Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

MG SC: Konkurent Qashqaie spatřen v sériové podobě

27 komentářů

Gilgit
"Čína je však evropskou inspirací pověstná" - to by nebylo Auto.cz, aby si nerýplo do cínské firmy, a pár místních plácalu bude jiste aplaudovat.

Takze jen pro informaci takzvaného novináre a opisovatele Mičky: Evropská inspirace u tohoto vozu je zcela logická, nebot SAIC má designové centrum pro znacky MG a Roewe ve Velké Británii, globálním séfem designu je Anthony Williams-Kenny a designovým reditelem ve Velké Británii jistý Martin Uhlarik.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ahoj Gilgite,

tím hůř, když když ani Evropan nevymyslí nic vlastního, ne? To bylo tenkrát řečí, když dvojková Fabia vypadala jako Swift...
Gilgit
Já jsem upozornoval na hloupou formulaci v clánku. Uvahu o tom, zda Evropan vymyslí neco vlastního, bylo mozno napsat do clánku.

Otázka je ovsem zda je o cem psát. Stací se podívat na predky obou zmínených vozu. Takze bych rád jestli autor toho moudrého textu dokáze podrobneji designove rozvést slova "zepředu je to tak trochu Renault Koleos". Docela by mne to porovnání zajímalo. Tak s chutí do toho!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja v tom spredu vidim skor captur... tvar prednych svetiel je takmer identicky [odkaz] a aj ten sipovity predok s logom v strede je podobne rieseny u MG ako u capturu

kde v tom autor vidi koleos tiez netusim.....
Avatar - peter_ko
peter_ko
presne tak, koleos by som tam začínal vidieť tak po dvoch litroch bieleho >😁
Gilgit
Treba Autor pri výkonu (nebo pred) popíjí.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Pukel nelži! ...to ty ses tu přiznal k požívání něčeho ostřejšího...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vidím to podobně, hodně v tom tvaru předního nárazníku a designu světel rysy Renaultu.. něco ve smyslu nového "Renaultu Quasquai"...
Gilgit
U designu svetel je podobnost s Capturem, to je fakt.
nasua23
Si úplně mimo.

Nevím jestli cíleně, nebo chybou (vzhledem k původu auta spíš cíleně) to je přinejmenším velká inspirace Renaultem.

A to, že se tu bude souhlasit, když někdo upozorní na výkrádání?
To je úplně v pořádku.
V právních státech se to naopak očekává. :-!
Gilgit
Muzes podrobne rozebrat podobu predku tohoto vozu s Renaultem Koleos? Souhlasit samozrejme muzes s cím chces, i bojovat proti nepravostem. Klidne zacni v Ceské Republice.
nasua23
Proč s Koleosem?

Stačí jmenovat např Clio, Captur, Megan.... tvar světel, otická llinka pod kapotou a směřování do výrazného znaku firmy je jasný designový prvek firmy Renault.

ps: už jsem dávno začal, neboj :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a tohle je, jako by mi znásilnili dceru.
😒

Ale to je jen můj problém.
😉
Gilgit
Proc je to jako by ti znásilnili dceru?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Proč?
Protože MG je pro mě pořád Morris Garages, sportovní auta a krajina kolem Oxfordu... už sportovní úpravy Roverů byl krok zpátky - ale budiž.

Ale de facto úprava Ssangyoung Korando... v ryze asijském duchu... bez špetky sportovnosti a v mizerné kvalitě - to už je na mě vážně trochu moc.
😒

Ať se to jmenuje SAIC Hnipírdo - a nebudu s tím mít problém!
😉
Gilgit
To co píses samozrejme zcela chápu a s tvou nostalgií souhlasím. Ale vzhledem k tomu ze Britové si MG (stejne jako jiné znacky/firmy) sami znicili, tak je podle mne fajn ze ta znacka dál existuje, i kdyz to samozrejme je neco jiného nez MG kdysi bylo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No - to si právě nejsem jistej.
Když se budu držet příměru té dcery - tak v kterémsi filmu je krásná věta: holka chce jet kamsi pryč - myslím, že mezi indiány, ale to není podsttané... a otec ji jako argument říká "nedělej to. Když budeš mít štěstí, tak Tě zabijou rovnou a když smůlu, tak z Tebe udělají * pro všechny svoje bojovníky...".

Tak asi tak.

A kromě toho - Britové si ty značky asi nezničili sami... svět se změnil a oni se nedokázali přizpůsobit.
A změnil se - podle mého názoru - k horšímu. A to je asi kořen té nostalgie.

😉

Howgh.
Gilgit
V tom co píses je hodne pravdy. Ale za úpadek vlastního automobilového prumyslu (britských znacek/výrobcu v britském vlastnictví) si Britové fakt muzou sami. Zmenenému svetu bych za to vinu moc nedával.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je na dlouhý povídání... důležitý je, co je začátek - příčina.
Co bylo dřív - fénix nebo oheň?
Vejce nebo slepice?

