nemam toho moc najazdene (cca. 300 000km) z toho v UK mozno 20 000km. z mojej skusenosti mozem napisat, ze Anglican za volantom je gentleman. Nikde inde som sa nestretol s tak pokojnymi a ohladuplnymi vodicmi. Kazdy koho poznam mi to potvrdil. Na druhej strane s vacsimi kretenmi ako v Bulharsku som sa este nikde nestretol (cca 10 000km).
Souhlas, v Anglii mám teda najeto jen pár tisíc, ale nic takovýho jsem nepozoroval, naopak jsem si vždycky liboval, jak se tam jezdí v klidu. Nejezdil jsem teda v úplnym centru Londýna, ale nemyslim si, že by to tam bylo nějak radikálně horší než jinde. Pokud někdo napíše, že v Anglii vládne větší agresivita než v Polsku, fakt to je hodně divný:)
No kdyby za mnou někdo jel a zablikal, tak bych to opravdu nepochopil tak, že mám zaponout dalkáče, ale že mám uhnout a že je ten týpek za mnou nervní... Takhle přesně vznikají ty dojmyo největších pirátech v Audinách >:D Tys to vlastně myslel dobře, že? >:-[] Až mě bude někdo vyblikávat na dálnici když budu přejíždět kamiony, tak taky zapnu dalkáče >:D
Jinam mlhovky jsou opravdu k nas... řeším to tak, že když ten za mnou jede s mlhovkama, taky zanu zadní mlhovky a když má předemnou zadní, zapnu si přední. Větší polovina to pochopí, když ne, tak s nimi ještě zablikám a to pochopí i ti méně chápaví a když nepomůže ani to, tak ho předjedu nebo jej pustím před sebe ,což je v mlze výhoda, ať probíjí cestu on, když se lepí...
A v tom je problém těch Passatistů a podobných. Nadřazování svého auta nad jinými jen proto, že je menší. Nevidím důvod proč by měla být i20 nebezpečnější při legálních rychlostech.
Taky mam z Britanie podobnou zkusenost, a to i kdyz jsem je na zacatku musel rozcilovat svou tendenci jezdit po prave strane silnice >:D
V Belgii jezdi lidi hrozne, ale spis bych to nazval neumetelstvim, urcite ne agresivni jizdou. Francouzi podle mych zkusenosti jezdi dost drsne, ale docela zkusene. Nejde o nejake naschvaly, ale o zpusob jezdeni. Mezi Nemci potkavam jak nejvyjezdenejsi a snad nejlepsi ridice, ale i hovada se najdou. Nic, co by je melo posunout obecne mezi ty nejagresivnejsi. Lucembursko, kde ziju, nehodnotim :-) V pracovni dny sem prijede skoro tolik cizincu, jako je mistnich obyvatel, kdo je pak Lucemburcan? Stejne i jenom podle obcanstvi je (nas) 40% obyvatel prislusniky jineho statu, kolik jeste navic jich je tech naturalizovanych >:D
A kdyz jsme u toho zobecnovani, tak s nejvetsimi pany vsehomira a vychovateli se bohuzel setkavam pravidelne na svych dovolenych v CR a SR. Sam taky nejsem nejklidnejsi, ale na silnici sklapnu, neprovokuju a ani nereaguju na hovada. Do provozu zadna agresivita nepatri, je to prilis nebezpecny "luxus". Z dopravniho prostredku se muze stat zbran behem okamziku.
Hodne bude zalezet na tom, co si kdo predstavi pod pojmem agresivni chovani. Nekomu nektere projevy vyse zmineneho vadit nemusi, dokonce je treba i prehlizi, jineho zase muze drobne zavahani poznamenat na cely zivot a jeste vnoucatum bude vypravet ze potkal pirata, co nedal blinkr.
A jel jsi ještě někam jinam krom Maďarska a Slovinska? Jestli jsi nikde jinde autem nebyl, tak se není co divit, že máš tak dobré zkušenosti >:-[]
"Nejlepší zkušenosti mám s pivem Radegast, žádné jiné jsem nikdy nepil a není to zapotřebí" >:D
Já tedy musím říct, že předsudky neplatí a moc dobře se mi letos jelo i v Bosně a Hercegovině, což jsem nečekal a vyloženě špatně se mi nejelo nikde. Možná by jen češi mohli dodržovat bezpečnou vzdálenost stejně dobře jako třeba rakušáci.
Do studie se zapojily (pouhé) tři tisícovky šoférů (pouze) služebních aut z (pouhých) dvaceti zemí světa.
Pokud někdo z tohoto vzorku dělá hned "celosvětový" žebříček není to úplně normální.
