Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čeští řidiči jsou třetí nejagresivnější na světě

Češi se v žebříčku agresivity řidičů umístili na třetím místě. Do studie se zapojily tři tisícovky šoférů služebních aut z dvaceti zemí světa.
Zpět na článek
8. 12. 2014 16:47
8. 12. 2014 16:48
8. 12. 2014 17:15
8. 12. 2014 19:54
9. 12. 2014 10:26
8. 12. 2014 19:28
8. 12. 2014 19:49
9. 12. 2014 15:41
9. 12. 2014 15:50
9. 12. 2014 16:47
9. 12. 2014 12:39
9. 12. 2014 18:08
8. 12. 2014 17:34
8. 12. 2014 18:11
8. 12. 2014 18:28
9. 12. 2014 10:07
9. 12. 2014 18:39
8. 12. 2014 18:49
9. 12. 2014 11:00
9. 12. 2014 11:53
9. 12. 2014 11:55
9. 12. 2014 13:04
9. 12. 2014 13:15
9. 12. 2014 13:30
9. 12. 2014 16:56
9. 12. 2014 17:16
9. 12. 2014 17:30
9. 12. 2014 14:17
9. 12. 2014 17:01
9. 12. 2014 20:13
9. 12. 2014 13:18
9. 12. 2014 13:28
9. 12. 2014 13:34
9. 12. 2014 15:02
9. 12. 2014 14:33
9. 12. 2014 15:33
9. 12. 2014 18:12
9. 12. 2014 19:34
9. 12. 2014 20:05
9. 12. 2014 17:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 12. 2014 18:59
18. 1. 2015 16:17
8. 12. 2014 16:12
Hňupové za volantem
pocházejí ze všech společenských tříd,ale nejdebilněji podle mě jezdí majitelé tuzingových speciálů,kteří se zřejmě domnívají,že ostatní řidiči jsou jen odpad,který překáží jejich "sportovním" vozům.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2014 16:40
Re: Hňupové za volantem
najlepsie skusenosti z okolitych statov mam s madarskymi sofermi ( osobne tam aj najradsej jazdim ) .... tam vladne pohoda ......aj do viedne mi je uz lepsie ist cez madarsko.... a to nielen kvoli dialniciam a lepsim cestam .... asi ina mentalita alebo co.... lebo u nas je to samy nervak a nedockavec... ktory nevaha ohrozovat vsetkych naokolo ... cest vynimkam
Avatar - Ronault.
8. 12. 2014 18:27
Re: Hňupové za volantem
A jel jsi ještě někam jinam krom Maďarska a Slovinska? Jestli jsi nikde jinde autem nebyl, tak se není co divit, že máš tak dobré zkušenosti >:-[]
"Nejlepší zkušenosti mám s pivem Radegast, žádné jiné jsem nikdy nepil a není to zapotřebí" >:D

Já tedy musím říct, že předsudky neplatí a moc dobře se mi letos jelo i v Bosně a Hercegovině, což jsem nečekal a vyloženě špatně se mi nejelo nikde. Možná by jen češi mohli dodržovat bezpečnou vzdálenost stejně dobře jako třeba rakušáci.
Avatar - white label
8. 12. 2014 18:41
Re: Hňupové za volantem
U nás mi vadí zapnuté zadní mlhovky večer/v noci, přitom přes den (když je mlha) je naopak zapne minimum řidičů. A pak jízda v noci na neosvětlené silnici, v protisměru nikdo a přede mnou pomalu jedoucí řidič, samozřejmě pouze s tlumenými světly. Chtěl bych ho bezpečně předjet, ale vidím jen kousek před jeho auto, Když na něj bliknu, ať rozsvítí dálkové, tak nereaguje, ale když ho potom po nějaké době konečně předjedu, pustí mi odvetně dálkové do zpětných zrcátek. 9 z 10 řidičů jezdí s tlumenými světly tam, kde by měli mít světla dálková. 8-s
Avatar - Ronault.
8. 12. 2014 19:08
Re: Hňupové za volantem
No kdyby za mnou někdo jel a zablikal, tak bych to opravdu nepochopil tak, že mám zaponout dalkáče, ale že mám uhnout a že je ten týpek za mnou nervní... Takhle přesně vznikají ty dojmyo největších pirátech v Audinách >:D Tys to vlastně myslel dobře, že? >:-[] Až mě bude někdo vyblikávat na dálnici když budu přejíždět kamiony, tak taky zapnu dalkáče >:D

