...silně globální pojetí modelu, které negativně ovlivnilo design, se mi kombi jeví jako vcelku zdařilé. Záď předčila mé (poněkud skeptické) očekávání, ve vínové metalíze vypadá celkem dobře.
Samozřejmě, že mohla vypadat lépe, ale vrámci silně globální filosofie modelu a dílům z Audi A4, na které musel výsledný design navazovat, se vcelku povedla.
Jinými slovy. Když vezmem v potaz, že se muselo vycházet z již tak nudného a ničím zajimavého designu A4 a muselo se upravit cca 2% dílů pro úspory, tak to dopadlo docela dobře. Tak to pak souhlasím :yes: >:D
To by potom uz nebyl dar, kdyby musel prodat babicku, ne? Kdyby mi to dali, tak to prodam a koupim si neco mensiho s co nejdelsim rozvorem v zhledem k delce auta a motorem umistenym nejlepe podelne a za predni npravou. Idealne zadokolka a r6 v benzinu. Takze treba starsi 325i?
To si trošku odporuje. :-) Ale kdyby mi to auto někdo jen tak dal, spokojený budu, to máš pravdu. Nicméně v tom prostě nevidím kromě loga vůbec nic seatovského.
No, jsme svědky experimentu té nejvyšší kvality. Fiat, když byl tam, kde nejspíš stále je, se pokusil uhranout Evropu Cromou. Odtušuji, že Seat pod tvrdým diktátem AUDI to vykoumal s Exeem poměrně lépe. Zatím tu nebylo, aby sis mohl pořídit za pár švetek v mainstreamu minulou prémii. Zvolit variantu - střední dělo bez naděje - to by se SEATU jistojistě vymstilo (ostatně jako fiatu). Konec konců kdo víme, jestli "úspěchy Cromy nakonec nevyvolaly u Seatu exeonální směr?
Ten kombík nahoře? AUDI klasika, čisté tvary, seatovská světla... pod tím prémiová technika z minulé A4. Počítám, že tu těžko bude někdo, komu by podvozek z A4 vadil. Takže nezbývá, než věřit, že se to Seatu zdaří. No a nakonec hádanka - kdo se potí nejvíce? No přece C5... ten na to šel obdobně, vizualitou dokonce stejným směrem jako Seat, akorát holt musel ten spodek dodat ze svých zásob...
P.S. Kup si Exeo... nakonec vídíš, že můj skromný popěvek o prémiovém mainstreamu, který tu pěji asi rok, zase tak úplně falešnou písní není. Viď? ;-):yes:
..jedna vec..na Seat je to desna nuda, od seatu sem cekal neco vic nez jen kopii A4ky..nerikam ze je spatna, ale k Seatu mi to nesedi
PS: nevim co ti vadi na crome..Fiat mel jenom moc velkou odvahu jit do neceho podobneho, ale vymstilo se mu to..pro me je to zvlastni auto se zvlastni koncepci
S tvým hodnocením Cromy souhlas. Jistě, u SEATU jsme čekali tu "krev" :-) no,jo, lopingem, těžkostí, kterými prošel Seat prostě neumožňují ti dravou orientaci. Každopádně myslím, že toto rozhodnutí je z těch perspektivních.
Mal som tú česť zviezť sa. Zvonku sa mi nepáči, vyzerá ako klasické auto bez nápadu s dodatočne trochu "pokrčenými" plechmi. Interiér je na pohľad zaujímavý, kým sa rukou neopriem o palubku. Pocit, akoby som držal kus laminátu je rovnaký ako vo väčšine Seatov a nie moc príjemný.
Jazda je podobná ako vo Fabii, podvozok mi príde máličko istejší, snáď aj tvrdší. Ale emócie žiadne. Motor 1.4/63 kW bol na emócie sakra málo. Vzhľadom na papierové údaje neskutočne vágny a neochotný, ožíva až vysoko nad 3000 otáčok.
