C5 Avant 2.4 30v 121kW z ledna 1999, poslednich cca 50k km jezdim na E85 (bez upravy) sic zakladni V6, ale plne vybavena krome kuze (a za to jsem rad ze mam tu klasickou kostickovanou latku)
jj problemy jsem mel s C5 2.7T 169kW, to se motoricky sipalo jak domecek z karet :'-( co me ale trosku schazi je ten podvozek co mela prave ta 2.7T, byl pohodlnejsi, ale i tak to neni spatne ani u te soucasne co mam, pocitam ze ume jeste tak 2 roky vydrzi a pak pujdu do neceho bud extra brutalniho (Raptor) nebo rovnou do elektra treba v podobe TeslyS
dneska je hlavní výhodou mít někoho známýho a nemusí bejt zrovna v autorizáku. Já mám díkybohu kamaráda,kterej mi s autama pomáhá několik let. Mladej kluk cca 35,má malou ale slušně vybavenou dílnu,ale hlavně zlatý ruce,zkušenosti a kontakty (třeba na autoelektrikáře apod) Servisuje od 4T Warťase až po A8,ale hlavně koncern...nepohrdne ani Renckama,i když u nich strašně nadává >:D Je to poctivej a šikovnej kluk a takovejch je dneska jako šafránu. Jako příklad můžu dát poškozenej zámek na Fabii 1-centrál v klíči,kámošovi šla jen odemknout,zamykat musel zevnitř, jeden mechanik mu nabídl krabičku na dálkovej centrál za 1500,- + práce, druhej mu nabídnul novej zámek za 2.000,- + práce, přijeli jsme s tím ke kamarádovi, rozebral zámek,zjistil prasklej kroužek,rozebral spolujezdcův zatuhlej zámek a použil kroužek,spolujezdcův zaslepil,řidičův zprovoznil a kámoš jel domů lehčí jen o dvě stovky.
proč by měl být pirátem? Jedna cesta HK - Paris to je ca. 1200 km, po dálnici v klidu tacho 140kmh tak za 14hodin (s pauzama bez STAU). Tam a zpět 2400km * 51 týdnů = 122.400 km/rok (jen za tyto cesty).
O1 celkově je korozivzdorná. Ano, má určitá úskalí a mezery. Třeba kvalita laku je různá, stejně jako existují evidentně nevydařené kusy. Ale vzhledem k tomu, jak dloooouho se udržela O1 ve výrobě, se tomu nelze divit.
Obecně vzato nerezne a jediné viditelnější problémy byly u 5. dveří kombi verze a u hrdla palivové nádrže, které je schopno totálně vyreznout. Ale to platí pro verze, které nemají vyplastované podběhy a i když to na totálku vyrezne, tak je to, světe div se, vcelku dobře opravitelné - existují na to dokonce sady.
Silná slova to rozhodně nejsou, lepší antikorozní ochranu mnoho aut nemá.
každého věc co si koupí , někdo si koupí to co se jemu libí a co by chtěl a někdo si koupí to co potřebuje a vyplatí se mu. Někdo si koupí pár letou oježděnou americkou premii s osmiválcem a někdo si za ty prachy koupí fungl novou fabii htp a oba jsou spokojení.
Ne nemyslim, davam ti za pravdu. V znackovom platis hlavne za budovy a manazment. Kvalitu prace ofrcal pes ... Olej zo suda 5x predrazeny.
Najdes tu aj odbornikov, na to ale clovek nema cas ani naladu.
Co som usetril na origo servise a predlzenej zaruke mam ako rezervu. A nemusim sa hadat o zaruke, kulancii a vsetko do toho spada ci nespada (teka nemile skusenosti).
Otazkou ale zostava, co vsetko este doma (v malom servise) urobis a aky je polcas rozpadu toho ktoreho auta.
No anebo to je jednou týdně +/- Paříž (ze slovenska ni ne) + pojížďky tam a zpět což už tak neuveřitelně nezní.
každopádně jezdit to pravidelně celý rok je očistec.
