tak pokud to bude samo jezdit z bodu A do bodu B jako poslední dva pokusy navigace od googlu v Praze, a to nebylo někde v malých uličkách, či někd ev nepřehledné zástavbě. Google mi tvrdil, že mám jet křižovatkou rovně, cca 150metrů na kruháči se vrátit a odbočit na té původní křižovatce doprava (samozřejmě já živý řidič jsem to vyhodnotil a rovnou na křižovatce odbočil vlevo), tak taky můžete jezdit po městě celou noc, než vás to doveze domů >:-[]
Samozřejmě, jako varianta proč ne, ale kolik kroků může být k tomu aby se i toto stalo povinným pro ochranu lidských životů.
Ad alkohol - stačilo by málo, pravda, trochu buzerační, ale každé auto by mohlo mít detekční trubičku... dalo by se to obejít, ale zase vše záleží na provedení...
Souhlasil bych, pokud by tohle mělo zcela nahradit klasický automobil řízený živým řidičem, ale pokud to bud jako doplněk dosavadní běžné produkce, tak proč ne.
Raději na silnici potkám tohle, než klasický automobil řízený řidičem pod viivem alkoholu, nebo jiných drog apod.
Tak nevšiml jsem si, že by Avanti(me) měl nadhled. Naopak to vypadá na zapáleného ekoteroristu, ikdyž asi ne tak extrémní jako je ten bláznivý tapetář karl.antiněco ...
Chápu to jako možný vývoj, ale odmítám to, aby by mi někdo upíral právo na volbu, jestli svoje auto budu řídit nebo ne ;-)
Navíc upřímně, všechny tyto elektrické "povozy" mají nestravitelný bezpohlavní design, ať už je to toto tamagoči, Leaf atd :no:
Žasnu! V tom negativním smyslu slova. V diskuzi na auto,.cz, v teoretickém centru všech petrolheadu se tady propagují myšlenky, že řízení auta je zbytečné, že auta jsou ničitelem světa a to mě podrž, nejlépe si koupit auto přes internet. 8-s
Chápu, že takoví lidé existují, neberu jim právo na život a svobodně se vyjadřovat, ale proč chodí sem? Sem, kde máme rádi auta, rádi je řídíme, rádi je kupujeme, neradi prodáváme, rádi je myjeme, rádi jen tak jezdíme, mluvíme o nich, obdivujeme je, často rozebíráme a skládáme... Proč? A ještě titéž píšou pro tento web 8-s
Jak tě tak čtu, tak jsi obraz člověka svého věku, tedy čerstvého studenta VŠ, který si přečetl pár článků, kde se píše třeba že auta zabíjí lidi, sádlo zabíjí člověka, krávy vyprdí moc CO2 a proto je steak neekologický, navštívil pár zapálených diskuzí nebo přednášek a vyrazil do ulic či do diskuí do boje, do boje, kdy je schopen obětovat svou identitu, svou jedinečnost, obětovat to, co umí. Až jednou možná budeš něco umět, třeba řídit, budeš to dělat rád a s láskou, až jednou budeš mít jiné starosti a radosti ze života než se za každou cenu a sebemrskačstvím změnit svět, až tě potká i to štěstí být zamilovaný, budeš třeba mluvit jinak. Doufejme...
Ač mám dosti silné sociální smýšlení, tak liberalismus mě neopustí nikdy a nikdy by nás opustit neměl.
Mě zase příjdou agresivní lidi, dýchají a tím produkují CO2, šlapou po kytičkách, močí do vody... vůbec, zakázal bych je. Začal bych od jedinců s nejomezenějším rozhledem,.
Dnes bežne vo svete fungujú tzv. bus-pruhy. Ak by takéto vozítka upratali tam, ostatných vozidiel by sa to skoro nedotklo. A možno by bol taký spôsob prepravy aj efektívnejší ako dnešné MHD. Prečo? MHD má nejaký pevne stanovený grafikon na mesiace dopredu. Tieto vozítka by sa podľa mňa ľahko vedeli prispôsobiť zvýšenému, resp. malému dopytu po cestovaní. Takže teoreticky namiesto jedného veľľkého kĺbového prázdneho autobusu/trolejbusu by mohli jazdiť dve tri takéto vozítka. Resp. tak ma napadlo, že ideálna by bola kombinácia, v špičke veľký autobus/trolejbus mimo špičky toto. >:D Hudba budúcnosti a trošku snenia >:D
Práve preto treba vodičov vychovávať, nie ich vyradiť z premávky. Okrem toho tvrdiť, že za všetko sú vinné ich emócie je veľmi krátkozraké a jednostranné.
