Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - petrumr
odborníci
| 14. 12. 2014 16:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
VÝSTAVBU CNG STANIC BY VLÁDA MĚLA DÁT ŠKODĚ AUTO ZA POVINNOS
| 16. 12. 2014 11:44
jj
VÝSTAVBU CNG [odkaz] STANIC BY VLÁDA MĚLA DÁT ŠKODĚ AUTO ZA POVINNOST a 50% cng produkci taky.
Plynovody jsou na každým rohu týdle země a ŠKODOVKA ELEKTROMOBILY STEJNAK NEDĚLÁ [odkaz] TAK ABY ASPON NĚCO POŘÁDNÝHO PRO TUDLE ZEMI UDĚLALA >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 16:55
Jinak je z toho patrné jedno: pořád ještě je nejlepší jednoduchej malej benzíňák...

Po sečtení VŠECH nákladů je to pořád ještě nejlevnější způsob dopravy.

;-)
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 17:03
Je to zajímavý. Ve všech testech na CNG oktávky a další auta z výroby čtu o tom, že prostě jezdí za korunu kilometr. A tady ten chcípák jezdí za korunu třicet. Kde se stala chyba?
Avatar - petrumr
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 17:13
Tu bude pravdepodobne problem aj s kvalitou splynovaca, je tam namontovany STAG, tento system by sice u LPG pre tento motor stacil ale pre CNG je to bud nepostacujuce alebo uboho namontovane. Skakanie ci zhasnutie motora? Nepripustne. Tie mapy su taktiez totalne ubohe. Radsej LPG ako biedne chodiace dodatocne montovane CNG.
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 19:52
A na stlaceny zemny plyn je nutny splynovac ? LPG aj ked je to "plyn " je skvapalneny propan a tam splynovac vyznam ma . Kto ti len mohol dat ten :yes: . Asi nejaky samozasobitel >:D
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 20:37
Ze ty si perfekcionista :-) U nas volame splynovacmi aj LPG aj CNG systemy, mozes to kludne brat tak, ze ti 'splynuju' auto ako celok >:D
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 21:18
Jasne ze som, doveruj ale kontroluj. :-! Redukcny ventil, to mam na plynovej trubke tiez, ma 150 mm... ta rurka ;-)
Avatar - petrumr
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 15. 12. 2014 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 20:43
Tak správně se tomů říká reduktor, jak u LPG, tak u CNG. Ale to je maličkost.
Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litru ,
| 14. 12. 2014 20:37
Chyba je v motoru. Při provozu na CNG má malý výkon a musí se pak hodně vytáčet. Třeba taková Octavia s originálním CNG systémem jezdí za míň, protože ten motor je na to speciálně navržený ... ve výsledku je to zhruba 1,1 Kč/km, což je oprav dobrá hodnota, na to se nedostanu ani s LPG, natož s tradičními palivy.
Hlavní problém téhle testované Fabie je v tom, že má hrozně malý dojezd na plyn. Tankovat každých 250 km je opruz, kór když čerpaček ještě není dostatek.
Druhou věcí je to cukání auta při přepínání na plyn, to už je v dnešní době ostuda. Myslím si, že to bude špatně seřízené.
Spotřeba
| 14. 12. 2014 17:16
Fabie 1.4 16v dle sprintmobitoru v průměru 6.8l, lpg 7.8l. Pri LPG 16.5 -1.28 Kc\km, benzin při 33.50 - 2.28 Kč. Krásná korunka, počáteční investice zpět za rok, pokud s autem jezdím denně a najezdím 25.ooo\rok, za 10 let auto odepíšu, ale tak z úspory si koupím nové. (Diesel 4.8l tj 1.60 Kc\km).

