Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé generace přestavěnou na CNG a ověřovali, zda s tlakovou nádobou v kufru skutečně bude jezdit za polovinu.
Re: Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litr
Je to zajímavý. Ve všech testech na CNG oktávky a další auta z výroby čtu o tom, že prostě jezdí za korunu kilometr. A tady ten chcípák jezdí za korunu třicet. Kde se stala chyba?
Re: Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litr
Tu bude pravdepodobne problem aj s kvalitou splynovaca, je tam namontovany STAG, tento system by sice u LPG pre tento motor stacil ale pre CNG je to bud nepostacujuce alebo uboho namontovane. Skakanie ci zhasnutie motora? Nepripustne. Tie mapy su taktiez totalne ubohe. Radsej LPG ako biedne chodiace dodatocne montovane CNG.
Re: Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litr
A na stlaceny zemny plyn je nutny splynovac ? LPG aj ked je to "plyn " je skvapalneny propan a tam splynovac vyznam ma . Kto ti len mohol dat ten :yes: . Asi nejaky samozasobitel >:D
Re: Takže zase nic, no... a poznámka: není to za 0,99 litr
Chyba je v motoru. Při provozu na CNG má malý výkon a musí se pak hodně vytáčet. Třeba taková Octavia s originálním CNG systémem jezdí za míň, protože ten motor je na to speciálně navržený ... ve výsledku je to zhruba 1,1 Kč/km, což je oprav dobrá hodnota, na to se nedostanu ani s LPG, natož s tradičními palivy.
Hlavní problém téhle testované Fabie je v tom, že má hrozně malý dojezd na plyn. Tankovat každých 250 km je opruz, kór když čerpaček ještě není dostatek.
Druhou věcí je to cukání auta při přepínání na plyn, to už je v dnešní době ostuda. Myslím si, že to bude špatně seřízené.
Fabie 1.4 16v dle sprintmobitoru v průměru 6.8l, lpg 7.8l. Pri LPG 16.5 -1.28 Kc\km, benzin při 33.50 - 2.28 Kč. Krásná korunka, počáteční investice zpět za rok, pokud s autem jezdím denně a najezdím 25.ooo\rok, za 10 let auto odepíšu, ale tak z úspory si koupím nové. (Diesel 4.8l tj 1.60 Kc\km).
Umělá přestavba pro státní orgány na CNG byla domluvená zakázečka a nemá s efektivitou nic společného.
Přesně tak :yes: Stále znova a znova žasnu jaký lobbing CNG má, kolik se už do PR v různých médiích dalo peněz, a přitom stále vyhrává LPG! :yes: Bude ještě dlouho trvat, než se např. CNG vyrovná v dostupnosti LPG (300 stanic CNG vs. 3000 čerpaček LPG) ;-)
Toho mega lobbingu jsem si nevšiml. Nabídka vozidel na CNG je mnohem menší než nabídka těch naftových - to je to rozhodující. LPG vyhrává, ale protože je ho potencionálně méně než CNG, tak bych spíš kupoval nové auto už na CNG.
na kolik prisel stat jeden km??
ještě bych pochopil, kdyb auto měli na 5 let a rocne jezdili 40 tis, ale po pouhých 8tis km se aut zbavit??
tohle je na zavreni toho, kdo tuhle hovadinu prosadil.
a to jsou ještě schopni se tim chlubit.
Nebál bych se toho, že by si daná akce na ten pronájem aut nevydělala. Stát na rok 2014 naplánoval patnáct tisíc kontrol plus nějaké další mimořádné akce. V letech 2012 a 2013 proběhlo kontrol 35 tisíc a vybralo se na pokutách několik stovek miliónů korun, takže tady je vše v pořádku. Pro mě je spíš zarážející to, proč musely vybrat auta na CNG, když muselo být předem jasné, kolik se s auty najezdí (cca 2 auta na jeden okres, předepsaný počet kontrol - cca 100 na auto). Vždyť kdyby to byly normální benzíňáky, tak toho benzínu neprojely ani za cenu přestavby… To je haluz, ale tak jestli to byla opravdu výhodná cena za pronájem či ne, to ví jen stát :-)
kdyby stat zaplatil 10kc/km za pouziti vlastního auta, tak to stat prijde levneji a ještě by se o to poprali.
prodat rocni auto s 8tis najetymi km je snad vždy prodělek.
urednika naklady ale nezajimaj, toho zajimaj jen vybrane nebo nevybrane dane.
taky sem mel kontrolu, ale ne ze by urednik prijel autem na cng, ale ja jsem musel za úředníkem autem na benzin bez naroku na uhradu nakladu. a to si tam chtěli vyzadane faktury nechat a at si pro ne prijedu za tyden. tak sem jim rek ze mam casu dost a ze to spolu proberem. byli z toho tak vydeseni, ze jsem byli za 10 minut hotovi...
