Dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec u Volkswagenu už jednou byl. Šlo o nejvýkonnější verzi staršího common-railového dvoulitru, jež je stále nabízen v užitkovém Transporteru a Amaroku.
klavírní lak, ale předpokládám, že jde vyšachovat, umístění navigace klasicky mimo zorný pohled, pouťové hodiny, absence odvětrávaných sedaček, motor se skoro 180kw a nejede 250(prkotina), jinak klasickej vw, docela dost muziky za dost peněz, ale jako služebák proč ne :-)
Navigace se ti buď zobrazuje v Active displaji a případně,jak bude v nabídce HUD,tak se symboly navigace zobrazují na něm.Tohle jde řešit nanejvýš u Fiatu a takových značek.U koncernu VW se údaje z navigace zobrazují na MAXI-DOTu,případně Active displaji.Takže nevidím dúvod,řešit to,že je navigace níže.
jasně,vím jak to funguje ale šipky na maxi dotu nikdy nezobrazí počet pruhů atd., jako ideální řešení bych viděl možnost programovat si kapličku a místo např. otáčkoměru vidět plnohodnotnou mapu s navigací
Audi A3 MY2013 ukazuje na Maxi Dotu počet pruhů a řazení. Plus má opravdu ukecanou ženskou, podle které můžu dojet do cíle skoro poslepu. Takže koncern jako takový to umí, nevím jak je to u ostatních značek. ;-)
Klavírního laku jsem se v golfu highline taky bál, ale překvapivě není údržba tak náročná. Stačí 2x týdne otřít antistatickou utěrkou, kterou vozím v loketní opěrce. Když je to neupackané a nezaprášené, vypadá to skvěle.
Nějak mi to neštymuje. Diesely od Mazdy nebo BMW se tomu benzínovému projevu skutečně přibližují, jak ochotně letí za 5000 ot./min. Zmiňované 4000 jsou přece běžné dieselové otáčky maximálního výkonu.
Je to přece VW. Jen pro ilustraci si zopakujeme přívlasky u PLUSŮ :
vynikající, bezpříkladný, fenomenální, komfortní, sofistikovaný, skvělý, neuvěřitelný
To muselo dát hodně práce, najít tyto FASCINUJÍCÍ přívlastky. Jen aby to motoricky úžasné auto vydrželo alespoň rok po záruce.
Dle prvního obrázku a spotřebě na dipleji 10,8 je to asi skutečně benzínový projev. A zjištění v mínusech, že skutečná spotřeba je závislá na způsobu jízdy je taky geniální.
Ako to vlastne je:
"Při 210 km/h jsme naměřili aktuálních 12 litrů a při 220 km/h 13,5 litru,"
Ako to merali ??? Kukali na BC ? Neviem ako tento konkretny Passat, ale u VW sa bezne aproximuje z poslednych hodnot aj pri ukazateli aktualnej spotreby. Nevie niekto ako je to tu ? Ohranicenie max spotreby na BC (nie v reale) zacina byt nejaky novy druh sportu (viz. napr. Medur).
vazne az do 4000! ??? s vykricnikem?? kdyz twinturbo ve 435d taha jen do 5000...
vykladni skrin, za penize BMW dostanete motor, ktery ma o minimalne 25% nizsi rozsah vyuziti otacek. Ale mluvi se o nem pouze v superlativech, zatimce 30d byl pro trojkove BMW oznacen za zbytecnou motorizaci s nadbytkem vykonu....
objektivita, jak kdyz streli. Ale k tomu se samozrejme redaktori nevyjadruji...
a ta spotreba? mel jsem passata 125kw predokolku s dsg... jezdil jsem s nim za 7,5, A4 allroad 130KW jezdila temer za 10... tohle pojede ve ctyrkolce za 5,4? :-)
samozrejme, s 330cd se taky dalo jet za 4,6... ale je to totalni utrpeni. dvouturbo rozhodne zere vic nez single. tak tu nehlaste blbosti, at zije novinarina!
Na jednu stranu je třeba říci, že tento 2,0 TDI má relativně malý spotřebový rozptyl - když od něj budete žádat maximum dynamiky, nad 14-15 litrů nafty na 100 km se spotřebou nepodíváte. To je vzhledem k tomu, jak dobře auto jede, velice slušný výsledek. Také minimum spotřeby je solidní - economy run jsem vzhledem ke klimatickým podmínkám musel oželet, jezdit předpisově za 5 až 6 litrů nafty ale lze bez potíží. Kde je tedy problém? Pokud chcete po motoru už jen něco víc než málo, pod 8 se spotřeba dostává stěží, jen rychlejší jízda pak znamená něco mezi 9 a 10 litry nafty na 100 km, a to už úplně málo není. Redakčních 659 testovacích km jsme pak s kolegy zvládli se spotřebou 10,5 litru nafty a i když to reflektuje aktivnější jízdu a nějaké ty náročnější testy, žádné dostihy to nebyly.
Tak přesně pod takový závěr bych se podepsal s 230kW 3.0BiTDI, které jsem zkoušel v relativně těžké čtyřkolce Audi A6 Allroad. Vracel jsem ji po dvou dnech s průměrem 9.7 litru.
Při velké zátěži šla spotřeba vždy přes deset, při tempomatových 130 se to drželo podle profilu dálnice mezi 7 až 8 litry a economy run přineslo minimální spotřebu 6.4 litru. Méně jsem z toho fakt nedostal.
Ale z pohledu dvoulitrového biturba mi to přijde opravdu docela dost (i vzhledem k hmotnosti vozu).
Poznam cloveka, co s Mazdou 6 MPS, kde je 2.3 litrove benzinove turbo, priamy vstrek a cca 192 kW, a je to stvorkolka, jazdi pod 9. Je to o 2 litre menej ako norma. A dynamicky je to auto oproti biTDI v Allroade v inej galaxii. Nehovoriac o tom, ze Mazda ma skoro 8 rokov.
TDI od VAG nebol nikdy ziadny zazrak, bez ohladu na generaciu, konstrukciu, ci auto. V podstate to bol v automobilovom svete podpriemerny motor, len v nasich krajoch sa stal modlou.
Dalsi trhovnik - zeleninar :-!
Jablka, hrusky...
Keby si to aspon porovnaval s A6 sedan, ale nie, zoberes allroad... :-!
bol by som moc zvedavy, ako by si proti sebe viedli !
To mozeme zobrat aj z druhej strany - zober nejaku Mazdu CX5 alebo CX7 s najsilnejsim naftovym motorom, postavim ti proti tomu rovnako triedne Audi v sedane so slabsim benzinom a v quattre, a potom uvidime komu bude do smiechu a komu do placu >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Milý MMI (ta zkratka Tě musí asi dost štvát, ale je to tak), když pominu, že srovnáváš dynamicky naprosto nesrovnatelné kategorie aut, tak ten Allroad má zrychlení z nuly na sto za 5.3 sekundy, zatímco ta osm let stará Mazda ho má za 6.6 sekund. Vyplývá z toho, že v jakékoliv rychlosti od nuly až po maximum porazí BiTDI s naprostým přehledem to nejvýkonnější od Mazdy. Vůbec tady nevytahuju, co umí udělat takový sedan S6 s tou empeskou.
A spotřebu spíše řeším tak, že se podívám do novinářského testu:
[odkaz]
[odkaz]
Takže, když té MPS dáváš pořádně zabrat, podle dvou testů si bere někde mezi 17 a 20 litry. Já jsem se s daleko těžším Allroadem nedostal přes 15 ani když jsem se hodně snažil.
Maximálka bez omezovače je u 3.0BiTDI někde na 275 km/h, Mazda 6 se nedostane na více než 240 km/h.
Silně to kontrastuje s tou větou "dynamicky je to auto oproti biTDI v Allroadě v inej galaxii".
Myslím, že bys měl odhodit klapky z očí a podívat se na auto svět tak, jak doopravdy funguje.
Ze MMI >:D >:D >:D >:D:yes:
Tak to ti fakt ze vyslo ! >:-[]
PS: Nebud k nemu taky kruty, kludne by mu ju rozsekala na hadry aj A6 3.0 BiTDi sedan v pakete Competition ;-) ...hmm...a isto aj bez neho >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Vsechny nove motory od BMW jsou vice ci mene nepovedene. Ano v novinarskem testu funguji moc pekne, ale majitel nasledne zaplace. Zivotnost je katastrofalni. "Nejlepsi" kousky z aktualni produkce maji problemy naject sto tisic kilometru.
Takova tragedie to neni, kazdopadne nevim kde beres jistotu ze tento zatim absolutne neprovereny motor od VW nebude stejny pruser, vzhledem k tomu ze ani VW se prusery s diesly v posledni dekade nevyhybali.
To je pravda. Znam jednu 750tku, kde dokazal majitel na zaruku vymenit motor dokonce dvakrat. :-! Nevyhodou ovsem je, ze ta auta jsou pak dost neprodejne ojetiny, protoze nikdo kdo o tom malinko neco vi si takove auto nekoupi. Ceny ojetych 750tek tomu pak celkem odpovidaji.
V8 a nevydrží ani 100 t. km? To je hodně tristní. Ale ceny velkej sedanů s osmiválcem sou tady nízký z úplně jinejch důvodů ;-)
Vodkud ty info vo motorech máš? A který konkrétně sou nejhorší? A jak si stojí MB, Audi a další?
Jako nejlepsi zdroj informaci jsou samozrejme uzivatelska fora at uz cesky BMW klub, coz je asi nejlepe fungujici znackovy klub v CR, kde jsou lidi co nejenom tahle auta vlastni (tech zatim moc neni, klubari jsou vetsinou socky :-) ), ale i lide co na ne delaji servis, takze tam uz je urcity pocet zkusenosti, kterym se da podlozit statistika. Pro lidi co nemaji jazykovou barieru, tak pak nemecka fora jsou vyborna hlavne na technictejsi zalezitosti. Americka fora jsou mene vhodna, protoze Amici s temi auty obecne jezdi opatrneji, takze resi primarne ptakoviny na elektronice a podobne nesmysly. Nicmene problemy nekterych motoru od BMW pronikly uz i do mainstreamovych informacnich zdroju, coz je obecne hodne neobvykle a znaci velky problem. S trochou nadsazky ve chvili kdy se o problemu nejakeho motoru clovek docte na wikipedii, tak uz je ta situace opravdu velice spatna. :-!