Tak mne nesadol. Ani podvozok. Podvozok Ibizy je tvrdý a istý, ale zábava s ním nebola. Viac som si užil so starým Bravom, rozhodiť na ňom zadok a prejsť s ním ostrú zákrutu pod plynom s kvíliacimi gumami bol zážitok. U Ibizy to bolo iné, zo svojich "koľají" veľmi zoskakovať nechcela a za plynom sa tvrdohlavo brala von zo zákruty rovno...
Skutočne, nič horkokrvné a španielske som na aute nenašiel.
Jeste zapominas, ze do kombi A4 patri quattro a sestivalcove motory. At uz diesely nebo benziny. Protoze jinak je to tezkopadne a upachtene. Nebudu ted hodnotit, na kolik je tohle seat, nebo jestli je to povedene a dustojne, ale myslim, ze doku tomu nedaji quattro a silnejsi motory, tak to odsuzujou k zaniku. Dyt tech agregatu, co uz nechteji davat do audin, musi mi t k dispozici tisice.
A Mondeo nema sestivalce? nebo 4x4? Navic je uplne jedno, jestli je to mainstream nebo ne, porotoze neni nic snadnejsiho, nez diky tomuhle "seatu" vypotrebovat co nejvice dobehove techniky. kdyz tam primo pasuje...
A kdo vsechno krome tebe me tady takto oznacuje? Ja sem si to uz overil. A i kdyby nemelo 4x4, tak to prece neni duvod, aby ho a4avant v jinem kabate nemelo taky, ne? to je prece to, oc tu cele tohle vlakno bezi. Vsiml sem si u tebe, ze mas tendenci bezmezne obhajovat vw koncern a nekdy dost neopodstatnene...
Všímej si hlavně aut, tam přidej. A pokud máš pochybnosti o mých větách na adresu VW, tak mě vždy pod příspěvkem rozsekej. Ale s Mondeem 4x4 to budeš mít dost těžký. Viď.
K tve litosti nemam duvod. Clovek s alespon minimalnimi technickymi znalostmi by podobnou hovadinu nemohl nikdy napsat. Drz se reklamnich zprav, to ti sedi.
GTI, C5ka ale má jinou strategii. U Exea i nové C5 je společné, že vnitřnosti převzali ze starších vozů, to samozřejmě ano, veliký rozdíl ovšem je v tom, že C5 je designově velice odlišná od té předchozí, kdežto Exeo je minulé A4 "jakoby z oka vypadlo" ;-\
Celkově chválím Seat, že se pustil do této třídy a takového auta. To, že použil techniku minulé A4, no dobře, ta technika to nebyla vůbec špatná, nakonec to dělá kde kdo. Co mi ovšem vadí je to, že použil i design té A4. To nevidím jako krok dobrým směrem... ;-\
Jsem ještě zvědav na to quattro a případné šestiválce, které by Seatu rozhodně dodaly na image. :yes:
Ten design mě také překvapil, ale domnívám se, že to byl nakonec jaksi záměr... evokovat vizuálně AUDI, když už tam je i ten spodek... Uznávám, je to k diskuzi.
Překvapivě tento chladný, nevzrušující, ba dokonce nudný design karoserie Seatu Exeo docela padne. Nějakým způsobem ladí i s novou Ibizou, s kterouž zřejmě nastartoval nový designový stajl směřující po dobré cestě. Maska je dobrá. Profil Exea už to Audi připomene, ovšem sedí to! Ladí to. Je to důstojné.
Přeci nechceš srovnávat dvě natolik odlišné filosofie Cromy a Exea. Croma je originální crossover, který se neoblékl v second - handu jako Exeo, nýbrž u Giugiara, což je rozdíl... ;-)
na to že jsem bezduchý švorcák, který nenapíše žádný příspěvek s duchovní hodnotou a jenom se veze na cizích zádek se o mně nějak moc zajímáš brouku ;-)
to víš, chtěl jsem si dát jako auto snů Guru/Apoštol, ale nenašel jsem dost odvahy >:-[]
>:D No, to tvé auto snů... kuko, zcela vážně, jestli opravdu takhle uvažuješ, že sis před třícátými narozeninami dal do profilu auto snů >:D >:D Já to snad nedopíšu >:-[] >:-[] na tohle nemám. Tak 13, tomu bych věřil. Bože, co je tohle za lidi >:D
já ti to furt říkám, proč se s náma tady zahazuješ ;-)
je mi 12, táta má sída na lízačku, máma jezdí na bazarovém clio 1 a brácha včera viděl na youtube nové bravo, a prej je lepší než Focus+Golf dohromady :-!