Pozor na to! Stát měl ta auta pronajatá, takže za každý vůz zaplatil paušál za dobu pronájmu + náklady za pohonné hmoty (zmínka o tom, že se tato auta u Havexu prodávají je jen součástí této PR pro tuto firmy). Předpokládám, že měsíční paušál za Fabii 1.4 na CNG bude vyšší než za Fabii 1.2, proto jsem se pozastavil nad tím, zda došlo k nějaké úspoře při nájezdu 8000 km…
Jenže kontrola zda u tebe pracuje někdo na černo, nebo si tvá firma přilepšuje "švarcsystémem" se nedá dělat na pozvánku... Jinak rozumím tvému afektu k úřadům .o) Osobně jsem vždy rád za to, když na úřednické židli sedí člověk a ne jen oslizlok, který se povyšuje na tebou, když neznáš nějakou vyhlášku,
taky sem tu blbost v utery udelal a do jednoho auta přes 50 litru taky vzal. prece jen rozdil 6.50kc proti verva 100, který uz několik let tankuju, byl docela citelny. jenze od ty doby auto rano hur startuje a nez se trochu ohreje, tak cuka. dobře, jedna se o 10 letej kram jen na ***cky s najetejma 200tis km, tak to muze byt nahoda, ale zacalo to hned rano po natankovani.
takze v patek jsem bral do druhyho auta opet verva 100, tentokrát byl rozdil uz "jen" 5.50kc (mam na kartu slevou skoro 1kc).
nemam důvod ti neverit, tankuje tam spousta auta, ja ale tenhle problém ted mam.
taky je mozne ze auto bylo zvykle na jiny benzin nez tam je ted a chvili mu bude trvat nez se preorientuje. nektere ridici jednotky tohle snad vyhodnocovat umi.
a verva 100 neobsahuje zadne biosložky, zatímco klasicky N95 jich ma tusim minimalne 5%. mozna je problém i v tomhle. ale podotykam, jde o neudrzovany stary kram, mozna je problém i v tom. bohuzel mi bude trvat mesic, nez tu nadrz s tim autem vyjedu, protože se s nim skoro nejezdi a pak tankuju opet V100. To uz ten rozdil nebude tak velky, ale spolu se zlevou zkousnutelny 3kc.
U tank Ono tankuji naftu asi 5 let. A když čtu tu hrůzu okolo CNG, uvědomuji si, jak pohodové je jezdit s dieselem pod kapotou. Statisíce km bez problému. :-)
Jednou jsem pár litrů na dojetí natankoval u Agipu na dálnici a motor hned spadnul do safe módu :no: Už nikdy tu chybu neudělám..
BTW: jaké má kdo zkušenosti s tankováním bionafty do TDI PD?
Bionaftu jedině do staré rotačky, PD a CR se zanášejí a nesvědčí to vysokotlakým čerpadlům. Znám sice pár střelců, kteří na to jezdí, ale pár kiláků ročně...
znám taxikáře co s Touranem TDi jezdí na čistej friťák a jen mění častějš filtr...šéf jedný nejmenovaný spedice která má vlastní čerpačku na MEŘO na to jezdí se Superbem 2.0 TDi :-) já se starým 1.8 D pálím bionaftu z ONO (70% nafta 30% pampelišky) a zatím ani nebyly mrazy takový,aby tuhla. Ale teď je bio za 28.50 a nafta 29.90 tak beru zase čistou...líp startuje :-)
Jezdi s tím smradem, ale proboha nechlub se s tím. Používat naftu do osobního auta je stejně zavrženíhodné jak prdět ve společnosti, a chlubit se s tím je stejně out jako baterie komunistických dýmících komínů.
U Tank Ono jsem taky kdysi bral pravidelně benzín a vše v poho. Až jednou po načerpání začali brutálně"zvonit" ventily. Okamžitě jsem zajel k nejbližší čerpačce a koupil aditiva. Trvalo minimálně 3 nádrže (už normálního) benzínu, než se to usadilo. Od té doby Tank Ono jen míjím, i kdyby tam byl benzín za 20.
to minis vazne ze jsi jezdil na benzin s vyssim oktanovim cislem (je uplne jedno jestli od Benziny nebo kterekoliv jine cerpacky kde takovej benzin mad 98oktanu maji) a ted si stezujes na urcitou benzinku kdys jsi presel k beznemu benzinu s 95 oktany?