Co se tyce motoru z poslednich let, tak nejhorsi povest maji asi ctyrvalce N47, ktere mely masivni problemy s rozvody konci casto znicenim motoru (a samozrejme take tim ze se jich prodalo nejvic), pak benzinova biturba N55 s jejich nekoncicimi trablemi s palivovymi cerpadly a samozrejme jiz zminovany v tomto ohledu az legendarni osmivalcove biturbo N63, kde se se*e uplne vsechnno.
Obecne ale zadny BMW motor z poslednich peti let neni vyslovene spolehlivy, vsechny maji vetsi ci mensi problemy se zivotnosti samozrejme trochu dane i tim jak se s temi auty jezdi a jake maji kvality proti konkurenci, ktere jsou ovsem dosazene extremni slozitosti.
Co se tyce BMW vs. zbytek D3. Zadna D3 produkce (mozna krome nekterych kousku od Mercedesu z poslednich let, ktere jsou opravdu dobe) neni vyslovene spolehliva. Rozdil je v tom jaka je zavaznost tech zavad. Je to hezky videt i na diskusi E60/F10. U tech je to tak, ze E60 mela spoustu technickych problemu (elektronika komplet, notoricke problemy s mechy kombiku, nektere casti naprav atd ...), ale vsechno je to resitelne, majitel pokyva hlavou zaplati deset az dvacet tisic korun nekdy i mene a jezdi se dal. Stejna situace je i u dnesnich Audi ci Mercedesu, proste bezne zavady jake se stavaji. U novych baworaku napriklad tech F10tek je to tak, ze auto jezdi, jezdi, pak najednou bum a zniceny motor s uctenkou ze servisu na 150.000Kc.
Ada asi ma rad uzke otackove pasmo a radi manualom o dusu - nohy pri tom preslapuju spojku a plyn - lava, prava, lava, prava -> bicyklovy pocit, ze aj on ako sofer dodava autu vykon. ;-)
No a já jsem s benzínem a naftou nacouval tolik co ty a tvůj fotr jste ujeli dohromady dopředu. A na rozdíl od tebe je mi jedno jestli řídím hotchhatch, rodinné kombi, dodávku, starou vejtřasku nebo kamion. Nemám problém se rozjet a ujet tisíce kilometru ani s jedním (i když s tou ventrou děsně nerad) . Psát tady pořád dokola jak je benzín strašný a jediný správný motor je ten naftový může opravdu jen omezenec jako jsi ty. Každý z těch motoru má svoje a každý má své uplatnění. Kašpare.
Ma to turbodmychadla nebo turbokompresory?
Cituji: "Je to právě ona souhra obou turbokompresorů, která stojí za projevem blízkým zážehovému motoru."
Asi se z tech privlastku v plusech autorovi zatocila hlava a trochu se mu to pomotalo ;-)
Tak hlava se mi určitě nezamotala. A nevím co by se mi mělo pomotat... K Vaší otázce. Turbodmychadlo a turbokompresor jsou synonyma. Takže to má vlastně obojí. Nic jiného v tom nehledejte.
Mechanický je kompresor... bez turba :-) Supercharger, turbocharger. Jako hádat se s Tomášem Dusilem v otázkách techniky chce buď mít velké koule nebo.. rači mlčim >:-[]
Turbo- v názvu znamená, že ho pohání turbína. Dmychadlo může být použito jako kompresor. Nevím, jestli mají strojaři v ČR jednotnou terminologii (dmychadla by měla poskytovat relativně nízký tlak).
Pokud se snažíš říct, že charger = dmychadlo (když supercharger = kompresor), tak s tím nesouhlasím. Angličtina zná blower (popřípadě fan jako u turbofan = dvouproudový motor) a compressor. Pokud vím, výrazy turbo a turbocharger vznikly zkrácením turbosupercharger, kde supercharger byl právě výraz pro kompresor (zařízení pro přeplňování motoru).
to Wawris: Je to přesně jak píšeš, je vidět že nejen že umíš řídit, ale máš i přehled.
Každý kdo se učil na automechanika, nebo alespoň úspěšně a především poctivě vystudoval technický obor by měl vědět jaký rozdíl je mezi přeplňováním turbem a kompresorem.
O tom, že televizí počínaje, tiskem a webem konče dnes píše odborné články kde kdo, bez patřičných vědomostí je věc jiná. Obecně dnes testy spíše obsahují vypsanou výbavu vozu s cenou a designovým hodnocením, než aby se člověk dozvěděl technické finesy týkající se např. zavěšení náprav, nebo nedej bůh řešení pohonu všech kol. (Narážím na rozdíly mezi obyčejnou viskózní spojkou, Haldexem, či trvalým pohonem).
Žijeme ve spotřební době, kdy vlastně nikoho nic nezajímá do hloubky a podle toho náš svět vypadá.
JEDNÁ SE VŠAK ČISTĚ O MŮJ OSOBNÍ NÁZOR, NA KTERÝ MÁ DNES KAŽDÝ PRÁVO A POKUD SE TO NĚKOMU NELÍBÍ, MŮŽE NESOUHLASIT. TO JE VŠAK VŠE, CO PROTI TOMU MŮŽE DĚLAT. :-!
Vzpominam na testy v casopisech Autorevue, kdy na konci byly rezepsany tech. parametry auta, motoru, vrtání, zdvih,.... Rozmery v loktech, pred koleny,... nikdo neresil
A co takhle místo vzpomínek to znovu (aspoň částečně) oživit? Nějaký technický koutek (odstavec) by "konzumenty" nepohoršil a techniky potěšil.
Super jsou třeba testy pana Vaculíka, který technickou stránku věci opravdu řeší - kdyby třeba k testům kolegů psal tyto technické koutky?
O trochu techniky jsem se tam snažil. Snad vidíte sám, že to není jen plytké kecání typu "auto je červený a sedí se mi v něm Máňo dobře, takže je asi dobrý," :-). problém je, že většina dnešních píšících o autech nemají technické vzdělání (já k nim ale nepatřím). Jo Vaculík píše úžasně. Je mezi námi bez debat nejlepší a hravě strčí do kapsy i západní novináře. Ti si bohužel, jak se ukazuje, také často pletou dojmy s pojmy. Ale to by bylo na dýl.
Tak to sis myslel pěkné blbosti. Kompresor je totéž co dmychadlo. Turbokompresor (kompresor hnaný turbem což je turbína poháněná proudem výfukových plynů) je totéž jako turbodmychadlo (tedy opět turbínou poháněné dmychadlo což je kompresor). Pouze slovem kompresor (bez turba) se v autech označuje od motoru mechanicky poháněný kompresor (třeba Rootsův, G-dmychadlo nebo spirálové dmychadlo/kompresor). Máš v tom hokej, redaktor to má správně. Být tebou, tak se v tom víc nepatlám.
Asi se shodnem na tom, ze je tam dulezite to turbo. Caste spojeni to u aut neni a nakonec to vypada, ze temi superlativy autor omamil me, az se mi z toho zatocila hlava >:D
Myslím, že jediný rozdíl mezi dmychadlem a kompresorem je míra "českosti" daných slov. Dmychadlo má asi hlubší kořeny v rodné řeči, kompresor je přejaté cizí slovo. Všimni si, že i staří kováři používali slovo dmychadlo (což je mechanicky poháněný stroj na stlačování vzduchu), které by se klidně dalo označit jako kompresor (zkráceně) nebo jako mechanicky nebo nejlépe ručně poháněný kompresor aby to bylo zcela přesné (protože novodobí kováři také používají výraz dmychadlo, ale pohání jej místo rukou elektromotorem). Takže ten kdo bude lpět na tradicích by měl používat pojmy dmychadlo (pro stroj na stlačování bez ohledu na použitý pohon) a turbodmychadlo (speciální případ stroje na stlačování poháněný turbínou), pak by ovšem i to co se v motorismu označuje jako kompresorový motor měl označit jako motor přeplňovaný dmychadlem. Nebo autor preferuje spíše mezinárodní označení a pak důsledně používá kompresor (pro jakýkoliv stroj pro stlačování bez pohledu na pohon) a turbokompresor (speciální případ stroje na stlačování poháněného turbínou).
Ja teda nie som technik ani nahodou a preto som si to omrkol na wiki a ta tvrdi toto:
Turbokompresor se u motoru používá k přeplňování motoru, podobně jako turbodmychadlo, někdy spolu s ním. Je poháněn mechanicky od motoru, proto nemá prodlevu po přidání plynu a reaguje okamžitě na zvýšení otáček motoru. Navíc motor přeplňuje v celém rozsahu otáček. Nevýhodou je spotřeba části výkonu motoru potřebná k pohonu samotného kompresoru.
Výhody
Oproti motoru s turbodmychadlem - lineárnější výkonová křivka, vyšší výkon v nízkých otáčkách, žádná prodleva (turboefekt), bezúdržbovost
Nevýhody
Oproti motoru s turbodmychadlem - nižší maximální výkon, mechanická závislost na motoru odebírající část jeho výkonu, horší dostupnost, mechanický hluk
Zdroj: [odkaz]
PS. Ste si skutocne isty tym "Turbodmychadlo a turbokompresor jsou synonyma."?
Výraz turbokompresor je používaný sice zřídka, ale vždy jsem ho viděl jako synonymum turba, nikdy jako synonymum kompresoru. Tipl bych, že vznikl jako doslovný překlad anglického výrazu...
V jednom filmu s Budem Spencerem a Terencem Hillem bylo jako překlad slova turbocharger použito "turbonabíječka"... doslova to myslím byl Rolls se dvěma turbonabíječkama.
