Takzvaná šrotovací prémie, kterou v polovině ledna zavedla německá vláda jako opatření na podporu domácího automobilového průmyslu, má blahodárné účinky na prodej vozů značky Škoda.
ty fordy jako ojetiny, kde jinde myslíš, že ty auta skončí? Zase v českých bazarech, protože západní trh s ojetinama byl dávno nasycenej tak už dávno to narvali všecko sem, protože tady půlka joudů řve, že než si koupit hnusnou drahou fóbii, která naavíc pro ty, co jezdí předpisově, má dostatečnej výkon, tak si radši koupěj ojetýho Forda, Meďoura stáří do 10 let z Německa...
Vieš čítať? Pochybujem. Kto kde tu píše o nejakom bazárovom výkupe áut do 10 rokov? Ide o ŠROTOVANIE 9-ročných a starších vozov. Trochu uvažuj, kým niečo napíšeš.
jasně, jde o to, že by to mělo skončit na vrakovišti... já jen reagoval na toho nade mnou o tom, tahat to sem zpátky... a jinak proč sme měli zákon omezující dovoz ojetin starších 8 let? Proč nám ho EU zrušila? Proč nás zaplavily starý vraky? Proč sme kvůli tomu udělali ekodaň???
trh s ojetinama nám nasytili dokonale:/
EU byla založena mmj. především kvůli liberalizaci obchodu vrámci ní samotné. Proto zrušení omezení dovozu je snad logický krok, ne?
A když už mluvíme o automobilech takto starých, pochybuji, že jejich přímým konkurentem je Fabie HTP. Kupuje si ji totiž trochu jiný druh lidí především proto, že vůz o podobné velikosti je při tomto stáří nesrovnatelně levnější a pakliže uvažují o autě stáří 10 let a ceně cca 200.000,-, nejedná se o kapotovanou sekačku na trávu, ale auto s motorem... Asi tak :-!
Hele, ackoli jsem na tv strane, tak tvoje argumentace mu spise hraje do karet.
Rekneme, ze chlapecxek nepochopil, ze napr. pro me, kdyz 90% cest travim na dalnici je lepsi si koupit starej olitanej silnicni kriznik nez Haťapku. Ale koupe auta takoveho, jaky ucel ma splnovat a ne takoveho na jake mam, pupkatym pritroublym tatkum nikdy nedojde...
Az budu jezdit nejdal do nejblizsiho Lidlu, tak si taky radej koupim novy auto, ikdyz to bude Tata Nano (ad absurdum).
Já vím, ze u nás je dost odpurcu srotovneho a ja jim i rozumim....ale zase na druhou stranu, ten kdo u nas jezdi 10 let starym autem, tak asi si tezko muze dovolit uplne novy auto....ale kdyby mu stat dal srotovne ve vysi treba 50 tis, tak se to státu okamzite vrati formou DPH (bez srotovneho by si ten clovek asi koupil nejakou mladsi ojetinu a statu by to zadne DPH neprineslo)...takze stát by se nezadluzil a ekonomice by to pomohlo.
Ale chápu jiná odvetvi, ze ta by chtela podobnou pomoc....
já si zase nemůžu dovolit každý ráno snídat čerstvýho lososa, kdyby mi stát padíka šoupnul tak bych si ho dal, státu by se to hned vrátilo na dph, na dětech atp .....
To je nějaký nový model socialismu? Že každý musí mít nový auto?
v centru sídliště... nebo Mostu jinde moc v centru nebejvaj'
..btw. nejnovější zpráva je že třicetiletý paneláky budou měnit na vilu v Jevanech (demoliční prémie) a pětadvacetiletý manželky za osmnáctiletý milenky (to je "prémie" od ODS jen tak)
Jsou i jiná odvětví, kterým stát pomáhá a nikomu to nevadí. Stačí se podívat kolik dotací jde jen z unie.Přitom tyto dotace v řádech desítek miliard nikomu nevadí.
