Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Mégane Grandtour GT220 – Vlk na elektronickém vodítku

Jeden z mála přímých konkurentů Škody Octavia RS Combi prošel faceliftem, stejně jako zbytek modelové řady. Svůj výkonný motor a schopný podvozek na pohled úspěšně maskuje.
Zpět na článek
28. 3. 2015 00:17
Test
Musim vyseknout poklonu testerovi za odvedenou praci...vystihl podstatne veci.

Jsou zde pouze drobnosti: take jsem byl zklamany z absence xenonu, na druhou stranu cim dele ziji s projektorovymi svetlomety, tim mene mi absence xenonu vadi. Svetla zvladnou osvitit celou siri vozovky plus 2metry po kazde strane. Mluvim o potkavacich svetlech. Jejich jedina slabina je slabsi dosvit. K fungovani dalkovych svetel nemam pripominky.

Trakce: vykon na mokru opravdu prakticky nelze prenest na vozovku. Nez vynesu konecny verdikt, provedu jeste par testu pri destivem pocasi, zkousel jsem na funglovych zimnich gumach. Auto hrabalo na trojku.

Tesal bych testerovu zminku o projevu agregatu ve spodni casti spektra otackomeru. Na palube panuje akusticka pohoda, o motoru prakticky nevite. Tachometrova 100ka znamena priblizne 2000otacek, 130ka pak necelych 2900.

Spotreba: zde si nejsem jisty, jestli na auto nejsem moc hodny, jezdim uplne normalne, rychleji nez s predchozim vozem, ano, jezdim z urcitych duvodu zpravidla vyrazne pod moznostmi auta, urcite pasaze presto pod plynem, protoze jinak bych si to auto nekupoval, a spotrebu neni problem udrzet pod 9litry. Predjizdeni, vytocena trojka, ctyrka, vse zahrnuto...

Kazdopadne dekuji panu Chamillovi za odvedenou praci, tento test byl spolu s temi zahranicnimi jednim ze zdroju informaci pri vyberu vozu a po priblizne 2000km najetych Grandtourem GT220 souhlasim s 90% toho, co bylo uvedeno v testu.
Avatar - m.z.
25. 12. 2014 10:52
Re: Sok ORS?
Rozumimautum.cz: No, tos mu to teda nandal, aneb jak se veřejně přiznat, že nedokážu adekvátně reagovat a hrotím situace na maximum. Hotový Zorro :no:
24. 12. 2014 16:43
Re: Sok ORS?
Možná, že šlo o nepochopitelnou ironii. ;-) Mne to pobavilo, a při čtení jsem si na taková setkání s vytuněnou 1,6i (nebo 1,9 TDI) vRS s megakřídlem taky vzpomněl. Ještě mi tam chyběl posaz ala snoubórd. To jest levá ruka na volantu, a levým ramenem kupředu. >:D
24. 12. 2014 16:08
Re: Sok ORS?
Ty jsi fakt magor. Stoupni si doma před zrcadlo a dej si pár facek. Pak jdi vrátit řidičák.

Lidé tvého formátu ("Já, v šíleném afektu a amoku, hnán odpornou touhou po pomstě, začal zběsile blikat, troubit, a kličkovat v pruhu") NEPATŘÍ NA SILNICE!!!
Avatar - white label
24. 12. 2014 12:46
Re: Sok ORS?
Souhlas.
U současného Superbu mi nejvíc vadí ten pohled zezadu u liftbacku, který se po faceliftu snad ještě zhoršil, to je podle mě extrémní tragédie. I kdyby bych měl na kombíky alergii, tak Superba jedině v kombíku.
24. 12. 2014 12:14
Re: testy
Pro milovníky škodivek budou dělat model škoda a-nál :-) :-) :-) :-)
Avatar - Emel
24. 12. 2014 11:27
Re: Sok ORS?
Počkej na novou generaci Superbu, ten to srovná i v těch ostatních kategoriích... aktuálně to taky vidím tak, že generační výhoda Octavie maže většinu argumentů pro Superb.
Avatar - Ronault.
24. 12. 2014 10:52
Re: Sok ORS?
Samozřejmě, čím více, tím lépe. Ale od toho je tady pak možnost si vybrat prostornější dražší model. Nevím, co by mě třeba mělo motivovat koupit si Superba, když bude stejně prostorný jako Oktavie, motorizace jsou skoro stejné a Oktavie může mít i více prvků výbavy...
Avatar - Ronault.
24. 12. 2014 10:51
Re: Pěkný test
Ale já nikde nepíšu, že Renaultu někdo brání prodávat firmám, nebo jo? :-O Sám píšu, že pokud prodávat chce, musí mít dostatečně obsáhlou a prodejnou nabídku.
Avatar - JohnST
23. 12. 2014 23:20
Re: Sok ORS?
Pry znamena ze si v tom nesedel, tak tu nemudruj. :-!
Avatar - Emel
23. 12. 2014 22:47
Re: Cenová nabídka
A druhá možnost je co? Viset očima na rtech Mireczka když v páté cenové vypráví o tom, jak mu mistr půjčil vo víkendu služební Fluenc? Nebo jak vidíš tu alternativu k Hugo Boss?
Avatar - Ozzman
23. 12. 2014 21:23
Re: Sok ORS?
Tak to reálně vůbec není, ve všch třech vozech co jmenuješ jsem seděl a Fabie je nejmenší na nohy, je užší a má nižší strop. Je tam ten rozdíl třídy vidět.
Avatar - Ozzman
23. 12. 2014 21:19
Re: Pěkný test
Teď nevím o čem mluvíš, jestli o Mondeu nebo o té Laguně o které jsem mluvil v diskuzi.

Mondeo je MK IV 2008
Laguna byla II Grandtour 2002

Oba vozy tu mám jako recenzi :-)
23. 12. 2014 21:14
Re: Cenová nabídka
Nezasvěcený to tak může vnímat.
Avatar - white label
23. 12. 2014 20:54
Re: Cenová nabídka
Už to začíná mít i dramaticky proletářský náboj...
23. 12. 2014 20:45
Re: Sok ORS?
2 dny zpátky jsem absoloval dlouhou jízdu v Supu, část vedle řidiče, část za ním. A věř, že není nad to si během jízdy (i krátké) protáhnout nohy. Kdybych neměl srovnání, taky bych řekl, že na tom spíš nezáleží a že to sotva někdo ocení.
23. 12. 2014 20:17
Re: Pěkný test
A co brání Renaultu taky prodávat firmám?
23. 12. 2014 19:35
Re: Cenová nabídka
nepochybuji, že se budeš v jeho společnosti cítit dobře. Stejně jako s partičkou Hugo Boss na baru.
Avatar - Emel
23. 12. 2014 19:25
Re: Cenová nabídka
Asi si to neuvědomuješ, ale být "podobný případ jako Dinar" mě hřeje u srdce. A abych parafrázoval Hemingwaye... zvláště když uvážím tu druhou možnost :-) .
23. 12. 2014 19:21
Re: Cenová nabídka
Ostatní ti vyvracet nebudu. Každému vyhovuje něco jiného.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 19:18
Re: Cenová nabídka
Takže už jsme to zredukovali na r-link? I ty objektivisto! >:D Na obrázcích z galerie tohoto auta nevidím rozdíl v ovladači infotainmentu ani v čudlíčkách rádia ve srovnání s autem, ve kterém jsem seděl, pokud sis z mých poznámek vybral grafiku, tj. že akt systém má nejspíš o pár pixelů víc než predloňský, pak ok, je to možné, a chápu to tedy tak, že s ostatními výhradami souhlasíš.
23. 12. 2014 19:12
Re: Cenová nabídka
Já jsem kvůli rodině (tedy místu vzadu) nedávno přesedlal z Renaultů na Superba a pokud se mi po něčem stýská, tak je to renaultí ovládání rádia. Lepší zatím nikdo nevymyslel.

Ale na dlouhé nohy a krátké ruce si v Meganu člověk moc nesedne, to je pravda. Ostatně i v tom Superbu by mi nevadilo přitáhnout si volant ještě kousek blíž.
23. 12. 2014 19:08
Re: Cenová nabídka
Promiń, že nejsem dost objektivní, nezaujatý a vysoko nad věcí. Tak vysoko, že bych nechal bez komentáře zdejší bláboly.
23. 12. 2014 19:04
Re: Cenová nabídka
Mně přijde zaufalé psát něco o grafice a infotainmentu na základě nějaké staré zkušenosti. Jseš vůbec schopnej pochopit, že dnes je v Méganu R-link s jiným ovládáním a grafikou? V době, kdy jsi v Méganu seděl, ještě R-link nebyl. Proto jsem ti také radil, aby jsi nepsal o něčem čemu nerozumíš. V této diskusi se vyjadřuješ k aktuálnímu Méganu.
Avatar - woody-alien
23. 12. 2014 18:36
Re: Cenová nabídka
Ano, byl to podobný případ jako Dinar. V tom, že si dovolil sáhnout ti na modlu.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 18:27
Re: Cenová nabídka
Pokud píšu postřehy tohoto typu, pak jen z toho, co jsem si zkusil. Rozumím tomu, že pro tebe je to nad tvé chápání, ale to bys musel svým zadkem hnout i mimo Renault.

Znova musím opakovat, není nad větší trapnost než kopání kolem při obhajobě vlastní garáže, zoufalče. >:D >:D
23. 12. 2014 18:24
Re: Cenová nabídka
Ten človíček s tou kapotou byl podobný případ jako Dinar. Na jedné straně mu pár centimetrů přebývalo a na druhé nic nechybělo. Prostě gumová kapota.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 18:21
Re: Cenová nabídka
Zašlápnuté kuří oko nutí Renault klauna kničet a kničet. >:-[]
:no:
Avatar - The Spešl Uan
23. 12. 2014 18:20
Re: Na férovku
P308 je hnus. Všechno to je tam tak samoúčelně naroubované, že víc to ani nejde. :no: :no: :no: :no: :no: A ten interiér?? Bez tlačítek??? To je humáč! 8-s 8-s :-! :no:
Avatar - The Spešl Uan
23. 12. 2014 18:13
Re: Sok ORS?
Přesně, do teď si vzpomínám na jízdu, kdy jsem si to kalil po okresce, no, dejme tomu stovkou, ( >:D ), a zezadu se mi nalepily nějaký xenony. Oslňovaly fakt nechutně, nechápu jak to prošlo na STK. Ale to nechme stranou.

Jeli jsme tak asi dva kiláčky, než jsem dohnal nějakou polorozpadlou Felclu (říkal jsem si, jestli nebyli na tom stejným STK, a neměli tam náhodou nějakýho blbce na směně). Valila to asi 80 km/h, tak jsem mírumilovně zvolnil na její rychlost, a od Octy se zezadu ozvalo vzteklé zatroubení. Inu, neudržel jsem se, a opětoval mu dvojnásobným "nouzovým" bliknutím a týtnutím. Vtom, borec, začal na dvojtý před horizontem zběsile předjíždět.