To by som netvrdil. Mení sa doba. Za dôležité sa považujú celkom iné veci ako v minulosti. Čo je niekedy na škodu. Dnes má mnoho vodičov v aute štartovacie káble, ktoré nie sú schopní použiť, mnohí nezvládnu vymeniť rezervu, a poznám aj takého, čo sa divil, že mu zhorela spojka - po tom, čo na nej niekoľko minút držal na križovatke v stúpaní naložené auto. Osol, ktorý nevie, že na brzdu môže dupnúť aj keď sa mu zasekol plyn, nepatrí za volant. Za blbosť medzi volantom a pedálmi technika naozaj nemôže.
este raz: polovicna pravda - nieje uplna pravda:
Emocie mozu byt okrem negativnych ( ktore asi aj sposobuju nejake tie nehody) aj pozitivne.
A tie - pokial uplatnis aj voci ostatnym ucastnikom cestnej premavky - mozu praveze pomoct im v ich nalade, a teda ich buducich mociach a tak predist dopravnym nehodam !
Staci aby v pripade napr. zipsoveho systemu pri zbiehajucich sa pruhoch si dal prednost vodicovi, ktory by bol inac v strese a nevedel sa zaradit, on sa zaradi, poteseny, a hned je u neho mensie riziko ze by sposobil nehodu. - mozno by to chcelo lepsi priklad, ale principialne to plati aj takto.....
sorry, ale zrovna teraz pocas Sviatkov, nerozsiruj taketo negativisticke nalady... :-!
Rizika nezpůsobují emoce, ale nedostatek předvídání chování okolních řidičů, chodců a cyklistů, špatný odhad svých schopností nebo schopností svého vozu. O špatném přečtení silnice nemluvě. Tohle vše samozřejmě bezšoférským autem vyřešíš, ale nastoupí ti nové problémy, stejně závažné.. jen už to tebe co by řidiče zbaví odpovědnosti, protože za ty chyby budou moct ONI (konstruktéřim, programátoři, silničáři a další).
Jsem až přespříliš emotivní člověk, ale něco mi říká, že emoce do dopravy nepatří. Lze je uplatnit na nespočet jiných způsobů a forem, ale proč v automobilismu? (kde způsobují mnoho zbytečných nehod a komplikací - často ale těm, kteří byli těmi "emotivními" řidiči zlikvidováni).
Človeče ( i keď neviem či ťa je správne tak oslovovať, nakoľko mi pripadáš ako bezemočný zle naprogramovaný stroj 8-s ), ty teda musíš mať ozaj smutný život. :-!
Úprimnú sústrasť ! - z nutnosti šoférovať vlastné auto 8-s
Tvoja teória o emóciách je úplne zvrátená, asi ako aj celý tvoj názor na aktuálny spôsob individuálnej dopravy. ...............no proste nemám slov............ :-O - originál mi ťa je až ľúto ! - a to komplet bez irónie ! ;-\
Pozitívne emócie totiž pozitívne vplývajú na človeka ako takého vo všetkom. Dokonca je lekársky dokázané, že smiech - dôsledok pozitívnych emócií lieči a predlžuje život !
Prečo by sme mali byť podľa teba o toto ochudobnení za volantom ??? 8-s
No nič, pozeral som aj tvoje dávnejšie diskusie k iným témam...nemal som nejako extra ani chuť sa s tebou do debát púšťať, toto som si ale odpustiť nemohol.
Tak teda trochu porozmýšľaj, a daj vedieť, ako si to celé myslel, lebo toto je hodné tak cca 90 ročného smrteľne chorého dedka, ktorý už trénuje skok do truhly. :-!
opět jde vidět, že nemáš přehled o evoluci dopravních prostředků, a po třetí se mi to už vypisovat nechce ;-)
ten tvůj ideální bezšoferský prostředek bude mít obdobnou konstrukci jako ten šoférský automobil, proč? Protože technologie.. výrobci budou mít opět na výběr ze spalovacích a elektrických motorů.
Konstrukce = jedna ze součástí výsledného automobilu.
Radši čistší a zdravější životní prostředí, než "pálit gumy", zdolávat rychlostní rekordy a přihlížet existenci snobáckých supersportů/mastodontních SUV (což lze - v některých případech - vnímat jako jistý evoluční článek poměřování penisů v páté obecné... nic víc, nic míň)
"pocitu zaražení do sedadla při bleskurychlé akceleraci a hvízdání pneumatik v zatáčkách"
toho můžeš dosáhnout bez ohrožení kohokoliv, v rámci legislativních limitů.. je to jen o tom daném řidiči - jeho znalosti svého auta, sebe samého, a také znalosti daného úseku.