Nechcem sa hadat o slovickach, ale v dana definicia turbokompresora je trochu zvlastna. Povedal by som ze az nelogicka. Ak je turbokompresor pohanany mechanicky od motora, nema predsa tu turbinovu cast, tak aky je to potom TURBOkompresor?
Tak akosi intuitivne citim ze rozdiel medzi "-duchadlom" a "-kompresorom" moze byt asi v plniacom tlaku (kde u kompresoru ho cakam vyssi). Tolko k tej sekundarnej casti.
No a co sa primarnej tyka, ta udava ako je vlastne hnany: turbo- (t.j. turbinou), elektricky, mechanicky, atd.
takto:
kedze som sa istu dobu zaoberal aj vzduchotechnikou a klimatizaciami, poviem to, co mi vysvetlovali technici, ktori pre mna robili:
kompresory fakt mozu byt rozne: piestove, rootsove, odstredive=radialne... A prave odstredive=radialne kompresory su tie "duchadlove" casti turboduchadla, teda aj turbokompresoru.
pre slovo ventilator je tiez moznost - axialny a radialny. Radialny ventilator je defakto velmi nizkotlaky radialny=odstredivy kompresor. Prave koli nizkemu preplnovaciemu tlaku ktory generuje je uvadzany ako ventilator, lebo jeho primarna funkcia je premiestnit pozadovane mnozstvo vzduchu.
V tejto sfere sa kompresory, duchadla, ventilatory zvyknu pohanat elektromotorom. Mal som dokonca moznost vidiet grafy ( ale neviem kde by som ich teraz na rychlo nasiel ) kolko vykonu treba dodat na pohon daneho kompresora, aby dodal patricne mnozstvo vzduchu pri pozadovanom pretlaku.
Ja sam som kedysi prave vdaka tomu co som sa dozvedel vo firme CPT ( Controlled power technology ) - a to si pozri na nete - zaujimal o to, zohnat radialny kompresor, ktory by dokazal dodat mnou pozadovane mnozstvo vzduchu s pretlakom cca 0,8 bar, pri slusnych rozmeroch a nizkej energ. narocnosti. Mali sme v plane takto preplnovat 1 motor na ktoreho uprave som sa aj ja podielal.
Nakoniec sa to objednalo od CPT a fungovalo to GENIALNE !!!
ale to len tak bokom... ;-)
Konečně nějaký člověk rozumějící technice. Je to přesně tak jak říkáš. To "turbo" v autě se skládá ze dvou částí. Jedna komora má turbo roztáčené výfukovými plyny a ve druhé komoře je kompresor tlačící vzduch. A kompresor či dmychadlo, jejich funkcí je tlačit vzduch. Autor v článku to píše správně.
Nedávno se tady strhla téměř stejná debata nad souslovím "elektrické turbodmychadlo".
Jednoduše bych to řekl tak, že jakmile se v názvu PŘEPLŇOVÁNÍ použije TURBO (od slova turbína), znamená to, že jde o zařízení poháněné prouděním plynů, v tomto případě výfukovými plyny, tedy klasické turbodmychadlo.
Druhé slovo KOMPRESOR nebo DMYCHADLO v tomto případě znamenají to samé - druhou část zařízení, která slouží ke vhánění čerstvého (u dnešních EGR to až tak neplatí, ale to je na jinou debatu) vzduchu do sání.
Teď to trochu převedu k domácím pomocníkům:
Dá se to pochopit i ze správného (většinou) označení hubice u vysavačů. Pokud je označení TURBOHUBICE nebo TURBOKARTÁČ, jedná se o rotační kartáč poháněný turbínou, roztáčenou proudícím (vysávaým) vzduchem.
Jinak se většinou uvádí MOTOREM poháněný kartáč, kdy k roztáčení kartáče slouží elektromotor.
Schválně jsem si do vyhledávače zadal "turbohubice" a jako první mi to ukázalo "turbokartáč" s el. káblem. No, nelze čekat zázraky ani od prodejců vysavačů... .
Tedy TURBO=roztáčené plynem (vzduchem, spalinami,...)
Říkáte to správně. Slovní spojení "elektrické turbodmychadlo" je nesmysl. Už jsem to těm kolegům říkal, co takhle napsali. Já tomu říkám elektrický kompresor (to co asi bude mít motor Audi V6 TDI. Mimochodem už jsme s tím kdysi jel - na nějakém workshopu Audi v Mnichově a bylo to fakt zvláštní. Navíc Němec sedící vedle mě mi telektrický kompresor pořád vypínal a zapínal, takže jsem to mohl přímo porovnat jaké to je s ním a bez, jen s klasickým turbodmychadlem, v tomto případě ale větším).
Tak to vam teda gratulujem ! ;-)
mozete sa nam tu s tymi dojmami podelit ?
Ja totiz viem, ako to ma fungovat a aj funguje ( defakto rovnako, ako to zamyslali v CPT - a my sme to uz tiez do 1 motora nasadili ;-) )
podla toho, co ste napisal, tak sa jedna o 1 turbovu verziu V6 TDi plus e-Lader - tak tomu v Ingolstadte hovoria ;-)
Tak do toho !!! :-)
PS: Elektricke turboduchadla ale existuju - aktualne v F1, a v prototypoch motorov od Oplu a BMW - tam bol ten elektromotor umiestneny v strede medzi turbinovou a duchadlovou castou.
Audi islo cestou CPT, nakolko sa im jednalo o rychlejsie reakcie a tie takto dosiahli ;-)
U Audi V6 TDI je to nesmysl, protože tam jsou dva klasické plyny poháněné turbokompresory plus třetí elektromotorem poháněný kompresor pro vytvoření tlaku v malých otáčkách.
Ale u tohoto 200kW 2.0 TDI motoru
[odkaz]
mám pocit, že budou dva turbokompresory poháněné výfuk. plyny (asi stejné jako u zde testovaného Passatu), a menší z turbokompresorů bude mít na hřídeli ještě elektromotor, který jej bude roztáčet v malých otáčkách a jakmile stoupne tlak plynů od motor tak se elektromotor odpojí a pak bude tentýž kompresor pohánět turbína. Pak by výraz elektrický turbokompresor jak jej použil server worldcarfans dával jistý smysl, protože pohon menšího kompresoru bude alternativně elektromotor/turbína.
Existoval aj skorsi prototyp len s 1 klasickym turbom a e-Laderom.
Podla toho co redaktor pise, mohol to byt prave on.
Ten 2 turbovy plus e-lader pokial viem, tak testovali v sasi RS5...
A co sa toho 2.0 BiTDi s "2 stupnovym elektrickym preplnovanim" tyka - ano aj takto napisane som to kdesi cital - tam by som chcel vidiet nejaky nakres priamo od VW.
Tvoje vysvetlenie mi dava ale najvacsi zmysel ( aj ked je to system, ktory nepovazuje Audi za najlepsi ).
Pokud jde o turbínu, tak ta může být roztáčena (kromě zmiňovaného plynu) i kapalinou.
Ovšem samotné slovo "turbo" není jednoznačný, přesně vymezený/definovaný terminus technicus a používá se i v přeneseném smyslu slova, např. turbo internet, SSD disk turbo, vůně na toaletu fresh turbo, batoh Turbo (AUTHOR), fit produkty (Whey) TURBO, turbo LED žárovky, nebo Biolit Turbo atd., které se samotnou turbínou nemají přímo vůbec nic společného, takže tvůj příklad, kdy k roztáčení tzv. "turbokartáče" slouží elektromotor je v tomto světle minimální "problém".
Co měl/má např. přímo společného s turbínou třeba systém "Turbo Pascal"?
Posledni dobou do tebe ani neni treba rejpat, ty se zvladas ztrapnit vlastni neznalosti i sam >:D
Ale omlouva te fakt, ze Honda jako takova toho v oblasti preplnovani jeste nepredvedla zdaleka tolik, co koncern, takze neni divu, ze se ti z terminu jako dmychadlo a kompresor trochu pomotala hlava >:D
Výfukové plyny roztáčí turbínu (odtud asi to turbo), která je hřídelem spojena s...emm, jak se jmenuje ta věc, co umí stlačit vzduch...kompresor? Turbodmychadlo i turbokompresor je správně.
Možná už to tady bylo výše psáno,ale dmychadlo a kompresor není to samé.
Dmychadlo dává velký objem vzduchu,ale velmi malý tlak.
Kompresor naopak používáme na stlačování vzduchu s dosažením větších tlaků.
Souhlasím, avšak pro tento případ (automotive) se to dá brat jako jedno a to samé.
Ostatně některé turba dne dávají běžně plnící tlak přes 3 bary a to už je tlak běžný pro kompresory ne pro dmychadla.
....In order to achieve its high specific output of 120 PS per litre engine displacement, a compact bi-turbo module was developed for the engine with one high-pressure and one lower-pressure turbocharger. The module enables boost pressures of up to 3.8 bar.
...opravdu vtipny ..pobavil me ten desny vlezdopr..smus:)
Pro koncernistu je tu vsak dobra zprava!..preci jen nebude jezdit za tech avizovanych 7-8 l z minuleho start testu. Snad ty turba chvili vydrzi...? Jinak ta cena ..proste premie..nabizi za stejne i mensi penize proste vice!!..Passat se snazi prelezt, tam kam mel namireno Phaeton..ale to mu zcela jiste nepovede.
To neres, to je jak Fabie za 650tis, OIII za 1mil. Kdyz chces lidem vysvetlit, ze je to luxus kara, nemuzes tu testovat Passata Junior s cernyma naraznikama.
Natazeny je to fest, to musi videt kazdy, ze je to nesmysl
Treba priplatek za multifunkční tříramenný volant v kůži (+6200,-). Priplacet tady za kuzi, kdyz ji nabizeji auta nizsi stredni okolo 450tis. v zakladu je divny.
Kožený multifunkční volant je v ČR v základu. Ten příplatek je ve skutečnosti za vyhřívání (a měl by správně být 3.500 - s tímhle motorem by měl mít páčky pro sekvenční řazení také v základu).
Bude. Respektive... je to německá trojka kdo je v ofenzivě, střední třída bývala prodejně doménou mainstreamu, dnes už to tak není. Z toho úhlu pohledu se Passat vlastně brání... a brání se i tím, že naopak napadá prémii v jejích vodách.
