Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Italská vláda chce zakázat stará auta

Z chystaného nařízení italské vlády by měly být vyjmuty historicky cenné veterány.
Zpět na článek
18. 12. 2014 16:51
18. 12. 2014 17:04
18. 12. 2014 17:47
18. 12. 2014 17:59
18. 12. 2014 18:59
18. 12. 2014 20:06
18. 12. 2014 21:17
18. 12. 2014 21:36
19. 12. 2014 07:50
Avatar - The Spešl Uan
18. 12. 2014 15:53
Eine gute Idee!
Začněme však trochu vánoční perličkou. :-)

"Za tři toky má tímto fondem protéci na půl miliardy eur."

Pěkný překlep, se jen tak nevidí. >:D >:D

Ale teď trochu vážně. Tohle nařízení by v naší zemi plné Felin a Fávek, potažmo stodvacítek a žigulů, hodně pomohlo. Fůj ten smog z nich. :-O ;-\ :-( 8-s
Rozbalit vlákno
16
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Đawson
18. 12. 2014 16:47
Re: Eine gute Idee!
Ano a taky bych zrušil domy starší 20 let, jejich rekonstrukci doprovází likvidace hnusných materiálů.. fůůůj. A ještě bych dal do zákona povinnost vyhodit potravinu 3 dny před koncem minimálního data spotřeby. A v době až bude většina lidí bez domova a umírat hlady, Chudý budou jezdit se slamákem do práce na oslech a v JZD budou prodit pole v nových SUV a divit se, že neprojedou ani to co "smradlavý favorit". Pak si poplácáme hrdě hrudníky, že moudrost opět zvítězila !
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 16:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2014 17:09
Re: Eine gute Idee!
To je ale dost hloupá otázka, nemyslíš? Nezdá se ti, že je to třeba dost velké omezování osobní svobody a rozhodování? Zkus přemýšlet... ;-)
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2014 17:51
Re: Eine gute Idee!
Hmmm prosím tě a čím? Že by emise? To je jediný, co mě napadá. Nicméně je to blbost, stačí se mrknou na náklaďáky, autobusy, dieselové mašiny, lodě atd, jedno jak staré. Škodí víc než jakýkoliv auto, nicméně je vždy jednodušší jít po jednotlivci...
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 18:17
Re: Eine gute Idee!
Nejhumornější je vždy to, jak se schovávají za eko... tohle neuděláme, tady zavedeme omezení, tady bude jen smět auto co smrdí po fialkách atd.... a zatížíme země 3. světa, to nás nezajímá >:D Potom si objednávaj zaručeně pravdivé studie, kde se krásně ukáže, jak jsou eko..... Sám sem se už kvůli tomu párkrát chytil se zadavatelem >:D
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 12. 2014 07:08
Re: Eine gute Idee!
Hmmm, podívej se jak to vypadá na kolejích, ty jsou promaštěný až pod nejnižší konstrukční vrstvy.
18. 12. 2014 17:48
Re: Eine gute Idee!
To by jsi po něm chtěl hodně. Jenže takových lidí právě tyto omezení a zákazy právě využívají ... schovejme útlak a omezení svobody za něco co se bude líbit většině lidem, protože většina lidí stará auta neprovozuje. Tedy určitě ne ty do roku 1993.
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 18:11
Re: Eine gute Idee!
Nehledě na to, že lidé na obnovu vozového parku nemají. Málokdo jezdí dobrovolně v té popelnici starší 20. let.
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 18:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Đawson
18. 12. 2014 20:03
Re: Eine gute Idee!
a třeba já jezdím :D.. mám jak auto r.v. 2014 tak i 1994 viz. moje auto.
A hádej kterým se mi jezdí lépe
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 20:59
Re: Eine gute Idee!
Ano, tobě to ale nezatíží existenci. Problém by to byl u nějaké nízkopříjmové rodiny odkázané na tu "starou popelnici" to už zavání diskriminací. Chápu, že to naštve tunu fanoušků :-) Byla by to škoda ....
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2014 19:40
Re: Eine gute Idee!
Nesmysl. Jednak každá Felicia Euro 1-2 splňuje a Favoritů už tolik nejezdí, nemluvě o stodvacítkách či žigulech, a jednak jde už jen z principu o stupidní diskriminující a naprosto zbytečný nápad.