A jak to, že ty si tú odvahu nenazbieral? Guru ani apoštola nevlastníš, takže sny u teba asi absentujú. Tak to mi ťa je ľúto. Ja chcem mať sny až do smrti. AK sa niečo splní, bude ďalší sen. Ani nevieš, o čo prichádzaš.
Zato ty sa nejak rád hrabeš v profiloch a hľadáš autá snov - že by absencia niečoho podobného v tvojej hlave?
Podobne si sa za auto snov snažil posmievať tuším Prejtovi v inej diskusii.
A to som si myslel, že si inteligent.
V tvém profilu se nehrabu, ale uznej, že na takového přicmrndávače, jakoje kuko jsem se podívat musel. A co jsem tam našel, to by porazilo i chocholouška >:D Tvrdí tam, že je mu 30 a že má auto snů... bože >:D
no teď právě zkouším karpáčo, ty jo, je to drahé jak sviňa, už mi ani na benzin nezbylo, a ten čokl furt nic. Furt mě jenom tahá k sousedovic Golfu a u něj kňučí a kňučí >:D
jak - čumí? profil je snad od toho, že si tam třeba kuko může napsat co je jeho auto snů >:D To tam tatro nepíše pro sebe, ale pro nás, diskutéry, abysme jako věděli... >:-[]
To je tvoje optika... >:D Jestli chceš můžu tě povozit >:-[] Ale že jako bych psal po jaký jachtě sním... to se nezlob, dítě jsem přestal být už dávno.
P.S. Máte recht kluci, alespoň na profilu to nandat celýmu světu. Taky je tam dobrá rubrika - má osobnost. Našel jsem tu pár Loebů... >:D >:D:yes:
Je mi to jasný, člověk si prostě nemůže pomoct. Já mám často sto chutí, ale nechci vířit vodu...je tu dost lidí, co to umí líp a bezprostřednějc :-);-)
Jak je známo, označení "crossover" se používá u automobilů, které ve svém pojetí kombinují několik automobilových tříd. Croma tento pojem demonstruje svou kombunací MPV, kombi a komfortu lépe vybaveného sedanu vyšší srřední třídy (samozřejmě bráno na dobu vzniku modelu). Takže se jedná o crossover jako vyšitý... ;-)
A "originální", jak říkáš, rozhodně je.
Avantime... :-) Je to střední kombík se zvýšenou kabinou... dobrej nápad, jak dopadl, víme. Originalitu jako ojedinělost ano, jako výjimečnost, jedinečnost nikoliv.
Kto sa zviezol, vie. Nádherne veľké a pohodlné auto, perfektné na dlhé cesty. Doplatilo jedine na značku. Povesť Fiata ako výrobcu dobrých malých a zlých veľkých áut je silnejšia ako akékoľvek kvality auta. Spraviť u VW kríženca medzi limuzínou a MPV, vyspievaš tu ódy na ten božsky dokonalý nápad...
Máš mokrú handru na hlave, alebo aj cez oči? Písal som to dávnejšie Danielovi, mrzí ma, že to musím opakovať tebe:
Najprv čítaj, potom pochop, a až potom reaguj. Inak je debata s tebou o ničom, takže v tomto vlákne pri tebe končím, nemá to zmysel.
Niekto si tu pletie pojmy a dojmy. Croma bola expanzným úmyslom, pokus o prienik do strednej triedy, kde sa značke nikdy nedarilo. Exeo má ťahať značku z bryndy. Trochu (dosť) odlišné pozície.
Sice nějak nechápu, proč do diskuse o tomle "Seaudi" pleteš Cromu, které Exeu ani nekonkuruje (Croma je podstatně prostornější a bez "sportovního" image), ale budiž.