Phaeton byl o dvě třídy výš než Passat, žádný posun se nekoná. Silné motory v Passatu nejsou nic nového, někdy po roce 2000 byl kupříkladu v prodeji Passat W8 s 4.0 200kW... a V6 TDI se nabízel poměrně dlouho, snad až minulá generace o něj přišla.
Prémie si za totéž řekne víc peněz, stačí strávit chvíli s konfigurátorem.
Motory W8 stejně jako 2.5 V6 TDI a také 2.8 V6 byly pouze v generaci B5. Proč? Protože její technický základ byl v Audi A4 první generace. Takže podélně uložené motory. Tato v principu drahá koncepce zástavbu takhle rozměrných agregátů umožňuje. S generací B6 se motor vrátil napříč a s ním zmizely i výše uvedené jednotky. Zážehovým vrcholem byl jen šestiválec, byť jiný, než předtím (koncepce VR6). Podobně je to s pohonem všech kol, jak tu někdo psal. V B5 bylo vlastně Quattro od Audi (tedy mezinápravový Torsen), v B6 a dále je už Haldex. Osobně bych ale skeptický nebyl, neboť jeho poslední generace opravdu funguje velmi dobře.
Z clanku mam pocit ze jde o vykladni skrin toho co dnesni stredni-nepremiova umi, a asi tomu tak skutecne i bude. Zvlast spotreby (byli li konfrontovany po dotankovani a ne jen slepe uvereny BC) jsou potleskuhodne, tuplem u auta teto velikost, navic s automatem a 4*4.
Chci se ale zeptat jak je na tom to velechvalene utlumeni v passatu ve srovnani s premiovou konkurenci, konkretne s novou C klasse?
Jedinou kanku na tvari vidim pak cenu, 1,4mil Kc je, uff.... 1,4mil Kc. Dat to za passat uz chce opravdove fandovstvi.
To by mne taky zajímalo. , protoze z některých testu a srovnávacek na tom bylo lépe i nové mondeo než passat:) cenovka je strašidelna. , tady už jsou vody prémiových dravců jako a6:)
To není podle mého o fandovství, ale spíš o donucení .... Asi těžko si někdo koupí Passata jako soukromé auto za 1,5 mega, ale pokud se mu stane, že firemní předpisy prostě neumožňují koupit nic prémiového, pak logicky končí u takhle vybaveného pasáta ....
Hele 6 uz je zbytecne moc ;-) >:D
A ted seriozne: vyssi stredni bych do toho netahal, ta sice splnuje co jsi napsal, ale jen v naprosto zakladnich vybavach, takze kdyz uz zustal bych ve stredni.
A4 Avant 3.0TDI 180kW Quattro Stronic začíná na 1,275.... ale přes 1,5 se přehoupneš ještě dřív než pořádně začneš konfigurovat... jen paket lifestyle s xenonama, navi a pár drobnostma je za 180t. A Passat je větší auto...
A4 neni jediny konkurent, viz link dole, tomu uz toho ve vybave moc nechybi, resp. jde uz o rozumnou vybavu a cenou jsme jen o 8% nad timto passatem.
[odkaz]
1,4mil uz je teritorium kde bych o mainstream zajem nejevil, ikdyz se to muze vzhledem k vybave a velikosti auta jevit jako rozumna volba tak dat 1,4mil za VW mi rozumne moc neprijde, nakonec mam furt jen ten VW.
Ale jo... 330xd se 190kW je základ 1.320... dokoupíš navi a xenony a parkovací senzory a vyhřívané sedačky a... a tak dále, a jsi na stejných penězích jako u toho Audi.
Nic proti, já bych taky volil prémii, už kvůli šestiválci... ale ten cenový rozdíl tam je pořád.
Je, ale jak pises, neni to o dorovnani parametru pasika za vyssi cenu, je to predbehnuti parametru pasika za onu vyssi cenu. Dostanes se 200tis nad passat, ale mas 2 valce navic, nejaky ten Kw a Nm navic, nalejme si cisteho vina pravdepodobne i trvacnejsi motor s pro ucely toho auta lepsi prevodovkou a lepsi aurou.
Jednoduse mi ten passat za 1,4mil zapada hned vedle oktavie za 1,05mil jako mezi nesmyslne verze, stejne jako nedavno testovana 435xd za 2,2mil. Ty auta mi davaji smysl v rozumnych cenach, u nepremiove stredni do milionu. S 1,4mil bych miril k stredni od MB/BMW/Audi/Lexus/Jag.
S poslední větou samozřejmě souhlas, ale je to dané tím, že já si na elektronické kravinky (a třeba ani na kůži) nepotrpím a i s tou prémiovkou bych se do těch 1.4M vešel.
Pokud srovnám srovnatelné (výkonem a výbavou) a vyjde mi rozdíl 200.000Kč, pak je to celkem odpovídající rozdílu v kvalitě mezi VW a třeba Audi.
PS: uvidíme u A4, které šestiválce budou nahrazeny BiTDI... v tomhle je náskok Passatu s novým modelem spíš na škodu
S tym moc nerataj.
Pozri si parametre "vcerajsej" FL A6 a jej V6 TDi - spotrebu, potom toho Passata, u A6 odrataj nejake to % na spotrebe koli tomu, ze A4 bude lahsia a zistis, ze ziaden dovod nahradzovat nieco 2.0 BiTDi neexistuje ! ;-)
Chvala Panu Bohu - V6 TDi sa zdokonalil do dokonalosti sa bliziacemu motoru vo vsetkom ! Aktualne je aj pekne naladeny na 2 urovne, pricom ta nizsia 160 Kw moze v buducej A4 dost slusne superit s tymto Passatom vo vsetkom. Nehovoriac o 200 Kw verzii, ktora ma rovnaku papierovu spotrebu ako slabsia, len je drahsia.
Ono uz je vubec jasne ze A4 nejaky V6 diesel dostane? Nedavno kolovali clanky o tom ze po MB bude Audi dalsi kdo "vyklidi" pole a vrcholem bude prave jen toto BiTDI.
moje "nemecke suskandy" hovoria prave to, ze Audi rado ponukne zakaznikom to, co maju radi, na co su zvyknuti a za co su ochotni zaplatit si... ;-)
A kedze to ani neprotireci Bruselu ( tie motory ako vidis (V6 TDi) fakt vykazuju krajsie cisla nez 2.0 BiTDi ) plus - su dokonca vhodnejsie na zastavbu do MLB-eva.Je medzi nimi minimalny hmotnostny rozdiel ( R4 a V6 ), plus V6 je kratsia, menej presahuje pred prednu napravu, a z toho vyplyva, ze ju bude menej zatazovat, a z toho vyplyva, ze Audi sa takto chce este dalej posunut jazdnymi vlastnostami k "Mnichovu" ;-)
No me to prijde na palec nahoru asi stejne jako 2,5L spotreba u BMW i8. Papir, zvlast v evrope, snese vse, ale realita je pak ponekud jina a v tomto pripade docela dost:
[odkaz]
Jenže v tom je právě ten rozdíl - aby se BMW zalíbilo Bruselu, nabízí v supersportu 1.5. A Audi? Pro A6 drží šestiválce v těch třídách, které konkurence už nahradila čtyřválci... a ať už to udělali jakkoli, mají papírovou spotřebu na úrovni těch čtyřválců. A reálnou asi taky, byť je o pár litříků nad tou papírovou.
To je samozrejme v nejlepsim poradku, ale nechapu palec nahoru naprosto vylhane spotrebe a je jedno jestli ji nekdo vytvori hybridem, anebo nekdo jiny dokonalou adaptaci prevodovky na normu. Vysledkem je clovek co jezdi tak jako tak s spotrebou o 3L (v tomto pripade o 60%) vyssi.
A jedna technicka, i8 neni, nikdy nebyl zamyslen, ani prezentovan jako supersport ;-)
EDIT: my o vlku a i8 v testech :-)
@emel
to souhlas, ale nova A4 jej jeste nedostala a pri nasazovani 4 valcu nerozhoduji jen emise (pri rozdilu 0,1L nijak podstatne) ale i cena onen motor vyrobit. Pokud bude pro VW rentabilnejsi chrlit viceturbove R4 pred V6 tak to udela ;-)
hmmm...
tak si skus dat na misku vah na 1 stranu pokutu za rozdiel v emisiach
a na druhu stranu rozdiel v cene vyroby tych motorov.... ;-)
Edit: Aplus este nejake to € navyse za to, ze je to V6, co kazdy zakaznik rad zaplati ;-)
Ozaj si myslis, ze rozdiel vo vyrobnej cene 2 turboveho R4 a 1 turboveho V6 hovori v prospech R4 ? 8-s
Nejde o to, jestli věříš, ale o to, že je pokuty netlačí do čtyřválce, když zvládnou stáhnout normovanou spotřebu šestiválce ještě níž. Otázka je, jaké spotřeby by Audi, ne VW, dosáhlo s dvoustupňově přeplňovaným čtyřválcem. Protože šestiválce preferuji, tak jsem za to rád. Normovanou spotřebu si můžou úředníci nechat, je mi ukradená. Naštěstí nemám zaměstnavatele, který by mi proplácel jen to, co je v papírech. :-)
Aká je skutočná nameraná spotreba? Tie kecy o BC ma nezaujimajú. Tichými slovami sa pýtam, meral to niekto vôbec? Druhá otázka, aká je Vami identifikovaná odchýlka reálne nameraných hodnôt od údajov z BC?
Zaujíma ma iba reakcia novinárov, na nic ine reagovat nebudem. Naco.
Aká je skutočná nameraná spotreba? Tie kecy o BC ma nezaujimajú. Tichými slovami sa pýtam, meral to niekto vôbec? Druhá otázka, aká je Vami identifikovaná odchýlka reálne nameraných hodnôt od údajov z BC?