Lezlo to z něj jak z chlupatý deky. Ale jen co jsme se převalili přes kopec, musel zpátky. Jen taktak, že ho ten MAN nesejmul. Škoda. Zase by bylo o blbečka míň.

Pak už mu to vyšlo. Jeho Octavia II před faceliftem s motorem 1.6, jehož znáček si hrdý tuner s třiceticentimetrovým křídlem vzadu si zapomněl sejmout ze zádě vozu, se vydala kupředu. Přehledný úsek, proč nerozpohybovat svých 75 kW, že. :-) Schválně jsem to počítal. Dopočítal jsem se deseti sekund na "dvojpředjetí", ačkoli z vozu se linulo burácení, které byste v pohodě zaměnili když už ne s LaFerrari, tak s McLarenem 12C. Namáhavě se před nás doškrábal, abych asi po deseti vteřinách začal já. Trvalo mi to nějaký čtyři vteřiny, TDCi s tím problém nemělo.

Zato tuner měl problém se mnou. Já, v šíleném afektu a amoku, hnán odpornou touhou po pomstě, začal zběsile blikat, troubit, a kličkovat v pruhu tak, že chudák ve Felicii musel pochybovat o mé duševní zdravosti. Oktávián nelenil, začal šestnáctistovku roztáčet neuvěřitelnou silou, ale já mu stále blikal za skly jako chovanec psychiatrického ústavu. Když jsme byli na nějaké stotřicítce, vydal jsem se vpřed.

Tuner se chtěl bránit, ale brutálně pohořel. Já mu v takových 150, 160 km/h poslal dozadu bliknutí, a poté co jsem ukojil svou neracionální touhu po pokoření namachrovaného floutka, jsem spokojeně uháněl dálniční rychlostí dál.

Důkaz, že seberádobyvytuněnější Octávku 1.6 75 kW s Mondeem 2.2 TDCi 114 kW porovnávat nejde. Holt asi frajer při instalaci xenonů a masívního křídla zapomněl na to, že by měl načipovat motor aspoň na 100 kilowatt... >:-[] >:-[]
Avatar - woody-alien
23. 12. 2014 18:02
Re: Cenová nabídka
Já bych to na tvém místě s těmi radami moc nepřeháněl. Vždyť ty jsi nebyl ani schopen přijmout fakt, že JEDEN z vystavených Qasqaiů má špatně slícovanou kapotu. Vždyť Aliance přece chyby nedělá, že.. . ;-)
A zeptám se tedy podle tvého vzoru: Tys v tom salóně byl ? Viděl jsi toho Qasqaie, že jsi autorovi fotky vykládal, jak neumí zavřít kapotu ? No tak komu ty bys chtěl radit...
Avatar - The Spešl Uan
23. 12. 2014 17:41
Re: Sok ORS?
Octávku v RS jedině v benzínu. Ať si každej říká co chce, ten zátah je (prý) u benzínu neporovnatelně lepší. ;-)
Avatar - The Spešl Uan
23. 12. 2014 17:36
Re: Pěkný test
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ... Majitel Mondea!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: >:D >:D >:D Kolikátá generace, smím se zeptat?? Teda spíš mě zajímá rok výroby, tu genku každej počítá jinak... ;-\ Já 2006, chystám přidání do Moje.Auto.cz :-)
Avatar - woody-alien
23. 12. 2014 17:19
Re: Pochvala redaktorovi
:yes: Naprostý souhlas.
Avatar - white label
23. 12. 2014 16:43
Re: Pochvala redaktorovi
:yes:

P.S. Předsudky jsou obecně u všech značkových fanatiků a v tom horším případě antifanatiků, viz tady ukázkový příklad - Ada.
Avatar - white label
23. 12. 2014 16:38
Re: Cenová nabídka
Je mi tě líto, dostat "krámy" těsně před Vánocemi asi nebude nic moc příjemného...
23. 12. 2014 15:10
Re: Pochvala redaktorovi
Děkuji, přesně o to se snažím. Cením si vaší chvály.
23. 12. 2014 14:23
Pochvala redaktorovi
Cital som tu viacero clankov od pana Chamilla a vzdy mam z nich dobry pocit. Posobi velmi objektivne, profesionalne a jeho texty sa citaju s lahkostou s ktorou ich asi aj pise. Ocenujem hlavne jeho nezaujatost a ze pristupuje k autam bez predsudkov ako vacsina koncerno - vrtulovych fanatikov (bez urazky spominanych automobiliek).
Avatar - miromen
23. 12. 2014 14:08
Re: Sok ORS?
FIII ma vzdatu vice mista než Megan III a ve Focusu dle měřeni je to podobne jako v tom Meganu.hm
Avatar - woody-alien
23. 12. 2014 14:00
Re: Sok ORS?
Já bych to viděl stejně. Klidně můžu souhlasit, že stran dynamiky na tom bude Octa o něco líp. Zase ten projev motoru a celkové sladění je u GT220 prostě dost zajímavý. Takže tyhle veličiny jako je 0-100 nebo maximálka by u mě zas takovou roli v souboji ORS kombi vs. GT 220 vs. FoST kombi nehrály. Jen si nejsem jistej, jestli to, jak GT 220 jezdí, vůbec někdo od mainstreamového kombíku chce. Jestli by Renault nezabodoval spíš nějakým GTD 220. Přestože ta cena je obrovský lákadlo.
23. 12. 2014 13:58
Re: Cenová nabídka
Ty jsi v tom Méganu někdy seděl, že jsi schopnej napsat, že grafika navigace je na úrovni Tomtomu za patnáct stovek? Ovládání infotainmentu jsi reálně zkoušel? Pokud ti můžu poradit, tak přestaň plácat a piš jen o tom čemu rozumíš. V této diskusi už jseš víc trapnej než směšnej.
23. 12. 2014 13:36
Re: Cenová nabídka
Mně docela stačí to, že stejný argument použil už před pár roky u Scénica. Když jsem mu to připomněl, tak napsal, že jel ve Scénicu jen jako pasažér. Jeho tehdejší verze byla, že vybíral auto pro maminku nebo tchýni. Tím bych to ukončil. Podle mě Dinar jen * a ty si věř čemu chceš. Třeba tomu, že ho na max vysunutá opěrka hlavy tlačí do zad.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 13:34
Re: Skvělý kombík,
Tak megane už nebude hatchback... a dostane křídlo. Hmm.
Avatar - iudex
23. 12. 2014 13:26
Re: Sok ORS?
Veru tak, v týchto výkonových hladinách už zadupanie do podlahy bežne ani nie je možné, skrátka nie sú na to cesty, resp. hneď ideš vysoko nelegálnymi rýchlosťami a potom je jedno, či je to 162 alebo 179 kW. Práve som bol na obede s kamarátom na jeho starom Focuse I a na úzkej cestičke dal dvojku na podlahu skoro do 7000 s tým, že on si môže dovoliť podržať plyn, mať športový pocit pri normálnych rýchlostiach, kdežto mne už by mi bola cesta krátka.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 13:25
Re: Cenová nabídka
No, těžko normálnímu člověku chápat, že by si tyhle postřehy někdo vymýšlel, navíc se záměrem poškodit značku. >:D :-O
23. 12. 2014 12:53
Re: spotreba
Asi si nepochopil alebo nechcel pochopit co som pisal. Spotreba auta pri konstatnej rychlosti ma malo spolocneho s tym ako auto jazdi, aku ma vybavu a pod. A neviem ci si sa niekedy viezol v P11 GT, ale asi nie. Inac by si bludy o priestornosti, vybave a kufre asi nenapisal. Hmotnost pre zaujimavost je 1400 kg zvazene.
Avatar - moreczech
23. 12. 2014 12:29
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Hejtři diamantu vydávajíce tento znak za ženské přirození, musí být zákonitě čtyřprocentní, když mají s tímto znakem problém. Áda svými příspěvky je toho důkazem, to je jasný. Zajímavost je, že tento znak měla i zaniklá německá automobilka. No a srandovní je, že lidi typu Áda co tak mají potřebu tento znak vydávat za ženské přirození nečiní tak rovněž v případě znaku Mitsubishi :-) To by byly dle nich totiž tři ženské přirození - tři sestry :-)
Avatar - Emel
23. 12. 2014 11:55
Re: Sok ORS?
Nominální výkon je sice stejný, ale TSI ho má v dost širokém spektru otáček, stejně jako točivý moment... GT 340/2400 vs RS 350/1500-4400. Ale jak říkám, ne že by na tom zase tolik záleželo... pokud to zašlápneš do podlahy, tak za chvilku letíš tak rychle, že ti je silnice malá.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 11:31
Re: Cenová nabídka
Když jsme u vnímané kvality, materiály v meganu jsou o.k., ale co to pidi rádio s čudlíčky u kolen, na které se musíš podívat, chceš-li trefit ten pravý, ale akce se ti projeví na monitoru pod oknem, nevím, jestli je v takovém případě výhoda umístění displeje v zorném poli řidiče využita. A samotný displej z hlediska designu taky žádná hitparáda, je pod tím oknem prostě doplácnutý, grafika navigace vypadá jak na nějakém zákl. tomtomu za patnáct stovek, volič ovládání infotainmentu je docela zmatek (a to jsem vytrénovaný generacemi idrivu). Jo, v octavii je ve dveřích její ceny nehodný plast, ale ten interier z hlediska rozměrů a tvarových řešení čudlíků jejich rozmístění, chodu a zpracování celku mi i v kombinaci s celkovým designem přijde prostě modernější a kvalitnější. Docela logicky, on ten megane je už docela starý, na druhou stranu je to pořád vnitřek, který to stáří nese celkem s noblesou. Moje reakce byla na ozzyho obdivné výkřiky, s tím prostě (mluvím o interieru) nemůžu souhlasit.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 11:21
Re: Cenová nabídka
Opravdu jsem to tak podrobně nezkoumal, ale podle tvaru té hlav. opěrky myslím, že to byly stejné sedačky, jako ty v testu. Sedl jsem, vytáhnul opěrku zabořil se do sedadla... a dál už jen to, co jsem napsal. Prostě pro mně malé. Úzkost sedáku také souvisí s tím, že pedály jsou v meganu docela dost vytažené směrem do kabiny, přičemž volant je víc naplacato (tj. úchopová část je kousek dál než by byla být volant víc nakolmo), což celé dává trochu zvláštní posaz, chci-li sedět tak, abych pohodlně (s max. pokrčenýma rukama v loktech a přitom opřenými zády) dosáhl na volant, pak nemůžu sedět na tzv. dlouhé nohy, protože pedály jsou moc v kabině a volant už nejde víc přitáhnout, to znamená sedačku blíž a pokrčit nohy, tj. nohy víc od sebe a to pak znamená, že stehna už nejsou uvnitř sedačky ale spíš na bočnicích, sedák je tím pádem úzký, bočnice příliš výrazné a nerozevírají se dopředu, o podpoře stehen ani nemluvím, ten sedák je skutečně kraťounký. Sedačky vypadají hezky, ale jejich velikost v kombinaci s renault posazem je pro mně nevhodná.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 11:13
Re: Cenová nabídka
Nejtrapnější je v diskusích obhajoba vlastní garáže, to tu opakoval jeden z diskusních klasiků těm prostším stále dokola. Dnes sem už bohužel nepíše a trapnost zvedá hlavu. :no:

