Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští Nissan 370Z může být v Evropě bez šestiválce

Nástupce Nissanu 370Z má přijít do dvou let, objevují se tak informace o použité technice. Očekávejte tedy minimálně dva motory a menší objem než doposud.
Zpět na článek
4. 12. 2014 01:36
4. 12. 2014 22:58
5. 12. 2014 18:41
4. 12. 2014 11:18
4. 12. 2014 23:12
4. 12. 2014 23:22
3. 12. 2014 22:48
4. 12. 2014 09:19
4. 12. 2014 11:30
4. 12. 2014 19:56
4. 12. 2014 11:29
Avatar - JDM
3. 12. 2014 17:09
Šestiválce nechceme
A zanedlouho Evropan nebude chtít už ani čtyřválce. A pak trivalce a pak....
Rozbalit vlákno
4
3. 12. 2014 17:25
Re: Šestiválce nechceme
V takovem aute je rozhodne lepsi trivalec, nez ctyrvalec. Samozrejme klasicka V6ka je nenahraditelna.
Avatar - JDM
3. 12. 2014 19:54
Re: Šestiválce nechceme
myslel jsi dvojitý tříválec ;-)
Avatar - Barrichello
3. 12. 2014 22:36
Re: Šestiválce nechceme
myslel šesticový vidliválec >:D
Avatar - pelikoš
3. 12. 2014 23:14
Re: Šestiválce nechceme
>:-[]
3. 12. 2014 18:47
Koloběžka je ideální
Lepší jezdit do budoucna na koloběžce :-) Ve sportovním autě jako je Nisssan 370Z snad nikdo nechce úsporný dieselový tříválec. Nebo snad ano? „Evropané nechtějí kupovat auta se šesti válci.“ (de Vriese ) - nepochopím, kdo může tento výmysl (nesmysl) pustit do světa...
Rozbalit vlákno
14
3. 12. 2014 19:55
Re: budoucnost
Jsem rád, že tam mám 3,7 V6. Proto jsem to auto taky kupoval. Jak tam daj čtyřválec tak to bude k smíchu. Nejsem zastáncem snižování počtu válců ani objemu. Sice je fajn, že třeba A400 AMG má dvoulitr čtyřválec s 360k a zetku by asi určitě nakopalo, ale jde taky o poměr cena/výkon. Hlavní problém zetka je hmotnost. Tak 300Kg dolů a bylo by to bezva. Navíc dodat alespoň jedno turbo a zvýšit tak výkon na 450k by bylo už snad sen. To je jak novej mustang s motorem ecoboost. Sportovní auto s nesportovním motorem je prostě blbost. Lituju všechny, kteří nestihnou koupit současnou verzi. Už tak se zetka prodávají v podstatě po kusech a tím, že tam vymění motory možná natáhnou další zákazníky, kteří touží po sportovním voze s trapným motorem, který si na sportovní auto jen hraje, ale jelikož několik majitelů dalších zetek znám, tak vím, že toto se neodpustí a až příjde čas budem hledat jinde. Alespoň při prodeji budu mít výhodu, že tam byl motor co vlastně evropan "nechce" ;-)
Avatar - Bully_
4. 12. 2014 01:36
Re: budoucnost
Jenze ono to neni o tom, co si koupi nekolik nadsencu. Vuz se musi automobilce vyplatit a s nizkymi prodeji bude nerentabilni. Vetsina Evropanu by urcite ten sesti-osmi-10-12 valec i chtela, jenom je ekono- a ekologicka lobby nuti si je nekupovat. Jedna vec je si koupit vuz jako je 370Z s 3,7 l. motorem, druha je ho zivit- a to hlavne co se tyka ruznych (premrstene vysokych) poplatku, dani, pojisteni apod. . Tenhle tlak je bohuzel cim dal vetsi. Jinymi slovy- kdo si koupi sportovni vuz s relativne nizkou porizovaci cenou, nechce dneska platit uz za pouhe provozovani auta prakticky totozne poplatky jako za mnohem drazsi auta. U tech to majitelum uz nevadi, jde o jinou zakaznickou skupinu.
Jinak zrovna Nissan 350/370 Z neni prave prikladem vozu, ktery by si drzel cenu, rekl bych, ze prave naopak. Obecne plati s lobbistickym tlakem to same co u novych vozu, u ojetin se k tomu pridava (a je asi i rozhodujici) i ekonomika provozu a servis. Cim ma ojete auto vyssi obsah, vykon, pocet valcu a pod., tim hur a s tim vyssi ztratou se prodava.
4. 12. 2014 07:50
Re: budoucnost
Cena sice klesne , ale záleží o kolik. Třeba m3 s osmiválcem bych koupil radši než s R6. Stejně tak doufám i se zetkem. Mě teda nic nenutí kupovat auta s menším motorem a to si nepřipadám bohatý. Zetko mi na jednu nádrž 100oct benzínu 72 litrů najede 300 až 560Km. Na dálnici do Itálie bralo 8 litrů. Nádrž stojí cca 2500Kč. Jezdím s ním jen když je čas čili max 8000km ročně. Servis stojí cca 8000Kč každý rok. Pojistka 15000Kč ročně včetně havarijního bez čelního skla. Gumy už jsou horší, ale i tak mi origo vydržely 3 léta a zimní ani za zbylé 2 roky nesjedu. Takže na léto nová sada gum za cca 28000Kč, která už to ty dva roky vydrží. Pak koupím něco jinýho. Všichni chcou sporťák se spotřebou a provozními náklady oktávky a pak to tak dopadá s motorama. Zetko je právě super poměrem cena/výkon/náklady. Sportovní auta nemůžou ekonomicky dávat smysl, protože jsou neekonomická a nepraktická. Teď sem kupoval mixér a ani do kufru se nevlezl. Musel sem ho vytáhnout z krabice a na součástky a pak do kufru. :-) Sportovní auta si přece nekupujem rozumem. :-!
4. 12. 2014 16:47
Re: budoucnost
Souhlasím. Nemám teda 370, ale 350Z. Za rok tak maximálně 6000 km, servis tak do 5 tisíc, gumy jsem kupoval nové na normální ježdění (asi za 20 000 /sada), potom jsem koupil mírně jeté na okruh - 5 návštěv a zatím ok, jsou to 2 roky zpět. V zimě nejezdím, dlouhodobou spotřebu mám 16l, nejnižší jsem měl 8.5, nejvyšší 37 >:D Pojistka mě výjde na 3000 ročně (bez havarijka teda). Kdybych na něj nenakupoval pořád nové blbosti (brzdy, výfuk, sání, atd.), tak by náklady nebyly tak zlé.