Souhlasím. Neříkám, že je to nějak úžasné řešení, ale jako cestu nejmenšího zla to lze ospravedlnit. Hlavně je to rychlý řešení, přesně jak je teď potřeba. Jen se musím stydět za tu naši "vych...". To mlžení, vyčkávání ještě zhoršuje situaci výrobcům. Zvlášť by si měla vláda uvědomit, že celá naše ekonomika je postavená na autoprůmyslu. Páni se najednou diví, že nezaměstnanost jde raketově nahoru... Není divu, když je pokles zakázek o třicet procent. Zatím jsou firmy v šoku a čekají, ale až začnou propouštět v souladu s tímto poklesem, někteří dodavatelé krachovat a nezaměstnanost bude dvacet procent tak se vláda probere, ale už bude pozdě...Kolik to bude pak stát? Není lepší teď dát lidem 30K? Na sedmdesát tisíc aut by to byly dvě miliardy z rozpočtu. Myslím, že by rozpočet na tomto kroku paradoxně vydělal. Vždyť pokles HDP o jedno procento=výpadek v příjmech deset miliard... Toť vše k zamyšlení.
Tady v ČR je to těžký, Vždyť i ten ekonom / p. Zámečník / z NERVu, vidí v naší vychcanosti pozitivum. V klidu, bez známky studu, řekne, že jsme exportní země a nějaké dotace nám nepomohou. Ať dotují Němci, Francouzi, Španělé, atd.. Nás to nic stát nebude a firmám to pomůže. A pak se v klidu rozčiluje nad protekcionizmem ostatních.
Vondra vykládá, jak je třeba dělat koordinované kroky v rámci celé unie, dnes sem viděl Topolánka na tiskovce v bruselu a větších nesmyslů, amaterismu, protimluv, pokrytectví sem neviděl. Chudák José ten se nejednou zapotil. Chce dělat nějaké summity a hrát si na jakéhosi psedomoderátora, ale vystupuje ve smyslu "proti všem". Do Sarkozyho si několikrát rýpnul, ale zároveň o něm mluvil jako o příteli. S plynem? Nebýt Merkelové... Hlavně, že blbeček vysílá silácké kecy k Rusku ohledně radaru. Únik zápisu diplomatické návštěvy Fr... Motající se a usínající Schwarzenberg v Gaze... Omlouvám se, to sem nepatří, ale nějak sem se nechal unést ;-\
sou to pravicový *, který se vůbec nepoučili ze situace, kterou tu způsobili před 11-12 rokama, dkyž tehdy končili... tam se chovali úplně tejně debilně a jen je vidět, jak moc je neviditelná ruka trhu všemocná...
To je pomerne presny. Francie pomohla automobilkam, a jejich prezident se snazil, aby francouzske penize skoncily ve Francii. Byl za to vlacen jako exemplarni priklad protekcionizmu. To my jsme chytrejsi. Nezaplatili jsme nikomu v CR ani korunu, s oduvodnenim, ze by cast penez mohla skoncit v jinych statech EU. Tak boha jaky je mezi tim rozdil?? Jenom snad ten, ze vlastni protekcionizmus nas ochromil tak, ze nejsme schopni pomoci ani sami sobe. Jsme takovi cerni pasazeri, kteri se vezou na EU. Kdyby jsme pri tom alespon nemeli takove premoudrele zvasty o tom, jak nam ta EU skodi a jak ji to osladime.
EU je jak pejsek a kočička co vařili dort. Její problém je že zná jedinej recept - dotace. Tuhle je to mlíko, tuhle maso, tuhle rajčata, teď auta.
Dotace zabíjí to, že produkt dělá ten kdo ho umí nejlíp. A protože největší logiku dává že Francie by klidně mohla zavřít ententýkydvašpalíkytřebaPeugeot a nikdo by si ani nevšim, tak se snaží co umí
krásný je hlavně, jak se díky krizi jasně ukázali hranice 50 let budované "jednotné" Evropy, která musí táhnout společně, ekonomicky spolupracovat, vzájemně se podporovat.