Ale kde bereš názor, že Croma je neúspěšné auto? Na nejdůležitějším, tj. italském trhu je Croma za rok 2008 druhým nejúspěšnějším kombíkem, když se jí prodalo 21.802 kusů. Lepší byl jen Focus kombi (24.407 ks).
Za roky 2006, 2007 a 2008 se jen v Itálii celkem prodalo 67.194 ks Fiatu Croma. Celoevropská čísla jsem bohužel nenašel. Pokud Ty ano, sem s nimi.
Vzhledem k tomu, že vývojové náklady Cromy byly velmi malé (v podstatě celá mechanika vč. motorů a převodovek pochází buď od Opela nebo jiných Fiatů / Lancií), určitě to pro Fiat nepředstavuje ztrátu.
"Zatím tu nebylo, aby sis mohl pořídit za pár švetek v mainstreamu minulou prémii".
A to je práve kameň úrazu. Neverím, že VW si trúfne ohroziť Passat, A4 alebo aj Octaviu "novou jazdenou" A4. To by bol veľký precedens marketingového kanibalizmu.
Prepad ceny jazdených A4 si AUDI neželá. Voľba súčasný Passat so štvorvalcovým dieslom a haldexom vs. nová minulá A4 so šesťvalcovým dieslom a quattrom za podobnú cenu by bola pre mnohých jasná. Čiže tento Seat nemôže byť tak dobrý, aby ohrozil iné modely koncernu. Ten istý princíp ako pri Škode Superb. Preto zastaralé motory, žiadne 4x4 a pod., resp. ak, tak za nepredajnú cenu.
Ak sa mýlim a VW dovolí SEATu ísť do toho naplno, SEAT bude zachránený a spustí sa malá revolúcia...
.. ne sice z Exea jako takoveho, ale z pristupu, ktery VW(Seat) zvolil u tohoto auta. Kdyz se objevily prvni informace o Seatu ve stredni tride, cekal jsem nejakou krasnou horkokrevnou spanelskou pecku. A pak prislo Exeo. Coz o to, ono to spatne nevypada, vzdyt A4 minule generace je krasne a hlavne velmi nadcasove auto. I tolik let po svem uvedeni vypada porad velmi dobre. Ale to zklamani, ktere mi Exeo prineslo, bylo opravdu velke. Zmenit A4 predni a zadni svetla a masku, to je opravdu smutne. Nejsem zadny antikoncernista, ale zde tedy chvalit nemohu :no:
Už som to tu písal, je to proste paradox, z Exea až tak kričí neochota koncernu investovať a podporiť Seat, aby sa dostal zo závozu, do ktorého ho on sám dostal.
Technický základ Audi veci iste prospieva, ale ponechať celé auto, len s drobnými kozmetickými zmenami, to je odpis. Akoby hodili hladnému psovi kosť. Akoby im Seat ani nepatril. Byť Španielom, vzbúrila by sa vo mne krv. Najprv mi pokazia meno, stlačia ma svojim "rozdelením úloh v koncerne" pomaly k červeným číslam, a potom mi podhodia starú Audinu, tu máš, somár, takto sa robia autá, skús to ako Kórejci...
Tak nejak to bohuzel take vidim. Rikam, bylo opravdu velmi smutne sledovat, jak se z velmi amiciozniho projektu a krasnych nakresu, ktere byly uverejneny, stala jen minula generace A4 s jinou maskou, jinymi svetly a jinym znackem. A to ja nejsem zadny velky fanousek Seatu, o to nejde, ale Seat vzdy delal pekna auta (stare Toledo, jeste predtim, nez z nej udelali tu MPV mrchu, stara Ibiza a hlavne nova Ibiza, Leon, ..) a moc jsem se tesil na to, co nam Seat predstavi. A kdyz jsem uvidel prvni snimky Exea, byl jsem naprosto sokovan, ale ne tak, jak bych chtel byt. Ja chapu, ze asi se jim to financne perfektne vyplati, technicky to asi taky nebude vubec spatny pocin, technika Audi je jiste velmi dobra, ale tohle proste pro me neni Seat a to me mrzi.