Na světě je přes 7 miliard lidí a přes 240 států.
pomluvy že jsem agresivní, tomu rozbiju hubu >:D
Mě dokážou vytočit hlavně "řidiči bez řidičáku" - takoví, co absolutně neznají předpisy. Chovají se naprosto nepředvídatelně a tím tvoří ty nejhorší situace. Třeba když mi má dát ženská přednost zprava, málem se srazíme, potom ji protroubím a ona vůbec nechápe co udělala špatně. Nebo zase stojí na hlavní a dává přednost autu z vedlejší. Nikdo neví jak se zachovat, jestli si to rozmyslí, rozjede se, zůstane stát... Dobří jsou i chytráci, kterým odmontovali páčku blinkrů - ať odbočují kamkoliv nebo vyjíždí třeba z kruháče, prostě nebliknou. To je nejvíc nebezpečný, pokud takovej retard odbočuje vlevo. Plno řidičů má taky tendenci jezdit zatáčky částečně protisměrem ať do nich vidí nebo ne. S le***m má zase špatnou zkušenost brácha - borec se mu nalepil snad půl metru za auto, nepomohlo ani lehký přišlápnutí brzdy a předjet se mu nechtělo. Potom v silnici díra jak prase, brácha přibrzdil a borec samozřejmě narazil. A stejně samozřejmě ujel.
pocházejí ze všech společenských tříd,ale nejdebilněji podle mě jezdí majitelé tuzingových speciálů,kteří se zřejmě domnívají,že ostatní řidiči jsou jen odpad,který překáží jejich "sportovním" vozům.
Nebyl by zdroj? Co je agentura TNS? Jaká byla metodika sběru dat? Řidiči služebních vozů se zapojili do ankety, tj. oni hlasovali o řidičích v jiných zemích, nebo byli sami předmětem zkoumání agentury???? Jinými slovy, zmatečný text, nulová informace.
O českých řidičích se tu přít nechci, jakkoliv nemám zdaleka tak negativní mínění o dění na našich cestách ve srovnání se zbytkem Evropy, co je ale super nonsens, to je druhé místo Francouzů. V Británii se jako řidič nepohybuju, ale Francii mám v posledních letech autem projetu křížem krážem, a poslední, s čím je možné se na francouzských silnicích setkat je agresivita. Žebříček řidičů podle míry agresivity, ve kterém se francouzští řidiči umístí na druhém a třeba zmínění polští na osmnáctém je naprostý nesmysl! :-!
s mlhovkama absolutní souhlas...ale jsem jeden z těch,kterej dálkový používá jen chvíli a jezdím radši na potkávačky...kvůli chlupatejm rohatejm zvířátkům >:D
Rakusania sice chrapu v strednom pruhu, to je pravda. Ale za ~14 rokov som tam nezazil zeby ma niekto vybrzdoval, pridaval ked ho zacnem predbiehat, alebo nepustil preradit do pruhu ked dam smerovku.
Co by som skor rakusanom vytkol je fenomen "Geisterfahrer". To snad ani nebol den, zeby som siel autom a nepocul z radia zas o dakom hnupovi, ktori ide po dialnici protismerom. Skutocne nechapem, ako sa to da, pri tom znaceni ktore tu maju. Raz som na takeho hnupa nadabil na A2 a to ti poviem ze to bol zazitok po ktorom sa mi ruky triasli...
Protože Italové jsou sice temperamentní ale umí jezdit, jsou tolerantní, taky to je tím, že na rozdíl od Čech tam byla auta rozšířená už v 50. letech. U nás ještě před 30 měla menšina, po revoluci taky všichni tak ze sebe dělají macho... Ale asi se to pomalu zlepšuje
Nechcem sa nikoho dotknut ale ja som myslel ze my budeme prví (teda slováci). Ja ked vidim HC alebo SC na znacke tak davam omhoho vacsi pozor ako inokedy. Cez leto som bol v Cechach a nemal som problem, teda okrem divokejsej Prahy... Mne sa najlepsie jazdí v Rakusku a Madarsku. Tam proste vladne pokoj a klud na cestach
U nás mi vadí zapnuté zadní mlhovky večer/v noci, přitom přes den (když je mlha) je naopak zapne minimum řidičů. A pak jízda v noci na neosvětlené silnici, v protisměru nikdo a přede mnou pomalu jedoucí řidič, samozřejmě pouze s tlumenými světly. Chtěl bych ho bezpečně předjet, ale vidím jen kousek před jeho auto, Když na něj bliknu, ať rozsvítí dálkové, tak nereaguje, ale když ho potom po nějaké době konečně předjedu, pustí mi odvetně dálkové do zpětných zrcátek. 9 z 10 řidičů jezdí s tlumenými světly tam, kde by měli mít světla dálková. 8-s
ved prave preto ze dodrzujes predpisy tak si u nas za "blazna" .... inde je uplne normalne ze kde je 50tka ides 50 a nikto na teba netlaci ( v madarsku alebo slovinsku je radost jazdit )... len u nas v bananistane sa na teba kazdy lepi blika trubi dobre ze by ta najradsej nepreskocil..... hrozne ako tu zijeme ( skoro kazdy si tu potrebuje nieco na ceste dokazovat a kompenzovat ) .... tu je kazdy zavodnik pretekar.... len bohuzial potom mame aj najviac smrtelnych nehod na prepocet obyvatelov v celej europe.... skoda debat... sme 100 rokov za opicami ... a potom ze preco k nam chodi stale malo turistov aj napriek krasnej prirode... ja sa im ani necudujem, riskovat zivot na nasich cestach .... to im za to nestoji tu chodit
Jezdili jsme na Aljašce, na východním pobřeží a teď na podzim západní pobřeží, města, nár. parky a Hawaii.