Osobně si nemyslím, že 4 válec by je v EU někam posunul. Ti, co o něm uvažují, to odradí - přejdou jinam, a pokud nějak extrémně neklesne cena, tak ho stejně nikdo nekoupí. Navíc, nemám rád honění těhle malých objemů na takové výkony.

Za mě to rozhodně nebude krok kupředu...
4. 12. 2014 19:13
Re: budoucnost
Já mám dlouhodobou 12L. Taky si myslím, že menším motorem si nepomůžou. Náklady na provoz nejsou opravdu tak strašný jak někteří tvrdí. Navíc papírový spotřeby auta se čtyřválcem či tříválcem při plným naložení a tím myslím 5 lidí v autě a hned tam je 8 či 9L a na dálnici mi akorát zavazíte. Osobní zkušenost - Škoda roomster 1,2 HTP 12L na 100km - strašně jsme pak litovali, že jsme blbci nekoupili s větším motorem. To bylo jen tak bokem. Každopádně majitelé zetek ví o čem je tu řeč. Mě už je to u zetka vlastně jedno, protože jak ho doplatím kupuju zas něco s velkým motorem.
Avatar - Bully_
4. 12. 2014 22:58
Re: budoucnost
Obavam se, ze o budoucnosti Nissanu 370Z nerozhoduje prodej nekolika malo kusu v CR, a to jeste vetsinou ojetin. Drtiva vetsina se jich proda v zapadni Evrope a tam jsou provozni naklady a hlavne ruzne poplatky + pojisteni NEPOROVNATELNE drazsi. Jestli chces priklad, tak full casco (pro novy nebo zanovni vuz, pripadne proste auto s vyssi hodnotou a vysokym rizikem pri jeho provozovani + negarazovem servisu "u Pepika" je plne pojisteni bez spoluucasti proste normalni) vyjde treba sportovni kupe s dvoulitrem na cca 1700€ (+-, zalezi na spouste faktoru). Zatimco jakykoli 3,5 l., 3,7 l. motor u auta se stejnou koncepci vyjde temer na dvojnasobek. Ale muzu platit jenom povinne ruceni a modlit se, aby mne nekdo auto neukradl, neposkrabal, nebo abych nedejboze neco nekde neskrabl, ev. to neudelal nejaky mily neznamy. Potom pri cenach servisu na zapad od CR zaplatis polovinu hodnoty auta a priste si takove polopojisteni auta dvakrat rozmyslis. A to ted byla rec jen o pojisteni, ostatni poplatky a dane rostou stejnym zpusobem.
Ano, sportovni auta si nekupujeme s rozumem, ale v porovnani s ostatnimi naklady by ti pak prisel treba vypocet nejake spotreby PH jako kapka v mori a vubec bys to neresil. V CR je proste situace uplne jina a nemuzes podle ni porovnavat "zbytek sveta".
Ad pokles ceny u 370Z- staci se podivat na velke EU inzertni servery, trilety vuz s minimalnim najezdem a ve vybornem stavu jde koupit v klidu za polovinu prodejni ceny noveho. S podobnym vyvojem "nevrazivosti Evropy" proti vyssim obsahum a vykonum u automobilu myslim zadne zlepseni cekat nejde, spis naopak.
Sam jsem i o 370Z pred casem taky uvazoval. Lakal me prave svou cenou- a to i jako novy vuz. Mimo jine jsem ho vyradil z vyberu i z duvodu obrovskych udrzovacich a provoznich nakladu. Ziju v Lucembursku.
5. 12. 2014 08:36
Re: budoucnost
Nevím kolik lidí tady si vybere auto ze zahraničí a projde si tím procesem převozu, ale spíš všichni vybíráme z CZ nabídky. Vyšší náklady v západní evropě budou, ale už si neřekl, že platy v západní evropě jsou taky úplně jinde. Psal jsem u svého příspěvku a pak tady ještě jeden borec taky, kolik co stojí provoz a je to fakt poměrově levné. Zetko jsem koupil nové. Ojetý sportovní vůz je prostě riziko, protože nevíš kdo a jak s tím jezdil. Přeci jen se nepředpokládá, že ve sportovním autě jezdíš jak důchodce.
Avatar - Bully_
5. 12. 2014 18:41
Re: budoucnost
Asi jsme se nepochopili, pises o necem jinem.
5. 12. 2014 18:52
Re: budoucnost
Tak teď popravdě nevím na co jsem to vlastně reagoval. :-) To už neřeš. :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2014 09:10
Re: budoucnost
Já ti nějak nevim. Imho žádná ekolobby nikoho nic kupovat nenutí. Pokud by lidé chtěli atmo V6 neprémiové kupé místo I4 turbo hočhečů nebo I4 prémiových lifestyle kupé, tak by si to atmo V6 sportovní kupé prostě koupili. Jenže ho bohužel (skoro) nikdo nechce.. A navíc 370Z svými vlastnostmi není zrovna terno...