Zaujíma ma iba reakcia novinárov, na nic ine reagovat nebudem. Naco.
bavime se o Passatu, tedy auta co nekupujou ve vetsine Frantove od rodin, ale manazeri/obchodaci a dalsi podobna havet, respektive nakupci firem a manazeri a ten zbytek co jsem vypsal v tom pak jezdej, a budes radsi sedlat Passata za 1.4mega, nebo MB-E za 1.4 mega?
Passika chapu v konfigutacich do a okolo0.8-1 mice, takove auto dava smysl a dava +- i smysl za nej ty penize utratit
Je to slovíčkaření. Prostě jsem jen nechtěl psát pořád stejné slovo, navíc krkolomné. Já to chápu tak, že dmychadlo stlačuje vzduch, stejně jako kompresor. A slovo turbo je odvozeno od turbína, kterou roztáčí výfukové plyny a jež je spojena s dmychadlem (kompresorem), které tak vlastně pohání. Kdyby tu byl mechanicky poháněný kompresor, nebylo by tam to slovo "turbo", ale jen "kompresor".
Synonyma jsou slova stejného významu, takže turbodmychadlo a turbokompresor jsou synonyma.
synonymom slova "posr.t sa" je aj "vydesiť sa" alebo "naplašiť sa" a pod. Bez tak, nech maju jazykovedci akukolvek pravdu, rovnake to nie je. >:-[] >:-[] >:-[]
Sice jsem si myslím, že mezi (samotným) kompresorem a turbodmychadlem - rozdíl je, v daném kontextu, tedy "turbodmychadlo = turbokompresor" musím souhlasit.
Podle hesla: "Však jsme to měli v té brožuře!"
Jsem si našel "brožuru" vydanou VW k turbodmychadlu a s ohledem na první větu, která začíná slovem TURBOKOMPRESORY je to myslím jednoznačné.
[odkaz]
O kvalitách vozu nemá smysl pochybovat. Passat je jedním z mála, ne-li snad jediný, model, který zcela stírá rozdíly mezi prémií a mainstreamem. Je jen na Vás, v jaké podobě si Passat nakonfigurujete.
Co mě znepokojuje, je však míra, s jakou vůz nahrazuje skutečné automobilové hodnoty. Pohon 4x4, co není stálým pohonem, motor se zátahem a projevem benzinu, co není benzin, sportovní řízení, co není sportovní, luxusní provedení, které je pod kabátem veskrze mainstreamové...
Na prvních 150 000 km, tedy řekněme 3 roky ve službách kravaty, to může být slušné. Druhý, tedy bazarový, život tohoto modelu však podle mě bude hodně trnitý.
To ukáže čas. Za dne auto z bazaru není terno a čim dražší a složitější (mimo oktávky TDI samizrejme:)))). ,Tim náročnější na údržbu. Kdo má na servis pravidelný má i na nové auto. Kdo nemá a chce auto nad se limity muže zaplakat. Díky, Radši 110kw TDI comfortline:)
Nový Passat se snaží hrát na prémiovku. Faktem je, že po technické stránce jej to snad i opravňuje, kvalita testovaného kusu byla rovněž na úrovni. Co se týká Mondea versus Passat, tak ted mám půjčené 2.0 EcoBoost v bohaté výbavě. Až budu psát test, tak se tam pokusím trochu odkázat na ten passat. Ale o klasické srovnání samozřejmě v žádném případě nepůjde. V něčem je mondeo fajn, v něčem ale zklame.
Ale takové pěkné srovnání například Passat - Mondeo - Mazda 6 - Insignia - Superb by třeba vůbec neškodilo. Sice je M6 před FL, Insignia a Sup už tu taky chvíli jsou ale stálo by za to udělat nějaké shrnutí po delší době :-)
myslim ze auto.cz a jeho majiteli je stav diskuse zcela u zadni casti tela mezi zadama a nohama, pokud by takova diskuze perlila stovkama postu, tim vice by nani majitel tohoto platku na reklame vydelal >:D
drzet diskuze v nejakych mezich jiz davni neni v mode :-!
Tak na ten test Mondea som dosť zvedavý, povedal by som, že sa teším, ale niektoré prečítané testy inde ma napĺňajú miernymi obavami. Každopádne ten silný benzín (aká to exotika v tejto veľkostnej kategórii!) môže byť fajn. :-)
To iste nie, na druhej strane sa dá akosi očakávať, že najdrahšia nabitá výbavou verzia daného modelu za 1,4 milióna dá dôvod na chválenie. Objektívne teba povedať, že 240 koní z dvolitrového dízla je bezkonkurenčný výkon, obdobne je špička 7-stupňové DSG, najnovšia generácia 4-motionu; danú kombináciu neponúka v triede nikto. Samozrejme mnoho dobrých jednotlivostí nemusí tvoriť dobre fungujúci celok, tu sa ale javí, že VW nejakú veľkú chybu neurobil, takže dajme cisárovi, čo je cisárovo. ;-)
Za tu cenu je to uz problem, za tu cenu jsme v reviru premie a tam tu dynamiku nabidne, i prekona, aut hned nekolik. Nechyta se jen mainstream, ten se ale nebude chytat ani na tu cenovku.
Tiež sa mi ceny nového Passatu zdajú dosť vysoké, rozhodne by mohli ísť dolu. Na druhú stranu prémii sa určite cenovo nevyrovnáva, lebo ak si skúsiš vybaviť strednotriedne prémiovky na výbavu Passatu, zase si niekde inde. A to nehovorím o fakte, že veľkostne sa 3er, A4 či Céčko na Passat nechytajú, ten je od nich o triedu väčší, na úrovni 5er a spol.
To není pravda, vezmi si Insignii Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo/143 kW 4x4 6AT Sport a doházej tam výbavu co má Passat 2.0 TDI 176 kW 4Motion DSG Highline (dual klima, park. asistenti vpředu vzadu, dešťový/svět. senzor, adaptivní tempomat, Led svícení, bixenony, kůži, metalízu) a zjistíš, že výsledek je 1 011000 czk vs 1 071400 czk tedy rozdíl 60t czk. A pak si vezmi Cčko 250 250 Blue TEC 4M, opět tam naházej stejnou výbavu a zjistíš, že jsi minimálně o 220k czk výše. Takže Passat je cenově pořád daleko blíž mainstreamu než prémii.
Muj povzdech smeroval konkretne na passat za 1,4mil. Kdyz tak nakonfigurujes Insignii bude muj povzdech smerovat i k ni. Tam vidim problem, v cene temer pul druheho milionu za mainstream, jakykoliv.
No nějak to kroutíš, tvrdil jsi, že mainstream se nebude chytat cenově. Jediný mainstream, který se dá srovnávat s testovanou konfigurací je ta Insignia, zbytek mainstreamu proti této konfiguraci nemá ani vzdáleně srovnatelnou motorizaci, pohon, ani výbavu. Se slabším motorem a stejnou výbavou je Insignia jako starý model o cca šedesát tyček levnější, takže si myslím, že Passat se cenově zařazuje evidentně do mainstreamu i když logicky na jeho vrchol (cenový), protože jenom hlupák by prodával vybavenější model s nejsilnějším motorem a jako novinku za stejné love jako konkurence.
Prémie ve střední třídě se převážně kupuje řekněme za 1-1,3 mio., ale lze ji naprat klidně na dvojnásobek. Já v tom problém nevidím stejně jako u toho vrcholně vybaveného Passatu. Prostě auta dnes jdou navalit příplatky na dvojnásobek ceny nějakého základu. Někdo chce, někomu to smysl dává, někdo nechce, protože mu to smysl nedává, tak nechá být.
Zadne krouteni, mluvime o 2 vecech. Prvni ze je mainstream za 1,4mil ulet, muj nazor je ze ano, a druha ze i v ramci mainstreamu pujde passat nakonfigurovat tam kam uz jiny mainstream nedosahne. Jestli je to priklad teto 1,4mil konfigurace jsem neskoumal stejne jako jsem neskoumal konkretni cesky cenik insignie. Takze jestli i insignie v max vybave pujde na uroven tohoto passatu tak passat muze jeste furt o neco vys. Tak ci onak mi smysl v techto cenovych relacich nedava ani jedno. Je moc hezke ze se takova moznost nabizi a ano, nikdo me nenuti to kupovat, coz je dobre, bo by me nikdo ani nedonutil :-) Receno tvymi slovy, nechavam byt.
Já zase zastávám názor, že je lepší slušně vybavený mainstream ve střední třídě, než holota v prémii. Když prémii, tak slušně vybavenou, protože právě D3 v základu dokáže doslova řvát na celé kolo "hele, šetřil na mě, tak podle toho vypadám", takže srovnání typu, ale za tyto peníze už mohu mít prémii mě nechávají v klidu. Mohu, ale připadal bych si jak strýček Skrblík.
A za 1,4mil uz nejde premii i rozumne vybavit? >:D
Nemluvim o passatu za milion, kde vedle stojici F30 za milion by byla fakt holatko, ale o passatu za 1,4mil a to uz je na stredni premiovou rozumny budget.
Někomu nejde, někomu jde. Já jsem si zkusil C 250 4x4 automat a podle sebe jsem na 1,75 ceníkových a to jsem se dost kontroloval. Někomu dává smysl 3er za 0,95 a Passat za 0,7 v podobných motorizacích a se stejnou výbavou, někomu jinému dává smysl 3er za 1,4 a Passat za 1,1 a někomu dává smysl 3er za 1,8 a Passat za 1,45. Podstatné není co komu dává smysl, ale že mezi prémií a mainstreamem je stále přibližně stejný odstup, resp. cenový odstup narůstá s mírou příplatků, které zvolím. A z tohoto hlediska se Passat v jakékoliv výbavě jednoznačně drží mainstremových vod. Že se může dobře vybavený Passat překrývat s méně vybavenou prémií přece platilo vždy a platit bude i v budoucnu. Takže úvahy jestli 1,4 je za Passat moc nebo málo jsou jaksi zbytečné a o ničem. Každý vidí pojem slušně vybavené auto zcela jinak.