Renault klaunovi a ostatní vlastníkům či fanouškům, kteří na mých pár vět o interieru meganu GT reagovali po vzoru svaté inkvizice, doporučuju lavor a teplou vodu.
Máte-li problém s tím co říkám, nic vám nebrání vzít metr do ruky. Pro mně jsou tyto konkrétní sedačky malé, jak krátký a výraznými bočnicemi příliš zúžený sedák, tak krátké opěradlo, které mi při mých 193 cm končilo pod rameny. V kombinaci s daným tvarem opěrky hlavy, která má směrem dolů jakýsi zobák, to znamenalo, že mě tento i při max. vysunutí opěrky tlačil při opření do sedačky v místě kde končí záda a začíná krk, proto tuto sedačku nepovažuju za dobrou... pro sebe pochopitelně, je to subjektivní hodnocení, to objektivní si klidně udělejte s metrem v ruce, myslím, že vás konkurenční auta v tomto směru nemile překvapí, milí renaultisté. ;-)
Avatar - iudex
23. 12. 2014 11:06
Re: K fotogalerii
Ale nie si jediný testér a nie si tu dlho. Ja si tiež viacero príkladov nezhody fotiek a testovaného auta pamätám. Napr. v teste sa chváli komfortný podvozok na 17" pneu a na fotke je auto s 18" a pod.
Ale aby som bol spravodlivý, nestáva sa to len a výlučne na ACZ: známy robí grafiku pre jeden nemenovaný automobilový časopis na Slovensku a hovorí o pravidle, že fotky nie sú konkrétne testovaného modelu.
Avatar - iudex
23. 12. 2014 11:01
Re: Cenová nabídka
No ja som mal v Scénicu presne rovnaký dojem, ako dinar (asi preto, že som možno o nejaký centimetrík vyšší): sedačky vzadu mi siahali tak pod lopatky. Skrátka jasne určené len pre deti, nie pre priemerne urasteného dospelého.
Avatar - Dinar
23. 12. 2014 11:00
Re: Cenová nabídka
Možná nejdříve čti, na co reaguješ, Futuristo, v mém příspěvku není ani slovo o bídě, naopak začíná větou "Cenová nabídka roku..." Často je to tu opravdu horší než v MŠ. :-!
Avatar - iudex
23. 12. 2014 10:58
Re: Sok ORS?
Presne tak, RS má napriek nominálne rovnakému výkonu lepšiu dynamiku, ako GT220, a to nielen na papieri, ale aj v reále. Je kopec testov, kde sa spomína prekvapivá dynamika RS. Jednou z možných odpovedí pre to je vyšší reálny výkon motora, ako je udávaných 162 kW, už som tu dával jeden slovenský test, kde po nechápavom krútení hlavami nad dynamikou RS zobrali auto na brzdu a namerali tuším 179 kW. Preto možno v porovnávačke AMS Octavia plne stíhala Focusu ST, ktorého papierový a reálny výkon sú zhodné.
Avatar - iudex
23. 12. 2014 10:53
Re: Sok ORS?
Ako píše AudiRS6, hoci sa to v posledných rokoch výrazne zlepšilo, nižšia stredná až na výnimky stále nie je plnohodnotné auto pre 4-5 dospelých viac ako priemerného vzrastu (treba si uvedomiť, že priemer sa stále posúva a ja sa vždy pobavím, keď sa chlap merajúci 178 cm označí za priemerne vysokého - to je už dnes hlboký podpriemer, priemerný stredoškolák má dnes tak 185 cm). Až stredná trieda ponúkne vzadu plnohodnotné sedenie pre dospelých - a to platí len pre mainstream, nie pre prémiu, ktorá je na tom asi tak, ako mainstreamová nižšia stredná. Švagor so sestrou nedávno kúpili C- Klasse a chudák 193 cm synovec vzadu trpí. A keďže stredná trieda je stále mimo dosahu priemernej rodiny, musia to suplovať kompakty a tak dnes našťastie už bežné kombi nižšej strednej je použiteľné aj ako rodinné auto pre 4 člennú rodinu s (nie dospelými) deťmi.
Avatar - Emel
23. 12. 2014 10:49
Re: Sok ORS?
Dynamika těžko říct, papírové údaje mluví ve prospěch RS, ta navíc v některých testech stíhá i jediného dalšího konkurenta, výrazně silnější ST... ale nakonec, u obou aut je to z mého pohledu už v té sféře, kde na tom přestává záležet.

Už jsem to psal pod Focus... v zásadě by to stačilo, ale ten kousek navíc pro pohodu tam není.
23. 12. 2014 10:15
Re: Cenová nabídka
To říkám furt, že větší je lepší :-)
23. 12. 2014 10:07
Re: Cenová nabídka
...to jsi :-) Já nemám problém skoro v žádným autě ;-)
Avatar - Ronault.
23. 12. 2014 10:04
Re: Cenová nabídka
Pro mě taky, proto jsem s velkou radostí uvítal akci "kombi za cenu hb", i když jsem nutně až taaak velký kufr nepotřeboval.
Avatar - Ronault.
23. 12. 2014 10:03
Re: Cenová nabídka
Já jsem teď v GS taky jel vzadu a teda že bych měl nějaký problém, to ne a to jsem přecejen o něco větší řízek než ty ;-)
23. 12. 2014 09:51
Re: Cenová nabídka
Já zadní sedátka u Scénicu zkusil...pro děti do 12 let dobrý. Znovu opakuju, sportovní sitzny u Méganu neznám, ale ještě jsem nezažil, aby si Dinar vymýšlel. Předpokládám, že ty nejsi on, takže těžko můžeš posoudit jak se mu sedělo a co mu vadilo. Chápeš to? :-)
23. 12. 2014 09:36
Re: Cenová nabídka
Pokud věříš, že ho hlavové opěrka v nejvyšší poloze tlačí do zad (na předním sedadle), tak asi nejseš fanatik jako já. Zobě tvoje otevřená, objektivní mysl dovolí uvěřit kdejaké kravině. Mně ne. proto jsem fanatik. Pokud jde o toho Scénica, tak ten jsem uvedl jen proto, že u něj dinar uvedl stejný argument jako u Mégana.
Avatar - Ozzman
23. 12. 2014 08:18
Re: Sok ORS?
Ono to není ani tolik o vysoké postavě, jako o tom, jak moc si zvyklý sedět vzadu a rozváleně, já třeba jezdím jako taxikář >:D Takže třeba do Fabie si za mne nikdo nesedne >:D Jinak dnes už se v každém autě nižší střední třídy posadí pohodlně 4 lidé ( když nejsou nějakých extra rozměrů) a doba Octavie 1, kdy si v této třídě nedal ani nohy dozadu, jsou pryč >:D Já bych směle v O III cestoval klidně v zadu až k moři nebo dál :-)
Avatar - Ozzman
23. 12. 2014 08:10
Re: Pěkný test
No nejel sem moc, ale motor to byl příjemný a s trochu odlišnou charakteristikou, než moje stará 1.9 Dci 88kw. Možná, že se ti to dvoulitrové DCi zdálo lepší, protože si jel jeho TOP verzi, já jel 110Kw a to ještě v Koleosu 4x4, zezačátku to jelo trochu jako atmosféra a gradovala, samozřejmě s větší vervou, než 1.9.

No ty a tvoje sptořeby, měl bys jezdit ty ekorally, co se tu pořádaj do Chorvatska na ACZ >:D Já teď ale držím Mondeo lehce nad 6 litrů a po Praze >:D

1.6 Tdi vůbec neznám, tím sem nikdy nejel, pouze 2.0 a 1.9, tam neni rozdíl v charakteru, ale jen v tom výkonu :-)
23. 12. 2014 07:19
Re: Sok ORS?
Spuhlasím, do posledního písmenka! ;-)
Avatar - woody-alien
23. 12. 2014 07:04
Re: Sok ORS?
Jj, já to chápu a osobně jsem za natáčecí xenony neváhal vypláznout peníze navrch. Nejen kvůli vzhledu. Noční přesuny (a třeba ještě v dešti) nejsou zrovna mojí nejoblíbenější disciplínou, ale jsou nutné a čím dál častější. Raději vstanu hodně časně, abych si užil volné silnice.
23. 12. 2014 05:47
Re: Cenová nabídka
Umístění kapličky OK, ale její ztvárnění je KO ;-) . Každopádně je pro mě kombík nejakceptovatelnější karosářská mutace napříč Mégane portfoliem :-)
23. 12. 2014 05:46
Re: Cenová nabídka
Vážení...jsme přesně u toho, co píšu ke každýmu autu. Posuzování sedaček je natolik individuální, že jakýkoliv osočování je směšný!
To, že tobě něco subjektivně sedne, neznamená, že to sedne Jardovi nebo Dáše.

Takže bych se soustředil na to hlavní...

Renault nabízí 220 koní v rodinným kombíku za pětikilo! To je zásadní věc! ;-)
23. 12. 2014 05:42
Re: Cenová nabídka
Pogo, jen jedna drobná otázka...Jel jsi někdy vůbec ve Scénicu? Zkoušel si sedět na zadních sedadlech (křesílkách pro děti)? Nebo tu jen fanaticky obhajuješ svojí oblíbenou značku? ;-)
P.S.: sportovní sitzny neznám, ale vím, že se Dinar řádně neusadí ani v mém autě... A neberu ho za špatný :-)
23. 12. 2014 04:20
Re: Skvělý kombík,
Výkřikovej král... Nechceš se rozepsat? Že by jsi udělal svoje srovnání...