Jinak ten poslední odstavec platí jen z části. Určitě se to týká výkonných benzínových verzí obyčejných hatchů/sedanů/kombi. Naopak, u sportovních aut bývá pokles ceny velmi nízký - 350Z je spíše výjimka.
Avatar - iudex
4. 12. 2014 11:18
Re: budoucnost
Okrem obáv z veľkého motora je tu principiálne pokles záujmu o dvojdverové kupé. V dobe rozmachu kompaktných hothečov je to aj pochopiteľné; ak môžem mať HH s 300 PS, ktorý je na stovke rýchlejšie, ako základné Porsche Cayman, pritom mi poskytne plnohodnotnú praktickosť 5-dverového kompaktu, ťažšie sa odôvodňuje kúpa nepraktického kupé, ktoré nie je rýchlejšie, ale zato je podstatne nepraktickejšie a drahšie. S tým sa potýka aj Toyobaru, ktoré je lacnejšie, ako Zetko a v recenziách nadšene hodnotené.
Avatar - Bully_
4. 12. 2014 23:12
Re: budoucnost
Vzdyt staci sledovat debaty potencialnich zajemcu o sportovni vozy v CR a SR treba na tomto serveru. Resi se pouze co ja vim 5 variant na stejne tema (prakticky a komfortni HH s foukanym dvoulitrem s koncepci vsechno vpredu) a o koupi konkretniho auta pak rozhoduje prakticky jenom design a nejnovejsi technicke vychytavky. Nicim jinym se vlastne ani lisit nemuzou, moc ne ani tou cenou, protoze by si o neco drazsi konkurenci nikdo nekoupil.
Jak tu uz nekde zaznelo, sportovni auto neni jenom o silnem motoru.
V pitne vode je proste prilis vysoky obsah estrogenu >:D
Avatar - Bully_
4. 12. 2014 23:22
Re: budoucnost
Ted jsem prave cetl clanek v jednom nemeckem automobilovem periodiku. Zamysleni nad budoucnosti sportovnich (tech opravdu sportovnich) vozu v souvislosti s prodejnosti a cilovou skupinou zakazniku. Ze dochazi k paradoxu, ze dost lidi zacina chtit radsi vice ci mene ojete auto nez jeho nejnovejsi oturbenou verzi s lepsi ekonomikou provozu, generatorem zvuku motoru, ventilovanou sedackou s masazni funkci a xenony, co vidi az za roh. Paradoxne se diky tomu obcas nebezpecne priblizuje cena ojetin na dohled cene novych vozu. Kdyby se z toho stal trend, nevadilo by to tak moc, ne? >:D
Bohuzel jde ale jenom o par lidi, co obecnym trhem s automobily nehybou. Nehybeme- taky jsem prave ted poridil za cenu slusne vybaveneho noveho Golfu R (ne az tak moc) ojete hard core coupe. Sny se maji plnit.
Avatar - praděda7
3. 12. 2014 22:48
Šestiválce
Evropané nechtějí šestiválce.............EU svojí politikou tu vytvořila pro motoristy takové podmínky, že si šestiválec již málokdo může dovolit. Zetko vždy mělo v předu šestiválec. Bez něj nebude Zetko. Pamatuji si 240Z když šlo v roce 1970 do prodeje ještě jako Datsun. Stálo 5000AUD, což byl tenkrát kopec peněz. ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
4. 12. 2014 09:19
Má to logiku