Ano, to sis zapamatovala správně, C5 bych neupřednostnil proti žádnému autu střední třídy bez ohledu na cenu, výbavu nebo příslušnost k prémii. Jeho neohrabané a tupé jízdní vlastnosti ho v mém žebříčku degradují na chvost střední třídy a nic na tom nemění skutečnost, že pro dva je to komfortní auto. S lodí se má jezdit po vodě a ne po silnici.
Napsal že lepší je ve střední slušně vybavenej mainstream než prémiová holota a minule přesnej vopak. Tehdy ani dneska tam nic že to pro některý modely nebo značky neplatí nebylo ;-)
Minule byla diskuze o tvé skvělé C5 vs A4. A ano, tam bych dal přednost A4 i kdyby byla v základu a na dubových kolech a C5 v kůži Criollo. Některé modely u mě prostě neprojdou na KO kritéria. :-)
Ako musis uznat, ze vdaka nemu mam fakt peknu sobotu ! >:D:yes:
A ako pises dalej s tou pistolou u hlavy...asi by som sa spolahol, na mokry strelny prach, alebo zaseknutie kohutika na spusti >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Pro natvrdlejší evidentně nutno mnohokrát vopakovat. Nikdy sem neměl C5 ani žádnej Citroen. Myslíš žes to už pobral? ;-)
Chválim že si pamatuješ název kůže na palubce a já bych fakt nechtěl ani jedno z toho. Asi seš dost nenáročnej, já bych s pistolí u hlavy asi jednoznačně sáhnul po šestiválci a maximální výbavě v C5 než po holátku a 2.0 TDI v A4
Na tomto serveru má Hammunasakra přes dvacet tisíc příspěvků. Z toho možná polovina se týká její C5.
Jedna tvoje citace za všechny (Hammunasakra 18.12.2011 11:00)
„Subaru Legacy - VÝBORNÉ auto, mnozí až NE"chápou" že jsem ho vyměnila za C5 V6….“
[odkaz]
No co..., tak mozno si dal(a) dole dorobit "clena", ufiknut hrudnik, mozno aj nejake to vymyvanie pamati...a zrazu je C5 v zabudnuti, plus - naucil sa pisat zrozumitelnejsie - bez kadejakych CapsLockov a pod... >:D
Za mna teda v pohode - zmena k lepsiemu >:-[]
aj ked kadejakych hermafroditov a transvestitov nemusim :-!
Vzhledem k tomu že i tohle sme už probírali tak už nejsi ani trapnej. Ale jak uhejbací manévr když sem tě chytil s rukou v kurníku to je slušná taktika
Tak fakt už naposled. Nikdy sem žádnej Citroen neměl a asi na 100% nikdy mít nebudu
No a? Jedna věc je obecné tvrzení a druhá věc je konkrétní příklad. Obecně mám radši brunetky, ale to neznamená, že to platí pro jakoukoli brunetku a jakoukoli blondýnu...
Ty se asi moc nesoustředíš co? ;-)
Nic proti tvýmu vkusu na holky ale když jeden tejden v místnosti kde bude víc brunet budeš tvrdit že ty si jednoznačně na brunety a bloncky tě neberou a příští se tam sejde převaha blondýn a ty tam budeš bájit že jedině bloncky že brunety nejsou nic pro tebe budu tě mít trochu za ubožáka. Jako teď Hama. Už seš in? :-)
A zatimco u těch holek se to dá pochopit tady to bylo jen trapný >:-[]
Tak ti nevím, ale mám pocit, že ses při čtení reakce (na kterou jsi tímto reagoval) nesoiustředil především ty. Nejspíš tě Ham. pěkně rozhodil, viz tvá totálně nezvládnutá reakce na něj. Že by společenské důsledky posledních "Hororů z Lán"? ;-)
Kdo by čekal takovýhle vysvětlení :yes: >:D
Viz reakce AUDIRS6 asi vám tyhle bláboly dělaj dobře ale to nic nemění na tom že to zobecňuješ jen jak se ti to hodí do krámu. Takže pozor fakt náročná otázka: Radši vybavenej mainstream nebo mainstreamovou holotu >:-[]
Měla by jít, když nejvyšší stupeň výbavy s nejsilnějším zážehovým i vznětovým motorem začíná přes milion (před slevou). Tyhle diskuze o cenách jsou prostě fajn. Předchozí generace Astry GTC šla nakonfigurovat přes 1,3 milionu (ceníkových) a to myslím ani nebyla OPC. Podobné ceny nejsou nic nového.
Když si nakonfiguruji 325d (160 kW; xDrive v nabídce není) dle mých představ, budu tak kolem 1,75. S 330xd (190 kW) se asi přehoupnu přes 1,9 ceníkových. Passat s tímhle motorem pak kolem 1,55. Odstup tam tedy pořád je a nejde zrovna o drobné (plus má zkušenost je, že se na příplatky dávají větší slevy, není tedy milion jako milion). Dokázal bych za 1,55 koupit pěkné BMW? Dokázal. Ale chce to porovnávat hrušky s hruškami. A pak je tu fakt, že je 3er menší auto. Pokud někdo potřebuje tu prostornost (jako že já ne), tak by se musel podívat na 5er. To je další příplatek.
Líbí se mi jak vždycky, když chce někdo zdůraznit, jak moc je ten diesel dobrý, napíše
"jede skoro jako benzín" "má zvuk skoro jako benzín" atd.
Zdá se, že benzín bude ještě dlouho "fajnovým zbožím".
Jak bys jinak přirovnal chod motoru? Dieselový motor mel výsadne hrubší a hlasitější projev a uzke pásmo ve kterém byl efektivni. Pro někoho. , kdo zná jen klasického 1.9tdi se to musí nějak přiblížit. Sam aniž si to neuvědomují a mam celkem kultivovaný agregát ve voze sem tuto skutečnost pozoroval třeba u BMW.
Tohle je blbost. Dizl má Velké přednosti a snaží se vychytat i ty nectnosti jako je projev a zátah. Naopak ještě nevymysleli benzin co by se při stejném výkonu vyrovnal spotřebou a nebo zatahem. Do takového auta jako je passat kombi bych ani benzin nechtěl. Každý si muže vybrat.
Zatahem? Pocit je pekna vec, ale ve svete dieslu jde casto prave jen o ten pocit (a ze takovych zavodniku s nicim nepodlozenym pocitem potkavam). Tam kde se diesel zda ze jede benzin vedle skutecne jede. Drama mensi, vysledek lepsi :-!
Srovnej si stejné výkony a objemy s kroutící momentem s ADEKVATNIM benzínem. Pak si zkus tahle auta naložit a jed se projet. To není o závodění ale o Te sile, kterou potřebuješ k předjeti či rozjezdu.
Ta sila vstupuje do rovnice spolu s otackama, ve vysledku i hmotnosti atd. a podstatny je vysledny vykon, resp. pomer vykon/hmotnost. A tam bude vzdy diesel tratit.
Jedina jeho vyhoda je s cim do te rovnice vstupuje, s velkym Nm a relativne malym spektrem otacek coz znamena ze clovek co jede s dieselm na 2000ot. ma pod pravou nohou daleko vic sily nez vedle jedouci benzin co toci 2000ot. Obratit to ale a predpokaldat ze ten s benzinem umi pouzivat levou nohu a pravou ruku a nechat diesel 2000ot pod cervenym polem, takze zustane na svych 2000ot, a dat benzinu moznost se podradenim projevit 2000ot pod svym cervenym polem (takze 4500-5000ot) oba vime jaky bude vysledek, na papire, ve skutecnem svete i na tvari ridice benzinu.
Nejvtipnejsi na tom celem je, ze ten v tom dieslu si bude pripadat diky Nm furt lip, nez ten v benzinu >:D
3L benziny se dnes ladi k 450k (m3), stejne objemne diesly stejne koncepce (taky dve turba) "jen" k 350k (alpina). Takze nevim kde benzin straci pri stejnem objemu.
Kazdopadne to je ale jako dohadovani se kdo ma vetsi...
... kola >:D
Ano, diesel ma a vzdy bude mit vyhodu ve spotrebe. Abych reagoval na tvuj prvni koment, ano, jeste nevymysleli benzin, ktery by se vyrovnal dieslu spotrebou, ale zaroven jeste neudelali diesel, ktery by se rovnal nejlepsim benzinum prubehem, kultivovanosti, charakterem.
Ta piha na krase benzinu je navic plne lecitelna naditou penezenkou, ale ani s prijmenim Kellner a vsema penezi co to prijmeni sebou prinasi by jsi nedokazal vylecit ony nahore popsane neduhy, ktere maji i dnesni-nejmodernejsi diesly. Takze obecne, chci li to nejlepsi a mam li na to nejlepsi penize, nezvazuju diesel. ;-)
Navíc když množství paliva nebudeme vyjadřovat v litrech ale v kg, jak by bylo asi vhodnější, tak už i výhoda lepší spotřeby dieslu částečně (značně?) odpadá.
Mne jako zakaznika zajimaji celkove naklady a dokud se spotreba udava v litrech a na pumpach se palivo prodava v litrech tak nejake hmotnostni zmeny s klidem na dusi zanedbam. Tim bych vyhody dieslu pokud jde o spotrebu nesnizoval.
2004–2008 jsem jezdil s Tucsonem: atmosférický benzín, 2,0 l, výkon 104 kW.
2012 doteď (a ještě asi týden) jezdím s OII: TDI PD, 2,0 l, výkon 103 kW.
Tucsonovi s ní natřu zadel, kdykoli si vzpomenu. Než se Tucson rozjede na dvojku do otáček, kde začíná táhnout (cca 5 000), v Octě už můžu pomalu řadit za pět a Korejec už mi ani nevidí záda.
Jasné, že Tucsonovi ubíraly výkon širší gumy, větší kastle a 4x4, ale rozdíl je tak markantní že benzín tu prohrává na celé čáře.
Běž si to sám zkusit a uvidíš, že zdaleka nejde jen o newtonmetrový pocit v zadnici.