To je taky jediný co hnilo a to jen na kombi. Liftback tímhle problémem netrpěl. Měl jsem O1 rv 1998 a do teď to auto pravidelně vídám. Nikdy nepoznalo garáž. Vždycky jsem ho parkoval venku v závěji. Nikdy jsem nenastříkával podvozek nebo dutiny ani nic podobnýho. Do dneška na něm není nikde rez. Nějaký ohnilý lemy, prahy, dveře, to vůbec neexistuje. Teď mám 2003 a je to to samý. Nikde nic nerezaví ač stojí výhradně venku. To co hnije jsou vždycky bořený kusy. Pokud je O1 nebouraná, tak vydrží 20 let.
To je 14230 km za mesic a 475km denne vcetne sobot a nedeli, vikendu, Vanoc atd.
pri prumerne rychlosti 100km/h (coz je jedine dalnice) je to skoro 5 hodin jizdy kazdy jediny den.
Musel jsem si to spocitat. Klidne tomu budu i verit, sam znam lidi co delaji 100k+ za rok, ale 175k rocne je v osobaku masakr.
obvzlaste znat to bude u dnesnich maloobjemovych turbo benzinu...malobjemovych z duvodu low-end materialu..takze spatne najetych deset tisic kilometru muze proto turbo dostat i k polovine jeho celkove zivostnosti ..kord kdyz je vuz vybaven start stopem, ktery je porad v behu.:-(
To je nejvetsi rizikovy prvek techto dnesnich vozu..
Pridaj. ;-) Jednak záťaž, ktoré predvádzačka znáša, je neporovnateľná s tým, ako jazdíš sám s vlastným novým autom. A hlavne štýl, akým jazdíš s autom v zábehu, je kľúčový a v zábehu je auto najcitlivejšie (mechanické diely si potrebujú sadnúť, prispôsobiť sa navzájom). V predvádzačke Ti nik nebude riešiť nielenže veci ako zohriatie motora či chladenie turba (teda základné, stále platné pravidlá bez ohľadu na počet km), hlavne taká predvádzačka nespozná zábeh; nikto totiž pri cudzom aute, ktoré skúša prvý a posledný krát v živote nebude riešiť, že auto má úplne surový motor a teda by mal jazdiť hlavne dlhšie trasy, točiť do 2/3 otáčok, žiadny plný plyn a pod. Zlý zábeh je oveľa horší a devastačnejší, ako necitlivé jazdenie s autom, ktoré má 50000 km.
1,6 "mice" nova Audi...hmm - to mi vychadza na nejaku slusnu A6 ;-)
Aky tam mas motor ? Lebo mozem ti potvrdit, ze kamaratova A6 r.v. 97 ( ale este typ C4 !!! ) s motorom 2,8 30V quattro ma uz za sebou tiez cca 650 tkm, z toho poslednych cca 200k na LPG ! a vsetko hra ako ma ;-):yes:
Je pravda, ze novsie - gen. C5 - mali nejake tie "muchy" a s niektorymi motormi to fakt nebolo med lyzat... ;-\
Ale inac gratulacia, a nech sluzi aj dalej ;-)
Na druhou stranu myslím, že za nějaké ty 2tkm se to auto vyloženě nezničí... jen prostě to bude odpovídat nájezdu třeba 5-10tkm v rukou někoho, kdo se o to bude starat vzorně.
no vidis, aspon zbydou ty poradny jetiny na nas ostatni :-!
mimochodem zajimalo by me co noveho si koupis za 50-60k (cca cena me olitane Audiny, pred 16 lety stala cca 1.6mega tehdejsich korun) , pritom nevybavou, nekvalitou interieru, nepohodlim a nevykonem zrovna netrpi, obdobne vybavenou alespon octavku pod 450 jako novou nekoupis :-) a docela verim ze ty low cost NOVÉ jak zminujes, ta ma Audina jeste prezije, a to ma jiz zasebou prez 650tisc km >:D
tuhle škodo"F"ku nabalzámovat, sundat sv. Václava na Václaváku, na žulový piedestal vybudovat skleněnou garáž, uložit ji tam, a budeme se na ni chodit dívat jako rusáci na Lenina. >:D:-!