Dodnes nechápu, jaká pohodová jízda to díky okolním řidičům vždy byla. Když se navigace nemohla rozhodnout o kolik pruhů přejet a kde máme sjet, tak se nikdy nestalo, že by na mě nebo přítelkyni někdo troubil, blikal a už vůbec ne, že by něco ukazoval. A to byl kolikrát za plného provozu v 6 pruzích jedním směrem docela šrumec.
Po návratu do Prahy a cestě po D1 okamžitě spadnem do reality. Netvrdím, že je to tam všude skvělý, ale za cca 30tis mil. no problem.
Češi se umístili v první trojce podle očekávání. Jak řídí Francouzi, nevím, ale Británii bych zde rozhodně nečekal a ani s tím nesouhlasím. Angličané řídí úplně jinak než Češi, a ani při jízdě po přeplněných Londýnských cestách člověk nenarazí na mnoho "*" za volantem. Rozhodně je to daleko nižší procento, než třeba v Praze, vzhledem k počtu těch normálních... V ČR mi to mnohdy připadá jako jedno prase na každých 10 aut. Kdyby tam byla místo VB Itálie, asi by se s tím souhlasit dalo.
Jasně, ale přepnout světla v momentě, kdy tě někdo předjede, by měl snad každý normální řidič zvládnout. Připadá mi, že v těchto ohledech je to s řidiči čím dál horší...
Ja keby som mal zoradit moje skusenosti (od najhorsich) za krajiny ktorymi pravidelne jazdim, tak "vedie" Polsko (s velkym naskokom najvacsi hnupovia za volantom, a to v kazdej krajine kde ich clovek stretne), za nimi bohuzial Slovaci (zaujimave, ze iba na Slovensku, ked prejdu hranice do Rakuska, jazdia ako keby ich vymenil!), potom Cesi, Madari, a Rakusania...
Slovaci asi v tom rebricku nie su preto, lebo to by koli nam museli urobit logaritmicku stupnicu. A este stale by sme "viedli" s velkym naskokom...
Já letos v září jel trasu Dubrovník - Medjugorje - Mostar - Jajce - Bugojno - Plitvice. [odkaz]
Dojmy mám z toho takové, že sice na některých vedlejších silnicích slabší asfalt, ale evidentně se tam stavělo, hlavní tahy velmi dobré. Mimo obec mají 80 a všichni se ji drží, když jsem jel 84, tak jsem všechny předjížděl, žádná nepříjemná situace se nestala, naopak pohodička. No a samozřejmě tahle země je hodně zvláštní a zároeň i z auta krásná a různorodá.
Rumunsko, Bulharsko, Řecko a nazpět přes Srbsko a Makedonii zvažuju na příští rok. Nebo možná Norsko, ale když tam řádí ten Barvenernet, tak mám docela strach 8-s
Má reakce na onoho pána, myšleno tím toppera vyplývá z toho, že on sám tady jinde uvádí, že nejdále byl autem ve Slovinsku a Maďarsku, takže jeho posuzování, že jsou Maďaři nejlepší je hodně omezené. Maďarsko jsem taky mnohokrát jel, však jejich termály mám hodně rád a Budapešť je krásné město, i ten Balaton jsem zvládl. Spíše mi vadily místy horší silnice, často s vyjetými kolejemi a maďaři mi přišli za volantem tak nějak normální... pravda, parta mladíků v tařičkém Swiftu mě tam naháněla a asi se chtěla zabít, ale tyhel skupinky sebevražedných adrenalinem nabitých adolescentů jsou asi všude.
Pokud bys to pochopil tak, že máš zapnout dálkové a k tomu mi navíc uhnout, bylo by to perfektní, ale mě šlo spíš o to, že lidi běžně (9 z 10) jezdí na zcela neosvětlené prázdné (nikdo v protisměru) cestě bez použití dálkových světel, což považuji samo o sobě za velmi nebezpečné. Na kolik metrů pak vidí třeba srnu, myslím tlumená vs dálková světla? Na co ty dálkové mají, na ozdobu?
K těm mlhovkám, ty přední mi zdaleka tolik nevadí. Tvoje taktika, zapnout si taky mlhovky, mi nepřijde moc promyšlená. Borec si řekne, hmm taky si zapnul mlhovky, jako já, takže to mám určitě správně. >:D >:-[]
Přesně tak, v USA mají pár odlišných pravidel a zvyklostí (např. na dálnici se může předjiždět zprava i zleva), ale když se zvládnou je velmi příjemné ježdění. NewYork nebo LosAngeles jsou pro našince složité (třeba výjezdy z 10 proudých dálnic na pravé i levé straně) ale řidiči jsou velmi disciplinovaní a kromě mírného překračování maximální povolené rychlosti (v některých státech na dálnici je maximálka 60mil/hod tj. 96km/h) žádné přestupky nedělají a nejspíš ani neví co jsou to prasárny v našem slova smyslu :-). Je to taky tím, že policie a soudy se tam chovají k přestupníkům o hodně drsněji než v Evropě. Ve vězení jste natošup.
