Ano a taky bych zrušil domy starší 20 let, jejich rekonstrukci doprovází likvidace hnusných materiálů.. fůůůj. A ještě bych dal do zákona povinnost vyhodit potravinu 3 dny před koncem minimálního data spotřeby. A v době až bude většina lidí bez domova a umírat hlady, Chudý budou jezdit se slamákem do práce na oslech a v JZD budou prodit pole v nových SUV a divit se, že neprojedou ani to co "smradlavý favorit". Pak si poplácáme hrdě hrudníky, že moudrost opět zvítězila !
.... úředníci, politici a jiní vyžírkové tu zemi za posledních 20 let dovedli úplně do kopru a když teď lidi nemají na to, aby si kupovali nové auta, tak jim ty stará zakážou....
Klobouk dolů, to je fantastický přístup a na vývoji životní úrovně Itálie je názorně vidět, kam to vede.... :no:
Nejdražší benzín v Evropě, zákazy, buzerace, kontroly všeho.... a výsledek? stagnace, nezaměstnanost, frustrace.... dokonalý vzor pro celou EU.... 8-s
Nesmysl. Jednak každá Felicia Euro 1-2 splňuje a Favoritů už tolik nejezdí, nemluvě o stodvacítkách či žigulech, a jednak jde už jen z principu o stupidní diskriminující a naprosto zbytečný nápad.
Kolik v roce 2019 bude jezdit vozů vyrobených před rokem 1993? V čem je takový Peugeot 106 1.1 horší než Passat TDI z roku 1996? Jediným důsledkem jejich nařízení bude, že na*erou pár důchodců a sběratelů (jejichž vůz se za veterán nepovažuje) a přínos ekologii nula. Fascinuje mě, jak se taková stupidita vůbec může do parlamentu evropské země dostat.
Ach jo evropa si to skutečně zaslouží. Není to jedno v čem lidé jezdí ? Ty reálné křápy, které jsou nebezpečné pak má odstranit STK a ne, abychom je zakázali plošně všechny. Toto už je opravdu zásadní omezení svobody a presumpce neviny (tedy někdo to dělá blbě, tak to zakažme všem ), ale pokud to nevidíš tak pokračuj. Pokud chce děda jezdit ve svém starém opečovávaném favoritu, který jsi poctivě koupil za svůj plat, kdo jsme abychom mu to zakazovali.
Spíš jde o youngtimery ze 70 nebo 80tých let - auta pro radost, proč by mi měl nějaký zákon zakazovat s tím jezdit nebo přikazovat, co smí být veterán a co ne?
Já mám kupříkladu televizi tak 10 let starou, sporák pamatuje ještě bolševika, v kotli se určitě spálila nejedna průkazka NSDAP a dům dokonce pamatuje malbu císaře pána nad vchodem ... a co ? Mám to tak rád ...
Nejhumornější je vždy to, jak se schovávají za eko... tohle neuděláme, tady zavedeme omezení, tady bude jen smět auto co smrdí po fialkách atd.... a zatížíme země 3. světa, to nás nezajímá >:D Potom si objednávaj zaručeně pravdivé studie, kde se krásně ukáže, jak jsou eko..... Sám sem se už kvůli tomu párkrát chytil se zadavatelem >:D
Mají všechny vozy roku výroby 2014 stejně dlouhou brzdnou dráhu ? Jsou všechny stejně bezpečné ? Zkus zastavit třeba 2t SUV na ledu oproti fabii .... zkus s tím SUV tu fabii nabrat čelně ... zkus s ním trefit chodce ...
Měli bychom jezdit všichni v jednom modelu auta, které bude mít stejný výkon ( takový, který znemožňuje rychlou jízdu ), stejnou brzdnou dráhu, stejnou bezpečnost a rozdíl bude jen v barvě ... vždyť vlastně o nic jiného nejde než o bezpečnost. Svět plný nebezpečí a hrozby smrti je totiž děsivé místo ....
Nevím jestli je dobrý příklad země, kde je nejhorší nemocniční péče v celé EU. Nebo kde je nemyslitelné, aby si pracující mladý člověk pořídil garsonku ...
Hmmm prosím tě a čím? Že by emise? To je jediný, co mě napadá. Nicméně je to blbost, stačí se mrknou na náklaďáky, autobusy, dieselové mašiny, lodě atd, jedno jak staré. Škodí víc než jakýkoliv auto, nicméně je vždy jednodušší jít po jednotlivci...
To by jsi po něm chtěl hodně. Jenže takových lidí právě tyto omezení a zákazy právě využívají ... schovejme útlak a omezení svobody za něco co se bude líbit většině lidem, protože většina lidí stará auta neprovozuje. Tedy určitě ne ty do roku 1993.
Proč jsou teda některá 3roky stará auta v rozpadajícím se stavu? To auto, kterým jezdí děda 1 za měsíc k doktorovi bude v lepším stavu než některá auta, která jezdí rok...
