Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nehoda na letních pneu: Pojišťovny vám musí souvislost dokázat!

Obecně rozšířený mýtus říká, že pojišťovna neuhradí žádné škody, pokud nabouráte v zimě na letních pneumatikách. Zjišťovali jsme, jak je to ve skutečnosti.
Zpět na článek
12. 12. 2014 15:03
Re: Ludska blbost nema hranice....
no pane jo. 8-s
12. 12. 2014 13:11
Re: Ludska blbost nema hranice....
nu jistě, ale pak bych předpoládal, že jste smířen s tím, že vyjedete jen za dobrého počasí, kdy nehrozí sníh a námraza a pokud vás někde chytne blbé počasí, necháte auto odstavené.
12. 12. 2014 15:22
Re: Ludska blbost nema hranice....
když jste si koupil blbé zimní gumy, tak vám přijde logické používat letní ?
A jak si můžete dovolit při +2 vyjet na silnice , když se dá na některých místech jako jsou mosty apod. čekat námraza ? Jak se můžete pokoušet "dojet" když je to špatné s počasím ? Já mám na silnicích strach z lidí jako jste vy... Můžete si to omlouvat jak chcete, ale když na to nemáte čas koupit si jiné kvalitnější gumy a ty špatné prodat, tak v zimě autem nejezděte. Riskujete zdraví nejen vaše, ale i lidí kolem...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 12. 2014 15:13
Re: Ludska blbost nema hranice....
" tak to je neco, co neslo predpokladat. "

Ak vyjdes v Decembri, Januari ci Februari, tak sa to dalo cakat, nie len predpokladat.
12. 12. 2014 13:22
Pojišťovny nejsou charity
a představa, ze jsou tu pro Vás... inu to je jen takový marketing. Pravda, jsou již ústavy, kde pochopili, že vstřícnost udělá dobré jméno a přináší dlouhodobě větší zisk, ale to nebrání tomu, hledat kličky a pokoušet se zblbnout ovce.
Kolegovi se stala nepříjemnost a účastnil se nehody více vozidel. Naštěstí bez zranění.
Protože výše škody byla docela vysoká, díky kamionu nalozenemu citlyvym zbožím, tak si pojišťovák dal "záležet". Došlo to tak daleko, že přišel na to, že jeho dovezený vůz nebyl zpusobily k provozu na pozemnich komunikacich, protože nejel na rozmeru gum, zapsanych ve velkém TP. Úředníci zapisují jen některé rozměry do VTP. Zbytek si musíte za poplatek "dozapsat". Díky dobremu právníkovi a jeho úsilí to nakonec byl happyend, protože ziskal přímo z fabriky glejt, že jeho vůz je na danem rozměru schválen pro provoz v EU, ale ty nervy....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 12. 2014 11:10
Ludska blbost nema hranice....
Nuz neviem, ale pripada mi to tak, ze toto je typicky priklad snahy za kazdu cenu obist zakon. Egoisticka vychcanost? Ci ludska blbost?

a) Zakon uklada mat zimne pneumatiky od-do za istych podmienok. Ked ich auto nema, porusuje zakon. Takze neviem, preco by malo byt bremeno dokazovania na poistovni, ked vodic/majitel vedome porusil zakon.

b) Ked auto na letnych havaruje na zasnezenej ceste, tak by vodic musel vyvratit fyzikalne zakony. Takze znovu je z toho poistovna vonku.