Nebo ti tohle pogování (myšlen tanec, ne diskutér) stačí? :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 12. 2014 00:41
Re: Sok ORS?
Neviem kolko merias ty, a ako mas teda nastavenu sedacku - teda kolko za tebou ostava miesta...
Ja meriam tolko co WL. , sedacka je vacsinou cca 2-4 cm od svojej najzadnejsej polohy - zalezi v akom aute, samozrejme najnizsie, a ak to konfiguracia sedaciek umoznuje, tak sedak co najviac zakloneny - zadok co najnizsie, stehna co najviac podoprete. - zavodny posed ;-)
Takze si hned urobis predstavu, ze kolko asi toho miesta za mnou, a tipujem ze podobne aj za WL ostane ;-)
Je to cele aj demografickym vyvojom - ved sa pozri na dnesnych stredoskolakov ! Ktory z nich bude volit ako svoje neskorsie rodinne auto ( ano - bohuzial nizsia stredna tuto funkciu prevzala po strednej ) take, ktore sa po jeho sadnuti za volant zmeni na 3 miestne ako u mna vo vacsine pripadov?
Stredna trieda - zacina byt okupovana premiou. Ham to tu minule dost slusne rozobral, a treba mu uznat pravdu. Ak teda tazka znie: pre koho je nizsia stredna teraz a potom ? Teraz pre vacsinu, neskor asi pre vsetkych, nakolko miesta v nej bude uz dost.
Stredna - to bude pre "singlistov" menezerov - kde proste sedan strednej triedy da ten potrebni imidz, a v pripade kombika aj tu univerzalnost. Samozrejme - pre tych vzrastovo stale este priemernych ( v buducnosti uz ale podpriemernych ) to bude aj idealne rodinne auto. - myslene premiove znacky.
Mainstream v strednej = nahrada vyssej strednej premie. Dlhani ako ja, len s mensimi rozpoctami na auto nepojdu kupovat A6 Avant, ale uspokoja sa napr. s tym Passatom, alebo coskoro optimalne Superbom. ;-)
Do takejto .... to smeruje 8-s
23. 12. 2014 00:39
hezký renault
Musím říct, že já francouzským autům a jejich designu moc na chuť nepřicházím, ale tohle autíčko se mi líbí.

Jen bych neřekl, že klouzavost je pneumatikama BF Goodrich. Dezén G-Force Winter není vůbec špatná pneumatika, kostru má z dezénu Michelin Pilot Alpin PA3, ale ve vlhkém a teplém počasí se tak prostě v těchto velkých rozměrech chovat každá zimní guma.
Avatar - white label
23. 12. 2014 00:36
Re: Sok ORS?
Moje sedmiletá dcera (výška tak na 9 let) má za mnou (v dnešní moderní sedačce s isofixem) docela málo místa na nohy (hlavně chodidla) i v A6ce, takže si nemyslím, že zrovna O3 je prostorná až nadbytečně. Kdybys to napsal o podélném směru v Superbu, tam bych se tomu tak nedivil, i když osobně bych takový podélný prostor uvítal třeba právě i v té A6ce, nebo 5er.
Avatar - Ronault.
23. 12. 2014 00:14
Re: Sok ORS?
Já teda jezdím v Meganu ve 4 velmi, velmi velmi často, protože na své ovyklé trase vozím buď kamarády nebo případně využívám často i jízdomat a zatím si i ti nejvyšší nijak nestěžovali. Jsme už trochu moc rozmazlení a z kompaktu se najednou stává rodinné kombi, což před pár lety zastávala střední třída... k čemu je pak nyní střední třída? Asi k ničemu, když její prodeje klesají ;-)

A bohužel stejné principy, že do auta se mají bezeproblémů vlézt čtyři dospělí cestující vzadu s nohou přes nohu se začíná občas objevovat i v testech malých vozů... vždyť to jsou malé vozy! atd. ...
Avatar - Ronault.
23. 12. 2014 00:11
Re: Sok ORS?
Rodinné auto... no... to bych spíše řekl o MPV, kombi sice taky, ovšem myšleno to je tak, že na přepravu 4 dospělých lidí je v Meganu místa dostatek, Octavia před koleny nabídne o pár cenťáků více, ale jestli to někdo až tolik v praxi ocení...
Avatar - AUDIRS6
22. 12. 2014 23:28
Re: Sok ORS?
Praveze az O III je pri mne - ako soferovi, alebo spolujazdcovi bez obmedzovania sa, konecne 4/5 miestne auto. Toto v nizsej strednej neponukne skoro nikto. Mozno este nedavno testovany Pulsar, v C´eede bolo z tych ostatnych "normalno-razvorovych" aut za mnou miesta najviac, a ako tak by to mensiemu clovekovi stacit mohlo.
Hovorim o pozdlznom smere, a to tak, ze mi sediaci vzadu nebude robit kolenami cez sedacku masaz chrbtice >:-[]
Avatar - white label
22. 12. 2014 23:14
Re: Sok ORS?
Já bych teda neřekl, že je Octavia III prostorná až zbytečně. Pokud u sportovního auta platí, že koní není nikdy dost, tak u rodinného to samé platí právě o prostoru.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 23:09
Re: Sok ORS?
Máš pravdu, megane prostě neumí nabídnout v té cenovce techniku, co už Octavia má, měl by ji mít třeba byť jen za příplatek. Moc by Renault nestálo nabídnout xenony nebo klidně i adaptivní tlumiče.

Jen tou dynamikou bych si tak jistý nebyl, v reále by mohl Megane Octavii RS stíhat bez problémů, možná i více, papír je jedna věc, realita v poměru do váhy druhá.

Prostorností na tom Megane špatně není, tam by asi zákazník neměl důvod jít k Oktavii, ta je vzadu královská na prostor, ale dá se říct, že až zbytečně, Megane má prostoru tak akorát pro 4 dospělé cestující.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 22:54
Re: Pěkný test
Teď už zdaleka tak levná není jak bývala a není to tak problém Renaultu jako Laguny a celkového přístupu. Střední třída mezi běžnými kupci, tím myslím souhkromými osobami paběrkuje celkově. Ti, co chtějí sedan nebo kombi a mají na něj často volí prémii a to v takové míře jaká kdysi nebyla, ti co mají na neprémiovou střední, tak často a to nejčastěji ve FR volí MPV, když mají rodiny a ti, co nemají rodinu a jsou starší, tak dnes volí SUV. Prodejnost udrží jen pár značek kupovaných firmami, Passat, Mondeo, Insignia, jinak nikdo... a ani ti levní a průbojhní. Podívej se jak se prodává ostatní střední třída v Evropě, z Asiatů minimum, PSA vzhledem k docela nové 508 oproti Laguně taky bída.

A pokud chce Renault prodávat za ceny mainstreamu, tak musí nabízet mainstreamové produkty a techniku. Na lowend tady má dobře zavedenou Dacii. A management Renaultu si to dobře uvědomuje, na technice podvozků nešetří, stejně tak inforteinmentu, dieselových motorů apod., ale jakoby zaspávali v kubatůrách.

Mimochodem, ta 2,0 byl základní model, ve skladovkách byl kolem 400-420t, ale základní Mondeo tou dobou stále 440-460t.
Avatar - Emel
22. 12. 2014 22:30
Re: Na férovku
Tentokrát ti to víceméně podepíšu.

Jen k těm kladům - vzhled dejme tomu, mně facelift ke GT sedí méně než ke zbytku modelové řady, přesto ale... Grandtour se povedl ze všech Meganu nejvíc, kola jsou pecka, barva super. Leon nebo Octavia se mi líbí víc, ale proč ne.

Přihodil bych zvuk - dle testů umí motor zaujmout a nepotřebuje na to elektronické šidítko.
22. 12. 2014 22:29
Re: Cenová nabídka
Nezklamals, píšeš blbosti a překrucuješ.
Ty jsi prostě diskutér-kamikaze >:D
Avatar - Emel
22. 12. 2014 22:26
Re: Sok ORS?
Spolu jsme to probírali poměrně podrobně, tak jen jednu praktickou ze života - natáčecí xenony jsou prostě parádní, rozdíl 150t to samozřejmě staví do jiného světla, přesto je to jedna z těch věcí, které bych zrovna obětoval dost nerad (na rozdíl od jiných ptákovin jako jsou třeba elektrické páté dveře). Pokud si vzpomínáš, byl to i jeden z mých problémů s Mondeem (málo předváděček s xenonama).
Avatar - Emel
22. 12. 2014 22:22
Re: Sok ORS?
Škoda převálcuje Megana nejen díky TDI. Octavia RS TSI je prostornější, komfortnější, lépe vybavená, lépe konfigurovatelná (DSG/lift, případně nafta), s lepší dynamikou a menší spotřebou... a to jsem vyjmenoval většinu důležitých vlastností auta. Meganu zůstává dejme tomu zábavnost a nízká cena.

Někdy si říkám, že jsem mohl GT220 aspoň projet... ale co vidím na papíře, tak by rozdíl v ceně cca. 150t nestačil. Tím ale neříkám, že by někomu s lehce odlišnýma prioritama stačit nemohl, za ty prachy je to zajímavá koupě.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 22:03
Re: Pěkný test
Lagun se prodalo asi tolik, že jsme ji v 2.0 benzin koupili téměř za cenu Golfu 1.2 ... takové slevy byl Renault ochoten dát na Lagunu jen aby prodal aspoň něco. Laguny nikdo nekupuje, nikdo je nechce. V našem 20 tis. městě ji má JEDEN majitel, který měl Laguny od nepaměti.
Avatar - white label
22. 12. 2014 21:38
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
To jsem právě udělal, než jsem ti napsal tu reakci. Zřejmě máš problém vůbec tu otázku pochopit.
22. 12. 2014 21:32
Re: Cenová nabídka
Zkus se zamyslet, za co se omlouvám. Nebo si přečti celý vlákno. :-)
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 21:32
Re: Pěkný test
Aha.
No tak moc jsi s ní zase nenajel ;-) Jako dá se to v pohodě, neříkám, že ne, ale jsou chvíle, třeba při odbočování a přibrždění, kdy dvojce se moc nechce jet a jedničku tam cpát se moc zase nedá, tam se ten mohutný zátah vykoupený o něco letargištějším projevem více projevuje. V tom třeba ona testovaná ix3 byla afajn, ten motor si poradil docela se vším, ale zase skoro nejel.
2,0 dCi je právě v tom fajn, to spektrum je široké a neskutečně ochotně se výtáčí jako 1,6 dCi a je přecejen podle mě malinko tišší, ale pravda, že jsem ji jel v Laguně III GT, která je celkově tišší než Megane, když jsem jel 2,0 dCi 96 kW v Laguně II (mimochodem teď by měla mít už ke 400t km bez závad), tak tam se mi zdála docela hlučnější.

Já bych asi kdybych mohl dal přednost 2,0 dCi, ale zase asi by mě štvala ta spotřeba, tam je určitě litr rozdílu. Třeba mezi 1,6 TDi a 2,0 TDi v Octavii není tak velký rozdíl jako mezi 1,6 dCi a 2,0 dCi... ale zase srovnávám 2,0 dCi v těžší Laguně proti lehčímu Meganu... no těžké to je semnou >:D
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 21:27
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Možná je Áda placený Renaultem stejně jako třeba Maros Peugeotem >:D Negativní reklama taky reklama
22. 12. 2014 21:26
Re: Cenová nabídka
Omluva a vyjádření, že ty sedačky jsou vynikající, moc nejdou dohromady.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 21:24
Re: K fotogalerii
Však vy jste se střídali. Přiznám se,. že v tom ale nějak nevidím problém. Stát se může cokoliv, třeba 5 dní prší a musí se vrátit auto, tak proč ne... hlavní je pak text, fotogalerii se přiznám málokdy otvírám ;-)
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 21:23
Re: Na férovku
Jak říkám, do stran se mi zdá Megane opravdu dobrý i před fl, po fl jsem to nezkoušel.