A co se týká brzdné dráhy tak nvm jak dlouho trvá 3t SUV než zastaví, ale pochybuju, že to bude o moc kratší pokud vůbec než u té felicie...
No hele, já ho také nemám, moje auta jsou 2011 a 2014. Nicméně bych si rád nějakého yountimera na hraní pořídil - už nad tím přemýšlím celkem intenzivně. Třeba Golf GTi Mk.I nebo Peugeot 205GTi by mi radost udělali ;-)
To je jeho svoboda volby, když si ho kupovat nechce, proč by ho někdo měl k tomu zákonem nutit, když má auto v pořádku a prošlo technickou? To je to oč tu běží...
Vždyť má pravdu. Fiat neumí prodat nová auta na volném trhu, tak se snaží prolobovat regulace a nařízení. Ve statostikách prodejl na evropské trhu klesá a klesá.
Napsal jsi blbost, jako vždy.
Bezpečnost na silnicích nezajistí auta, ale LIDI. Blb je nebezpečný i v supermoderním autě a o emisích si můžeme povídat, jak to doopravdy je, co myslíš?
S tímhle přístupem za chvíli budou svobodnější islámské státy, než EU.
Ano, tobě to ale nezatíží existenci. Problém by to byl u nějaké nízkopříjmové rodiny odkázané na tu "starou popelnici" to už zavání diskriminací. Chápu, že to naštve tunu fanoušků :-) Byla by to škoda ....
Já vím, kde projdeš za 1000 na palubovce ... ale to není chyba lidí, kteří jezdí starým autem a už vůbec ne těch, kteří o své auto pečují a měli by o něj přijít.
25 let starých aut bez koroze jsou mraky. Ty s vážnou korozí už fakt nejezdí a pokud takové auto někde vidím, většinou leží na zahradě a čeká na kdoví co. Rozhodně bez STK. Orezlé blatníky a 5 té dveře ničemu nevadí.
Brzdná dráha souvisí spíše se stavem podvozku a kvalitou pneumatik ... a to se kontroluje na STK. Konec konců, dnes se najde spousta aut, co mají brzdnou dráhu nebo jízdí vlastnosti horší než auta z 90. let ... a přitom je nikdo nezakazuje prodávat.
STK posuzuje stav dle roku výroby - tj musí být technicky v pořádku, dle tehdy platných předpisů. Tj nemůžeš například po Š120 chtít Euro V atd... o zmírňování není řeč. STK by měla technicky nezpůsobilá auta vyřadit z oběhu. Oběcně nebudou pravidla nikdy perfektní a hlavně technologie letí dopředu každým měsícem, tj nemůžeš všem nakázat, aby si kupovali jen to nejnovější ;-)
Takže vynecháme tu omezovací stránku věci ( protože to je snad evidentní i tobě ) a vrhneme se jen na tu ekonomickou.
Žiju v okrese Jeseník, jeden z nejchudších okresů v republice ( myslím, že bude tak v TOP 3 ). Zároveň jsou tady hory a špatná dostupnost MHD, protože se nevyplatí 10X denně objíždět kdejakou dědinu. Vozový park tady činí 20% nová auta do 5 let. 50% auta od roku 1997 a 30% aut níže ... s tím, že to jsou hlavně Lady nivy, felicie, favority ale často potkávám i 120tky a dokonce i pár MBček tady jezdí. Většinou v tom jede nějaký starší člověk. Zkus těm lidem vysvětlit, že si mají koupit nové auto. Zkus jim vysvětlit, že k doktorovi teď budou chodit pěšky a nebo autobusem, který když nestihnou tak přespí v Jeseníku. Tady je auto jediná možnost jak zůstat mobilním. Když jim to auto sebereš patrně budou sedět doma a koukat na TV dokud někde neumřou. Věř mi, že lidé tady opravdu nemají peníze na koupi nového auta ! A to ani lidi, kteří jsou zaměstnáni ( 10 000 čistého je tady tak normální mzda ) . V itálii v horských oblastech a na chudém jihu to bude obdobné. Je to prostě nehoráznost.
Koukám, že Italové už nevědí, co roupama dělat >:D Co je komu do toho, čím jezdím pokud to splňuje předpisy a je v dobrém technickém stavu? Nikomu nic. Za chvilku by také mohli dělat kontrolu movitého majetku - přijde úředník a řekne ukažte nám televizi - pane, ta je už 3 roky stará, musíte si do 30 dnů koupit novou a ukázat účet a protokol o ekologické likvidaci staré :no: Mazec, kde pak to berou inspiraci? >:D
"Za tři toky má tímto fondem protéci na půl miliardy eur."