Auto, ktoré predajcovi slúži ako Predvádzačka je to najhoršie, čo sa môže kúpiť. Každý z nás bol na nejakej predvádzacej jazde a vie, ako sa s takými autami jazdí. Ja nie som prasa a aj predvádzačku chcem najskôr zahriať, ale to nejaký ten kilometer trvá a nemám ilúzie, že bežne sú klienti ochotní čakať polovicu samotnej jazdy na to, kým sa motor zahreje a dajú mu plný. Nehovoriac o vytáčaní surového motora do maxima, nedochladení turba po ostrej jazde a pod (úplný extrém sú hotheče a športové autá). Ak si toto zopakuje stovka ľudí, je jasné, že takáto na prvý pohľad nová predvádzačka s 3000 km bude dosť riziková kúpa, zvlášť pri dnešných komplikovaných a citlivých priamovstrekových turbomotorov.
Samozrejme niečo iné je auto, na ktorom jazdí len jeden predajca, alebo auto, ktoré je kúpené na salón a rezervuje sa pre konkrétneho zákazníka. Väčšina predvádzačiek ale má za sebou drsný život.
Jistě, na firemní Oct II 1,9TDI (12/2006 - 498.000km) je původní nerez, Fab I 1,4 TDI (5/2006 - 380.000km) je také původní.
Mimochodem obě auta jezdí s původním turbem, vstřiky, spojkou.
v Brne jezdi firemni taxi - Auto Frana a ten teda pouziva Superby ale meni po 2 letech a ty maji v prumeru 580tis km. taky namet na takovou dokladnou kontrolu
Myslíte, že je lepší jezdit do značkového servisu a tam se o vše postarají, nebo je lepší auto vzít do neznačkového?
Proč se ptám... Jezdím do značkového, naposled jsem tam byl, protože mi vržou silentbloky, brzdy jsou hlučné a chtěl jsem kompletní kontrolu podvozku. Řekly, že to je v pořádku. Nevšimli si rozbitého plastu v podběhu, na brzdy se z vysoka... a silentbloky prý prostě vržou, že prý to nemá cenu řešit. Tak proč jezdit do značkového, kde jen vymění fitry a olej, když na auto jinak kašlou?
ono taky dost lidí opomene,že když si koupí jetou prémii,tak servisní náklady jsou trochu někde jinde a podle toho potom vypadá technickej stav. Lojza bude mít 100k keš,nekoupí auto za 60 a zbytek si nechá na servis. Koupí auto za 99 a potom shání jetý pneu...v servisu shání nejlevnější alternativy dílů zralejch na výměnu atd. Bohužel tohle je realita :-(
u předváděček i prodejce nabádá ať si to zákazník pořádně vyzkouší...Předváděčky bejvají past...většinou jde o první vyrobený kusy a střídání řidičů dělá svoje. Kolega si kupoval funglovku u svýho známýho a když pokukoval po předváděčce,tak mu řekl ať si vezme radši skladovku :-)
ex šef teraz za 26 mesiacov spravil na dieslovom osobáku 370.000km a ešte aj výfuky sú krásne čisté (dpf funguje) ,automat radí perfektne. Takže niekedy sú kilometre na aute dôležitý údaj,ale nie najdôležitejší.Údržba to je to podstané.
Pokud o tom pochybuješ, vezmi magnet a jdi si to sám vyzkoušet. ;-)
Ano, modely Octavia, Yeti a Superb mají nerezové výfuky (u ostatních modelů nevím). V článku je to napsáno zcela správně, on totiž i nerez oxiduje, ba co víc, dokáže někdy i normálně reznout. ;-)
No to by mne taky zajímalo. Výfuky jim vydrží poměrně dost, ale že by byly nerezový? To si tak jistý nejsem... Ale možné to je. Ale pak se to nějak úplně neshoduje s tou oxidací co se píše v článku.
No, já bych za všechny O1 taky nedal ruku do ohně... expřítelkyně máma měla O1 1999 a když ji v roce asi 2010 zvedli v servisu na výměnu kol, tak jim z toho zvedáku spadla, jak byla prohnilá. Možná to facelift zlepšíl, o té co mluvím, tak je z roku 2004 (zase problémy se spojkou, vstřiky a jeste jiné blbosti, ale je to služebák). Na druhou stranu, ten skok v jízdě, komfortu a všem je mezi O1 a O2 propastný >:D Radši zrezlej práh, než žebřiňák ;)
Kovbojove jen delaji to, co chteji kupujici slyset. Drtiva vetsina potencioénalnich kupujicich nerozumi autum a mysli si, ze auto s 200 tKm na konte je vrak, zatimco to vedle co ma na tachometru 130, musi byt lepsi. Dokud se i tohle nezmeni, bude se podvadet dal.
jistě, spíš mluvím o minoritní společnosti nakupující auta u AAA.