Ale je tam rozdíl celkově, protože před fl byly dvoje světla, hlasika halogen kde je H7 na tlumené i dálkové, což je podle mě chyba a pak se to projeví právě na tom dálkovém světle, které se mi zdá prostě nic moc. Není sice nějak horší než předešlá Laguna, možná krapet, ta měla H11 na dálkové, ale rozhodně je na dálkových světlech horší než otcova P207SW. Ale před fl se dalo za xenony připlatiit, takže možná si Renault řekl klasicky "připlať si, jinak dostaneš jen průměrná světla". A dělá to tak více výrobců.

Po FL sice nejsou Xenony, ale všehna světla jsou už s čočkou. Jel za mnou cestou z dovolené pofaceliftový Megane a přišlo mi, že svítí teda hodně slušně. Zajímalo by mě, co tam mají za žárovky, jestli to přecejen pro tu absenci Xenonů trochu nevylepšili.

Je pravda, že toho tolik nenajezdím v noci, ale přesto když jsem třeba teď v létě jel Bosnou a ačkoliv tam všichni až nebývale přesně dodržují rychlosti a chovají se nečekaně slušně, tak osvětlení cyklistů jim nic neříká a místy jsem byl dost v nervech.
Avatar - grifith
22. 12. 2014 21:04
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Prohlášení kosočtvěrce Adolfa je vždy velmi poučné. Jak seš starej, tak seš .lbej... Nic jinýho mě po čtení tvých "pravd" nenapadá.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 20:38
Re: Pěkný test
Já neberu v potaz konstrukční řešení, ale charakteristiku motoru. Ta 110Kw 2.0 jela spíše jako 1.9 a tvá 1.6 mi byla příjemější na jízdu, protože nakopla a táhla.
22. 12. 2014 20:38
Re: K fotogalerii
Asi se to stát může, ale za mé působení v Auto.cz jsem nic podobného ještě neviděl, vždy je na fotkách ten konkrétní testovaný automobil :-)
Avatar - woody-alien
22. 12. 2014 20:33
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Ádo, ale Megane má ruční brzdu, ta automatická je za příplatek čili máš možnost volby. Na rozdíl od Golfa. :-)

Mám silný cukání nějakýho Renaulta si pořídit vždycky, když tady spustíš ty svoje proklamace. >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2014 20:08
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Zaměň si slovo kosočtverec za frekventovanější označení tohoto znaku... :-!
Avatar - white label
22. 12. 2014 20:06
Re: Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Ta první věta znamená, že máš nějaký problém s ženským pohlavím, nebo to lze chápat jako diskusní coming out ohledně tvé sexuální orientace?
Avatar - simply never
22. 12. 2014 20:02
Re: Na férovku
Nejazdim dlhe vzdialenosti po tme, dovolenky tu neratam. Keď idem z práce domov (teraz) 20 min., tak mi Xenony nechybaju. Ano, je pravda, že som si užil xenony pred 15 rokmi (audi a6) a verim, že vývoj je dnes inde, bez tak som spokojny. Ja proste netuzim po vsetkom co existuje, aj keď súhlasím, že mozes mat pravdu.Moj milasek je moje hlavne auto T. Verso 1.8 (pozri moje.auto), ani tam mi xenony nechybaju.
Avatar - woody-alien
22. 12. 2014 20:01
Re: Na férovku
Nemožnost objednat xenony je faux pas, o tom není sporu. Ta vyšší spotřeba se jeví hned jinak, když si uvědomíš cenový odstup od nejbližšího konkurenta. Máš nějakých 100 tisíc Kč fóra a jestli jezdí GT220 žravěji než OctaRS třeba o dva litry na 100, tak při ceně 35Kč/litr ti to stačí na nějakých 143 tisíc kilometrů. ;-) Samozřejmě to nesmíš srovnávat s 1.6 dCi, která naftu spíš vyrábí než spotřebovává a ještě je o dalších 100 tisíc levnější než GT220. >:-[]
22. 12. 2014 20:01
Re: Cenová nabídka
Tak to já snad asi taky ne, jen mi to přišlo prostě takovej styl "nejel jsem, ale sedadla hrůza, takže celý auto bída". A přitom ty sedačky jsou vynikající.

Pokud se pletu, Dinarovi se omlouvám.
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2014 19:59
Auto, ve kterém budete vypadat jako blb.
Vozidlo s kosočtvercem na kapotě, na volantě i za volantem...

Má být konkurencí Octavie, ale:
- nemá ruční brzdu >:-[]
- řidiče omezuje špatně navržená elektronika >:-[] >:-[]
- nemá xenony >:-[] >:-[] >:-[]
- společenská prestiž vozidel fy rendlík a syn z vás v očích obchodních partnerů udělá blba >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

Tak vítej na náš trh, nový knedlíku!
22. 12. 2014 19:56
Re: Na férovku
Člověče, teď po druhym fl mi nepřijde, že by to bez xenonů svítilo nějak hůř. Dokonce mě překvapilo, že dosvit je výbornej, a pokud srovnám se služební OII po fl, která taky nemá xenon, tak zlatej Megane. Nicméně xenon by byl nesporně lepší.

Spíš jsem před několika dny rozebíral cornering s kolegou, co má superba. A ten mi řekl, že stejně kulový vidí, a že ho překvapilo, že z mýho auta vidí líp do stran furt. Ono to denní svícení docela oslňuje, a nejde vypnout. Takže cornering je vlastně permanentní a v ceně. :-) Prostě něco za něco.
Avatar - woody-alien
22. 12. 2014 19:53
Re: Cenová nabídka
"Nemusí" a "málo zajímá" je ale něco jiného. Mě Renault zajímá, dokonce má moje střízlivé sympatie, ale Dinara určitě nepodezírám ze snahy Renault pohanit. Na to ho ta značka málo zajímá. ;-)
22. 12. 2014 19:45
Re: Cenová nabídka
To ssi ne, jen si neumím představit, jak maximálně vytažená opěrka může někoho tlačit do zad. Kolik by ten člověk musel měřit?

A každej máme svoje oblíbený značky, a nezaujatej mi zrovna tenhle příspěvek nepřišel... Nevidím mu do hlavy, ale sám psal, že Renault nemusí. A od toho už není dsleko k pohsnění. Ale jeho názor, nebudu vám to rozmlouvat. Spíš jsem se zamyslel nad tím, jak má někdo dokázat něčí tvrzení...
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:45
Re: Na férovku
Příjde mi to trochu krátkozraké říkat, že Xenony nepotřebuješ. Já je nemám a teda určitě bych je chtěl. Navíc Megane před fl. světla sice neměl špatné, především na tlumená světla, ale dálková nejsou nijak super, přesně tam, kde Xenon ještě může svítit H7 prostě nedosvítí tak dobře. Dal jsem tam teď ty nejsilnější Phillipsky a stále mám pocit, že by to mohlo jít lépe. Jenže před fl si šlo za Xenony připlatit, teď nepochopitelně ne :no:

... hlavně že mají v nabídce asisten pro jízdu v pruzích a automatická dálková světla, ale Xenony ne... :no:
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:42
Re: Sok ORS?
Bohužel jsem se k GT220 zatím nedostal, nevím jak je to možné, něco s tím budu muset udělat.

Ale co mi L.V. mimo řádky na živo o něm mluvil, tedy mimo jeho často polarizujícíc testy, tak podvozek zdaleka není nepohodlný, spíáše pevný a jistý a hlavně je tam vše správně nastaveno pro řidiče, od řízení, přes chod pedálu či řazení a to z něj dělá právě dobré řidičské náčiní... ale jak říkám, furt jsem neměl to štěstí a místní prodejce mi jej odmítá objednat jako předváděčku >:D Ale pravda, za 500 je to velm zajímavá volba, pokud tě netrápí spotřeba, ale zase zájemce o takový typ auta by spotřebu řešit neměl.
Avatar - simply never
22. 12. 2014 19:41
Re: Na férovku
Nesúhlasím so všetkým co pises, t.j. ze ma megane iba 2 zbrane, ale chcem ta pochválit. Kultivovane, slusne, s vlastnym názorom. Neviem sa zapojit inak ako pochvalou tvojho prispevku, jazdim iba 1.2 tce 97kw. Xenony nepotrebujem, moderne vybavove prvky su mi cudzie.
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2014 19:40
Re: K fotogalerii
tak ale ved pas si mohol odopnut a tak sa skrcit ;-) ... aby neprekazal nielen vodic ale aj pas.... ale inak dobry postreh .... fakt to vyzera zvlastne vidiet pas v tejto polohe a bez sofera ;-) ... kazdopadne o nic nejde.... ;-) .....

auto vyzera v tejto GT kombinacii ozaj vyborne :yes:
Avatar - woody-alien
22. 12. 2014 19:37
Re: Sok ORS?
Myslím, že to podstatné o GT220 bylo řečeno zde : "Mnoho dobrého však zůstalo – výtečná odezva na plyn, gradující zátah, točivý charakter jednotky i nevelká prodleva turbodmychadla. Motor se chová téměř stejně dobře jako v o 45 koní silnějším RS, ve vyšších otáčkách ani není výkonový deficit tolik poznat.

Úžasná je schopnost agregátu pracovat podle přání řidiče, všechno je správně sladěno, automobil má i velmi dobré zpřevodování, kdy jednotlivé stupně na sebe krásně navazují. Jednotka je velmi příjemná a utlumená při klidné jízdě, umí se ale také odvázat při vyšším tempu a řidiče tak bude bavit dolovat z ní i toho posledního koně. To všechno v otáčkách doplňuje typický jadrný rykot, syčení nasávaného vzduchu a dokonce občasné rány z výfuku."

Tohle je přesně to, co může GT220 odlišovat od O3RS a dávat úplně jiný pocit z auta. Stejně jako (chápu, že už s tím unavuju ;-) ) z Clia RS máš jiný pocit než z v reálu nijak pomalejšího (možná i naopak) 208GTi. Je ale pravda, že jde o kombík a ta situace není stejná jako u malého,mrštného hatche. Přesto i tak považuju GT220 za velmi zajímavou možnost. Cena je tak nízká, že i na vyšší spotřebu se dá hledět se shovívavostí a tak jedinou otázkou zůstává (dis)komfort podvozku. To si musí každý zkusit, což může být kámen úrazu, protože předpokládám, že k předváděčce O3RS se dostaneš snáze.