Automobil, který otravuje stromy (a podílí se tak na zhoršování kvality života lidí) ve prospěch pálení gum a "radosti z jízdy" lze subjektivně (ale i objektivně) pokládat za agresivní.
To "nemysleni" je ale prirozena vlastnost lidi, toho se nezbavis at delej co chces. Normalni clovek neni schopen se 100% soustredit na jednu cinnost, takze i pri rizeni auta se rozptyluje. Nekdo to ma nacviceno lip, takze to zvladne bez havarii, jiny se podiva na vterinu do zrcatek a jiz to ma ve sloupe. Te priciny, proc lidi nemysli, se nezbavis. Nemysli, protoze jsou lidi.
Oponoval jsem "pocitu zaražení do sedadla při bleskurychlé akceleraci a hvízdání pneumatik v zatáčkách"... pro provoz nebezpečné, predátorské a machistické. Automobil má být řízen JEN zodpovědně a čistě bez emocí. Stejně, jako si neemotivně peru prádlo nebo žehlím košili...
Emoce v dopravě navyšují riziko nehodovosti a nebezpečí... zlatá Volva, kterým kdysi šlo (a k čemuž se, jak vidno, pozvolna zase vrací) o člověka a jeho maximální bezpečnost. Automobil, který místo spoilerů, nadměrného (a v praxi de facto nepoužitelného) výkonu a "zarážení do sedadel" poskytne maximálně bezpečný prostor pro dítě a neotravuje stromy, je pro mě mnohem emotivnější, než principiálně odporné sportovní automobily.
Ja s láskou spomínam na XP a teraz som celkom spokojný so sedmičkou. Ale len kým od podobného systému nezávisí moja bezpečnosť, až tak im zase neverím. Kým v aute stlačím Ctrl+Alt+Del, môže ma zošrotovať naložená Liazka, ktorá pôjde pod DOSom a obchádzanie WIN, u ktorých bude prebiehať reštart, nebude mať v programe... ;-)
Zasekávajúce sa pedále v Toyote neboli fatálnou chybou, fatálnou sa stali až po spojení s vodičmi, ktorí nepoužívali správne vlastný mozog. A pretože mnohí vodiči nemyslia, netreba vymýšľať spôsob, ako sa ich zbaviť, treba vymyslieť, ako sa zbaviť príčiny, pre ktorú nemyslia a naučiť ich myslieť.
Az takhle bych to nedramatizoval, tato auta uz neco najeto maji, kdyby se to nejak rozsirilo, ostatni mouchy se rychle odchyti. Prostor pro chybu urcite bude vzdy, ale on je i ted', treba ty zasekavajici se pedaly v toyotach.
místo toho budou životy lidí stát .. špatné spárování aut s jinými auty na silnici, špatně napsané programy, "zamrznutí", znečištěné čidla, "tuning" řídícího systému, viry, úmyslné hacknutí atd. Nehody zůstanou, jen ty chyby se změní.
Ako náhradu ani nie. Vieš si predstaviť, že by tie stovky ľudí z dvoch-troch busov, ktoré v o väčšom meste vidíš prakticky stále jediným pohľadom, zaplnili mesto v týchto vozítkach? Však by sa to všetko pozrážalo pred prvou križovatkou... Ten reštart a aktualizáciu systému si nechcem ani predstaviť...
Niečo na tom bude, ale odkiaľ berieš istotu, že sa všetko zmení a vďaka autám bez vodičov už obete na cestách nebudú? Aby to nebolo naopak a na cestách kvôli zmrznutým OS, chybám programov, elektromagnetickým poliam a mnohým ďalším vplyvom nenastal chaos s množstvom škôd a obetí bez vinníka a bez nádeje na vyriešenie...
Myslím, že si to vystihol. Podstata nie je vo veľkosti "auta", v priestorovej či energetickej úspore. Tu ide o vylúčenie človeka z procesu a jeho nahradenie počítačom. Koniec emóciám a koniec slobodnej vôli. A rovnako bez vodiča ako takéto mini by nakoniec jazdili aj tie dvaapoltonové SUV...
Nie, kdeže. Samohyb neznamená, že sa to má hýbať samé, samohyb znamená, že sa to hýbe bez toho, aby to niekto ťahal alebo tlačil. Bez ľudského faktora to bude prepravný kontajner bez duše. K automobilu má ďalej ako tá električka s koľajami a vodičom.