Jinam mlhovky jsou opravdu k nas... řeším to tak, že když ten za mnou jede s mlhovkama, taky zanu zadní mlhovky a když má předemnou zadní, zapnu si přední. Větší polovina to pochopí, když ne, tak s nimi ještě zablikám a to pochopí i ti méně chápaví a když nepomůže ani to, tak ho předjedu nebo jej pustím před sebe ,což je v mlze výhoda, ať probíjí cestu on, když se lepí...
Avatar - white label
8. 12. 2014 19:25
Re: Hňupové za volantem
Pokud bys to pochopil tak, že máš zapnout dálkové a k tomu mi navíc uhnout, bylo by to perfektní, ale mě šlo spíš o to, že lidi běžně (9 z 10) jezdí na zcela neosvětlené prázdné (nikdo v protisměru) cestě bez použití dálkových světel, což považuji samo o sobě za velmi nebezpečné. Na kolik metrů pak vidí třeba srnu, myslím tlumená vs dálková světla? Na co ty dálkové mají, na ozdobu?
K těm mlhovkám, ty přední mi zdaleka tolik nevadí. Tvoje taktika, zapnout si taky mlhovky, mi nepřijde moc promyšlená. Borec si řekne, hmm taky si zapnul mlhovky, jako já, takže to mám určitě správně. >:D >:-[]
Avatar - petrumr
8. 12. 2014 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
8. 12. 2014 20:21
Re: Hňupové za volantem
Tebe nepotkat je zřejmě velké štěstí obecně...
8. 12. 2014 20:28
Re: Hňupové za volantem
A následne by si schytal po čuni ty od jeho pästí.... A zaslúžene.
Avatar - petrumr
8. 12. 2014 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
9. 12. 2014 07:41
Re: Hňupové za volantem
... víc takových a na pole.... by ubylo dusíkatých hnojiv ;-)
9. 12. 2014 09:16
Re: Hňupové za volantem
...ano, ty jsi jiná kategorie, to je fakt :-)
9. 12. 2014 12:34
Re: Hňupové za volantem
A ja som uvažoval, o kom titulok tohto vlákna pojednáva...
Avatar - JDM
8. 12. 2014 20:07
Re: Hňupové za volantem
:yes: to znám, ale když předjíždíš někoho kdo svítí dálkovými a on je nezhasne když ho předjedeš tak to taky není příjemný .
Avatar - white label
8. 12. 2014 20:25
Re: Hňupové za volantem
Jasně, ale přepnout světla v momentě, kdy tě někdo předjede, by měl snad každý normální řidič zvládnout. Připadá mi, že v těchto ohledech je to s řidiči čím dál horší...
Avatar - KubikCv
8. 12. 2014 23:53
Re: Hňupové za volantem
s mlhovkama absolutní souhlas...ale jsem jeden z těch,kterej dálkový používá jen chvíli a jezdím radši na potkávačky...kvůli chlupatejm rohatejm zvířátkům >:D
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:38
Re: Hňupové za volantem
Z tohohle se vždy mužu zbláznit, když mne někdo veze, na okrsce tomu trochu přitápí a svítí jen potkávačkama a není vidět ani na cestu... to mne nervuje jako spolujezdce >:D
8. 12. 2014 19:16
Re: Hňupové za volantem
No, já jsem před pár týdny řídil v Srbsku, a mimo dálnice to byl dost masakr, hlavně tam kde jezdily kamióny. Bosnu neznám, ale pokud je podobná Chorvatsku nebo Slovinsku, tak je to docela OK. Země, kde se mi občas řídilo hodně špatně je Bulharsko. Ne že by všichni Bulhaři jezdili jak prasata, ale procento macho bezmozků je tam trochu větší než u nás. A taky jsem měl dojem, že Bulhaři řídí jako by měli všichni nadupaného bavoráka, ať už jeli v čemkoliv (dovolím si do nich rýpnout, jsem na 50% Bulhar :-) ). Ale s tím pánem nahoře souhlasím - Maďarsko je opravdu pohoda. Nevím jestli jste někdy seděl za volantem nebo jako spolujezdec v Rusku nebo Turecku - to je dost nářez a o nervy, v lepším případě. Ale jinak je třeba dát předsudky stranou. Třeba Ukrajina a Rumunsko nejsou až tak hrozné. V Rumunsku nejsou takovým nebezpečím řidiči, ale hlavně psi a nejrůznější povozy. Na Ukrajině jsou řidiči překvapivě slušní, hlavně v Kijevě.
Avatar - Ronault.
8. 12. 2014 19:38
Re: Hňupové za volantem
Já letos v září jel trasu Dubrovník - Medjugorje - Mostar - Jajce - Bugojno - Plitvice. [odkaz]
Dojmy mám z toho takové, že sice na některých vedlejších silnicích slabší asfalt, ale evidentně se tam stavělo, hlavní tahy velmi dobré. Mimo obec mají 80 a všichni se ji drží, když jsem jel 84, tak jsem všechny předjížděl, žádná nepříjemná situace se nestala, naopak pohodička. No a samozřejmě tahle země je hodně zvláštní a zároeň i z auta krásná a různorodá.

Rumunsko, Bulharsko, Řecko a nazpět přes Srbsko a Makedonii zvažuju na příští rok. Nebo možná Norsko, ale když tam řádí ten Barvenernet, tak mám docela strach 8-s

Má reakce na onoho pána, myšleno tím toppera vyplývá z toho, že on sám tady jinde uvádí, že nejdále byl autem ve Slovinsku a Maďarsku, takže jeho posuzování, že jsou Maďaři nejlepší je hodně omezené. Maďarsko jsem taky mnohokrát jel, však jejich termály mám hodně rád a Budapešť je krásné město, i ten Balaton jsem zvládl. Spíše mi vadily místy horší silnice, často s vyjetými kolejemi a maďaři mi přišli za volantem tak nějak normální... pravda, parta mladíků v tařičkém Swiftu mě tam naháněla a asi se chtěla zabít, ale tyhel skupinky sebevražedných adrenalinem nabitých adolescentů jsou asi všude.
8. 12. 2014 20:09
Re: Hňupové za volantem
Autem do Řecka jezdím. Přes Srbsko a Makedonii to je většinou po dálnici a bez problémů. Je tam pár míst bez dálnice a tam je potřeba dávat hodně pozor - na Turky, kteří tudy jedou zpět do Německa. Jsou opravdu nebezpeční, nevyspalí a agresivní. Řecko je pohoda, jen si je potřeba zvyknout na to, že se tam nejezdí úplně podle předpisů, ale tak aby se dalo bez problémů projet. Když někdo jede rychle tak se mu uhne, hodně pomalých aut jezdí po krajnicích, které jsou v Řecku většinou širší než je u nás obvyklé. Pozor na vesnice - tam je většinou šílený mumraj, špatné a úzké cesty (mimo vesnice platí za silnice stát, tedy EU :-) ), a do horských vesniček bych se neodvážil s příliš velkým autem nebo dokonce s přívěsem. Nebezpečí zaseknutí je opravdu reálné a na ostrovech jsou některé silnice sotva na jedno menší auto, to chce silné nervy (na jedné straně skála, na druhé propast) - ale ta nádhera okolo stojí za trochu rizika. S Q7 bych tam ale nejel ani náhodou. Přeju štastnou cestu, Řecko je na jihu to nejlepší co se dá zažít (stejně jako Norsko na severu).

