Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italská vláda chce zakázat stará auta

David Bureš David Bureš 18. 12. 2014 • 15:24
68
Z chystaného nařízení italské vlády by měly být vyjmuty historicky cenné veterány.

Italská vláda se rozhodla rázně vyřešit vysoké stáří vozového parku na silnicích Apeninského poloostrova. Od roku 2019 chce zakázat provoz starých automobilů, které nesplňují žádnou emisní normu. Vládní plán nyní zamíří ke schválení do parlamentu.

Vládní plán počítá s tím, že od 1. ledna 2019 nebudou smět na italské silnice vyjet vozidla přihlášená před 1. lednem 1993. Právě tehdy vstoupila v platnost první emisní norma Euro 1. Opatření se bude týkat také autobusů a nákladních vozů, naopak historicky cenná auta s veteránským statusem by z něj měla být vyjmuta.

Status veteránu je ale v Itálii nyní velice obtížné získat. Italské sdružení veteránských autoklubů (ACI Storico – Automobile Club Italia) vypracovalo vcelku úzký seznam vozů, které se mohou veterány stát. Italská vláda tímto seznamem reagovala na dřívější skokový nárůst počtu veteránů – mnozí majitelé chtěli veteránským statusem ušetřit na provozu svého automobilu.

Ministr pro infrastrukturu a dopravu Maurizio Lupi chce vcelku kontroverzním nařízením donutit italské firmy k obnově vozového parku. Třeba průměrné stáří vozidel veřejné dopravy je podle Lupiho vůbec nejstarší v Evropě, mnozí cestující musejí jezdit autobusy starými 30 let.

Obměna vozového parku bude pro provozovatele veřejné dopravy finančně náročná. Z toho důvodu vláda vytvořila fond, ze kterého bude možné získat finanční prostředky na nákup nového vozidla. Za tři roky má tímto fondem protéci na půl miliardy eur (cca 13,8 miliardy korun).

Související články

Témata
19. 12. 2014 20:03
Re: Vidím, že Fiat se činí
to je pravda, stejně jako to, že v dnešní době je to spíš otázka pohledu. FCA je mezinárodní firma, ale většina výroby skupiny FIAT je situovaná v itálii, majoritní akcionáři, stejně jako CEO a předseda představenstva jsou italové. Takže já bych jim tu italskou vlaječku před logem klidně nechal :-)
Vím, že podle téhle logiky by měl být VW rakouský nebo VOLVO čínské, ale...takhle to prostě vidím já :-)
19. 12. 2014 12:10
Re: Vidím, že Fiat se činí
Sidlo ma v Londyne a registraci v Holandsku. :-(
19. 12. 2014 10:19
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Neměl jsem vůbec na mysli Porsche. Spousta naprosto běžných aut měla díky nízké hmotnosti slušné jízdní i brzdné vlastnosti. Nevyhovující stav tlumičů a pneumatik má kontrolovat STK. Jsem klidně pro to, aby se zakázal prodej nekvalitních pneumatik.
19. 12. 2014 10:18
Re: přihlášená před 1. lednem 1993
Tak schválně, co říká fyzika. Dohledej si to. Jenom Ti napovím, kdysi tuším v Auto Bildu srovnávali brzdnou dráhu Porsche a Tanku. Byla +- srovnatelná, přičemž hmotnost tanku byla v desítkách tun. Takže, znovu, proč by měla být brzdná dráha 3t SUV delší než u Felicie?
19. 12. 2014 10:14
Re: Vidím, že Fiat se činí
Vemte si delší časový horiziont a uvídíte strmý pád této kdysi významné značky. Kde jsou časy, kdy byla na prvních místech evropských prodejů, teď si bude muset zvykat na místo v druhé desítce. V podílu na trhu už ho předběhla dokonce i Škodovka

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku