Nové nařízení indického soudu se dotkne až třetiny 8,4 milionu motorek, motorizovaných rikš, osobních a nákladních automobilů, které se v indické metropoli nyní pohybují.
15 let stary benzinovy auto dostane zelenou emisni znamku, zatímco novy rakovinomet udajne splňující euro6 ve skutecnem provozu nesplni ani euro3 pro rakovinomety.
během smogových situaci by měl byt automaticky zakaz rakovinometu.
mělo by se zrusit danove zvyhodneni nafty na ukor benzinu.
nedavno jsem byl s 12 let starym benzinovym autem s 200tis najetymi km, s kterym
jezdim uz jen vylozeny ***cky na emisích, a sice bych nevyhovel benzinovy euro 6, ale vyhovel bych naftovy euro 6...
Kdyby to zněčištění způsobovala ta 15 let stará auta, tak by si toho všimli už před těmi 15 lety. Problém je spíše v tom, že aut jezdí několikanásobně než kdysi a pak také v tom, že Indie se po vzoru Evropy rozhodla dávat emisní a daňové úlevy vznětovým motorům.
Re: Naftové motory sú masovo používané iba v Európe, Indii a
Už při zavedení emisních zón třeba v Německu bylo prokázáno, že to má víceméně nulový efekt. Takže jde jen o lobby automobilek, aby prodaly více nových aut, něco jako šrotovné. V Indii aktuálně zavádějí Euro IV, takže diesely mohou čadit spoustu prachu a NOx a ve výsledku tak můžou být horší než některá 15 let stará auta se zážehovým motorem. Navíc nejde jen o výfuk, prach vzniká i z brzd, z penumatik atd,
tak tak :yes:
DÍZL RAKOVINOMET [odkaz] je velice naprd popelnice a jelikož s tím €jrokrocani nic moc nedělají chtělo by se to radikalizovat žejo ;-)
PS: Většina inteligence to poslední roky řeší emigrací, většinou do rajchu švajc nebo na jih ;-) Češi to mají stejnak spočítaný, v další vlně je beztak zavádění němčiny :-)
Tak kdyz ta stara auta nahradi novymi, mohlo by se to zlepsit, ale jasne, ta stara nezpusobuji 100% problemu. Dilli mi nicmene neprislo tak strasne jako Kathmandu v Nepalu. Tam ma clovek pocit, ze je primo ve vyfuku.