Cesta přes Rumunsko a Bulharsko funguje, je tam nový most přes Dunaj do Vidinu. Ale je to dlouhé, málo dálnic, takže je sice na co koukat, ale pro jednoho řidiče to jsou dva, možná tři dny. Přes Srbsko a Makedonii stači jedno přespání. Já bych tam radši moc nejezdil v noci.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:47
Re: Hňupové za volantem
:yes:
9. 12. 2014 10:02
Re: Hňupové za volantem
No vidis. A hovori sa, ze Madari su horkokrvni.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:19
Re: Hňupové za volantem
Maďaři???? To je chaos na silnici sám o sobě >:D Ani se neni čemu divit, když tam u nich maj bordel i v samotnym značení >:D
8. 12. 2014 17:38
Re: Hňupové za volantem
v ČR jezdí největší hovada v autech z produkce VW 8-s
8. 12. 2014 17:59
Re: Hňupové za volantem
A na to jsi přišel jak?
Avatar - white label
8. 12. 2014 18:09
Re: Hňupové za volantem
Těžko říct jak, ale zřejmě bez "mozgu"...
Avatar - Ronault.
8. 12. 2014 18:28
Re: Hňupové za volantem
Vždyť to mu sí sám nejlépe vědět, má jich doma hned 5! >:D
Avatar - Bully_
8. 12. 2014 18:53
Re: Hňupové za volantem
Nic ve zlem, ale treba proto, ze jich je nejvic? >:D Pomerne zastoupeni de.ilu potom bude napric znackami podle me +- vsude to same.
8. 12. 2014 21:52
Re: Hňupové za volantem
souhlas navíc otázka je jestli je nebezpečnější passat, kterej jede na rovince 130km/h mimo obec a nebo i20 na stejném místě při 60km/h 8-s
Avatar - Ronault.
9. 12. 2014 00:19
Re: Hňupové za volantem
A v tom je problém těch Passatistů a podobných. Nadřazování svého auta nad jinými jen proto, že je menší. Nevidím důvod proč by měla být i20 nebezpečnější při legálních rychlostech.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:43
Re: Hňupové za volantem
Protože to není ten Passat právě >:D
9. 12. 2014 14:38
Re: Hňupové za volantem
Asi se snažil říct, že pomalu jedoucí auto nemusí bezpečnosti provozu přispět - je překážkou těm rychleji jedoucím.
8. 12. 2014 16:44
Nieco tu nesedi
nemam toho moc najazdene (cca. 300 000km) z toho v UK mozno 20 000km. z mojej skusenosti mozem napisat, ze Anglican za volantom je gentleman. Nikde inde som sa nestretol s tak pokojnymi a ohladuplnymi vodicmi. Kazdy koho poznam mi to potvrdil. Na druhej strane s vacsimi kretenmi ako v Bulharsku som sa este nikde nestretol (cca 10 000km).
Rozbalit vlákno
8
8. 12. 2014 16:59
Re: Nieco tu nesedi
Souhlas, v Anglii mám teda najeto jen pár tisíc, ale nic takovýho jsem nepozoroval, naopak jsem si vždycky liboval, jak se tam jezdí v klidu. Nejezdil jsem teda v úplnym centru Londýna, ale nemyslim si, že by to tam bylo nějak radikálně horší než jinde. Pokud někdo napíše, že v Anglii vládne větší agresivita než v Polsku, fakt to je hodně divný:)
Avatar - Bully_
8. 12. 2014 19:08
Re: Nieco tu nesedi
Taky mam z Britanie podobnou zkusenost, a to i kdyz jsem je na zacatku musel rozcilovat svou tendenci jezdit po prave strane silnice >:D
V Belgii jezdi lidi hrozne, ale spis bych to nazval neumetelstvim, urcite ne agresivni jizdou. Francouzi podle mych zkusenosti jezdi dost drsne, ale docela zkusene. Nejde o nejake naschvaly, ale o zpusob jezdeni. Mezi Nemci potkavam jak nejvyjezdenejsi a snad nejlepsi ridice, ale i hovada se najdou. Nic, co by je melo posunout obecne mezi ty nejagresivnejsi. Lucembursko, kde ziju, nehodnotim :-) V pracovni dny sem prijede skoro tolik cizincu, jako je mistnich obyvatel, kdo je pak Lucemburcan? Stejne i jenom podle obcanstvi je (nas) 40% obyvatel prislusniky jineho statu, kolik jeste navic jich je tech naturalizovanych >:D
A kdyz jsme u toho zobecnovani, tak s nejvetsimi pany vsehomira a vychovateli se bohuzel setkavam pravidelne na svych dovolenych v CR a SR. Sam taky nejsem nejklidnejsi, ale na silnici sklapnu, neprovokuju a ani nereaguju na hovada. Do provozu zadna agresivita nepatri, je to prilis nebezpecny "luxus". Z dopravniho prostredku se muze stat zbran behem okamziku.
9. 12. 2014 12:02
Re: Nieco tu nesedi
Zdravim, kolego! Tiez nechapem, co robi Luxembursko na poprednych miestach. Luxemburcanom sa asi mysli clovek v aute s lux. cislom, ale ako pises, je 40% pravdepodobnost, ze ide o cudzinca.

Jazdi sa tu vseobecne celkom ukaznene. Napriek tomu, ze policajta na ceste takmer nevidno, ak nie je prave vyhlasena plosna kontrola. Este som nezazil, aby niekto letel po dialnici viac ako 140 (kto chce preverat svoje kone pod kapotou, ma moznost odskocit si na autobahn do Nemecka). Vodici su k sebe vo vseobecnosti ohladuplni a ked stoji clovek na vedlajsej ceste, bez problemu ho niekto z hlavnej pusti pred seba. Vybrzdovanie, lepenie sa na naraznik, predbiehanie na zakaznych a neprehladnych miestach a podobne speciality som tu este nezazil.

Na druhej strane, ked pridem po dlhsej domov na Slovensko, zazivam na cestach kulturny sok.
9. 12. 2014 12:06
Re: Nieco tu nesedi
vidis Bully,
ty a ja sme boli asi jediny co sme davali 200+ ked sme isli na Nordschleife od teba z Luxu >:-[]
Avatar - Bully_
9. 12. 2014 20:37
Re: Nieco tu nesedi
Vsak ty jsi mel taky SK znacku a ja jsem Lucemburcan jenom podle placky, taxe to nepocita >:D
Posilam ti SZ!
8. 12. 2014 21:16
Re: Nieco tu nesedi
Jo Bulharsko - dodržovat předpisy je přeci tak ponižující, a občas je třeba dát najevo svou ryzí statečnost jízdou v protisměru, nejlépe do co nejméně přehledné zatáčky. Když mám Cayenne nebo X6 tak jsem král a musím o tom všechny neustále přesvědčovat a běda kdyby mě někdo předjel .... Když nemám Cayenne, tak se přeci od toho zazobance nenechám předjet, to bych ztratil tvář ... V EU Bulharsko nepochybně vede v nebezpečnosti na silnicích. Byl jsem tam asi před měsícem ....
9. 12. 2014 10:15
Re: Nieco tu nesedi
A Poliaci za volantom? Je to banda choromyselnych ludi.
Teraz som bol v Polsku. Hmla ako mlieko a oni na plny kotol.
Dalsa kategoria su rychly "obchodnici" na MPV. Predbiehaju hlava-nehlava.
Jednoducho zabijaci.
P.S. Poucenie: Lacne Polskie towary - vlastny zivot za złoty. :-(
Avatar - Atlis
9. 12. 2014 15:38
Re: Nieco tu nesedi
No vidíš, a ja žijem v PL už takmer desať rokov a jazdí sa tu úplne v pohode. Áno, obchoďáci si to občas niekde švihajú, ale to aj v ČR a SR.
8. 12. 2014 16:47
SK??
Nechcem sa nikoho dotknut ale ja som myslel ze my budeme prví (teda slováci). Ja ked vidim HC alebo SC na znacke tak davam omhoho vacsi pozor ako inokedy. Cez leto som bol v Cechach a nemal som problem, teda okrem divokejsej Prahy... Mne sa najlepsie jazdí v Rakusku a Madarsku. Tam proste vladne pokoj a klud na cestach
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2014 16:48
Re: SK??
s madarskom suhlas... presne tak, madari su strasni pohodaci .... v dobrom ;-) :yes:
8. 12. 2014 17:15
Re: SK??
s Rakuskom nesuhlasim na dialnici.