Ale to je take typicke slovenske a ceske. Vzdy ma clovek energiu a peniaze na to, aby hladal moznosti, ako zo svojho uzkeho pohladu vybabrat zo systemom, nez aby jednoducho hral podla pravidiel - navyse v zaujme vlastnej bezpecnosti.
12. 12. 2014 16:42
Re: pneu M+S
Tak univerzální gumy jsou vždy oznaceny jako M+S. Osobně bych lidi, který nejsou schopni prezout auto na zimní vůbec nepoustel do auta. Nerikam ze kdyz je sucho a 5 stupňů ze je nutný je mít, ale takový kecy ze zimaky jsou na nic nesnasim. Osobně mám porovnání na sněhu letní vs zimní a to je proste neskutecnej rozdíl. Ono když by ti někdo např zranil nebo zabil rodinu kvůli tomu ze mu to na sněhu nezatocilo a razil heslo ze zimaky jsou nanic tak by jsi mluvil jinak.
Avatar - baca42
12. 12. 2014 16:13
Re: Ludska blbost nema hranice....
A když pojedu trochu vožralej, kdo posoudí jakej to mělo vliv na nehodu ?
12. 12. 2014 13:08
Naivni clanek
Dosti naivni clanek od autora, ktery zjevne nema prakticke zkusenosti s tim jak funguji ceske soudy. Pokud se rozhodne pojistovna opravdu soudit, tak to dotycny na letnich gumach projede v jednom stani a nepomuze mu ani svecena voda. Nejake pokusy s opravenym autem jak jsou popsany v clanku jsou uplne mimo misu a soudni praxi.
Avatar - beibej
12. 12. 2014 15:42
pneu M+S
jsou potřeba právě a jen při sněhu nebo břečce. Pokud je sucho nebo jen mokro tak letní nebo celoroční pláště postačí plně k používání. Teď už pár let přezouvám na zimní, ale dříve jsem jezdil jen na jedněch a nikdy jsem nezpůsobil žádnou nehodu. Jde o ten mezičlánek mezi sedadlem a volantem. Zkrátka trochu sundat nohu z plynu. Jo a na závěr při klesání na ledu zimáky stejně nic nezmůžou.
12. 12. 2014 13:43
Re: Ludska blbost nema hranice....
JIste, ani by mne nenapadlo jet na letnich pneu v minus deseti pri hustem snezeni do Spindlu.
Pokud ale vyjedu na letnich gumach rano, kdy je na teplomeru +2 a jedu z dediny do mesta a vecer chci jet zpet a strhne se snehova vanice, tak to je neco, co neslo predpokladat. Mohu pak nekde zastavit a zkusit jet hromadnou dopravou, nebo to proste opatrne (a smysluplne) dojet. Zrovna ta ledovka minuly tyden - u nas rano +1 a sucho, behem dne mrholeni a po obede zaclo mrznout, klouzali komplet vsichni, zimni gumy nebo ne, vsecko jako na sanich a co ted? Par tukancu a kdo posoudi, jaky vliv pouzite pneu mely?
A dalsi vec: Jsou zimni gumy a zimni gumy. Napriklad ja mam na aute Pirelli Sottozero, ktere z mne neznamych duvodu vyhravaji kdejake testy, ale podle mne jsou dobre jen na jizdu ustalenou rychlosti po peknem, suchem, ale chladnem asfaltu. Brzdne vlastnosti jsou na suchu i kolem nuly horsi (vyrazne horsi!), nez normalni Pirelli P7, ktere mam na leto. Takze kvuli par dnum v roce, kdy je na silnicich trocha snehu prece nebudu jak sebe, tak ostatni ohrozovat na mizernych zimnich gumach na suchem asfaltu, ne?
12. 12. 2014 11:43
Re: Ludska blbost nema hranice....
Pro blbecka kazdy blby.
Zkus trochu uvazovat a nez zacnes pindat, tak neco i najed na letnich na snehu.
Jsou podminky, kdy na letnich i na zimnich to klouze z 90% uplne stejne.
Takze pokud se mi napriklad stane, ze mi to na zasnezene ceste uklouzne pri rychlosti chuze a sjedu autem ze srazu, auto se bude kutalet, komplet se rozbije a dole jeste proleti pres zed hospody a rozleje gulas, tak je treba dokazat, ze by se toto na zimmnich gumach nestalo. Ono je totiz docela dobre mozne, ze na zimnich bych sice pri rychlosti chuze takto neuklouzl, ale taky je mozne, ze bych jel na zimnich trochu rychleji a uklouzl bych stejne a ve finale doletel dale a s horsimi nasledky.
Jenom opravdove pako si dokazovaci proces vysvetluje jako snahu neco ochcat, to snad ani neni mozne, ze nekdo, kdo se naucil psat a jist priborem, muze takovou hloupost vyplodit, takovy primitivismus mne nikdy neprestane udivovat... :no:

Edit.:

Za sebe rikam, ze jak minulou, tak predminulou zimu jsem v podstate stravil na suchych, maximalne vlhkych cestach a kazdopadne se na nich lepe chovaly letni pneu, nez zimni (jak pri brzdeni, tak v zatackach). Dogma, ze v zime jedina na zimnich ma proste taky svoje podminky.
18. 3. 2015 15:46
A co životnost?
Já jsem se teď dočetl, že gumy maj nějakou životnost. Takže to nemusí nutně bejt letníma gumama . Pokud to byly staré gumy, mohlo to být životností viz. :
[odkaz] ;-)
13. 12. 2014 22:17
Re: Ludska blbost nema hranice....
Pirelli Sottozero - jaké jsou podle vás lepší zimní gumy?
Tyto patří mezi špičku - dle testů - a jsou objektivně horší, než letní pneu ( na suchu a na mokru).
Strach mějte z lidí, kteří slepě věří "odborníkům".
13. 12. 2014 22:11
Re: Ludska blbost nema hranice....
Jasně, ty spravedlivý vševěde.
Teď je December, venku jasno, celý den slunečno a na teploměru +11. To se dá fakt očekávat vánica a poľadovica, viď? Trumbelíne >:D
13. 12. 2014 22:24
Re: pneu M+S
A on snad někde psal, zimáky jsou na nic? Kde to čteš? Jasně psal, že M+S jsou k ničemu na suchém a mokrém asfaltu, kdežto na sněhu jsou prokazatelně lepší. M+S = mud + snow, to o jejich určení mluví naprosto jasně.
Avatar - petrumr
12. 12. 2014 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.