Kolik v roce 2019 bude jezdit vozů vyrobených před rokem 1993? V čem je takový Peugeot 106 1.1 horší než Passat TDI z roku 1996? Jediným důsledkem jejich nařízení bude, že na*erou pár důchodců a sběratelů (jejichž vůz se za veterán nepovažuje) a přínos ekologii nula. Fascinuje mě, jak se taková stupidita vůbec může do parlamentu evropské země dostat.
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2014 08:50
Re: Eine gute Idee!
Já se tomu nedivím. Reprezentanti země jsou taky jen lidé a tím pádem poroste podíl blbostí úměrně s celkovým hloupnutím populace.
18. 12. 2014 16:51
komunisti
vláda vytvorila fond a peniažky môžu tiecť správnym smerom. Ja by som vymenil aj politikov, ktorí sa motajú po funkciách 20 rokov.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maros
18. 12. 2014 17:01
Vidím, že Fiat se činí
škoda jen, že mu výroba aut nejde tak dobře, jako lobbing 8-s
Rozbalit vlákno
8
Avatar - PeterLuk
18. 12. 2014 17:38
Re: Vidím, že Fiat se činí
Škoda, že tebe nejde výroba áut tak dobre ako protitalniasky a protifrancúzsky lobbing a spamming. :no: >:D
18. 12. 2014 18:54
Re: Vidím, že Fiat se činí
Vždyť má pravdu. Fiat neumí prodat nová auta na volném trhu, tak se snaží prolobovat regulace a nařízení. Ve statostikách prodejl na evropské trhu klesá a klesá.
18. 12. 2014 20:02
Re: Vidím, že Fiat se činí
letos v Evropě Fiat roste o víc než 3%, ale neva....
19. 12. 2014 10:14
Re: Vidím, že Fiat se činí
Vemte si delší časový horiziont a uvídíte strmý pád této kdysi významné značky. Kde jsou časy, kdy byla na prvních místech evropských prodejů, teď si bude muset zvykat na místo v druhé desítce. V podílu na trhu už ho předběhla dokonce i Škodovka
18. 12. 2014 19:28
Re: Vidím, že Fiat se činí
Fiat už není italská automobilka. :-)
18. 12. 2014 22:15
Re: Vidím, že Fiat se činí
a jaká tedy je, smím-li se zeptat? :-)
19. 12. 2014 12:10
Re: Vidím, že Fiat se činí
Sidlo ma v Londyne a registraci v Holandsku. :-(
19. 12. 2014 20:03
Re: Vidím, že Fiat se činí
to je pravda, stejně jako to, že v dnešní době je to spíš otázka pohledu. FCA je mezinárodní firma, ale většina výroby skupiny FIAT je situovaná v itálii, majoritní akcionáři, stejně jako CEO a předseda představenstva jsou italové. Takže já bych jim tu italskou vlaječku před logem klidně nechal :-)
Vím, že podle téhle logiky by měl být VW rakouský nebo VOLVO čínské, ale...takhle to prostě vidím já :-)
18. 12. 2014 17:04
Nesmysl
Koukám, že Italové už nevědí, co roupama dělat >:D Co je komu do toho, čím jezdím pokud to splňuje předpisy a je v dobrém technickém stavu? Nikomu nic. Za chvilku by také mohli dělat kontrolu movitého majetku - přijde úředník a řekne ukažte nám televizi - pane, ta je už 3 roky stará, musíte si do 30 dnů koupit novou a ukázat účet a protokol o ekologické likvidaci staré :no: Mazec, kde pak to berou inspiraci? >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2014 17:59
Re: Nesmysl
Já mám kupříkladu televizi tak 10 let starou, sporák pamatuje ještě bolševika, v kotli se určitě spálila nejedna průkazka NSDAP a dům dokonce pamatuje malbu císaře pána nad vchodem ... a co ? Mám to tak rád ...
Avatar - petrumr
18. 12. 2014 18:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2014 17:31
přihlášená před 1. lednem 1993
Až od roku 2019? Je to dost měkké nařízení. Když si můžu ojetinu splňující Euro 1 koupit za osm tisíc, tak v tom nevidím sebemenší problém. Slušné jizdní kolo stojí víc. Nepřehánějte to s tou svobodou. Brzdná dráha, emise a u většiny celkový technický stav takových aut je dnes už nevyhovující.
Rozbalit vlákno
28
18. 12. 2014 17:37
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Spíš jde o youngtimery ze 70 nebo 80tých let - auta pro radost, proč by mi měl nějaký zákon zakazovat s tím jezdit nebo přikazovat, co smí být veterán a co ne?
18. 12. 2014 17:56
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Uznávám, že je to složité. Když se kácí les, lítají třísky. V mém okolí není moc lidí co mají auto pro zábavu vyrobené před rokem 1995 (vlastně nikdo-nejstarší má BMW 3 1996), tak doufejme, že těch nadšenců moc nebude. Za 4 roky jich bude zase méně. :-!
18. 12. 2014 18:08
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
No hele, já ho také nemám, moje auta jsou 2011 a 2014. Nicméně bych si rád nějakého yountimera na hraní pořídil - už nad tím přemýšlím celkem intenzivně. Třeba Golf GTi Mk.I nebo Peugeot 205GTi by mi radost udělali ;-)
18. 12. 2014 17:42
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Ach jo evropa si to skutečně zaslouží. Není to jedno v čem lidé jezdí ? Ty reálné křápy, které jsou nebezpečné pak má odstranit STK a ne, abychom je zakázali plošně všechny. Toto už je opravdu zásadní omezení svobody a presumpce neviny (tedy někdo to dělá blbě, tak to zakažme všem ), ale pokud to nevidíš tak pokračuj. Pokud chce děda jezdit ve svém starém opečovávaném favoritu, který jsi poctivě koupil za svůj plat, kdo jsme abychom mu to zakazovali.
18. 12. 2014 17:47
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Na STK se zřejmě podvádí i v Itálii a narozdíl od nás jsou to realisti a vědí, že to nedokážou efektivně odstranit. Děda si dnes může koupit jiné auto a jak jsem uvedl, nevykrvácí. Znám chudé důchodce, ale ty auto už dávno nemají.
18. 12. 2014 17:54
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
To je jeho svoboda volby, když si ho kupovat nechce, proč by ho někdo měl k tomu zákonem nutit, když má auto v pořádku a prošlo technickou? To je to oč tu běží...
18. 12. 2014 17:59
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Třeba v Británii se ti vůbec nevyplatí provozovat staré auto, kvůli jejich systému. Taky je to omezování, ale když jsem se bavil s britem co s úšklebkem koukal na čoudícího trabanta v ČR, tak jsem pochopil, že to zas tak špatné není.
18. 12. 2014 18:01
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Nevím jestli je dobrý příklad země, kde je nejhorší nemocniční péče v celé EU. Nebo kde je nemyslitelné, aby si pracující mladý člověk pořídil garsonku ...
18. 12. 2014 18:07
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Byl to jen příklad toho, že je to celkem normální chování u více států. Itálie v tom rozhodně není sama. Tlak na starší vozy je v mnoha zemích.
Avatar - maros
18. 12. 2014 20:46
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Tvůj pohled je v pořádku. Jejich motivace je však jiná. Ve skutečnosti chtěji ukrást zase trošku více peněz. Ono, Itálie není zrovna ekonomický premiant. Teda kromě dluhů. Jejich obhajobou jim dělaš jenom užitečného i... Místo, aby jsi ty bolševiky hnal holí.
18. 12. 2014 17:55
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Takže vynecháme tu omezovací stránku věci ( protože to je snad evidentní i tobě ) a vrhneme se jen na tu ekonomickou.