niekolko krat do mesiaca jazdim SRDE a naspat. take nervy mam na to ich jazdenie v strednom pruhu (kde su 3prudovky). par mesiacov dozadu pridali obrovske tabule, ze sa ma jazdit v pravom pruhu. Uspesne ich ignoruju tak isto ako aj predtym. Plus pravidelne na mna vyblikavaju ked obieham pomalsie auto v pravom pruhu a ja som v strednom. namiesto toho aby sa zaradil do laveho a obehol ma, ide za mnou a blika a obehne az ked sa ja zaradim do praveho. strach!
8. 12. 2014 19:54
Re: SK??
Rakusania sice chrapu v strednom pruhu, to je pravda. Ale za ~14 rokov som tam nezazil zeby ma niekto vybrzdoval, pridaval ked ho zacnem predbiehat, alebo nepustil preradit do pruhu ked dam smerovku.

Co by som skor rakusanom vytkol je fenomen "Geisterfahrer". To snad ani nebol den, zeby som siel autom a nepocul z radia zas o dakom hnupovi, ktori ide po dialnici protismerom. Skutocne nechapem, ako sa to da, pri tom znaceni ktore tu maju. Raz som na takeho hnupa nadabil na A2 a to ti poviem ze to bol zazitok po ktorom sa mi ruky triasli...
9. 12. 2014 10:26
Re: SK??
_Teddy_, mne zase hovorila Slovac, co robi v Rakusku, ze na dialnicu radsej nejdu.
Sposobit tam retazovku je hotova "samovrazda".
Hovorili mi pripady, ze ked ich kamarati sposobili havariu, tak im sud naparil take nahrady skod a poistovne regresy, ze mozu na to robit do konca zivota.
8. 12. 2014 19:28
Re: SK??
Asi tak, jazdim par krat do roka do hradca kralove ale v CZ je to uplny klud. Vsetci dodrzuju rychlost a jazdia pomerne zodpovedne a v podstate ma nik neobieha a to idem rozj..banou dodavkou co ledva ide. Tak isto u vas neviddno ziadny policajtov. Kua to minule prekrocim hranice a prisaham hned za hranicami v dedine radar, na kopci hladka a vazenie - samozrejme na firemnej dodavke som zabudol ze neni stk tak hned pokuta, po par km hliadka, pred martinom dalsia a v meste meraju a merali dokonca u mna v dedine! Toto neni n ormalne dpč v cechach 700 km nic atu vsetko na 100 km useku
8. 12. 2014 19:49
Re: SK??
Ja keby som mal zoradit moje skusenosti (od najhorsich) za krajiny ktorymi pravidelne jazdim, tak "vedie" Polsko (s velkym naskokom najvacsi hnupovia za volantom, a to v kazdej krajine kde ich clovek stretne), za nimi bohuzial Slovaci (zaujimave, ze iba na Slovensku, ked prejdu hranice do Rakuska, jazdia ako keby ich vymenil!), potom Cesi, Madari, a Rakusania...

Slovaci asi v tom rebricku nie su preto, lebo to by koli nam museli urobit logaritmicku stupnicu. A este stale by sme "viedli" s velkym naskokom...
Avatar - Atlis
9. 12. 2014 15:41
Re: SK??
Moja osobná skúsenosť z okolitých krajín - najhoršie Ukrajina, ČR, potom PL, SVK (kedysi by boli Slováci na druhom mieste ale po zmene zákona a zodvihnutí pokút sa to ukludnilo), Maďari, Rakúsko a Nemecko.

Poliaci jazdia často rýchlo a na hrane, ale Česi sú pomstychtivé a zákerné svine. Čo som si ja užil na D1 by sa hodilo na knižku.
Avatar - Atlis
9. 12. 2014 16:47
Re: SK??
Ospravedlňujem sa, samozrejme ide, tak ako všade o výnimky, nie o pravidlo. :-) Akurát nahoršie skúsenosti mam jednoducho z ČR.

Všeobecne sa mi jazdí dobre všade.
9. 12. 2014 12:39
Re: SK??
Iný kraj, iný mrav, ja si zas dávam pozor na blavákov, žochárov, a horniakov a východniarov v Bratislave. >:D
9. 12. 2014 18:08
Re: SK??
>:D :yes: :yes: pravdu máš, každý deň si to vychutnávam ráno na obchvate
8. 12. 2014 17:34
Blbost
Češi se umístili v první trojce podle očekávání. Jak řídí Francouzi, nevím, ale Británii bych zde rozhodně nečekal a ani s tím nesouhlasím. Angličané řídí úplně jinak než Češi, a ani při jízdě po přeplněných Londýnských cestách člověk nenarazí na mnoho "*" za volantem. Rozhodně je to daleko nižší procento, než třeba v Praze, vzhledem k počtu těch normálních... V ČR mi to mnohdy připadá jako jedno prase na každých 10 aut. Kdyby tam byla místo VB Itálie, asi by se s tím souhlasit dalo.
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2014 18:11
Re: Blbost
Ve Francii, kromě center velkých měst se jezdí velmi dobře. Ve Francii totiž vládne taková represe, že když je na dálnici maximální rychlost 120 km/h ta málokdo jede více než 110 km/h. A důsledně se dodržují pravidla na kruhových objezdech - což dělá mnohým českým řidičům velký problém. Itálie - hodně závisí v jaké oblasti člověk řídí, na severu se to příliš neliší od Německa, na jihu to je záležitost mentality, ale není v tom taková arogance a agresivita jako u nás. Italové prostě mají rychlejší reflexy a jezdí hodně natěsno. Jinak celá tahle statistika je hodně divná, protože tam je třeba Indie. To je totální úlet, tam se dějí věci o kterých se ani Rusům nezdá... Jinak souhlas s tím že u nás se jezdí arogantně a agresivně (a tendence se lepší, řekl bych), ale ne až tak nebezpečně jako v Rusku, Bulharsku, Srbsku, Turecku a v Polsku. Vizitkou svých států jsou kamiony. Ty polské stojí za to ...Nejlépe se řídí ve Francii, Švýcarsku (jedině ve městech a vesnicích je nutno dávat pozor na chodce, kteří si dost agresivně vynucují přednost před auty) a hlavně na severu Evropy. Ve studii je zmíněno USA, ale tam je to z 99% naprosto v pohodě (problémy jsou v problémových oblastech, třeba část Bronxu, Miami, St.Orleans, Ferguson).
8. 12. 2014 18:28
studie
Hodne bude zalezet na tom, co si kdo predstavi pod pojmem agresivni chovani. Nekomu nektere projevy vyse zmineneho vadit nemusi, dokonce je treba i prehlizi, jineho zase muze drobne zavahani poznamenat na cely zivot a jeste vnoucatum bude vypravet ze potkal pirata, co nedal blinkr.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
9. 12. 2014 10:07
Re: studie
Agresi zjednodušeně definuju jako jízdu, která záměrně neoprávněně omezuje / ohrožuje někoho jiného.