Nicméně...taková dva roky stará předváděčka s najetými 50tkm, které ovšem najelo asi tak cca 1500 různých lidí dosti drsným způsobem také asi nebude to pravé.
A k těm Auto palace, nebo Auto point...také jsem zaslechl své...Kolega pracující v Porche Praha ledaccos vyprávěl. Zase tak moc bych se na jejich serioznost nespoléhal
Protikorozní etalon bejvávala jedničková, od tý doby se Škodovka snaží vyrobený auta co nejvíc fušovat. Takže tady někdo ve Škodovce přišel a řekl "Hele toho konzervačního vosku používáme na jedno auto zbytečně moc. Stáhneme množství o xy % a ušetříme za rok tolik a tolik milionů" Pak ho za to nějakej Pepík v Bolce poklepal po zádech, řekl mu jakej je to kabrňák a výsledek je, že O2 má horší korozní odolnost než O1. Možná to jde ruku v ruce s kvalitou povrchovky, která šla taky dolů. Tomu se říká pokrok. >:D
Já myslim, že nejdůležitější je to, v jaké cenové nakupuješ.
Když máš 200 tisíc a chceš auto, tak nekoupíš tříletou Audinu, ani takovou, která byla 3x přes boudu.
Když máš půl mega a přemýšlíš nad rok/dva starou Audi a třeba dejme tomu Oktávkou, už máš daleko lepší výběr ;)
Trošku Ti to splývá- jinak kupuješ auto co má do dvou let a nájezd do 50 tis, jinak kupuješ auto co má pět let a jinak ještě starší. Ty jsi tu dal naproti sobě dva extrémy low-cost vs. audi co má nalítáno 300 tis., je bouraná a prošla rukama 20ti idiotů. Vedle áček existují prodejci jako Auto-palace, Auto-point, Škoda plus, kde přece jenom ta historie auta je aspoň trochu dohledatelná.
On ti za chvíli Barik vysvětlí, že nemáš pravdu a olítaná prémie je to nejlepší od mladé rodiny s napjatým rozpočtem po důchodce na cestu po městě... jezdi s véosmičkou po Praze do Lidlu je stylové! >:D
Na tomto článku je zas a znovu vidět, že počet najetých km neznamená nic. Všechno je o údržbě. Pokud majitel šetří, auto správně neservisuje, po 150tkm je z auta šrot. A napopak...
Bohužel mentalita zákazníků autobazaru se řídí jakousi jinou logikou. "Ztracená" servisní knížka jim nevadí, hlavně, že na tacho svítí méně než 100tkm. Fakt, že v reálu je to 3x víc nikoho netrápí. Bohužel zákazník svou tupostí přímo majitele nabádá ke stočení tachometru. Ono je většinou auto jinak neprodejné.
Argument o pravidelném servisu a top stavu většinou neuspěje. Každý se nejdřív ptá, kolik to má najeto a při upřímné odpovědi, že 280tkm, ale s pravidelným servisem je zájem nulový.
Zato bouraná popelnice se sklepnutým tacho z 300 na 90 je prodaná skoro okamžitě...
Pro mě je to další důvod, proč si raději koupím low cost auto NOVÉ než olítanou Audi za stejné peníze
Tohle dám přečíst kamarádovi >:D Neříkám, že je to hrůza, ale dokonce jsem četl i dost článků, které popisují špatnou ochranu prvních let výroby 2004-2005. Prohnilé prahy nejsou bohužel nic výjmečného a chytaj se prý i dveře ( Auto na tuto část nebylo bouráno, znám ho od nova), troufnu si říct, že poslední Oktávky 1. generace jsou na tom lépe ( Jednu takovou máme v práci, jezdí celoročně, má skoro 300 tisíc a nehnije).