Aj keď ma pravoverní petrolheeadi asi umínuskujú, myslím, že pridanie štvorvalcov tomuto autu len prospeje. Zetko je síce legenda a v pomere power for money je to slušná ponuka, aj tak sa ale nepredáva (aspoň v EU) ako teplé rožky. Ako písal Bully, ľudia dnes už majú obavu kupovať veľkoobjemový benzín nielen kvôli prevádzkovým nákladom, ale aj kvôli rôznym ekopoplatkom a obmedzeniam (zákaz vjazdu do centier veľkých miest a pod.). Tiež v mnohých testoch sa Zetku vytýka určitá ťažkopádnosť a neohrabanosť, najmä v porovnaní s ľahkonohým Caymanom a je zrejmé, že svoj podiel na tom má aj veľkoobjemový motor.
Menší, ľahší, pritom nie o moc slabší prepĺňaný štvorvalec by mohol jednak znížiť hmotnosť a tiež aj cenu a mohol by tak brať zákazníkov Toyobaru. Samozrejme nie som za nahradenie šesťvalca štvorvalcom, len za doplnenie ponuky zospodu, napr. nejaký 2,0T - 206 kW, pričom 3,7 V6 (235 či viac kW) by zostal.
Rozbalit vlákno
15
4. 12. 2014 10:09
Re: Má to logiku
Já tě mínuskovat nebudu. :-) Ano zetko je těžkopádný a neohrabaný a taky takový syrový, ale mám ho rád. Cayman má menší motor ale poměr hmotnost/ výkon je jasný. Proto asi taky stojí skoro 2x tolik - lepší technika a značka. Jenže bavíme li se o poměru cena/výbava/ výkon tak je zetko snad nejlepší. Mohl jsem koupit i caymana, ale prostě mi bylo líto peněz navíc za něco co není 2x lepší. Kdo má caymana klobouk dolů, super auto . Příkladem budiž A400AMG kde ze čtyřválce vydolovali 360k. V zetku si ho představit umím a díky hmotnostní úspoře bude asi nová generace svižnější, živější a dravější. Ohledně spotřeby nevím no, ale spíš stejně. Je zde však alespoň pro mě ten faktor - velkej motor. Samozřejmě se při pohledu pod kapotu hned neudělám, ale těžko se to popisuje. Kdo má auto s velkým motorem ví o čem mluvím. Takový dodge hellcat má taky mega motor a jízdní vlastnosti nic moc , ale o to majiteli nejde. Na dálnici jsem potkal audi S1 a drželo se za mnou ať sem ujížděl jak sem chtěl. Malá hmotnost a silnej "malej" motor se v hohodě zetku vyrovná, takže sem si klidně mohl koupit S1. Samozřejmě mě to štvalo, když sem ve zpětným viděl s1 jak bliká ať uhnu a tak plnej plyn stylem "já ti ukážu kdo je šnek" a nakonec nic. To sem poprvé začal uvažovat, že potřebuju víc koní. Takže zetko s menším motorem, nožší cenou a hmotností a stejným výkonem sice ano, ale pro mě už to nebude prostě ono. :-)
4. 12. 2014 11:30
Re: Má to logiku
No podle papiru bys S1ce mel porad trochu ujet.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2014 10:15
Re: Má to logiku
Tentorkát s tebou nesouhlasím. Omezení vjezdu určitě nebude záležet na počtu válců nebo objemu. Jediný argument proti velké V6 budou v některých zemích daně, ručení či jiné poplatky odvíjející se od objemu. Stejně tak je dosti sporné, zda-li čtyřválec s periferiemi vůbec uspoří nějakou hmotu oproti jednoduché V6.