obe auta jsou konstruovany na N95. V100 tam leju kvůli udajne lepsim vlastnostem, uspore benzinu a vetsi setrnosti k motoru. Musim rict, ze vetsi vykon jsem nepozoroval, motor je mozna trochu klidnejsi, atmosféra ma lepsi spodek, spotřebu jsem pozoroval cca o 5% nižší, ale to je diskutabilni, protože staci se párkrát rychleji rozjet, nebo zmenit profil tras a je to uplne o necem jinem. kazdopadne V100 nemá obsahovat zadne biosložky (N95 snad minimalne 5%), takze by mel mit vyssi vyhrevnost, diky aditivum nižší treni a mel by motor min zasirat. vpodstate spotřeba o 5-7% nižší nez na N95 jiz hraje ve prospěch V100 jen z hlediska nakladu na benzin.
po zvazeni všech nakladu je to asi nejmensi položka, co muzu pro motor udelat, jestli se teda nejedna jen o blamaz...
kazdopadne si nestěžuju ze by to min jelo, ale ze to hur startuje a studeny to cuka, coz by na N95 rozhodne nemelo
kdysi jsem míval problém s karbecem,hůř držel za studena volnoběh atd...nechtěl jsem se v něm hrabat (alchymie) tak jsem asi měsíc vozil v autě vždycky 5l Shell V-Power a dojel nádrž dosucha a dolil z kanystru...a problém přestal.. Nevěřím v nějaký super výkony na tomhle palivu,ale na očistu palivovýho vedení super >:D
Jezdil jsem skoro vždycky agip/shell teď do chrochtáku s mech. čerpadlem beru ekodiesel od ONO a jen hůř startuje...a zatím moc netuhne. Ale za 28.50 :-) Do starýho karburátorovýho auta jsem na východě tankoval u Benziny a v Boleslavi jsem čistil trysku... letos jsem do 4T Warana tankoval plnou v Žatci na Benzině a v německým Eisenachu totéž...rozborka karbece a čištění trysek.... Na ONO nikdy problém...cukání spíš když jsem tankoval na JET (teď Lukoil)
Já jsem "fiatovej"... a Fiat nabízí slušná CNG z fabriky. A
Stený auto stojí, při stejné výbavě, s motorem 1.2 po ceníkové slevě 235.000,- Kč.
Aby bylo stejně výkonný s CNG, musí to být 1.4 a při stejných podmínkách stojí 337.300,- Kč.
I odhlédnuto od přiznaného dražšího servisu a zkrácené životnosti to nedává smysl.
Sorry... nechápu nadšence pro CNG. :-(
Re: Já jsem "fiatovej"... a Fiat nabízí slušná CNG z fabrik
Ja sa hlásim, som blbec do CNG a plánujem nejaké kúpiť :-)
Dôvody?
Určite ekonomika, keď som si to počítal kedysi, tak sa obstarávacie + prevádzkové náklady na Passat CNG a Octaviu TDI stretli pri nájazde tesne pod 200.000 km a mať strednú triedu na cenu nižšej strednej je myslím dobrý obchod.
A nepochybne aj ekológia hrá svoje, v tom som ale trochu na hlavu, nevadil mi 380HP V8, hlavne že bol hybrid >:D
a) Malý výkon při jízdě na plyn
b) Malý dojezd 250 km
c) Cukání při přepnutí paliv - pravděpdobně špatné seřízení nebo odbytá montáž
d) Výrazně snížená využitelnost kufru
Těch výsledných 1,29 Kč/km je sice slušných, ale já bych to nezkousl. S Fabií na LPG jezdím v dlouhodobém průměru za 1,40 Kč/km. Výkon přes 80 kW, dojezd 370-470 km, cukání jen když dojde plyn (řídící jednotce zhruba sekundu nebo dvě trvá, než si to "uvědomí", přepnutí z benzínu na plyn nepostřehnu), využitelnost kufru snížená jen mírně (vozím v něm rezervu). V podstatě jediné, co mi trochu vadí, je ten dojezd, takových 550 km by už bylo z mé strany bez připomínek.
Pamatuji si vás jako novináře v AMS, psal jste o Škodovce objektivně a taky jste prozradil jak Škodovka korumpuje novináře. Jak vám je teď jako zkorumpovanému, když píšete nyní pravý opak? Díky za odpověď. Když vás vidím jak oblejzáte Škodovky, to je jako když jste v očistci >:D
Ja mám v Octávke 80 litrovú nádrž na LPG a v pohode mi to stačí na 600 km. Raz za mi podarilo spraviť 700 km.
Plus k tomu samozrejme štandardnú nádrž na benzín.
Celkem mě baví, kolik "odborníků" se tu fundovaně vyjadřuje k CNG a zatracuje ho, když většina z nich ho viděla možná tak z vlaku >:D Já vlastním 3 auta - jedno na LPG, druhé na CNG a třetí turbodiesel. A tím prvním a třetím už jezdím jen z nostalgie...