Novinky
Martin63
0
Autor článku si zřejmě neuvědomil, že se v RVHP v té době vyrábělo dávno několik vozu s předním náhonem. V NDR se vyráběla po válce IFA F8 a F9, Wartburg, P70 a Trabant. V Polsku Syrena, u nás Aero Minor a Rumunsku Dacia. Porsche se nepodílelo jen na designu, ale vyvíjelo i pohonnou jednotku. Asi jediné prvenství, které Samara mezi vozy lidodemo má, je to, že to byl první sériový automobil s motorem napříč.
Sleeper
0
Asi jsem to nenapsal úplně přesně, ale měl jsem na myslí moderní vůz, což už Vámi jmenované konstrukce v osmdesátých letech rozhodně nebyly. IFA byla v podstatě válečná DKW (prototyp F9 nesl ještě původní logo) a Dacia pouze francouzská licence, takže tady bych byl opatrnější. I Minor a P70 vlastně konstrukčně vycházely z dékáwy.
Sleeper
0
Ale to Porsche tam u motoru nemám, to bych měl doplnit, díky.
Anonym
0
A Samary pro Dakar, které nasazoval francouzský dovozce a úpravce Poch měly přímo motory Porsche.