Vzhledově Megane GT220 beru a i absenci xenonů bych zkousl. Jj, kdybych vybíral mezi "ostrými" mainstreamovými kombi, Megane by to možná i vyhrál. Ale já si ten bágl na zádech raději odpustím. ;-)
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:18
Re: K fotogalerii
No, občas se stane, že v testu je jiné auto na fotkách než bylo testováno, třeba když se ho nestihne nafotit. Není to časté, ale už to tu párkrát bylo.
Avatar - white label
22. 12. 2014 19:17
Re: Cenová nabídka
Takže podle tebe je Dinarův motiv pro jeho tvrzení pohanění Renaultu? Myslíš , že mu Renault někdy něco udělal? Je možné, že nevěděl úplně přesně jak tu opěrku nastavit (viz Ronaultův popis poněkud nestandardního nastavení opěrky hlavy), ale že by byl jeho motiv poškodit značku Renault je směšné.
Já jsem tu něco podobného zažil s ortodoxními příznivci Mazdy. kteří mi tvrdili, že jsem v nové Ma6 nemohl mít méně místa na hlavu apod., přitom jsem na to měl svědky, shodou okolností i člověka, který napsal tento test.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:16
Re: Cenová nabídka
Máš pravdu, že opěradla i sedáky by delší mohly být, z druhé strany jsme pokud vím tak nějak zhruba stejně vysocí a do zad mě opěrka hlavy nikdy netlačila. Pro nastavení tam jsou dvě možnosti, které jsi klidně nemusel najít. Na boku opěrky je tlačítko které zvedá opěrku na těch dvou tyčích a druhou možností je samotné tyče vytáhnout výše.

Ty budíky naplacato jsou zvláštní, to máš pravdu, ale vidím v tom jednu výhodu. Tím, že jsou takhle ležatě, tak ve vetikaláním směru zužují výšku průzoru nutného pro jejjich kompletní viditelnost přes volant. Mě třeba občas (třeba i v Golfu VI. kupodivu v Octavii II jsem ten problém neměl) zaclání věnec volantu některou část tachometru, tady díky tomu se to až tak snadno nestane. Sice stále tvrdím, že ideální pro rychlost je digitální ukazatel a basta, ten je nejrychleji čitelný.

To ovládání rádia je pravda hodně dole, ale pro samotné rádio to nemá až takový velký smysl, display je nahoře a celé se to dá kompletně za jízdy ovládat pod volantem. Proto asi Renault dal ovládání klimatizace nad radio. Taky v podstatě ovládám rádio na rádiu jen v jedné situaci, když v nastavení nechávám načítat nový seznam stanic.
Ta kaplička navigace je věc pohledu. Sice to vypadá naroubovaně, ale zase je to více zornému poli než když je to součástí palubky. Je mi třeba bližší Audi A3 než Golf.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:08
Re: Pěkný test
Lagun se tu prodalo vždycky docela dost, samozřejmě pošramocená pověst Lagun je problém. Pokud ale Renault chce nadále prodávat mainstream, tak má mít v nižší střední třídě dvoulitrový diesel a xenony, to je bez diskuze. Stejěn tak se dá pochybovat o jakékoliv nejvyšší motorizaci u každého modelu.
Jinak nová Laguna nakonec bude, ale nebude se jmenovat Laguna a bohužel Renault chystá další chybu, jen do objemu 1,6. Chápu, že jsou schopni vytáhnout z 1,6 dCi třeba 130 kW, což může stačit i na střední třídu, stejně tak z 1,6 TCe vytáhnout třeba 180 kW, ALE psychologická stránka věci pro běžného klienta je druhá věc. Mnoho zákazníku downsizing nechápe. A vím co říkám, když mluvím o svém autě, tak se setkávám s reakcí "to máš jen jednašestku?" Vždy je nutno dodat, že má 130k a 320 Nm... chápu, že to není problém pro mě, člověk nežije druhými, ale auta si nekupují jen ti, co znají a ví, ale i ti, co neznají a neví... a s tím by měl Renault pracovat více.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 19:03
Re: Pěkný test
Máš to přesně naopak.
2,0 dCi je komplet nový motor, není to evoluce 1,9 dCi, zatímco 1,9 dCi je v podstatě evoluce 1,6 dCi, i když ono to tak říci nelze, z toho motoru skoro nic nezůstalo. 2,0 dCi se vyznačuje spolehlivostí a právě tou kultivovaností, 1,6 dCi tě nakopne, táhne krásně, ale má to své mínusy při třeba popojíždění nebo častějších jízdach městem, není to jen tak nějaký kvalt tam hodit, 2,0 dCi je mnohem příjemnější motor a třeba v té 131 kW verzi co jsem jel, už jede docela famozně.
22. 12. 2014 18:56
Re: Cenová nabídka
Nic proti, ale kdyby ho vysunutá opěrkasedadla řidiče tlačila do zad, musela by mu hlava trčet ze střešního okna. :-) To je prostě nemožný. A jak mu má dokázat, že si to vymyslel? Neměl by spíš dinar dokázat svoje tvrzení? Jako kdybych já napsal, že v passatu mě tlačí středovej tunel na pravý koleno. A dokaž mi, že ne. Ale nic proti, holt ne každýmu sedne značka auta, a když budu chtít, najdu na všem něco, co můžu pohanět. A jak už někdo psal, kdo chce psa bít...
Avatar - white label
22. 12. 2014 18:24
Re: Cenová nabídka
Nejdřív dokaž, že si to Dinar vymyslel. Jak by se ti líbilo, kdyby tě někdo označil za plácala pouze na základě nějakého rozdílného tvrzení/dojmu?
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 18:23
Re: Pěkný test
Kolik Lagun a Koleosů se tu prodá? To na silnicích časteji potkáš i to Ferrari :-!
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 18:21
Re: K fotogalerii
asi vůbec nevím, co jsi mi tím chtěl říct.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 18:18
Re: Cenová nabídka
Pokud jsi zvyklý na jiné vozy, chápu problém s ergonomií, já doteď vzpomínám na to v testech několikrát proklínané ovládání rádia pod volantem s láskou. Našel bych asi více těchto drobností, ale to jsou věci, které jsou pouze o zvyku, jelikož jsem Renaulta jezdil, tak mi to přišlo i u dalších modelů logické (Tohle nezapomenu Fordu, kdy přehodil na volantech u nejnovějších modelů ovládání rádia a palubního počítače).

Pokud se nemýlím, tak si seděl pouze v GT výbavě a tu já neznám, já seděl ve více a mluvil sem o GT220 (přímo i faceliftovaná generace, jaká je v testu). Naopak mi přišlo na můj zadek užší boční vedení ve verzi Dynamique >:-[] .
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 18:13
Re: Pěkný test
No, já jel to 2.0 Dci 110 Kw a ta tvá jednašestka mi přila pružnější, respektive měla aspon trochu turbokopanec, kdežto ten dvoulitr je evolucí staré 1.9 Dci s linárnějším zátahem podobný benzínu :-)
Avatar - Dinar
22. 12. 2014 17:39
Re: Cenová nabídka
O čem píšu, je spíš otázka ergonomie než kvality z hlediska materiálů nebo zpracování. Myslím, že je to napsáno celkem jasně. Srovnávat lze v rámci třídy s čímkoliv.
Avatar - Dinar
22. 12. 2014 17:33
Re: Cenová nabídka
Nejsměšnější jsou zde v diskusích značkoví klauni, ten který má místo červeného nosu kosočtverec, si říká Pogo a právě teď kvičí, protože se někdo dopustil nedostatečně lichotivého vyjádření směrem k jeho modle.

K věci. Pokud jde o scenic, psal jsem o sedačkách vzadu, byl jsem tím autem vezen jako pasažér, MPV mě jako uživatele nezajímají, scenica jsem neřídil. Pokud jde o megana, tím jsem se projel, když přišel na trh, ty sedačky co kritizuju, jsem si zkusil v GT verzi na salonu. Velikost sedaček se dá vyzkoušet, změřit, je to celkem objektivně hodnotitelná věc. Za tím, co jsem napsal, si stojím. A nikde nepíšu, že bych tím jel, nebo že mám "najeté" všechny renaulty, na to mě ta značka málo zajímá.
22. 12. 2014 17:32
Re: Cenová nabídka
Pokud někde najdeš, že si vymýšlím jako např. Dinar, tak mně můžeš taky říkat plácale.
Avatar - white label
22. 12. 2014 17:27
Re: Cenová nabídka
Pokud nazýváš Dinara místním plácalem, mohu se zeptat, jak bys potom označil sebe, z hlediska tvého účinkování ve zdejších diskusích?
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 17:00
Re: K fotogalerii
Buď rád, že to jsou alespoň fotky toho, co testovali. Ono to taky jinak nešlo, protože tady by to šlo poznat.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 16:57
Re: spotreba
Podívej se za kolik jezdí třeba Golf R, taky se pod deset s ním moc jezdit nedá, navíc tenhle motor jak píše kolega níže, není nejnovější, což se nejvíce podepisuje na té spotřebě, jinak mu to ale zase propůjčuje jeho charakter, jak zvuku, tak chování.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 16:55
Re: Pěkný test
Jediný problém bude spotřeba, tedy v rámci dieselů. Pokud je 1,6 dCi úsporný motor, tak 2,0 dCi mezi dvoulitry k těm úspornějším nepatří, pod šest to půjde, ale s přemáháním, s využíváním výkonu motoru to klidně půjde k sedmi až i osmi.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 16:53
Re: Pěkný test
Nevím proč by si někdo nekoupil za "takové prachy" nekoupil Renault, cenovka kolem 530t Kč by byla stále konkurence schopná, reálně možná i pod 500t Kč. Před krizí se Megany téměř všechny prodávaly přes 500t, obzvlášť v naftě, takové byly ceny a i dnes se pořáíd prodávají přes 500t Kč - Koleos, Laguna.

1,6 dCi je sice výborný motor, ale nahrazuje 1,9 dCi, na dvoulitr nemá a nahradit jej nemůže. Pokud konkurence z mainstreamu takový motor má, měl by jej mít Renault taky, dvoulitr není nic v této třídě unikátního, spíše je to povinnosti, všichni jej krom korejců nabízí. Já jel jak jak 1,6 dCi (ne málo), tak 2,0 dCi a prostě ačkoliv třeba na 2,0 TDI 103 kW jakžtakž stíhá, na silnější novší verze prostě nestačí.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 16:21
Re: K fotogalerii
tak hlavně že netrčí něco výraznějšího >:-[]

Jinak teda taková shnilost... Že někdo odmítá opustit teplo automobilu chápu, ale že je někdo tak shnilý, že se při předklonění ani neodpásuje >:-[] >:D
22. 12. 2014 14:32
Re: Cenová nabídka
Někdo je schopnej odstřelit i fakta a logické závěry. Tento druh jedince pak tleská hlavovým opěrkám v půlce zad. A je jedno, jestli je to u Mégana nebo Scénica. Dinar má Renaulty najeté všechny.
22. 12. 2014 14:22
Re: Cenová nabídka
V soutěži zdejších plácalů bys ty bral první tři místa.