typický arogantní řidič v čr neznává žádná pravidla, jen ta svá vlastní ... a hrdě tomu říkají "přemýšlení" a ostatním "ovce". Nejsem toho názoru, že je nutné do puntíku dodržet každé pravidlo, sám mám těch přestupků každý rok tucty, ale v rámci rozumnosti a ohleduplnosti. Skupina, kterou mám na mysli, bere vše podle vlastního rozumu ... ale nenechávají si rezervu pro náhodu, sice jim to většinou vyjde, ale kdyby se stalo něco nečekaného, situaci nemohou zvládnout ... nebo jejich nečekaný manévr nezvládne někdo jiný.
Zdravim, kolego! Tiez nechapem, co robi Luxembursko na poprednych miestach. Luxemburcanom sa asi mysli clovek v aute s lux. cislom, ale ako pises, je 40% pravdepodobnost, ze ide o cudzinca.
Jazdi sa tu vseobecne celkom ukaznene. Napriek tomu, ze policajta na ceste takmer nevidno, ak nie je prave vyhlasena plosna kontrola. Este som nezazil, aby niekto letel po dialnici viac ako 140 (kto chce preverat svoje kone pod kapotou, ma moznost odskocit si na autobahn do Nemecka). Vodici su k sebe vo vseobecnosti ohladuplni a ked stoji clovek na vedlajsej ceste, bez problemu ho niekto z hlavnej pusti pred seba. Vybrzdovanie, lepenie sa na naraznik, predbiehanie na zakaznych a neprehladnych miestach a podobne speciality som tu este nezazil.
Na druhej strane, ked pridem po dlhsej domov na Slovensko, zazivam na cestach kulturny sok.
Za celé tie dlhé roky, čo jazdím po Európe stačí popísať napr. cestu z vianočných trhov v Mníchove domov do Bratislavy.... Cestou tam je v Rakúsku veľmi typický ten kúsok A4 do Viedne (po A6, A4 do Viedne), domáci Niki Laudovia z Mödlingu a okolia majú zaužívaných 105-110km/h v ľavom pruhu, bez ohľadu na to, čo sa deje za nimi. Nie vždy, ale nepríjemne často sa táto situácia opakuje... Za Viedňou, či už na Graz alebo Linz je to bez tejto typickej črty. No a k výskytu krajanov? Cestou domov z Mníchova, pri Salzburgu je pomerne dlhy usek na diaľnici, kde je 100km/h. Idem podľa navi cca. 108km/h (tacho vyše 110km/h), kto ma vyblikáva? Samozrejme, Slováčisko ako repa, trojkový bavorák z AAA (aká symbolika), model z roku Pána... Čo na tom, že prší, je mierny opar a ešte ako-tak rozumné maximum je okolo 120km/h kvôli rozostupom a viditeľnosti. Nevadí, ja mám trojkový bavor, všetci nabok. Vidlák poctivo vyblikal každé auto v pruhu, skvelá reklama. O hodinu ďalej rovnaký scenár, akurát ho vystriedal Ostravák, ako inak, octa "f kombajnu, na hlínách, f plný palbě..." Takisto mu diaľkové fungovali veľmi dobre, blikal častejšie ako hasičský maják. Nemusím pripomenúť, že za celú trasu nebol so žiadnym iným "štátom" problém, či už Taliani, ktorý asi prišli na A8 prevetrať svoje Alfy - vždy keď niekoho dobehli, VČAS spomalili, netlačili sa a dali mu čas na zaradenie... detto nemecki teenageri na svojich S-kovych Audinach a mnoho ďalších vratane jedného Gallarda. Holt, našinca spoznáš hneď.
Jo Bulharsko - dodržovat předpisy je přeci tak ponižující, a občas je třeba dát najevo svou ryzí statečnost jízdou v protisměru, nejlépe do co nejméně přehledné zatáčky. Když mám Cayenne nebo X6 tak jsem král a musím o tom všechny neustále přesvědčovat a běda kdyby mě někdo předjel .... Když nemám Cayenne, tak se přeci od toho zazobance nenechám předjet, to bych ztratil tvář ... V EU Bulharsko nepochybně vede v nebezpečnosti na silnicích. Byl jsem tam asi před měsícem ....
