Táto informácie je tak trochu nosením dreva do lesa. Polo R WRC je tu už dávnejšie a už pri jeho predstavení bolo zrejmé, že to je len splnenie homologizačnej povinnosti pre rallye. Ak by mienil VW robiť Polo R, bol by spravil z WRCčka klasickú sériovku (s rovnakým motorom a technikou). Ak to nespravil vtedy, nikto snáď nečakal, že predstaví Polo R ku koncu jeho životného cyklu. Naviac predtavením aktuálneho GTI si aj zúžil marketingový priestor pre potenciálnu verziu R. Kým 1,4TSI pred FL nebolo to pravé orechové a s týmto motorom Polo nemohlo plnohodnotne konkurovať najlepším hothečom á la Clio RS so 147 kW, použite väčšieho a výkonnejšieho motora (1,8TSI, 141 kW) tento deficit zmazalo (naopak P GTI je auto s najväčším motorom v triede) a potreba niečoho silnejšieho sa zmenšila. Otázna je tiež cena Pola s dvojlitrom TSI a teda jeho trhový potenciál a či by príliš neliezlo do kapusty Golfu GTI.
Já jsem hlavně zvědavej, jestli Renault přijde s nějakým upgradem na Clio RS, jak o tom pořád mluví Thomasino, když především v krouťáku bude na nové P-GTI znatelně ztrácet. Majitelé C-RS si sice dokáží poradit, ale pochopitelně jde o mimotovární úpravy se všemi důsledky z toho plynoucími.
Za mě je fajn, že dali do Pola GTI tu 1.8T , akorát z toho motoru není problém dostat mnohem větší výkon, klidně kolem 220-250 koní. Akorát by to pak bylo rychlejší než Golf GTI, se svými "podvyživenými" oficiálními 230 koníky ve verzi Performance (ve skutečnosti je jich tam prý po změření klidně o 20 více 😄 ). Zůstává velký prostor pro ladění a chipování, tady bez větších obav. Sám jsem zvědavý na českou cenu Pola GTI, jako auto do města a na okresky proč ne, to auto není moc těžké a mimochodem je větší než legendární Golf GTI 1. nebo 2.generace 😉
Hlavní soupeř asi bude zmiňované CLIO R.S. CUP a především očekávaná ostřejší verze. Mluví se o 220 koních a možnosti návratu manuálu a určitě také možnosti připlatit si za lepší sportovnější sedadla. Je otázka, jestli to bude na jaře v Ženevě, nebo až na podzim. Ale určitě jsem na to zvědavý, protože u spousty fanoušků si novým vyměklým Cliem moc oko neudělali 😉
Pokud je tam místo 230 koní, klidně i o 20 koní víc, tak to logicky nebudou koně podvyživené, ale naopak velmi dobře živené. Jinak G II. g. je podstatně větší, než G I g., takže docela pochybuji o tom, že dnešní Polo je celkově větší, než G II.g.
Je pravda, že tvrdá auta nejvíc potřebují vyměklí chlapi, podobně jako velká auta malí chlapi? >😒] 😉
Někde jsem četl, že je Polo o kousíček větší než Golf II. Podvyžívené koně jsem myslel oficiálně udávané, když většina konkurentů ve třídě mají min. 250 koní. Tuhle měřili v Profituninku na SK výkon u Kokty RS III 2.0 TSI před zvýšením (na 300 koní) a naměřili místo 220 koní z fabriky rovnou 245 koní. Osobně si myslím, že mají jen jeden motor 2.0 TSI pro Golf GTI, GTI Performance i Koktu RS a z politických důvodů udávají menší výkon 😉
To je taková trpká útěcha... 😉 Mně by na zaplacení registrace třeba i těch 250 koní bohatě postačila tvoje tajná rezerva na pokuty a ještě by zbylo vwoko (21) Eur. >😒]
Tak u nás je 230 vs. 250k rozdiel tuším 400 eur, ale to vieš, naša socialistická vláda je k ľuďom dobrá, zlých motoristov zdaní, aby mohla dať pre dôchodcov vlaky zdarma. >😒] 8-s
Čo o to, výkon sa dá samozrejme zvýšiť, 141 kW z 1,8čky nie je nijaký extrém. Otázka je potom ale prenos takéhoto výkonu na vozovku, predsalen malé a relatívne ľahké auto segmentu B s predným pohonom bez samosvoru by už asi ťažko zvládalo 220 -250 koní. Zrejme by to ten 😁S+ ubrzdil, ale to by potom pri ostrej jazde asi horeli brzdy (ako Focusu ST v jednom track-teste).
Osobne považujem tento výkon pre Polo za viac, ako dostačujúci a ladiaci s charakterom modelov GTI (ktoré nie sú žiadne hardcore rakety, ale univerzály).
Souhlas, kolem 200-220 koní je na předokolku bez poctivého samosvoru tak maximum (ale záleží také na pneu, polosemislicky tyu Advan AD08R to vylepší) a systémy typu 😁S jsou dobré tak na běžné ježdění, třeba na mokru, ale není to na okruhové řádění >😒] To dostávají brzdy hrozně zabrat.
Když jsem měl na jeden den půjčenou Corsu OPC Nurburgring Edition a přemýšlel jestli nejít do ní, co má 210 koní a poctivej samosvor, tak párkrát bylo cítit při agresivnějším průjezdu ostřejší zatáčkou, že ji ten samosvor krásně pomáhá na výjezdu ven 😄
Hlavní soupeř asi bude zmiňované CLIO R.S. CUP a především očekávaná ostřejší verze. Mluví se o 220 koních a možnosti návratu manuálu a určitě také možnosti připlatit si za lepší sportovnější sedadla. Je otázka, jestli to bude na jaře v Ženevě, nebo až na podzim. Ale určitě jsem na to zvědavý, protože u spousty fanoušků si novým vyměklým Cliem moc oko neudělali 😉
Je pravda, že tvrdá auta nejvíc potřebují vyměklí chlapi, podobně jako velká auta malí chlapi? >😒] 😉
[odkaz]
[odkaz]
Ale je možné, že vnitřní prostor je skoro stejný, takže se dá klidně tvrdit, že Polo je na tom stejně jako Golf II...
Osobne považujem tento výkon pre Polo za viac, ako dostačujúci a ladiaci s charakterom modelov GTI (ktoré nie sú žiadne hardcore rakety, ale univerzály).
Když jsem měl na jeden den půjčenou Corsu OPC Nurburgring Edition a přemýšlel jestli nejít do ní, co má 210 koní a poctivej samosvor, tak párkrát bylo cítit při agresivnějším průjezdu ostřejší zatáčkou, že ji ten samosvor krásně pomáhá na výjezdu ven 😄
P.S.: Píši Ficovi, aby ti to na GTI dodanil 😉 >😒]