Áno, osmročná technika je iba dobrá. Ak aj vezmeme do úvahy fakt, že skutočne stačí, mali si dať apoň poctivejšiu prácu so vzhľadom auta. Pre príklad sa dá siahnuť do minulosti, a nie až tak starej - povedal by na pohľad niekto, že Daewoo Espero je technicky Opel Ascona?
Portfólio Seatu je teraz riadne rozhádzané,
je tu stará Cordoba, nová Ibiza, rad Altea/León, Toledo a Exeo. Ak dobre počítam, sú to 4 rozličné platformy 3 rôzne filozofie modelov. Nemám z toho dobrý pocit.
Krize automobilového průmyslu. Seat může vyrábět staré Audi, Škoda může vyrábět staré VW, Dacia může vyrábět staré Renaulty, Volvo může vyrábět staré Fordy, Chrysler může vyrábět staré Mercedesy, proč ne-e? Ušetří se peněz jako želez.
VW sa snazi uplatnit uz raz vyskusany model pouzity v Skode a
bohuzial sa stale nepoucil. Pasat sice dostal nove meno
predlzeny razvor ale na zahranicnych trhoch to bol proste
vybehovy model. Tak presne dopadne aj Seat. Pred domacim
publikom to bude velky hrdina kral triedy ale predpokladam ze
jeho predaje vsade inde budu viac ako slabe. A to aj z toho dovodu
ze v recenziach sa objavuju kritiky na nedotacavost A4 maly
interier nevelky bagaz (viem ide premiovku) >:D
Ale uz predsa len technicky a hlavne moralne zastaralu. Proste
na trhu je minimalne 6 konkurentov co stoja viac za hriech
ako s tymto akoze sportovcom. Teda od akoze sportovej znacky,
teda akoze od nejakeho supermain. Proste cele je to len na oko.
Inak zadarmo by som to samozrejme bral. >:-[] Za peniaze urcite nie.
Už jen to, že Audi a v tomto případě i Seat vychází ze staré kocepce DKW (západní obdoba východního Wartburgu), tzn. motor vpředu podélně před přední nápravou a pohon př. kol je hodně na pováženou. Kde je ten náskok díky technice ??? >:D:no:
...je vlastně osm let staré audi ;-) Jak tohle může být chápáno veřejností? Existuje několik možností jak si tuhle skutečnost vyloží zákazník: Seat prostě neumí udělat auto. Seat na to nemá peníze. Proč si mám kupovat nové auto když dělají furt to samé jen s jiným designem? Proč si mám koupit toho Seata, když si můžu pořídit to stejné auto(sice ojeté) ale se čtyřma kruhama vpředu, levněji, někde v bazaru? Hmm, to audi je spolehlivý třeba ti Španělé to při montáži tolik nezk... pokud to bude za dobrý love jdu do toho.
Ale jo, nevypadá to zle... nicméně, s image Seatu v lepší společnosti je konec. Výroba minulého modelu jiné značky, to se dá tolerovat Fiatu Brazílie nebo VW Čína, pro moderní evropskou značku je to ale ostuda.
zacalo video a ja si rikam, hm, z jisteho pohledu ten predek v zelene barve pripomina saab. Pak se to priblizilo a nahodilo bilou. Rikam si, tak preci jen jsou to svetla ze seatu ? popojizdi nam kamera na bok a smerem dozadu... aaale tuhle siluetu poznavam... to je A4 ! projizdime autem. Zadni limec v kufru (stejne neprakticky jako napriklad v M6 wagon a dalsich autech - pouze to ve stazene poloze zbytecne visí), a prijizdime na palubovku. Zde me čeká velky šok. Kam zmizela ta oskliva palubka, tak klasicka seatu ? Inu jsem rad, ze tam jsou tri kruhove vydechy a hezci pristrojovka nez treba v leonu.
suma sumarum ? pokud to bude mit dobrou techniku (pokud to bude z minule A4 tak to asi moc spatne nebude :-) ), musi to byt zakonite taky dobrej kup. to samozrejme zavisi na ceně. seat me nikdy nelakal (a kromě leonu zvenčí, nelaká ani dnes) ale dokazu si predstavit tohle auto ve svy garazi (ikdyz by to nebyla volba srdcem). Ma to sice nakopirovany kdeco, ale na to pes, ze ano :-) hlavni je, ze je to celkem pohledný a snad i o mraky levnejsi nez A4 a o kus levnejsi nez dalsi konkurence :-)
Nieco je chore na tejto automobilke, ked najkrajsi SEAT je... Audi. Keby to bol cinsky falzifikat A4-ky, pochopim to. Ale SEAT? Smutne, velmi smutne ked sa automobilka ktora spajala samu seba s emociami znizi k niecomu takemu...