Schválně, jestli se tady ukázkově odstřelíš tak jako v diskusi pod Twingem >:D >:-[]
Avatar - moreczech
22. 12. 2014 14:15
Skvělý kombík,
škodovku si oproti tomuto může koupit jen český jouda....
22. 12. 2014 14:11
Re: Pěkný test
jjj v ČR přes 600tisíc,ale v D jsem zahlédl 2013 za 378 s 25tis km,uvažuji o něm
22. 12. 2014 14:04
Re: Cenová nabídka
Dinara nemůžeš brát vážně. je to jen místní plácal. Minule měl stejný problém ve Scénicu. Jak sedne do Renaultu, tak ho opěrka hlavy tlačí do zad.
22. 12. 2014 13:59
Re: spotreba
No on ten motor moc nový a moderní není, spíše je to stará škola s nepřímým vstřikováním opečovávaná až do dnešních dnů a s tím žádné zázraky co se týče spotřeby nejde dosáhnout.
Avatar - woody-alien
22. 12. 2014 13:52
Re: K fotogalerii
Připadá mi to, že řidič zůstal v autě a jenom se co nejvíc skrčil, aby nepřekážel. ;-) Aspoň na tom druhým odkazu vidím něco jako přečnívající kousek těla.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 13:35
K fotogalerii
CO jste tam vyváděli s tím bezpečnostním pásem řidiče (či co to vlastně je) >:-[] ?

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 13:21
Re: Pěkný test
úplně jednoduché - Renault za takové prachy by si v ČR sotva kdo koupil. Navíc 1.6 dCi nabízí víc než solidní dynamiku. Je mnohem lepší, že Renault v ČR začal tlačit právě 1.6 dCi než aby nabízel 2.0 dCi.
22. 12. 2014 13:20
testy
čtu na auto.cz každý test. Pokud je v testu Škodovka, tak jsem ještě neviděl, že by nezvítězila. Viz. např.srovnávací test: BMW 316i vs. Škoda Octavia 1.4 TSI. Jsou 2 kriteria buď budu hodnotit cenu a pak se vítězem stáva Dacia nebo kvalitu a to je o něem jiném. :-) :-) :-) :-) :-) :-)
22. 12. 2014 13:10
Re: spotreba
to že by si z nej urobil dobrý deň o tom tu nikto nepochybuje ale raz je to nový, moderný motor a spotreba okolo 10l pri 130 km/h to je trochu moc..za nejakých 10,4 chodí kamarát na svojom Discovery 3.0 SDV6..jasne ja beriem..sú to úplne odlišné autá to sa nehádam, len chcem poukázať na to, že ťažšie a vyššie Disco má podobnú spotrebu..ako GT220 sa mi páči celkovo, ale ta spotreba je celkom sklamanie.. ;-\
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 13:02
Re: nonsens
kdo chce psa bít...

Je to jako kritizovat sportovní vůz 2+2 za to, že se dozadu blbě dává dětská sedačka 8-s
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 12:48
Re: Cenová nabídka
A seděls přímo v GT 220? Já mam 188cm a neměl sem sebemenší problém a to už uživatelem Renaultu nejsem 3 roky :-) Interiér kvality nezapře, ale záleží s čím porovnáváš... Golf to není no, ale oproti Octavii moc netratí.
Avatar - Dinar
22. 12. 2014 12:37
Cenová nabídka
roku, to určitě, pokud je to auto za pětikilo. :yes:
Takže hledání mušek nejspíš zavání hnidopišstvím, přesto si dovolím poznámku k interieru, nemůžu souhlasit s vyzdvihováním jeho kvalit, seděl jsem ve verzi meganu s těmito sport sedačkami a prostě to není ono, extrémně krátké a úzké sedáky, plně vysunutá opěrky hlavy mě spodní hranou tlačila do zad, zvláštní posaz, volant docela naplacato, budíky naplacato, navi vypadá, jako by ji do přístrojovky někdo dodatečně vlepil, ovládání rádia čudlíčky někde u lýtka... Možná je to o zvyku a uživatelům renaultů to nepřijde, ale interier mě zrovna neohromil.
Avatar - CHerokee
22. 12. 2014 12:35
nonsens
Nehledě na to, že je to ošklivé, mi to připadá jako volovina. Je to takový hybrid - spotřeba opravdu vysoká, sportovně to nevypadá, tvrdé to je a ještě chybí i xenony/diody. Vůbec sportování a kombi je dost zvláštní kombinace. Ještě by mě zajímalo, jak je to se zvukem (jelikož na laděný výfuk to nevypadá)... taky si jde nastavovat nahrané zvuky z Ferarri nebo Harleye jako u jeho menšího sourozence? :-) :no:
22. 12. 2014 12:31
Re: Sok ORS?
Tak on Megane bude i SUV, tak uvidíme, jestli aspoň tam. Každopádně co jsem slyšel od zasvěcených, je na co se těšit, a nouze nebude ani o překvapení, co se interieru týká. Snad budou jen ty dobrá.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 12:22
Re: Sok ORS?
Já teda než odskočení zaznamenal jemné bouchnutí, ale nemohu srovna s OIII sem jel vzdy jen s multilinkem :/ Jinak souhlas to DCI je dobré. 4Control mne taky napadl, ale tohle a 4x4 asi bude výsada vyšších modelů.. kdoví jak dopadne nová Laguna
22. 12. 2014 12:16
Re: Sok ORS?
4x4 nová platforma taky umí. Ale nevěřím, že Mégane 4x4 dostane. Podle frantíků by se to asi nevyplatilo.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 12:13
Re: spotreba
Podívej se na výkon tvé Primery (váhu, prostornost, výbavu a kufr) a pak hodnoť, GT220 by si z Primery udělal dobrý den ;-)
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 12:11
Re: Sok ORS?
Podle mě by Renault více zákazníku přesvědčil na 4x4 než 4 Control, ačkoliv jeho funkci po zkušenosti s Lagunou GT nezpochyňuju.
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 12:08
Re: Sok ORS?
Já tedy nikde o extratvrdém podvozku nečetl, dokonce se píše často, že je docela komfortní a i např. jinak kritik Renaultu L. Vaverka jej považoval za docela komfortní-
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 12:06
Re: Pěkný test
Těžko říci, co Renault vede k tomu jej sem nedovážet, přitom se tu i prodával. Kdyby byl v nabídce, možná bych o něm i uvažoval.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 11:50
Re: Na férovku
teď jsem mrknul na cenu Octavie III RS Combi. Tak jen dodám, že ty dvě zbraně, které Mégane GT gt-220 má, jsou zatraceně silné zbraně :-)

P308 v aktuální verzi?
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2014 11:43
Re: Sok ORS?
novy megane by mal prist na trh v roku 2016 .... len otazne je kedy presne.... ak by prisiel az po zeneve tak je to trosku viac ako rok cakania ..... vieme kedy pride presne? lebo zatial som nenasiel presne info
Avatar - KANKUNEN
22. 12. 2014 11:27
Re: Na férovku
Na ty roky fakt vypadá skvěle. Až bych řekl, že na rovňačku s P308.
22. 12. 2014 11:14
Re: Sok ORS?
Počkej si rok na nového Mégana. Je na nové platformě CMF a ta umí novou generaci 4 Control, adaptivní podvozek,... Uvidíme, zda se něco dostane i do Mégana.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2014 11:06
Na férovku
Na svůj věk je Mégane obdivuhodný. V grandtouru dokonce koketuji s myšlenkou, že odolává zubu času snad lépe než jedničková Octavia. A to už je poklona jak hrom.

GT220 navíc vypadá v aktuální podobě snad nejvyváženěji, přesně takto má vypadat rychlé kombi. Xenony? Ano, to je na žlutou kartu.

Jenže jiné chyby Mégane GT gt220 zrovna nepřipouští a interiér je třeba podle mě hodnotnější než v Octavii III RS. Tolik ke kladům.

Pokud se ale na na věc podívám s nadhledem, tak férovku prostě Mégane GT gt-220 nemá vůči Octavii Combi III RS co nabídnout. Octavia je silnější, úspornější zároveň, podvozek dopřává stále určitou míru pohodlí, interiér je výrazně prostornější, nechybí moderní výbavové prvky a xenony či víceprvek vzadu.

Mégane má pouze dvě zbraně - vzhled a cenu :-!

P.S. Nerozumím té zmínce o nadzvedávání zadního vnitřního kola v pochvalném smyslu. Vždyť tohle je naprosto nežádoucí, základem je přeci udržet 4 kola v kontaktu s vozovkou. Ale torzka vzadu prostě zázraky nedokáže.
22. 12. 2014 11:01
Re: Sok ORS?
No u mne vyhrál benzín, protože manželka nechtěla naftu. Na ty její popojížďky by asi fakt nedávala smysl, ačkoliv ta 1,6 dCi je výborná, ale rozdíl 60 tisíc by za to nestál, takže jsem to risknul a nelituju.