Pokud slečna s čerstvým řidičákem (sorry za stereotyp) nedá blinkr, tak to není agrese, ale neschopnost.

PS: ožehavé je to neoprávněně... pokud jedu po hlavní, tak záměrně omezuju auta na vedlejší... takže v tomhle duchu to bylo myšleno. A ještě nějaká ta gesta... no, gesto mi samo o sobě neva.
PPS: ještě ožehavější je "oprávněné ohrožování", pokud teda něco takového vůbec existuje... např. řazení se dle zipu někam, kam mě ten dotyčný nechce pustit... to asi svým způsobem agrese je.
9. 12. 2014 18:39
Re: studie
Slo mi spis o to, ze treba v nekterych castech Italie, kde se proste jezdi "jinak" musi ridic chte nechte zaznamenat (pripadne sam vykonat) nescetne mnozstvi projevu agresivniho chovani, nicmene dokud nejde o nic vazneho (lze to ubrzdit, pripadne vyresit klaksonem) tak to nepovazuje za problem a zapomene to drive, nez se ho na to zeptaji v nejakem pruzkumu.
Avatar - white label
8. 12. 2014 18:31
Statistika věda je...
Do studie se zapojily (pouhé) tři tisícovky šoférů (pouze) služebních aut z (pouhých) dvaceti zemí světa.
Pokud někdo z tohoto vzorku dělá hned "celosvětový" žebříček není to úplně normální.
Na světě je přes 7 miliard lidí a přes 240 států.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
8. 12. 2014 19:08
Re: Statistika věda je...
:yes:
8. 12. 2014 20:06
Re: Statistika věda je...
:yes: Hodnota mizivá. Tři tisíce je pěkné číslo, když děláš průzkum v rámci ČR.
Avatar - narona
8. 12. 2014 18:49
Italové
Protože Italové jsou sice temperamentní ale umí jezdit, jsou tolerantní, taky to je tím, že na rozdíl od Čech tam byla auta rozšířená už v 50. letech. U nás ještě před 30 měla menšina, po revoluci taky všichni tak ze sebe dělají macho... Ale asi se to pomalu zlepšuje
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2014 20:47
Kdo je špatný řidič, podle Polska
Dobrý den. Naštěstí jezdím do Polska hodně často a proto tento názor mě nechává naprosto klidným. Kdo neví o čem píšu, ať si tam zajede. Dávejte si ale pozor!!! Olin
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
8. 12. 2014 21:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2014 08:51
Re: Kdo je špatný řidič, podle Polska
Vypadá to ma pomstu za kontrolu potravin... >:D Brity bych řadil dle vlastních zkušeností na opačnou stranu žebříčku. A stačí si občas projet dálnici směr Ostrava - Brno, aby člověk zjistil jak "skvělí a ohleduplní" jsou polští řidiči.
8. 12. 2014 22:37
Kdo o mě bude šířit
pomluvy že jsem agresivní, tomu rozbiju hubu >:D
Mě dokážou vytočit hlavně "řidiči bez řidičáku" - takoví, co absolutně neznají předpisy. Chovají se naprosto nepředvídatelně a tím tvoří ty nejhorší situace. Třeba když mi má dát ženská přednost zprava, málem se srazíme, potom ji protroubím a ona vůbec nechápe co udělala špatně. Nebo zase stojí na hlavní a dává přednost autu z vedlejší. Nikdo neví jak se zachovat, jestli si to rozmyslí, rozjede se, zůstane stát... Dobří jsou i chytráci, kterým odmontovali páčku blinkrů - ať odbočují kamkoliv nebo vyjíždí třeba z kruháče, prostě nebliknou. To je nejvíc nebezpečný, pokud takovej retard odbočuje vlevo. Plno řidičů má taky tendenci jezdit zatáčky částečně protisměrem ať do nich vidí nebo ne. S le***m má zase špatnou zkušenost brácha - borec se mu nalepil snad půl metru za auto, nepomohlo ani lehký přišlápnutí brzdy a předjet se mu nechtělo. Potom v silnici díra jak prase, brácha přibrzdil a borec samozřejmě narazil. A stejně samozřejmě ujel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 10:35
Studie agentury TNS.
Nebyl by zdroj? Co je agentura TNS? Jaká byla metodika sběru dat? Řidiči služebních vozů se zapojili do ankety, tj. oni hlasovali o řidičích v jiných zemích, nebo byli sami předmětem zkoumání agentury???? Jinými slovy, zmatečný text, nulová informace.