Žiju v okrese Jeseník, jeden z nejchudších okresů v republice ( myslím, že bude tak v TOP 3 ). Zároveň jsou tady hory a špatná dostupnost MHD, protože se nevyplatí 10X denně objíždět kdejakou dědinu. Vozový park tady činí 20% nová auta do 5 let. 50% auta od roku 1997 a 30% aut níže ... s tím, že to jsou hlavně Lady nivy, felicie, favority ale často potkávám i 120tky a dokonce i pár MBček tady jezdí. Většinou v tom jede nějaký starší člověk. Zkus těm lidem vysvětlit, že si mají koupit nové auto. Zkus jim vysvětlit, že k doktorovi teď budou chodit pěšky a nebo autobusem, který když nestihnou tak přespí v Jeseníku. Tady je auto jediná možnost jak zůstat mobilním. Když jim to auto sebereš patrně budou sedět doma a koukat na TV dokud někde neumřou. Věř mi, že lidé tady opravdu nemají peníze na koupi nového auta ! A to ani lidi, kteří jsou zaměstnáni ( 10 000 čistého je tady tak normální mzda ) . V itálii v horských oblastech a na chudém jihu to bude obdobné. Je to prostě nehoráznost.
18. 12. 2014 18:03
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Uznávám, jenže tímhle stylem bys mohl třeba zmírnit předpisy na STK pro vozy sociálně slabších občanů. Když kvůli téhle popelnici někdo zbytečně zahyne, protože má o 5 metrů delší brzdnou dráhu, tak je zde další dilema.
18. 12. 2014 18:11
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Mají všechny vozy roku výroby 2014 stejně dlouhou brzdnou dráhu ? Jsou všechny stejně bezpečné ? Zkus zastavit třeba 2t SUV na ledu oproti fabii .... zkus s tím SUV tu fabii nabrat čelně ... zkus s ním trefit chodce ...

