)
SX4 S-Cross = nieco ako SX4+, prius+, kaškaj+2, zvacsena verzia starej SX4, pricom najviac na to odkazuju predne svetla.
Grand Vitara = samostatny offroad
Jimny = novy samostatny menej ako 4m offroad/crossover, nieco ako XA Alpha, avsak uz 5 dveri
1. Svoju logiku to ma, ale Suzuki to riadne doplietlo
2. Treba rozlisovat medzi Vitara, stara Vitara a Grand Vitara
blabolis nesmysly. S-Cross nema s SX4 spolecneho nic vic, nez nazev. A ten znamena ctyrkolka od Suzuki (SX4, je to tam krasne videt). Jinak je S-Cross novy a samostatny model, ne zadny nastupce.
A Vitara se driv delavala malicka, pote prisla Grand Vitara. Ta je nyni zrusena a novy model bude nastupce SX4 s nazvem Vitara. Co je na tom nelogickeho? Zrusila se SX4, zrusila se Grand Vitara a novy model bude velikosti SX4 a nazvem Vitara. Tot vse.
A taky nevim, kde jste prisli na to, ze ma prijit nejaky nastupce Grand Vitary.
A Vitara se driv delavala malicka, pote prisla Grand Vitara. Ta je nyni zrusena a novy model bude nastupce SX4 s nazvem Vitara. Co je na tom nelogickeho? Zrusila se SX4, zrusila se Grand Vitara a novy model bude velikosti SX4 a nazvem Vitara. Tot vse.
A taky nevim, kde jste prisli na to, ze ma prijit nejaky nastupce Grand Vitary.
Že není S-Cross nástupcem SX4? Ale kdeže, pokud ti nestačí kontext a intuice, podívej se třeba sem - [odkaz] Ne že by byla Wiki v autobranži bůhvíjaká autorita (to ostatně není v ničem), ale v těhle věcech mají pořádek už proto, že podobný články píšou lidi z PR oddělení dotčených atumobilek.
Disclaimer: Pro jistotu dodávám, že vím, že i na wiki odkazují na prohlášení Suzuki, podle kterýho je S-Cross samostatný model a nikoliv nástupce SX4. V praxi ale jeho nástupcem zkrátka je a všichni to tak berou. Samotnej fakt, že se v Maďarsku ještě nějakou nedlouhou dobu bude paralelně montovat i SX4ka (byť pouze pro některý trhy), na tom nemůže nic změnit.
A ještě edit pro zajímavost: S-Cross v Rusku = New SX4 (ofiko název) 😄
Disclaimer: Pro jistotu dodávám, že vím, že i na wiki odkazují na prohlášení Suzuki, podle kterýho je S-Cross samostatný model a nikoliv nástupce SX4. V praxi ale jeho nástupcem zkrátka je a všichni to tak berou. Samotnej fakt, že se v Maďarsku ještě nějakou nedlouhou dobu bude paralelně montovat i SX4ka (byť pouze pro některý trhy), na tom nemůže nic změnit.
A ještě edit pro zajímavost: S-Cross v Rusku = New SX4 (ofiko název) 😄
proc tedy vetsina prodejcu uz upousti od nazvu SX4 S-Cross a inzeruji to auto jen jako S-Cross? S-Cross byl sice puvodne zamyslen jako nastupce, ale ukaz mi jedinou vec, ve ktere jsou si ty 2 auta podobne. S-Cross delsi, sirsi, nizsi, 2x vetsi kufr, 2x drazsi, podstatne vybavenejsi a cili na absolutne jinou skupinu zakazniku, nez SX4.
Ano, mění se jméno (i když to samo o sobě nic neznamená - nikdo nepochybuje o tom, že nástupcem Vectry je Insignie) a částečně se mění velikost, a to z důvodu ukončení spolupráce s Fiatem a snahy přiblížit se třídní konkurenci. Pořád je to ale městská kroska s volitelnou čtyřkolkou, která plní v portfoliu Suzuki tu samou roli jako SX4 a cílí víceméně na stejný zákazníky. V zásadě ale spolu slovíčkaříme, ono v praxi na tom, jestli budeme S-Crossu říkat "nástupce SX4", anebo "zbrusu nový model" pramálo záleží. Důležitější podle mě je, že je S-Cross model poměrně nepovedený a neúspěšný, a jako svou první volbu ho mezi malými městskými kroskami vidí v Evropě málokdo. Ostatně celkově je situace Suzuki v Evropě podle mýho názoru tristní, a to jak mezi auty, tak mezi motorkama, kde mě to mrzí podstatně víc. Ani bych se nedivil, kdyby to skončilo jako v Americe a ze Suzuki se stala čistě dálněvýchodní automobilka.
s tim nesouhlasim, S-Cross je rozhodne povedene auto (v cele sve konkurenci se muze pysnit nejnizsi hmotnosti, tim padem i spotrebou) a da se rict, ze v te vybave, kdyz ji porovname s ostatnimi, vychazi i nejlevneji. O spolehlivosti snad ani psat nemusim. Jen ho lidi zkratka neznaji a kupuji si radsi ASXka a Yettyny. Je to zacarovany kruh, lidi jich na cestach moc nepotkavaji -> neznaji ho -> nekoupi si ho.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jsem zklamán, ale většině lidí se takové vejcotvaré břichoplazky asi líbí. Taky se mi nezdá že ty elektronické nesmysly lidi opravdu chtějí. To opravdu chcete aby auto sjíždělo a vyjíždělo kopec za vás, řídilo si samo trakci, aby samo i parkovalo a jánevímcoještě? Ridičské schopnosti budou tytam a pak to v kalamitních situacích vypadá, tak jak to vypadá - všichni se spoléhají na elektroniku. Pro jméno Vitara je to ostuda, měli nechat název SX-4. Nechápu proč to třeba nemůže mít světlou výšku aspoň 20cm aby to bylo aspoň trochu použitelné v terénu - tři jednoduché věci - světlá výška, přejezdové a přechodové úhly a dostatečný tah motoru v pomalé rychlosti - proč to u SUVéček nemůže být? Nejvyšší povolená rychlost je stejně max 130 tak proč?
Majitel Jimnyho
Majitel Jimnyho
už som si myslel, že sa mi bude páčiť a potom som zbadal zadné svetlá a je po srande.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
novému SX4 S-cross to evidentně nějak nevadí, vitara má německé RZ takže když to může být tam tak pro ČR to asi jinak dělat nebudou a co se týče minulosti tak všichni víme kde měl mlhovku Peugeot 206 😄 takže to auto prostě vypadá divně a změny kvůli jednomu červenému světlu se asi nedočkáme :-!
taky mě design zklamal, současná Vitara vypadá schopně a dospěle, tohle je takové tamagoči, předek sice naláká, ale zbytek je jak ze SPARKYs.. Škoda, Ani S-Cross se mi nelíbí, ten je zas moc nenápadnej. Poslední hezký Suzuki je Kizashi, který bohužel dojelo na jeden motor v nabídce.
Nejvíce mne rozesmála představa dřevorubce v tomhle autě... u odcházející generace si to ještě umím představit, ale tohle >😁 Škoda... Vitaru sem měl rád, s 1.9 naftou to bylo dobře jezdící a celkem schopné auto do lehčího terénu, které nutně nevytřáslo z člověka duši, jako třeba Jimny >😁
A larger SUV to sit above the newly unveiled Suzuki Vitara appears an unlikely prospect, according to the Japanese company’s executive vice president, Toshihiro Suzuki.
[odkaz]