Volkswagen sice dominuje soutěžním tratím se svým speciálem odvozeným z modelu Polo, ale pro běžný provoz neplánuje ostřejší verzi než je aktuální Polo GTI.
Táto informácie je tak trochu nosením dreva do lesa. Polo R WRC je tu už dávnejšie a už pri jeho predstavení bolo zrejmé, že to je len splnenie homologizačnej povinnosti pre rallye. Ak by mienil VW robiť Polo R, bol by spravil z WRCčka klasickú sériovku (s rovnakým motorom a technikou). Ak to nespravil vtedy, nikto snáď nečakal, že predstaví Polo R ku koncu jeho životného cyklu. Naviac predtavením aktuálneho GTI si aj zúžil marketingový priestor pre potenciálnu verziu R. Kým 1,4TSI pred FL nebolo to pravé orechové a s týmto motorom Polo nemohlo plnohodnotne konkurovať najlepším hothečom á la Clio RS so 147 kW, použite väčšieho a výkonnejšieho motora (1,8TSI, 141 kW) tento deficit zmazalo (naopak P GTI je auto s najväčším motorom v triede) a potreba niečoho silnejšieho sa zmenšila. Otázna je tiež cena Pola s dvojlitrom TSI a teda jeho trhový potenciál a či by príliš neliezlo do kapusty Golfu GTI.
Já jsem hlavně zvědavej, jestli Renault přijde s nějakým upgradem na Clio RS, jak o tom pořád mluví Thomasino, když především v krouťáku bude na nové P-GTI znatelně ztrácet. Majitelé C-RS si sice dokáží poradit, ale pochopitelně jde o mimotovární úpravy se všemi důsledky z toho plynoucími.
Za mě je fajn, že dali do Pola GTI tu 1.8T , akorát z toho motoru není problém dostat mnohem větší výkon, klidně kolem 220-250 koní. Akorát by to pak bylo rychlejší než Golf GTI, se svými "podvyživenými" oficiálními 230 koníky ve verzi Performance (ve skutečnosti je jich tam prý po změření klidně o 20 více :-) ). Zůstává velký prostor pro ladění a chipování, tady bez větších obav. Sám jsem zvědavý na českou cenu Pola GTI, jako auto do města a na okresky proč ne, to auto není moc těžké a mimochodem je větší než legendární Golf GTI 1. nebo 2.generace ;-)
Hlavní soupeř asi bude zmiňované CLIO R.S. CUP a především očekávaná ostřejší verze. Mluví se o 220 koních a možnosti návratu manuálu a určitě také možnosti připlatit si za lepší sportovnější sedadla. Je otázka, jestli to bude na jaře v Ženevě, nebo až na podzim. Ale určitě jsem na to zvědavý, protože u spousty fanoušků si novým vyměklým Cliem moc oko neudělali ;-)
Pokud je tam místo 230 koní, klidně i o 20 koní víc, tak to logicky nebudou koně podvyživené, ale naopak velmi dobře živené. Jinak G II. g. je podstatně větší, než G I g., takže docela pochybuji o tom, že dnešní Polo je celkově větší, než G II.g.
Je pravda, že tvrdá auta nejvíc potřebují vyměklí chlapi, podobně jako velká auta malí chlapi? >:-[];-)
Někde jsem četl, že je Polo o kousíček větší než Golf II. Podvyžívené koně jsem myslel oficiálně udávané, když většina konkurentů ve třídě mají min. 250 koní. Tuhle měřili v Profituninku na SK výkon u Kokty RS III 2.0 TSI před zvýšením (na 300 koní) a naměřili místo 220 koní z fabriky rovnou 245 koní. Osobně si myslím, že mají jen jeden motor 2.0 TSI pro Golf GTI, GTI Performance i Koktu RS a z politických důvodů udávají menší výkon ;-)
To je taková trpká útěcha... ;-) Mně by na zaplacení registrace třeba i těch 250 koní bohatě postačila tvoje tajná rezerva na pokuty a ještě by zbylo vwoko (21) Eur. >:-[]
Tak u nás je 230 vs. 250k rozdiel tuším 400 eur, ale to vieš, naša socialistická vláda je k ľuďom dobrá, zlých motoristov zdaní, aby mohla dať pre dôchodcov vlaky zdarma. >:-[]8-s
Čo o to, výkon sa dá samozrejme zvýšiť, 141 kW z 1,8čky nie je nijaký extrém. Otázka je potom ale prenos takéhoto výkonu na vozovku, predsalen malé a relatívne ľahké auto segmentu B s predným pohonom bez samosvoru by už asi ťažko zvládalo 220 -250 koní. Zrejme by to ten XDS+ ubrzdil, ale to by potom pri ostrej jazde asi horeli brzdy (ako Focusu ST v jednom track-teste).
Osobne považujem tento výkon pre Polo za viac, ako dostačujúci a ladiaci s charakterom modelov GTI (ktoré nie sú žiadne hardcore rakety, ale univerzály).
Souhlas, kolem 200-220 koní je na předokolku bez poctivého samosvoru tak maximum (ale záleží také na pneu, polosemislicky tyu Advan AD08R to vylepší) a systémy typu XDS jsou dobré tak na běžné ježdění, třeba na mokru, ale není to na okruhové řádění >:-[] To dostávají brzdy hrozně zabrat.
Když jsem měl na jeden den půjčenou Corsu OPC Nurburgring Edition a přemýšlel jestli nejít do ní, co má 210 koní a poctivej samosvor, tak párkrát bylo cítit při agresivnějším průjezdu ostřejší zatáčkou, že ji ten samosvor krásně pomáhá na výjezdu ven :-)
P.S.: Píši Ficovi, aby ti to na GTI dodanil ;-) >:-[]