O českých řidičích se tu přít nechci, jakkoliv nemám zdaleka tak negativní mínění o dění na našich cestách ve srovnání se zbytkem Evropy, co je ale super nonsens, to je druhé místo Francouzů. V Británii se jako řidič nepohybuju, ale Francii mám v posledních letech autem projetu křížem krážem, a poslední, s čím je možné se na francouzských silnicích setkat je agresivita. Žebříček řidičů podle míry agresivity, ve kterém se francouzští řidiči umístí na druhém a třeba zmínění polští na osmnáctém je naprostý nesmysl! :-!
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2014 13:17
Re: Studie agentury TNS.
Presne...
Avatar - Pepa_007
9. 12. 2014 20:21
Re: Studie agentury TNS.
Auto.cz článek převzalo od idnes a ti jej okopírovali z wp.pl a ti jej mají od LeasePlan Fleet Management. Podle všeho šlo o online dotazník a těch 3000 řidičů hodnotilo ostatní řidiče v provozu.
A pochopitelně záleží jaké byly otázky. Správnou volbou otázek mohu predikovat výsledky průzkumu.
Avatar - happy_driver
9. 12. 2014 11:00
....
Za celé tie dlhé roky, čo jazdím po Európe stačí popísať napr. cestu z vianočných trhov v Mníchove domov do Bratislavy.... Cestou tam je v Rakúsku veľmi typický ten kúsok A4 do Viedne (po A6, A4 do Viedne), domáci Niki Laudovia z Mödlingu a okolia majú zaužívaných 105-110km/h v ľavom pruhu, bez ohľadu na to, čo sa deje za nimi. Nie vždy, ale nepríjemne často sa táto situácia opakuje... Za Viedňou, či už na Graz alebo Linz je to bez tejto typickej črty. No a k výskytu krajanov? Cestou domov z Mníchova, pri Salzburgu je pomerne dlhy usek na diaľnici, kde je 100km/h. Idem podľa navi cca. 108km/h (tacho vyše 110km/h), kto ma vyblikáva? Samozrejme, Slováčisko ako repa, trojkový bavorák z AAA (aká symbolika), model z roku Pána... Čo na tom, že prší, je mierny opar a ešte ako-tak rozumné maximum je okolo 120km/h kvôli rozostupom a viditeľnosti. Nevadí, ja mám trojkový bavor, všetci nabok. Vidlák poctivo vyblikal každé auto v pruhu, skvelá reklama. O hodinu ďalej rovnaký scenár, akurát ho vystriedal Ostravák, ako inak, octa "f kombajnu, na hlínách, f plný palbě..." Takisto mu diaľkové fungovali veľmi dobre, blikal častejšie ako hasičský maják. Nemusím pripomenúť, že za celú trasu nebol so žiadnym iným "štátom" problém, či už Taliani, ktorý asi prišli na A8 prevetrať svoje Alfy - vždy keď niekoho dobehli, VČAS spomalili, netlačili sa a dali mu čas na zaradenie... detto nemecki teenageri na svojich S-kovych Audinach a mnoho ďalších vratane jedného Gallarda. Holt, našinca spoznáš hneď.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:53
Re: ....
Na krajany je spoleh... kolikrát třeba v Německu také potkám závodníka a v dost případech mívá českou SPZ >:D
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 11:55
NEJ...
Já tedy nejohleduplnější řidiče zažil v Irsku, hlavně v Dublinu... jsou tak ohleduplní, že ani nenajíždějí do křižovatek a čekají v zácpě poctivě na zelenou a jedou pouze pokud mají kam a ne jako Pražáci.... bože jak mne nervovali! :D:D:D Nikam se nedalo hnout Na Okrskách už to bylo lepší ( kolikrát sem se i bál držet tempo na těch klikatých okrskách), plynulejší, ale ve městech je to děs pro čecha. Na druhou stranu, mají jednu z nejnižších úmrtností na silnicích v EU

Jinak obligátně Němci jsou slušnější, nebo Rakušané (ty mi ale taky občas přijdou zabrždění, což teda neplatí o Vídni, tam jezdí plynule)

Nejhorší .... jednoznačně Poláci.... doma i u nás... jo a pak ústečáci :D:D
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 12:08
Studie na dvě věci...
...kdo trochu zná, ví a cestuje, ten se nestačí divit nad výsledky jakýsi studie. Žebříček nad kterým nezbývá než kroutit hlavou je maximáně dobrej coby výplň stránky v Blesku po vypadnuvší reklamě.
Když pominu fakt, nakolik se v posledních letech změnilo chování řidičů v ČR k lepšímu, že nás hodnotím jako ohledujplnější v mimoměstským provozu než třeba A nebo D...
Když zapomenu na skutečnost jak se po Itálii jezdí příjemně i přes dogmata o absolutní rtuťovitosti tamních řidičů...
Když si vzpomenu na příjemný a rychlý cestování po Francii...
Tak mi nedá nevzpomenout na otřesný ježdění v Polsku nebo Rumunsku. Kdo tohle sestavoval musel být omezenec a neználek.

P.S.: nejlíp se mi jezdilo ve Skandinávii, to bez pochyby ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 12:31
někteří (čeští) řidiči neuznávají pravidla
typický arogantní řidič v čr neznává žádná pravidla, jen ta svá vlastní ... a hrdě tomu říkají "přemýšlení" a ostatním "ovce". Nejsem toho názoru, že je nutné do puntíku dodržet každé pravidlo, sám mám těch přestupků každý rok tucty, ale v rámci rozumnosti a ohleduplnosti. Skupina, kterou mám na mysli, bere vše podle vlastního rozumu ... ale nenechávají si rezervu pro náhodu, sice jim to většinou vyjde, ale kdyby se stalo něco nečekaného, situaci nemohou zvládnout ... nebo jejich nečekaný manévr nezvládne někdo jiný.
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 13:04
:))
Jak si aspoň třikrát denně nezatroubím, jsem nervózní >:-[]
Ale jinak je to zase statistika "hlavně aby se o autorech psalo", s umístěním Frantíků a Italů fakt nemůžu souhlasit.
Ve Francii se cestuje na pohodu, rychle a klidně a v Itálii je to region od regionu - hodně dynamické, občas na krev, ale opravdu málokdy tě někdo úmyslně omezí... ;-\
Zato Polák v A6, to je pojem...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - white label
9. 12. 2014 13:15
Re: :))
Tak Poláků potkávám taky dost, ale zrovna v A6 jsem jich viděl minimum.
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 13:30
Re: :))
Zkus v sezonu dálnice ze severu na jih, ášestka nebo pětka jednu dvě generace staré, to je polský etalon levopružního pilota. ;-)
Avatar - white label
9. 12. 2014 16:56
Re: :))
Věřím, ale já myslel Poláky, které potkávám u nás, hlavně na trase D1 Brno-Ostrava.
Avatar - Ronault.
9. 12. 2014 17:16
Re: :))
Však to je ta severojižní trasa. A ano, jezdí jich tam docela dost, ale pravda, vedou asi starší Passaty, nicméně ne s převahou. Podle mě jezdí Poláci v podstatě ve stejných autech jako my, však je u nich taky nejprodávanější značka Škoda. Už dávno to není národ Maluchů a Polonezů. Mám tam i část rodiny a skladba je asi taková - Superb, Mini, 2xFabia, Altea, Polo... I ten loňský průjezd ze severu na jih nebo letošní Wroclaw mě nikterak nepřišly co se týče vozového parku zvláštní. To není jak Bosna a hercegovina, kde 50% lidí jezdí v Golf II, 20% Golfu III, 15% ve starém Mercedesu, 5% v Passatu a ten zbytek si rozeberou ostatní. Každopádně všechny staré Golfy Ii byly podle mě z německa vyvezeny do Bosny >:D
Avatar - white label
9. 12. 2014 17:30
Re: :))
Jj, hodně Passaty a Škodovky.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 14:17
Re: :))
To hranatý, v čem jezdí často, to je taky A6 >:-[] Ale já jich nejvíce potkávám v kombikách z 90tek... nejčastěji B5tky :)
Avatar - white label
9. 12. 2014 17:01
Re: :))
Myslíš ještě první A6/C4? Těch je u nás docela málo. A6/C4 a A6/C5 to jsou všechno auta stará 10 - 20 let.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2014 20:13
Re: :))
Jojo... no tady u nás ve městě ještě tak před rokem jezdila jedna udržovaná stříbrná, přímej potomek Audi 100 :-) Dneska už asi působí archaicky, pravda, ale za mých školních let sem to žral :-)