Umělá přestavba pro státní orgány na CNG byla domluvená zakázečka a nemá s efektivitou nic společného.
Avatar - dolfi
Spotřeba
| 14. 12. 2014 17:38
Přesně tak :yes: Stále znova a znova žasnu jaký lobbing CNG má, kolik se už do PR v různých médiích dalo peněz, a přitom stále vyhrává LPG! :yes: Bude ještě dlouho trvat, než se např. CNG vyrovná v dostupnosti LPG (300 stanic CNG vs. 3000 čerpaček LPG) ;-)
Spotřeba
| 14. 12. 2014 18:38
Toho mega lobbingu jsem si nevšiml. Nabídka vozidel na CNG je mnohem menší než nabídka těch naftových - to je to rozhodující. LPG vyhrává, ale protože je ho potencionálně méně než CNG, tak bych spíš kupoval nové auto už na CNG.
Avatar - Ronault.
Spotřeba
| 14. 12. 2014 19:00
Jak je méně LPG? V čem? LPG je v podstatě odpadní produkt rafinace ropy.
Spotřeba
| 15. 12. 2014 12:15
A té ropy je více než zemního plynu? A toho odpadního produktu z ní bude logicky kolik? Blik-cvak-bingo Ronault se zase ztrapnil.
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 17:19
na kolik prisel stat jeden km??
ještě bych pochopil, kdyb auto měli na 5 let a rocne jezdili 40 tis, ale po pouhých 8tis km se aut zbavit??
tohle je na zavreni toho, kdo tuhle hovadinu prosadil.
a to jsou ještě schopni se tim chlubit.
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 20:01
Nebál bych se toho, že by si daná akce na ten pronájem aut nevydělala. Stát na rok 2014 naplánoval patnáct tisíc kontrol plus nějaké další mimořádné akce. V letech 2012 a 2013 proběhlo kontrol 35 tisíc a vybralo se na pokutách několik stovek miliónů korun, takže tady je vše v pořádku. Pro mě je spíš zarážející to, proč musely vybrat auta na CNG, když muselo být předem jasné, kolik se s auty najezdí (cca 2 auta na jeden okres, předepsaný počet kontrol - cca 100 na auto). Vždyť kdyby to byly normální benzíňáky, tak toho benzínu neprojely ani za cenu přestavby… To je haluz, ale tak jestli to byla opravdu výhodná cena za pronájem či ne, to ví jen stát :-)
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 22:01
kdyby stat zaplatil 10kc/km za pouziti vlastního auta, tak to stat prijde levneji a ještě by se o to poprali.
prodat rocni auto s 8tis najetymi km je snad vždy prodělek.
urednika naklady ale nezajimaj, toho zajimaj jen vybrane nebo nevybrane dane.

taky sem mel kontrolu, ale ne ze by urednik prijel autem na cng, ale ja jsem musel za úředníkem autem na benzin bez naroku na uhradu nakladu. a to si tam chtěli vyzadane faktury nechat a at si pro ne prijedu za tyden. tak sem jim rek ze mam casu dost a ze to spolu proberem. byli z toho tak vydeseni, ze jsem byli za 10 minut hotovi...
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 22:41
Pozor na to! Stát měl ta auta pronajatá, takže za každý vůz zaplatil paušál za dobu pronájmu + náklady za pohonné hmoty (zmínka o tom, že se tato auta u Havexu prodávají je jen součástí této PR pro tuto firmy). Předpokládám, že měsíční paušál za Fabii 1.4 na CNG bude vyšší než za Fabii 1.2, proto jsem se pozastavil nad tím, zda došlo k nějaké úspoře při nájezdu 8000 km…

Jenže kontrola zda u tebe pracuje někdo na černo, nebo si tvá firma přilepšuje "švarcsystémem" se nedá dělat na pozvánku... Jinak rozumím tvému afektu k úřadům .o) Osobně jsem vždy rád za to, když na úřednické židli sedí člověk a ne jen oslizlok, který se povyšuje na tebou, když neznáš nějakou vyhlášku,
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 21:05
Přestaňtě už všichni s tím státem / hospodářem....:/

Úředníci a politici si dovolí to, co jim umožníš(me).