Najednou chtějí všichni podporovat domácí průmysl, výrobu navrátit domů, dotace domů...
Všichni za jednoho...v dobrém i zlém... :-!
toto je fakt kvalitní názor a nemyslim to ironicky, jen je vidět, že lidi o těchto návrhách taky přemejšlej... a že je napadaj širší ekonomický souvislsoti selskýmrozumem, než ta parta nejvyšších blbů majících "ekonomický" vzdělání... Jedinej čunek se přiznal, že má jen ZDŠ, než aby taky fa,šoval diplomy, nebo si je někde platil...
tím, že o šrotovném začli mluvit a pak se na vi vyprdli, tim jen zhoršíli poptávku v česku po autech:(
Hlavně že ministr financí je chemik >:D Tlustej je zas zemědělskej inženýr a dál jak k Lafferovi se nedostal 8-s
Čunkoflek to je kapitola sama pro sebe... Jedinej kdo dělá co umí a na co má vzdělání je Pospíšil
No jo, ale jak by to fungovalo v případě plátců DPH. Mě jako plátci by stát DPH vrátil, takže bych mohl ono šrotovné nazvat též dotací?? Safra - už bych se měl skoro jako zemědělec >:D >:D
aspoň je tu krásně vidět co je to ta neviditelná ruka trhu, jak pantáta na Hradě vlatně říká, že krize odezní sama... takže vlastně v Německu se jen tak samy od sebe začly prodávat fabie >:-[]
Ono dat dotaci v Cesku 25k, a v Nemecku 70k, je rozdil... A jeste kdyz stoji ty auta stejne jak tady tak tam... Je to jen populismus... uz chybi jen dat ksichty tech splhounu na kazdy druhy billboard u dalnice s napisem "Prispejeme vam na nove auto, u lekare vam budou jeste platit, podpora bude 80% mzdy a vseobecne se budete mit jako v raji" Jsem odpurcem srotovneho... kdo nema na auto za 200k tak ho 25litru nevytrhne... Dat tech 2500euro tak uz to je podpora, a ne dosud predvadeny populismus
nojo tak azse pravdsa, v příapdě německejch platů aby to bylo sorvnatelný přispění na auto tak by tady msueli dát 100 000,- ale ono každá koruna dobrá a aj těch 30 by podpořilo poptávku a výrobu a vo to go, to je teďka nejnutnější...
když to pravice neudělá, hospodářství klekne a budem na tom hůř, jak v r. 1997, tehdy ale byla krize dík pravičákům jen u nás... dneska je to na celým světě....
vy o tom všichni mluvíte jak když Mendel křížil hrachy....
Ekvivalent je stupidita typu "silnej ročník sedmdesát" kdy komáry napadlo sponzorovat děti. Pak každej trotl co sotva uživil sebe nasekal pět děcek a následky jsou dodnes.
V SRN to vypadá na výborný KAUF, kdy si socky koupí nejokradenější a nejshitštější Fabii, Corsu, Splash nevím co, a důsledek je, že to jsou přesně lidi kteří si další auto koupí zase za 10 let při další krizi, a do tý doby se tyhle skvosty autoprůmyslu budou ploužit v přehuštěným provozu - FAKT SUPER, NE DĚKUJI.
...sa to dá chápať i tak, že Nemčúri to kupujú na uľavenie si, odbúranie nahromadeného hnevu...kúpia Fóbiu a hneď ju dajú zošrotovať >:D >:-[] niečo podobné ako v Japonsku existujúce "salóny", v ktorých sa človek môže vybúriť rozbitím vázy rôznej hodnoty, podľa toho si uľaví a tiež uľaví svojej peňaženke >:D >:D