Poslechnout si krásný zvuk auta je slast, která dělá radost každému automobilovému nadšenci. Tentokrát zde máme video s deseti stroji přeplňovanými kompresorem.
Vauxhall VXR není Pontiac GTO. Je to britský rebadge australského Holdenu Commodore z programu HSV.
Pontiac GTO (z 21. století) byla americká verze Holdenu Monaro (samozřejmě s levostranným řízením).
Nepíše o (litrovém) výkonu (motoru), ale doslova o !energii! na litr paliva (nafta vs benzín).
Závodní auta nejezdí na spotřebu, ale na čas, proto je rozdílná energie v jednom litru paliva nemusí příliš zajímat. V jednom litru benzínu je méně energie, než v jednom litru nafty.
Jaguar ty kompresory umi z evropy nej, ten jekot kompresoru spolu se zvukem z vyfuku byl super. Rad na to vzpominam. Kompresory sou narozdil od turba fajn vec.
Samozřejmě většina těch aut zní výborně. Ovšem čekal jsem, že když je video zaměřené na "okompresovaná" auto, tak se nebude natáčet výfuk. S AMG kompresor krásně knučí, zní to trochu jak stíhačka. Naopak u S4 to začíná nějakou, která evidentě nemá origo výfuk.
motoru je z hlediska zvuku podstatné, aby nepřevládalo kvílení samotného kompresoru, pak se o zvuku uchu lahodícímu nedá mluvit. Tj. VXR nebo AMG v tomto videu jsou nejspíš omylem. Naopak moc mě překvapil cady ctsv, paráda na sedan, challenger výborný a nejlepší je f-type, který umí nejširší zvukovou škálu, brumlání na volnoběh, sonorní zvuk v tahu, práskání při podřazení. A s V8 je to ještě lepší. :yes:
Neni pravda. Jen pokud porovnavas turbodiesel proti atmo benzinu tak ano. Atmo nafta vs. atmo benzin i turbo nafta vs. turbo benzin dopadne pro diesel z hlediska efektivity (pro dany obsah) vzdycky spatne.
jo proto všechny sportovní a závodní auta na světě mají ty slaboučký benzínový motory ... nafta je dobrá do kamionu a traktoru tam potřebuješ sílu a nízkou spotřebu , v osobním autě je zbytečná ale pokud někdo nemá si připlatit pár korun na pumpě tak to chápu ale nemusí všude kde příjde tvrdit jak ten jeho pohon z nouze je nejlepší .
Nemýlí-m, píše/píšu jasně, že jde o energii přepočtenou na objem (1 litr), nikoli na hmotnost (1kg). A že se benzín/nafta běžně prodává na litry (nikoli na kilogramy) určitě taky víš. Stejně jako se uvádí spotřeba, nebo kapacita palivové nádrže, v objemových jednotkách.
Mýlíš se.
Záleží na tom, zda se bavíte o objemu nebo o váze. V 1 litru nafty je více energie než v jednomu 1 litru benzínu, ALE v 1 kilogramu benzínu je více energe než v 1 kilogramu nafty.
Proč tomu tak je, snad není nutné připomínat...
Pokud se ti nelíbí kvílení, tak nechoď do kompresoru, ale zůstaň u turba.
Pro mě je to naopak slastný zvuk. Tak jako kdysi (asi před 25 lety) pro mě byla slast slyšet turbo.
Takže u kompresoru je podstatné, aby byl slyšet.
Já nikam nejdu, tady je jen debata nad jedním z dílů videí, která jsou o autech s nejhezčím zvukem motorů. Ano, tento díl je o motorech přeplňovaných kompresorem, a ano, nejlepší zvuk z nich mají právě ty, u kterých je zvuk samotného kompresoru dobře utlumen. Kňučení kompresoru není zvuk motoru.
Už jsem myslel, že na mý kompresorový favority nedojde - Lancia 037, Lotus Exige S a Jaguar F-Type V6 S. Skvělý stroje, ještě bych k nim přibral Jaga XKR-S.
Můj "top" zvuk je u závoďáků Lancia Delta S4 ( [odkaz] ) se šroubovým kompresorem Volumex
a u sériovek Shelby GT500 ( [odkaz] ) opět se šroubovým kompresorem Whipple.