Kde na tie nápady chodíš, kámo. Mne príde nepríjemný práve Tvoj príspevok, a práve pre to množstvo nepekných a negatívnych výrazov, ktoré si, a povedzme si úprimne, že dosť nepatrične, použil. Ak sa mi niečo páči, viem to dať najavo aj inak - tento agresívny postoj naozaj nie je príjemný.
to není o povýšení nad jiné produkty.. to co je teď v nabídce tu bylo vždy. Akorát to bylo poháněno koňmi, či voly :-)
To co vidíš výše není nic jiného než.. zárodečná buňka, která se časem rozroste do podob mohutných SUV, rodinných MPV, luxusních limuzín, miniaut atd. Prostě tak jako se z dvoukoláku taženého volem, postupně stal kočár, bryčka, dostavník,. fiakr, kterou pak nahradil jednoduchý automobil, který se rozrostl v automobily jak je známe dnes.
A toto nepovede k bezpečnější dopravě.. pouze budou vznikat dopravní nehody na základě jiných chyb, než jaké známe dnes. Stejně jako v době dostavníků byly jiné nehody, než v době automobilů
edit: palcování mě nezajímá. To je jen dětská záliba
jo, mit stareho bavoraka schovaneho ve sklepe :-) asi si nekdy taky poridim a schovam, za x let budou lidi koukat, co je to za exota co nema v aute google play
V historii nebyly mraky věcí, které jsou dnes brány jako samozřejmost. Podstata vozidla, které není užitkové, ale čistě osobní, je obsažena přesně v tomto Google vozidle - objem karoserie, jednoduchý a praktický, se sedadly, ergonomicky navrženými ovladači, zavazadlovým prostorem a ekologickou (nemyslím teď pro přírodu, ale pro lidi, neb diesel je rakovinotvorný, což je daň, kterou za požitek z jízdy nehodlám platit) pohonnou jednotkou... to je vše. Nákladní automobil bude uspořádán praktičtěji, ale přitom stejně jednoduše.
Podobně jako je používána lednička, pračka, sušička či odšťavňovač, s podobným vztahem k produktu by mohl být používán automobil. Nevidím jediný důvod, proč jej (z hlediska citového pouta k výrobku) povyšovat nad uvedené spotřební produkty. Takové vnímání vozidla může vést ke snížení počtu zbytečných nehod (způsobených machistickým předháněním se, či ohromováním sportovní karoserií) a bezpečnější, zodpovědnější dopravě.
podstata vozidla? ta je různá, a proto jsou různé kategorie vozů. stejně jako byly předtím drožky, bryčky, sulky, dostavníky. Proto byli vyšlechtěni teplokrevní, chladnokrevní a plnokrevní koně. Ten kdo nechápe jaké to je říznout zatáčku nechápe ani jaké to je jet pomalu krajinou a kochat se.. A ten kdo toto nechápe, nechápe ani to o čem je individuální přeprava. Tenhle bezšoférní automobil není nic víc, než prostředek hromadné dopravy. Bez emocí, bez individualismu..
edit: představa, že se z bezšoférských vozidel zase nevyklubou auta v podobných kategoriích jako máme teď je směšná.. prostě tomu tak v historii nikdo nebylo.
Moc dlouho to ale nepujde, driv nebo pozdeji lidi presedlaji na bezpilotni vozidla, vsechno ostatni bud' naridi sesrotovat nebo pod brutalni dani nechat si do zbirky a obcas za poplatek vyjet ven.
Automobil = samohyb. Mechanický produkt pro přepravu lidí a nákladu. Nic víc, nic míň. Jakmile doslouží, podlehne korozi na vrakovišti. Až na pár exemplářů, přirozeně. Ty půjdou do muzejních depozitářů, pro zmapování automobilového vývoje.
Toto je ideální budoucnost pro návrat k podstatě vozidla.
... bezpochyby bezpohlavní přibližovadlo dle Google play - taky tam se bude možná kupovat. Nicméně, jestli takto vypadá budoucnout, tak mi nezbývá nic jiného než si konečně koupit nějakého youngtimera (BMW e30, Golf GTi mk.I.nebo 205GTi) a uživat si ho co to půjde :yes:
Zapomeňte na benzínové šestiválce, zapomeňte na pocit zaražení do sedadla při bleskurychlé akceleraci, zapomeňte na hvízdání pneumatik v zatáčkách... Přichází rok 1984... The brave new world! [odkaz] :no:
Konečně skutečný automobil. Konec velkým SUV, neekologickým supersportům, limuzínám s velkoobjemovými agregáty a podobnými agresivními, hnusnými, zákeřnými, zavrženíhodnými a člověku (a přírodě) nepřátelskými věcmi.
Toto je budoucnost :-) Konečně... ale že to trvalo! :-) Zlikvidujme rovněž klasické znaky automobilu, které zkostnatěly - TOTO je automobil.