Je to jen o tom turbu v dieselu, dvě jinak totožné 2l auta dávaji dieslu papírově o dost navrch, v praxi na dálnici se koná oproti benzínu jen mírné poodjeti při akcelaraci. Co by nasledovalo, kdybych si na ten 2.0 benzín nabastlil turbo je už úplně jiný příběh, který se teď začíná hrát s příchodem módy naturbených benzínů.
ono netřeba porovnávat ani stejný objem a parametry. pokud vezmu nějakej klasickej 2,0 diesel kolem 100-110kw/320-350nm a porovnám to se starou 1.8T 110kw/210nm, tak ta stará ludra, která má o cca 110nm míň má v jakýmkoliv režimu navrch, teda krom spotřeby :-)
Mám přímé srovnání TSI 63 kW a TDI 66 kW ve Fabii. Benzín je jízdním projevem o dvě třídy výše ... má mnohem širší rozsah využitelných otáček, prakticky neznatelný turboefekt, je mnohem tišší, neduní, neklepe autem, má snadnější ovládání spojky a převodovky. Diesel má mezi 2000 a 3000 rpm lepší zátah a o půl litru nižší spotřebu, (která ale nikdy nevyváží vyšší pořizovací cenu).
BTW Věřím, že v Passatu to není špatné, protože část negativ "odfiltruje" lepší odhlučnění a vyšší objem dieselu.
Dieselové motory zaznamenaly velký pokrok. Ale zrovna v hrubosti projevu se oproti starým komůrkovým dieselům skoro vůbec nezlepšily, zlepšila se spíše izolace kabiny, aby to řidič neslyšel.
Ovšem začínají se objevovat i opačná přirovnání. Nepřímovstřikový benzín byl po zvuké stránce etalon, o tom žádná, ale u přímovstřikového benzínu se často objevují formulace ve stylu "zvláště při běhu na volnoběh je slyšitelné naftové nýtování". :-)
ty si sa uplne zblaznil? jazdit s akoulkolvek 4valcovou naftou je len kompromis kvôli spotrebe, ak si to niekto kupi do skukromneho auto na menej ako 20tkm rocne je psychicky naruseny. sluzobak mam samozrejme v nafte, 4valec, premiova znacka, a jazda s tym je za trest. vzdy sa tesim ked sadnem do súkromného golfa benzinoveho, hned mi ten zvuk pohladi usi. Ale ty si iny, to vieme.
O chlup střízlivější a reálnější test toho BiTurbo pokladu pod kapotou
Osobně nechápu že má někdo fakt potřebu takového složitého a časem ještě neodzkoušeného motoru s extrémními plnícími tlaky..Navíc když to není ani zdaleka taková raketa, jak napovídají čísla
2.0TDi 110kW je pro Pašíka naprosto optimální. Jsem zvědav i na 1.8 132kW, to by mohl být černý kůň nabídky
Ještě že je zde servr, který není tendenční. Je to velmi zajímavé srovnání :
Auto cz - Zvuk motoru je úplně jiný, než u výchozí verze. Příjemně tlumený, ale vůbec ne dieselový… A ani zážehový! Spíše připomíná letecký turbovrtulový motor.
Autoforum - První nastartování studeného motoru, pokud se o něčem takovém dá hovořit při teplotě vzduchu blížící se třicítce, nenaznačovalo, že by Volkswagen zvládl obelstít čerta a koně nevyměnil za duši. Z pod kapoty se ozvalo ostré a charakteristické klapání naftového čtyřválce
Tak nevím...
Dobrá otázka, ale od toho jsou jiní. Možná testovali dvě rozdílná auta. Je to jako když my chlapi sledujeme doma fotbal a ráno si o tom povídáme. Každý taky viděl "jiný" zápas. :-)
Můj názor je, že ČTYŘválec vždy zabije jakýkoliv pokus o prémiovost.
Byť sebelépe utlumený bude mít vždy čtyřválcový zvuk.
Stačí o dva válce víc a i když to nebude zrovna tichošlápek, tak ten vjem zvuku celé auto posune výš.
Pravda, ale pro vetsinu lidi to bude jen premistovadlo (jeste k tomu sluzebni) takze se neni cemu divit kdyz dnesni jednoturbove 4 valce davaji vykon vyssi nez 3L 6 valce o dve generace zpet a to vse pri podobnych spotrebach:
EDIT: nejde vlozit link, takze youtube => 2013 BMW 320d Fuel Consumption Test
Spíš mě překvapuje ta akcelerace nad 160kmh čekal bych že to s tolika koňmi prostě poletí víc až někam k 220-230.
Osobně kdybych si kupoval Passat jako praktické auto, bral bych kombi s 1.8 TSi 132kW, ten motor mi přijde jako ideální. (pokud ten motor půjde dát k Variantu)
Dvoulitry benzín už budou dost žrát a ten silnější (206kW) je na rodinné/služební auto zbytečně moc silný..
Pěknej test, obsáhlej, věcnej, prostě jako dřív :-) Je vidět, že Passat se opět výrazně posunul. Samozřejmě, ten posun pocítí pouze ti, co z peněženky vytáhnou melouna na vrcholnou motorizaci,DSG, 4x4 a všechny nadstandardní prvky výbav....
A co se týče ceny ? Prvních 100 papírů dá podnikateli VW, druhých 100 papírů dá prodejce a 200 papírů odmázne podnikatel na DPH.
Co se tyce ceny, pekne popsane, ale to vsechno se muze odehrat i u premie, taky nakonec bude s cenou pod milion, takze jsme znovu tam kde jsme byli. Proc za takove penize kupovat "jen" passat.?
trochu detailněji popsat co si představit pod pojmem "hydroelastická uložení podélných ramen zadní nápravy" ? Mě je z toho jasné jenom to, že klasické silentbloky jsou něčím nahrazené, ale čím?
Ano děkuji.
Dotaz č. 2, koukal jsem do technických specifikací na německém webu a pokud tam nejsou chyby tak jsem ke svému překvapení zjistil, že 140kW diesel se dělá ve dvou variantách, první varianta je jednoturbová a montuje se do předohrabů a druhá varianta také se 140kW používá dvě turba jako zde testovaná verze a montuje se do verzí 4x4. Můžete to potvrdit?
ak si cital text, tak medzi odstavcami boli take 2 technicke vsuvky - mensimi pismenami a hustejsie ( kazda na cca 5-6 riadkov ) no a tam bolo napisane presne co uvadzas.
Len tiez mi to hlava nebere - ked s 1 alebo 2 turbami dostanem rovnake parametre, naco robit komplikovanejsi a drahsi, tazsi motor s rovnakymi parametrami ? 8-s
Díky, už to vidím, při svém stylu čtení jsem tyto odstavce přeskočil v domnění, že je to nějaká reklama. :-)
Důvody dvou čtyřválců na stejný výkon i točivý moment mi také nejsou moc jasné.
ak mas k dispozicii link na stiahnutie pdf katalogu na Passat v nemcine, mozes mi ho sem postnut ?
predpokladam, ze tam by mala byt napisana pravda.
Pamatam si, ako boli pred par tyzdnami zmatky v toc. momente 3.0 TDi pre A6 quattro so slabsim motorom...
a pritom to bolo jasne ako som pisal = 400 Nm predok ( to Audi povazuje ako limit na predok ) a 500 Nm quattro... :-!
lenze v tej dobe ani vsetky nem. servere v tom nemali jasno !!!
tak by ma toto fakt zaujimalo.
Diky ;-)
Fakt nepochopitelne: este aj toc. moment rovnaky a v rovnakom pasme otacok :-O
Ale "Ada" moze objednavat !!! - ten motor 190 PS BiTDi 4 Motion je s MANUALom !!! :-)
Edit: - Chyba !!! - nieje ;-\
Dokonca aj v ich brozure je chyba a maju pisanu spotrebu pre tetno motor v riadku, kde sa pisu spotreby pre manual a nie DSG ! - je to 6°DSG :-!
Zkusím si ten motor, když pro nic jiného, tak proto, že dehonestovat diesel vyjádřením, že má "benzínový charakter" je obludná nehoráznost :no::no::no: Motor, který by měl benzínový charakter, bych pod kapotou svého vozu zcela jistě nebyl ochoten přijmout!
Mimochodem: kdo z řidičů, jezdících s dieselem, ho někdy v provozu vytáčel nad 3500 RPM? Není to druhé turbo úplně zbytečné? :no::no::no: Vždyť přece co tam není, to se nemůže pokazit! BTW: Točit diesel nad 3500 RPM může být schopen jen nějaký uhrovatý mladíček, který dosud jezdil jen v benzínovém rendlíku :no::no::no: Biturbo ve voze VW Caravelle mi svým dieselovým charakterem zcela vyhovovalo! :yes:
Jinak vidím, tak uvedený Passat bohužel má šílený LCD tachometr a rychloměr :no: , tahá břicho po zemi, takže se s ním do obvyklé hotelové garáže nedostanete (to opravdu musí ten předek téměř sedět na dorazech? :no: ) má vzhledově příliš velká kola :no: chybí mu ruční brzda :no: , manuální převodovku nelze objednat k motoru s nejvyšším výkonem - proč proboha? :no: , na palubce stále trůní nevzhledný ručičkový budík (to i ten Favorit měl slušné digitální hodiny!) a chybí mu spínač "Lock" pro plné sepnutí mezinápravového diferenciálu - výtečná pomůcka pro zvýšenou průchodnost terénem - např. při potřebě vyjet s karavanem po mokré louce nahoru... Proč? :no:
A tak jediné, co mne na tomto voze zajímá (podložky pod pera se dají doplnit a kola obout na menší disky) je to, zda po skloipení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha - jenže právě to jsem se z toho testu nedozvěděl! :no: Předpokládejme ale, že ano, přece nejsou v tom Wolfsburgu úplně padlí na hlavu!