Asi tak, jazdim par krat do roka do hradca kralove ale v CZ je to uplny klud. Vsetci dodrzuju rychlost a jazdia pomerne zodpovedne a v podstate ma nik neobieha a to idem rozj..banou dodavkou co ledva ide. Tak isto u vas neviddno ziadny policajtov. Kua to minule prekrocim hranice a prisaham hned za hranicami v dedine radar, na kopci hladka a vazenie - samozrejme na firemnej dodavke som zabudol ze neni stk tak hned pokuta, po par km hliadka, pred martinom dalsia a v meste meraju a merali dokonca u mna v dedine! Toto neni n ormalne dpč v cechach 700 km nic atu vsetko na 100 km useku
Ve Francii, kromě center velkých měst se jezdí velmi dobře. Ve Francii totiž vládne taková represe, že když je na dálnici maximální rychlost 120 km/h ta málokdo jede více než 110 km/h. A důsledně se dodržují pravidla na kruhových objezdech - což dělá mnohým českým řidičům velký problém. Itálie - hodně závisí v jaké oblasti člověk řídí, na severu se to příliš neliší od Německa, na jihu to je záležitost mentality, ale není v tom taková arogance a agresivita jako u nás. Italové prostě mají rychlejší reflexy a jezdí hodně natěsno. Jinak celá tahle statistika je hodně divná, protože tam je třeba Indie. To je totální úlet, tam se dějí věci o kterých se ani Rusům nezdá... Jinak souhlas s tím že u nás se jezdí arogantně a agresivně (a tendence se lepší, řekl bych), ale ne až tak nebezpečně jako v Rusku, Bulharsku, Srbsku, Turecku a v Polsku. Vizitkou svých států jsou kamiony. Ty polské stojí za to ...Nejlépe se řídí ve Francii, Švýcarsku (jedině ve městech a vesnicích je nutno dávat pozor na chodce, kteří si dost agresivně vynucují přednost před auty) a hlavně na severu Evropy. Ve studii je zmíněno USA, ale tam je to z 99% naprosto v pohodě (problémy jsou v problémových oblastech, třeba část Bronxu, Miami, St.Orleans, Ferguson).
Já teda jel loni napříč až k moři, tam jsem několik dní jezdil, pak zase zptáky přes Poznaň a Toruň, letos jsem byl ve Wroclawi a teda nějaký rozdíl v kouřivosti jsem nepozoroval. Jezdí se tam možn krapet rychleji mimo obce, ale oni tam mají jen rovinky bez zatáček, to se to pak lítá... ale jinak jsem nějak netrpěl :-)
Pravda, u nás jsou přecejen trochu rychlejší, obzvlášť v neděli a v pátek večer, to je jich plno a jedou docela rychle, přecejen vracejí se z práce z Rakouska. Mám ale pocit že s přibývajím počtem dálnic v Polsku se celkově uklidňují, že už to není takový ten efekt "Autostrada, dej gazu ile idzie" >:D
Za svůj život jsem toho najezdil po Evropě i mimo Evropu docela dost a tak rozhodně nesouhlasím s tím, že Britové by byli agresivní řidiči. Snad ještě tak londýnští taxikáři, jinak tam ale i v době dopravní špičky doprava plyne velmi poklidně a neagresívně. Typickým projevem britského řidiče je ohleduplnost. Dá se naopak souhlasit s tím, že špatné je to ve Francii, tamní řidiči jsou praštění, vymáhají si přednost v jízdě a podrážděné gestikulace jsou na denním pořádku. Němci mají stádní chování, buď všichni jedou neadekvátně pomalu a nepředjedou se, nebo naopak jedou příliš rychle (například v zúžení na dálnici) až je to nad síly některých řidičů (nebo spíše řidiček). Ze střední Evropy jsou asi nejagresivnější Poláci (předjíždění přes plnou čáru, proti horizontu, proti protijedoucím vozům, nebo nekonečné předjíždění kamionů na dálnici je pro Polsko typické). Ale za poslední 3 roky se to dost zlepšilo. Naopak Italové jsou hraví, předpisy sice příliš nedodržují, ale dodržují princip předvídatelnosti - žij a nech žít. Pokud si zvyknete, že se tam troubí (ale nikoli ve smyslu jako u nás), tak v Itálii se proto jezdí docela příjemně. Hodně špatné je to na Slovensku. Lidé jsou zamračení a agresivní ještě více, než u nás, vymáhání si přednosti, agresivita, vybržďování, předjíždění zprava a jiné chuťovky vás na Slovensku nemohou překvapit. Asi nejhorší dopravu, kterou jsem zažil, byla zkušenost z Moskvy. Platí tam právo silnějšího, nikdo nemá žádné slitování (a to mám jinak Rusy docela rád)... www.youtube.com/watch?…
Jak si aspoň třikrát denně nezatroubím, jsem nervózní >:-[]
Ale jinak je to zase statistika "hlavně aby se o autorech psalo", s umístěním Frantíků a Italů fakt nemůžu souhlasit.
Ve Francii se cestuje na pohodu, rychle a klidně a v Itálii je to region od regionu - hodně dynamické, občas na krev, ale opravdu málokdy tě někdo úmyslně omezí... ;-\
Zato Polák v A6, to je pojem...