Měli bychom jezdit všichni v jednom modelu auta, které bude mít stejný výkon ( takový, který znemožňuje rychlou jízdu ), stejnou brzdnou dráhu, stejnou bezpečnost a rozdíl bude jen v barvě ... vždyť vlastně o nic jiného nejde než o bezpečnost. Svět plný nebezpečí a hrozby smrti je totiž děsivé místo ....
18. 12. 2014 18:21
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Nepřeháněj tolik. Vzdávám se a ty to vzdej taky. Ideální řešení neexistuje.
Avatar - maros
18. 12. 2014 21:05
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Právě, že by měli nařídit jenom červenou barvu. Ta jde nejlépe vidět jak v zimě, tak v létě. Je to přece pro naše dobro ;-)
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2014 08:59
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Červená není vidět v noci a za šera, troubo. Aspoň ukazuješ, že jsi autem jel naposledy s tou olítanou třistašestkou.
18. 12. 2014 18:12
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
STK posuzuje stav dle roku výroby - tj musí být technicky v pořádku, dle tehdy platných předpisů. Tj nemůžeš například po Š120 chtít Euro V atd... o zmírňování není řeč. STK by měla technicky nezpůsobilá auta vyřadit z oběhu. Oběcně nebudou pravidla nikdy perfektní a hlavně technologie letí dopředu každým měsícem, tj nemůžeš všem nakázat, aby si kupovali jen to nejnovější ;-)
18. 12. 2014 18:19
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Myslím 2000Kč stojí stk na nezpůsobilé auto, které tam přivezeš a 3500Kč na nezpůsobilé auto, které tam ani nemusíš vozit. Neoficiální ceník, který je různý u různých známých.

Ukaž mi 25 let staré auto bez silné koroze. Svět není ideální a tohle nemá ideální řešení. Oba máme pravdu nebo ji oba nemáme. Já klidně uznám, že jsem nedemokratická kurxa, ale vy uznejte, že taky Vaše „měkkost" může mít pro někoho negativní důsledky.

edit- Teď koukám, že jen s lehkou korozí je těch pětadvacítek v inzerátech nějak moc. :*)
18. 12. 2014 20:16
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Já vím, kde projdeš za 1000 na palubovce ... ale to není chyba lidí, kteří jezdí starým autem a už vůbec ne těch, kteří o své auto pečují a měli by o něj přijít.

25 let starých aut bez koroze jsou mraky. Ty s vážnou korozí už fakt nejezdí a pokud takové auto někde vidím, většinou leží na zahradě a čeká na kdoví co. Rozhodně bez STK. Orezlé blatníky a 5 té dveře ničemu nevadí.
18. 12. 2014 19:00
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Brzdná dráha souvisí spíše se stavem podvozku a kvalitou pneumatik ... a to se kontroluje na STK. Konec konců, dnes se najde spousta aut, co mají brzdnou dráhu nebo jízdí vlastnosti horší než auta z 90. let ... a přitom je nikdo nezakazuje prodávat.
18. 12. 2014 19:15
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Tak snad lze předpokládat, že chudí lidé nebudou mít dobré gumy a tlumiče v perfektním stavu - na svém 25 let starém automobilu. Tahle diskuze neměla dokázat nadřazenost Porsche 911 r.v.1992 nad Hummerem vyrobeným o 15 let později ;-) .
18. 12. 2014 19:37
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Proč jsou teda některá 3roky stará auta v rozpadajícím se stavu? To auto, kterým jezdí děda 1 za měsíc k doktorovi bude v lepším stavu než některá auta, která jezdí rok...