Ta torzka mi přišla výborně poladěná, a nějakej rozdíl oproti multilinku (OII) jsem nevnímal. Sice auto někde odskočilo, ale to jsem přičítal tvrdýmu naladění. A tu torzku nějak nepociťuju ani teď. Na normální jízdu to bohatě stačí. Spíš mi malinko přišlo, že bych to GT odličil od GT line, ta technika by si to zasloužila. Na druhou stranu, aspoň pak je větší sranda, když s tebou chce závodit kdejakej pilot ve vytuněný Octě. >:D

A nakonec, škoda, že Renault třeba právě do toho Megane GT nenarouboval 4control, protože to je neskutečně výborná věc. Já to měl v Laguně GT, a ty zatáčky, to byla radost, jak to sedělo. Kdo nezkusil, nepochopí. :-)
Avatar - fOE
22. 12. 2014 11:00
Zraje jako vino
Povedeny vzhled navic v praktickem combi provedeni a s touto cenou?
Podle me je to jedna z nej, pokud ne primo ta nej, nabidek na ceskem trhu a to napric segmentama. Tohle auto zraje jako vino. :yes:
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 10:25
Re: Sok ORS?
Tak to určitě ano... jde spíše o to, že někteří lidé mají z RS okruhový speciál, ale za to Škodovka nemůže. Jen se podívej těch haterů, kteří ji za to pranýřují, proč nejezdí jako emtrojka po okrsce a na okruhu... Tady vidím prostě výhodu toho GT 220, které je tím, čím by pro mnohé ORS měla být. Zůstávám zastáncem, že ORS TSI i TDI je prostě dobré a rychlé ( s TSI ještě rychlejší) kombi... pro pravověrného zastánce a drtiče okrsek bude asi GT220 lepší svezení, nebo spíše zábavnější... :-) Podívej na GT86.. taky neni nejrychlejší, ale je zábavné :-)
22. 12. 2014 10:25
spotreba
Ako moze moderny 2 liter mat pri 130 spotrebu cez 10. Moja primca toci okolo 4 tisic a spotrebuje 8 litrov. A to je auto o 16 rokov starsie.
Avatar - iudex
22. 12. 2014 10:12
Re: Sok ORS?
Pre mňa motor tvorí dosť podstatnú časť auta, natoľko kľúčovú, že iba a len motor spôsobujú, že Octaviu RS radím do inej kategórie, ako RS TDI. Obe majú rovnakú techniku, rovnaký podvozok, ale je to práve motor, ktorý eresu prepožičiava charakter, zatiaľ čo TDI žiadny charakter nemá a robí z auta len rýchle naftové kombi.
Ale inak rozumiem, čo chceš povedať a ja to vnímam obdobne pri Focuse ST, ktorý je tiež oproti RS živelnejší, ostrejší, subjektívne dynamickejší (hoci objektívne rozdiely v podstate nie sú). Na druhej strane sú to stále pomerne malé rozdiely a kombíky nie sú okruhové náčinie, takže pri nich ten kompromisný charakter je ešte dôležitejší, ako pri hothečoch. Skrátka RS kombi, GT220 a ST kombi sú plnohodnotní konkurenti a rozhodovať pri výbere budú nuansy a osobné preferencie, než nejaké dramatické charakterové rozdiely.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 09:57
Re: Sok ORS?
Určitě to bude dobrá volba pro toho ,kdo neřeší spotřebu, mne by ale vyhovovala spíše ta ORS TDI, nebo Focus ST TDCI :-) Kombi se silným motorem, ale solidní spotřebou.

A co na nerovnostech dělá ta torzka? ORS je vybavena multulinkem radši >:D
22. 12. 2014 09:51
Re: Sok ORS?
Já měl možnost na víkend jezdit ještě s prvním FL, a byl jsem naprosto spokojenej. Spotřebu jsem neřešil, jen si jízdu užíval. A moji dva kluci taky. Vzhledem k tomu, že bydlím v menším městě a kolem je spousta okresek, bylo to super.

Nemyslím si, že by nás auto nějak moc vyklepalo, prostě sportovnější auto. Nádhernej zvuk, a silnej motor. Taky dosti lidem spadla brada, když přesedli ze svýho služebního auta a projeli se.

Interier naprosto kvalitní, to Renault umí, nikde nic nevrzalo, takže spokojenost. Prostor a kufr pro mne a rodinu naprosto dostačující, takže jsem byl rozhodnutej grandtoura koupit domů. A jsem spokojenej.

Akorát by mi asi vadila ta spotřeba, pokud bych kupoval tohle auto domů, proto jsem se bál tý nový 1,2 TCe 97kW, ale dá se krásně jezdit pod šest a půl. A to mě moc nebaví dodržovat rychlostní limity. ;-)
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 09:48
Re: Sok ORS?
Ale zábavné auto není přeci jen o tom motoru. Nemusí být nejrychlejší, jde o to, že sám vyzdvihuješ kvality ORS právě díky motoru = rychlé kombi. V té ovladatelnosti a zábavnosti už ORS nevyniká ve světle GT220, proto je to právě tak, jak jsem napsal a mnozí to nechápou. ORS těží práve a jen z toho, že je to TOP motorizace se skvělým motorem a navíc je celkem komfortní a hlavně prostorný vůz s velkým kufrem a o tom to je. Vypadá dobře díky paketu, má lepší výbavu. ale na tu klikatou okrsku, na vyblbnutí, tam je právě GT220 tím, čím je... hothatchem s kufrem, což by si mnozí přáli od ORS.

ORS v naftě už vůbec sportovní není, ale pro mne je to logicky nejlepší volba z těchto konkurentů, protože je rychlé, prostorné a nesežere trávu kolem cesty. ORS je kompromis, skvělý produkt za super cenu. GT 220 je jiný.... auto pro zábavu komu doma neprojde Megane RS a potřebuje občas odvézt něco většího. Navíc za dost lákavou cenu :-)

edit: Koukám, že jsem si dovolil moc napsat, že je v něčem Renault dobrý a trochu zkřivil vlásek nad ORS, tak se to tu zase hezky palcuje, škoda že se hrdinové neprojeví :)
Avatar - pumpkin
22. 12. 2014 09:47
Nenápadné?
Ja už som asi zaujatý, ale fakt vám príde Grandtour GT220 v porovnaní s Octaviou Combi RS ako nenápadný kombík? Inak ale fajn čítanie. :yes:
22. 12. 2014 09:45
Re: Pěkný test
dCi 165 se pořád dělá a jak píšeš mimo ČR se prodává. Můžeš si ho objednat i u českých prodejců. Jen nečekej české ceny. :-)
Avatar - iudex
22. 12. 2014 09:38
Re: Sok ORS?
Nechcem Ti príliš brať ilúzie, ale ak máš za to, že O RS je len "rýchlejšie kombi", zatiaľ čo GT220 je športové auto, zrejme si ten Megane trošku idealizuješ.
Súhlasím s tým, že RS TDI si označenie RS nezaslúži, to skutočne je len silný dízel. 2,0SI je ale iná káva a dosť vydarený motor, ktorý by som uprednostnil pred motorom z GT220 kedykoľvek, čo je dané najmä modernejšou konštrukciou (kombinovaný priamy a nepriamy vstrek). RS má napriek nominálne rovnakému výkonu lepšiu dynamiku (Vmax, zrýchlenie a odhadujem aj pružnosť) a aj citeľne nižšiu spotrebu (čo pri univerzálnom kombi je významnejšie kritérium, ako pri 3dv. hotheči). Taktiež tvrdé naladenie podvozka nie je asi ideálne pre kombi (v inom teste GT220 som čítal označenie ultratvrdý); kombíky nie sú hotheče a tam by som vyžadoval aj určitú malú mieru komfortu). Takže z hľadiska jazdy výhoda GT220 bude najmä to väčšie "vtiahnutie do deja" oproti kultivovanejšej a izolovanejšej RS kombi.
Celkovo mi ale ako hlavná výhoda a argument pre GT220 zostáva super cena. Ak by som šiel najmä po nej, GT220 nemá moc konkurenciu. Ak by nešlo o každé euro, vyberal by som medzi Focusom ST a Octaviou RS: ak by mi šlo najmä o dynamiku a jazdné zážitky, volil by som ST kombi; ak by som chcel najmä praktické veľké rodinné auto, ktoré vie v prípade potreby aj pobaviť rýchlou jazdou, bola by to RS kombi.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 09:37
Re: Sok ORS?
On tam měl i nějaké problémy se spolehlivostí... elektronika, otevírání 5. dveří.. Nicméně ano... je to tak, jenže nebude první ani poslední, kdo má Oktávku RS za závodní auto :-) A když se na to podíváš realisticky, lepší nabídka u Škodovky, než ORS není v poměru cena/výkon :-)

edit: Notak :D To fakt někdo nerozdejchá realitu, že i Škodovka vyrobí šmejd (byl to jedno z prvních ORS) a ne všechno se povede? :D
22. 12. 2014 09:27
Re: Sok ORS?
Tak to dopadá, když někdo koupí auto jen na základě testů a pořádně ho neotestuje. Známý si může stěžovat maximálně na svoji blbost a ne na to, že se mu Škoda netrefila do vkusu.

To, že bude rychlý kombi mnohem žádanější než ostré kombi je logický. Pokud budu chtít zábavné auto, tak kombi nižší střední třídy je to poslední, kde bych hledal.
22. 12. 2014 09:20
Re: Pěkný test
Skvělé auto s tímto motorem :yes: ,jen škoda,že tu není v nabídce dci 120kw 163k(jen v Německu)to žere v kombinaci 5,6l a je docela svižné(8,5s a 220max) a hlavně je to držák a pěkně tichý od renault sportu :yes: ale i starší(2010)se 118kw se dá sehnat v D kolem 260tis s vynikající výbavou [odkaz]%C3%BCnster-h…
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 08:52
Re: Pěkný test
Tak třeba mne by tohle trápilo nejméně a přijde mi spíše škoda, že po vzoru ORS tdi, Golf a GTD či Focusu ST TDCi, tohle auto nenabízí s dvoulitrovym DCI 131kw co mela Laguna. Precijen do kombíku by se to prodávat mohlo solidne. Chapu ze benzin je benzin ale motor mají a auto taky.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2014 08:47
Sok ORS?
Asi jen na papíře. Megane GT220 je to, co by ORS chtěl být, nebo spíše to, za co by ji chtěla mít většina kupců. Za ostré kombi, jenže ORS je "jen" rychlé kombi. Zde to potvrdil i test. Známý byl dokonce z ORS III tak rozčarovaný, že jí po pul roce prodal, jelikož dle testů skvělá česká "raketa" bylo jen to rychlé kombi.

Megane GT 220 je TOP od Renaultu, co lze dnes koupit. Laguna je mrtvá a tohle auto je vážně na úrovni, až se mi chce skoro říct... že je škoda, že je to jen Megane. Interiér je na dnešní poměry hodně dobrý, skvělé sedačky, volant, posaz ve vozu, interiér a oproti Octavii RS lepší výplně dveří. Rozhodně za Škodovkou na první pohled ničím nezaostává a jediná věc ohledně kvality zpracování půjde posoudit až po minimálně 100 000 km.... kdo bude více vrzat >:D ( a to počítám, že se tu dost naštvaných koncernistů ozve) Další plus je praktický kufr rovný s nákladovou hranou. Za reálně půl milionu je to skvělé auto, jen asi né do Pražského provozu (což teda ani polovina Octávek až na Scouta nejsou nejkomfortnější na nerovnostech). Ale tohle se dá určitě autu odpustit, vždyť které je dokonalé?

Jinak za mne tato barva :yes: Já měl čest jen s černou a stříbrnou a to takový fešák není.

Škoda, že v disciplíně prodejů Oktávka převálcuje Megana a to hlavně díky nabídce TDI, protože rychlé kombi je přecijen více v kurzu, než zábavné auto pro všední den :)
Avatar - Ronault.
22. 12. 2014 08:42
Pěkný test
Už jsem četl i předešlý test testéra na jiném webu a i tento se velmi podařil, v podstatě není co vytknout a naprosto souhlasím s kritikou absence Xenonů, nepochopitelné a neomluvitelné. :-( Jen si myslím, že nesvítí až tak špatně, nejsou to úplně holé paraboly H7, přesto do xenonů daleko.