Vysvětlí mi nekdo, proč v Passatu nejde nakonfigurovat ruční brzda - třeba i za příplatek? :no::no::no:
Podle mého osobního názoru je koupě nového pasátu pro soukromé použití trochu zbytečné. Podle mých zkušeností je optimální volbou pro služební účely (rozuměj 40tkm + ročně) optimální volbou základní 2,0 TDI a výbavově něco jako byl business (dovybavený comfortline), což se dalo pořídit okolo 600 tis vč DPH
kto vytaca diesel nad 3.500rpm? napriklad ten kto predbieha, ak by si uz niedy v akomkolvrk aute sedel, tak by si to vedel. ak potrebujes raz dva predbiehat, tak nepreradujes aby ta to nezdrziavalo-vtedy sa hodi, ked sa da diesel vytocit. Lenze neda sa.
A z testu sme sa nedozvedeli, ci aj tento motor, tak ako momentalne vsetky koncernovwe diesle v kombinacii s DSG duni pri mestskych rychlostiach. Ale kedze to v teste nespomenuli, tak duni urcite.
Chlapček, až najezdíš cca 2 miliony km jako já, také pochopíš, že nejlépe se jezdí s dieselem a předjíždět se dá, i když dostatečně výkonný motor točí jen 2500RPM :-!
mas pravdu, mam menej ako 600.000km. ty mas 2 miliony km a tvrdis, ze najlepsie sa predbieha s dieslom. preboha. najazdim s premiovym dieslom 60tkm rocne, je to utrpenie.
do 2.500 :))) si ma rozosmial. to by som musel predbiehat iba na 6ke. a uz by som si tu s tebou nepisal ak by som to dodrziaval. ach boze, Aaaaaada :-)
Mimochodem: kdo z řidičů, jezdících s dieselem, ho někdy v provozu vytáčel nad 3500 RPM?
Odpoved: Kdokoliv kdo predjizdi, specha, zrovna rychle akceleruje. Jen tak, proste na to zrovna slapne, proc ne.
Jsou diesely ktery za 3500 ot. zvadnou a tam je to zbytecne tolik tocit, ale jsou i jine diesely leti statecne do jeste vyssich otacek a toto bi-tdi je prene ten pripad (BMW jde myslim v otackach jeste o dost vys).
Není to druhé turbo úplně zbytečné?
Odpoved: Neni. Kdyz na to poradne slapne, leti to potom jak hovado. A presne o to lidem kupujicim si bi-tdi jde.
Vždyť přece co tam není, to se nemůže pokazit!
Odpoved: Souhlas. Ale zase kdyz to tam neni, tak to tolik nejede zejo. Neco za neco, to je zivot.
BTW: Točit diesel nad 3500 RPM může být schopen jen nějaký uhrovatý mladíček, který dosud jezdil jen v benzínovém rendlíku
Odpoved: Ne, to i 50 letymu tatkovi se to obcas proste chce odpalit na krizovatce nebo vypalit pripojovacim pruhem na dalnici a tak. Proste jenom tak se mu zachce a tak to udela - a proto si koupi bi-tdi, aby letel jak hovado.
Biturbo ve voze VW Caravelle mi svým dieselovým charakterem zcela vyhovovalo!
Odpoved: To jsme radi. Ale to je jiny typ auta kam se to hodi.
Jinak vidím, tak uvedený Passat bohužel má šílený LCD tachometr a rychloměr
Odpoved: Za priplatek, nemusis to mit.
tahá břicho po zemi, takže se s ním do obvyklé hotelové garáže nedostanete (to opravdu musí ten předek téměř sedět na dorazech? )
Odpoved: Kecy. Zadny bricho nikde netaha a kdyz se tam dostanes s BMW M5 nebo C63AMG nebo Porsche 911, zvladnes to jiste i s passatem. Pokud mas v garazi offroad, kup si range rover.
má vzhledově příliš velká kola
Odpoved: Tvuj nazor.
chybí mu ruční brzda
Odpoved: Ale presto auto v kopci nikam neodjede. Zazrak!
manuální převodovku nelze objednat k motoru s nejvyšším výkonem - proč proboha?
Protoze podle vseho nevyrabi prevodovku co da v manualu 500Nm a ikdyby ji meli, bude mit jen 6stupnu (spotreba) a dobrych 90% zakazniku by stejne chtelo automat (komfort). Jo v CR je mozna situace jina, ale ve zbytku sveta je to proste tak. A kvuli tem 100 lidem v CR, kteri by chteli bi-tdi s manualem se to proste nevyplati nabizet a vyrabet.
na palubce stále trůní nevzhledný ručičkový budík (to i ten Favorit měl slušné digitální hodiny!)
Odpoved: dobry postreh.
a chybí mu spínač "Lock" pro plné sepnutí mezinápravového diferenciálu - výtečná pomůcka pro zvýšenou průchodnost terénem - např. při potřebě vyjet s karavanem po mokré louce nahoru... Proč?
Odpoved: Protoze asi 99% lidi to nikdy nebude potrebovat. Kdyz uz teda jedou s tim karavanem na tu louku v desti, 4x4 haldex je podrzi hodne dlouho.
Ale ty predpokladas situaci ze jdu s karavanem jezdit offroad po mokry louce a to je s prominutim extrem :-)
Ale jděte, jak jste na to přišel? Nebo má snad passat nějaké tlačítko, jímž lze spojku plně rozpojit? nějak jsem si nevšiml... Pro mě je stálý pohon všech kol každý, jehož činnost nemůže řidičem nikterak ovlivnit. Existují vozy (třeba Suzuki SX4) u nichž lze tlačítkem vyřadit pohon zadní nápravy. U passatu tohle nelze, takže je přece stálou čtyřkolkou.
pro mě je auto se stálým pohonem všech kol auto u kterého jsou stále poháněna všechny 4 kola což u haldexu není protože nastávají situace kdy se spojka rozpojí .
třeba v době kdy neprokluzují přední kola ?? co jsem četl tak Haldex 5 funguje uplně stejně jako 4ka... to znamená že čerpadlo pohání elektromotorem a buď tlačí olej do zásobníku a pokud je potřeba tak ho pošle na píst ke spojce. Takže pokud pojedeš třeba 70km\h po rovný suchý silnici tak se spojka odpojí.
Podle mých informací jsou spojky hned po nastartování okamžitě přitlačeny k sobě určitou minimální silou a ta se pak jen navyšuje nebo snižuje zpět na tuto minimální úroveň. Ale nikdy není nulová, tedy spojky vždy přenáší nějaký točivý moment a podle situace a vyhodnocení elektroniky se síla přítlaku může měnit až na 100% ale nikdy neklesne na nulu. Ten minimální přítlak je tam proto, aby spojka dokázala reagovat dostatečně rychle na pokyny elektroniky a je tedy v každé situaci alespoň minimálně "předepnutá".
A není pravda, že haldex 4 funguje stejně jako haldex 5. Pětka právě nemá žádný zásobník (ten má jen čtyřka) ale jenom el. čerpadlo.
Možná by stálo za to, kdyby pan redaktor napsal na toto téma nějaký technický článek, protože o tom jistě zná desetkrát tolik.
Co se týká kultivovanosti není důvod je nesrovnat. Vyšší výkon u VW při menším objemu proti Mazdě by měl být vyvážen větší pevnosti motoru (tak doufejte) a je vyvážen vyšší spotřebou. To nejsou žádné kouzla.
Spotřebu u Mazdy s 4x4 a automatem ještě taky nikdo nezměřil... a pokud by platily hodnoty napsané v tomto testu, pak asi těžko čekat výrazně lepší výsledek.
Test Mazdy se silnější naftou v automatu už tu proběhl a ano, nesl se vesměs v pozitivním duchu:
[odkaz]
...dynamicky jsou ale ta dvě auta úplně jinde, 2.1s na 100 to ilustrují celkem přesvědčivě a podle mě na tom ani 4x4 nic nezmění.
Tak to je jasný, 47 kW musí být někde poznat, passat se nemusí s AdBlue nějak dietně omezovat, navíc do stovky se hydrodynamický měnič mazdy plynule smýká.
Mondeo 2.0 BiTDCi bude, ale zklamu vás. Bude mít jen pohon přední nápravy. Toť nejnovější info ze včerejší prezentace Fordu na níž jsem byl. Ano souhlasím, je to zcela proti logice věci. A výkon bude 210 koní. Čili manko 30 koní v porovnání s Passatem.
Mna skor zaujima kvalita clanku ako to ci to bude 4x4 ci 4x2... A ani tych 30 koni ma netrapi. Ale kedze uz hovorime o "manku voci Passatu" uz teraz som si isty, ze to nebude test Mondea ale oda na Passat. ;)
Tak 210k Mondeo nie je súperom pre 240k Passat, aby to bolo férové, to by tam muselo byť silnejšie Mondeo s 240k. Ale ani papierové údaje 240k Mondea úplne nevzbudzujú optimizmus v porovnaní s parametrami Passatu BiTDI. ;-\
tak jsem ho dneska viděl poprvý naživo a musím uznat, že ta chromovaná lišta vpředu je brutální. alespoň teda na černým autě. uvidíme, jak bude vypadat na bílým. jinak to ale celý vypadá luxusně.
Nerozumím větě v článku že "...Přenést 500 N.m jenom předními koly sice lze, ale je třeba počítat s negativními vlivy, zejména výrazným účinkem záběrových sil do řízení..."
Hnací kola aut přece běžně přenášejí i daleko víc než pouhých 500Nm. Nebo si snad autor článku myslí, že moment na kolech je ten stejný jako na motoru ? :-O
Chápu, že se snažíš autora tzv. chytit za slovo, ale samozřejmě, že je myšlen udávaný maximální krouťák týkajíc se motoru, nebo už si někdy viděl, že by se v technické specifikaci vozu běžně uváděl nějaký jiný maximální kroutící moment?
Koncern je v potížích a tak se snaží opodstatnit ceny těchto obyčejných vozů, jako půkopníky " vyspělé techniky" jak známe u předešlé techniky PD.Při 50 km/h ve městě a 130 na dálnici je tento motor nevyužitelný, nehledě na spolehlivost těchto "zázraků", která se dá předpokládat.
v potížích ? Já jsem si vždycky myslel, že potíže vypadaj úplně jinak.
A co to člověče kecáte za bláboly o nějaké využitelnosti ? Jste úplnej mimoň, chlape.