No, já jsem před pár týdny řídil v Srbsku, a mimo dálnice to byl dost masakr, hlavně tam kde jezdily kamióny. Bosnu neznám, ale pokud je podobná Chorvatsku nebo Slovinsku, tak je to docela OK. Země, kde se mi občas řídilo hodně špatně je Bulharsko. Ne že by všichni Bulhaři jezdili jak prasata, ale procento macho bezmozků je tam trochu větší než u nás. A taky jsem měl dojem, že Bulhaři řídí jako by měli všichni nadupaného bavoráka, ať už jeli v čemkoliv (dovolím si do nich rýpnout, jsem na 50% Bulhar :-) ). Ale s tím pánem nahoře souhlasím - Maďarsko je opravdu pohoda. Nevím jestli jste někdy seděl za volantem nebo jako spolujezdec v Rusku nebo Turecku - to je dost nářez a o nervy, v lepším případě. Ale jinak je třeba dát předsudky stranou. Třeba Ukrajina a Rumunsko nejsou až tak hrozné. V Rumunsku nejsou takovým nebezpečím řidiči, ale hlavně psi a nejrůznější povozy. Na Ukrajině jsou řidiči překvapivě slušní, hlavně v Kijevě.
...kdo trochu zná, ví a cestuje, ten se nestačí divit nad výsledky jakýsi studie. Žebříček nad kterým nezbývá než kroutit hlavou je maximáně dobrej coby výplň stránky v Blesku po vypadnuvší reklamě.
Když pominu fakt, nakolik se v posledních letech změnilo chování řidičů v ČR k lepšímu, že nás hodnotím jako ohledujplnější v mimoměstským provozu než třeba A nebo D...
Když zapomenu na skutečnost jak se po Itálii jezdí příjemně i přes dogmata o absolutní rtuťovitosti tamních řidičů...
Když si vzpomenu na příjemný a rychlý cestování po Francii...
Tak mi nedá nevzpomenout na otřesný ježdění v Polsku nebo Rumunsku. Kdo tohle sestavoval musel být omezenec a neználek.
P.S.: nejlíp se mi jezdilo ve Skandinávii, to bez pochyby ;-)
A Poliaci za volantom? Je to banda choromyselnych ludi.
Teraz som bol v Polsku. Hmla ako mlieko a oni na plny kotol.
Dalsa kategoria su rychly "obchodnici" na MPV. Predbiehaju hlava-nehlava.
Jednoducho zabijaci.
P.S. Poucenie: Lacne Polskie towary - vlastny zivot za złoty. :-(
najlepsie skusenosti z okolitych statov mam s madarskymi sofermi ( osobne tam aj najradsej jazdim ) .... tam vladne pohoda ......aj do viedne mi je uz lepsie ist cez madarsko.... a to nielen kvoli dialniciam a lepsim cestam .... asi ina mentalita alebo co.... lebo u nas je to samy nervak a nedockavec... ktory nevaha ohrozovat vsetkych naokolo ... cest vynimkam
Jezdim XXXX let a na silnicich jsem nepotkal zadneho nervaka. potkavam jen ridice kteri neumi jezdit a jezdi jak podelani jen aby nedostali pokuty a proto jezdi pod rychl. limitem a nebo brzdi cely provoz po Praze a nejen tam. Dalnice jsou plne techto ridicu kteri jedou a brzdi ty ostatni a pokuty? Nedostavaji ti bezohledni ale ti co chtej jet a ne popojizdet. Nas bod. systém prevzaty od Nemcu je neuplny a divím se ze kdyz neco funguje dobre v nemecku tak proc nevzit cely system aby fungoval i u nas. My vemem jen cast a jeste z toho udelaji paskvil ktery je nejhorsi na svete, se nedivim ze vetsina ridicu je nerozni kdyz potka ovci jak se rika tem co jezdi jen aby nedostali zadnou pokutu a body ale vlastne delaji plno chyb ktere jsou jinde pokutovany a bodovany.
Ona to zvýšená koncentrace idiotků v Praze je právě dána tou "nervní" dopravou ve větších městech. Jednou z mála světlých vyjímek je asi Pretorie/Joburg, kde se jezdí super a všude dost místa ... Já jsem z Brandýsa a pokud se neflákám (jako teď) nebo nejsem v zahraničí, tak fachám v Praze ....
Auto.cz článek převzalo od idnes a ti jej okopírovali z wp.pl a ti jej mají od LeasePlan Fleet Management. Podle všeho šlo o online dotazník a těch 3000 řidičů hodnotilo ostatní řidiče v provozu.
A pochopitelně záleží jaké byly otázky. Správnou volbou otázek mohu predikovat výsledky průzkumu.
No s tou Prahou bych byl opatrnější - Pražák ví, že musí být alespoň elementárně zdvořilý, že v zácpě musí občas pustit auto z vedlejší ulice, protože za chvíli bude ve stejné situaci. Věřím, že styl jízdy může lidi odjinud dost štvát, ale to je většinou dané dopravní situací v Praze. Co je určitě šílené, tak to je ježdění na červenou, to jinde v takové míře nevidíte. Tak trochu je to jako s těmi Italy. Jízda ve velkém městě je prostě taková nervní :-). S parkováním naprostý souhlas. Velká SUV řízené "dámami se světlými vlasy", blokující několik parkovacích míst mě taky štvou. Vůbec parkování v Praze, to je neustálý "krutý" boj. Jo a jsem obyvatel středočeského kraje.