370Z působí těžkopádně jako celek, neřek bych, že je za to primárně vinna V6 vpředu. Nicméně máš pravud v tom, že zmenšení a posun k něčemu a la 200SX by nemusel být krok špatným směrem...

Uvidíme co z toho bude.
4. 12. 2014 10:33
Re: Má to logiku
V Čechách už myslím pojistky řeší podle kW a ne podle objemu. Nenažranci. ;-\
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2014 10:37
Re: Má to logiku
Jak která pojišťovna. Nicméně v některých středomořských státech je všechno nad 2l zatíženo daní z luxusu...
Avatar - iudex
4. 12. 2014 10:59
Re: Má to logiku
A to my v Slovenskej socialistickej republike máme ešte daň z výkonu, aka registračný poplatok, čo tiež pri kúpe výkonného auta poteší (napr. za Leon Cupra cez 2000 eur). 8-s
4. 12. 2014 12:19
Re: Má to logiku
iudex - nechceš tvůj příspěvek radši smazat ? Tady v ČR se teho někdo chytne a začnem platit 3000EUR. :-)
Avatar - iudex
4. 12. 2014 12:28
Re: Má to logiku
No už nemôžem, keď si na mňa reagoval. ;-) Ale neboj, ono si to naše ľudomilé vlády radi oznámia aj sami, veď predsa tých nenažraných milionárov, ktorí sa vyvážajú na superluxusných autách ako je napr. Seat, treba skásnuť všade. >:-[] 8-s
Avatar - Barrichello
4. 12. 2014 15:49
Re: Má to logiku
No to máte sice blbé, ale zas taková kontrola originality.

