Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh za leden až listopad 2014: Škoda roste o 17 procent

Hyundai bohužel ztratil desetiprocentní podíl na trhu, mezi značkami není celoroční situace vyřešena ani mezi Seatem a Renaultem. Na Škodu se však všichni stále dívají z velké dálky.
Zpět na článek
8. 12. 2014 22:55
Prostě nejlíp je na tom
Dacia a hotovo :-) Vyrábí vzhledově hezký auta za velice slušný ceny a na to lidi slyší. Vidím to v okolí - dřív si lidi kupovali Dacie kvůli praktičnosti, dnes se už nebojí přiznat, že jim vyhovují i vzhledově. Prostě žádné experimenty a trapné podbízivé kravinky jako používá třeba klesající Citroen a Peugeot. Třeba Duster je za tu cenu hodně solidní SUV. Lodgy je obr za pár korun, Dokker poráží všechny v praktičnosti. Sandero v povedené verzi Stepway vidívám častěji než to klasické. Logan MCV zase trochu připomíná kombinaci Chrysleru 300C wagon a Volva :-) Ve srovnání s tím, kde byla Dacia před pár lety a dneškem je obrovský rozdíl, defakto má dnes pokrytý trh podobně dobře jako Škoda (té pořád chybí MPV a cokoliv praktického pro živnostníky). Mrzí mě, že asi nedojde na výrobu malé superlevné Dacie na lince bývalého Twinga, o čemž se původně hodně mluvilo.
8. 12. 2014 21:27
Re: Očištěno od Reexportů
Ale nepsali náhodou ze reexporty nejsou zahrnuty? Tak proč odecitat jeste jednou?
8. 12. 2014 20:13
Re: Očištěno od Reexportů
A tento fakt má znamenat,že informace nejsou korektní?Podle sebe soudím tebe?
Nebo konkurence?Nebo zastupujete konkurenci?....
Tak to vysvětlete,když něco zapčnete.To byste jako dobrý novinář mohl,ne?
Avatar - dolfi
8. 12. 2014 18:21
"Zajímavý" článek...
Shledávám opět zajímavé novinářské postupy:

1.) V titulku Škoda, na titulní fotce Dacia... :-O
2.) O Hyundai dramatická zmínka, že ztratil 10% podíl na trhu, i když jen o 0,1% ;-\

Objektivita je asi slovo, které mladá generace "novinářů" již nezná... :no:
8. 12. 2014 17:53
Re: Opet ta intepretace...
Takže za prvé, respektujte, prosím, pravidla slušného chování i na internetu. Děkuji. Za druhé: sleduji pouze meziroční výkyvy jednotlivých značek, tzn. o kolik procent/kusů zaregistrovaly méně/více než za srovnatelné období předchozího roku. Změny tržních podílů jsou většinou v řádech setin, maximálně desetin procenta a představují nedůležitý údaj. Pokud trh rostl a nějaká značka zaregistrovala méně než loni, nemůže její tržní podíl jaksi lézt vzhůru. to prostě nejde. Pokud trh roste, zvyšuje se tržní podíl pouze těch výrobců, kteří zaznamenali větší skoky než trh samotný, jak uvádí Emel s Chemlonem. Pokud trh klesá, podíl zvyšují ti všichni výrobci, kteří jsou nad jeho minusovými čísly - včetně těch kladných.
8. 12. 2014 17:42
Re: Očištěno od Reexportů
Jen podotýkám, že Médea Research zastupuje ohledně public relations mimo jiné i českého importéra Hyundai a nošovickou automobilku...
8. 12. 2014 13:28
Re: Opet ta intepretace...
Suché konstatovaní jistých, přesných fakt, která se dají vyložit více způsoby,psáno tak jak to prostě vyšlo.Bez reexportů, takže konstatovaní jak náš trh rostl, je nepřesné.Přesnější by bylo kolik se prodalo aut v daných měsících....s tím že nikdo nesleduje vývoz do 90 dnů.Kdo ví proč se zde nepiše či neudávájí čísla mínus reexporty.Nevím, spekulovat nebudu.Prostě asi bussines....
8. 12. 2014 13:08
Re: Očištěno od Reexportů
zdroj je vyber mi auto....a + agentura Médea Research,.
Avatar - Katikakus
8. 12. 2014 12:27
Re: Opet ta intepretace...
Nic z toho nezpochybnuji, vadi mi ton, jakym je clanek napsany.
Avatar - Emel
8. 12. 2014 12:12
Re: Opet ta intepretace...
Jasně, rostl trh... a Škoda s ním. Interpretovat to můžeš různě, z mého pohledu je udržení tržního podílu 30% úspěch.

Očividně je s čísly spokojená i Škodovka, jinak by zřejmě nepřistoupila k "zjednodušení ceníku".

Jen tak pro ilustraci... jen přírůstek by sám o sobě stačil na 6. místo ;-)
Avatar - Katikakus
8. 12. 2014 12:11
Re: Opet ta intepretace...
Ja mluvim o tom, jak ten clanek vyzniva. U jinych znacek, ktere realne rostly i v trznim podilu mluvis o ztrate procent a poklesu. U Skodovky vypichujes rust, i kdyz rostla jenom v poctu prodanych kusu, podilem ne.
Avatar - Emel
8. 12. 2014 12:02
Re: Očištěno od Reexportů
Hezký, můžu se zeptat na zdroj?

Takhle jsou odstupy 1-2-3-4 dost brutální... SEAT kamsi zmizel...
8. 12. 2014 11:42
Očištěno od Reexportů
čísla mínus reexporty1-11/2014:

1. Škoda 46 293

2. Hyundai 17 263

3. Volkswagen 13 382

4. Dacia 7235

5. Ford 6862

6. Opel 6097

7. Peugeot 5970

8. Kia 5708

9. Renault 4993

10. Citroën 4607
8. 12. 2014 11:16
Re: Opet ta intepretace...
Přesně tak zrovna jsem chtěl reagovat ve stejném duchu. Trh rostl o 16,9%, Škoda taky - to znamená, že škoda drží stále stejný tržní podíl a nikam nerostla. To trh v ČR rostl, nikoli Škoda. Všichni co mají růst nad 16,9% tak reálně rostli. Fandím Dacii s Dustrem, je to opravdu povedené auto měl jsem možnost ho řídt cca 6000 km z většiny v terénu a byl jsem velice překvapen.
8. 12. 2014 11:15
Re: Opet ta intepretace...
Tržní podíl Škodovky se ve srovnání s loňským rokem snížil o 0,04 %. To není ani úroveň statistické chyby, promiňte. Takto malými rozdíly jsem se ve svých článcích nikdy nezabýval, nejsou totiž na rozdíl od navýšení celkového počtu registrací vůbec důležité.
Avatar - Katikakus
8. 12. 2014 09:57
Opet ta intepretace...
Alesi, koukam, ze od minula, kdy jsem na to upozornoval, se nic nezlepsilo. Faktem je, ze v prvni petce proti lonsku ziskali trzni podil vsichni krom prave Skodovky. Clanek ale vyzniva uplne jinak.
Pokud trh roste o 16,9 procenta, tak vsichni, kkdo rostli vic, zvysili svuj trzni podil, zatimco vsichni, kdo rostli min, ho ztratili.