Jojo... no tady u nás ve městě ještě tak před rokem jezdila jedna udržovaná stříbrná, přímej potomek Audi 100 :-) Dneska už asi působí archaicky, pravda, ale za mých školních let sem to žral :-)
A jinak ano.. přesně taková jezdí v polsku docela často :)
Tak s tím pouštěním to je docela pravda. Američan dodržuje pravidla ale moc zdvořilý není... Ale zase se nedá přiliš zevšeobecňovat. Pokud se na silnici něco stane, někdo potřebuje pomoc tak jsou hodně obětaví. Že by se v Americe nějak moc troubilo jsem si nevšiml. I když v NYC asi ano, ale tam jsem byl hlavně chodec :-).
Co jsem slysel, tak (nekteri) americane jsou zase uneseni z naseho podekovani pomoci blinkru, pripadne z alespon castecneho respektovani predjizdecich pruhu, stridmemu pouzivani klaksonu a pousteni z vedlejsich/pripojovacich pruhu atd.
Slo mi spis o to, ze treba v nekterych castech Italie, kde se proste jezdi "jinak" musi ridic chte nechte zaznamenat (pripadne sam vykonat) nescetne mnozstvi projevu agresivniho chovani, nicmene dokud nejde o nic vazneho (lze to ubrzdit, pripadne vyresit klaksonem) tak to nepovazuje za problem a zapomene to drive, nez se ho na to zeptaji v nejakem pruzkumu.
Až na ty Francouze a Němce souhlas. Jezdit v centru Paříže nebo Lyonu je sice docela o nervy, ale na venkově a na dálnicích to je naprostá pohoda. Pravda, nikdy jsem ve Francii nejel když vyjedou všichni na dovolenou, o tom jsem slyšel legendy. Někteří Němci jezdí hodně rychle, ale umí to a není to nebezpečné. Němci mi připadají jako nejvyježděnější řidiči v Evropě. Co se Ruska týče, tak Moskva je nářez, ale opravdové nebezpečí číhá na silnicích mimo velká města. Směs drahých aut, starých žigulíků a kamiónů a rozpadajících se gruzaviků řízená ožralými i střízlivými magory bez jakékoli disciplíny a pudu sebezáchovy je smrtící. Jezdil jsem tam se svými kolegy jako spolujezdec hodně přes 10.000km a jsem vděčný, že jsem to přežil.
Najazdil som toho dost v roznych krajinach na dvoch kontinentoch a jednom ostrove, ale len v SR a CR sa mi stalo, ze som bol na ceste ohrozovany (vytlacanie, vybrzdovanie, blikanie, tlacenie sa na zadnu SPZ) a to, ze som dodrzoval predpisy - napr. ze som siel v meste 50-tkou, ze som zastal pred prechodom pre chodcov...
Dneska dopoledne jsem se vrátil ze služebky z Katowic a Varšavy a teda A6 C5 tam mají plno :-)
Problémek je, že moje firemní auto na evidentně hodně poladěný 2.5 TDI nestačí (hurá za udržitelnost, místo 2.7 HDi už jen 1.6 TDCi), musím tedy záchvaty těch pilotů jen v klidu a se zapnutou vnitřní cirkulací tolerovat :-)
Ad ad - no právě, to je tou kouřovou clonou z poladěných dehtů. >:-[]
Já tedy nejohleduplnější řidiče zažil v Irsku, hlavně v Dublinu... jsou tak ohleduplní, že ani nenajíždějí do křižovatek a čekají v zácpě poctivě na zelenou a jedou pouze pokud mají kam a ne jako Pražáci.... bože jak mne nervovali! :D:D:D Nikam se nedalo hnout Na Okrskách už to bylo lepší ( kolikrát sem se i bál držet tempo na těch klikatých okrskách), plynulejší, ale ve městech je to děs pro čecha. Na druhou stranu, mají jednu z nejnižších úmrtností na silnicích v EU
Jinak obligátně Němci jsou slušnější, nebo Rakušané (ty mi ale taky občas přijdou zabrždění, což teda neplatí o Vídni, tam jezdí plynule)
Nejhorší .... jednoznačně Poláci.... doma i u nás... jo a pak ústečáci :D:D
Z tohohle se vždy mužu zbláznit, když mne někdo veze, na okrsce tomu trochu přitápí a svítí jen potkávačkama a není vidět ani na cestu... to mne nervuje jako spolujezdce >:D
Agresi zjednodušeně definuju jako jízdu, která záměrně neoprávněně omezuje / ohrožuje někoho jiného.
Pokud slečna s čerstvým řidičákem (sorry za stereotyp) nedá blinkr, tak to není agrese, ale neschopnost.
PS: ožehavé je to neoprávněně... pokud jedu po hlavní, tak záměrně omezuju auta na vedlejší... takže v tomhle duchu to bylo myšleno. A ještě nějaká ta gesta... no, gesto mi samo o sobě neva.
PPS: ještě ožehavější je "oprávněné ohrožování", pokud teda něco takového vůbec existuje... např. řazení se dle zipu někam, kam mě ten dotyčný nechce pustit... to asi svým způsobem agrese je.