To je věc co my nemáme a škoda že nemáme.
Vymámíš z prodejce vinko, na webu naklepš, uvidíš při kolka km to bylo na kontrole, jaké datum, uvidíš fotky, měření tlouštky laku a rovnou víš, že je to přelakovaná a kitovaná šunka a můžeš jít o kus dál.

Anebo že je to kousek co stojí za bližší prozkoumání.

ČR? Velký kulový leda.
Avatar - KANKUNEN
4. 12. 2014 10:54
Re: Má to logiku
Nevím proč berete sportovní auta jako závodní. U Zetka vidím hlavní vlastnost vlastnění pořádného motoru. Jde o zrychlení na rovince se skutečnou zvukovou kulisou.
4. 12. 2014 12:25
Re: Má to logiku
Zrychlení je docela dobrý. Všichni mi tvrdí, že je to super, ale já si na to už zvykl, takže podle mě to trvá a trvá. :-) Bohužel zvuková kulisa je horší - Clarkson to řekl dobře " raději poslouchat zvuk na své vlastní popravě" . :-) Časem jsem si zvykl, ale už se mi párkrát stalo, že po mě někdo chtěl protočit motor aby slyšel zvuk. Bohužel úsměv na tváři zetko vykouzlit neumí. Spíš rozpaky, protože čekáš něco a máš spíš nic. To tě pak zamrzí. :-(
4. 12. 2014 19:56
Re: Má to logiku
Tak to nevim. Ja povazuju zetko za jedno z nejlepe znejicich aut vubec.
Avatar - iudex
4. 12. 2014 10:56
Re: Má to logiku
Myslel som tie nízkoemisné zóny, kde sa to odvíja od množstva emisií a tam jednoducho veľkoobjemový benzín nevie dať také čísla, ako povedzme 2,0TSI (ale možno tie zóny sú nastavené tak, že podmienky splní len Citigo s trojvalcom, neviem). Ale to nebola podstata môjho príspevku.
Inak možno máš pravdu v tom, že výmena atmo šesťvalca za fúkaný štvorvalec nemusí sama osebe priniesť veľkú úsporu hmotnosti (aj keď tu by šlo úsporu na tom podstatnom mieste: nad prednou nápravou), zrejme bude treba celková diéta (viac vysokopevnostnej ocele či hliníka a pod.). Minimálne psychologicky by však štvorvalec pomohol a nebol by v dnešnej ekoteroristickej dobe pre niektorých takým strašiakom, ako veľkoobjemový V6. Už principiálne platí, čím viac motorizácií, tým väčší záber potenciálnych kupujúcich.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2014 11:39
Re: Má to logiku
No, nízkoemisní zóny jsou většinou nastaveny docela rozumně - nikoliv dle CO2, ale dle EUROnorem, z kterých libovolný benzín s katalyzátorem vyjde líp, než diesely do EURO5. Ano, třeba české podání počítalo s CO2 (pokud se nemýlím), ale to byla výjimka.

Rozšíření motorizací je určitě ok.
4. 12. 2014 11:29
Re: Má to logiku
Tak at nabizi oboji. Ctyrvalcoby sportak SX, sestivalcove zetko a supersportovni GT-R.
Avatar - Norge
4. 12. 2014 11:38
6.hrncov je potreba !
..myslim, ze kazdy rozumie, preco vobec Nissan vobec nad tym uvazuje v Europe, a ako majitel V6 od Nissanu i ked nie v Z-ku, by som poprosil aby tento kult atmo-motorov V6 "VQ" nebol poruseny .

Ked fukane R4, OK ..., Europa uz nie je zem zasnubena pre motorismus, i ked bola jej koliskou, ..ano, Shxt ! ..kazdopadne genialne 6.hrnce od Nissanu, PONECHAT aj v nastupcovi, hallooo :yes: :-!
Rozbalit vlákno
0