Teddy, proč smutné? Kvalitní technika (i když už se náskok díky technice očividně nekoná) zabalená do župánku od Seatu...to je přesně to, co seat potřebuje. I pro image, věř mi. Netančím oslavně okolo ohně, ale dokážu si na rovinu říct, že tohle je zdaleka to nejlepší, co mohlo vedení seatu dělat. Podívej se na jejich portfolio "nafoukněte si leona dle přání - vybere si ostrej drzek i děda s mořem vnoučat", tohle by dál vedlo do záhuby. Místo toho tady je nový model za minimum peněz, který bude relativně levný, dobrý poměr kvalita/cena a bude generovat zisky. Uvidíš.
To predsa nemôže byť liek. To robili pred 15-20 rokmi Kórejci. Seat potrebuje niečo celkom iné, aby sa postavil na nohy. Identitu už da Silvovým pričinením získal, mal by ju rozvíjať. Ibaže sa nedá varením jednej sliepky ukuchtiť celé menu, to si niekto v koncerne neuvedomil. Altea bola správnym krokom, ďalšie klony to už pokazili. Plus nepomohli ešte príliš sebavedomé ceny. Seat by mohol byť španielskou Alfou a Lanciou zároveň, získal by tým aj nezameniteľné postavenie v koncerne. Týmto spôsobom bude ale len živoriť, ako chudobný príbuzný. Bez ohľadu na kvalitu a image Audi.
Seat má velké problémy, tohle je "lék" v rovině pujde ke dnu/nepujde ke dnu. Exceo je podle mě počáteční podmínka návratu zašlé slávy, prostředek na cestě k "lepším zítřkům". Jako auto není opravdu co oslavovat, ale bude se prodávat (snad...) a to je hlavní. Ted není v seatu čas na hrdinství, přiznejme si to, jsou ve svrabu.
Technika sice jednu generaciu stara, ale dobre, moze byt, vsak predchadzajuca A4-ka je dobre auto. Lenze technika nie je problem. Naopak, ku koncernovej technike ma Seat dokonca prednostny pristup (vid Ibiza, ktora dostala novu platformu, na rozdiel od Fabie)...
Problem je, ze toto je A4 s velmi malymi zmenami. Sem-tam tah stetcom, trosku ine svetla a zrkadla, este zmenit logo, a mozeme predavat ako novy Seat. Aj slepy musi v tom vidiet tu A4-ku. A *toto* je smutne. Pretoze Seat podla mna ma na to, aby siel svojou dizajnerskou cestou, a nemusel preberat z koncernu prakticky cele auto...
Nezlob se, koukáme na to z opačné strany. Já naopak vidím za malými změnami velkou snahu ušetřit a maximalizovat zisky, což je pro seat nyní klíčové. jak píšu nahoře, doba fajnových,krásných seatů se snad vrátí, exceo je tu aby se pokusilo otočit kormidlo dějin kupředu, zpátky ni krok. Víc od něj nečekejme! ;-)
dík :yes: PS: V lednici mám kus lososa s kůží (takový...steak) napadá tě (nebo navtecha?) co s ním provést? Mě napdadá jen udělat ho na oleji jako pravej steak, lososí tatarák jsem měl předevčírem a víc toho z lososa neumim :-)
:-) No, to se budeš opravdu muset obrátit na Navtecha, dobré jídlo mám sice rád, ale účastnit se umím jen až závěrečné fáze procesu, té s příborem. Pokud jde o lososa, nejraději ho mám jako steak jen tak na másle s nějakou tou bylinkou a vařeným bramborem. ;-)