Buď něco aktivně dělej (tím nemyslím jednou za 4 roky prostudovat reklamní letáky), nebo buď ticho.
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 21:53
no a co navrhuješ, vzít sekeru a vyrazit do sněmovní?
stat je nejhorsi hospodar
| 14. 12. 2014 21:57
v soucasny době vedu spor s jednim mestskym uradem kvůli sikane ridicu. je to ve fazi podaneho trestniho oznameni.
co delas ty??
"čekání v místech, kde se nesmí ani kouřit"
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 14. 12. 2014 18:03
Akoby sa na benzinkach pri tankovani mohlo....
Avatar - Guttalax
včera....
| 14. 12. 2014 18:35
Včera pod Přerovem Tank Ono 29.50,-.Tak jsem narval plnou. >:D
včera....
| 14. 12. 2014 18:54
taky sem tu blbost v utery udelal a do jednoho auta přes 50 litru taky vzal. prece jen rozdil 6.50kc proti verva 100, který uz několik let tankuju, byl docela citelny. jenze od ty doby auto rano hur startuje a nez se trochu ohreje, tak cuka. dobře, jedna se o 10 letej kram jen na ***cky s najetejma 200tis km, tak to muze byt nahoda, ale zacalo to hned rano po natankovani.
takze v patek jsem bral do druhyho auta opet verva 100, tentokrát byl rozdil uz "jen" 5.50kc (mam na kartu slevou skoro 1kc).
Avatar - Guttalax
včera....
| 14. 12. 2014 19:03
Tank Ono tankuji několik let a zatím bez jakéhokoli problému. :yes:
včera....
| 14. 12. 2014 19:17
nemam důvod ti neverit, tankuje tam spousta auta, ja ale tenhle problém ted mam.
taky je mozne ze auto bylo zvykle na jiny benzin nez tam je ted a chvili mu bude trvat nez se preorientuje. nektere ridici jednotky tohle snad vyhodnocovat umi.

a verva 100 neobsahuje zadne biosložky, zatímco klasicky N95 jich ma tusim minimalne 5%. mozna je problém i v tomhle. ale podotykam, jde o neudrzovany stary kram, mozna je problém i v tom. bohuzel mi bude trvat mesic, nez tu nadrz s tim autem vyjedu, protože se s nim skoro nejezdi a pak tankuju opet V100. To uz ten rozdil nebude tak velky, ale spolu se zlevou zkousnutelny 3kc.
Avatar - Ja Prvni 123
včera....
| 14. 12. 2014 19:53
Hmm, neudržovaný starý krám asi nebude mít autoadaptivní řídící jednotku...

;-)
včera....
| 14. 12. 2014 21:55
to ze to je 10 let starej kram neznamena, ze to nemůže chytrou ridici jednotku.
včera....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 15. 12. 2014 13:26
Niektorym motorom je jedno, co tam natankujes, niektore su na kvalitu benzinu citlivejsie.
Avatar - Ada je zase tady
včera....
| 14. 12. 2014 19:21
U tank Ono tankuji naftu asi 5 let. A když čtu tu hrůzu okolo CNG, uvědomuji si, jak pohodové je jezdit s dieselem pod kapotou. Statisíce km bez problému. :-)

Jednou jsem pár litrů na dojetí natankoval u Agipu na dálnici a motor hned spadnul do safe módu :no: Už nikdy tu chybu neudělám..