Vypadá to ma pomstu za kontrolu potravin... >:D Brity bych řadil dle vlastních zkušeností na opačnou stranu žebříčku. A stačí si občas projet dálnici směr Ostrava - Brno, aby člověk zjistil jak "skvělí a ohleduplní" jsou polští řidiči.
Dobrý den. Naštěstí jezdím do Polska hodně často a proto tento názor mě nechává naprosto klidným. Kdo neví o čem píšu, ať si tam zajede. Dávejte si ale pozor!!! Olin
Autem do Řecka jezdím. Přes Srbsko a Makedonii to je většinou po dálnici a bez problémů. Je tam pár míst bez dálnice a tam je potřeba dávat hodně pozor - na Turky, kteří tudy jedou zpět do Německa. Jsou opravdu nebezpeční, nevyspalí a agresivní. Řecko je pohoda, jen si je potřeba zvyknout na to, že se tam nejezdí úplně podle předpisů, ale tak aby se dalo bez problémů projet. Když někdo jede rychle tak se mu uhne, hodně pomalých aut jezdí po krajnicích, které jsou v Řecku většinou širší než je u nás obvyklé. Pozor na vesnice - tam je většinou šílený mumraj, špatné a úzké cesty (mimo vesnice platí za silnice stát, tedy EU :-) ), a do horských vesniček bych se neodvážil s příliš velkým autem nebo dokonce s přívěsem. Nebezpečí zaseknutí je opravdu reálné a na ostrovech jsou některé silnice sotva na jedno menší auto, to chce silné nervy (na jedné straně skála, na druhé propast) - ale ta nádhera okolo stojí za trochu rizika. S Q7 bych tam ale nejel ani náhodou. Přeju štastnou cestu, Řecko je na jihu to nejlepší co se dá zažít (stejně jako Norsko na severu).
Cesta přes Rumunsko a Bulharsko funguje, je tam nový most přes Dunaj do Vidinu. Ale je to dlouhé, málo dálnic, takže je sice na co koukat, ale pro jednoho řidiče to jsou dva, možná tři dny. Přes Srbsko a Makedonii stači jedno přespání. Já bych tam radši moc nejezdil v noci.
že je to na našich silnicích nějak hrozné. Určitě se pár idiotků najde, zejména v Praze, ale musím říct, že mě umírněnost na silnicích mile překvapuje. Co mě zlobí je lemplovitost při parkování, tj. parkování tam, kde se nemá , parkování přes 2 místa atd ....
Však to je ta severojižní trasa. A ano, jezdí jich tam docela dost, ale pravda, vedou asi starší Passaty, nicméně ne s převahou. Podle mě jezdí Poláci v podstatě ve stejných autech jako my, však je u nich taky nejprodávanější značka Škoda. Už dávno to není národ Maluchů a Polonezů. Mám tam i část rodiny a skladba je asi taková - Superb, Mini, 2xFabia, Altea, Polo... I ten loňský průjezd ze severu na jih nebo letošní Wroclaw mě nikterak nepřišly co se týče vozového parku zvláštní. To není jak Bosna a hercegovina, kde 50% lidí jezdí v Golf II, 20% Golfu III, 15% ve starém Mercedesu, 5% v Passatu a ten zbytek si rozeberou ostatní. Každopádně všechny staré Golfy Ii byly podle mě z německa vyvezeny do Bosny >:D
Ano, až po dni na silnicích v Polsku si člověk uvědomí, jak moc se to čiptunerské umění u nás vyvinulo, očipovaných aut neubývá, čmoudu ubylo výrazně, jedničkový superb s očazeným nárazníkem už je docela rarita, Polsko je proti nám momentálně země "komínů". :-);-)
Moja osobná skúsenosť z okolitých krajín - najhoršie Ukrajina, ČR, potom PL, SVK (kedysi by boli Slováci na druhom mieste ale po zmene zákona a zodvihnutí pokút sa to ukludnilo), Maďari, Rakúsko a Nemecko.
Poliaci jazdia často rýchlo a na hrane, ale Česi sú pomstychtivé a zákerné svine. Čo som si ja užil na D1 by sa hodilo na knižku.
_Teddy_, mne zase hovorila Slovac, co robi v Rakusku, ze na dialnicu radsej nejdu.
Sposobit tam retazovku je hotova "samovrazda".
Hovorili mi pripady, ze ked ich kamarati sposobili havariu, tak im sud naparil take nahrady skod a poistovne regresy, ze mozu na to robit do konca zivota.
niekolko krat do mesiaca jazdim SRDE a naspat. take nervy mam na to ich jazdenie v strednom pruhu (kde su 3prudovky). par mesiacov dozadu pridali obrovske tabule, ze sa ma jazdit v pravom pruhu. Uspesne ich ignoruju tak isto ako aj predtym. Plus pravidelne na mna vyblikavaju ked obieham pomalsie auto v pravom pruhu a ja som v strednom. namiesto toho aby sa zaradil do laveho a obehol ma, ide za mnou a blika a obehne az ked sa ja zaradim do praveho. strach!