Už vznik British Leyland byl důsledkem toho, že se britským firmám a firmičkám nedařilo přizpůsobit se měnícímu se světu.
A to bylo roce 1968!
Pro většinu lidí historie... ale přesto jen důsledek svých příčin.

😉
Avatar - dolfi
dolfi
Je to klasický příklad tradiční značky, která zkrachovala a koupil si jí někdo, kdo ji nechce dál budovat (v původním duchu), ale pouze využít (resp. zneužít) jako podporu prodeje svých No Name (z pohledu většiny světa) výrobků... Bohužel ta značka bylo asi to nejcennější, co se dalo zpeněžit a věřitelé kašlou na nějaké pokračování tradice...

Podobný osud hrozí SAABu, i když tam je to naštěstí ošetřeno o něco lépe (kupce nemůže používat logo, pouze název)... Ale i tak se můžeme již brzy dočkat toho, že název SAAB bude umístěn na nějaký šmejd (aktuálně o něj má zájem snad Mahindra)...

Naštěstí existují i opačné příklady, jako Jaguar a Land Rover, ale to byly (a jsou) asi přece jenom výraznější ikony než bylo MG... V tom to možná je, jak výrazná původní značka byla, zda jde navazovat na výrazně samostatnou cestu a místo na trhu u daného výrobce...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No - a to je právě až přilišné zobecnění.
😒
V Anglii vznknul konglomerát British Leyland jako důsledek toho, že svět už neocenil jedinečné konctrukce a začal se řídit primárně cenou.

Tento uměle vytvořený moloch, navíc v historicky krátkém levicovém poblounění, byl znárodněn... a pak přejmenován na MG Rover!

A ten moloch následně chcípnul - zcela logicky až zákonitě...

Je komické tvrdt, že Land Rover měl vyšší hodnotu - byla to původně jen odnož Rovera.
Rover vyhrál po válce soutěž na využítí již nepotřebné - protože válka skončila - továrny na výrobu letadel. Proto tam bylo tolik hliníkového plechu ve skladech a proto byla tak rozšířená technologie nýtování...

Ale jak říkám - to je dlouhé povídání.. a asi se mi nechce.
😒
Gilgit
"Už vznik British Leyland byl důsledkem toho, že se britským firmám a firmičkám nedařilo přizpůsobit se měnícímu se světu". Jiste, ale nebyla to vina toho menícího se sveta. Ony to nebyly jen firmicky. Britské automobilové firmy tehdy e😜ortovaly do mnoha cástí sveta, v ruzných zemích mely výrobní nebo montázní závody, takze naslápnuto meli dobre. Proste to Britové nezvládli, to ze se svet a s ním trh mení je zcela normální. Ony taky ne vsechny konstrukce byly tak super. Dalsím problémem britského prumyslu byla kvalita. no a k tomu se pridaly nesmyslné aktivity britských odboru.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
A kolečko se uzavřelo: firmy zanikly, protože se nedokázaly přizpůsobit tomu světu.
Tedy spolu víceméně souhlasíme...

Ty silné dostaly rozhodnutím "státu" na krk věnec těch malých... a pak se utopily společně, no.

Pořád platí, že kritické bylo špatné manažerské rozhodnutí vedení Rovera, soustředit se na pohon turbínou místo pístového motoru.
Minuli se asi o 20 let... možná by stačilo i 12... ale tehdy to prostě ještě nešlo.
😒
Gilgit
Souhlasím. Akorát ze to nebyla vina toho sveta.
Gilgit
Nikdo nic nezneuzívá. Pokud puvodní výrobce nedokázal prezít, není duvod proc by se znacka nemohla pouzívat dál. Tím spís pokud existuje urcitá historická kontinuita.
Avatar - dolfi
dolfi
Zneužitím to vidím v případě, kdy se nabízí pod danou značkou něco, co s původními výrobky, které byly pod touto značkou známé, již nemá nic společného (a často to bývá horší kvalita)... Je to podvod na neinformované zákazníky, kteří třeba netuší, že současný vlastník nemá s původní firmou nic společného, a koupí si produkt na základě svých dobrých zkušeností s produktem této značky v minulosti... V tomto případě je to myslím zjevné, co jiného použil SAIC z MG než jenom značku?
Gilgit
Zádný podvod to samozrejme není. Není to tak, ze SAIC zacal lepit logo MG na zcela jiné automobily. SAIC zakoupil vsechna práva, technologie atd. a nejdrív zacal vyrábet puvodní modely v Cíne. Zároven zacal vyvíjet nové modely, coz je zcela logické pro kazdou znacku. Krome toho má SAIC ve Velké Británii vývojové stredisko a ponechal si tam i továrnu, i kdyz to dnes je jen malá montovna pro britský trh. Takze soucasná znacka MG samozrejme není to co bývala, ale zádný podvod ani zneuzití to není, ani v preneseném smyslu slova.