A co se týká brzdné dráhy tak nvm jak dlouho trvá 3t SUV než zastaví, ale pochybuju, že to bude o moc kratší pokud vůbec než u té felicie...
18. 12. 2014 22:55
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
To dědovo auto nebude staré čtvrtstoletí a pokud ano, tak chci vidět fotky i toho 3 roky starého a rozpadajícího se. Stará auta nemají rádi i kvůli emisím, vyšší hlučnosti atd. Důvod se vždycky najde.
19. 12. 2014 00:07
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
proc by melo mit 3t SUV delsi brzdnou drahu nez Felicie?
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2014 09:06
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Fyzika, drahý Watsone?
19. 12. 2014 10:18
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Tak schválně, co říká fyzika. Dohledej si to. Jenom Ti napovím, kdysi tuším v Auto Bildu srovnávali brzdnou dráhu Porsche a Tanku. Byla +- srovnatelná, přičemž hmotnost tanku byla v desítkách tun. Takže, znovu, proč by měla být brzdná dráha 3t SUV delší než u Felicie?
19. 12. 2014 10:19
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Neměl jsem vůbec na mysli Porsche. Spousta naprosto běžných aut měla díky nízké hmotnosti slušné jízdní i brzdné vlastnosti. Nevyhovující stav tlumičů a pneumatik má kontrolovat STK. Jsem klidně pro to, aby se zakázal prodej nekvalitních pneumatik.
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2014 19:50
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Od toho je tady STK, a ne nějaké plošně omezující nesmyslné zákony.
18. 12. 2014 20:06
BRAVO ITALIA
.... úředníci, politici a jiní vyžírkové tu zemi za posledních 20 let dovedli úplně do kopru a když teď lidi nemají na to, aby si kupovali nové auta, tak jim ty stará zakážou....

Klobouk dolů, to je fantastický přístup a na vývoji životní úrovně Itálie je názorně vidět, kam to vede.... :no:

Nejdražší benzín v Evropě, zákazy, buzerace, kontroly všeho.... a výsledek? stagnace, nezaměstnanost, frustrace.... dokonalý vzor pro celou EU.... 8-s
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2014 21:17
Re: BRAVO ITALIA
Tak to je hodně trefné :yes:
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2014 09:06
Re: BRAVO ITALIA
Bojím se jen toho, že se EU skutečně podobné myšlenky chytne. V rámci podpory domácích výrobců...
Avatar - jednooky
18. 12. 2014 21:36
EKO auto
Viete aké je najekologickejšie auto? ...... Ojazdené ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 07:50
Re: EKO auto
len to nesmie byt nejaky 25 rocny vytuneny crep s deravym vyfukom a bez katalyzatora.... to by si moc ekologiii nepomohol ;-)
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 07:49
illustracne foto
sa moc nepodarilo ..... miesto "noveho" seicenta by mi tu viac pasoval povedzme fiat uno alebo tipo

osobne tento tah chapem a plne respektujem ..... zakazat stare vyse 20 rocne kusky je uz z pohladu bezpecnosti na cestach a aj z pohladu emisii dnes doslova nutnost.... to nie je ziadny teror.... taka je doba... moderna rychla doba.... raz k tomu muselo dojst ....

nieco podobne predpokladam casom pride aj k nam....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2014 09:09
Re: illustracne foto
Napsal jsi blbost, jako vždy.
Bezpečnost na silnicích nezajistí auta, ale LIDI. Blb je nebezpečný i v supermoderním autě a o emisích si můžeme povídat, jak to doopravdy je, co myslíš?
S tímhle přístupem za chvíli budou svobodnější islámské státy, než EU.
19. 12. 2014 09:30
Re: illustracne foto
Topper skoro jako vždy nechápe >:D