Pěkný překlep, se jen tak nevidí. >:D >:D
Ale teď trochu vážně. Tohle nařízení by v naší zemi plné Felin a Fávek, potažmo stodvacítek a žigulů, hodně pomohlo. Fůj ten smog z nich. :-O ;-\ :-(8-s
to je pravda, stejně jako to, že v dnešní době je to spíš otázka pohledu. FCA je mezinárodní firma, ale většina výroby skupiny FIAT je situovaná v itálii, majoritní akcionáři, stejně jako CEO a předseda představenstva jsou italové. Takže já bych jim tu italskou vlaječku před logem klidně nechal :-)
Vím, že podle téhle logiky by měl být VW rakouský nebo VOLVO čínské, ale...takhle to prostě vidím já :-)
Neměl jsem vůbec na mysli Porsche. Spousta naprosto běžných aut měla díky nízké hmotnosti slušné jízdní i brzdné vlastnosti. Nevyhovující stav tlumičů a pneumatik má kontrolovat STK. Jsem klidně pro to, aby se zakázal prodej nekvalitních pneumatik.
Tak schválně, co říká fyzika. Dohledej si to. Jenom Ti napovím, kdysi tuším v Auto Bildu srovnávali brzdnou dráhu Porsche a Tanku. Byla +- srovnatelná, přičemž hmotnost tanku byla v desítkách tun. Takže, znovu, proč by měla být brzdná dráha 3t SUV delší než u Felicie?
Vemte si delší časový horiziont a uvídíte strmý pád této kdysi významné značky. Kde jsou časy, kdy byla na prvních místech evropských prodejů, teď si bude muset zvykat na místo v druhé desítce. V podílu na trhu už ho předběhla dokonce i Škodovka
Myslím 2000Kč stojí stk na nezpůsobilé auto, které tam přivezeš a 3500Kč na nezpůsobilé auto, které tam ani nemusíš vozit. Neoficiální ceník, který je různý u různých známých.
Ukaž mi 25 let staré auto bez silné koroze. Svět není ideální a tohle nemá ideální řešení. Oba máme pravdu nebo ji oba nemáme. Já klidně uznám, že jsem nedemokratická kurxa, ale vy uznejte, že taky Vaše „měkkost" může mít pro někoho negativní důsledky.
edit- Teď koukám, že jen s lehkou korozí je těch pětadvacítek v inzerátech nějak moc. :*)
sa moc nepodarilo ..... miesto "noveho" seicenta by mi tu viac pasoval povedzme fiat uno alebo tipo
osobne tento tah chapem a plne respektujem ..... zakazat stare vyse 20 rocne kusky je uz z pohladu bezpecnosti na cestach a aj z pohladu emisii dnes doslova nutnost.... to nie je ziadny teror.... taka je doba... moderna rychla doba.... raz k tomu muselo dojst ....
nieco podobne predpokladam casom pride aj k nam....
To dědovo auto nebude staré čtvrtstoletí a pokud ano, tak chci vidět fotky i toho 3 roky starého a rozpadajícího se. Stará auta nemají rádi i kvůli emisím, vyšší hlučnosti atd. Důvod se vždycky najde.
Tvůj pohled je v pořádku. Jejich motivace je však jiná. Ve skutečnosti chtěji ukrást zase trošku více peněz. Ono, Itálie není zrovna ekonomický premiant. Teda kromě dluhů. Jejich obhajobou jim dělaš jenom užitečného i... Místo, aby jsi ty bolševiky hnal holí.
Tak snad lze předpokládat, že chudí lidé nebudou mít dobré gumy a tlumiče v perfektním stavu - na svém 25 let starém automobilu. Tahle diskuze neměla dokázat nadřazenost Porsche 911 r.v.1992 nad Hummerem vyrobeným o 15 let později ;-) .
Uznávám, jenže tímhle stylem bys mohl třeba zmírnit předpisy na STK pro vozy sociálně slabších občanů. Když kvůli téhle popelnici někdo zbytečně zahyne, protože má o 5 metrů delší brzdnou dráhu, tak je zde další dilema.
Na STK se zřejmě podvádí i v Itálii a narozdíl od nás jsou to realisti a vědí, že to nedokážou efektivně odstranit. Děda si dnes může koupit jiné auto a jak jsem uvedl, nevykrvácí. Znám chudé důchodce, ale ty auto už dávno nemají.
Třeba v Británii se ti vůbec nevyplatí provozovat staré auto, kvůli jejich systému. Taky je to omezování, ale když jsem se bavil s britem co s úšklebkem koukal na čoudícího trabanta v ČR, tak jsem pochopil, že to zas tak špatné není.
Uznávám, že je to složité. Když se kácí les, lítají třísky. V mém okolí není moc lidí co mají auto pro zábavu vyrobené před rokem 1995 (vlastně nikdo-nejstarší má BMW 3 1996), tak doufejme, že těch nadšenců moc nebude. Za 4 roky jich bude zase méně. :-!
Až od roku 2019? Je to dost měkké nařízení. Když si můžu ojetinu splňující Euro 1 koupit za osm tisíc, tak v tom nevidím sebemenší problém. Slušné jizdní kolo stojí víc. Nepřehánějte to s tou svobodou. Brzdná dráha, emise a u většiny celkový technický stav takových aut je dnes už nevyhovující.