Novinky
Chemlon
7
Přesně tak zrovna jsem chtěl reagovat ve stejném duchu. Trh rostl o 16,9%, Škoda taky - to znamená, že škoda drží stále stejný tržní podíl a nikam nerostla. To trh v ČR rostl, nikoli Škoda. Všichni co mají růst nad 16,9% tak reálně rostli. Fandím Dacii s Dustrem, je to opravdu povedené auto měl jsem možnost ho řídt cca 6000 km z většiny v terénu a byl jsem velice překvapen.
Přejít do diskuze
Alesi, koukam, ze od minula, kdy jsem na to upozornoval, se nic nezlepsilo. Faktem je, ze v prvni petce proti lonsku ziskali trzni podil vsichni krom prave Skodovky. Clanek ale vyzniva uplne jinak.
Pokud trh roste o 16,9 procenta, tak vsichni, kkdo rostli vic, zvysili svuj trzni podil, zatimco vsichni, kdo rostli min, ho ztratili.
Pokud trh roste o 16,9 procenta, tak vsichni, kkdo rostli vic, zvysili svuj trzni podil, zatimco vsichni, kdo rostli min, ho ztratili.
čísla mínus ree😜orty1-11/2014😒br />
1. Škoda 46 293
2. Hyundai 17 263
3. Volkswagen 13 382
4. Dacia 7235
5. Ford 6862
6. Opel 6097
7. Peugeot 5970
8. Kia 5708
9. Renault 4993
10. Citroën 4607
1. Škoda 46 293
2. Hyundai 17 263
3. Volkswagen 13 382
4. Dacia 7235
5. Ford 6862
6. Opel 6097
7. Peugeot 5970
8. Kia 5708
9. Renault 4993
10. Citroën 4607
Ja mluvim o tom, jak ten clanek vyzniva. U jinych znacek, ktere realne rostly i v trznim podilu mluvis o ztrate procent a poklesu. U Skodovky vypichujes rust, i kdyz rostla jenom v poctu prodanych kusu, podilem ne.
A tento fakt má znamenat,že informace nejsou korektní?Podle sebe soudím tebe?
Nebo konkurence?Nebo zastupujete konkurenci?....
Tak to vysvětlete,když něco zapčnete.To byste jako dobrý novinář mohl,ne?
Nebo konkurence?Nebo zastupujete konkurenci?....
Tak to vysvětlete,když něco zapčnete.To byste jako dobrý novinář mohl,ne?
Shledávám opět zajímavé novinářské postupy😒br />
1.) V titulku Škoda, na titulní fotce Dacia... 😲
2.) O Hyundai dramatická zmínka, že ztratil 10% podíl na trhu, i když jen o 0,1% ;-\
Objektivita je asi slovo, které mladá generace "novinářů" již nezná... :no:
1.) V titulku Škoda, na titulní fotce Dacia... 😲
2.) O Hyundai dramatická zmínka, že ztratil 10% podíl na trhu, i když jen o 0,1% ;-\
Objektivita je asi slovo, které mladá generace "novinářů" již nezná... :no:
Suché konstatovaní jistých, přesných fakt, která se dají vyložit více způsoby,psáno tak jak to prostě vyšlo.Bez ree😜ortů, takže konstatovaní jak náš trh rostl, je nepřesné.Přesnější by bylo kolik se prodalo aut v daných měsících....s tím že nikdo nesleduje vývoz do 90 dnů.Kdo ví proč se zde nepiše či neudávájí čísla mínus ree😜orty.Nevím, spekulovat nebudu.Prostě asi bussines....
Jasně, rostl trh... a Škoda s ním. Interpretovat to můžeš různě, z mého pohledu je udržení tržního podílu 30% úspěch.
Očividně je s čísly spokojená i Škodovka, jinak by zřejmě nepřistoupila k "zjednodušení ceníku".
Jen tak pro ilustraci... jen přírůstek by sám o sobě stačil na 6. místo 😉
Očividně je s čísly spokojená i Škodovka, jinak by zřejmě nepřistoupila k "zjednodušení ceníku".
Jen tak pro ilustraci... jen přírůstek by sám o sobě stačil na 6. místo 😉
Tržní podíl Škodovky se ve srovnání s loňským rokem snížil o 0,04 %. To není ani úroveň statistické chyby, promiňte. Takto malými rozdíly jsem se ve svých článcích nikdy nezabýval, nejsou totiž na rozdíl od navýšení celkového počtu registrací vůbec důležité.
Dacia a hotovo 😄 Vyrábí vzhledově hezký auta za velice slušný ceny a na to lidi slyší. Vidím to v okolí - dřív si lidi kupovali Dacie kvůli praktičnosti, dnes se už nebojí přiznat, že jim vyhovují i vzhledově. Prostě žádné e😜erimenty a trapné podbízivé kravinky jako používá třeba klesající Citroen a Peugeot. Třeba Duster je za tu cenu hodně solidní SUV. Lodgy je obr za pár korun, Dokker poráží všechny v praktičnosti. Sandero v povedené verzi Stepway vidívám častěji než to klasické. Logan MCV zase trochu připomíná kombinaci Chrysleru 300C wagon a Volva 😄 Ve srovnání s tím, kde byla Dacia před pár lety a dneškem je obrovský rozdíl, defakto má dnes pokrytý trh podobně dobře jako Škoda (té pořád chybí MPV a cokoliv praktického pro živnostníky). Mrzí mě, že asi nedojde na výrobu malé superlevné Dacie na lince bývalého Twinga, o čemž se původně hodně mluvilo.
Hezký, můžu se zeptat na zdroj?
Takhle jsou odstupy 1-2-3-4 dost brutální... SEAT kamsi zmizel...
Takhle jsou odstupy 1-2-3-4 dost brutální... SEAT kamsi zmizel...
Takže za prvé, respektujte, prosím, pravidla slušného chování i na internetu. Děkuji. Za druhé: sleduji pouze meziroční výkyvy jednotlivých značek, tzn. o kolik procent/kusů zaregistrovaly méně/více než za srovnatelné období předchozího roku. Změny tržních podílů jsou většinou v řádech setin, maximálně desetin procenta a představují nedůležitý údaj. Pokud trh rostl a nějaká značka zaregistrovala méně než loni, nemůže její tržní podíl jaksi lézt vzhůru. to prostě nejde. Pokud trh roste, zvyšuje se tržní podíl pouze těch výrobců, kteří zaznamenali větší skoky než trh samotný, jak uvádí Emel s Chemlonem. Pokud trh klesá, podíl zvyšují ti všichni výrobci, kteří jsou nad jeho minusovými čísly - včetně těch kladných.