BTW: jaké má kdo zkušenosti s tankováním bionafty do TDI PD?
Avatar - Blue Sun
včera....
| 14. 12. 2014 21:07
Bionaftu jedině do staré rotačky, PD a CR se zanášejí a nesvědčí to vysokotlakým čerpadlům. Znám sice pár střelců, kteří na to jezdí, ale pár kiláků ročně...
včera....
| 14. 12. 2014 22:59
znám taxikáře co s Touranem TDi jezdí na čistej friťák a jen mění častějš filtr...šéf jedný nejmenovaný spedice která má vlastní čerpačku na MEŘO na to jezdí se Superbem 2.0 TDi :-) já se starým 1.8 D pálím bionaftu z ONO (70% nafta 30% pampelišky) a zatím ani nebyly mrazy takový,aby tuhla. Ale teď je bio za 28.50 a nafta 29.90 tak beru zase čistou...líp startuje :-)
včera....
| 14. 12. 2014 23:49
Jezdi s tím smradem, ale proboha nechlub se s tím. Používat naftu do osobního auta je stejně zavrženíhodné jak prdět ve společnosti, a chlubit se s tím je stejně out jako baterie komunistických dýmících komínů.
včera....
| 14. 12. 2014 21:06
Přes víkend nechodí/nejezdí inspekce......
včera....
| 15. 12. 2014 07:59
U Tank Ono jsem taky kdysi bral pravidelně benzín a vše v poho. Až jednou po načerpání začali brutálně"zvonit" ventily. Okamžitě jsem zajel k nejbližší čerpačce a koupil aditiva. Trvalo minimálně 3 nádrže (už normálního) benzínu, než se to usadilo. Od té doby Tank Ono jen míjím, i kdyby tam byl benzín za 20.
Avatar - Ada je zase tady
včera....
| 15. 12. 2014 11:59
benzín :no: >:D
včera....
| 14. 12. 2014 20:29
to minis vazne ze jsi jezdil na benzin s vyssim oktanovim cislem (je uplne jedno jestli od Benziny nebo kterekoliv jine cerpacky kde takovej benzin mad 98oktanu maji) a ted si stezujes na urcitou benzinku kdys jsi presel k beznemu benzinu s 95 oktany?
včera....
| 14. 12. 2014 22:46
obe auta jsou konstruovany na N95. V100 tam leju kvůli udajne lepsim vlastnostem, uspore benzinu a vetsi setrnosti k motoru. Musim rict, ze vetsi vykon jsem nepozoroval, motor je mozna trochu klidnejsi, atmosféra ma lepsi spodek, spotřebu jsem pozoroval cca o 5% nižší, ale to je diskutabilni, protože staci se párkrát rychleji rozjet, nebo zmenit profil tras a je to uplne o necem jinem. kazdopadne V100 nemá obsahovat zadne biosložky (N95 snad minimalne 5%), takze by mel mit vyssi vyhrevnost, diky aditivum nižší treni a mel by motor min zasirat. vpodstate spotřeba o 5-7% nižší nez na N95 jiz hraje ve prospěch V100 jen z hlediska nakladu na benzin.
po zvazeni všech nakladu je to asi nejmensi položka, co muzu pro motor udelat, jestli se teda nejedna jen o blamaz...

kazdopadne si nestěžuju ze by to min jelo, ale ze to hur startuje a studeny to cuka, coz by na N95 rozhodne nemelo
včera....
| 14. 12. 2014 23:02
kdysi jsem míval problém s karbecem,hůř držel za studena volnoběh atd...nechtěl jsem se v něm hrabat (alchymie) tak jsem asi měsíc vozil v autě vždycky 5l Shell V-Power a dojel nádrž dosucha a dolil z kanystru...a problém přestal.. Nevěřím v nějaký super výkony na tomhle palivu,ale na očistu palivovýho vedení super >:D
včera....
| 14. 12. 2014 22:56
Jezdil jsem skoro vždycky agip/shell teď do chrochtáku s mech. čerpadlem beru ekodiesel od ONO a jen hůř startuje...a zatím moc netuhne. Ale za 28.50 :-) Do starýho karburátorovýho auta jsem na východě tankoval u Benziny a v Boleslavi jsem čistil trysku... letos jsem do 4T Warana tankoval plnou v Žatci na Benzině a v německým Eisenachu totéž...rozborka karbece a čištění trysek.... Na ONO nikdy problém...cukání spíš když jsem tankoval na JET (teď Lukoil)
Avatar - Ja Prvni 123
A úplně nejlepší je ta věta "pokud chcete,a by se auto dočka
| 14. 12. 2014 19:55
tomu římám redukování požadavků...
;-)

Takže zvýším cenu auta o 37 tisíc... a následně celý auto "odepíšu" max za 5 let... ale ušetřím korunu na kilometr.