A jinak ano.. přesně taková jezdí v polsku docela často :)
Avatar - white label
9. 12. 2014 13:18
Re: :))
Ad první věta, taky mám věčně rýmu... :-O >:D
9. 12. 2014 13:28
Re: :))
Dneska dopoledne jsem se vrátil ze služebky z Katowic a Varšavy a teda A6 C5 tam mají plno :-)
Problémek je, že moje firemní auto na evidentně hodně poladěný 2.5 TDI nestačí (hurá za udržitelnost, místo 2.7 HDi už jen 1.6 TDCi), musím tedy záchvaty těch pilotů jen v klidu a se zapnutou vnitřní cirkulací tolerovat :-)
Ad ad - no právě, to je tou kouřovou clonou z poladěných dehtů. >:-[]
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 13:34
Re: :))
Ano, až po dni na silnicích v Polsku si člověk uvědomí, jak moc se to čiptunerské umění u nás vyvinulo, očipovaných aut neubývá, čmoudu ubylo výrazně, jedničkový superb s očazeným nárazníkem už je docela rarita, Polsko je proti nám momentálně země "komínů". :-) ;-)
Avatar - Ronault.
9. 12. 2014 15:02
Re: :))
Já teda jel loni napříč až k moři, tam jsem několik dní jezdil, pak zase zptáky přes Poznaň a Toruň, letos jsem byl ve Wroclawi a teda nějaký rozdíl v kouřivosti jsem nepozoroval. Jezdí se tam možn krapet rychleji mimo obce, ale oni tam mají jen rovinky bez zatáček, to se to pak lítá... ale jinak jsem nějak netrpěl :-)

Pravda, u nás jsou přecejen trochu rychlejší, obzvlášť v neděli a v pátek večer, to je jich plno a jedou docela rychle, přecejen vracejí se z práce z Rakouska. Mám ale pocit že s přibývajím počtem dálnic v Polsku se celkově uklidňují, že už to není takový ten efekt "Autostrada, dej gazu ile idzie" >:D
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2014 13:14
Mám jiný názor
Za svůj život jsem toho najezdil po Evropě i mimo Evropu docela dost a tak rozhodně nesouhlasím s tím, že Britové by byli agresivní řidiči. Snad ještě tak londýnští taxikáři, jinak tam ale i v době dopravní špičky doprava plyne velmi poklidně a neagresívně. Typickým projevem britského řidiče je ohleduplnost. Dá se naopak souhlasit s tím, že špatné je to ve Francii, tamní řidiči jsou praštění, vymáhají si přednost v jízdě a podrážděné gestikulace jsou na denním pořádku. Němci mají stádní chování, buď všichni jedou neadekvátně pomalu a nepředjedou se, nebo naopak jedou příliš rychle (například v zúžení na dálnici) až je to nad síly některých řidičů (nebo spíše řidiček). Ze střední Evropy jsou asi nejagresivnější Poláci (předjíždění přes plnou čáru, proti horizontu, proti protijedoucím vozům, nebo nekonečné předjíždění kamionů na dálnici je pro Polsko typické). Ale za poslední 3 roky se to dost zlepšilo. Naopak Italové jsou hraví, předpisy sice příliš nedodržují, ale dodržují princip předvídatelnosti - žij a nech žít. Pokud si zvyknete, že se tam troubí (ale nikoli ve smyslu jako u nás), tak v Itálii se proto jezdí docela příjemně. Hodně špatné je to na Slovensku. Lidé jsou zamračení a agresivní ještě více, než u nás, vymáhání si přednosti, agresivita, vybržďování, předjíždění zprava a jiné chuťovky vás na Slovensku nemohou překvapit. Asi nejhorší dopravu, kterou jsem zažil, byla zkušenost z Moskvy. Platí tam právo silnějšího, nikdo nemá žádné slitování (a to mám jinak Rusy docela rád)... www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2014 16:09
Re: Mám jiný názor
Mě se ve Francii zase tolik nezdá,vždycky jsem tam v pohodě jezdil i na kruháči v poho :yes:
9. 12. 2014 18:05
Re: Mám jiný názor
Až na ty Francouze a Němce souhlas. Jezdit v centru Paříže nebo Lyonu je sice docela o nervy, ale na venkově a na dálnicích to je naprostá pohoda. Pravda, nikdy jsem ve Francii nejel když vyjedou všichni na dovolenou, o tom jsem slyšel legendy. Někteří Němci jezdí hodně rychle, ale umí to a není to nebezpečné. Němci mi připadají jako nejvyježděnější řidiči v Evropě. Co se Ruska týče, tak Moskva je nářez, ale opravdové nebezpečí číhá na silnicích mimo velká města. Směs drahých aut, starých žigulíků a kamiónů a rozpadajících se gruzaviků řízená ožralými i střízlivými magory bez jakékoli disciplíny a pudu sebezáchovy je smrtící. Jezdil jsem tam se svými kolegy jako spolujezdec hodně přes 10.000km a jsem vděčný, že jsem to přežil.
Avatar - Stejsn
9. 12. 2014 14:33
Jaká policie,
takoví řidiči. A není to chyba přímo těch policajtů, ale našich zákonodárců. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
9. 12. 2014 20:55
Re: Jaká policie,
Jako ze cim vic kontrol a cim prisnejsi postihy, tim min agresivnich ridicu? No to zni opravdu jako kravina.
9. 12. 2014 15:33
USA
Jezdili jsme na Aljašce, na východním pobřeží a teď na podzim západní pobřeží, města, nár. parky a Hawaii.
Dodnes nechápu, jaká pohodová jízda to díky okolním řidičům vždy byla. Když se navigace nemohla rozhodnout o kolik pruhů přejet a kde máme sjet, tak se nikdy nestalo, že by na mě nebo přítelkyni někdo troubil, blikal a už vůbec ne, že by něco ukazoval. A to byl kolikrát za plného provozu v 6 pruzích jedním směrem docela šrumec.
Po návratu do Prahy a cestě po D1 okamžitě spadnem do reality. Netvrdím, že je to tam všude skvělý, ale za cca 30tis mil. no problem.
Rozbalit vlákno
3
9. 12. 2014 18:12
Re: USA
Přesně tak, v USA mají pár odlišných pravidel a zvyklostí (např. na dálnici se může předjiždět zprava i zleva), ale když se zvládnou je velmi příjemné ježdění. NewYork nebo LosAngeles jsou pro našince složité (třeba výjezdy z 10 proudých dálnic na pravé i levé straně) ale řidiči jsou velmi disciplinovaní a kromě mírného překračování maximální povolené rychlosti (v některých státech na dálnici je maximálka 60mil/hod tj. 96km/h) žádné přestupky nedělají a nejspíš ani neví co jsou to prasárny v našem slova smyslu :-). Je to taky tím, že policie a soudy se tam chovají k přestupníkům o hodně drsněji než v Evropě. Ve vězení jste natošup.
9. 12. 2014 19:34
Re: USA
Co jsem slysel, tak (nekteri) americane jsou zase uneseni z naseho podekovani pomoci blinkru, pripadne z alespon castecneho respektovani predjizdecich pruhu, stridmemu pouzivani klaksonu a pousteni z vedlejsich/pripojovacich pruhu atd.
9. 12. 2014 20:05
Re: USA
Tak s tím pouštěním to je docela pravda. Američan dodržuje pravidla ale moc zdvořilý není... Ale zase se nedá přiliš zevšeobecňovat. Pokud se na silnici něco stane, někdo potřebuje pomoc tak jsou hodně obětaví. Že by se v Americe nějak moc troubilo jsem si nevšiml. I když v NYC asi ano, ale tam jsem byl hlavně chodec :-).
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2014 15:57
illustracne foto nema chybu <b class="smile01"><b>:-)</b></b
mozem si tipnut? nejde nahodou o interier saabu 9-3 ;-) ?

ten saabovsky "aero" kokpit je aj pri pohlade zboku zboku celkom citatelny ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 12. 2014 17:01
Nuz neviem
Najazdil som toho dost v roznych krajinach na dvoch kontinentoch a jednom ostrove, ale len v SR a CR sa mi stalo, ze som bol na ceste ohrozovany (vytlacanie, vybrzdovanie, blikanie, tlacenie sa na zadnu SPZ) a to, ze som dodrzoval predpisy - napr. ze som siel v meste 50-tkou, ze som zastal pred prechodom pre chodcov...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2014 18:36
Re: Nuz neviem
ved prave preto ze dodrzujes predpisy tak si u nas za "blazna" .... inde je uplne normalne ze kde je 50tka ides 50 a nikto na teba netlaci ( v madarsku alebo slovinsku je radost jazdit )... len u nas v bananistane sa na teba kazdy lepi blika trubi dobre ze by ta najradsej nepreskocil..... hrozne ako tu zijeme ( skoro kazdy si tu potrebuje nieco na ceste dokazovat a kompenzovat ) .... tu je kazdy zavodnik pretekar.... len bohuzial potom mame aj najviac smrtelnych nehod na prepocet obyvatelov v celej europe.... skoda debat... sme 100 rokov za opicami ... a potom ze preco k nam chodi stale malo turistov aj napriek krasnej prirode... ja sa im ani necudujem, riskovat zivot na nasich cestach .... to im za to nestoji tu chodit
9. 12. 2014 18:59
Nemyslím si ....
že je to na našich silnicích nějak hrozné. Určitě se pár idiotků najde, zejména v Praze, ale musím říct, že mě umírněnost na silnicích mile překvapuje. Co mě zlobí je lemplovitost při parkování, tj. parkování tam, kde se nemá , parkování přes 2 místa atd ....
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2014 20:18
Re: Nemyslím si ....
No s tou Prahou bych byl opatrnější - Pražák ví, že musí být alespoň elementárně zdvořilý, že v zácpě musí občas pustit auto z vedlejší ulice, protože za chvíli bude ve stejné situaci. Věřím, že styl jízdy může lidi odjinud dost štvát, ale to je většinou dané dopravní situací v Praze. Co je určitě šílené, tak to je ježdění na červenou, to jinde v takové míře nevidíte. Tak trochu je to jako s těmi Italy. Jízda ve velkém městě je prostě taková nervní :-). S parkováním naprostý souhlas. Velká SUV řízené "dámami se světlými vlasy", blokující několik parkovacích míst mě taky štvou. Vůbec parkování v Praze, to je neustálý "krutý" boj. Jo a jsem obyvatel středočeského kraje.
10. 12. 2014 07:22
Re: Nemyslím si ....
Ona to zvýšená koncentrace idiotků v Praze je právě dána tou "nervní" dopravou ve větších městech. Jednou z mála světlých vyjímek je asi Pretorie/Joburg, kde se jezdí super a všude dost místa ... Já jsem z Brandýsa a pokud se neflákám (jako teď) nebo nejsem v zahraničí, tak fachám v Praze ....
18. 1. 2015 16:17
Nervaci
Jezdim XXXX let a na silnicich jsem nepotkal zadneho nervaka. potkavam jen ridice kteri neumi jezdit a jezdi jak podelani jen aby nedostali pokuty a proto jezdi pod rychl. limitem a nebo brzdi cely provoz po Praze a nejen tam. Dalnice jsou plne techto ridicu kteri jedou a brzdi ty ostatni a pokuty? Nedostavaji ti bezohledni ale ti co chtej jet a ne popojizdet. Nas bod. systém prevzaty od Nemcu je neuplny a divím se ze kdyz neco funguje dobre v nemecku tak proc nevzit cely system aby fungoval i u nas. My vemem jen cast a jeste z toho udelaji paskvil ktery je nejhorsi na svete, se nedivim ze vetsina ridicu je nerozni kdyz potka ovci jak se rika tem co jezdi jen aby nedostali zadnou pokutu a body ale vlastne delaji plno chyb ktere jsou jinde pokutovany a bodovany.
Rozbalit vlákno
0