A to se VYPLATÍ!!
Avatar - Ja Prvni 123
Já jsem "fiatovej"... a Fiat nabízí slušná CNG z fabriky. A
| 14. 12. 2014 20:01
Stený auto stojí, při stejné výbavě, s motorem 1.2 po ceníkové slevě 235.000,- Kč.
Aby bylo stejně výkonný s CNG, musí to být 1.4 a při stejných podmínkách stojí 337.300,- Kč.
I odhlédnuto od přiznaného dražšího servisu a zkrácené životnosti to nedává smysl.
Sorry... nechápu nadšence pro CNG.
:-(
Avatar - Ondore
Já jsem "fiatovej"... a Fiat nabízí slušná CNG z fabriky. A
| 14. 12. 2014 22:23
Ja sa hlásim, som blbec do CNG a plánujem nejaké kúpiť :-)

Dôvody?
Určite ekonomika, keď som si to počítal kedysi, tak sa obstarávacie + prevádzkové náklady na Passat CNG a Octaviu TDI stretli pri nájazde tesne pod 200.000 km a mať strednú triedu na cenu nižšej strednej je myslím dobrý obchod.
A nepochybne aj ekológia hrá svoje, v tom som ale trochu na hlavu, nevadil mi 380HP V8, hlavne že bol hybrid >:D
Já jsem "fiatovej"... a Fiat nabízí slušná CNG z fabriky. A
| 14. 12. 2014 23:04
nevím jak nový 1,4 u Fiatu,ale kdysi to byla motorová past...ona ta klasika 1.2 FIRE umí bejt úsporná i bez alternativních paliv
Jen pro nadšence
| 14. 12. 2014 20:55
a) Malý výkon při jízdě na plyn
b) Malý dojezd 250 km
c) Cukání při přepnutí paliv - pravděpdobně špatné seřízení nebo odbytá montáž
d) Výrazně snížená využitelnost kufru

Těch výsledných 1,29 Kč/km je sice slušných, ale já bych to nezkousl. S Fabií na LPG jezdím v dlouhodobém průměru za 1,40 Kč/km. Výkon přes 80 kW, dojezd 370-470 km, cukání jen když dojde plyn (řídící jednotce zhruba sekundu nebo dvě trvá, než si to "uvědomí", přepnutí z benzínu na plyn nepostřehnu), využitelnost kufru snížená jen mírně (vozím v něm rezervu). V podstatě jediné, co mi trochu vadí, je ten dojezd, takových 550 km by už bylo z mé strany bez připomínek.
Pane Vaculík - dotaz
| 15. 12. 2014 01:15
Pamatuji si vás jako novináře v AMS, psal jste o Škodovce objektivně a taky jste prozradil jak Škodovka korumpuje novináře. Jak vám je teď jako zkorumpovanému, když píšete nyní pravý opak? Díky za odpověď. Když vás vidím jak oblejzáte Škodovky, to je jako když jste v očistci >:D
Pane Vaculík - dotaz
| 16. 12. 2014 08:09
Nemáš někde odkaz? Rád bych si to přečetl.
aha
| 15. 12. 2014 11:51
takze jen dalsi obri tunel na "evropske" penize >:D
LPG je asi vhodnejšie
| 15. 12. 2014 13:53
Ja mám v Octávke 80 litrovú nádrž na LPG a v pohode mi to stačí na 600 km. Raz za mi podarilo spraviť 700 km.
Plus k tomu samozrejme štandardnú nádrž na benzín.
CNG ano!
| 24. 1. 2015 17:32
Celkem mě baví, kolik "odborníků" se tu fundovaně vyjadřuje k CNG a zatracuje ho, když většina z nich ho viděla možná tak z vlaku >:D Já vlastním 3 auta - jedno na LPG, druhé na CNG a třetí turbodiesel. A tím prvním a třetím už jezdím jen z nostalgie...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku